PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren: onder de 25 jaar



petra
30-11-05, 13:11
Mijn vriendin gaat in de zomer met 18 jarige zoon (die vrijdag begint met zijn rijlessen) naar de USA. Ze willen daar, Californie/Nevada, een auto huren. Hoe zit dat nu ook al weer met die leeftijd, mag hij rijden of niet? Natuurlijk heb ik de 'zoekfuncie' gebruikt!!, maar kon niet een duidelijk antwoord vinden, en bij de buren allesamerika ook niet.
Alvast bedankt!!!!!

Eric
30-11-05, 13:48
Goedenmiddag Petra,
Ik weet het exacte antwoord niet (vast iemand anders wel), maar er van uitgaand dat hij het rijbewijs haalt, is dit ook geldig in Amerika.
Het probleem zal zijn, dat veel auroverhuurmaatschappijen of niet verhuren, of slechts tegen een hoger tarief.
Het wordt dus rondsnuffelen bij de autoverhuurders, waar hij het beste terecht komt.
Hij heeft 2 nadelen: en minder dan 3 jaar zijn roze papiertje en under 23........
Succes, Eric

knaapje
30-11-05, 16:37
Op de site van Alamo vind je dit bij het Gold-underage tarief:
Het huurbedrag is exclusief drop off kosten, toeslag extra bestuurders, of bestuurders jonger dan 25 jaar, benzine, kosten voor een kinderzitje of enige andere optie. (Toeslag extra bestuurders en een tank benzine is alleen inbegrepen in Alamo Gold voor de Verenigde Staten en Canada, toeslag bestuurders jonger dan 25 jaar is alleen inbegrepen in Alamo Gold Underage)Het lijkt mij het informeren waard.

Groeten
Knaapje

Harm
30-11-05, 17:10
Ik heb ook even bij Alamo gekeken en krijg de volgende uitkomst

Age Limits: 21, except where state law provides otherwise. In NY the minimum age is 18 and for renters and authorized drivers age 18-20. Inclusive, an insurance recovery fee of $49,37 per day applies in lieu of an Underage Driver Fee. Underage Fee: In all states an underage fee of $20 per day per driver will apply for renters of 21-24 years.

Young Drivers: In NY the minimum age is 18 and foor renters and authorized drivers age 18-24. Inclusive, an insurance recovery fee of $49,37 per day applies in lieu of an Underage Driver Fee. Underage Fee: In all states an underage fee of $20 per day per driver will apply for renters of 21-24 years.(mits Gold Underage is booked).

Het wordt in iedergeval een kostbare geschiedenis.
Harm

edenanita
13-12-05, 09:45
Indien niet specifiek in onze factuur wordt aangegeven dat de UNDERAGE-clausule van toepassing is dan wordt ervan uitgegaan dat de chauffeur minimaal 25 jaar oud is. Voor jongere chauffeurs worden in de Verenigde Staten ter plaatse hoge toeslagen berekend, welke hier deels voorkomen hadden kunnen worden. Indien er 1 of meerdere chauffeurs dienen te rijden met een leeftijd van 21 t/m 24 jaar dan is het het beste en goedkoopste om dit vooraf aan ons kenbaar te maken.

Dit is een gedeelte wat ik uit algemene voorwaarden heb gehaald van de reisbureau waar ik heb geboekt. Ik hoop dat je er wat mee kunt

Fayev
03-07-07, 14:52
Hallo!
Ik ga met mijn vriend in december naar florida - orlando.
We willen graag een auto huren.
Weet iemand misschien welke leeftijd daar aan verbonden zit?
Groetjes,
Faye

Njit
03-07-07, 14:54
- Vanaf 18 t/m 21 kan het alleen bij bepaalde bedrijven en met hele dure verzekeringen.
- Tussen de 21 en de 25 kun je een Underage pakket afsluiten in nederland. Dan betaal je nog steeds iets meer maar het is te doen. Dit kan bij bedrijven als Alamo en Dollar.
- Vanaf de 25 kun je normaal een auto huren.

Onder de 21 is het heel lastig. De grote bedrijven als Alamo/Dollar/Herz doen het sowieso niet (pas vanaf de 21). Je komt dan bij de kleinere (en vagere) bedrijven uit. Pas hier erg goed mee op dat je de juiste verzekeringen afsluit!
Ik zou zo geen bedrijf weten die het wel doet. Overigens is dit in Nederland ook zo. Onder de 23 betaal je veel meer aan eigen risico als je een auto huurt en je moet minimaal 21 zijn om een auto te kunnen huren.

Zie ook hier: http://www.smartertravel.com/travel-advice/renting-a-car-under-age-25-is-possible-but-pricey.html?id=1262493

In Orlando kun je je ook nog wel redden met de bus. Kost je wel wat meer tijd maar bespaart je ook heel veel extra geld. Onder de 21 huren is extreem duur!

brigitte
01-10-07, 15:42
Wie weet hier meer over?
Ik heb zelf een auto gehuurd in Florida (ben 53). Onze dochter woont daar sinds begin dit jaar, ze is 19. Ze heeft daar haar eigen auto (gekocht). Nu hoor ik van de autoverhuurder dat zij NIET in de auto die ik gehuurd heb mag rijden, omdat ze onder de 21 is en onder de 21 mag je nooit in een huurauto in Florida rijden. Wie heeft hier ervaring mee?
Brigitte

Tinkerbell
01-10-07, 15:58
Kijk even bij de voorwaarden van verhuurmaatschappij van de auto maar soms is dit wel het geval.
Welke maatschappij heb je gehuurd?

brigitte
01-10-07, 17:32
Ik heb via holyday car (martinair) bij alamo gehuurd. De mevrouw van holyday car heeft ook bij de andere verhuurmaatschapijen in de voorwaarden gekeken en volgens haar staat overal dat je pas vanaf 21 jaar in een huurauto mag rijden? Dit is raar, ik vraag me af of er geen uitzonderingen zijn. Onze dochter rijdt daar al maanden in haar eigen auto, maar mag niet in een door mij gehuurde auto rijden.
Brigitte

mafo
01-10-07, 20:02
Ik denk niet dat er uitzonderingen zijn hoor Brigitte, er geldt zelfs een toeslag als je onder de 25 bent en een auto huurt.

Renske1978
01-10-07, 20:33
Het is heel simpel het zijn gewoon de regels van het verhuurbedrijf, die stellen ze vaak niet voor niets op. Er zullen wel teveel ongelukken gebeuren met jongeren achter het stuur.

nienke100
09-10-07, 15:31
Bij Avis mag je ook niet onder de 21 jaar rijden. Het is bij hun ook zo als je met meer dan 1 bestuurder wilt rijden dat je meer moet betalen. Dacht iets van 10 dollar per extra bestuurder.

computrein
07-01-08, 18:23
Hallo allemaal,

Ik ben me een beetje aan het oriënteren over mijn komende vakantie naar Florida. ik heb inmiddels een offerte aangevraagd via USAFV. Deze bevalt mij wel. Ik heb aangegeven een auto te willen huren samen met mijn reisgenoot (beide 23). USAFV raad het alamo gold underage pakket aan en zegt vervolgens dat er in Florida voor de 2e bestuurder ter plaatse bijbetaald dient te worden.

Echter uit de site van alamo begrijp ik dat dit niet hoeft:

'Gold Underage is inclusief ongelimiteerd aantal kilometers, CDW, Extended Protection, locale belastingen en toeslagen, luchthavenbelasting, een volle tank benzine, de toeslag voor maximaal drie extra bestuurders en de toeslag voor bestuurders tussen 21 en 25 jaar.'

Weet iemand wat er nu juist is?

Ps.
Ik heb USAFV al gemailt wat de extra kosten zullen zijn, maar heb tot op heden nog niets gehoord.

Alvast bedankt,
Nick

Michael66
07-01-08, 20:32
Hoi Nick,
Volgens de voorwaarden zitten de extra bestuurders er gewoon in. Mogelijk gewoon een "slip of the pen" van USAFV.

Ik zou gewoon even het antwoord afwachten.

Heb je trouwens ook bij andere reisorganisaties een prijsopgave gevraagd? Mijn ervaring is dat (op onderdelen) vaak behoorlijke prijsverschillen bestaan.

computrein
07-01-08, 23:03
Oké, dat zou dan mooi zijn.
Ik heb via AE een offerte gemaakt maar die kwam iets duurder uit en via het reisbureau is het nog duurder in elk geval.

ik kan nog even kijken bij een andere organisatie (staan genoeg voorbeelden hier zag ik) of dat misschien voordeliger is echter moet ik niet te lang meer wachten denk ik want we willen in Mei al gaan (na de vakantie) dus dat duurt niet zo gek lang meer.

In elk geval bedankt voor de reactie en ik zal het antwoord van USAFV nog even afwachten.

Nick

moniqueo
08-01-08, 15:48
Bij het gold underage pakket zit de leeftijdstoeslag al inbegrepen, en ook een toeslag voor max 3 extra bestuurders.
Als jullie onder de 25 zijn hoef je dus niet meer te betalen voor je leeftijd en ook niet voor (max 3) extra bestuurders.

computrein
08-01-08, 18:11
Bedankt voor jullie reacties.
Heb inmiddels ook een reactie van USAFV ontvangen en die bevestigde inderdaad ook dat er verder geen kosten mer bij komen.

Ik zal ook nog een kijken bij AV, bedankt voor de tip.

Nick

iedereen is gek
02-02-08, 16:40
Hallo,

Ik (23 jaar) en mijn vriendin (21 jaar) gaan in november naar florida. We zouden willen een auto huren voor een week vanaf Tampa en deze terugbrengen in Miami. Heb al veel op websites gezien dat je extra kosten moet betalen omdat je geen 25 bent. Wel je hebt zoveel autoverhuur bedrijven dat we het bos door de bomen niet meer zien. Kan iemand ons vertellen wat het beste bedrijf is voor ons, hoeveel dit extra kost,
Moeten wij extra verzekeringen nemen ... ?

Dank je

Njit
02-02-08, 18:16
Het beste is om een Underage pakket te nemen. Zoals bijvoorbeeld deze:

http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&package=u25&sz=so

Susie One
02-02-08, 21:07
Hoi,

Mijn advies is om bij het reisburo reisgidsen van de verschillende touroperators. In de reisgidsen vinden jullie de huurvoorwaarden. Het reisburo kan jullie helpen/adviseren welk pakket jullie nodig hebben.

Ik weet niet of jullie de trip bij een reisburo willen gaan boeken of alles via internet.

Wij hebben bij het reisburo een compleet pakket geboekt bij Holland International (vluchten, hotels en de huurauto alamo, pakket gold). Daarnaast hebben wij van het reisburo/touroperator goede adviezen gehad over het huren van de auto. In jullie geval komen is zeker Underage pakket bij Alamo nodig (2e bestuurder) . Ik weet niet wat de kosten voor de 1e bestuurder onder de 25 zijn.

Heel veel plezier met jullie reisvoorbereidingen:-P

Gr Susie One

iedereen is gek
09-02-08, 15:26
Dank je voor de reactie,

Heb de test gedaan op http://www.usareisen.de/mietwagen/ca...kage=u25&sz=so
van 1 april tot 8 april met een gewone 2 deurs(hebben niet meer nodig) en daar kom ik uit aan een prijs van 181 euro. Dit is met een U25 special.

Heb op dit forum een site gevonden http://www.usrentacar.co.uk/
Hier zie je al de prijzen van de verschillende bedrijven. Alsook kan je hier de leeftijd in vullen.
Test 1 : Van 1 april tot 8 april en leeftijd 23 kom ik uit bij de goedkoopste wagen 144,18 euro en de duurste 392,04 euro.

Test 2 : van 1 april tot 8 april en leeftijd 28 kom ik uit bij de goedkooptste wagen
144,18 euro en de duurste 392,04 euro.

Als ik nu een bestelling doe op de 2de website zullen ze ons dan extra geld vragen als we terplaatste zijn?
Of moet ik mijn bestelling doen via website 2 en zijn al de kosten dan inbegrepen?

We zouden al onze boekingen doen via internet.Zo hebben we dit ook gedaan met de vliegtickets.
We zouden zo weinig mogelijk geld willen uitgeven aan hotels of motels.
Misschien is het goedkoopste voor ons wel een jeugdherg?

dank je

knaapje
09-02-08, 15:52
Als ik nu een bestelling doe op de 2de website zullen ze ons dan extra geld vragen als we terplaatste zijn?JA.
Als je verder gaat met de reservering krijg je bijv:
Supplier : Alamo Rent A Car Drivers Between : 21- 24 (Years)Local Fee Per Day: 25.00 (USD)+ taxes Drivers aged 21-24 will be required to pay a "Young Drivers Fee" of $25 dollars per day per driver plus tax. U.S. Rent A Car recommends that drivers aged 21-24 select a vehicle with our suppliers U-Save Car Rental or Budget Rent A Car (and select the appropriate Insurance upgrade), if applicable, who do not incur such a fee.

De laatste zin kan nuttig zijn voor je, kan je wellicht geld besparen.

Succes
Knaapje

breaker9240
26-03-08, 12:19
hoeveel zal het zo ongeveer kosten om een auto te huren in orlando voor iemand die 22jaar is?
En voor een dagje of 7?

Njit
26-03-08, 12:43
Zie http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&package=u25&sz=so
Daar mag jij overigens ook in rijden zie ik nu.. vanaf 19 jaar.

http://img120.imageshack.us/img120/3629/u25qc9.png (http://imageshack.us)

Daar gaat dan nog wat online/vroegboek-korting vanaf..

breaker9240
27-03-08, 18:52
Hoe zit dat nu met alamo?
Op die duitse site staat dat je vanaf 19 er al mag?
En op de nederlandse site vanaf 21?
http://www.alamo.nl/directreserveren.asp?u=1211&locatiecode=MCO

Michael66
27-03-08, 18:56
Alamo geeft op hun site aan dat het vanaf 21 is. Het zou dan vervelend zijn als je in Florida aankomt en de reservering wordt alsnog door Alamo geweigerd. Dus als je nog geen 21 bent zou ik het goed navragen, laat usareisen maar even "zweten".

breaker9240
28-03-08, 10:16
Maar op de duitse site staat dan 19. Heb hun een mail gestuurd maar niet naar die duitse site want ik en duits ;).

Na een beetje opzoek werk is het dus zo te zien dat je in bepaalde gebieden 21moet zijn als je wilt rijden en in florida ma 19. Maar heb toch gemaild voor de zekerheid! Dit gaat de vakantie maken of kraken.
Spanning!

edit:
ai ai ai, Negatief antwoord van alamo nederland. Maar als je het via usareizen.de doet kan het wel heb ik gelezen op sites waar ik mensen van 20enzo het doen? Snap het niet ze.

Njit
29-03-08, 14:21
USAReisen heeft wel vaker speciale afspraken met Alamo USA. Ook wat betreft Dropoff kosten etc. Als het zo op hun site staan en USAReisen wil dat ook nog een keer per email bevestigen dan zou ik het wel aandurven.

Fitz
07-10-08, 20:30
Heeft iemand hier ervaringen met een auto huren als jonger dan 25 jaar oud zijnde?
Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk?

Teleton
08-10-08, 09:36
Nou, ervaring heb ik er niet mee, maar dat is ook niet zo nodig. Je kunt de voorwaarden er gewoon op nalezen. Bij Alamo geldt bijvoorbeeld: De minimum leeftijd van bestuurders is 21 jaar. Voor bestuurders van 21 t/m 24 jaar wordt een toeslag berekend van $ 20 per dag. (Neem ALAMO GOLD UNDERAGE om deze toeslag te vermijden!)

Voor een week autohuur ben je onder de 25 jaar ongeveer €65 meer kwijt. Je kunt zelf het best de prijzen van de verschillende aanbieders vergelijken. Je kunt hiervoor terecht bij de bekende aanbieders zoals ww.usafunvacations.nl (http://www.usafunvacations.nl) , www.americanestates.nl (http://www.americanestates.nl)en denk ook eens aan www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) .

Njit
08-10-08, 11:10
NBij Alamo geldt bijvoorbeeld: De minimum leeftijd van bestuurders is 21 jaar. Voor bestuurders van 21 t/m 24 jaar wordt een toeslag berekend van $ 20 per dag. (Neem ALAMO GOLD UNDERAGE om deze toeslag te vermijden!)

USAReisen.de heeft aparte voorwaarden. Daar kun je vanaf 19 al huren. Zie hier: http://www.usareisen.de/mietwagen/alamo/index_u25_wi.htm

Fitz
18-10-08, 14:36
Nou, ik heb geboekt bij usareisen.de :)

Ik heb nog wel een vraag, want ik heb de boekingsgevens via mijn mail gekregen.
Maar is dat tevens mijn Voucher, dat ik geen extra verzekeringen meer hoef te nemen bij dat autoverhuur bedrijf?
Of krijg ik die nog toe gestuurd.

Ik heb namelijk een: Super-Inklusiv-PLUS-Preise Paket.

Mensen met ervaringen hiermee?

Mickey99
18-10-08, 16:02
Als het goed is zitten er 3 bijlages bij in de mail van USA.reisen.de;

1) Algemene info over Alamo of een andere maatschappij (Dollar, National, Hertz of Avis)
2) Boekingsbevestiging
3) Voucher

Ik zou ze alledrie uitprinten en meenemen. Je hoeft er dan geen extra verzekeringen meer bij te nemen. Bij het ophalen van de auto gewoon overal netjes "nee" op zeggen en het contract tekenen. Let er goed op dat er onderop het contract wat je tekent Balance $ 0,00 staat (anders hebben ze je toch een extra verzekering aangesmeerd).

Senso
26-06-09, 17:01
Ik zit vanaf volgende week in Amerika samen met mijn vriend.
Hij is 24, ik 21.

We gaan eerst een week naar NY en vliegen vervolgens naar Orlando.
Daarna gaan we nog een week naar Miami.

We wilden eigenlijk een auto huren voor in Orlando en Miami, maar vanwege onze leeftijd wordt dat nogal een dure grap. Nu wil ik wel naar de everglades en key west. Ook in Orlando had een auto wel handig geweest.
Er gaat wel een shuttlebus vanuit het hotel naar de parken, maar toch.

Nu vraag ik me af wat slim is;
Is het vervoer vanuit miami (Miami Beach) naar de everglades goed geregeld?
Is openbaar vervoer duur in amerika?

Als het openbaar vervoer slecht geregeld is en ook nog eens duur, is de underage fee misschien toch nog de moeite om te overwegen.

Ik weet dat er veel staat over auto's huren op het forum, maar ik kan niet zoveel vinden over het vervoer als je geen auto kunt huren..

Alvast bedankt!

Gr.,
Senso

Teleton
26-06-09, 17:07
Nu vraag ik me af wat slim is;
Is het vervoer vanuit miami (Miami Beach) naar de everglades goed geregeld? Wat is slim? Ga als de sodewiedeweerga naar www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) en huur een fijne Equinox in het programma Unter 25 Jahre. Ennnne... voortaan je reis nog wat zorgvuldiger voorbereiden. Dat is pas slim!
Ik weet dat er veel staat over auto's huren op het forum, maar ik kan niet zoveel vinden over het vervoer als je geen auto kunt huren..Hi Renske,
Lees ook het topic over Ov in Miami (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9404&highlight=openbaar+vervoer) of kijk eens in het topic Auto nodig (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=9434&highlight=openbaar+vervoer). Om eerlijk te zijn, kijk ik er wel een beetje van op dat je door Florida wilt reizen zonder dat je precies weet hoe het OV geregeld is of wat het kost. En dat alles een paar dagen voor vertrek. Daarom eerst maar je vraag beantwoord, zodat je de voorwaarden en de prijs voor autohuur kon opzoeken.

Kan me nauwelijks voorstellen dat dit tegenvalt. Vergeet niet voor je vertrekt ook nog even de verkeersregels te bestuderen. Zitten toch een paar verraderlijke afwijkingen in die je maar beter vooraf kunt weten. Zoals de voorrangsregels en wanneer je wel of niet bij een rood stoplicht rechtsaf mag/kunt slaan.

patrick86
09-09-09, 14:07
Hallo iedereen,

Binnenkort ga ik samen met mijn vriendin naar miami en dan rond door florida. We willen graag een auto huren maar zitten met de leeftijd, we zijn beide 23! Nu heb ik wel het een en ander gelezen dat je het best kan boeken via usareizen.de, maar ik ben erg slecht in duits. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?? Wat het kost om een auto te huren als je jonger dan 25 bent?.....

Bedankt alvast!!!

wammeke
09-09-09, 14:31
Hey,

De kostprijs hangt natuurlijk af van de gehuurde periode --> ik heb voor 14 dagen (20/09 - 04/10) een equinox bij onze Duitse vrienden gehuurd, met het underage programma van Alamo voor 399,64€. Bij Alamo zelf, zou ik voor een compact car al snel 560€ kwijt zijn.

De site zelf wijst zich nog wel uit. Ik kan ook niet goed Duits maar eens je begint in te vullen, valt het nog wel mee. Bij mij is het alleszinds zonder problemen gelukt. :-P

E

calypso
09-09-09, 15:15
Op deze pagina kun je het zelf heel eenvoudig uitrekenen daar staan alle prijzen voor underage dus onder de 25jaar op

http://www.usareisen.de/mietwagen/carshow.php?rentalcomp=Alamo&region=Florida&package=u25&sz=so

Kwestie van auto kiezen dan datum invullen en je ziet de prijs, hoef je geen duits voor te kennen.

ralphmeys
09-09-09, 15:37
ik ben zelf ook vorig jaar met mijn vriendin naar de VS geweest en zelfde probleem gehad. Maar de aanvang prijs voor het huren van een auto is duur en begint vanaf ongeveer 550 euro (voor 3 weken) echter voor 600 euro kun je ook al een luxere en grotere auto huren wat geen overbodige luxe is als je veel gaat rijden

www.usareisen.de is vrij duidelijk je moet op de website zoeken naar het U(nter)25 programma. deze prijzen zijn inclusief toeslagen e.d. zodat je naderhand niet extra toeslagen hoeft te betalen omdat je < 25 bent

wij zelf hadden de equinox gehuurt maar werden door omstandigheden gratis ge-upgrade naar een full size SUV (Nissan X-Terra) dus ook al boek je een bepaalde klasse je bent nooit zeker van wat je krijgt! ;)

patrick86
10-09-09, 13:55
Het is gelukt mensen, ik ook heb via usareisen.de een auto geboekt. We hebben voor de Chevrolet Equinox gekozen, scheelt toch ruim 130 euro met de goedkoopste auto op de Alamo site. En dat duits was ook geen probleem, met google toolbar hele pagina vertaald :)

Nog 13 dagen tot Miami

Anouukjjee
25-06-12, 16:18
Hallo,

Ik ben Anouk (21) en wil samen met mijn vriend (22) volgend jaar naar Florida gaan. Ik ben er zelf al meerdere keren geweest met mijn ouders, en wil Florida zo graag aan mijn vriend laten zien!

Aangezien we dan dit jaar niet op vakantie gaan ivm kostenplaatje zijn we al een beetje informatie aan het op doen.
Wij willen een auto huren voor 3 weken en als we dit bij dollar doen komen we uit op ongeveer 600,- euro.. voor de goedkoopste auto.
Is dit wat?

wanneer we een jaar zouden wachten, mijn vriend is dan 24, zouden we dan goedkoper een auto kunnen huren? of geldt dat pas vanaf je 25e?

Alvast bedankt!

Njit
25-06-12, 16:29
Waar heb je gekeken voor de prijzen van Dollar? Want ik betwijfel of dit inclusief Underage is.

DriveUSA heeft voor heeft een U25 pakket: http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/ . En tevens is de Toll een stuk goedkoper bij Alamo.

Pas vanaf dat je 25 bent kun je zonder extra kosten een auto huren. Vanaf 21-24 zul je een toeslag moeten betalen.

Anouukjjee
25-06-12, 17:29
Wij hebben op www.dollarrentacar.nl (http://www.dollarrentacar.nl) gekeken
en daar de leeftijd ingevoerd, 23 jaar en dan komen we op bijna 600,- euro uit.. dat scheelt met Alamo ongeveer 400 euro..

Wij twijfelden zelf ook, maar doordat je bij dollar de leeftijd al moet invoeren leek het ons dat het daar dus al bij de prijs ingerekend was..

Zijn er mensen (onder de 25) die ervaring hebben met een auto huren bij Dollar?

corrus
25-06-12, 17:33
Inclusief een Platinum pakket ???

Anouukjjee
25-06-12, 17:49
Zonder platinum pakket

Teleton
25-06-12, 17:56
Wij twijfelden zelf ook, maar doordat je bij dollar de leeftijd al moet invoeren leek het ons dat het daar dus al bij de prijs ingerekend was.. ..en dat is helaas voor jullie niet zo, lees de kleine lettertjes op de site
Minimum driver age 21, except New York. New York minimum driver age is 18. No Maximum Driver Age. Drivers age 18-24 may be required to pay an additional fee locally. Additional drivers may incur additional fees.

Kijk even op www.usareisen.de (http://www.usareisen.de) en kies voor de underage page. Daar zie je dat de laagste prijs voor een week autohuur economy car 260 euro via Alamo is, inclusief eerste tank benzine. Je zult niet snel een lagere prijs vinden, maar zoeken en vergelijken loont.

http://img696.imageshack.us/img696/5683/dollarleeftijd21jaar.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/696/dollarleeftijd21jaar.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img17.imageshack.us/img17/3287/dollarleeftijd30jaar.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/17/dollarleeftijd30jaar.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

toornent
25-06-12, 18:59
Hoi,

Bij de meeste grote verhuurbedrijven betaal je tussen de 25 en 30 dollar per dag extra als je onder de 25 bent. Ook kun je niet alle auto types boeken.

Anouukjjee
25-06-12, 19:43
Iedereen bedankt voor de reacties! We zullen er vandaag of morgen eens even samen naar gaan kijken..

Als we de goedkoopste auto nemen is er dan kans dat je een andere mee krijgt, hogere klasse, omdat die er niet meer is?
De keren dat ik met mijn ouders in Florida geweest ben was dit namelijk wel zo, maar de laatste keer is al weer 4 jaar geleden..

Njit
25-06-12, 19:46
Die kans is er altijd. Maar ook in Amerika beginnen ze op de centjes te letten dus de kleine auto's staan er steeds vaker wél..

Teleton
25-06-12, 19:51
Als we de goedkoopste auto nemen is er dan kans dat je een andere mee krijgt, hogere klasse, omdat die er niet meer is..Het verschil tussen een economy car en een midsize suv is 28 euro per week. Voor 4 euro per dag ga je toch niet het risico nemen dat ze je in een koekblikje met draairaampjes wegsturen?

Njit
25-06-12, 20:05
Draairaampjes heb ik daar nog nooit zien staan ;)

Teleton
25-06-12, 20:20
Draairaampjes heb ik daar nog nooit zien staan ;)

Ik heb er dit voorjaar nog eentje mee gehad. Voor een uurtje, snel omgeruild voor een GMC..........:grin:.

Uit het reisblog van 27 maart 2012
Ik kreeg een auto mee; een compact-car. Dat is behelpen hoor, geen cruise control, de airco kent maar één stand en de spiegeltjes, stuurtjes en stoeltjes lijken allemaal kinderspeelgoed......

SpaceAce
25-06-12, 20:56
Oh :o Alsof ik de omschrijving van onze Suzuki Alto lees! Bedoel, Airco één stand? De ARKO-stand toevallig? ;)

Voor maar 4 euro per dag meer,... wist ik het wel!

Zuiril
03-11-12, 21:04
Hoi,

Mijn dochter en schoonzoon willen graag in augustus 2013 naar Florida. Hij is dan 24 jaar en 10 maanden oud. Hij is dan al 6 jaar in het bezit van een rijbewijs (behaald 8 december 2006). Nu zien we dat bij het huren van de maatschappijen er een toeslag per dag word gerekend omdat hij nog geen 25 is. De huur word dan wel extreem hoog.
Heeft iemand een suggestie of er een maatschappij is die wel goedkoper is en niet zo halstarrig vast houd aan deze 25 jaar.

Erik

Njit
03-11-12, 21:17
Kort antwoord: Nee. Die grens is er nu eenmaal. Daar valt niks aan te doen behalve 2 maanden later op vakantie gaan.
USAReisen.de heeft een Underage pakket. Daarmee betaal je ook wel een toeslag maar wellicht wel betaalbaar voor je dochter..

ps, hoe lang je je rijbewijs hebt is van geen enkel belang. Als je 25 bent en net 1 maand je rijbewijs hebt dan krijg je die auto gewoon mee.

Zuiril
04-11-12, 01:13
Na enig zoeken zie ik dat er bij Sixt wel de mogelijkheid bestaat om voor een redelijke prijs een auto te krijgen.

Njit
04-11-12, 01:24
En wat ben je dan kwijt? Sixt is nu niet echt een veelgenoemde aanbieder...

Teleton
04-11-12, 10:56
Sixt wel de mogelijkheid bestaat om voor een redelijke prijs een auto te krijgen. Te huren.....denk ik:confused:

Misschien is het goed om even een link naar de site vermelden zodat iedereen de condities kan lezen en, nog beter, van die condities kan profiteren.

Op de site van Sixt staat wel een beetje verscholen
Voor jonge bestuurders wordt een toeslag berekend (zie onze verhuurinformatie (http://www.floridaforum.nl/php/terms/view?liso=US&rtar=FL1&view=EPP&tlang=nl_NL&style=typo3)). Deze wordt op de ophaallocatie berekend.

[Leeftijdsbeperkingen

In Florida and Georgia, the following rules apply for the minimum age and possession of a driver's licence::
21 years/1 year for vehicles in groups ECAR to FCAR, MVAR to SVAR, CTAR, CFAR, IFAR.
25 years/1 year for vehicles in groups PCAR, LCAR, FVAR, STAR to XTAR, SFAR to XFAR.
Driving licence for vehicle groups FVAR must include approval for category D1.
EU citizens can drive vehicles with up to 8 passengerseats.
There is no charge for drivers under 25.


Ik vind het niet zo duidelijk of er nu wel of geen toeslag wordt geheven.

Zuiril
04-11-12, 12:49
Nogmaals gekeken en volgens mij is er geen toeslag. We gaan denk ik ook nog maar even telefonisch contact zoeken. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je een fikse borg moet betalen.

http://www.sixtblog.com/travel-advice/youth-car-rental-special-no-charge-under-25/

Teleton
04-11-12, 12:55
We gaan denk ik ook nog maar even telefonisch contact zoeken. Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat je een fikse borg moet betalen.

http://www.sixtblog.com/travel-advice/youth-car-rental-special-no-charge-under-25/ Hmmm..dit is USA site met usa voorwaarden en tarieven. Heb je de huurprijs al uitgerekend en vergeleken met de paketten van de europese aanbieders.? Ik zou er heel erg voorzichtig mee zijn. Tenzij je precies op de hoogte bent van de usa voorwaarden is het lastig (telefonisch) onderhandelen. De bijkomende kosten voor verzekering, taxes, toeslagen en fees vliegen je om de oren.

De ldw kent een eigen risico, wat je weer af kunt kopen en wat je beter maar kunt doen. De aansprakelijkheid is maar tot een zeer beperkt bedrag verzekerd zodat je SLI moet bij verzekeren. Verder geven ze aan dat de volgende kosten niet inclusief zijn:
Additional DriverAn Additional Driver Surcharge of USD 10.69 per day (max. USD 96.30; inclusive of sales tax) applies at the location.
Refuelling ChargeAll vehilces are supplied with a full tank of fuel and should be refilled prior to return to Sixt, otherwise our current refuelling charges will apply. This charge includes price of gas and the service to refuel the car. Please see our current pricelist for details on the price per gallon. The price per gallon is also stated on the rental agreement face page at time of pick up.
Alternatively, you may purchase a tankful of fuel at the time of rental at a price that is competitive with local fuel stations and return the tank empty. No refunds will be given for unused fuel.
Other Fees and TaxesCustomer Facility Charge (RCF Charge)A Customer Facility Charge (RCF Charge) applies for rentals at the following airport branches:
Miami Airport: USD 4.60 per day plus local tax = USD 4.93 RCF Charge per day.
Atlanta Airport: USD 5.00 per day plus local tax = USD 5.50 RCF Charge per day.
Vehicle License FeeA Vehicle License Fee of USD 2.19 per day (inclusive of sales tax) applies.
Energy SurchargeAn Energy surcharge of USD 1.09 per day (inclusive of sales tax) applies.
Rental Surcharge/County SurchargeA Florida surcharge of USD 2.14 per rental (max. USD 64.20; inclusive of sales tax) applies.



Verder nog eens naar dezeze tekst gekeken
In Florida and Georgia, the following rules apply for the minimum age and possession of a driver's licence::
21 years/1 year for vehicles in groups ECAR to FCAR, MVAR to SVAR, CTAR, CFAR, IFAR.
25 years/1 year for vehicles in groups PCAR, LCAR, FVAR, STAR to XTAR, SFAR to XFAR.
Driving licence for vehicle groups FVAR must include approval for category D1.
EU citizens can drive vehicles with up to 8 passengerseats.
There is no charge for drivers under 25.
Het lijkt er inderdaad op dat bestuurders onder de 25 geen toeslag betalen mits ze in de genoemde categorie een auto huren. Als je de prijsstelling van Sixt.nl en usareisen.de vergelijkt, valt dit overigens best mee.

rogzwanenburg
04-11-12, 15:29
onze zoon van 24 mocht afgelopen jaar augustus ook ter plaatse nog even 600,00 afrekenen omdat hij geen 25 was.
hoopte nog dat het zwaaien met z'n militaire pas voordeel op zou leveren maar helaas geen korting.
Hou daar maar goed rekening mee.

Florida Keys Go-er
04-11-12, 21:33
Even een reactie van mijn kant.
Afgelopen vakantie heb ik in de periode 29 augustus t/m 10 september een auto gehuurd bij
Hertz. Ik was destijds (en nu nog steeds) 23 jaar oud. Maar ik werd gematst, bij mij werd er
geen "young drivers fee" toeslag geheven. Dus zo nauw nemen ze het ook niet met hun regels.

Njit
05-11-12, 10:41
Resultaten uit het verleden etc etc.. Denk dat dit meer de waarheid is..


Dus zo nauw nemen ze het SOMS ook niet met hun regels.

Em_
08-06-13, 12:19
Hallo iedereen,

Deze zomer ga ik twee weken naar Florida en zou graag een auto willen huren aangezien het een stuk makkelijker is om me te verplaatsen en nieuwe plekken te leren kennen. Ik heb al op verschillende websites gelezen dat je als 21 jarige wel een extra fee per dag moet betalen maar ook lees ik dat je je rijbewijs minimaal een jaar moet hebben. en daar wringt het schoentje... want ik heb mijn rijbewijs nog geen jaar als ik daar heen ga. Wel hoorde ik van een vriend van me die vorig jaar naar florida ging dat ze bij de car rental niet eens keken hoelang hij zijn rijbewijs had, wel dat hij echt 21 moest zijn. Zijn ze daar echt zo strikt in dat je je rijbewijs een jaar moet hebben of is er nog hoop voor me?

Teleton
08-06-13, 13:03
ook lees ik dat je je rijbewijs minimaal een jaar moet hebben. Misschien goed om even een link te plaatsen waar je deze voorwaarde hebt gelezen?

Zie voor meer info ook het bestaande topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?5238-Auto-huren-onder-de-25-jaar) over dit onderwerp.

<< En daar hebben we de berichten inmiddels naar toe verplaatst >>

Mattie
09-06-13, 11:43
Hallo iedereen,

Deze zomer ga ik twee weken naar Florida en zou graag een auto willen huren aangezien het een stuk makkelijker is om me te verplaatsen en nieuwe plekken te leren kennen. Ik heb al op verschillende websites gelezen dat je als 21 jarige wel een extra fee per dag moet betalen maar ook lees ik dat je je rijbewijs minimaal een jaar moet hebben. en daar wringt het schoentje... want ik heb mijn rijbewijs nog geen jaar als ik daar heen ga. Wel hoorde ik van een vriend van me die vorig jaar naar florida ging dat ze bij de car rental niet eens keken hoelang hij zijn rijbewijs had, wel dat hij echt 21 moest zijn. Zijn ze daar echt zo strikt in dat je je rijbewijs een jaar moet hebben of is er nog hoop voor me?

Volgensmij is dit gewoon mogelijk bij Almao icm het "Gold underage pakket" ik zie niks over minimaal 1 jaar rijbewijs in de voorwaarden.



AGE REQUIREMENTS AND FEES
Minimum Age – Renters and additional authorized drivers must be twenty-one (21) years of age or older, except where
provincial or state law provides otherwise or for rentals of Large Vans (seating capacity of 10 or more persons), renters and
additional authorized drivers must be twenty-five (25) years of age or older. In the states of New York and Michigan,
Renters and additional authorized drivers must be a minimum of eighteen (18) years old. In the province of Newfoundland,
the minimum age for all rentals is twenty-five (25) years old.
Young Driver Fees – Unless included in the Rate Product, an additional young driver fee may apply for each Renter and
additional authorized driver as follows:
Age Originating Rental Location Additional Fee
21-24 years old All Provinces and States Except New York and Michigan $25.00/day
18-20 years old New York State $66.00/day
21-24 years old New York State $23.50/day
18-20 years old Michigan $26.00/day
21-24 years old Michigan $14.00/day
Renters and additional authorized drivers who are between eighteen and twenty (18-20) years old are restricted to the rental
of economy through intermediate class vehicles only in New York and economy through full size class vehicles in Michigan.
Renters and additional drivers who are between twenty-one and twenty-four (21-24) years old are restricted to the rental of
economy through standard class vehicles only in New York and economy through full size class vehicles and minivans only
in Michigan.
All fees are subject to change at Provider’s sole discretion.

knaapje
09-06-13, 12:43
Ik weet niet meer waar, maar ik heb het ook weleens voorbij zien komen. Net als een leeftijd begrenzing naar boven op 75 of 80 jr bijv.
Misschien staat het meer bij brokers op hun sites dan bij de verhuurmaatschappijen zelf. Zal wel net zoiets zijn als het intern. rijbewijs, bij de een hele verhalen erover en bij de ander niets.

Aanvulling:


Bijv. op de FAQ van eautohuur.nl:
Vraag: Wat is de minimale en maximale leeftijd om een auto te huren?
Antwoord
http://www.eautohuur.nl/images/site_graphics/newsite/minus.gif (http://javascript<strong></strong>:toggle2('contentDivImg35', 'imageDivLink35');)

Antwoord: De leeftijd om een auto te huren verschilt van land tot land en per leverancier. Ten tijde van uw reservering wordt u op de hoogte gebracht van de restricties ter plaatse, het wordt ook aangegeven op uw reserverings coupon. Als u jonger bent dan 25 jaar of ouder dan 65 jaar en u heeft twijfels of vragen neem dan contact op met onze klantenservice op 0800 022 9672 en wij nemen alle mogelijke opties met u door.

Bijv. Europcar heeft het in zijn voorwaarden staan:

Verplichte legitimatie

Vergeet niet onderstaande documenten mee te nemen bij het afhalen van uw huurauto. Deze dienen allen op naam te staan van de hoofdbestuurder. Europcar behoudt zich het recht voor om vooraf de gegevens te controleren:
• Geldig rijbewijs (minimaal 1 jaar in bezit)

Expedia.nl:

De huurauto ophalen

Huurders en extra bestuurders moeten minstens 12 maanden in het bezit zijn van een rijbewijs.

chili
02-10-14, 18:26
Hoi allemaal :)
Ik ben wat onderzoek aan het doen naar het huren van een auto onder de 25 jaar voor 4 weken.
Misschien dat deze link al bekend is bij jullie, maar ik deel hem toch maar even: http://uscarhireoffers.alamo.co.uk/main.php?version=car-hire-usa
Via deze link krijg ik een goedkoper aanbod + een free driver dan via alamo.co.uk

Verder heb ik nog een vraagje over de verzekeringen. Ik heb hier al veel over gelezen, maar vind het toch best lastig om te bepalen of ik dan niet nog wat verzekeringen mis. Het volgende blijkt uit de voorwaarden:

CDW – Collision Damage waiver
All inclusive rates include CDW, which contractually waives or limits the renter’s liability for damage to or loss of the vehicle

Liability Cover
All inclusive rates provide the renter and authorized drivers up to an aggregate, single limit of $1,000,000 for claims that may by made by others against the renter and authorized drivers for bodily injury, death and/or property damage arising out of the use or operation of our rental vehicle.


Also included is an Uninsured Motorist (UM) benefit up to an aggregate, single limit of $100,000. UM provides benefits to the renter and any family member related by blood, marriage, or adoption, who, while physically occupying Alamo’s rental vehicle when it is being driven by the renter or an authorized driver, suffers bodily injury or death caused by negligent uninsured motorist, negligent underinsured motorists, or a negligent hit-and-run driver.

Is dit voldoende of moet er nog iets bij?

Njit
02-10-14, 20:44
Ik neem aan dat je dit ook aangevinkt hebt?

- Young driver (under 21-24 years)

Verder zit alles wat van belang is erbij:
- Collision Damage Waiver (USA: No Excess)
- Extended Liability Protection (EP) (USA/CA: up to $1 mil)
- Unlimited Mileage
- 1 Additional driver

Je kan dit ook nog vergelijken met http://www.alamo.co.uk/brits . Verzekeringen zijn daar hetzelfde. Verschil zit hem in de tank benzine en de extra bestuurders.

chili
03-10-14, 00:32
Klopt, die heb ik aangevinkt. Bedankt voor de link! Ik heb zojuist via /brits geboekt.
Ik zie nu dat er bij de Collision Damage Waiver geen (USA: No Excess) staat vermeld. Betekent dit dat er een eigen risico verbonden is aan de verzekering? Ik kan hier namelijk niets over vinden op de voucher :confused:

Njit
03-10-14, 07:18
Je hebt geen eigen risisco. Enige wat ze je nog aan kunnen smeren is Road Side Plus. Deze hoef je niet te nemen.

chili
03-10-14, 10:35
Top! Dankjewel :)

Sempels
16-03-15, 20:21
Beste Forumleden,

Van 2 Juni 2015 tot en met 26 Juni 2015 zal ik samen met mijn vriendin Florida rondtrekken met de wagen. (Miami - Oostkust - Orlando - Westkust - Keys -Miami)

Gezien we een eerste maal gaan heb ik enkele vragen aangaande het huren van een wagen:

1) Autoverhuur: Waar huur ik als 'jonge' bestuurder (-25jaar) het voordeligste een auto?
2) Verzekering: Welke verzekeringen moet ik me zeker aanschaffen?
3) GPS toestel: Kopen, huren, .. ?
4) Tips: Gezien het onze eerste 'Florida-roadtrip' zal worden zijn ALLE tips voor onderweg uiteraard van harte welkom! ;)

Thx!

Njit
16-03-15, 20:38
1) USA-Reisen/Drive-USA heeft een Underage pakket voor bestuurders van 21-24: http://www.drive-usa.de/rental-cars/alamo-u25/Rental-Cars-USA-Alamo-U25-Information.html .
2) Zorg ervoor dat je tenminste SLI en CDW/LDW hebt.
3) Huren is altijd duur. Andere opties zijn navigatie installeren op je mobiele telefoon of ter plaatse aanschaffen
4) Lees de diverse subfora eens door :)

FloridaFabian
12-01-16, 13:35
Hellup! Vorig jaar naar tevredenheid geboekt bij usrentacar.co.uk, ik kijk gisteren en denk 'oh dat boek ik morgen wel'. (prijs: 997,- E) Inmiddels is het morgen en de prijs staat op E 1443,-! Balen!

Heb dit hele subforum doorgelezen maar ook op de genoemde sites zie ik veel te hoge prijzen. Wel kan ik bij Sixt voor om en nabij de duizend euro boeken, echter zie ik dat die tolkosten enorm oplopen en vraag ik mij af of ik voor mijn vriendin (ook under 25) ook weer een extra toeslag moet betalen.

Zijn er nog mensen met (andere) adviezen?
Betreft: 07/07 - 27/07 Miami Int. Airport 2 personen 23jaar. Het liefst Fullsize.

AlexFL
12-01-16, 21:19
http://content.screencast.com/users/mBino/folders/Default/media/5182f1b5-97e1-40ba-8e19-2fa5a4540cb9/01.12.2016-19.54.png
http://content.screencast.com/users/mBino/folders/Default/media/5585e86c-14cc-4320-be6e-9759403eb7b8/01.12.2016-19.59.png

http://www.usareisen.de/mietwagen/preisvergleich.html?jg=1&pl=Miami&pc=MIA&pd=07.07.2016&pt=12%3A00&dl=Miami&dc=MIA&dd=27.07.2016&dt=12%3A00

AlexFL
12-01-16, 21:32
http://www.usareisen.de/mietwagen/preisvergleich.html?jg=1&pl=Miami&pc=MIA&pd=07.07.2016&pt=12%3A00&dl=Miami&dc=MIA&dd=27.07.2016&dt=12%3A00

Misschien de prijzen op deze site eens een tijdje in de gaten houden. Zolang de Euro zwakker blijft worden zal het steeds duurder worden :-(.

FloridaFabian
12-01-16, 23:14
Bedankt voor de tip Alex! Uiteindelijk heeft je tip onze boeking net gekruist. We zijn via uscarhire voor €1146,- verzekerd van een fullsize met alle benodigde verzekeringen en additional underage driver(van National). Vorig jaar waren wij voor een soortgelijke periode absoluut minder kwijt, het blijft een dure hobby. Aan de zonnige kant: over twee jaar zijn we in ieder geval van de underage surcharge af.

Roshelle
12-01-16, 23:20
^ Als jij maar betaalt schat.. Haha! Grapje. Blij dat we een huurauto hebben, nog een paar jaar en dan is het een stuk goedkoper!