PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Teleton: Florida, Voorjaar 2008



Teleton
08-02-08, 13:28
De voorbereidingen zijn in volle gang en dus is de voorpret nu ook goed begonnen. Voor het eerst probeer ik een reisverslag te maken. In de aanloop zal ik mijn diepste zieleroerselen die met mijn Florida-afwijking te maken hebben, opbiechten en vastleggen in het openbaar. Spannend hoor, lukt het om tussen alle leuke andere verslagen nog een aantrekklijk en lezenswaardig verslag te maken? Weten we al niet alles over de Publix, de Walmart, de Florida mall, Alamo, Martinair, Hotelbeds, Sizzlers en McDonalds? Ik doe mijn best om onze bevindingen zo te noteren dat ze voor anderen ook leuk om te lezen zijn.

Deel 1, "De vluchtvoorbereiding" is inmiddels onder de cryptische subtitel Chicken or Pasta [-o< beschikbaar. Ik hoop dat jullie onze belevenissen met evenveel plezier zullen lezen als ik de reisverslagen van anderen lees.

Meer weten? Kijk op http://blog.seniorennet.be/teleton/

:-k Ik ben overigens geen Vlaming, zoals je misschien zou denken, maar een Hagenees die al meer dan 25 jaar geleden eerst naar Zeeland en later naar Brabant is geemigreerd! Ik vond dit blog seniorennet gewoon een simpel en bruikbaar middel. Mijn vrouw is een Zeeuwsch meisje die volop van de Florida-vakanties geniet maar op het Forum op de achtergrond wil blijven.[-(

Teleton
11-02-08, 14:46
11 februari 2008
Dank voor de eerste reacties! Hoofdstuk 2 van de voorbereidingen is inmiddels toegevoegd aan het weblog. Het gaat over de locaties waar we zoal verbleven in de afgelopen jaren. Dit jaar zitten we voor het eerst in het complex Cane Island, na jaren zijn we weer terug aan de 192.

Het is dus ook een vooruitblik en het stukje heeft als ondertitel:
"Geen WipKip, wel een HotTub".

Hoofdstuk 3 zit in de pen, dit zal waarschijnlijk gaan over de familierestaurantjes in Florida gaan. Daarna komt, denk ik, het eerste echte bericht over de vakantie waarin de vlucht met Martinair wordt behandeld. Ik ben, so far, helemaal niet negatief over deze maatschappij en ik ben benieuwd hoe ik daar op 4 maart, als we de vlucht (hopelijk) achter de rug hebben, tegen aan kijk.

1 maart 2008
Deel drie van het reisverslag is beschikbaar. De titel is "Het grote wachten...". #-o

Over de familierestaurants kom ik vast nog wel te schrijven, net zoals over de reis, de douane, de auto, de openbare toiletten, de Publix, parken en de zwembaden..... :-\":-\" Remember: Florida is too much!

4 maart 2008
We've done it again. Na een lange reis hebben we de eerste nacht in ons condootje geslapen. Hebben nog geen idee hoe het er hier in de omgeving uitziet want na de vlucht, Alamo en de Publix zijn we snel in het kingbed gedoken.

Over de reis en wat we zoal meemaakten onderweg heb in het vliegtuig al een kort verslagje gemaakt onder de titel Mother Superior.

Wordt vervolgd want....Florida is too much!

5 maart 2008

beetje jammer van Martinair, het was al een tijdje stil rond ze.


http://img341.imageshack.us/img341/7422/1001930ti4.th.jpg (http://img341.imageshack.us/my.php?image=1001930ti4.jpg)

Gepland vertrek MP 0635 13:40 uur. Klik op de afbeelding voor de "vertaling" van Martinair. Ik ben geheel van 't padje af, zes uur tijd verschil met twee uur vertraging, in combinatie met de zomertijd........, dan weet je wel hoe laat het is[-X

En het werd nog erger want bij Alamo werd mij mijn identiteit afgenomen..........:mrgreen: Later meer"breaking news" :-\":-\"

7 maart 2008
Ik loop een beetje achter met de verslagen per dag. Wij maken dan ook niet zoveel mee. Bij ons geen ontstekingen of rondvliegend gereedschap. Sportief zijn we ook al niet, dat blijkt wel. Al wat wij meemaakten was dat het personeel van Aquatica de wildwaterbaan stil moest leggen omdat ik de zwemkunst van mijn echtgenote wat had overschat. “ Ga nou maar mee lieverd, het is echt leuk”. Maar de stroming was sterker dan gedacht. Ondanks het zwemvest was er vandaag bijna een slachtoffer in het spiksplinternieuwe zwemparadijs te betreuren geweest.
De reddingsoperatie verliep foutloos, madame werd in de armen van een sterke, jonge god naar de rustige lagune geloodst. Nadat hij eerst de stroming van de wildwaterbaan had uitgeschakeld, ja zo had ik het ook gekund……….](*,)

meer over onze avonturen op het blog.........

8 maart 2008
Voor de forumleden die binnenkort afreizen en die van plan zijn Aquatica te bezoeken: DOEN!=D>=D>=D>

Geen kinderziektes gemerkt, alles draait, alles doet het en... de door ons gevreesde drukte bleef uit. Dat wordt de komende maanden wel anders vrees ik](*,)

Ik heb alvast wat plaatjes op mijn blog gezet, plons d'r maar in zou ik zeggen!

O:)Meer weten? Vraag gerust, wij gaan vast volgende week nog een keer, dus ik kan nog iets voor je uitzoeken als dat nodig mocht zijn.

9 maart 2008

Ik wacht wel netjes beneden

Groot gelijk! Aan de reactie van Njit heb ik niets toe te voegen dan dat het allemaal kopt, het lijkt mij er voor kinderen in deze leeftijd zeer veilig. Voor kinderen tot 80 is het er overigens ook leuk:-\".

Veel ouders laten hun kinderen toch een vest dragen, zelfs als ze goed kunnen zwemmen en "boven" de maat zijn. De vesten zijn niet alleen voor de veiligheid, maar ook voor de fun. Zo kan je je in de wildwaterbaan heerlijk door de rapids laten drijven. Het water is maar 1.15 diep maar door de sterke stroming kan je niet overal staan. Van de glijbanen vinden de kids die d.m.v. en tranparante buis vlak langs de Homerson's dolfijnen door hun pool gaat, vooral erg leuk.

Maak je dus geen zorgen, ik zou er zeker heen gaan. Overigens zijn de attracties in de Disney zwemparken soms wat "steviger". Je kunt iedere keer weer zelf de keuze maken.

Have fun!

10 maart 2008
Inmiddels heb ik, geheel legaal ](*,)](*,)](*,), een verslagje van drie fijne vakantiedagen aan het blog toegevoegd. Je vindt er nauwelijks meningen of adviezen in, maar een doodgewoon verhaal, van doodgewone mensen over hun alledaagse belevenissen. Volgens mij is het Florida Forum daar voor bedoeld.

Laten we maar hopen dat niemand zich er aan stoort, want de gemoederen kunnen kennelijk plotseling hoog oplopen, terwijl er eigenlijk (naar mijn bescheiden mening) helemaal niets aan de hand is met een oprechte waarschuwing van de moderator (waarvoor mijn waardering) =D>=D>=D> om nog eens goed na te denken voor je je in de USA vestigen wil.

Ik ken een aantal mensen die hier met veel plezier en succes gewerkt hebben maar die mij op een realistisch manier van de (on)mogelijkheden en de voetangels en klemmen op de hoogte hebben gebracht. Het motto is dan ook niet "niet aan beginnen" maar "bezint eer gij begint". Het advies "gewoon op het vliegtuig stappen en hier beginnen, we vertellen het je wel" is wat kort door de bocht. In Zeeland hebben wij daar een mooi spreekwoord voor: beter bange Piet dan dooie Piet. Wij beginnen er niet in ieder geval niet aan, en komen hier wel ons vakantiegeld opmaken. Smokkelen doen we daarna bij het leven, schoenen, spijkerbroeken, rugzakken, zwembroeken, you name it.

'k zou het bijna vergeten, veel leesplezier met mijn verslagje waarin wij het afniften van de kou, maar toch van onze vakantie genieten.

20 maart 2008
....om de week doormidden te zagen.......#-o#-o:-\"

Misschien dat ik dan ook weer wat tijd kan vinden om het reisverslag van deze voorjaarsreis te completeren. Niet dat we niet hebben meegemaakt, maar als ik 's avonds na weer een dag genieten van die strakblauwe lucht, dat heerlijke briesje, weer een andere, mooiere Mabel bij de Bluesbrothers, en nog een lekkere juicy steak bij Fridays achter de laptop zat te suizebollen, wilde er niet altijd een samenhangend, boeiend en toch leuk verhaal uitkomen. Gek he?

Toch hebben we genoeg meegemaakt. Zo hing er hier een mededeling toen we arriveerden, dat het management niet in staat was om de poolheating aan de praat te krijgen. Temperaturen waren toen in de mid-sixties. Ik ben een geduldig typje, dus na een paar dagen ben ik pas gaan vragen of het management nog lang over het oplossen van het probleem dacht te doen. Er kwam onmiddelijk een daadkrachtige reactie. De mededeling werd verwijderd..... Omdat de temperaturen inmiddels naar de lower 80 waren opgelopen en er geen regen viel, deed mother Nature dank zij Al Gore and his Global Warming haar werk. Bij het verlaten van het zwembad hoefden wij gelukkig niet meer beschaamd een handdoek om ons heen te slaan:---):---)

Verder zijn wij midden in de nacht (1:37 uur sharp, meertje, mind you)door een stel onverlaten bruut overvallen toen men met behulp van een waarschijnlijk valse sleutel probeerde ons appartement binnen te dringen. Ik hoop over mijn manhaftig optreden, waarbij ik de onverlaten de stuipen op het lijf gejaagd heb, nog eens verslag te kunnen doen.

Verder heb ik nog een onsmakelijk verhaal over de openbare Amerikaanse toiletten in mijn hoofd. ( saat eigenlijk nu al en beetje vreemd als ik het zo terug lees...) Mmmm, nog maar eens over nadenken, misschien kwets ik sommige mensen met kinderen wel:lol::lol:

Vanwege uitbundig cc-gebruik bleek de zooi niet meer in de koffers te kunnen. Verder hadden wij het, met het oog op de uitgebreide douanecontrole op Schiphol, druk met het aanbrengen van gebruikssporen op en in de nieuw aangeschafte schoenen, sloffen, spijkerbroeken, t-shirts, polo's ondergoed, lingerie en sokken. Dit was wat lastiger met de inktcartridges voor mijn Lexmarkprinter, maar daar klets ik mij wel uit.

Morgenochtend om 10;00 moeten we de condo, in de originele staat en vrij van gebruikssporen, opleveren aan de directie van Hotelbeds. Daarna begint het spannendste deel van deze reis: de terugtocht. Deze vangt (DV, MP 636) rond de klok van 20:45 aan en zal zo'n 9 uur in beslag nemen. we komen op Goede Vrijdag aan, dat helpt wellicht.

Voor ons zit het er hier op, het waren 17 prachtige dagen. Vanuit een warm en zonnig Florida sturenen wij en onze vermoeide vakantievoeten u allen de hartelijke groeten!

Als ik tijd heb, plak ik nog en paar sfeerfoto's bij. Wordt anders vanuit Nederland vervolgd!