PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat vind jij de leukste plaats in Florida?



toverfee
19-09-04, 20:08
wat vinden jullie buiten orlando de leukste plaats van florida?
ik ben benieuwd naar de reacties :)

groetjes toverfee

zeekoe
19-09-04, 22:07
Ik vind Ft. Lauderdale by the Sea errug leuk en gezellig. Veel waterpartijen, leuke vaarroutes enz. Key West is ook niks mee en natuurlijk Clearwater.

Petra/VS
19-09-04, 22:32
Ik heb ook een zwak voor Ft. Lauderdale, want het was de eerste plaats in Florida, die ik bezocht.
Maar ik denk, dat ik Miami Beach, vooral South Beach, toch wel het leukst vind.
En verder vind ik St. Augustine erg mooi.

madagat
20-09-04, 10:52
Tampa, alleen maar vanwege Busch Gardens. Maar ik zit ook te denken aan Kissimmee. :lol:

Ebelix
20-09-04, 12:54
Ik vind Key Largo de leukste plaats. De sfeer daar is fantastisch.

Daniel
20-09-04, 13:15
Ik moet zeggen dat ik Clearwater wel erg leuk vind. Maar ook Key West is erg leuk! Anders toch dan de rest van Florida.

Antonie
20-09-04, 19:32
Ik vind cape canaveral een zeer mooi gebied. Het contrast tussen historie, techniek en natuur is zeer mooi uitgebalanceerd. En waar vind je nog meer zo'n mooi stuk natuurgebied direct aan zee.

Carlo
20-09-04, 22:58
Ik vind de omgeving van St. Petersburg erg leuk, mooie stranden (St. Pete's Beach, Fort de Soto Park) en Tampa is dichtbij (Ybor City is leuk om uit te gaan). Orlando is op anderhalf uur rijden. Ik vind Key West erg commercieel en banaal geworden (travestie shows, veel dronken mensen op straat, net als bijv. New Orleans). Afhankelijk hoe lang je gaat kun je een rondreis maken, alles is redelijk te berijden. Leg je dus niet vast op 1 plaats maar probeer zowel aan de Gulf als de Atlantische kust wat plekken te bezoeken, naast Orlando en Miami.
Succes,
Carlo

Ta2 Gerrit
21-09-04, 11:08
St. Augustine, historisch en gezellig, maar wel een eindje rijden van Orlando/Kissimmee. En we willen ook nog naar Winter-Park/Garden/Haven (weet niet meer welke :?: , help me out!). Schijnt ook leuk te zijn.

ststone
21-09-04, 19:31
Voor mij is het Delray Beach. Voor de kenners, Seinfelds ouders wonen hier in BocaRay (Boca Raton en Delray Beach) en ik woon naast ze ;0)
Ze doen de groeten.

Ga je via de turnpike of I95, probeer eens de A1A te berijden vanaf
West Palm Beach (Okeechobee exit, richting oost, tot aan het water, beter bekend als de Atlantische Oceaan) naar het zuiden tot aan Delray Beach.

Delray Beach
Hier kun je uitstekend lunchen en gratis valet parkeren bij het Restaurant Luna Rosa, met zicht op het strand en de Atlantische Oceaan. Doe de groeten aan lucy, zij zal je parkeer ticket valideren wat je minimaal $10,-- besparen, echter... gratis is niet geheel gratis in Amerika, geef de persoon, meestal de surfer dude op de roller skates een paar dollars (2), maar je kunt je auto met een gerust hart laten staan terwijl je de volgende lichaams oefeningen uitvoert:

Loop eens rond op de Atlantic avenue in Delray Beach, over de brug en verder naar het westen. Veel lokale restaurants zoals het nieuwe "lemon grass" met veel orientaale gerechten.

Voor de brug...
Oke, we hebben een geweldige lunch gehad, of als dit niet in het budget zit zou je eventueel de straat kunnen oversteken en een boterham in de surfshop aanschaffen.
Heb je wat meer centen dan kun je ook eens het Mariott proberen, maar dit kun je overal ter wereld doen en dus een NO-NO.

Er is een geweldig strand en je kunt overal parkeren voor een paar kwartjes per uur. En er zijn ook strand stoelen te huur.

Over de brug...
Aan de rechter kant de "Rambling Rose" (how she rambles no one knows)
Een boot die je verder naar het zuiden voert op een geweldige tour over de Inter Coastal River.

Er is hier ook een leuk park, het veteran park waar vaak kraampjes staan waar je van alles kan vinden. Aan de overkant een echte engelse kroeg, in zijn geheel geimporteerd uit europa.

Aan de rechter kant vind je het gele, vers geschilderde, Colonial Hotel waar je voor weinig, een lekker glaasje wijn, op het terras, kan nuttigen. Dit hotel heeft ook een Beach Club en is voor Amerikaanse begrippen een oude dame. Overnachtingen zijn niet te duur en de lokale sfeer is geweldig als je de juiste plekken weet.
De barkeep's naam is Jerry en hij is langzaam als stroop maar het is alsof je op het Leidse plein in Amsterdam zit.

We hebben nu ook aen Starbucks, de vooruitgang is niet te stuiten.

Nu verder..., aan de rechter kant van de slagader, in de meeste plaatsen in zuid Florida de A1 (A1A is de alternatieve A1), kun je de volgende attracties vinden.

- Ora Sorrensen's art gallery,
Ik heb er in de laatste 5 jaar nog nooit een klant gezien, maar de plaatjes zijn geweldig, veel bloemen en zo.

- De Internationale krantenboer,
Oke, het heet anders maar dit is uiteindelijk wat het is, internationale kranten en weekbladen en zowaar een sigaretje.
Niets voor mij want ik ben rook vrij.

- The Slack King
Als je ouder dan tachtig bent kun je hier je broeken kopen, en gratis op maat laten maken. De enigste garantie is dat de broek van zuiver polyester is. Dit is in Florida geen probleem daar open vuur hier niet veelvuldig aanwezig is

- Elwoods
Een oud tankstation dat is omgebouwd tot een bar met elke donderdag een echte Elvis en op andere dagen iets mindere performers. Dit is een zogenaamde Biker Bar, in de open lucht, veel echte mannen, vrouwen en leer, op hun Harley's. Er zijn speciale parkeerplaatsen aangericht voor hun brommers.


Over het spoor...
Geloof het of niet maar de amerikaanse NS maakt hier nog steeds de dienst uit.
Eens begonnen met de spoor baas Henry Flagler, heeft men er hiervoor gekozen om het land per trein te ontsluiten. En zo geschiede. Op een 2 a 3 kilometer afstand van de Intracoastal is er minimaal een spoorweg voor distributie van goederen. Hier gaan we nu over het spoor

- De Fietsen Winkel
Geloof het of niet we hadden een echte fietsen winkel. Nu niet meer...
Het ding is gesloopt.

- City Oyster
Als je van oesters houdt is dit de plek, ga voor de blue points, deze zijn geweldig.
Op vrijdag avond kun je alle kantoor werkers zien, het aanschouwen waard.

- City Limits
Een soort openlucht cafe waar in het weekend altijd een of meer bands live spelen. Als je het kunt uithouden kunt je buiten de foxtrot uitproberen.

Als je verder doorloopt zie je vele authentieken gebouwen en net voor Swinton "the Old School House" .
Dit is een museum met heel veel historie over de omgeving. En een theater en muziek hal waar op vrijdag avonden een gratis film wordt getoond.

Op de hoek, aan de west kant van Swinton zit de beste plaats voor een hotdog.
Iets verder is het wereld beroemde tennis stadium van Delray Beach.

In de buurt zijn er genoeg restaurants, malls, musea, bioscopen en andere uitgaans gelegenheden om je dagen te vermaken.

Hier een paar van mijn favorieten:

Butterfly World
Morikami Museum & Park
Boca Raton Museum of Art
Norton Museum of Art
Muvico Cinema

Anthonie
23-09-04, 16:16
SouthBeach Miami.
Erg mooi vooral s'avonds.En natuurlijk Keywest.

Ook vond ik vroeger ChurchStreet Station in Orlando erg leuk.

Anthonie

ekkie50
22-03-05, 15:06
bij alle antwoorden kan ik me ook aansluiten. Maar ik voel me geheel thuis in Kissimmee en omgeving, want er is voor elk wat wils. Bedenk iets en je kunt het er vinden!

Danny
22-03-05, 18:08
Ik ga in dit geval voor Homassasa......maar ook Tampa en Kissimmee zijn natuurlijk favorieten. Gevolgd door Orlando, Key West en Miami

Eric
22-03-05, 18:24
Er gaat natuurlijk niks boven Key West. Terrasjes in Duval Street, heerlijke lokale restaurantjes, sunset at Mallory Square, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan !!

Harm
22-03-05, 19:28
Ga door ga door svp
Ik moest even nadenken over de terrasjes in Duval Street maar die zijn er echt. Ik noem het altijd in de tuin zitten. Er staat altijd een hek omheen.
Harm

Eric
22-03-05, 19:39
Wat dacht je van met de Fury lekker gaan varen en snorkelen?
Ja, die terrasjes achter die hekjes, maar op de pier is ook een terras, en naast Mallory Square ook. Dus keus genoeg.
Eric

Harm
22-03-05, 20:34
Eerst met quicksilver op Key Largo dan de fury op Key west. Dat gebeurd over 6 weken. Er tussen in gaan we hertjes kijken op de Big Pine Key. De enige pier die ik op Key west ken is die aan het eind van White street.
Daar op de hoek met de Atlantic blvd is trouwens een veldje waar de plaatselijke bevolking een soort jeu de boul speeld echter met wat grotere ballen. Wel hebben alle boys een dikke sigaar opgestoken en paffen er tijdens het spel lustig op los. De pier is enkel beton met een homo monument aan het begin. Maar dat wil jij niet weten toch?
Harm

Eric
22-03-05, 20:38
Nee, ofschoon een homomonument wel op zijn plaats is daar.
Ik zal wel eens opzoeken waar die pier zit, meer naar het westen vanaf Mallory Square.
Bij dat grote hotel wat daar zit

Michael66
23-03-05, 20:08
De beste plek buiten Orlando? Da's voor mij toch echt Kissimmee. Veel te doen en te zien, en niet te ver van Orlando.

Op korte afstand gevolgd door St. Petersburg. Daar staat Tropicana Field, het honkbalstadiom van de Tampa Bay Devil Rays. Daar breng ik jaarlijks toch ook graag een paar dagen door.

Michael66
03-12-13, 09:45
Laatste bericht in dit onderwerp is van ruim 8 jaar geleden .... en de vraag is volgens mij altijd nog actueel:

Wat vind jij de leukste plaats in Florida?
En uiteraard: Waarom?

http://img24.imageshack.us/img24/2416/ph66.jpg

moonlight91
03-12-13, 10:38
vind zo veel plaatsen in Florida geweldig
maar na een vakantie in st augustine, key west,sanibel enz.enz enz ..., wil ik toch echt ` thuis` eindigen
de mooiste momenten zijn wakker worden en vanuit je raam de international drive zien
wetend dat je in Orlando bent

buiten Orlando heeft het cavern state park toch ook heel veel indruk achter gelaten,een stukje` ander` florida ,een aanrader !

arno
03-12-13, 19:29
davenport waar ons eigen huis staat natuurlijk elke keer weer thuiskomen .

elstars
03-12-13, 21:03
Venice is voor ons als thuiskomen. Heerlijk rustig, aan de Gulfcoast met prachtige stranden, in de nabijheid van Sarasota en St. Petersburg. Zo'n 1,5 uur rijden naar Fort Myers in zuiden en Orlando met vertier op een afstand van zo'n 2 uur rijden. Voor ons een fijne plek!

P9ol
03-12-13, 21:38
Wij waren dit jaar voor het eerst in Florida.
En hebben de rondreis Orlando-Sarasota-Key West-Miami gedaan.
Maar kan niet kiezen hoor elke plaatst heeft echt zijn eigen karakter.
Zou er geen een hebben willen missen.

cant51
03-12-13, 22:35
Voor mij is Vero Beach altijd weer "thuis" komen, heerlijk eten bij de Ocean Grill of Mulligans beide aan het strand, en voor de beste BLT en hamburgers (mijn mening :-) naar Casey wat niet meer is dan een hole in the wall in een zijstraatje van Ocean Boulevard maar waar rond lunchtijd de rijen lang zijn met locals die daar hun lunch halen, zijn ook alleen maar open tussen 10 en 4 uur op werkdagen.

mineke
03-12-13, 23:19
Ik kan ook niet kiezen, voor mij Ormondbeach, Treasure Island en Sarasota
zo ontzettend fijn daar.
Mineke