PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema sjaakie: Miami - Miami



sjaakie
29-01-08, 00:38
Wij (sjaak 38jr,simoon 37jr,amy 13jr en nikki 10jr) gaan van de zomer voor het eerst naar Florida, de planning is 16 dgn. 25 juli t/m 9 aug.
Omdat het de eerste keer is willen we graag een rondje miami-miami maken . De Disney parken slaan we zoals het er nu voor staat over, uitgebreid met onze dochters over gehad (en een hoop laten zien) en die geven de voorkeur aan BG Tampa,seaworld,discovery cove en aquaticat.
Mede omdat we met dolfijnen willen zwemmen en 4 nachten in Orlando verblijven moet je toch een keuze uit de vele parken maken. mochten we er helemaal naast zitten qua parkkeuze laat het ons dan maar weten.
Hier ons geplande reisschema,

dag 1 : aankomst miami
dag 2 : van miami naar key west, willen onderweg om 12.00 uur snorkeltrip van 2.5 uur doen bij John Pennekamp coral reef op Key Largo, iemand ervaring bij deze organisatie ??
dag 3 : key west. planning is rustig aan te doen deze dag maar leuke tips zijn welkom.
dag 4 : key west naar fort myers beach. vandaag vroeg op pad (06.30 uur ?) flinke rit van zo,n 430km ook door de everglades, willen graag met een airboat een tocht van ong. 1uur maken, graag tips en ervaringen of dit wel kan qua tijd.
dag 5 : fort myers beach. strand/ lekker rustig aan dag.
dag 6 : fort myers naar tampa. kijken hoe het loopt vandaag, langs diverse kustplaatsen dus zal wel goed komen, tips welkom.
dag 7 : tampa naar orlando. vandaag naar busch gardens, moet relaxed te doen zijn volgens mij want de rit naar orlando is ong. 100 km.
dag 8 : orlando. aquaticat
dag 9 : orlando. seaworld
dag 10 :orlando. discovery cove incl.30 min met dolfijnen zwemmen
dag 11 : orlando naar st.augustine. misschien nog een halve dag naar seaworld of lekker rustig aan opweg naar augustine.
dag 12 : st.augustine naar titusville. onderweg daytona bezoeken.
dag 13 : titusville naar miami. vandaag ook een flink rittje ong. 370 km. willen onderweg wel naar kennedy space centre of het rapids water park in palm beach. twijfelen hier een beetje of het ksc inderdaad wat is, graag wat tips en ervaringen hieromtrent.
dag 14 : miami beach. strand/lekker rustig aan dag
dag 15 : miami , vertrek naar huis
dag 16 : in vliegtuig, aankomst amsterdam.


Nou, ik hoop dat diegene met de florida ervaring hun licht is willen laten schijnen over dit schema en eventueel tips voor ons hebben, de overnachtingen regelen we van tevoren omdat we met de kinderen reizen.
Graag ook advies en tips over het volgende : op de site van american vacations kan ik een ticket kopen voor discovery cove (1 dag incl.dolfijnen ), seaworld, aquatica en tampa bg a €268 pp = €1072 voor 4 pers. Op de site van seaworld kost dit pakket $ 305.10 pp = omgerekend voor 4 pers.(koers van €0.676178) €825.20 maar weet niet of dit incl. dolfijn zwemmen is, iemand die dit weet ???
Groet,
Sjaakie

Yvet
29-01-08, 12:33
Welkom.

Je schema ziet er goed en solide uit.
De keuze voor geen Disney is een keuze die jullie weloverwogen hebben gemaakt, je kaunt nu eenmaal niet alles zien en jullie kiezen voor Discovery Cove, Sea World, BG ect.

Wat ik wel mis in jullie schema is shoppen in de omgeving van Orlando.
Daar kun je zo geweldig megagoedkoop outlet shoppen dat je daar mijn inziens zeker ruimte voor moet maken. Zullen vrouw en dochter het vast ook mee ens zijn :roll:.

Suc 6.

sjaakie
29-01-08, 12:54
bedankt voor de tip. het shoppen kan ook s,avonds neem ik aan ? kunnen dan bijv.op dag 8 nadat we naar aquaticat geweest zijn ergens hapje eten en dan gaan shoppen. ook kunnen we op dag 11 overdags (ipv halve dag seaworld) nog gaan shoppen. En inderdaad, de termen groot, veel en goedkoop sprak de vrouwen hier erg aan, daar komt bij dat papa het ook leuk vind als het goedkoop is.
Bedankt

Yvet
29-01-08, 13:18
En goedkoop is het.

Die 2 momenten zou kunnen.
Ik zou dan wel heel erg van te voren plannen, er is zoveel te zien en te koop, dat ik echt zou zeggen pak 1 of 2 grotere shoppingoutlets en kijk daar rond.
Bepaal welke winkels jullie belangrijk vinden en kijk dan even naar waar die winkels zitten (in welke outlets) en stem daar je plan op af.

Suc6.

sjaakie
29-01-08, 20:52
ja heb hier 3 meiden van 38,13 en 10jr dus het shoppen zal vooral uit kleding en schoenen/laarzen gaan bestaan dus mocht je daar de goede plekken/winkelcentra,s voor weten ............graag :sun:
groet,sjaakie

Mickey99
29-01-08, 22:09
Het schema ziet er goed uit al vind ik, als Disney-fanaat, het natuurlijk wel jammer dat jullie geen Disney gaan doen. Ik kan me dat bijna niet voorstellen als je voor de eerste keer naar Orlando gaat dat je Disney dan overslaat maarja je hebt keuzes moeten maken dat snap ik dan weer wel ;). Je kunt nu eenmaal niet alles doen he?

Voor wat het shoppen betreft; in Orlando en omgeving is er meer dan genoeg te shoppen. Als je de zoekfunctie gebruikt zul je hierover héél véél tips kunnen vinden. Dit zijn al een paar topics over winkelen:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4879 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4879)

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4141 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4141)

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2614 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2614)

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3561 (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3561)

Ik kan je geen advies geven over Discovery Cove want daar ben ik dan nog nooit geweest ;-) Misschien kan iemand die hier wel geweest is even naar kijken en je nog wat tips geven.

Groetjes,
Sonja

Yvet
29-01-08, 22:24
Kleding en schoenen zijn oevral te vinden.
De vraag is, wat voor kleding en schoenen en welke merken.

Daarmee kun je dan aan de slag door te zoeken naar de outlets en welke merken daar vertegenwoordigd zijn.

Eliza70
30-01-08, 14:42
Graag ook advies en tips over het volgende : op de site van american vacations kan ik een ticket kopen voor discovery cove (1 dag incl.dolfijnen ), seaworld, aquatica en tampa bg a €268 pp = €1072 voor 4 pers. Op de site van seaworld kost dit pakket $ 305.10 pp = omgerekend voor 4 pers.(koers van €0.676178) €825.20 maar weet niet of dit incl. dolfijn zwemmen is, iemand die dit weet ???
Groet,
Sjaakie

Hoi Sjaakie,
Volgens mij is het wel zeker incl zwemmen met de dolfijnen.
Op de website van Discovery Cove bieden ze nl het zwemmen met dolfijnen aan voor 289 pp,
en daarbij krijg je nog entree voor 1 gratis extra park.
Wil je een tweede park erbij dan komt er 30 dollar pp erbij
en wil je zelfs 3 parken dan kost het 50 dollar erbij.
Dat zou voor jullie dus 339 dollar pp zijn, maar je hebt 10% vroegboekkorting.
Dus dan klopt die prijs wel hoor!

Kijk hier anders maar: http://www.discoverycove.com/vi_dcpackages_pricing.aspx
en klik dan even in de eerste zin op all-inclusive. Dan krijg je nl de kosten te zien voor bijboeken overige parken.
(deze prijzen zijn nog excl 10% vroegboekkorting)

Je kunt gerust rechtstreeks boeken, hebben wij ook al gedaan, en met een week alles bevestigd gekregen, heel netjes!

sjaakie
30-01-08, 15:11
=D>:grin::-D:-D=D>
Toppie hoor, die tips tot nu toe.
Ga van het weekend maar vast de tickets voor discovery cove incl. 3 parken bestellen, kun je on-line ook gelijk een boeking maken voor de dag dat je met flipper wil zwemmen ??
Omdat het onze 1e keer naar florida is hebben we wat de parken betreft inderdaad een keuze moeten maken anders word het gewoon teveel van het goede ook voor de kids het moet tenslotte wel vakantie blijven en geen race tegen de klok/dagen. Zijn zowiezo van plan nog een keer terug te gaan en dan in orlando te blijven dus zo houden we ook nog wat om naar uit te kijken voor de komende jaren.

Zijn er nog mensen die tips en ervaringen hebben wat betreft het snorkelen op de key,s (dag 2 en 3) en een airboottocht door de everglades (dag 4)

Michael66
30-01-08, 21:13
Let wel op dat de op de website van SeaWorld en DC getoonde bedragen exclusief 6% salestax zijn. Dat percentage komt er dus nog bij.

sjaakie
31-01-08, 11:17
Let wel op dat de op de website van SeaWorld en DC getoonde bedragen exclusief 6% salestax zijn. Dat percentage komt er dus nog bij.

ok dank je, dan kom ik op ongeveer 875 euro en dat scheelt nog steeds aanzienlijk in verhouding met de 1072 euro die je bij american vacations moet betalen. groet

Eliza70
31-01-08, 17:51
Die 6% komt er idd nog bij, sorry vergeten ;-)

Je kunt het ook via discovery Cove boeken, dan geef je nl gelijk de datum op dat je daarheen gaat.

henriettevz
23-03-08, 21:36
Hoi Sjaakie, wij, gezin 5 pers. gaan de eerste 3 weken van augustus ongeveer hetzelfde rondje als jullie maken, ben erg benieuwd of jullie voor auto en hotels of camper gekozen hebben? Wij staan nog erg in dubio, ook indien we kiezen voor hotels of we dat nu al moeten gaan regelen.

didierc
23-03-08, 21:53
Hoi

Wij gaan ook met zijn 5en, reizen met camper hebben wij al een keer gedaan in australie het heeft zeker zijn voordelen maar dat heeft de auto ook. Wij hebben om die reden de laatste keer zuid-west usa voor de auto gekozen.
Voordeel auto: goedkoper, reist sneller, minder parkeer problemen, vaker uit eten, meer ruimte en fascliteiten in hotels.
Waarom noem ik een aantal dingen, het grote voordeel van een camper is de vrijheid, je kunt helemaal self supported zijn, in australie zag ik hier het voordeel van, in de usa veel minder zeker in een staat als florida.

Succes met je keuze
Didier