PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Nog1rondje: Miami - Orlando - Miami



Nog1rondje
27-01-08, 13:42
Hello Florida gekken ;),

Dit wordt waarschijnlijk mijn reisschema in week 38 tot en met 40.
Welk park op welke dag we gaan bezoeken staat nog niet vast.

15-09 Amsterdam-Miami
16-09 Key West
17-09 Key Largo
18-09 Naples
19-09 Sarasota
20-09 Clearwater Beach, wordt waarschijnlijk Ocalo
21-09 St. Augustine
22-09 Daytona Beach
23-09 Orlando verblijf in Disney All Star Movies Resort (Disney's Epcot)
24-09 Orlando (Disney's Magic Kingdom Park)
25-09 Orlando (Disney-MGM Studio's)
26-09 Orlando (Disney's Blizzard Beach Water Park en/of Disney's Typhoon Lagoon Water Park)
27-09 Orlando (Disney's Animal Kingdom Park)
28-09 Orlando (Universal Studio's Orlando)
29-09 Orlando (Sea World Orlando)
30-09 Orlando (Universal Island Of Adventure)
01-10 Cocoa Beach (Kennedy Space Center)
02-10 Miami
03-10 Miami-Amsterdam

Ben benieuwd naar jullie opmerkingen/vragen.

Michael66
27-01-08, 16:18
Mooi schema!

Je zou qua reisroute misschien ook kunnen kiezen om vanuit Clearwater naar Orlando te gaan, daar je tijd door te brengen en dan pas naar St. Augustine / Daytona te gaan. Dan heb je na een drukke week Orlando nog een aantal rustigere dagen voordat je weer huiswaarts gaat.

Op zich zou je kunnen kiezen voor enkele "vaste" overnachtingsplaatsen. Start in Miami, dan bijv. Ft. Myers, vervolgens Orlando, Daytona en weer Miami. Wat ik bedoel ik dat je niet elke dag hoeft te verkassen met je koffers en zo, dus steeds een aantal nachten op dezelfde plaats blijven. Tenzij je het natuurlijk leuk vindt om elke nacht een ander hotel aan te doen.

Nog1rondje
27-01-08, 16:32
Om een paar vaste plekken te pakken hebben we ook naar gekeken. Echter wilden we graag naar Key West. Dus dan kan het bijna niet anders om van hotel naar hotel te rijden (anders worden het te veel uurtjes in de auto).
Een goede tip om vanuit Clearwater naar orlando te rijden. Zal eens kijken hoe het dan zit met de afstanden.

Marcelg
27-01-08, 18:00
Om een paar vaste plekken te pakken hebben we ook naar gekeken. Echter wilden we graag naar Key West. Dus dan kan het bijna niet anders om van hotel naar hotel te rijden (anders worden het te veel uurtjes in de auto).
Een goede tip om vanuit Clearwater naar orlando te rijden. Zal eens kijken hoe het dan zit met de afstanden.

Persoonlijk let op! PERSOONLIJK denk ik dat al die parken achter elkaar mij slecht zullen bevallen, ik begrijp dat als je op vakantie gaat je zoveel mogelijk wilt doen.

Ik ben zelf pas nog naar Sea World geweest en heb het dit keer in 1 1/2 dag gedaan, het was zo relaxed en tevens de eerste keer dat wij echt alles gezien en gedaan hebben in Sea World.
Eerdere bezoeken (1dag) was rennen door het park en niet eens alles gezien.
Ik zou dus voor minder parken gaan en ze ervaren in plaats van al die parken tot je er bij neer valt.

Michael66
27-01-08, 18:18
Helemaal met Marcel eens. "Rennen" door de parken om alles op één dag te zien is wel mogelijk, maar volgens mij niet aan te raden. Je zou zelfs kunnen kiezen voor een "basis" in Orlando / Kissimmee om van daaruit de attractieparken te doen, en tussendoor uitstapjes te doen naar Clearwater (1,5 uur rijden), St. Augustine (2 uur), Daytona (1,5 uur) Cocoa / Kennedy Space Center (1 uur). Dan heb je nog wat rustdagen tussendoor.

Nog1rondje
27-01-08, 19:00
Het "probleem" als je een basis in orlando pakt is dat je heen en terug moet rijden. Dus de reistijd moet je dus x2 doen. Zit toch liever wat minder in de auto :wink:.
Zal het in mijn achterhoofd houden van de parken. Ik ga volgens mij wel in een wat rustigere tijd, iig niet ik het hoogseizoen. En volgens mij kan je ook wat eerder het park in als je in een disney resort verblijft. Welke parken zijn het grootst en hebben eigenlijk meer dan 1 dag nodig om te bezoeken?

lindaatje
27-01-08, 19:42
Helemaal met Marcel eens. "Rennen" door de parken om alles op één dag te zien is wel mogelijk, maar volgens mij niet aan te raden. Je zou zelfs kunnen kiezen voor een "basis" in Orlando / Kissimmee om van daaruit de attractieparken te doen, en tussendoor uitstapjes te doen naar Clearwater (1,5 uur rijden), St. Augustine (2 uur), Daytona (1,5 uur) Cocoa / Kennedy Space Center (1 uur). Dan heb je nog wat rustdagen tussendoor.

Wij hebben hier ook voor gekozen om zo toch wat meer " rust " in te bouwen. Voelt wel goed dat we maar in 2 hotels zitten.