PDA

Bekijk Volledige Versie : Bankrekening in Florida



knaapje
03-05-06, 21:57
Marcel,

Weet je of het tegenwoordig nog mogelijk is voor een buitenlander om bij een Amerikaanse bank een rekening te openen? Ik heb er zelf al zo'n 20 jaar een (tegenwoordig zelfs met Visa-pinpas). Destijds was wel een aanbeveling van een bestaande klant nodig. Een Amerikaanse collega is toen met mij naar zijn bank gegaan. Kan ook voordelen hebben ,vvor gunstige koersen en kosten.

Groeten
Knaapje

corrus
03-05-06, 23:19
Wij hebben ook al jaren een Amerikaanse bankrekening (Washington Mutual, filiaal Sand Lake, vlakbij Florida Mall)

Echter TOEN... moesten we een paspoort én een rijbewijs overleggen, zelfs Duim afdrukken achterlaten...
Maar... WM rekent niets voor de bankafschriften die we nu in nederland ontvangen...

Voor ons een goede bank... 8)
.

Marcelg
04-05-06, 02:42
Voorheen was het allemaal envoudig, inderdaad met een connectie kon je zo een rekening openen, maar sinds het hele sept 11 is ook dat gedeelte veranderd.

In principe is er veel minder mogelijk als je geen social-security nummer hebt.

Voor sept 11 kon je ook zo je Amerikaanse rijbewijs en legitimatie bewijzen halen.
Die tijden zijn allemaal voorbij.

calypso
31-01-08, 08:39
Mod Michael66:
Verplaatst vanuit het Disney-dividend topic (http://floridaforum.nl/showthread.php?p=56183).

Misschien even off topic, maar hoe heb je dit gedaan doe rekening openen, ben daar ook al een tijdje over na aan het denken. En geprobeerd ifo te vinden of dit mogelijk was als buitenlander. lijkt me af en toe wel makelijk als je daar een rekening hebt. met bepaalde betalingen en zo.

Yvet
31-01-08, 17:15
Het schijnt normaal ook niet echt gemakkelijk te zijn, (hoewel ik laatst de tip kreeg om het bij Washington Union te proberen daar zou het mogelijk wel kunnen als buitenlander en zonder amerikaans sofinummer).

Ikzelf heb de moegelijkheid gehad om de rekening te openen toen ik "inwoner" was.
Ik heb in de zomer van 2006 6-weken op UCLA gezeten en daar met mijn studentenpas de mogelijkheid gekregen en genomen om die rekening te openen.
Vandaar...

mattrob
31-01-08, 18:45
Chase heeft een 'buitenlander' rekening. Ik neem aan dat andere banken dat ook hebben. Je moet wel een medewerker hebben die er van weet, want ik begreep dat niet iedereen er van wist (en je dus afwimpelt met de melding dat het niet kan). Let wel op kosten e.d. in de rekeningen. Werkt wel anders dan hier in NL.

knaapje
31-01-08, 20:35
De meeste banken berekenen als je niet een minimaal saldo (denk aan zo'n $ 2000) aanhoudt maandelijkse kosten.
Het openen van een rekening als buitenlander is niet gemakkelijk en de communicatie met de bank verloopt ook dikwijls moeizaam.
Bij mij was een Amerikaanse collega zo vriendelijk mij bij zijn bank te introduceren, inmiddels 20 jaar geleden.

Ik maak regelmatig mee dat de communicatie via een secure-mail loopt, die zelfs nog van een bepaalde computer afkomstig moet zijn en men toch opdrachten niet accepteert. Je krijgt dan advies om gewoon te bellen en dan wordt je socialsec. number gevraagd en je rekeningnummer en dan is het oke.
Het grote voordeel is dat ik gewoon een Amerikaanse pinpas (debitcard) heb en daar rechtstreeks in dollars mee kan betalen

Knaapje

andrem
14-07-08, 20:44
Hallo,

Wij plannen in 2009 naar US te gaan. Om nu van de lage dollar te profiteren, zou ik nu dus eigenlijk relatief veel cash op moeten nemen. Deze wil ik echter niet meenemen.

Mijn idee:
een tijdelijke rekening bij een grote bank in US te openen en USD te storten en in US iedere keer via het paspoort geld op te nemen ... bij terugkomst weer te sluiten.
(als nood heb ik dan nog de cc of pinpas).

Heeft iemand ervaring met dit (misschien gekke) idee?

Andre

Teleton
14-07-08, 20:55
Heeft iemand ervaring met dit (misschien gekke) idee?

Toch misschien maar de zoekfunctie eerst gebruiken? Daar kan je op dit Forum zo vinden dat het niet zo simpel is om een bankrekening te openen......Maar misschien heb jij wel de mogelijkheden? Zo niet, zoek ook eens onder traveller cheques, dan profiteer je van de lage dollarkoers van nu. Tenzij de dollar verder daalt.......[-o<

corrus
14-07-08, 23:06
Een tijdelijke rekening bij een grote bank in US te openen en USD te storten en in US iedere keer via het paspoort geld op te nemen ... bij terugkomst weer te sluiten.

Het is niet mogelik hier in Nederland een US Bank Account te openen.


Als nood heb ik dan nog de cc of pinpas

Het meest gebruikte betaalmiddel in de US is de Credit Card.
Bij veel bedrijven is het zelfs lastig om cash te betalen. (zoals auto- en villaverhuurders (ivm borg) ook in hotels vragen ze bij het inchecken vaak je Credit Card.


Heeft iemand ervaring met dit (misschien gekke) idee?

Al met al, was het niet zo'n gek idee, maar een US Bank Account kun je uitsluitend in de US openen.
Bovendien is dit tegenwoordig niet zo gemakkelijk als vroeger.
Na 9/11 is het allemaal moeilijk geworden.

Marko
28-02-09, 13:55
Ik ga in 30 april voor 3 maanden naar de USA. Eerst ga ik 7 weken Engelse cursus volgen in Ft Lauderdale en daarna ga ik een roadtrip maken.

Het lijkt mij handig om daar een bankrekening te openen, is dit mogelijk als Nederlander. Of zijn er betere alternatieven.

Ik heb wel een standaard creditcard van de ABN. Daar zijn ze nog al creatief met het berekenen van de wisselkoersen heb ik het idee.

Hoe kan ik deze maanden het beste betalen?

Marcelg
01-03-09, 04:33
Als ik het goed begrijp heb je dus toch je geld uit Nederland nodig, dus met een Amerikaanse bank is het niet opgelost tenzij je inkomen hebt in de US in de vorm van een check die je om moet zetten in geld.
Het goedkoopste en als je de juiste banken gebruikt is het totaal gratis is gewoon met je pin pas geld uit de geld automaat halen.
Het is mogelijk om als Nederlander een bankrekening te openen.
Is het overal makkelijk? weet ik niet zeker. In Key West wel.

Yvet
01-03-09, 17:24
Je moet alsnog idd zorgen dat er geld op je rekening komt, dat kan door pinnen en dan op die rekening storten (maar dan heb je herzelfde als dat je gewoon pint) of doordat je geld over laat schrijven van Nederland naar Amerika, gevolg is rond de €10 extra kosten per keer dat je geld overmaakt naar je Amerikaanse rekening.

En ja jij kan een Amerikaanse rekening openen, dit omdat je die 6 weken van je cursus een verblijfadres/woonadres hebt in Amerika en je een student bent. Open een speciale studentenrekening want hier zijn vaak geen kosten aanverbonden voor de eerste zoveel jaar.
Ik zou ook informeren bij je school waar je de cursu gaat doen want mijn school had dus aangeraden om naar deze bamk te gaan en daar ook afspraken mee gemaakt.....

Ik heb dit zelf gedaan toen ik op UCLA was.....

Verder wordt er normaal gesproken erg erg erg moeilijk gedaan omdat je geen woonadres hebt in Amerika als Nederlander en dus ook geen amerikaans sofinummer hebt.

Marko
02-03-09, 00:25
Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik telkens € 2,25 per keer moest betalen voor het pinnen. In die 12 weken zou ik minimaal 12 keer pinnen, wil natuurlijk niet teveel cashgeld opzak hebben.

Ik heb de ABN nog gesproken, het blijkt nu dat ik met mijn Young Professional pakket niks hoeft te betalen, pinnen wordt nu een stuk interessanter.

Om dan elke keer de inkomsten op een amerikaanse rekening te zetten is te omslachtig.

Ik ga het toch houden bij het pinnen van Dollars, via de nl. bankpas.

Ik ken van het pokeren ook zoiets als Netteller, ik weet niet of iemand hiermee bekend is. Het is erg makkelijk om daar een rekening te openen. Maar weet alleen niet of je daar zo geld op kunt storten, je krijgt er namelijk ook een pinpas bij waarmee je zelfs in NL kunt pinnen. Misschien is dit ook een goede oplossing. Ik kan dan bijvoorbeeld een bepaald bedrag er nu opzetten (omdat ik bang ben dat de Dollar sterker zal worden)

Ik ben waarschijnlijk geen officiële student i.v.m. het aantal uren dat ik les heb, ik heb namelijk ook geen Studentenvisum aan moeten vragen.

RMB
03-03-09, 22:53
Wij hebben 6 jaar geleden een rekening geopend bij wachovia, deden ze helemaal niet moeilijk over. Rekening afschriften kregen we eerst per post en nu voortaan digitaal naar nederland gestuurd. We wonen of werken niet in Florida. En hebben ook geen ssn. Hoeven ook geen geld op de rekening te storten, maar als de balance onder de $ 1000,- is betaal je $ 20,- fee per maand. Gratis Visa-debit card en een soort van telebankieren. In de us zijn ze nog niet zo ver met telebankieren als hier in nederland, dus het lijkt er een beetje op.

corrus
03-03-09, 22:57
Bij Washington Mutual betaal je helemaal niets...
Niet voor de bankafschiften en geen fee onder een bepaald bedrag...
Internet bankieren kan wél maar hebben we niet (da's een zooitje)... wel cheques, gratis... ook handig

Marcelg
04-03-09, 02:50
Bestaat Washington Mutual nog steeds?
Ik dacht dat ze over de kop gingen en de regering ze stop had gezet en een overname door Chase had opgelegd.

Ta2 Gerrit
04-03-09, 04:15
Ik kan het even niet meer volgen. Kun je nu als Nederlander, geen student, nu wel of niet een US bankrekening openen ?
Ik begreep van niet, maar nu zie ik het bericht van RMB dat het wel kan.

Ben erg benieuwd, want ik bestel nog wel eens wat in de US, maar loop dan vaak tegen het probleem van een niet-US billing adres op de CC. Als je hier een bankrekening hebt, valt dat probleem tenminste weg.

Chase ?= Manhattan of Chevy ?

corrus
04-03-09, 09:28
Bestaat Washington Mutual nog steeds?


WAMU??? ja hoor... hetzelfde dacht ik weer van Wachovia... :D

Maar alletwee bestaan ze nog steeds.

Guus
04-03-09, 10:31
Washington Mutual is inderdaad zoals Marcel aangeeft in september 2008 omgevallen. De bank is inmiddels over genomen door Morgan Chase. Washington Mutual als zodanig bestaat dus niet meer.

corrus
04-03-09, 14:04
Goh...

Ik krijg nog steeds m'n dagafschriften thuis, het kantoor in Orlando bestaat ook nog steeds... gewone klanten merken daar niets van...
Bovendien Waichovia is ook in andere handen, maar zoals ik al eerder zei, de gewone klanten merken daar niets van...

Guus
04-03-09, 14:52
Dat kan best kloppen, maar dat betekent niet dat Washington Mutual als zodanig nog bestaat. Zoals ik al aangaf zijn ze vorige jaar omgevallen en overgenomen door Chase welke momenteel druk bezig is de noodzakelijke (naams)wijzigingen door te voeren. Dat gaat niet van de een op de andere dag. Meestal wordt ter gewenning een periode ingelast waarop beide namen (oud en nieuw) worden gevoerd. Zo voeren ze op hun website al de kreet ‘WAMU is becoming CHASE’. Na deze gewenningsperiode komt de oude naam ter vervallen. Binnenkort zal er op jouw afschriften gewoon Chase staat. Zelfde verhaal geldt voor het kantoor in Orlando. En zoals je zelf al aangaf zal de klant, als alles goed gaat, er niets van merken.

Marcelg
04-03-09, 15:42
Het is hier altijd mogelijk geweest, nu weet ik niet hoe het zit als je dus geen adres in de US hebt. Ook je bank heeft een adres nodig om dus bijv je passen en evt andere informatie naar toe te sturen.
Er zijn ook mensen die een adres in de US hebben bijv door een postbus bij de UPS store te nemen. Het voordeel is dat je daar pakketten kunt laten bezorgen waarvan het niet uitmaakt hoe groot of ze zijn. Nu moet je nog wel iemand hebben die het daar ophaalt en naar Nederland voor je verstuurt. Dit is dus een veel voorkomende manier van import, met als voordeel dat je het dus koopt in de US en dan de volgende stap is dat het naar NL gaat en je dus ook een invoice zelf mag maken. De rest begrijp je dan wel.....

Ik denk wel dat Paypal sterker aan het worden is, dat zal wereldwijd betalen iets gemakkelijker maken.

Marcelg
30-03-09, 19:25
We hebben het er al een paar keer over gehad, het begint nu dus onmogelijk te worden om een bankrekening te openen als je niet in het bezit bent van een social security number.
Sterker nog alle mensen die al een bankrekening hadden moeten nu een social security overleggen, kun je dit niet, mag je je geld er afhalen en de rekening wordt afgesloten.
De federale banken zijn er sinds vorige week mee begonnen, de rest zal volgen.
Ze zeggen dat het is om het terroristische geldverkeer aan te pakken.

disney-golf
30-03-09, 21:19
Met een eigendom in de V.S. lukt het ook hoor!
Ik heb ook een mail ontvangen met de vraag naar m'n SSN. Heb teruggemailed dat ik dat niet had maar die rekening nodig heb om m'n rekeningen in de V.S. te kunnen betalen met betrekking tot de woning.
Heb mail teruggekregen en het was in orde, na ze hebben gechecked of ik wel echt eigenaar was van een huis in de V.S.

koenkamphuys
01-04-09, 22:30
Ik heb een bankrekening bij de Bank of America, was geen enkel probleem. Maandelijkse kosten $12 'maintainance fee' tenzij je vooraf afspreekt om tenminste 500 dollar op de rekeling te laten staan. Alleen het bankpasje wilden ze per se naar een Amerikaans adres opsturen. Toen mijn huis daar eenmaal was gebouwd en er een mailbox voor de deur stond was dat dus mogelijk (al scheelt het dat familie van me de mailbox in de gaten houdt).

Marco Stern
01-04-09, 22:48
Wij hebben afgelopen week onze bankpassen van Bank of America in Nederland ontvangen. Het kostte wat moeite, maar als je het op de juiste manier aan de juiste persoon vraagt, kan alles :)

Marcelg
02-04-09, 03:38
Zo te zien gaat Bank of America nog goed, de federal credit Union heeft al hun klanten die al tientallen jaren bankrekeningen hadden opgeroepen om de juiste documenten te overleggen, kunnen ze dit niet dan wordt de bankrekening gesloten, ze vroegen natuurlijk om het social security nummer, ik weet niet welke andere middelen voldoende zijn om een bankrekening te hebben, een paspoort buiten de US in ieder geval niet.
Het bewijs van het in het bezit zijn van een eigen huis in de US misschien wel.
Nogmaals de federale banken zijn er nu mee begonnen en de rest zal volgen, volgens zeggen.
En Marco wat is dan de juiste manier om als Nederlander zonder het in het bezit zijn van enig US document of property in het bezit te komen van een US bankrekening?
Er zijn behoorlijk wat mensen op dit forum die dit graag zouden willen doen, leg het ze even uit.
Ze willen er best wat moeite voor doen want voor sommige is het op de lange termijn een groot gemak omdat zij nogal wat shoppen voor hun hobbies en vaak misgrijpen omdat ze eenvoudig geen US bankrekening hebben.
Ze zullen je erg dankbaar zijn.

Marco Stern
02-04-09, 09:57
Volgens mij moet je wel een adres hebben in Amerika en de aanvraag moet je doen bij een kantoor en kan dus niet over de telefoon of mail. Als je geen adres heb in Amerika, wordt het moeilijk denk ik.