PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Syl71: Miami-Key West-Ft. Lauderdale-Orlando



Syl71
17-01-08, 10:48
Hallo allemaal,

Wij zijn in Florida van 6 juli t/m 27 juli 2008.
Ons reisschema is te vinden op ons weblog.
www.floridafun.web-log.nl (http://www.floridafun.web-log.nl)

We vragen ons af of we er goed aan doen om zolang in Ft. Lauderdale te blijven, ik heb het idee n.a.v. verslagen/verhalen hier dat dit wel eens te lang zou kunnen zijn??

graag tips.

Bij voorbaat dank,
Sylvia

Michael66
17-01-08, 12:02
Je hebt blijkbaar al een idee gekregen van de mogelijkheden in Ft. Lauderdale, en daaruit geconcludeerd dat het voor jou mogelijk te lang is wat je nu hebt ingepland (ik ken anderen die daar graag twee weken doorbrengen).

Wat wil je dan voor tips van ons?

Mickey99
17-01-08, 18:54
Misschien is het handig als je je reisschema ook in dit topic vermeld i.p.v. alleen op je weblog? Dan hoef je namelijk niet eerst je weblog aan te klikken om het schema te zien :wink:

Syl71
17-01-08, 20:06
Hallo beiden,

nou Michael... een idee heb ik echt nog niet hoor.
Ik wilde enkel de mening van anderen eens horen, meer niet.
Natuurlijk zullen er mensen zijn die hier 2 weken willen verblijven, dat geloof ik meteen. Maar geldt dat niet voor overal? :-k
Ft. Lauderdale is gewoon het enige stukje tijdens ons verblijf waarvan ik gewoon niet helemaal zeker ben of we hier nu 4 nachten moeten doorbrengen of niet. En waar kun je een beter beeld vormen over de meningen dan hier?

En ja.. Mickey, je hebt helemaal gelijk.
Ik bedacht me dat het schema erg duidelijk op het log stond maar kan het hier natuurlijk ook plaatsen, bij deze :-D

** 4 dgn KEY WEST **
6 t/m 9 juli (3 nachten)

** 5 dgn FORT LAUDERDALE en omstreken **
10 t/m 14 juli (4 nachten)

** 14 dgn ORLANDO en omstreken **
15 t/m 27 juli (13 nachten)

Michael66
17-01-08, 20:13
Ft. Lauderdale is gewoon het enige stukje tijdens ons verblijf waarvan ik gewoon niet helemaal zeker ben of we hier nu 4 nachten moeten doorbrengen of niet.Waarom heb je het dan gekozen voor 4 nachten?

En waar kun je een beter beeld vormen over de meningen dan hier?Ja, da's waar, hier kun je er goed over praten. Maar dan wel met de redenen waarom je ergens voor kiest. De keuzes in Florida zijn zo divers en voor ieder weer anders, daarom zou ik graag willen weten: wat vind je leuk, wat verwacht je ergens van?

Of verwacht je hier een brainstorm-sessie?

Syl71
17-01-08, 22:37
Waarom heb je het dan gekozen voor 4 nachten?
Ja, da's waar, hier kun je er goed over praten. Maar dan wel met over der redenen waarom je ergens voor kiest. De keuzes in Florida zijn zo divers en voor ieder weer anders, daarom zou ik graag willen weten: wat vind je leuk, wat verwacht je ergens van?

Of verwacht je hier een brainstorm-sessie?


Ik heb een reisschema opgezet, en heb nog nérgens definitief voor gekozen in deze omgeving.
Dit is alleen ons idee voor Ft. Lauderdale, en de enige antwoorden die ik eventueel verwacht is of 4n. te lang is of niet. De ervaringen die anderen hebben in dit gedeelte dus. Volgens mij stelde ik een heel normale vraag Michael.

Verder raakt je laatste zin kant noch wal, daar reageer ik niet eens op!

Mickey99
18-01-08, 00:03
Het is allemaal zeer persoonlijk en net wat je allemaal van plan bent. Ik ben tot nu toe een paar keer in Ft Lauderdale geweest en heb aan 2 nachten genoeg. We gaan dan shoppen in Sawgrasmill en een beetje bij de boulevard en in de haventjes kijken. Eventueel een dagje naar het strand. Persoonlijk zou ik 5 dagen (4 nachten) te lang vinden.

Verder zag ik in je onderschrift dat je al eerder in Florida bent geweest maar toen ben je waarschijnlijk niet in Ft Lauderdale geweest?

Succes met beslissen.

Michael66
18-01-08, 00:25
Dit is alleen ons idee voor Ft. Lauderdale, en de enige antwoorden die ik eventueel verwacht is of 4n. te lang is of niet. De ervaringen die anderen hebben in dit gedeelte dus. Volgens mij stelde ik een heel normale vraag Michael.Ja, een heel normale vraag. En volgens mij ook een heel normale vraag die ik steeds stel (en waarop je nog steeds geen antwoord hebt gegeven): Wat is de reden waarom je naar Ft. Lauderdale wil, waarom je die plaats in je reisschema hebt opgenomen? Zolang je die reden niet opgeeft kunnen we hier niet beoordelen of het aantal dagen dat je daar wilt verblijven genoeg / te weinig / te veel is. Echt niet.

Je zegt dat je nergens definitief voor gekozen hebt, maar Ft. Lauderdale staat inmiddels wel voor 4 dagen / nachten in je schema. Dat heb je toch niet zomaar gedaan? Je verwacht er dan toch iets van? Wat is dat dan?

Ben gewoon (nog steeds) erg benieuwd naar je redenen.

pascalbrouwers
18-01-08, 07:28
Hallo syl71,
Mening van michael66 deel ik.
Wat wil je in ft lauderdale gaan doen.en zeker niet onbelangrijk wat verwacht je ervan.

Wij zijn er dit jaar 3 dagen geweest ( 2007).
Wat ons betreft tekort.
Normaliter als wij naar florida gaan nemen we altijd ft lauderdale in ons schema op.
Vorig jaar ( uh 2006 nog effe wennen aan 2008) niet kunnen gaan, daar mijn vrouw ziek was geworden en zijn we vervolgens in Orlando gebleven.

Ons bevalt het er altijd prima, en hebben er leuke herinneringen aan overgehouden tijdens onze eerdere vakanties.

1 vakantie hebben we er zelfs 2 weken doorgebracht, met een korte onderbreking in Key west.

Het blijft natuurlijk persoonlijk.
Voordeel zou kunnen zijn dat je de hele reis niet van te voren vastlegd en ter plekke beslist wat je gaat doen.
Wil je dan langer blijven, dan pas je het schema aan.

Ik zou in ieder geval minimaal 2 dagen gaan.


Het is:
+/- 40 minuten rijden naar miami
een dik uur rijden naar de everglades.
Al eerder vermeld de grootste mall van fl --> sawgrassmill +/- 25 minuten rijden.
Mooi strand met een leuke boulevard ( gelegen tussen sunrise en las olas boulevard).

Mocht je voor deze stad kiezen, probeer dan een hotel te boeken in de buurt van las olas boulevard.
Hier kun je lekker eten, zijn er veel leuke barretjes, en natuurlijk voor de dames shoppen in de vele kleine winkeltjes.




groet,
Pascal

Corry
18-01-08, 11:27
Wij gaan naar Ft.Lauderdale in Mei en dan gaan we naar Sawgrass Mills. Volgens ons de ALLERGROOTSTE OUTLET(in ieder geval die wij hebben gezien) Je kunt daar echt wel een dagje doorbrengen en dan heerlijk eten bij de Cheesecake Factory. Ik heb nog geen hotel geboekt. Dat wil ik via Priceline doen en dan vlakbij het strand. Als ik me goed herinner is er ook een stickey van iemand die een heel verhaal had over Ft.Lauderdale en die gaf allemaal leuke tips om te doen. Volgens mij bevindt de stickey zich op dit forum. Veel plezier hoor. Je blog ziet er mooi uit(ga mijn man vragen ook zo'n mooi kaartje met de route voor me te maken voor op ons blog) en volgens mij word het een mooie reis. Voor de Keys kun je ook nog even een post opzoeken van NatasjaL. Die heeft prachtige foto's gemaakt en ook wat leuke plekjes en restaurantjes. Ik zie al bijna door de bomen het bos niet meer zoveel is er te doen\\:D/

Syl71
18-01-08, 21:01
Je zegt dat je nergens definitief voor gekozen hebt, maar Ft. Lauderdale staat inmiddels wel voor 4 dagen / nachten in je schema. Dat heb je toch niet zomaar gedaan? Je verwacht er dan toch iets van? Wat is dat dan?

Ben gewoon (nog steeds) erg benieuwd naar je redenen.

Bedankt allemaal voor jullie reakties. De enige reden dat we eigenlijk Ft. Lauderdale hebben opgenomen is omdat het halverwege onze eerste bestemming Key West (accommodatie B&B Courtney's Place) en onze laatste bestemming Orlando ligt.

Nee in Ft. Lauderdale zijn we inderdaad nog niet eerder geweest, een vorige keer hebben we de westkust gepakt en Naples als tussenadres gehad, de laatste keer hebben we 3 of 4 nachten overnacht in Weston (heel dichtbij de Sawgrass Mill) en een absolute aanrader om in te verblijven, zowel appartementen als hotelkamers: Vacation Village at Weston and Bonaventure.

Waarom 5 dagen/4 nachten in Ft. Lauderdale? Omdat we 3 nachten op de Keys voldoende vinden en 13 nachten Orlando ook.
De periode ertussen dus gezocht naar een bestemming halverwege de route en dat had ook net zo goed Palm Beach kunnen zijn. We hebben verder nog niet eerder een bestemming aan de oostkust gezocht.
Maar over het algemeen lees ik meer over Ft. Lauderdale, dat is dus eigenlijk de enige reden tot nu toe.

De site die bedoelt wordt met allerlei info over het gebied is van ststone en die heb ik ook al wel opgeslagen in de Favorieten, maar in ieder geval bedankt voor je tip Corry.
Het enige wat ik wilde horen eigenlijk is de ervaring van anderen qua duur van het verblijf, zoals pascalbrouwers en mickey99 nu hebben gedaan, waarvoor hartelijk dank!
Mochten we naar Ft. Lauderdale gaan dan lijkt ons het Hilton Deerfield Beach in Boca Raton een geschikt hotel om in te verblijven.

Kort samengevat voor Michael nog even. Het zijn gewoon 5 dgn/4 nachten die overblijven en wat nog helemaal open is, bv. Ft. Lauderdale, West Palm Beach of misschien nog wel héél wat anders, wie zal het zeggen :-k

Fijn weekend allen.
Sylvia

Michael66
18-01-08, 21:25
Kijk, da's info waar we meer mee kunnen. Dus je hebt gewoon een plek tussen Key West en Orlando geprikt. Nou, dan zijn er nog veel meer (betere?) opties. Je zou bijvoorbeeld ook die dagen aan de andere kust kunnen doorbrengen. Door de Evergades rijden (airboat-ride doen!), stoppen bij Naples voor een nachtje, daarna St. Petersburg aandoen (Pier, strand, musea, honkbalwedstrijdje bezoeken), Clearwater Beach, Tampa (Busch Gardens, MOSI, aquarium, Tarpon Springs) en dan pas door naar Orlando.

Zie je, zo komen de tips vanzelf los.

Meer?

Syl71
18-01-08, 21:41
Je zou bijvoorbeeld ook die dagen aan de andere kust kunnen doorbrengen. Door de Evergades rijden (airboat-ride doen!), stoppen bij Naples voor een nachtje, daarna St. Petersburg aandoen (Pier, strand, musea, honkbalwedstrijdje bezoeken), Clearwater Beach, Tampa (Busch Gardens, MOSI, aquarium, Tarpon Springs) en dan pas door naar Orlando.

Zie je, zo komen de tips vanzelf los.

Meer?


Dat zou een goeie tip kunnen zijn ware het niet dat we de westkust al goed bezocht en bekeken hebben. De Everglades (airboat) al gedaan, in Napels al (een week)verbleven, Cape Coral, Venice, Tampa en vele bezienswaardigheden al bezocht. Natuurlijk blijven er altijd plekken/bezienswaardigheden over om voor terug te komen, maar toch eerst maar eens een poging doen om ook de oostkust eindelijk een keer te nemen. Dat is er dus nog niet van gekomen. Niettemin bedankt voor je advies hoor!

Syl71
18-01-08, 23:18
Ik ben zelf ook weer iets duidelijker nu na een avond bestuderen:
4 nachten in Ft. Lauderdale en 13 nachten in Orlando, of.....
2 nachten in Ft. Lauderdale en 15 nachten in Orlando.

Mickey99
18-01-08, 23:54
Je zou ook nog 2 nachten Miami kunnen doen, dus na Key West, 2 nachten Miami daarna 2 nachten Ft Lauderdale en dan naar Orlando (om het makkelijk te maken ;))

Jij ook een prettig weekend!

Groetjes,
Sonja

Michael66
19-01-08, 03:28
Of eerst even naar Daytona doorrijden en daar verblijven, of iets verder naar St. Augustine, Of nog verder ....
Honderden mogelijkheden. Oooooh wat moeilijk!!!! :-s

Syl71
19-01-08, 12:47
hahaha, ja ik weet het. Het zijn gewoon luxe-'problemen'! :oops:
Toch bedankt, Miami had ik bijv. niet eens meer aan gedacht moet je nagaan :roll:......

Mickey99
19-01-08, 16:10
Toch bedankt, Miami had ik bijv. niet eens meer aan gedacht moet je nagaan :roll:......

Ja, Miami ligt op de route van Key West naar Ft Lauderdale en ook leuk voor een dag of twee.

Dr. Phlox
19-01-08, 17:31
Hoi Sylvia,
Wij gebruiken Miami als tussenstation tussen Key West en Orlando. We verblijven er totaal 4 dagen. En je kan vanuit Miami ook alle kanten op. Maar volgens mij vanuit Fort Lauderdale ook. Echter als blijkt dat je meer zaken wil bekijken in Miami dan is Miami beter om te verblijven. Blijkt dat je meer in Fort Lauderdale wil bekijken dan moet je daar verblijven. Ik zou zeggen maak voor jezelf een rijtje met dingen die je wil bekijken en doen. En bepaald welke lokatie er dan het beste daarbij past.

Grz en veel succes met je keuze.
Ton

Syl71
21-01-08, 20:23
Bedankt allemaal voor de reakties!

We hebben nog een keer goed naar ons schema gekeken en kiezen toch maar 'gewoon' voor Fort Lauderdale.
Mocht het niet bevallen dan weten we dat in ieder geval voor een volgende keer denken we dan maar!
We hebben nu een aanvraag lopen bij www.tropirock.com (http://www.tropirock.com), die site heb ik hier ergens als tip van het Forum geplukt.
Ziet er erg leuk uit, ik ben benieuwd!

florida
27-01-08, 11:55
Onze reis begint steeds meer vorm te krijgen. We landen in Miami blijven daar 2 nachten, dan 2 nachten Key West, dan willen we vanuit Key West naar de Everglades en dan doorrijden naar een leuke badplaats. Wie heeft er tips??

Marcelg
27-01-08, 18:50
Badplaats oost of west kust, die keuze zul je eerst moeten maken, wil je alleen naar een badplaats voor het strand, of wil je ook gaan winkelen en op stap of zo.
Alle badplaatsen hebben wel iets, maar ze zijn zeker niet allemaal hetzelfde, je zult echt duidelijk moeten omschrijven wat je wilt of eerder wat jij verwacht van een badplaats.

florida
27-01-08, 20:19
We zoeken een leuke badplaats aan de westkust. Het zal waarschijnlijk wel in de buurt van Naples of Fort Myers zijn omdat we op 1 dag vanuit Key West naar de badplaats willen rijden. Hier blijven we dan 2 nachten en rijden dan door naar Orlando. We zoeken een leuke stad met gezellige restaurantjes en barretjes voor 's avonds met wat excursiemogelijkheden voor overdag.