PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: missisq



missisq
25-01-08, 21:04
Hallo allemaal,

Wij, mijn man en 2 zoons gaan komende zomer naar Florida. St. Petersburg, madeira Beach. Wij hebben daar via EUROCAMP een lodge gehuurd, vlak bij het strand.
We willen natuurlijk ook veel van de omgeving zien, natuurlijk Disney, Apcot, de Everglades en Miami.
Maar Miami ligt een aardig stukje weg. Een auto huren is natuurlijk een optie,ook de greyhound bus (duurt heel erg lang heb ik gelezen)
Maar ik heb ergens gelezen dat er een hogesnelheidstrein in Florida rijdt. Ik kan er echter niets over vinden. Zou iemand mij daar iets over kunnen vertellen?
Per vliegtuig van Tampa naar Miami is ook nog een mogelijkheid, maar geen idee hoe duur zoiets is. Alle tips zijn welkom! Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen op dit gebied.
Alvast bedankt voor jullie tips! Missisq

Michael66
25-01-08, 22:09
Welkom op het forum.

Haha :-D, je hebt dus al geboekt, en je gaat nu eens kijken wat en hoe?
Da's ook een manier:roll:

Ik raad je aan eens wat meer info over Florida te lezen, hier op het forum en misschien een Capitool reisgids of zo, en dan te bepalen wat je wilt doen.

En de afstanden tussen de verschillende plaatsen kun je heel goed via Google Maps bepalen. Als ik zo lees wat jij graag wilt, en alles als dagtrips vanuit Madeira Beach .... dan worden dat vele, vele reisuren.

missisq
26-01-08, 00:28
We hebben natuurlijk al de nodige boeken gelezen en ook diverese sites op internet!!

Maar we hebben de tijd ,ruim 3 weken.

En we hebben nog een paar maanden voorbereiding, we gaan pas in augustus.

Michael66
26-01-08, 02:52
Heb je al iets van een basis reisplan opgezet? Zo ja, geef dan even aan op welke plaatsen jullie willen verblijven / overnachten en wat je daar zou willen gaan zien of doen. De reisschema's die anderen op dit forum hebben geplaatst (kijk onder "Florida algemeen") kunnen je helpen bij de invulling.

Of verblijven jullie de hele drie weken in de lodge in Madeira Beach en willen jullie van daaruit uitstapjes / dagtrips doen? Gezien de grote afstanden in Florida zou dat niet logisch zijn. Dat zou zoiets zijn als in Groningen overnachten en dagtrips naar Den Haag, Maastricht of Brussel doen.

Wat wil je van Disney gaan doen? Epcot (met een E) is onderdeel van Disney. Als je alle parken van Disney wilt doen ben je zeker 4 dagen kwijt. Hier op het forum is een heel apart gedeelte met van alles en nog wat over de Disneyparken, kijk daar maar eens in. Of op allearsnet.com, één van de vele uitgebreide websites over Walt Disney World.

Hogesnelheidstrein in Florida? Nee, die zul je er niet aantreffen. Alleen Amtrak. En niet zo'n uitgebreid net als we hier in NL gewend zijn.

Greyhound van St. Petersburg (busstation) naar Miami (busstation) is 7-8 uur, en dan moet je eerst nog op het busstation in St. Pete zien te komen en in Miami op je eindbestemming. Leuk! :^o Kijk maar eens op de website van Greyhound.

Wat een vlucht van Tampa (of St. Petersburg, daar is ook een viegveld) naar Miami kost kun je makkelijk opvragen via de websites van bijv. Delta, United, etc. Of via de vele boekingssites zoals cheaptickets.com of bookings.com. Tarieven verschillen per maatschappij, (week)dag en tijdstip op de dag. Lang leve internet!!

Over het al dan niet huren van een auto zijn al een heleboel onderwer[en volgeschreven op dit forum. Door hierboven in de blauwe balk op "zoeken" te klikken kun je die gemakkelijk zelf vinden.

Succes!

missisq
27-01-08, 14:29
Wij gaan Madeira Beach als thuishaven gebruiken. Voor het lokale vervoer willen we fietsen huren, dat is mogelijk ophet park waar wij verblijven. De stranden zijn natuurlijk erg aantrekkelijk en dat is goed te doen op de fiets.
Naar Disney met de greyhound ( de site al bezocht!!)of met een huurauto, dat is op een dag te doen. We doen dus ook 1 park =Magic Kingdom.

Miami willen we meerdere dagen bezoeken. Per huurauto en een hoteltje boeken. En dan misschien op de terugweg via de Everglades. Waarschijnlijk boek ik dat alles al via internet.

Wat betreft Epcot en de Everglades hebben we nog geen vaste plannen.

Maar alleen de voorpret is al erg leuk!:D