PDA

Bekijk Volledige Versie : Souveniers uit Nederland



ietie
06-02-08, 17:25
Wat neem ik mee als souvernier uit nederland voor onze amerikaanse vrienden?
Naast de stroopwafels,hagelslag, en drop ben ik op zoek naar een leuke souvenier uit nederland , wie heeft er een idee?
Wat is er eventueel op schiphol nog te koop in de winkeltjes.
Ik wil dus geen klompen of delfts blauw maar iets aparts.

Ebelix
06-02-08, 18:56
Op Schiphol zijn heel veel verschillende souveniers te koop. Inderdaad het geijkte blauw en klompen maar ook kaarsen, bierpullen, ijskastmagneten (doen het altijd goed), T-shirts, mutsen, sleutelhangers, enz. Alles met een Holland thema.

Ikzelf neem vaak theelepeltjes mee. Klein maar fijn.

Succes.

Mickey99
06-02-08, 19:37
Ik heb dit als eens voorbij zien komen op een ander forum. Daar werden o.a. de volgende tips gegeven:

T Shirts of sleutelhangers met daarop Holland, voetbalshirt van Ajax (of een andere voetbalclub :wink:), poffertjespan, speculaasjes, Oud-Hollands snoepgoed (zoals zuurstokken, kaneelstokken, noga en wijnballen), kalender met afbeeldingen van Holland, tulpenbollen, borrelnootjes, ontbijtkoek, legpuzzels en pakjes om gerechten te maken zoals ovenschotels.

Hopelijk heb je er wat aan :-)

cant51
06-02-08, 21:32
Waar we onze Amerikaanse vrienden altijd weer een plezier mee doen is en kalender van Nederland altijd een succes, en verder koken wij altijd een indisch diner al de spullen zijn makelijk mee te nemen van het bekende merk (de gele doosjes) sate met
satesaus is altijd een grote hit kennen ze daar namelijk niet, en dat alle kruiden uit potjes en pakjes komt en super makelijk klaar te maken is, weten hun niet, dus als je de kans heb en de zin om te koken ze vinden het geweldig, en de spullen zijn makelijk
mee te nemen in je koffer, en oja vergeet de koepoek niet !!! geloof het wordt een hit beter dan alle andere spulletjes.

groetjes Toos

Marcelg
06-02-08, 21:48
Een fles ketel 1

reneefrankrijk
06-02-08, 21:57
Een fles Coebergh bessen of red fruit

paula
06-02-08, 22:46
Witte chocoladepasta

Petra/VS
06-02-08, 22:52
Een verjaarskalender! Die heb je hier niet en die worden altijd met dank aanvaard. Drop vindt men meestal minder lekker, trouwens. Dat is voor de meesten een aangeleerde smaak.

Marcelg
07-02-08, 05:21
Een verjaarskalender! Die heb je hier niet en die worden altijd met dank aanvaard. Drop vindt men meestal minder lekker, trouwens. Dat is voor de meesten een aangeleerde smaak.

Verjaardagskalender is inderdaad leuk, je moet het wel een klein beetje uitleggen, ik nam er 1 mee voor een Amerikaanse vriend, kom ik daar een paar dagen later, hebben ze vaderdag en moederdag er op ingevuld, ja natuurlijk met pen.

ietie
08-02-08, 13:14
Bedankt voor de tips, aan een verjaardags kalender had ik zelf nooit gedacht.
Ik zat zelf te denken aan een stropdas met een afbeelding van mini klompjes of tulpjes , vindt ik die op schiphol?

Michael66
08-02-08, 16:39
Wij hebben twee jaar geleden iets heel leuks voor onze vrienden meegenomen: hun huisnummer in Delfts blauw. Bij de bakker annex souvenirswinkel aan de Lange Groenendaal in Gouda (waar ik dus woon). Ze vonden het fantastisch!

En een pet en t-shirt van de Amsterdam Admirals, die dat jaar kampioen waren van de European Football League. Zeker voor sportsfans een goed kado.

En natuurlijk: Goudse siroopwafels (die i is geen typefout!). En oudhollandse snoepjes. En kaas, een hele Edammer!

Njit
08-02-08, 16:50
Misschien bij deze winkel op Schiphol: Link (http://www.schiphol.nl/_winkelen/portlet/Artitis.jsp?PORTLET%3C%3Ecnt_id=10134198673764344&FOLDER%3C%3Efolder_id=2534374302573619&ASSORTMENT%3C%3East_id=1408474395729239&VIRTUAL_TEMPLATE%3C%3Evt_id=10134198673767045&bmUID=1202481671719&bmLocale=nl)

Ta2 Gerrit
08-02-08, 17:21
En natuurlijk: Goudse siroopwafels LEKKER(die i is geen typefout!). En oudhollandse snoepjes. En kaas, een hele Edammer!

Moet je die vaccuum laten verpakken i.v.m. customs ?

Michael66
08-02-08, 19:19
Moet je die vaccuum laten verpakken i.v.m. customs ?Komt 's ochtends de zon op .....?

Ja natuurlijk vacuum verpakken. Kan zowat elke kaasboer voor je doen. En op je witte formulier (Department of Agriculture) aangeven dat je "vacumed hard churred cheese" of zoiets bij je hebt.

Ta2 Gerrit
08-02-08, 21:37
Ik wist dit wel, maar stelde het een beetje als informatieve vraag, voor de eerstelingen :-)
Vraag moest ook eigenlijk zijn; Moet je die niet vaccuum laten verpakken ?