PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema belgske: Orlando - Orlando



belgske
02-02-08, 22:39
Vandaag 0102 geboekt.
Het is de derde maal dat ik naar Florida reis.
In jan '93 met vrienden een rondreis gemaakt.
In mrt '96 mijn huwelijksreis gedaan.
Dit waren telkens rondreizen.
Nu ik in aug '08 12½ jaar getrouwd ben, wil ik mijn gezin verrassen met deze reis.
We vertrekken op 19 okt in A'dam, met Delta overstap Atlanta.
Daar we dit jaar met de kids gaan, 2 dochters 10 en 9, wordt vooral ook aandacht aan hen besteed.
De eerst 9 dagen verblijven we in Orlando (Marriot Village). Ik heb een base ticket voor Disneyworld aangeschaft, dus de 4 parken komen allemaal een keer aan de beurt. Sea World wordt ook aangedaan en Kennedy Space Center mag ook een bezoek verwachten.
Er zijn ook 2 dagen vrijgehouden om te zwemmen, shoppen, om wat terug op krachten te komen.
De vorige 2 keer kreeg ik last van Parkititis, en dat wil ik nu vermijden.

De laatste 4 dagen verblijven op Lido Key bij Sarasota. Deze dagen zullen vooral uit zand, zon en zee bestaan. Wat wel zeker bezocht zal worden is het pelikanenziekenhuis aldaar (te vergelijken met Pieterburen voor de zeehonden).

Op za 1 nov wordt teruggevlogen.

Enkele vraagjes :
- de laatste 2 weken van oktober zijn dat rustige of drukke dagen in Disneyworld (Halloween?)
- Zijn er nog ev. suggesties voor Sarasota ( wij zijn wel geen kunst/museumgangers)

Saluukes

Susie One
03-02-08, 15:29
Hallo,

Ik heb in de Capitol reisgids van Florida gelezen dat de donderdag en zondag de drukste dagen zijn in de disney parken. Als u niet in een van de disney hotels verblijft is het verstandiger om wat anders op deze dagen in te plannen. Op deze dagen gaat het park eerder open speciaal voor de disney gasten.

Heel veel plezier met het verrassen van het hele gezin:razz:

toyata
03-02-08, 16:24
Das gezellig wij zitten daar dezefde tijd.

orlando 2008
13-02-08, 15:16
Hoi, ook Belg vanuit Mortsel. Wij gaan nu met het paasverlof. Vraagje: bij wie heb jij het tickets van Disney aangeschaft? Via kredietkaart? Tevreden? Geen problemen of onverwachte bijkomende kosten? Worden tickets opgestuurd (kosten?) of moet je ze zelf afprinten?
Thanks bij voorbaat en zeker een goede reis gewenst,
Fam Sterckx
2640 Mortsel

Dr. Phlox
13-02-08, 16:06
Mooie schema. Lijkt me inderdaad mooi dat ziekenhuis.
Ben zelf in 2004 in de 2e week van November geweest. Moest in Universal de mensen zoeken. Zo rustig was het.
grz
Ton

belgske
13-02-08, 18:15
Hoi, ook Belg vanuit Mortsel. Wij gaan nu met het paasverlof. Vraagje: bij wie heb jij het tickets van Disney aangeschaft? Via kredietkaart? Tevreden? Geen problemen of onverwachte bijkomende kosten? Worden tickets opgestuurd (kosten?) of moet je ze zelf afprinten?
Thanks bij voorbaat en zeker een goede reis gewenst,
Fam Sterckx
2640 Mortsel
Via Holland International.
€158 voor volwassenen
€130 voor kids
4 dagen betalen, 7 dagen toegang.
De makkelijkste weg dus

ps als je op het forum WDW pretparken gaat, zul je zeker iets goedkopere en betrouwbare adressen vinden.
Mij heeft Michael 66 (of was't nu 99) er opgewezen dat het bijna €10 het ticket goedkoper kan. Maar dan is het vanuit USA en wordt alles opgestuurd.
Voor jullie is het echter kort dag, dus indien je ze via Orlando besteld, zul je ze aldaar moeten ophalen. Succes

Michael66
13-02-08, 19:50
Doe maar 66, da's genoeg. 99 is zo overdreven. :lol:

Voor wat betreft de tickets kun je inderdaad ook goed ter plaatse terecht. Kijk eens hier (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112). De amerikaanse aanbieders hebben allemaal de mogelijkheid om je tickets op te halen in Orlando / Kissimmee / Lake Buena Vista, oftewel op korte afstand van Disney.