PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleurstelling Florida Forum



Daniel
20-09-04, 13:51
Ik zit een beetje met de kleurstelling van het forum in mijn maag. Een aantal van jullie vindt dat de kleurstelling "zonniger" moet. Ik kan me daar best wat bij voorstellen, te meer omdat de huidige style subIce heet!! Ik heb er toen voor gekozen, omdat ik blauw een mooie kleur vond en ik heb er verder eigenlijk niet zo heel lang bij stil gestaan...

Ik zit er nu over te denken om gewoon het standaard kleurschema van phpBB naast het huidige in te stellen; dus dat iedereen kan kiezen uit de stijl die hij of zij wil. Voor een voorbeeld van de huidige stijl: http://www.phpbb.nl/forum.php. Vinden jullie dit een goed idee?

Ebelix
20-09-04, 15:25
Daniel,

Ik vind het persoonlijk niet beter om over te stappen op de standaardkleuren. Deze zijn ook te sober.

Kan je wat nu blauwgrijs is, waar Florida forum op staat vervangen, door zonnig geel. Dat geeft in mijn ogen meer Florida weer. Alle andere blauw tinten kan je vervangen door allerlei geel tinten. Eventueel waar de berichten staan kan je het zelfs wit laten.

Ik hoopd at je wat aan deze info hebt.

Njit
20-09-04, 18:26
Ik zit een beetje met de kleurstelling van het forum in mijn maag. Een aantal van jullie vindt dat de kleurstelling "zonniger" moet. Ik kan me daar best wat bij voorstellen, te meer omdat de huidige style subIce heet!! Ik heb er toen voor gekozen, omdat ik blauw een mooie kleur vond en ik heb er verder eigenlijk niet zo heel lang bij stil gestaan...


kleuren kun je heeeeeeeel lang mee bezig zijn. Heb onze website ook tig keer van kleur veranderd (in de testversie dan) :)



Ik zit er nu over te denken om gewoon het standaard kleurschema van phpBB naast het huidige in te stellen; dus dat iedereen kan kiezen uit de stijl die hij of zij wil. Voor een voorbeeld van de huidige stijl: http://www.phpbb.nl/forum.php. Vinden jullie dit een goed idee?

vind dit kleurenschema ook niet echt wat.. Misschien een idee voor een kleurenschema-wedstrijd :)

Daniel
20-09-04, 18:31
Het probleem is natuurlijk dat er zo veel kleuren zijn als smaken... Daarnaast heb ik (nog) geen ervaring met die kleuren verwerken in phpBB. Als je goed kijkt zitten er ook nogal wat gradients verwerkt in phpBB, dus dat wordt nog wel vogelen...

Njit
20-09-04, 19:15
Het probleem is natuurlijk dat er zo veel kleuren zijn als smaken... Daarnaast heb ik (nog) geen ervaring met die kleuren verwerken in phpBB. Als je goed kijkt zitten er ook nogal wat gradients verwerkt in phpBB, dus dat wordt nog wel vogelen...

ik heb hier wel wat ervaring mee (keer eenzelfde 'merk' forum opgezet).

Die gradients hoeven geen probleem te zijn (een beetje fotobewerk-programma zet dat zo om naar een andere kleur).

Mocht je wat hulp kunnen gebruiken dan roep maar :)

rvd4always
20-09-04, 19:26
Persoonlijk vind ik de kleurstelling goed!
Wat mij betreft mag het zo blijven.

Als het forum zonniger gemaakt kan worden is dat natuurlijk welkom.

Ik raad iedereen aan om een zonnige Avatar te kiezen!

:idea:

Monique
20-09-04, 23:39
Persoonlijk vind ik de kleurstelling goed!
Wat mij betreft mag het zo blijven.

Als het forum zonniger gemaakt kan worden is dat natuurlijk welkom.

Ik raad iedereen aan om een zonnige Avatar te kiezen!

:idea:

Zonnig genoeg?? \:D/
Sorry,kon het niet laten :oops:

Op zich vind ik de kleur wel meevallen.
Een rustige neutrale kleur, ik ben er niet zo kapot van als ik ineens een schreeuwend oranje beeld voor mijn neus krijg of zo, maar goed, iedereen een eigen mening natuurlijk.

http://www.demooisteanimaties.com/diversen/zon1.gif

Daniel
21-09-04, 12:49
ik heb hier wel wat ervaring mee (keer eenzelfde 'merk' forum opgezet).

Die gradients hoeven geen probleem te zijn (een beetje fotobewerk-programma zet dat zo om naar een andere kleur).

Mocht je wat hulp kunnen gebruiken dan roep maar :)

Thanks voor je aanbod, Njit! Ik ga eerst zelf een beetje stoeien en mocht ik er niet uitkomen, dan trek ik wel aan de bel!

ekkie50
24-03-05, 11:44
Daniel,
misschien fleurt het geheel een beetje op als de titel "Florida Forum" in prettig geel gemaakt wordt. Zoals Ebelix al suggereerde is dat een echte Floridakleur (en krijg je meteen weer zin om te gaan :lol: )

Danny
24-03-05, 12:07
Je zou misschien bepaalde zaken van kleur kunnen veranderen. Het voordeel van het blauw dat er nu is is de rust voor de ogen.

Als je veel geel gaat gebruiken of snelle/flitsende kleuren dan heb je het meestal na een paar minuten alweer gehad.

De bovenkant van het forum een andere kleur lijkt m.i. voldoende om de site wat levendiger te maken. De rest zou ik lekker zo houden....niets mis mee.

nieuwenoord
24-03-05, 12:40
Ik vind een beetje kleur wel aardig, maar de leesbaarheid is ook van groot belang. Ik ben een regelmatig bezoek van het forum www.diabetescontacten.nl . Omdat één van de moderators daar behoorlijk slecht ziet (geen onbekend verschijnsel bij diabetes) is daar heel bewust gekozen voor een aparte kleur om de onderdelen te scheiden (oranje, zou ook zonnig geel kunnen zijn). De rest is rustig gelaten.

Misschien daar eens kijken, ziet er best goed uit moet ik zeggen.

Daniel
24-03-05, 14:50
Tja, ik vind dat jullie allemaal wel een beetje gelijk hebben. Tegelijkertijd wil ik er wel voor waken dat het een beetje één geheel blijft. Alles is nu in blauwtinten, waardoor het dus één geheel is. Ik ga wel eens stoeien met geel om te kijken of dat wat wordt!

Eric
24-03-05, 16:30
Tja, ik vind dat jullie allemaal wel een beetje gelijk hebben. Tegelijkertijd wil ik er wel voor waken dat het een beetje één geheel blijft. Alles is nu in blauwtinten, waardoor het dus één geheel is. Ik ga wel eens stoeien met geel om te kijken of dat wat wordt!

Daniel, naar mijn mening ziet dit forum er prima uit. het is zeer duidelijk te lezen, en ik zou dan ook zeggen, houd het lekker zo. scheelt je ook weer veel tijd !!

Eric

glenn
24-03-05, 16:49
Tja, ik vind dat jullie allemaal wel een beetje gelijk hebben. Tegelijkertijd wil ik er wel voor waken dat het een beetje één geheel blijft. Alles is nu in blauwtinten, waardoor het dus één geheel is. Ik ga wel eens stoeien met geel om te kijken of dat wat wordt!

Daniel, naar mijn mening ziet dit forum er prima uit. het is zeer duidelijk te lezen, en ik zou dan ook zeggen, houd het lekker zo. scheelt je ook weer veel tijd !!

Eric


ik volg je mening volledig.

Michael66
25-03-05, 07:45
Daniel, leesbaarheid is toch wel erg belangrijk, zeker als je vaker gebruik maakt van een forum. En de leesbaarheid is nu - naar mijn mening - uitstekend. Wat mij betreft : gewoon laten zoals het is.

Harm
25-03-05, 18:16
Als ik ook een duit in het zakje mag doen bij dit democratische forum van mij hoeven de andere kleuren niet. De overstap naar een ander uiterlijk heeft al een lichte schok teweeg gebracht. Nu alweer een verandering kan wel eens wat te veel van het goede zijn. Natuurlijk zijn er mensen die elke dag wel een andere kleur zouden willen, ik hoor daar dus niet bij. Ik zie het veranderen van de kleur niet als een verbetering maar meer spielerei die verwarring veroorzaakt. Straks start ik het forum op en kijk ik tegen een vel oranje ondergrond met hel rode letters aan . :twisted:
Harm

Daniel
26-03-05, 17:31
Als ik ook een duit in het zakje mag doen bij dit democratische forum van mij hoeven de andere kleuren niet. De overstap naar een ander uiterlijk heeft al een lichte schok teweeg gebracht. Nu alweer een verandering kan wel eens wat te veel van het goede zijn. Natuurlijk zijn er mensen die elke dag wel een andere kleur zouden willen, ik hoor daar dus niet bij. Ik zie het veranderen van de kleur niet als een verbetering maar meer spielerei die verwarring veroorzaakt. Straks start ik het forum op en kijk ik tegen een vel oranje ondergrond met hel rode letters aan . :twisted:
Harm
Haha, wees maar niet bang, Harm! Zo'n drastische wijziging zou ik niet zomaar doorvoeren; pas na democratisch stemmen :wink:

petra
26-03-05, 19:53
Ik ben wel eens op het forum van mijn neef, en dat is hetzelfde als dit, met blauw.....so what? We maken het toch gezellig met onze avators en animators, gebeurt daar ook. En blauw is de kleur van.....ik weet het niet, maar rood is van de liefde (erg belangrijk), wit van de onschuld (ah wat lief) paars van de hoop en verder zoek je het maar op hoor.....

Ebelix
26-03-05, 21:04
Alleen Florida forum dan in zonnegeel. Dat geeft dan een lekker warm Florida gevoel. :D

Njit
27-03-05, 01:26
Alleen Florida forum dan in zonnegeel. Dat geeft dan een lekker warm Florida gevoel. :D

Zoiets?

http://img173.exs.cx/img173/3277/floridaforumlogo8ua.gif

petra
27-03-05, 12:04
ooooooooooooooooooooohh, wat mooi, vrolijk Pasen, voel je de zon(negeel)?? :lol:

Harm
27-03-05, 17:19
Zie ik het goed is er een nieuwe hype aan het ontstaan?
Moet iedereen een afteller in zijn onderschrift hebben.
Maakt het wel vrolijker.
Dus iedereen een vrolijk Pasen.
Harm

Danny
29-03-05, 12:08
Of we laten het zoals het nu is.....uitgebreid met wellicht nog een vlag van Florida in de kop, overlopend in de Amerikaanse vlag? Een beetje grafische man/vrouw kan wonderen verrichten....... :mrgreen:

Ebelix
29-03-05, 12:28
Alleen Florida forum dan in zonnegeel. Dat geeft dan een lekker warm Florida gevoel. :D

Zoiets?

http://img173.exs.cx/img173/3277/floridaforumlogo8ua.gif

Ja en dan eventueel links een plaatje van Florida.

Michael66
30-03-05, 07:55
Ja en dan eventueel links een plaatje van Florida.

Een plaatje van Florida? Dan wel een landkaartje of zo, want anders wordt de keuze wel erg moeilijk.

Harm
30-03-05, 09:18
Nogmaals eigenlijk vind ik de kleurstelling van dit forum wel goed. Geen
problemen met de leesbaarheid en je kan zelf het een en ander
versieren. Wat wil je nog meer. Kleur, of een met plaatjes opgetuigd
Florida forum? Deze draad lijkt op dit moment wel een virtueel
scrapbook. Als er dan toch wat veranderd moet worden zou ik zeggen maak de avatars zichtbaar als je niet ingelogd bent. Dat geeft al meer
kleur aan het geheel. En laat als je de favorieten open het beeld zich
aanpassen aan het scherm zodat niet een deel buiten het scherm valt,
maar dat zal ik wel weer alleen hebben.
Harm

Eric
30-03-05, 10:52
Ik heb er een keertje last van gehad, maar verder past het altijd keurig.
Heb je al eens geprobeerd de fafouriten wat smaller te maken? of scheelt het echt veel. En je resolutie, staat die wel goed? Zou er volgens mijn lekenverstand ook mee te maken kunnen hebben.
Eric

Daniel
30-03-05, 11:35
Als er dan toch wat veranderd moet worden zou ik zeggen maak de avatars zichtbaar als je niet ingelogd bent. Dat geeft al meer
kleur aan het geheel.
Dit is met opzet. Dit is onderdeel van een MOD welke er voor zorgt dat het forum beter te vinden is in zoekmachines als Google. Het lijkt me niet handig om dit aan te passen. :|


En laat als je de favorieten open het beeld zich aanpassen aan het scherm zodat niet een deel buiten het scherm valt, maar dat zal ik wel weer alleen hebben.
Harm
Zoals je zelf al aangeeft: volgens mij is dit iets wat aan je PC/Windows ligt en niet aan het forum. Als je wil kunnen we hier wel eens naar kijken alleen dan via email of PB's ofzo (dan hoeft niet het hele forum mee te genieten! :wink:

Daniel24
16-05-05, 15:51
Daniel, leesbaarheid is toch wel erg belangrijk, zeker als je vaker gebruik maakt van een forum. En de leesbaarheid is nu - naar mijn mening - uitstekend. Wat mij betreft : gewoon laten zoals het is.

idd. het is nu ook goed duidelijk allemaal.
Ik heb er verschillende gezien maar die zijn iets minder duidelijk dan deze theme.
Nou moet ik zeggen dat de orginele ook duidelijk is maar persoonlijk vind ook ik deze beter.

rvd4always
16-05-05, 16:44
Ik zit er nu over te denken om gewoon het standaard kleurschema van phpBB naast het huidige in te stellen; dus dat iedereen kan kiezen uit de stijl die hij of zij wil

Het zou het beste zijn dat je het inderdaad zo maakt dat iedereen zelf kan kiezen wat voor kleur hij/zij wil hebben, iedereen weer blij!

Overigens vind ik de huidige kleurstelling prima, maar da's persoonlijk.

Suc6, René

Drefter
03-08-05, 15:31
Ik vind het wel een goed idee...maar ik vind de kleur van nu niet lelijk, ofzo...Alleen een beetje nederlands, hihihi (het weer) :)

Njit
03-08-05, 16:13
Ik vind het wel een goed idee...maar ik vind de kleur van nu niet lelijk, ofzo...Alleen een beetje nederlands, hihihi (het weer) :)

Oud topic alweer. De voorlaatste reactie was van 16 mei...