PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met TUIfly Belgium (voorheen Jetairfly)



Pagina's : [1] 2 3

Ebelix
25-01-08, 18:54
Jetairfly als enige Belgische luchtvaartmaatschappij naar VS 25-01-2008
ZAVENTEM - De Belgische luchtvaartmaatschappij Jetairfly breidt het routenetwerk uit met Orlando in de Amerikaanse staat Florida. Vanaf 22 juni vliegt Jetairfly vanuit Brussels Airport wekelijks naar Sanford Airport, zo heeft het bedrijf vrijdag (25 januari) bekendgemaakt. Jetairfly wordt daarmee de enige Belgische luchtvaartmaatschappij die zelf naar de Verenigde Staten vliegt.

Met de nieuwe route zegt Jetairfly in te spelen op het groeiend aantal Belgische toeristen dat in de VS op vakantie gaat. Het aantal vakanties is in de afgelopen vijf jaar verviervoudigd, aldus de onderneming. Door de gunstige dollarkoers neemt de vraag alleen maar toe.

De nieuwe rechtstreekse vlucht is mogelijk door de toevoeging van een tweede Boeing 767-300ER aan de vloot. Dit toestel (ex-KLM) wordt gewetleased van de Italiaanse luchtvaartmaatschappij Neos, dat banden heeft met Jetairfly-moederbedrijf TUI.

Door het inzetten van de tweede Boeing 767 bouwt Jetairfly naar eigen zeggen meer flexibiliteit in, die de mogelijkheid moet creëren om bij onvoorziene omstandigheden of bij overmacht sneller het geplande vluchtschema te kunnen uitvoeren. De enige Boeing 767 in de vloot had recetentelijk veelvuldig te kampen met technische problemen.

Het toestel is voorzien van 262 stoelen, verdeeld over Comfort Service en Tourist Service. De service zal verzorgd worden door een gemengde Jetairfly- en Neos-cabinebemanning.

De uitbreiding van de long-haul vloot heeft ook gevolgen voor de rest van het vliegschema. Nieuw in het programma zijn vanaf komende zomer een rechtstreekse vlucht naar Punta Cana (was voorheen combinatievlucht Punta Cana - Puerto Plata) en een rechtstreekse vlucht naar Cancun in Mexico (voorheen in combinatie met Jamaica).

Bron: Luchtvaartnieuws.

verbeek
24-08-13, 23:05
Hallo,

Jetair is belgisch en verankert in Oostende waar wij wonen(deelgemeente Zandvoorde).
Er is nog niets officieel of zeker maar geruchten doen de ronde dat jetair volgend jaar op Miami zou vliegen en dit 2x in de week.
Jetair vloog eerder één seizoen op Orlando Sanford maar had deze verbinding onmiddellijk terug stopgezet zonder duidelijke reden.
Vluchten waren wel goed gevuld.
Keep you posted

b767-300er
25-08-13, 09:43
Ik neem aan dat je niet JetAir als touroperator bedoeld, maar zijn zusje JetAirFly de Airline?

Michael66
25-08-13, 12:04
Zusje(s) van Arke(fly) in de grote TUI familie?

b767-300er
25-08-13, 14:41
JetAirFly (TUI Airlines Belgium) is inderdaad het Belgische zusje van ArkeFly (NL), Thomson (UK), TUIFly (Dld) en TUIFly Nordic (SV), en valt onder TUI Airlines AG.
JetAir is een Belgische touroperator, ook van TUI. (net zoals Arke en Holland International in Nederland)

verbeek
26-08-13, 21:02
Klopt inderdaad allemaal.
Vroeger was jetair een onafhankelijke touroperater met thuisbasis Oostende vandaar.
Jetairfly zal trouwens eind dit jaar een 787 in dienst nemen.
Vliegtuigen worden onderling uitgewisseld in de TUI groep.
Zo zal als ik mij niet vergis een toestel van arkefly tijdelijk voor jetairfly vliegen in afwachting van de 787.
Nu nog naar Miami met die 787 en vanuit Oostende:o

b767-300er
27-08-13, 20:18
Bijna Goed...

ArkeFly vliegt nu af en toe rondjes voor JetAirFly omdat die op hun beurt weer een toestel hebben uitgeleend aan Thomson omdat die last heeft van kisten tekort door de recente vertragingen aan de 787.
JAF neemt afstand van 1 767 in oktober, en ontvangt in december pas haar eerste 787. In de tussenliggende periode vliegt ArkeFly een paar rondjes voor hen.

Toestellen worden niet onderling gewisseld in de groep, daar de vluchten die ArkeFly voor JetAirFly vliegt allemaal gevlogen worden door ArkeFly, ArkeFly crew en onder de ArkeFly AOC. Wel met JetAirFly vluchtnummer ;-)

Of JAF de 787 gaat inzetten naar Miami is nog maar de vraag, dat zou ook nog met de 767 gedaan kunnen worden.

verbeek
27-08-13, 23:18
De 787 wordt hoogstwaarschijnlijk niet ingezet naar Miami,als dit al zou doorgaan.
Toestel die de vloot verlaat is 767 OO-TUC of smalend OO-"S"TUC genaamd wegens de vele problemen in het begin.

b767-300er
29-08-13, 23:25
Niet alleen aan het begin ;-)

verbeek
04-09-13, 12:36
Can be confirmed now, JAF announced it to its personnel. 2x BRU-MIA (timetable & equipment to be confirmed).

satpet
04-09-13, 15:52
Hopelijk zijn de prijzen voor het hoogseizoen beter dan enkele jaren geleden.

Staat nu ook in Trends (http://trends.knack.be/economie/belga-economie/jetairfly-gaat-op-miami-vliegen/article-4000391607315.htm)

verbeek
05-09-13, 14:31
Helaas niet in combinatie met Orlando:(
Wij doen enkel Orlando aan en een rit van Miami naar Orlando is toch al een eind.
Nu nog wachten op de prijzen en uurregeling.
Maar ik vrees,niettegenstaande wat chauvinisme,dat wij toch blijven opteren voor een tussenstop.
Of de prijs en het aankomstuur moeten echt super.

satpet
06-09-13, 11:48
De vluchtdagen zouden vrijdag en maandag zijn.

b767-300er
06-09-13, 17:28
Vertrek uren zouden halverwege de ochtend zijn en de aankomsturen halverwege de middag.
Zodra de tijden bekend zijn bij mij zal ik eea melden

verbeek
07-09-13, 09:26
Dat zou alvast een pluspunt zijn.
Wij zouden wel met jetairfly willen vliegen omdat ze belgisch zijn.
De rit Miami-Orlando is een kleine vier uur en met een aankomst rond de middag zou dit zeker te doen zijn.
Miami doen wij niet meer want ons zoontje(8j)heeft hier niets aan en wij hebben Miami-De Keys,etc al vele malen gedaan.
Veel zal ook afhangen van de prijs.
Als we voor dezelfde prijs,rekening houdend met de verplaatsing,op hetzelfde uur s'avonds aankomen ja dan wordt het even overleggen.
Worden paketten aangeboden met hotel en auto?
Afwachten dus tot eind oktober ivm prijzen.
Indien wij hier van iemand eerder iets over de prijzen vernemen laten wij dit weten.

wehave
07-09-13, 19:07
Hebben ze niet een site waar je op kan kijken om te zien wat ze nou precies aanbieden.

b767-300er
07-09-13, 22:49
Ja. Daar komt het eind oktober op te staan.
Er zullen ook diverse pakketten aangeboden worden.

verbeek
08-09-13, 10:26
Als we qua prijzen zo"n beetje vergelijken zullen die van Arkefly aardig in de buurt komen vermoeden wij.
Hopelijk vallen er eind oktober met de introductie wel zaken te doen.
Afwachten maar dus.

Zowel Arkefly als Jetairfly zitten in dezelfde groep
Van overleg is blijkbaar weinig sprake want de vluchtdagen zijn dezelfde.
Is misschien moeilijk qua planning van toestellen,en dit zijn misschien ook de beste dagen qua bezetting maar anders hadden we 4 dagen per week een rechtstreekse verbinding met Orlando.
En dan kun je al veel beter de concurrentie aangaan met spelers die dagelijks vliegen en zich ook verenigen in een alliantie.
Bij de TUI-groep is blijkbaar iedereen vrij en gaat het meer over gezamelijke aankopen en beter gebruik van de toestellen.

thelatinworld
05-11-13, 14:31
Op de website van Jetairfly zie ik op dit moment met vertrek voor 30 juni 2014 en na 30 augustus 2014 heel veel tickets voor 199 Euro (enkele reis), dus 400 Euro voor een retour.
De tijden voor de maandag zijn bekend (onder voorbehoud van wijzigingen)

Theo
http://www.thelatinworld.nl/jetairfly.html

Bullyleo
05-08-14, 16:30
Ik zie op de site van Jetairfly dat zij nu ook vluchten aanbieden naar Orlando Sandford. Wij overwegen om volgend jaar met Jetairfly te vliegen omdat zij rechtstreekse vluchten aanbieden. Om een indicatie te krijgen van de prijs heb ik even een proefboeking ingevuld en dan zie ik in het schema staan Orlando Sandford (via Miami). Weet iemand of ze dan toch eerst een stop maken in Miami?

thelatinworld
05-08-14, 18:34
Heen op zaterdag via Miami naar Orlando Sanford en terug op vrijdag via Miami naar Brussel.

b767-300er
05-08-14, 21:26
Vanaf april 2015 ook op maandag!

Bullyleo
05-08-14, 23:31
Heb vanmiddag maar even gebeld met Jetairfly. Er wordt gevlogen vanaf Brussel naar Miami, daar stappen de mensen uit die naar Miami gaan en de mensen die doorgaan naar Orlando blijven in het vliegtuig. Vliegtuig gaat daarna door naar Orlando. Terug idem dito.

b767-300er
06-08-14, 08:11
Helaas is dat onjuist. Omdat Miami je POE is (POE=Point of Entry), zal je daar van boord moeten en door immigration en customs moeten. Zijn geen regels van JetAirFly, maar van de TSA. Heeft JAF weinig tegenin te brengen.

Bullyleo
06-08-14, 08:46
Getver! Maar dat wil ik niet. Callcenter van JAF is dus ook niet goed geinformeerd. Toch maar verder zoeken dan.

Hans van Demen
06-08-14, 10:22
Als het je om de tijd gaat, maakt het niets uit. Je tweede stop wordt als binnenlandse vlucht gezien, dus daar kun je zo doorlopen.

Fitzroy
06-08-14, 10:31
Ik denk dat het wel uitmaakt. Miami is heel wat drukker dan Sanford waardoor Immigrations ook meer tijd kost (is althans onze ervaring).

Bullyleo
06-08-14, 12:40
Inderdaad dat is ook mijn ervaring, vandaar dat ik er niet blij mee ben. Ik heb zowel op Miami als op Ft. Myers gevlogen en dat is toch wel een wezenlijk verschil als het gaat om afhandeling qua tijd door customs en immigration. Nog afgezien van de gemoedelijkheid die ik al meermalen op Ft. Myers mee heb mogen maken. Miami is veel massaler en dus drukker met lange wachtrijen. Vandaar dat Sandford mij een mooie oplossing leek als directe vlucht. Omdat ik nu twee tegenstrijdige berichten krijg, heb ik JAF een e-mail gestuurd en de reactie zal ik nog plaatsen.

76-er
06-08-14, 14:27
Helaas is dat onjuist. Omdat Miami je POE is (POE=Point of Entry), zal je daar van boord moeten en door immigration en customs moeten. Zijn geen regels van JetAirFly, maar van de TSA. Heeft JAF weinig tegenin te brengen.

Het enige juiste antwoord.

b767-300er
06-08-14, 21:07
Getver! Maar dat wil ik niet. Callcenter van JAF is dus ook niet goed geinformeerd. Toch maar verder zoeken dan.

Klopt. (been there done that)
Regels zijn simpel en overal na te lezen.

Bullyleo
07-08-14, 16:29
Et voila het antwoord van Jetairfly, vandaag ontvangen:
"Wij danken u voor uw bericht.
Bij de tussenlanding in Miami mogen de passagiers blijven zitten op het vliegtuig. Het is dus niet zo dat in Miami de afhandeling van de customs and immigrations gebeurt.
Met vriendelijke groeten, Annelies
Administration Jetairfly.com"Zou het niet kunnen liggen aan de term "POE" (Point Of Entry), want als je in het vliegtuig zit dan maak je nog geen "entry" in het land, dat doe je toch pas als je de customs/immigration passeert? Als ik het een beetje begrijp zou anders een vliegtuig dat ergens landt om bij te tanken of om andere passagiers te laten boarden al zijn passagiers uit moeten laten stappen om daar door de immigrations/customs te gaan.

b767-300er
07-08-14, 21:02
JetAirFly heeft duidelijk nog geen ervaring met het vliegen naar 2 bestemmingen in 1 kist naar de VS.
Je moet wel degelijk uitstappen.
(Arke doet dit ook, die vliegt eerst naar Sanford en dan naar Miami. In Sanford alle pax van boord en door immigratie en customs)
Als ik het een beetje begrijp zou anders een vliegtuig dat ergens landt om bij te tanken of om andere passagiers te laten boarden al zijn passagiers uit moeten laten stappen om daar door de immigrations/customs te gaan. Dat heb je goed begrepen. ;-)
Zo zijn de regels en niet anders.

We spreken elkaar na je vakantie!
(en ja, ik ben stronteigenwijs en weet het beter dan jetAirFly, welke overduidelijk nog geen ervaring hebben met het vliegen naar meerdere bestemmingen in de VS. Logisch, hiermee starten ze pas eind oktober)

b767-300er
07-08-14, 21:09
zie de eerste alinea hier:
Waar je als eerste land... http://www.path2usa.com/us-port-of-entry
of hier: https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/458/~/when-does-a-traveler-clear-u.s.-customs-and-border-protection

Het is simpel, op het moment dat de kist aan de grond staat, bevind de kist zich op Amerikaans grondgebied en dien je door immigratie te gaan....
(hoewel dat Amerikaans grondgebied op velerlei manieren is uit te leggen)

verbeek
08-08-14, 09:59
b767-300er is volgens mij duidelijk iemand die actief is in de luchtvaartsector:up:
Zijn uitleg ziet er mij zeer gedegen en onderlegt uit.
Jetair is blijkbaar ook overtuigd dat jullie mogen blijven zitten.
Misschien kan hij even Jetair op de hoogte brengen(of indien gelijk een interim bijjob:confused:)
Afwachten wie gelijk heeft!

corrus
08-08-14, 15:20
b767-300er is volgens mij duidelijk iemand die actief is in de luchtvaartsector:up:
Misschien kan hij even Jetair op de hoogte brengen
Hoezo...?? Sorry hoor maar ik vind dit een beetje flauwe kul.

Bovendien maakt het niet wie of waar iemand iets zegt.
Het feit blijft dat het héél eenvoudig een wet (Federal Law) is dat men bij de eerste plek waar voet wordt gezet op Amerikaanse bodem, men door Immigrations, Douane én security dient te gaan.
Of je dit nu leuk vindt of niet. :rolleyes:

Welcome to The United States Of America!

verbeek
08-08-14, 16:03
Sorry dat wij zo af en toe ook eens een mening hebben.
Volgens mij is dit gewoon een opmerking en een bedenking.
Beleefdheid is er bij u duidelijk nog altijd niet bij.
Als ik mij niet vergis was jij al eens een tijdje verwijderd van dit forum,blijkbaar niet lang genoeg.
En dat vind ik geen flauwe kul!

corrus
08-08-14, 16:49
Ik ben helemaal nog nooit van dit forum verwijderd geweest, dus ik zou op prijs stellen dat je dit soort insinuaties voor je hield.

Dus:
1. U vergist zich dus.
2. U duldt helemaal geen tegenspraak. (want u weet het toch beter)
3. U praat in 2de persoon meervoud, hetgeen in de regel is toegedeeld aan onze Koning of Koningin.

Bullyleo
08-08-14, 18:13
Oeps wat heb ik nu weer tweeggebracht. Een fittie tussen forumleden is wel het laatste waar je wat aan hebt. Terwijl ik alleen maar duidelijkheid zocht en die heb ik nu nog niet. Als ik namelijk van Corrus zijn woorden uit mag gaan dan zet ik namelijk geen voet op Amerikaanse bodem als ik in een Belgisch geregistreerd vliegtuig blijf zitten. Volgens mij bevind ik mij dan nog onder de Belgische jurisdictie en is de Federal Law (nog) niet van toepassing omdat ik mij nog op airside bevind. En dat is volgens mij niemandsland.

corrus
08-08-14, 19:13
Weet niet wat een "fittie" is maar dat maakt ook niets uit.

Maar terugkomend op de POE, U dient gaat daar gewoon uitstappen nét zoals bij ArkeFly. (welke tot dezelfde maatschappij behoord oftewel TUI).
Nét zoals bij iedere luchtvaartmaatschappij.
Het is onbegrijpelijk trouwens dat het telefoonteam van JetairFly zo slecht is geïnformeerd.
Maar het is niet anders... Men gaat écht niet voor JetairFly niet de wet en de daarbijbehorende regels veranderen... Hoelang men dit wellus / nietus topic ook maakt.

verbeek
08-08-14, 19:20
Beste Corrus,kritiek en tegenspraak heb ik helemaal geen probleem mee dat brengt een forum nu eenmaal met zich mee.
Zolang het maar beleeft on vriendelijk blijft.
Voor zover ik kan lezen schrijf ik niet dat je moet afstappen of blijven zitten.
Enkel de bemerking dat ik een gegeven uitleg meer geloof dan een andere.
U blijkt dit flauwe kul te vinden omdat de wet terzake,volgens u,zeer duidelijk is.
Probeer dat dan eens op een beschaafde manier in een zin te verwoorden aub.
Velen zijn in deze materie niet thuis en zoeken juist daarom op dit forum antwoorden.
Mijn eerste antwoord aan u is helemaal niet mijn stijl maar bewust.
U voelt zich meteen aangesproken met een stevige repliek als gevolg.
Wel dat gevoel had ik ook,hopelijk is dat duidelijk.
Het is zeker niet mijn bedoeling te schofferen of mensen de gordijnen in te jagen.
Voor mij is alles hiermee gezegd en deze België-Nederland afgesloten.
En wij in de eerste zin sloeg op mijn vrouw en ik,wel degelijk mijn koningin.
En nu terug naar topic aub.
Is het nu blijven zitten of afstappen.

Bullyleo
08-08-14, 20:56
Op deze manier kom ik er dus niet uit,, dank voor alle input.

b767-300er
08-08-14, 20:57
Corrus,

Ik weet niet wat je allemaal exact bedoeld, maar ik geef juist aan hoe de regels in elkaar steken.
Medeformummer "Verbeek" benadrukt dat nog eens dat ik het bij het juiste eind heb (mede gezien mijn werkachtergrond, en geeft de suggestie dat ik dat wellicht ook even aan Jetair kan doorgeven)

En vervolgens ga jij er tegenin en haal je de wetgeving erbij (die ik ook allang had weergegeven)

I really don't get it.

Bullyleo, de wetgeving is duidelijk en geldt voor iedere airline, dus ook voor Jetair.
Dat de klantenservice kennelijk verkeerd is ingelicht is ronduit beschamend.

b767-300er
08-08-14, 21:10
Als ik namelijk van Corrus zijn woorden uit mag gaan dan zet ik namelijk geen voet op Amerikaanse bodem als ik in een Belgisch geregistreerd vliegtuig blijf zitten. Volgens mij bevind ik mij dan nog onder de Belgische jurisdictie en is de Federal Law (nog) niet van toepassing omdat ik mij nog op airside bevind. En dat is volgens mij niemandsland.

Daar denkt de TSA anders over. En hun niet alleen. Of is Julio Poch soms in Niemandsland/Nederland gearresteerd? Hij zat tenslotte al in de cockpit van zijn Nederlandse toestel op airside....

Njit
08-08-14, 21:27
Moderator: discussie is prima maar behandel elkaar wel met respect.

laredo
08-08-14, 21:44
Samengevat: zodra je land in Amerika dan moet je uit het toestel en door de douane en controle. Daarna kun je weer in het (zelfde) vliegtuig en je reis vervolgen naar elke ander plaats binnen de VS.

Er er is trouwens wel een uitzondering op deze regel: bij vluchten met airlingus via Dublin kun je al in Dublin door de douane gaan en wordt de vlucht Dublin-Amerika gezien als binnenlandse vlucht. Dont ask me why maar profiteer ervan als het kan :up:

b767-300er
08-08-14, 22:21
Klopt, daar vindt in Dublin al de immigration en customs plaats.

verbeek
08-08-14, 22:39
Moderator,het respect is er echt wel hoor en ben ervan overtuigd dat dit wederzijds is.
Zowel Corrus als b767-300er zijn overtuigd van hun gelijk.
Maar Bullyleo ontvangt dan weer een mail van Jetairfly met tegenstrijdige info.
Ja wie zou niet twijfelen?
Ik woon in Zandvoorde,deelgemeente van Oostende.
Oostende is de thuisbasis van Jetair.
Ik zal er volgende week eens proberen langs te gaan en de situatie voorleggen met de uitleg van Corrus en b767-300er.
Hopelijk volgt dan een rechtzetting.
Keep you posted.

ruthytje
17-08-14, 20:39
B767-300er: heb je een idee wanneer jetair zijn prijzen vrij geeft voor april 2015? ik twijfel sterk om de gok te wagen en te wachten t.o.v. airberlin. ik wil geen overstap doen, de customs nagelaten in Miami. thx voor de info.

b767-300er
18-08-14, 07:33
Ik verwacht ergens in okotber.

oldgrumpy
18-08-14, 12:50
Daar denkt de TSA anders over. En hun niet alleen. Of is Julio Poch soms in Niemandsland/Nederland gearresteerd? Hij zat tenslotte al in de cockpit van zijn Nederlandse toestel op airside....

wij zijn een aantal jaar geleden eens naar Mexico gevlogen met Jetait en zijn toen ook in Miami geland(om passagiers op te pikken)
wij zijn zeker niet moeten uitstappen toen.
Weet niet of dat onder dezelfde regeling valt maar dat is dan toch ook anders dan hier wordt gezegd ?

Frans1949
18-08-14, 14:36
Oldgrumpy, je zegt het zelf al. Naar MEXICO gevlogen. Dan ben je, zelfs als je het toestel verlaat, alleen maar in transit.
Natuurlijk ga je dan niet langs de Amerikaanse immigratie. Je blijft en gaat toch niet naar de USA.
Maar wel als je , waar dan ook in de USA gaat verblijven moet je bij de immigratie langs.
En, neem dit maar aan van mij, wat b767-300er opschrijft klopt altijd. :o
Ik heb veel van zijn inzendingen gelezen en ook zijn website bezocht www.vliegschemas.nl/forum (http://www.vliegschemas.nl/forum) en ben ernstig onder de indruk van zijn kennis. :-)

76-er
18-08-14, 17:21
wij zijn een aantal jaar geleden eens naar Mexico gevlogen met Jetait en zijn toen ook in Miami geland(om passagiers op te pikken)
wij zijn zeker niet moeten uitstappen toen.
Weet niet of dat onder dezelfde regeling valt maar dat is dan toch ook anders dan hier wordt gezegd ?

Dan heeft JetAir de regels overtreden, het is absoluut niet toegestaan. Martinair had ooit een vergelijkbare route naar Costa Rica en en MIA moest echt iedereen er uit.

oldgrumpy
18-08-14, 17:27
Dan heeft JetAir de regels overtreden, het is absoluut niet toegestaan. Martinair had ooit een vergelijkbare route naar Costa Rica en en MIA moest echt iedereen er uit.

oeps, mijn vrouw vertelt me dat we geen tussenstop in Miami gemaakt hebben maar Varadero.
Dat zou dan wel kunnen, neem ik aan.
Mijn excuses voor het misverstand! De leeftijd he :-)

Frans1949
18-08-14, 17:29
76-er, ben ik toch even nieuwsgierig.
Mijn ervaring is dus niet via de USA verder maar ik heb toch redelijk veel internationale vluchten gemaakt waarbij ik gestopt ben in vele landen.
Ik geef maar een voorbeeld.
Nederland via diverse landen en tussenstops op weg naar Australie.
Een paar maal mag je er niet uit en een paar maal wel.
Als je er wel uit mag kan je alleen wat rondjes lopen in de Tax-free ruimte en krijg je een transitcard.
Is het nu zo dat als je via de USA naar wat voor bestemming dan ook ALTIID langs de immigratie moet?
Dat is dan voor mij iets nieuws.
Zo zie je maar weer. Je bent nooit te oud om iets te leren. :-)

b767-300er
18-08-14, 19:23
Is het nu zo dat als je via de USA naar wat voor bestemming dan ook ALTIID langs de immigratie moet?:-)
Klopt, zodra je maar 1 voet (of wiel) op USA bodem zet moet je door immigratie en dien je in bezit te zijn van geldige ESTA.
2 uitzonderingen. Vanaf Dublin kan je daar al door immigratie en reizigers met de Canadese nationaliteit op doorreis naar Canada hoeven geen ESTA te hebben (maar wel door immigration)

Bij andere landen heb je dit nagenoeg niet, zoals je zelf al schetst. soms wel en soms niet van boord, al dan niet in een transit ruimte.

hannie
15-10-14, 17:59
Misschien een hele blonde vraag maar ik begrijp onderstaande regel niet van Jetairfly.

De maximum afmetingen van de bagage bedragen 80 x 60 x 25cm, maar het totaal mag nooit 158cm overschrijden.

Die afmetingen die zij opgeven zijn toch 165 cm!

Frans1949
15-10-14, 18:09
# Hannie, ik lees het zo max 80 hoog, max 60 breed en max 35 diep.
Maar het totale aantal cm mag niet meer zijn dan 158 cm.
Je kan dus niet drie keer het max aantal cm gebruiken

hannie
15-10-14, 19:08
Oh ja, dat kan ook.
Weet iemand hoe strikt ze hierin zijn bij Jetairfly?

Cindy1969
15-10-14, 20:19
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Vlieg ook met Jetair in februari. Had 1,5 week geleden ofzo een vraag gesteld over handbagage bij Arke, over de afmetingen. Netjes antwoord gekregen. En was blij met het feit dat er geen maximum aan gewicht was.
Toen die mail dat het over gaat naar Jetair, wist ik natuurlijk al van te voren, maar nu moet je je ook houden aan de handbagageregels van Jetair, doei handbagage zonder max. gewicht... (was net van plan om wat geurkaarsen van Bath en Bodyworks terug in de handbagage te doen...)
Ben ook benieuwd naar Jetair in het algemeen.

Bieg
15-10-14, 20:32
Ik weet in ieder geval dat je maar 1 stuks handbagage mee mag nemen bij Jetair, dit in tegenstelling tot andere maatschappijen. Dat wordt een leuke uitdaging :). Verder schijn je geen eigen eten mee aan boord te mogen nemen (weet niet of dat ook vanaf Schiphol gaat gelden maar voor Brussel wel). Ik neem toch de gok om mueslirepen en zo mee te nemen, ik mag toch aannemen dat dat wel toegestaan is? We laten wel weten hoe Jetair is bevallen Cindy!

Frans1949
15-10-14, 20:38
Geen eigen eten meenemen?
Kan ik me wat vloeistoffen aangaat wel voorstellen.
Maar dat je helemaal geen eten mag meenemen vind ik eigenlijk een beetje absurd.
Niet alleen is (extra) voedsel in het toestel peperduur maar ook waardeloos voedsel
Alles vol met suikers!
Mijn vrouw eet erg "low Carb" en het grootste gedeelte van het voedsel wat je krijgt eet ze gewoon niet.
Dus ze neemt altijd zelf h.e.e.a. mee.

Cindy1969
15-10-14, 20:44
Is goed Bieg :)

Dat van die handbagage heb ik ook ergens gelezen, maar ook weleens bij andere maatschappijen. Heb zelf altijd een rugtas met mijn laptop en opladers en leesvoer enzo, en dan nog een losse, kleine, handtas met alle papieren, geld, paspoort, mobiel, kortom: mijn hele hebben en houwen.
Zal die handtas dan in die rugzak gepropt moeten worden?

En heb ook altijd zelf broodjes mee. Nou, ben benieuwd...

marjolijne
15-10-14, 21:10
Ik zit ook een beetje met stoeien met jetairfly.
Wij hebben onze tickets geboekt bij vliegtickets.nl voor een arke vlucht.
En hebben los via arke onze bagage bijgeboekt.
Maar nu heeft vliegtickets.nl er helemaal jetairfly van gemaakt. (dit wisten wij al via vliegschemas)

Maar wij hebben geboekt volgens de regels van arkefly, dus ga ik er gewoon van uit dat we geen gewichtslimiet hebben.
Ga maar eens een bel rondje maken.

Bieg
15-10-14, 21:12
Cindy, ik heb het nagevraagd bij Jetair en er werd dus specifiek gezegd 1 stuks handbagage dus geen extra tas :(. Ik baal daar ook van want ik gebruik mijn trolleykoffertje altijd als extra bergruimte voor de terugreis dus dat wordt een beetje anders nu!

Voor wat betreft eten staat het volgende op de website:
U kunt eten meenemen voor consumptie tijdens de vlucht. Let op, dit kan enkel indien u deze etenswaren ná de douanecontrole in de taxfree zone op de luchthaven heeft aangekocht. In geval van allergische reacties op sommige voedingsmiddelen kunt u, als u een medisch attest voorlegt, een eigen bereide maaltijd meenemen aan boord.Beetje vreemd vind ik het inderdaad wel want het eten is meestal niet super.....

Ik zag eerdere berichten dat er ook op de heenweg een tussenlanding op Miami gemaakt zou worden als je naar Sanford vliegt, als ik echter onderstaande lees is dit niet zo...

Brussel - Orlando-Sanford Orlando-Sanford - Brussel
JAF623 JAF518
za 01/11/2014 vr 07/11/2014
08:00 - 14:05 15:25 - 09:20
tussenlanding op Miami

Dit heb ik gekopieerd uit onze reserveringsbevestiging!

Frans1949
15-10-14, 21:39
Bieg, het toestel vliegt Brussel-Miami-Sanford-Amsterdam.
En terug natuurlijk.
Ik denk dat je hier alles kan vinden:
http://www.vliegschemas.nl/index.htm

Bieg
15-10-14, 22:15
Frans1949, wel typisch dat dat dan niet vermeld wordt op onze reservering. Bovendien hebben wij geboekt met vertrektijd 8 uur 's morgens en nu wordt overal 11.45 uur genoemd. Ik ga morgen maar eens even bellen want dit is wel erg verwarrend!

Bieg
16-10-14, 17:45
N.a.v. mijn berichtje aan Jetairfly via Facebook kreeg ik onderstaand antwoord:

De vlucht naar Orlando is op dit moment inderdaad een rechtstreekse vlucht, zoals op het moment van boeking. De vlucht vertrekt om 8u 's morgens en komt in Orlando aan om 14u05.

Je kan dit altijd nakijken door in te loggen met je reservatienummer en familienaam van de eerste passagier op de boeking op Mijn Jetairfly.com (http://jetairfly.com/), daar kan je de vluchturen raadplegen.

Cindy1969
16-10-14, 20:07
Had het gezien op FB. Wel fijn dat ze zo snel reageren. Heb ook even een vraag gesteld in die FB post. Kan nl niet inloggen op Jetair. Vind het maar verwarrend allemaal.
Had vorige week een mailtje gekregen van TUI, over de overgang naar Jetair, en gevraagd of ik nu de handbagageregels van Arke moest hanteren of die van Jetair. Dat laatste was het geval.
Heb heen Economy en terug Comfort, scheelt ook nog weer in hoeveel handbagage je mag... Ga morgen maar even bellen ook denk ik.

marjolijne
16-10-14, 20:39
@Cindy,

Als jij bij arke hebt geboekt, gelden volgens mij gewoon de regels van Arke.
Jij kan er ook niks aan doen dat arke de vlucht over heeft gedaan naar Jetair.

Ik heb mijn bagage bijgeboekt bij Arke, 40 kilo terug, Ga nu dus niet de 20 kilo jetair aanhouden.
Volgende week op mijn werk maar eens wat rond bellen. (daar is het "gratis")

Njit
16-10-14, 20:42
Ruimbagage zou je normaal gesproken de Arke regels mogen hanteren. Handbagage is anders, daar gelden denk ik de JetAir regels.
Dit is ook zo bij andere maatschappijen waarbij er sprake is van Code Sharing.

marjolijne
16-10-14, 21:18
Heb net een fijn chatgesprek gehad met arke.
Als je de koffers van 20 kilo hebt bijgekocht dan krijg je het geld terug.
Zoals wij 40 kilo terug dan mag dat terug mee.

De handbagage is idd 10 kilo. Maar hun zeggen dat je daar geen last van hebt, omdat de afmetingen van arke fly ook voor ongeveer 10 kilo staan.
(dan kennen ze mij nog niet :)).

Over het meenemen. of het niet meenemen van etenswaar wist ze niks.
O,ja je mag geen vloeistoffen meenemen. (dat wist ze me wel te vertellen).

Maar ik moest er van uit gaan dat alles het zelfde bleef behalve het toestel.
Daar ga ik dan maar van uit.

Cindy1969
16-10-14, 22:34
Klopt Marjolijne van die ruimbagage. Heb zelf 10 kg bagage bijgekocht, zodat ik nu 30 kg heen en (vooral!!) terug mee mag. En dat blijft gewoon zo staan, dat kan ik ook zien in "Mijn Arke". Een deel van de kosten van dat bijboeken is verrekend in mijn boeking, omdat je bij Jetair de eerste 20 kg gratis mee mag.
Voor mij zal het heen 6 kg handbagage zijn (Economy) en terug dan 10 (dan Comfort)
En idd, mij kennen ze dan ook nog niet haha. Paar geurkaarsen in glas mee terug, en dat tikt lekker aan... Nu dus maar niet. Koop dan wel weer Yankee Candle in NL ;)
Met mijn gewone bagage kom ik dan wel uit met 6 heen en 10 terug. Denk ik... haha!

Claudia Isonline
17-10-14, 15:53
Haai
Ik heb ook geboekt met Arke. Ik vlieg in april.
Heenvlucht rechtstreeks met JetAIRFly en terug met Arke ( reisburo)
Heen gelden de regels en richtlijnen van JetAirFly. Dus wel eten aan boord en wij vliegen comfort dus 30 kilo bagage mee.
Opvallend was trouwens dat de tickets goedkoper waren toen ik ze boekte bij het fysieke reisburo. Dus echt in de winkel. Scheelde 90 euro op drie tickets.

b767-300er
18-10-14, 20:08
Etenswaren niet meenemen is een broodje aap.

Verder geldt: wat je boekt krijg je. Heb ej 40 kilo geboekt dan mag je 40 meenemen.
Handbagage is altijd van de uitvoerende partij. Dat is bij elke codeshare zo.

Bieg
18-10-14, 20:16
Etenswaren niet meenemen is een broodje aap.

Ze zetten het toch niet voor niets op de site bij de voorwaarden? Ik zal je na 1 november laten weten of het klopt......

b767-300er
18-10-14, 20:19
Jetair mag je handbagage niet onderzoeken op inhoud.
Dit mogen alleen mensen van de beveiliging. Deze werken in opdracht van de luchthaven en niet van de Airline.
Dat zou dus betekenen dat je op geen enkele vlucht vanaf Brussel eten mee mag nemen. Flauwekul dus.

Ook in de arke voorwaarden staat dat je zelf meegenomen drank niet mag nuttigen aan boord. Nooit op gecontroleerd. Drank gekocht op de airport, gesealed en wel kan zo mee aan boord en kan je ook zo opdrinken.

b767-300er
18-10-14, 20:32
Ik zag eerdere berichten dat er ook op de heenweg een tussenlanding op Miami gemaakt zou worden als je naar Sanford vliegt, als ik echter onderstaande lees is dit niet zo...

Brussel - Orlando-Sanford Orlando-Sanford - Brussel
JAF623 JAF518
za 01/11/2014 vr 07/11/2014
08:00 - 14:05 15:25 - 09:20
tussenlanding op Miami

Dit heb ik gekopieerd uit onze reserveringsbevestiging!

Je hebt gelijk. Ik ben er op de website www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm (http://www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm) onterecht vanuit gegaan dat de samenwerking met Amsterdam op de genoemde route eind oktober al startte.
De eerste vlucht in die samenstelling is echter op 3 november en dientengevolge wordt er op 1 november op afwijkende tijden en routing gevlogen.

Excuses voor de verwarring ontstaan door de informatie op mijn website. Zal een en ander spoedig aanpassen.

Bieg
18-10-14, 20:34
Heb jij al eerder met Jetairfly gevlogen b767-300er? Zo ja, dan zal ik met een gerust hart mijn boterhammetjes meenemen!

b767-300er
18-10-14, 20:35
Neem je Bammetjes maar mee hoor!
Heb met alle TUI Maatschappijen gevlogen. Dus ook met JetAir.

Cindy1969
18-10-14, 20:40
Dan kan ik ook met een gerust hart mijn bammetjes meenemen :D
Grappig dat het ook in de voorwaarden van Arke staat, is me nooit opgevallen.

Njit
20-10-14, 09:25
Ze kunnen je moeilijk het vliegtuig uitgooien als je toch je bammetjes gaat opeten...

b767-300er
20-10-14, 20:35
Daarom.

Is gewoon een "bammetje aap" dat ze daarop controleren.

Njit
20-10-14, 22:53
Smakelijk!

http://ultraimg.com/images/broodje-aap.jpg

Cindy1969
21-10-14, 21:05
:up: :D Lekker haha!

thelatinworld
23-10-14, 18:10
Vanaf vandaag kan je jouw zomertickets boeken voor vluchten tussen
2 april 2015 en 28 oktober 2015.
Prijzen vanaf 199 Euro per enkele reis p.p.

robinthart
23-10-14, 21:06
Geboekt! Bedankt voor de tip! 399 euro! Netjes! En helemaal blij!

José
23-10-14, 22:16
Volgens mij alleen Brussel- Miami of zie ik dat verkeerd? Lukt mij niet Amsterdam- Orlando sanford in te voeren.

Njit
23-10-14, 22:25
JetAir vliegt toch ook alleen vanaf Brussel?

José
23-10-14, 22:39
Nee ze nemen toch de vluchten van ArkeFly over en dan zou dit het vliegschema worden:

maandags: Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdamvrijdags: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam

thelatinworld
23-10-14, 23:44
Jetairfly en Arkefly gaan de vluchten samen uitvoeren.

Tot 1 mei 2015 wordt er gevlogen met een toestel van Jetairfly
en is de route
Maandag: Amsterdam-Brussel-Miami-Brussel-Amsterdam
Vrijdag: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel
Zaterdag: Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam

Van 1 mei wordt er gevlogen met een toestel van Arkefly
Vrijdagroute geld dan ook voor de maandag

Vanaf 1 mei 2015
Maandag: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel
Dinsdag: Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam
Vrijdag: Amsterdam-Orlando-Miami-Brussel
Zaterdag: Brussel-Miami-Orlando-Amsterdam


Zie ook onderstaande website of de site van B767-300ER

José
23-10-14, 23:53
Oke thanks, ik had begrepen dat ArkeFly helemaal niet meer op Florida zou vliegen vanaf volgend jaar.

b767-300er
24-10-14, 21:13
Arke vliegt tijdelijk niet meer. Nadere info volgt.

76-er
24-10-14, 23:25
Proest!!! Pardon????

b767-300er
25-10-14, 15:18
76-er,

Naar Miami en Orlando Sanford. Exacte hervattingsdstum dat Arke de route weer zelf gaat vliegen heb ik niet. Het is even afwachten wanneer exact de 3e 787 in gebruik kan worden genomen. Omdat er in de groep geschoven moet worden met 767 toestellen ivm aflopende leases kotm TFL de winter wat krap te zitten. Als de 3e 787 eris is alles weer normaal en zijn de opleidingen van vliegers ook over... Ik verwacht medio april!

b767-300er
25-10-14, 15:19
Tot die tijd blijft JAF de route vliegen...

76-er
25-10-14, 15:21
Ah, vandaar. Ik schrok al. :)

Ritchie
25-10-14, 20:46
Wanneer komt Jetair eigenlijk met prijzen voor april, vanaf Brussel naar SFB ?

b767-300er
25-10-14, 22:29
Ah, vandaar. Ik schrok al. :)
schrikken? Wegvallen van TFL kan toch gunstig zijn?

Minneke
26-10-14, 12:47
Wanneer komt Jetair eigenlijk met prijzen voor april, vanaf Brussel naar SFB ?
Wij hebben een week geleden geboekt met Jetairfly. Vertrek 14.03.2015 terug 20.03.2015. Brussel - Miami (rechtstreeks) voor 275 EUR/pers!!
Ondertussen zijn deze prijzen terug opgelopen .....

kobe_08be
27-10-14, 18:14
Vrijdag tickets geboekt, heen 19-09-2015 terug 09-10-2015. Brussel - miami. voor 1200 euro voor 3 personen. Super prijs vind ik zelf

Frans1949
28-10-14, 03:58
Heel mooie prijs. :cool:

ronenivonne
29-10-14, 18:08
Wij hadden al een ticket geboekt, maar wilde verlengen met een 5 daagjes Orlando. Heel duur bij Delta om ons huidige ticket om te zetten en vanuit een andere plaats terug te vliegen. Hadden dit ticket goedkoop geboekt met niet zo gunstige voorwaarden natuurlijk.
Nu bij Jetairfly een enkeltje terug geboekt vanuit Miami naar Brussel voor 199 euro per persoon. Gelijk gedaan :)

Gunther84
30-10-14, 13:01
Iemand enig idee als Jetairfly in september 2015 nog vanaf Brussel naar Orlando vliegt en dit nog bij 1x per week blijft of er meerdere keren per week wordt gevlogen?

grtjs

cindy74
30-10-14, 19:36
Ik krijg orlando niet geboekt na maart 2015 enkel miami .

Gunther84
31-10-14, 14:52
Dat klopt, dit probleem had ik ook. Heb contact opgenomen met jetairfly en nu blijkt dat ze in het zomerseizoen niet meer naar Orlando vliegen.

Cindy1969
31-10-14, 15:33
Oh dat is jammer zeg! Nu heb ik mazzel omdat ik altijd in de winter ga, maar hoopte op een leuke aanbieding een keer voor september.
En denk niet dat ik in Miami durf te autorijden...

Ebelix
31-10-14, 16:13
Gaat in de zomer Arke dan niet naar Orlando?

Hermanus
31-10-14, 17:01
Wij hebben bij Arke geboekt voor september 2015. Volgens mij vliegt Arke dan het rondje Brussel-Amsterdam-Orlando Sanford-Miami vv.

José
31-10-14, 17:17
Oh dat is jammer zeg! Nu heb ik mazzel omdat ik altijd in de winter ga, maar hoopte op een leuke aanbieding een keer voor september.
In september vlieg je volgens mij heen met Arke van Amsterdam naar Sanford en terug met JetAir ook via Sanford naar Amsterdam.

b767-300er
31-10-14, 17:22
Yup, nadere info volgt.

Cindy1969
31-10-14, 20:15
Oh ja natuurlijk... In de zomer neemt Arke het dan weer over.

Frans1949
01-11-14, 19:15
Wij hebben bij Arke geboekt voor september 2015. Volgens mij vliegt Arke dan het rondje Brussel-Amsterdam-Orlando Sanford-Miami vv.


Ik denk dat de route is Brussel-Miami-Orlando Sanford-Amsterdam.
En dan weer terug natuurlijk. :o

oma van tijn
01-11-14, 21:06
hoe boeken jullie als ik op de site ga kijken kom ik niet verder dan maart?

b767-300er
02-11-14, 08:24
Oma,
Bij Jetair niet boekbaar, bij Arke wel ;-)

Ritchie
02-11-14, 12:10
Ik vraag me af wanneer de april prijzen komen, van Brussel naar SFB

YBodur
03-11-14, 11:57
Ritchie,

Ze vliegen in het zomerseizoen niet vanaf Brussel naar Orlando. Het zomerseizoen begint in april en duurt tot eind oktober.
Je kunt in de zomer alleen vanaf Brussel naar Miami vliegen.

Met Arkefly kun je wel vanaf Amsterdam naar Orlando Sanford.

YBodur

marjolijne
20-11-14, 18:39
Ik wil nog graag mijn ervaringen delen met jullie.
Wij hadden economy geboekt, maar een tip van mij, boek comfort.

Wij zaten in het economy comfort gedeelte maar dan op de laatste rij stoelen die economy waren (beetje raar maar ach)
Wij kregen dus alle voordelen van comfort op de ipad na.
We begonnen met een glaasje champagne, een sterren maal met een glaasje wijn en een frisje.
Na de koffie nog een borreltje en een frisje.
Later kwamen ze nog langs met flesjes water. en kwamen ze nog langs met bekertjes
Voor de landing nog een lekker warm ontbijtje.
Weer met drinken in overvloed.

De service was perfect en deed zeker niet onder met klm en delta enzo.

Maar toen de terug weg, toen zaten we dus wel tussen het "klootjes"volk.
Het begon met veel dubbel geboekte stoelen. Hierbij werd een stewardess aangesproken.
Deze kwam met de mededeling dat dit haar laatste vlucht was en zeker niet ging helpen. oh ok dan.
Later kwam ze nog behoorlijk in aanvaring met een collega. Houdt het spannend.

Na vertrek niet echt te eten, eten met een frisje.
Koffie thee, en veel later af en toe een glaasje water.
Ontbijt brood van vorige maand en verder niks wat echt eetbaar was. en een frisje, koffie thee.

Zo zie je hoe groot het verschil aan eten en drinken is tijdens de vlucht.
Wel hadden we zowel op de heen als terugreis ruim 2 uur vertraging!!!!

Orlando Sanford een prima vliegveld, een uur na de landing zaten we in de huur auto!

b767-300er
20-11-14, 20:27
De dubbel geboekte stoelen, dat staat toch in de voorwaarden ook? Dat je je stoel op de terugreis pas kan innnemen na het 2e station? Of wordt er iets anders bedoeld?

marjolijne
20-11-14, 21:56
Wij waren de 2de stop, maar in Miami en Orlando hadden ze mensen op de zelfde stoelen gezet.
Er waren wel genoeg plekken, maar er moest dus veel gepuzzeld worden.

Bieg
20-11-14, 23:48
Ons is de terugreis inderdaad ook minder goed bevallen (zie het blog voor details). Chagrijnig personeel die zeer gericht waren op franstaligen en de overige passagiers maar een beetje links lieten liggen en eten wat inderdaad op z'n zachtst gezegd niet best was. Maar ach, voor de prijs die wij betaald hebben gaan we maar niet te lang zeuren ;)

Cindy1969
21-11-14, 12:55
Nou, dat belooft wat haha. Ik heb heen Economy, en terug Comfort. Ben benieuwd :D

Laura
27-11-14, 10:38
Ik heb voor Oktober 4 tickets geboekt bij Jetair van Brussel naar Miami, heen op dinsdag en terug op vrijdag. Toen ik Jetair belde om het entertainment systeem bij te boeken vertelde de mevrouw aan de telefoon dat wij zouden gaan vliegen met de Dreamliner en dit inclusief is. Kan iemand mij vertellen welke extra's ik bij kan boeken zoals Economy Plus etc en wat dit inhoudt?

Cindy1969
27-11-14, 18:43
Oh dat is wel erg gaaf zeg! En sorry, kan er niets over vertellen.

b767-300er
27-11-14, 21:34
Vanaf 1 mei 2015 worden de Florida vluchten van Jetair gevlogen door de Boeing 787 Dreamliner, uitgevoerd door Arke.
Meer informatie wordt spoedig op deze (http://www.vliegschemas.nl) website bekend gemaakt

robinthart
27-11-14, 23:24
Zijn dat alle Jetairfly vluchten? Ook vertrek zaterdag bru mia en terug maandag mia bru?

Bieg
27-11-14, 23:48
Ik heb voor Oktober 4 tickets geboekt bij Jetair van Brussel naar Miami, heen op dinsdag en terug op vrijdag. Toen ik Jetair belde om het entertainment systeem bij te boeken vertelde de mevrouw aan de telefoon dat wij zouden gaan vliegen met de Dreamliner en dit inclusief is. Kan iemand mij vertellen welke extra's ik bij kan boeken zoals Economy Plus etc en wat dit inhoudt?

Hoi Laura,

Je kunt alle informatie vinden op de site van Jetairfly, klik op deze link: https://www.jetairfly.com/nl/vragen

Ook kun je je vragen stellen aan Jetairfly via Facebook, meestal krijg je vrij snel een antwoord.

Groetjes, Monique

b767-300er
28-11-14, 10:49
Zijn dat alle Jetairfly vluchten? Ook vertrek zaterdag bru mia en terug maandag mia bru?
Ja, zie de post boven de jouwe :

Vanaf 1 mei 2015 worden de Florida vluchten van Jetair gevlogen door de Boeing 787 Dreamliner, uitgevoerd door Arke.
Meer informatie wordt spoedig op deze (http://www.vliegschemas.nl) website bekend gemaakt

Laura
28-11-14, 12:36
Bedankt allemaal. Dat Arke het overneemt heeft ze dan weer net niet verteld :-) Ik hou de site in de gaten Monique! Ben benieuwd of we tussenlandingen gaan krijgen.

robinthart
28-11-14, 16:58
Wel vreemd want ik zie geen jetairfly vluchten op zaterdag van Brussel naar miami en ook niet op maandag van miami naar Brussel. Klopt het overzicht op vliegschemas dan wel?

b767-300er
28-11-14, 19:18
Het overzicht staat nog niet op mijn website
er wordt aankomende zomer vanaf 1 mei gevlogen in het volgende patroon. Zelfde soort patroon als deze winter op vrijdagen.

maandag: ams-Sfb-Mia-bru (aankomst dinsdag)
dinsdag: bru-mia-sfb-ams (aankomst woensdag)

en dan vrijdag zaterdag hetzelfde rondje weer.

BRU-Miami is dus op dinsdag en zaterdag
miami-brussel is dus op maandag en vrijdag.

Passagiers die op andere dagen hebben geboekt zullen worden overgeboekt.

robinthart
28-11-14, 19:21
Gewoon nieuwsgierig, maar hoe weet jij dit allemaal?

b767-300er
28-11-14, 21:10
Ik heb de zomertijden nu ook gepubliceerd voor JetAirFly.
Voor een overzicht ervan kunnen jullie kijken op mijn website (http://www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm)door hier te klikken (http://www.vliegschemas.nl/jetairfly.htm).

Fijne vakantie voor een ieder.

Bieg
30-11-14, 21:21
Hoe kom jij aan de vluchtschema's na maart 2015? Als ik op de site van Jetairfly zoek kan ik niet verder zoeken dan maart 2015...... :confused:

b767-300er
01-12-14, 21:02
Omdat ik mijn gegevens, zoals reeds eerder gemeld op diverse fora, niet van de airlines krijg. ;-)

Inge1981
11-12-14, 16:09
Goedemiddag,

Na vorig jaar voor het eerst in Florida te zijn geweest gaan wij komende maart weer. In september hebben we vliegtickets geboekt via arkefly.nl. Een maand of twee geleden kregen we bericht dat de vlucht zal worden uitgevoerd door Jetairfly. Mijn vraag is: betekent dat dat piloten en cabin crew ook Belgisch zijn of kunnen dit net zo goed medewerkers van Arkefly zijn?

Ik vergat er in het vorige bericht bij te vermelden dat wij vliegen vanaf Schiphol ;) (13 maart 09.20 uur).

Minneke
11-12-14, 17:13
Toch niets tegen Belgen hoop ik :) :)

marjolijne
11-12-14, 17:19
Ze zijn hartstikke Belgs.....

Cindy1969
11-12-14, 21:21
Jup, zijn Belgen, gezellig :D (hoop ik dan haha)
Mijn vlucht wordt ook uitgevoerd door Jetair (6 februari 9.20 uur)
Hou de laatste weken de vluchttijden in de gaten, maar de vertragingen vallen mij op...

Inge1981
11-12-14, 21:22
Nee hoor, meer nieuwsgierigheid. Omdat Arkefly en Jetairfly beiden onder TUI vallen, vroeg ik mij gewoon af of er dan mensen uit België komen om vanaf Amsterdam te vliegen of dat ze gewoon Nederlandse mensen inzetten. Moet wel zeggen dat ik over de stewardessen etc. van Arke erg tevreden was vorige keer en ervaringen met personeel van Jetairfly waarover ik gelezen heb waren toch wat minder.

b767-300er
11-12-14, 22:43
Cabine en cockpit is beiden van Jetair

Bullyleo
19-12-14, 18:43
Krijg net een mail binnen van Jetairfly met de prijzen voor oa nonstop met de Dreamliner van Brussel naar Miami vanaf 3 april 2015. Prijzen vanaf 199,99.
https://www.jetairfly.com/en/last-minute/all-airports/miami?utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=e-mail&utm_term=&utm_content=en.19_12_2014.section_1318_%3Cfont-size=3%3E-book-your-flight-now-from-€-199.99-%3E%3C/font%3E_1&utm_campaign=jetairfly_183.19_12_2014

Michael66
20-12-14, 18:03
Mooie prijzen! De hiervoor genoemde €199.99 is "enkele reis". Op enkele data. Er komt dus nog een terugreis-prijs bij. Ook al vanaf €199.99.

PixelMagic
24-12-14, 20:46
Op 5-12 met JAF gevlogen van Schiphol naar Sanford in opdracht van Arke, bijzonder vriendelijk personeel, verzorging ook prima, champagne, twee maaltijden, tot en met extra croisantjes. Hadden wel comfort moet ik zeggen.

De terugweg was helaas wat minder, problemen met de Miami Brussel vlucht waardoor we uiteindelijk bij elkaar 36 uur vertraging hadden, een vervangende Airbus A340 van HiFly heeft ons uiteindelijk thuis gebracht. Slechte communicatie en tot drie maal toe meer vertraging, missende catering en niet voldoende brandstof op vliegveld.

Wel een upgrade naar business gehad, dat is wel even lekker zitten/liggen :)

Maar het belangrijkste is dat we uiteindelijk veilig thuis zijn gebracht, al was het dan anderhalve dag later.

marjolijne
24-12-14, 22:05
Pff ik vond 2 uur vertraging al heel wat.
Werd verder wel alles voor jullie betaald, hotel, eten enz. tijdens de vertraging?

b767-300er
24-12-14, 23:32
Al dat soort dingen zijn inderdaad betaald....
(althans, van familie vernomen)

PixelMagic
25-12-14, 00:56
Pff ik vond 2 uur vertraging al heel wat.
Werd verder wel alles voor jullie betaald, hotel, eten enz. tijdens de vertraging?

Dat is wel toegezegd, het loopt namelijk aardig op, vooral omdat ik twee dagen onbetaald verlof op heb moeten nemen. Hotel waar we verbleven is verlengd en na de eerste nacht die ik zelf heb moeten betalen is het voor de tweede nacht prima geregeld en de eerste nacht ook recht getrokken. Alleen dingen als gsm rekening lopen ook aardig op, ik heb met Arke bij elkaar bijna 40 minuten aan de lijn gehangen á €1,39 per minuut.

Och, het is niet anders, alleen jammer dat de kerst wel ineens heel erg dichtbij was ineens :)

b767-300er
25-12-14, 08:38
Ach, de 600 euro per persoon die er straks uitgekeerd wordt dekken de kosten van die GSM gesprekken makkelijk.
Mocht je meer informatie willen dan kan je altijd contact met me opnemen.

peterwoudje
27-12-14, 12:22
Moet je de klacht over deze vlucht indienen bij Arke of Jetairfly?

groet peter

b767-300er
27-12-14, 12:45
Altijd bij de uitvoerende luchtvaartmaatschappij. Je had als het goed is ook een JAF vluchtnummer

peterwoudje
27-12-14, 15:54
Klopt, maar in 1e instantie geboekt en betaald bij Arke fly ook het smsje in florida kwam van Arke, om die reden de vraag, bedankt voor je snelle reactie.

b767-300er
27-12-14, 22:46
Geen probleem, succes met je claim.
Mocht je hulp nodig hebben, kan je altijd contact met me zoeken via mijn website (http://www.vliegschemas.nl/euverordening.htm)

peterwoudje
02-01-15, 17:34
Beste b767-300er,

wij hebben op advies van Arke op 24.12 een klacht gestuurd ivm een vertraging van 36 uur van vlucht JAF624 van Jetair, het email adres quality-control@jetair.be hadden we gehad van Arke, we hebben geen reactie ontvangen van Jetair, zelfs geen bevestigingsmail. Vandaag proberen te bellen met 070-220000, krijg bericht dat nummer niet juist is. Weet jij het nummer van de klachtenafdeling van Jetair.
groet peter

b767-300er
02-01-15, 21:35
Helaas Peter,

die gegevens heb ik niet. Hou er rekening mee dat JetAir van rechtswege 8 weken de tijd heeft om te reageren op dit soort klachten. .
Ik zou dus gewoon even geduld hebben. 24-12 is net een week geleden...
antwoorden doen ze uiteindelijk wel. Ik zou alleen als tip willen geven dat als je een klacht indient, dit altijd schriftelijk per post te doen zodat je de brief kan volgen via Track an Trace

peterwoudje
02-01-15, 22:21
Thanks again.

Dolfijn1971
03-01-15, 10:24
Beste Peterwoudje, misschien overbodige informatie: maar dat nummer is wel in Belgie dus 003270-220000. Ik hoop dat dit wel lukt. Succes

peterwoudje
03-01-15, 11:37
Hadden we ook al geprobeerd, geeft dan engels bericht dat nummer niet correct is, lijkt wel of ze niet meer bereibaar zijn!!

b767-300er
03-01-15, 12:10
Ik zou niet eens gaan bellen maar gewoon geduldig afwachten. Bellen kost een hoop ergernis en tijd en je klacht wordt er niet sneller door opgelost. Mocht je toch zo graag willen bellen, Probeer dan dit nummer eens: tel:+3227129720

Cindy1969
03-01-15, 14:58
Ik heb wel de gegevens van Tui voor je, waar Jetair en Arke onder vallen.
cs-ica@tui.nl (emiel.visser@tui.nl)
www.tuinederland.nl (http://www.tuinederland.nl/)

053-4880830

Cindy1969
03-01-15, 15:01
Hoe streng zijn ze met handbagage? Ik weet dat je maar 1 stuk mee mag nemen, van 6 kg (bij Comfort 10 kg).
Neem altijd een laptoprugtas mee, en een losse handtas voor paspoort, mobiel, portemonnee etc.
Maar ja, laptop, oplader, e-reader, Garmin etc. tikken lekker aan. En dan die handtas er nog bij proppen.
Met Transavia afgelopen keer naar Griekenland keken ze niet eens naar mijn handbagage, maar hoe is dat met Jetair?

marjolijne
03-01-15, 15:41
Op de terug weg werden ze gewogen bij ons.
Gelukkig ging ze er bij ons vanuit dat we 10 kilo mee mochten.
Anders had ik ook een klein probleempje gehad.

Op de heen weg werd er niet naar gekeken.

De mensen naast ons dachten dat ze nog onbeperkt mochten meenemen, en die moesten dus wel spullen in hun koffer stoppen

b767-300er
03-01-15, 16:23
Hoe streng zijn ze met handbagage? Ik weet dat je maar 1 stuk mee mag nemen, van 6 kg (bij Comfort 10 kg).
Neem altijd een laptoprugtas mee, en een losse handtas voor paspoort, mobiel, portemonnee etc.
Maar ja, laptop, oplader, e-reader, Garmin etc. tikken lekker aan. En dan die handtas er nog bij proppen.
Met Transavia afgelopen keer naar Griekenland keken ze niet eens naar mijn handbagage, maar hoe is dat met Jetair?
En dat terwijl Transavia juist een van de strengsten is.
Bij JAF maken ze op Brussel nergens wat van. In Florida is de afhandelaar wel streng

Cindy1969
03-01-15, 18:14
Op mijn vlucht met Transavia werden anderen wel gecontroleerd en kregen dan zo'n "approved" labeltje aan hun bagage. En naar mijn rugtas werd niet eens gekeken, heel vreemd.
Dank jullie wel voor de reacties. Heen vlieg ik Economy, terug Comfort, maar even kijken of het gaat lukken om onder de 6 kg te blijven...
Oh ja, werd het gecontroleerd voor de douane? M.a.w. kan ik er dan na de douane nog een stapel tijdschriften bij stoppen zeg maar? Of wordt het dan voor de gate nogmaals gewogen?

marjolijne
03-01-15, 18:29
Bij ons op de terugreis tijdens het inchecken van de koffers.

José
03-01-15, 19:31
Cindy, op de heenreis vlieg je toch met ArkeFly? De afgelopen 3 keer dat wij met hun naar Sanford vlogen hebben ze nooit naar onze handbagage gekeken en dus ook niet gewogen.

Cindy1969
03-01-15, 20:01
Nee, heen en terug met Jetair, die nemen het over in de winter... Ben er niet zo blij mee, want bij Arke maakt het gewicht niet uit, alleen de afmeting.
En dank je Marjolijne, dan koop ik mijn tijdschriften wel op Schiphol, en niet van te voren.

José
03-01-15, 21:19
Oh da's wel jammer ja. Begint nu lekker op te schieten voor jouw, lekkerrrr!

Cindy1969
03-01-15, 21:31
Ja, nog 34 dagen :D

Bieg
05-01-15, 00:30
Cindy, onze handbagage is de laatste keer zowel op de heen- als op de terugreis niet gewogen hoor bij Jetairfly..... Zoals ik in mijn blog ook schreef had ik ook nog een heuptasje om en Hannie had een schoudertas, werd ook niets over gezegd. Misschien hadden we gewoon mazzel ;)

Cindy1969
05-01-15, 20:02
Oh ja, dat is ook zo Bieg! Was dat alweer helemaal vergeten :)
Ga gewoon proberen om me zoveel mogelijk aan de bagagelimiet te houden, kan desnoods altijd nog opladers enzo in de koffer doen (liever niet, want je weet nooit...)
en dan zie ik het wel.

Inge1981
11-01-15, 10:08
Cindy, mag ik jou vragen hoe het reserveren van stoelen bij jetairfly precies gaat, mocht jij dat gedaan hebben? Op de site van jetairfly lees ik dat dat 14 dagen van tevoren kan en op mijnarke.nl lees ik dat het 60 dagen van tevoren kan...... En gaat dit dan via de site van jetairfly of via mijnarke? Het betreft een "omgeboekte" vlucht van arke naar jetairfly in maart.

Cindy1969
11-01-15, 11:55
Natuurlijk mag dat Inge. Ik heb stoelen gereserveerd via de link in "mijn Arke" dan kom je vanzelf op de juiste site terecht. En dat kon idd 60 dagen van te voren.
Ik had ook een "omgeboekte" vlucht van Arke naar Jetairfly, maar dan in februari.
Let wel: er staat vermeld dat je een "type stoel" reserveert, en geen stoelnummer. Dus als je een stoel aan het gangpad kiest, reserveer je dus een stoel aan het gangpad, maar dat wil niet zeggen dat je ook dat stoelnummer krijgt. Beetje jammer, maar durfde de gok toch wel te wagen voor EUR 5,=

Inge1981
11-01-15, 13:28
Dank voor je antwoord! Vandaag nog 61 dagen, dus dan gaan we morgen maar eens proberen of het lukt.... :D Voor ons is het belangrijkste dat we met z'n drieën bij elkaar zitten (met dochter van bijna vijf), dus ben benieuwd hoe je dat kan reserveren. Dat je geen vaste stoelnummers boekt had ik idd gelezen.

Cindy1969
11-01-15, 13:31
Graag gedaan en succes! Denk dat als je dan 3 stoelen naast elkaar reserveert, dat je dat ook krijgt, maar kan dus op een andere rij zijn als je aangeeft.

b767-300er
11-01-15, 14:34
Je krijgt in principe de stoel welke je reserveert. Het zinnetje dat je stoelnummer kna afwijken is alleen om zich in te dekken als er een ander toestel wordt ingezet waarbij je op een andere stoel terecht komt.

Cindy1969
11-01-15, 14:49
Oh, ik had het anders begrepen. Super als het wel zo is hoor. Maar in mijn bevestiging van mijn stoelreservering staat dit: Attentie:Plaats type: opgelet! Wij werken niet met vaste stoelnummers maar met een keuze van type plaatsen m.a.w. heb je een keuze van een plaats aan een venster of wens je een plaats aan de nooduitgang, dan kan je deze keuze maken. Het stoelnummer dat je hiervoor krijgt ligt hiermee niet vast, maar wel je type plaats

Inge1981
12-01-15, 21:15
Nou Cindy, helaas is het reserveren van stoelen niet gelukt. Wanneer ik binnen mijnarke.nl klik op de link om stoelen te reserveren word ik doorgestuurd naar de site van jetairfly en dan staat er "Oeps, er is iets fout gegaan". Ik heb het al op meerdere pc's geprobeerd. Het rare is dat op de site van jetairfly staat dat stoelen reserveren vanaf 14 dagen van tevoren kan en bij arke staat er dus vanaf 60 dagen van tevoren. Daar wees de medewerkster van arke die ik aan de telefoon had mij op, dat het dus gewoon nog niet kan bij jetairfly. Maar jij hebt toch ook langer dan 14 dagen tevoren je stoel gereserveerd?

Cindy1969
13-01-15, 21:34
Dat is gek! Bij mij kon het inderdaad 60 dagen van te voren, toen werkte die link ook gewoon. Uiteindelijk heb ik denk ik 45 dagen van te voren ofzo die stoelen gereserveerd.

Inge1981
14-01-15, 18:22
Het is toch nog gelukt om stoelen, althans stoeltypes, te reserveren. Kennelijk is 60 dagen van tevoren toch niet helemaal 60 dagen van tevoren. Volgens de teller op Mijnarke.nl is het vandaag nog 58 dagen, maar nu werkte de link in ieder geval wel.

Cindy1969
14-01-15, 18:56
Oh wat fijn!

Frans1949
14-01-15, 23:29
Vrijdag komt een vriend van mij aan op Orlando Sanfort en met hetzelfde toestel gaat mijn vrouw verder.
Wie weet of mijn vriend, als uitstappende passagier, en mijn vrouw, als instappende passagier, elkaar nog kunnen ontmoeten om even gedag tegen elkaar te zeggen?

marjolijne
15-01-15, 09:19
Alleen buiten nadat hij de koffer heeft gehaald en langs de douane enzo is geweest.
Ik neem dat hij rechtstreeks uit Ams komt en nog via de immigratie moet?
Dan kan je elkaar buiten alleen treffen, maar waarschijnlijk is je vrouw dan al aan het vertrekken.

Bieg
15-01-15, 12:40
Hoi Frans,
Ron en ik hebben vorig jaar hetzelfde gehad. Ik vertrok en hij kwam aan, we konden elkaar alleen even bellen want ik was natuurlijk al door de douane...... Ik ben bang dat het dus niet gaat lukken!

b767-300er
15-01-15, 17:38
Niet mogelijk idd.

Frans1949
16-01-15, 00:40
Ik was er al bang voor, maar misschien zien ze elkaar van een afstand door glas of zo.

Dolfijn1971
17-01-15, 10:48
Ik heb afgelopen week het genoegen gehad om met JetAirFly te mogen vliegen naar Miami met een tussenstop op Brussel. We begonnen met een vertraging van 90 min. Toen we ruim op tijd na het inchecken zaten te wachten op het boarden kwamen er nog ruim 45 min. bij. Aan boord viel de beenruimte bij de comfortclass positief mee. Eerst een korte vlucht naar Brussel en ook daar weer flink wachten. 2,5 uur na gepland vertrek vertrokken we dan echt. We hadden sinds het inchecken niets meer gedronken dus toen we anderhalf uur na vertrek een glas champagne kregen was deze meer dan welkom. De service aan boord was prima. De i-pad, champagne, glaasje wijn bij een prima maaltijd en een lekker likeurtje bij de koffie. Verder heb je recht op 30 kg bagage en je krijgt een tasje met tandenborstel, sokken etc. Het feit dat we comfortclass vlogen voor slechts 40 euro extra per enkeltje maakte het lange wachten zeker goed. Ook zaten we vooraan in het vliegtuig, waardoor we sneller door de douane waren. Mijn hemel dat is echt doffe ellende daar. Megarijen en mega lange wachttijden. De terugvlucht had helaas ook ruim twee uur vertraging maar door de rugwind kwamen we gelukkig maar een half uur na geplande aankomsttijd aan. De service aan boord was terug ondanks de comfortclass wat minder. De vertragingen zijn zeker niet leuk maar de lage ticketprijs en de comfortclass maken een hoop goed.

Inge1981
17-01-15, 12:40
Hallo Dolfijn,

Goed om te lezen dat de service aan boord prima was (wij vliegen in maart met Jetairfly), maar wel balen van de vertraging hoor. Ik vraag me af of dat nou aan de maatschappij ligt of aan de luchthaven.

marjolijne
17-01-15, 13:10
Het ligt waarschijnlijk aan de maatschappij. Wij vlogen van AMS naar Orlando
Zowel heen als terug 2 uur vertraging.
Service in comfort is zeker ok, economy een stuk minder.

b767-300er
17-01-15, 13:52
Er kunnen zoveel reden aan vertragingen ten grondslag liggen.
Op dit moment waait het bijvoorbeeld enorm hard boven de oceaan. Dit zorgt ervoor dat vluchten vanuit Europa naar de VS zo 45-60 minuten extra over een vlucht doen.

Een kist die te laat binnenkomt moet dan ook weer wachte. Op een vrije gate ondat deze reeds is ingenomen door een andere machine en dan gaat het maar door.

Ook afhandeling heeft er invloed op en zo zijn er nog tal van andere factoren te bedenken welke van invloed zijn op de daadwerkelijke vertrektijd van een machine. En dan heb ik het nog niet eens over technische problemen....

Cindy1969
17-01-15, 17:53
Fijn te lezen dat de vluchten op zich bevielen. Vertrek zelf over 3 weken. Hou de vluchten een beetje in de gaten, en zie helaas bijna elke week wel een vertraging...
Heen vlieg ik Economy en terug Comfort. Ben benieuwd ;)

thelatinworld
23-01-15, 14:45
Goed nieuws!

Voortaan mag je op alle vluchten van Jetairfly (met
JAF-vluchtnummer) 10 kg handbagage meenemen i.p.v. 6 kg

Bieg
23-01-15, 16:07
Dat zou mooi zijn, scheelt een hoop gepuzzel ;)

Najou
23-01-15, 18:17
Het nadeel is dat je nu nog maar 15 kg ruimbagage mag inchecken.
En als tegemoetkoming mag je voor 49 euro wel 25 kg mee.
Ik kreeg net een mailtje.
Fly Deluxe: more comfort on your flight
Opt for extra service and comfort thanks to the new
Fly Deluxe package*.

Wat is included?
25 kg of checked-in baggage instead of 15 kg
Champagne to welcome you on board
Meals created by a member of Jeunes Restaurateurs d'Europe
Free bottle of wine or beer and non-alcoholic drinks to accompany the meal
Separate check-in desk at Brussels Airport
Fast Lane at Brussels Airport and Priority Lane at Charleroi Airport
Belgian newspaper of the day on return flights to Belgium
A seat in the front section of the aeroplane

What is the cost of Fly Deluxe per flight?
€ 49 for adults
€ 9 for children under the age of 12

Cindy1969
23-01-15, 18:29
Zou die 10 kg ook gelden voor al geboekte vluchten? Dan ben ik er wel blij mee!
Ben overigens benieuwd naar de vertrektijd, ga over 2 weken en volgens mij heeft deze vlucht elke vrijdag vertraging... Vanmorgen ook weer dik 1,5 uur.

Bieg
23-01-15, 19:13
Net even met Arkefly gebeld. Aangezien ik bij hun geboekt heb maar met Jetairfly ga vliegen leek het me wel handig! Je mag inderdaad 10 kilo handbagage meenemen en 20 kilo ruimbagage. Ik vlieg overigens vanaf Amsterdam.

Cindy1969
23-01-15, 19:57
Heb ook maar even gebeld. Het controleren gebeurt natuurlijk bij het inchecken, en daar gaan ze niet kijken wanneer je geboekt hebt. Logisch eigenlijk, duh ;)
Ben er blij mee, 10 kg handbagage, en 30 kg ruimbagage moet lukken haha.

dreamer
23-01-15, 23:18
Hallo Bieg, bedankt om dit even mee te delen. En tof dat we dezelfde terugvlucht nemen! Weet je misschien ook of we nu echt een tussenstop maken in Miami tijdens de terugvlucht?

Bieg
24-01-15, 08:55
Hallo Dreamer, graag gedaan! We hebben echt een tussenstop op Miami op de terugweg, de afgelopen drie keer dat ik deze vlucht maakte mocht iedereen gewoon blijven zitten dus je hoeft waarschijnlijk het vliegtuig niet uit ;). Als je me wilt herkennen op het vliegveld moet je maar even op mijn blog kijken voor de foto...... mag wel hoeft niet haha!

maximpie
28-01-15, 23:44
Wij hebben ook geboekt met jetairfly voor een vlucht in maart naar Miami. De initiële geboekte vlucht vertrok om 9u in Brussel en is ondertussen veranderd naar 16.20. Best wel laat vertrekken voor zo'n lange vlucht... Spijtig want het maakt de vlucht een stuk minder aantrekkelijk.

b767-300er
29-01-15, 18:43
1620 is toch de tijd van aanvang van de terugreis?

maximpie
29-01-15, 20:52
16u sorry:

09/03/2015 JAF 121 Dep BRU Brussels 16:00
Arr MIA MIAMI 21:20
...i.p.v./au lieu de/instead of: BRU 09:00 13:20 MIA

b767-300er
30-01-15, 04:07
Das toch zonde inderdaad

dreamer
31-01-15, 12:48
Iemand enig idee of het normaal is dat in MijnArke op 62 dagen voor vertrek de link naar stoelreservering niet werkt? Ik kom dan op volgende site uit die een error melding geeft: https://www.jetairfly.com/nl/legal/paxport "Onze excuses, er liep iets fout"

Gaat dit binnen 2 dagen wel werken, of zou het een error zijn omdat we via Arke met Jetair vliegen?

Cindy1969
31-01-15, 13:01
Heb ook via Arke geboekt, en vlieg met Jetair, en bij mij werkte het wel. Maar wel pas 60 dagen van te voren, geen 62. Dus zou het over 2 dagen nog eens proberen.

Inge1981
31-01-15, 21:09
Ik heb de ervaring dat het pas lukt vanaf 58 dagen tevoren. Maar wel gewoon via de link op Mijnarke.nl.

Bieg
03-02-15, 23:17
Misschien snap ik het niet helemaal, maar als ik kijk op Mijn Arke staat er dat ik vanaf 21 dagen van tevoren pas mijn stoel kan reserveren? Hoe kunnen jullie dan 60 dagen van tevoren dit al regelen? Groetjes, Monique

dreamer
03-02-15, 23:35
Hallo Bieg,

Bij mij staat er dit:
"Stoelreservering en online inchecken
Vanaf 60 dagen tot 96 uur voor vertrek van uw vlucht kunt u eenvoudig een stoel reserveren.

Misschien is het verschillend per klasse? Wij hebben economy geboekt.

ronenivonne
03-02-15, 23:41
1,5 week terug met JetAirfly terug gevlogen. Voor mij absoluut de laatste keer. Het cabine personeel was behulpzaam en aardig, maar dat was het dan ook.
Volgens mij hebben ze standaard vertraging, wij hadden ook weer 2 uur. Bij het inchecken stond het al op het ticket, ze stonden ons niet eens even te woord dat de vlucht 2 uur later vertrok zo waren ze bij het inchecken met zichzelf bezig. We hebben ook erg weinig betaald met 199 euro pp enkeltje, maar dat kun je ook merken :) En dan Zaventem, wat een smerig oud vliegveld. Zou er mijn auto niet laten staan :)

Voor ons nooit meer.

Fleurida
03-02-15, 23:46
Gisteren een vertraging van 20 uur! Er zit nu een forummer in Orlando die gisteren terug zouden vliegen.
Op de Facebook pagina van JetAirFly kun je zien hoe "netjes" ze alles afhandelen.

b767-300er
04-02-15, 00:30
Misschien snap ik het niet helemaal, maar als ik kijk op Mijn Arke staat er dat ik vanaf 21 dagen van tevoren pas mijn stoel kan reserveren? Hoe kunnen jullie dan 60 dagen van tevoren dit al regelen? Groetjes, Monique
Dat is voor vluchten van arkefly Bieg
als je met jetair vliegt is het 60 dagen van te voren
wanneer vliegen jullie? Als het na half april is is dat met Arke en is het 21 dagen, is het ervoor dan is het jetair met 60 dagen

b767-300er
04-02-15, 00:36
Gisteren een vertraging van 20 uur! Er zit nu een forummer in Orlando die gisteren terug zouden vliegen.
Op de Facebook pagina van JetAirFly kun je zien hoe "netjes" ze alles afhandelen.
Klopt. De OOJAP stond stuk op Amsterdam. Ze hebben een Portugees Airbus toestel gestuurd die met lichte vertraging is vertrokken vanaf Amsterdam. Aangezien de Portugezen geen crew hebben op Miami, moet dezelfde crew deze kist terugvliegen. Echter dit mag pas na 24 uur rust. Kist komt woensdagochtend rond 8 uur aan op Amsterdam.
ach. Wel weer mooi 600 euro in de pocket pvoor de passagiers.

gayka
04-02-15, 00:58
Wat een verschil kan er toch zijn afgelopen September met JetairFly gevlogen en toen op de minuut vertrokken en 4 weken later zelfs een 1/2 uur vroeger geland, en we zouden zo weer met deze maatschappij vliegen. En als een vliegtuig "panne" heeft dan is dit gewoon overmacht zeker als je zolang moet wachten, maar het is net wat "b767-300er" zegt je word er natuurlijk wel voor gecompenseerd. Dus weer een retourtje terug naar Miami :rolleyes:

b767-300er
04-02-15, 01:38
Tsja. Kist heeft panne idd. Niet meer en niet minder.

Bieg
04-02-15, 08:15
Dat is voor vluchten van arkefly Bieg
als je met jetair vliegt is het 60 dagen van te voren
wanneer vliegen jullie? Als het na half april is is dat met Arke en is het 21 dagen, is het ervoor dan is het jetair met 60 dagen

Ik vlieg op 10 april, dus met Jetair. Kan ik dan gewoon inloggen op Mijn Arke en een stoel kiezen?

jabo
04-02-15, 10:38
@Bieg Inderdaad inloggen op Mijn Arke en bij vervoer kiezen voor stoelreservering. Je ontvangt een bevestiging van Jetair op de mail.

Inge1981
04-02-15, 11:09
Die vlucht die vandaag met veel vertraging moet aankomen, dat is toch niet de vlucht van zaterdagavond vanuit Orlando.....? Dat zou wel heel bizar zijn.

Fleurida
04-02-15, 11:45
Dit is de vlucht van 2 Februari. Kijk maar eens op de Facebook pagina van Jetairfly.

Bieg
04-02-15, 11:58
@Bieg Inderdaad inloggen op Mijn Arke en bij vervoer kiezen voor stoelreservering. Je ontvangt een bevestiging van Jetair op de mail.

Dank je Jabo!!

marjolijne
04-02-15, 13:21
Ik geloof dat ik blij moet zijn, dat wij maar 2 uur vertraging hadden. Heen en Terug.
Ik was wel positief over jetairfly, maar nu ik al deze vertragingen zo zie.......

b767-300er
04-02-15, 14:19
Overdrijven is ook een vak mensen.
KLM heeft bijna dagelijks vlichten welke 24 uur of meer vertraagd zijh. Als een kist stuk is is een kist stuk en vaak loopt de crew dan uit zijn uren en mogen ze niet meer vliegen. En op elke bestemming extra crew stationeren wordt wel een heel duur geintje...

Btw. 10 april is gewoon met Arke dus bij hen de stoelreservering doen

Fleurida
04-02-15, 14:22
Als je op de facebook pagina leest hoe Jetair dit afhandelt naar de passagiers toe is niet erg netjes. Het kan dat er een vertraging is maar behandel je passagiers wel een beetje fatsoenlijk.

b767-300er
04-02-15, 14:59
Dan ga ik het eens andersom brengen....
Heb je zelf wel eens op zon vertraagde vlucht gezeten?

Heb je wel eens gehoord hoe de passagiers (met name bij dit soort vakantiecharters en met name de Nederlanders) soms tekeer gaan tegen personeel en crew. Heb dit meerdere keren gezien en schaam me echt kapot dan.

Social Media is het afvoerputje van de maatschappij. Natuurlijk kunnen de airlines altijd in informatievoorziening verbeteren, maar om dan meteen naar SM te grijpen. Vaak zie je ook nog maat eens hakve gesprekken omdat of profielen zijn afgeschermd of er via PM al gesprekken hebben plaatsgevonden. Mijn advies: Bespreek het daar gewoon netjes met de afhandeling ter plaatse.

Heb geen jetairfeestboek dus kan daar ook niet kijken, maar vlak de passagiers ook niet meteen uit.

Mijn prrsoonlijke ervaring is dat als je zelf netjes en correct blijft je ook netjes antwoord krijgt ter plaatse. En je kan zelf een telefoonnummer bellen voor de antwoorden. Verwacht je nu echt dat een theemuts van 19 dis als bijverdienste een baantje heeft als e commerce medewerker "jouw problemen" (wat een probleem trouwens) even vanaf 9000km afstand kan oplossen? Gewoon met de lokale afhandeling ter plaatse regelen.

Een vertraging ligt buiten je eigen invloedssfeer. Je kan je er druk om maken, maar daar wordt de vertraging niet korter door. Als mensen zich eens wat minder druk zouden maken om dingen die buiten hun invloedssfeer liggen, zou het overal een stuk rustiger zijn.

Facebook en social Media. Ze zouden het af moeten schaffen.

Nog een kleine toevoeging

Het is heel lastig oordelen over iets waar je zelf niet bij bent geweest.
We baseren onze mening op enkele berichten op feestboek zonder inhoudelijk op de hoogte te zijn van wat er echt aan de hand is en wat er echt ter plaatse gebeurt.
Vaak zijn we dan ook nog eens geneigd om aan te nemen dat alles klopt wat er gezegd wordt door de passagiers zonder enig hoor en wederhoor toe te passen.

Ben je zelf aanwezig geweest is MIA?
Heb je zelf gehoord wat de airline in MiA heeft gezegd cq gedaan?
Heb je zelf gehoord wat de afhandeling ter plaatse heeft gedaan?

Nee. We baseren ons op wat we horen wat we zien en wat we lezen van anderen en nemen gemakshalve aan dat dat allemaal maar waar is. Hoe krom kan het zijn.

Ik zeg overigens nergens dat de airline het wel netjes oplost. Laat ik dat ook nog even vermelden.
Ik weet het gewoon niet omdat ik er zelf niet bij ben. En daarom oordeel ik er ook niet over.

Fleurida
04-02-15, 15:27
Dan ga ik het eens andersom brengen....
Heb je zelf wel eens op zon vertraagde vlucht gezeten?

Ja, vanaf Chicago met United wegens weersomstandigheden meer dan een dag.We kregen ook slechte info gehad van de airline. Daar hebben we melding van gemaakt, geen klacht ingediend. United heeft dit opgelost met businessclass tickets voor de volgende vakantie. Vertraging kan een airline niet altijd wat aan doen, slechte info naar de passagiers wel.

b767-300er
04-02-15, 15:51
Klopt. Dat geef ik zelf ook aan zoals je kunt lezen op de vorige pagina ;-)
Echter je mening baseren over een Airline op basis van wat FB berichten gaat mij gewoon een stapje te ver.

Vaak is het geval zo dat de vraagsteller op FB maar 1 antwoord wenst. Op het moment (vaak dus) dat dat ene gewenste antwoord niet wordt gegeven (simpelweg omdat het niet kan) is het hek vaak van de dam... Vaak gaat er al een hele wisseling van berichten aan vooraf die wijzelf niet eens te lezen krijgen...

Feit is, vertraging is vervelend, informatievoorziening soms onvoldoende, maar het vliegtuig gaat er echt niet eerder door vertrekken, hoe graag je het ook zou willen.

Ik zou juist blij zijn te horen dat de crew van het Portugese vliegtuig de werk en rusttijden regeling serieus neemt. Geeft in ieder geval aan dat veiligheid belangrijker is dan het commerciele resultaat. De vkucht een dag vertragen kost commercieel gezien namelijk klappen met geld.

$ 0,02

Fleurida
04-02-15, 16:03
Op de facebooksite van Jetair staat geen vraag maar een constatering, iedereen kan dit zien, is een gewone openbare pagina. De boel wordt niet netjes afgehandeld door Jet Air. En dat is vaak het probleem. Als ze hun passagiers serieus nemen krijg je dit soort verhalen niet. En een vertraging is wat het is en dan kun je er alleen maar het beste van maken. Wij hebben met de extra overnachting in Chicago zelfs de toren van Pisa gezien daar:).

Elliekeuh
04-02-15, 17:07
wij vliegen 26 september van brussel naar miami en 12 oktober terug.
Ik vraag mij nu af door wie deze vlucht wordt uitgevoerd. Wij hebben geboekt bij Jetairfly maar ik heb hier zien passeren dat de vluchten voor het zomerseizoen uitgevoerd worden door arke?
Verder heb ik gezien dat het gewicht van de handbagage opgetrokken zou zijn? Ik zou dit wel heel leuk vinden maar zou het wel graag weten. Iemand een idee?

cofun
04-02-15, 17:19
Wij zaten dus wel op deze vlucht en zijn dus pas vanmorgen aangekomen na bijna 23 uur vertraging....wat een drama maatschappij is dat. geloof me wat er op FB staat is nog netjes. Nu gaat het grote wellus niets spel beginnen, bij Arke geboekt en na contact met klantenservice daar de klacht en vordering neergelegd na 2 uur al bericht dat ze niet verantwoordelijk zijn en dat ik het bij Jetair mag proberen. Deze zonet een mail gestuurd met het ingevulde formulier voor compensatie vliegvertraging. Ook gelijk even onze rechtsbijstand ingeschakeld dus zal uiteindelijk wel goed komen.

weet iemand of dit adres van Jetair klopt (dan stuur ik daar mijn aangetekende brief naar toe)
Gistelsesteenweg 1
8400 OOSTENDE
België

Riverwood
04-02-15, 19:45
Correct, echter maak er even B-8400 Oostende van.
Voertaal Nederlands of Frans ook voor formulieren.

Groetjes Henke.

cofun
04-02-15, 20:15
Bedankt Henke, inmiddels al van de verzekering gehoord dat we vergoeding gaan krijgen en dat ze op voorhand €1000 gaan uitbetalen. mochten ze de complete 1200 hebben dan storten ze het verschil ook nog....lang leve de rechtsbijstandverzekering!
Ik ben bezig met een verslag over onze ervaringen met Jetair, post het straks hieronder.

cofun
04-02-15, 20:42
Even een verslag van onze reiservaringen met Jetair:
vertrek vanaf Schiphol, redelijk op tijd weg dus we dachten dat gaat goed...toen op Brussel geland nadat er niet eens gemeld werd dat we landen...was gewoon boem op de grond. Na een uur aan de gate zonder dat er passagiers bijkwamen werd er omgeroepen dat er een nieuw neuswiel op moest en we nog ongeveer een uur extra tijd aan de gate zouden staan. uiteindelijk na 3,5 uur op brussel weer de lucht in en op naar Miami...na in totaal dus 15,5 uur in het toestel eindelijk er uit...dus niet de loopbrug kregen ze niet in positie dus nog even 20 wachten…dan eruit, wat was dat een verademing. Douane ging redelijk snel en de koffers idem. Huurauto uitgezocht (was weer prima met Alamo)en op naar ons eerste hotel. top week gehad totdat we op de dag van vertrek al gezien hadden dat het toestel pas laat van amsterdam zou vertrekken dus we waren al voorbereid op een vertraging. Op naar de Mall voor de laatste shopping. Onderweg een sms van Arke dat de vlucht vertraagd werd tot 3/2 12 uur en we ons moesten melden op de luchthaven voor een Hotelkamer. dus maar gelijk doorgereden om dat te regelen voordat iedereen voor de balie zou staan. Bij de balie was er niemand en zelfs niemand die ons iets kon vertellen of uitleg gaf. Er kwamen meer mensen die zelfs naar jetair in belgie gebeld hebben en doodleuk hoorde dat er niets aan de hand was....Ook kwamen er mensen die niet eens op de hoogte gebracht waren over een vertraging. Na enige tijd ontvingen wij een voucher voor het Courtyard hotel en werden gewezen op vervoer voor de deur, deze bus met nog 12 man genomen en afgezet bij het Courdyard mia airport...daar waren we niet welkom want zij deden geen zaken met Jetair...er werd ons verteld dat we maar de airline moesten bellen. Hier had ik geen zin in en vertelde haar dat er nog ongeveer 200 man kwam met een voucher waarop ze verschrikt de manager er bij riep. na een paar telefoontjes bleek dat we in een van de andere 26 vestigingen moesten zijn, dus weer terug naar de luchthaven en 1,5 uur wachten op een andere shuttle. In het hotel aangekomen waren ze niet op de hoogte van onze komt (waren ze even vergeten door te geven van Jetair) maar na een telefoontje was dit geregeld. gelukkig hadden ze passagiers gesplitst en zaten er hier maar ongeveer 40 man. Hier ging het nog even mis met de rekening omdat dit op onze CC werd gereserveerd terwijl dit voor kosten airline was, dus ook hier weer achteraan en uiteindelijk een factuur op 0 (reservering staat er nog dus even in de gaten houden). na een korte nachtrust om 7 uur klaarstaan voor vervoer naar de airport, hotel had maar klein busje dus wij voorzagen al problemen...bleek dus ook want een hoop gasten hebben uiteindelijk zelf een taxi geregeld om er te komen. Op airport totaal geen info te vinden bij balie, geen sign helemaal niks. Na enige tijd (2,5 uur) kwamen er 3 medewerkers van servisair die de afhandeling voor Jetair doen. Toen bleek het computersysteem niet te werken waardoor er dus lange rijen stonden en ze nog steeds niks nada aan info gaven. Pas na 4 uur staan kwam er de bevestiging dat we konden gaan inchecken echter bleek bij de eerste persoon dat alleen de passagiers voor brussel in het systeem stonden en de passagiers van amsterdam er nog even (handmatig) moesten worden ingezet…80% was amsterdam…comfortclass voor NL reizigers was er niet in het vervangende HiFly toestel, de first en businessclass werd gevuld door Belgische reizigers. We kregen nog een voucher voor lunch (niet iedereen want door al het handwerk met aanpassen van boardingpassen etc kregen de laatste 60 man niks). Na wederom 2 maal de tijd te zien worden aangepast mochten we om 3 uur gaan boarden. Aangezien nog niet iedereen door de douane was en het vliegtuig niet klaar voor vertrek was (moesten nog tanken terwijl hij al een dag aan de gate stond) en er nog een computerfail was stonden we daar nog 2 uur voordat we om 17 uur eindelijk naar de startbaan konden. Die krappere plek kom ons gestolen worden naar huis willen we…. En dan tijdens de vlucht hoor je dat er maar 96 warme maaltijden zijn (die een dag in het vliegtuig hebben gestaan want alles was uitgedroogd) en maar 2 maal een drankje krijgen. Het was echt slecht en er dreigde zelfs een opstandje te ontstaan omdat de Belgische passagiers wel hottowels etc aangeboden kregen. Bij navraag door een van de andere passagiers werd verteld dat ze niet wisten wie er comfortclass had geboekt en het wegens gebrek aan spullen maar alleen voorin deden. Ook was er geen water, spuugzakjes en wc papier voldoende aanwezig in het toestel. Het leek alsof jetair ons voor een zo laag mogelijk bedrag naar amsterdam wilden vliegen omdat ze al wisten dat het een hoop geld ging kosten.
Al met al voor ons absoluut geen Jetairfly meer, afgelopen zomer met Arke naar Sanford was top maar Jetair NOOIT MEER.

Bieg
04-02-15, 20:57
Toen Hannie en ik in november terugvlogen met Jetairfly vonden we de informatie ook al minimaal. Op Sanford hadden we vertraging, dat hoorde ik 's-morgens gelukkig van iemand die een reactie op mijn blog gaf (niets gehoord van Jetair), zodat we al later naar het vliegveld gingen. Ook toen moesten we nog lang wachten en hoorden we niets..... De vertrektijd werd niet aangepast op de schermen en er werd ook niets omgeroepen. Ook aan boord viel het ons op dat het personeel zich erg richtte op Belgische en Franse passagiers, de Nederlanders vielen er een beetje buiten en we werden niet bepaald vriendelijk geholpen. In mijn blog staat het hele verhaal dus wie het wil lezen nodig ik hierbij uit! In april vlieg ik wederom met Jetairfly (geboekt via Arke) dus ik ben zeer benieuwd, ik blijf zelf altijd vriendelijk maar verwacht dat anderen dat natuurlijk ook doen!

Cindy1969
04-02-15, 21:54
Wat een verhaal zeg en wat ontzettend klantonvriendelijk. Vertraging kan gebeuren, maar dan verwacht je wel juiste informatie tijdig te ontvangen.
Ik vlieg vrijdag vanaf Amsterdam, en kijk al sinds oktober bijna elke week of het toestel op tijd vertrekt. Volgens mij is dat geen 1 keer geweest. Vertragingen vanaf Amsterdam variëren van 30 minuten tot bijna 3 uur. Benieuwd hoe het allemaal gaat.

cofun
04-02-15, 22:29
Idd Cindy...normaal ben ik niet van het posten en hou de vuile was aan mijn eigen waslijn... maar deze ervaring was gewoon te erg om niet te delen.
Er kan altijd iets kapot gaan maar communiceer dan wel met je passagiers, nu moesten wij via de site van schiphol de info halen omdat er daar niks bekend was.
Ik hoop van harte dat jullie vlucht beter gaat (slechter kan volgens mij niet) en dan een brief geven met info dat het om de veiligheid van de passagiers gaat om onder een vergoeding uit te komen. zelfs een balie medewerker zei tussen neus en lippen door dat ze bewust verkeerde (niet volledige) informatie geven.

Cindy1969
04-02-15, 22:54
Nou idd, slechter kan haast niet. En communicatie is zo belangrijk! Heb ooit, jaren geleden, 8 uur vertraging gehad met Arke, valt in het niets bij jouw verhaal, maar de slechte communicatie toen staat me nog altijd bij. Je voelt je zo machteloos dan, dat is het ergste. Als ze gewoon zeggen dat je op een bepaald tijdstip pas vertrekt stel je je erop in, maar vertraging op vertraging is zwaar irritant.

Sniper
04-02-15, 23:53
Ik vlieg 23 februari met JetAirFly (geboekt via Arke) om 7:00 uur. Hoe kan ik ergens controleren of deze vlucht op tijd gaat, waar zien jullie dat? Na het lezen van deze verhalen ben ik niet zo erg blij meer met m`n (goedkope) boeking.....:(
Is het echt zo erg????

b767-300er
05-02-15, 00:32
Hoe krijg je paniek in de tent.....

Je kan de vertrektijden nakijken op de website van Schiphol Airport. www.schiphol.nl
en je mag er vanuit gaan dat je vlucht gewoon op tijd gaat. Vaak als een machine een uur na schematijd vertrekt van Jetair, zijn ze vaak gewoon nog op tijd in MIA of SFB. Dit omdat in de aankomsttijd van vluchten van JAF (en Arke) 40 minuten extra aankomst-speeltijd zit. En de andere 20 minuten halen ze wel in. (Bij Delta, United, KLM etc hebben ze die 40 minuten niet...)

1 vlucht is ook niet maatgevend voor de rest. En bij vertragingen geldt de aankomstvertraging en niet de vertrekvertraging. Ik hoor alleen maar geluiden dat een vlucht te laat is vertrokken. Totaal irrelevant. Het ongemak vloeit immers voort uit een te late aankomst op plaats van bestemming (aldus mezelf, de kantonrechter, en het Europese hof van Justitie) Hoeveel vluchten van JAF zijn er daadwerkelijk te laat in MIA aangekomen (of SFB)? Mensen die nog op vakantie gaan, maak je niet druk om de vlucht en ga vooral lekker genieten. Das toch wat je wilt. De vlucht ligt buiten je invloedssfeer dus je schiet er weinig mee op om je druk te maken.

Nog even terug tenkomen op Feestboek. Ik heb geen feestboek en kan er dus ook niet op kijken, hoe graag ik het ook had gewild. (Ik vind het echt het afvoerputje van de maatschappij, elke scheet die er gelaten wordt moet gedeeld worden met iedereen. Kansloos medium.

Ik werk overigens niet bij Jetair of Arke. Mochten mensen geen rechtsbijstand hebben maar wel geld willen claimen bij Jetair, ikzelf heb een bedrijfje buiten mijn normale werkzamaheden om wat hierin gespecialiseerd is en een fractie van de bedragen van bv EU claim vraagt. Mocht je interesse hebben dan is een PM naar mij voldoende. Hoe meer zielen hoe lager het te betalen bedrag per persoon. En nee. Ik wil hier verder geen reclame voor maken op dit forum. Dat is namelijk niet toegestaan ;-). (Maar meer om aan te geven dat ik niet aan de kant van de Airlines sta)

Fleurida
05-02-15, 01:15
Je hoeft geen Facebook te hebben, gewoon op de website van Jetairfly kijken en op het Facebook logo klikken onderaan. Op de Facebook pagina klik je op "berichten op deze pagina" en voila!!

nicolea
05-02-15, 08:25
Cindy, succes morgen! :o

cofun
05-02-15, 08:54
Hoe krijg je paniek in de tent.....

Dat is absoluut mijn bedoeling niet, een forum is mijns inzien om ervaringen te delen en dat is wat ik ook gedaan heb.
Is trouwens ook een van de redenen waarom ik niet vaak een post doe op een forum omdat er altijd verkeerde conclusies uit een post gehaald kunnen worden.
Met een vertraging heb ik geen probleem (dat is me al vaak genoeg gebeurd, ook met amerikaanse maatschappijen), wel als je geen duidelijkheid krijgt en dat is iets waar ze bij Jetair echt aan moeten werken.
Overigens stond er ook een Belgische vrouw in de rij achter ons die bewust kiest voor Jetair, ze woont gedeeltelijk in Miami en claimt regelmatig en vliegt zeker 3 keer per jaar voor niks.

marjolijne
05-02-15, 09:02
Je kan van te voren al kijken of je vertraging hebt.
Als je bijvoorbeeld met de 00 Jap gaat kan je op het appje Plane finder kijken waar deze is.
Waarschijnlijk zijn er meer site's en apps die dit kunnen.

Toen wij terug gingen uit Orlando keek ik de dag ervoor al op de app.
Ik zag dat hij op tijd van schiphol was vertrokken naar zijn vorige bestemming.
Hier zag ik ook dat deze veel te laat daar van uit was vertrokken.
Bij een maatschappij als Jetairfly kan je er wel van uit gaan dat ze niet zomaar een ander toestel kunnen inzetten.

De ochtend van vertrek wist ik dus al dat wij vertraging hadden.
De website van Orlando sanford wist ons dit pas om half zes in de avond te melden. (3 uur voor oorspr. vertrek)
Het is dus het appje kijken (je kan het vliegtuig alleen zien als deze vliegt, misschien zijn er betere appjes), en de vliegvelden website.

Zo zaten wij ook eens in Turkije, 3 uur voor vertrek werden we opgehaald, waarbij mijn vader er achter kwam dat ons toestel nog in Londen stond.
Dus wij bellen, nee hoor geen vertraging bekend, niks aan de hand.
Juist ruim 3 uur vertraging!


Cindy succes morgen, het kan alleen nog maar meevallen!!

marjolijne
05-02-15, 09:04
Overigens stond er ook een Belgische vrouw in de rij achter ons die bewust kiest voor Jetair, ze woont gedeeltelijk in Miami en claimt regelmatig en vliegt zeker 3 keer per jaar voor niks.

Prachtig!! Hoe verzin je het hihi

Cindy1969
05-02-15, 09:48
Dank jullie wel!
En ik vind het gaan paniek zaaien hoor. Lees ook positieve verhalen over Jetair. Hou gewoon rekening met vertraging morgen, kan me er niet heel druk over maken.
Iets vertraging vind ik ook niet erg. 24 uur heen zou ik wel heel erg vinden... Terug iets minder ;-)

nicolea
05-02-15, 12:23
Overigens stond er ook een Belgische vrouw in de rij achter ons die bewust kiest voor Jetair, ze woont gedeeltelijk in Miami en claimt regelmatig en vliegt zeker 3 keer per jaar voor niks.

Zo lang kan ze dat nog niet doen...Jetairfly vliegt nog maar kort op Miami....dus ja...3x er jaar ? Ik weet niet hoor....

b767-300er
05-02-15, 15:38
Je hoeft geen Facebook te hebben, gewoon op de website van Jetairfly kijken en op het Facebook logo klikken onderaan. Op de Facebook pagina klik je op "berichten op deze pagina" en voila!!
Denk niet dat je me helemaal begrijpt. Geeft probleem verder!

Jeroen Verbaas
05-02-15, 16:17
Hoi!
Volgens mij wordt er aan ons gerefereerd hier. Ik (martine) heb idd via facebook gepost
Uiteraard b 767-300er hebben we het eerst telefonisch en aan de balie geprobeerd. Echter hoorden we telefonisch dat er geen sprake was van een vertraging, ( ja meneer mevrouw, dat kan wel op de website van schiphol staan, maar zolang wij niks weten is het niet zo). Vervolgens afgesproken dat ze ons zouden bellen als ze meer wisten, en niks meer gehoord van Jetair.
Jetair reageert echter wel goed op de sociale media, waardoor ik het besluit nam eea te posten.
het is namelijk inderdaad onoverkomelijk dat er vertraging is als een vliegtuig kapot is. Echter ben je verplicht om iemand op het vliegveld neer te zetten die meer info kan verschaffen. Wij hebben NIKS op eigen initiatief van jetair vernomen op de eerste dag, en op de tweede dag kregen we een briefje waarop stond dat we op 4 maart zouden vertrekken. Tsja, daar word ik melig van, dus dat post ik dan ff.
Al met al is de communicatie van uit jetair zeer vervelend geweest, en op het vliegveld ook. Zeg nou zelf, het is niet leuk om ruim 3,5 tot 4 uur te moeten wachten op een busje dat je naar een hotel brengt. Oh, en dan vraag je om een adres van het hotel, of om een naam (er stond op dat we naar een marriot gingen maar welke wisten we niet) en dan krijg je dat doodleuk niet.Dus een taxi was geen optie.

Al met al was het een hele nare vlucht, en een nare ervaring. Deze moet mijns inziens zeker gedeeld worden. Niet om te bashen, maar zodat Jetair hier ook wat van opsteekt. En op een forum is het juist de bedoeling om je mening te delen toch? Dit lijkt me ook voor social media..
maar ja, wie ben ik..

Voor de mensen op de vlucht, wat heerlijk dat we weer thuis zijn he! das toch mooi fijn.
Voor ons geldt, wij vliegen NOOIT meer via miami!

Oh en bh 767-300er, wij zijn ZEER netjes gebleven. ik vind je aannames zeer vervelend en naar. Voordat je dit soort dingen post, eerst lezen is mijn advies. Ik vind het serieus niet tof dat je dit op basis van je eigen aannames zo post

b767-300er
05-02-15, 19:43
Als je de moeite neemt om mijn posts goed te lezen zal je zien dat ik nergens heb gezegd dat jij niet netjes bent gebleven. Integendeel zelfs. Het spijt mij dat je dat gevoel hebt gekregen want dat is geenszins de bedoeling. Zover ik weet heb ik niemand bij naam en toenaam genoemd en heb ik alleen getracht iets algemeens te posten. Helaas dus kennelijk niet gelukt ;-)

Ik heb zelf gezegd dat ik geen feestboek heb en dat ik daar dus ook niet heb gekeken. Ik kan dus niet oordelen over wat daar door jou is geplaatst en doe dat dan ook zeker niet. Je geeft aan dat je het vervelend vind dat ik dingen post baseer op aannames. Iets met de pot en de ketel? Ik heb het namelijk netgens over jou als persoon gehad en toch neem je aan dat het over jou gaat? Zullen we het op de persoon spelen vanaf nu dan maar achter wege laten?
voegt namelijk, naar mijn idee, wat weinig toe aan deze voor betreffende passagiers al vervelende situatie. :-)

Het enige wat ik heb gezegd is dat ik uit eigen ervaring meemaak dat vele passagiers zich NIET netjes gedragen en dat dat voornamelijk de Nederlanders zijn. Ik heb nergens gezegd dat dit alleen voor deze speciale vlucht gold. Ik baseer mijn ervaringen op diverse zelf meegemaakte (grote) vertraagde vluchten van diverse airlines de laatste paar jaar. Niets meer en niets minder. Veelal van mijn collega passagiers zijn dan ronduit grof en asociaal tegen de verkeerde persoon. Dat is bijvoorbeeld 1 van de redenen waarom ik ben gestopt met mijn website (www.vliegwchemas.nl) over vliegtijden, waarvan een aantal forumgebruikers alhier dankbaar gebruikt hebben genaakt in het verleden. Maat als je 1x foute informatie had staan of een antwoord gaf wat niet het gewenste antwoord was wat de passagier graag had gezien maar wel het juiste antwoord, krijg ik direct rotte vis over me heen. Zonder nagedacht te hebben dat ik in dat geval slechts een biodschapper was of ik ook een mens was wat fouten kon maken . Nadat 3x meegenaakt te hebben heb ik besloten ermee te stoppen. Ja, daarmee dupeer ik wel 1000 andere bezoekers, maar het moet wel leuk blijven. .

Even een voorbeeldje vwb asociaal gedrag: Afgelopen zomer een vlucht van een niet nader te noemen Nederlandse maatschappij naar LAs Palmas. Dik 14 uur vertraagd. Vervolgens komt er eindelijk een vliegtuig en is er een crew uit hun slaap opgebeld om deze vlucht te komen doen omdat de oorspronkelijke crew uit hun uren is gelope door de vertragingn. Deze crew arriveert bij het vliegtuig waarna er door de passagiers toch een shitload wordt losgelaten over de crew niet te kort. ik schaamde me rot. Woorden met de meest erge ziektes erin. Deze crew die opgetrommeld is kon er helemaal niets aan doen. Deze kwamen gewoon op hun vrije dag even een op en neertje Las Palmas uitvoeren De gezagvoerder heeft vervolgens de intercom in de gate gepakt, gemeld dat ze pas 2 uur geleden opgetrommeld zijn en tekst en uitleg gegeven. Vervolgens ging zon 20 procent van de passagiers door met schelden vloeken en tieren. En dan niet in het algemeen maar op de persoon. Pas nadat de gezagvoerder wederom de microfoon pakte en gezegd heeft dat als dit niet stopt hij gewoon van zijn vrije dag gaat genieten en er dan dus niet gevlogen wordt, werd men pas rustig. Dit is vaak dezelfde groep mensen die dan vaak achteraf nig eens moord en brand gaat roepen elders, en iedereen daar maar in meetrekt die erin meegetrokken kan worden. Tot het asociale af wordt er dan veelvuldig gebruik genaakt van FB, Twitter en weet ik het wat voor social media troep je allemaal nog meer hebt. Iedereen leest dat en vindt het nodig om (zonder ook maar enog feit over de betreffende situatie te kennen) met het verhaal mee te gaan en er nog een schepje bovenop te gooien.
Uiteraard is er aan dit verhaal nog een heel verhaal omtrent slechte informatievoorziening etc aan vooraf gegaan, maar om een piloot en sterwardess nu zo aan te spreken terwijl zij ter goeder trouw gewoon even hun werk komen doen gaat natuurlijk nergens over. En geloof me, dit verhaal staat vwb Nederlandse passagiers niet op zichzelf. Werkzaamop een luchthaven zienik dit bijna dagelijks gebeuren.

Even terug naar dit verhaal: Ik wil alleen maar aangeven dat er vaak op de maatschappijen wordt afgegeven zonder dat sommige mensen de feiten kennen van een bepaalde vlucht. Er wordt op diverse fora altijd "partij" getrokken voor de passagier door meelezers, zonder dat men op de hoogte is van wat er werkelijk is gebeurd spreken andere mensen al schande van iets wat ze gehoord hebben ergens of gelezen hebben ergens. Zonder enige vorm van wederhoor wordt een andere partij (in dit geval een maatschappij) door het slijk gehaald. Elk verhaal heeft namelijk ook een zogenoemde "andere kant" en ik heb altijd geleerd dat je een verhaal eerst van beide kanten gehoord moet hebben voordat men gaat oordelen, of nog erger veroordelen. Dat, en dat alleen, is de reden dat ik reacties en opmerkingen van mensen, die niet eens ter plaatse waten maar alleen dingen van hear,say,reed on FB etc hebben, iets probeer te nuanceren. Er is namelijk altijd een andere kant van het verhaal. Als voorbeeld: sommige mensen vinden het schandelijk dat ze niet gebekd zijn bij een vertaging van 24 uur. Maar als je dan de andere kant vanhet verhaal hoort: "er is wel deglijk gebeld maar betreffende passagier heeft een ander mobiel nummer mee als dat hij heeft aangegeven bij boeking" komt bij mij het verhaal al heel andere over. Maar vaak wordt er nav de eerste opmerking overal al geoordeeld en veroordeeld. Waarmee ik overigens het verhaal van 2 pagina's geleden over deze vlucht niet als flauwekul af wil doen, maar ik oordeel er niet over en roep mijn mening er ook niet over totdat ik de feiten van de betreffende vlucht ken.

Ik ken de feiten van de situatie in Miami niet, ik ken allen de feiten waarom de vlucht te laat is vertrokken vanaf Amsterdam en waarom het toestel zon 24 uur op de luchthaven van Miami heeft gestaan alvorens het weer terugvloog naar Amsterdam. Feit is ook dat diverse airlines en touroperators aan betere informatievoorziening kunnen doen in het geval van van calamiteiten en dat erlang niet altijd gedaan wordt wat er in hun mogelijkheden ligt om dat te doen. Het is niet voor niets dat er een EU verordening is die dat beter wil reguleren op straffe van schadevergeodingen. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent. (Verdien er niet voor niets deels mijn brood mee). Feit is ook dat passagiers daar vaak de dupe van zijn.

Nogmaals, ik heb geen enkel persoon willen aanvallen, beledigen of (ver)oordelen. Integendeel zelfs want daar heb ik zelf ook een hekel aan. Ik wil alleen aangeven dat elk verhaal ook een wederverhaal heeft en dat het gevaarlijk is te oordelen zonder dat je de andere kant ook gehoord hebt. En dat gebeurd maar al te vaak en daar wil ik voor waken.

cofun
05-02-15, 20:20
Ik wil alleen aangeven dat elk verhaal ook een wederverhaal heeft en dat het gevaarlijk is te oordelen zonder dat je de andere kant ook gehoord hebt. En dat gebeurd maar al te vaak en daar wil ik voor waken.

Hallo even als antwoord hierop zonder persoonlijk te worden maar in het algemeen, je geeft aan dat je alleen de feiten kent waarom de vlucht te laat is vertrokken en waarom hij bijna 24 daar stond. wat is er dan mooier op een forum dat (ik in dit geval) iemand een ervaring deelt zodat je 2 kanten hoort? dat is mijns inziens de functie hiervan. Zo niet dan hoor ik dat graag want dan ga ik gewoon weer alleen lezen en steek ik geen tijd in een ervaring.

En in het geval van deze vlucht, ik weet dat nederlanders in het algemeen brutaal kunnen zijn maar op deze vlucht waren de nederlanders echt heel schappelijk.

b767-300er
05-02-15, 20:29
De reden voor de vertraging heb ik hier op de vorige pagina of de pagina daarvoor reeds vermeld, ook de reden van de 24h op Miami. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?

vwb een objectieve passagierservaring, dat is helemaal prima toch. (Behalve dan dat bepaalde opmerkingen wat paniek bij anderen kan veroorzaken, ook daarvoor moet je waken vind ik, zeker gezien het feit dat men weet dat sommigen alhier al zo erg tegen de reis ansich opzien). Echter dat is maar 1 kant het verhaal.
Zou graag nog de andere kant willen horen, oftewel de kant van Jetair in Miami. Dan is het verhaal mijns inziens compleet en heb je 2 kanten. Echter dat verhaal gaan we hier niet krijgen vrees ik ;-)

ronenivonne
05-02-15, 20:32
Feit is wel dat JetairFly wel heel vaak vertraging heeft. Wel goedkoop das een weer een +punt.:D
Maar niet te vergelijken met maatschappijen als Delta, KLM, Lufthansa, United, en ook Air Berlin. Dit is toch echt wel een slag beter dan JetairFly en ook Arkefly.
Deze zijn over het algemeen ook wat duurder.

En dat Nederlanders zich over het algemeen niet gedragen ben ik het absoluut niet mee eens. Nederlanders passen zich juist altijd aan, tot het erge toe.
Tuurlijk heb je vervelende Nederlanders maar die zijn er onder de Duitsers en zeker de Engelse ook, meer zelfs.

Dat we partij kiezen voor de reizigers is logisch hoor, wij betalen er ook voor en de maatschappij hoort zich gewoon aan de vluchttijden te houden. Een vertraging kan altijd en het is ook maar goed dat ze zo voorzichtig zijn als er wat met een vliegtuig aan de hand is maar dat JetairFly en ook Arke dit wel vaak hebben........mag toch gerust gezegd worden.

cofun
05-02-15, 20:50
De reden voor de vertraging heb ik hier op de vorige pagina of de pagina daarvoor reeds vermeld, ook de reden van de 24h op Miami. Of begrijp ik je opmerking verkeerd?

vwb een objectieve passagierservaring, dat is helemaal prima toch. (Behalve dan dat bepaalde opmerkingen wat paniek bij anderen kan veroorzaken, ook daarvoor moet je waken vind ik, zeker gezien het feit dat men weet dat sommigen alhier al zo erg tegen de reis ansich opzien). Echter dat is maar 1 kant het verhaal.
Zou graag nog de andere kant willen horen, oftewel de kant van Jetair in Miami. Dan is het verhaal mijns inziens compleet en heb je 2 kanten. Echter dat verhaal gaan we hier niet krijgen vrees ik ;-)

denk idd dat je me niet helemaal begrijpt of ik jou niet dat kan ook...Het klopt al niet dat hier de info bekend is en dat wij dat daar niet gehoord hebben. Jetair had met een beetje communiceren op de luchthaven een hoop problemen kunnen voorkomen. Als ze dat hadden gedaan dan zou ik zo weer een vlucht bij ze boeken, wie weet gebeurt dat ook nog wel een keer als ze nieuwe toestellen hebben. Ik heb het verslag geschreven zoals het was zonder paniek te willen veroorzaken en ik denk dat ik dat ook niet doe in mijn verhaal. Het verhaal van de kant van Jetair Miami kregen wij al niet daar dus lijkt me dat er ook later niks van komt. Ook niet van Arke waar wij de reis boekte, deze verwijst naar Jetair. Ik zal ook niet suggereren dat Jetair een slechte maatschappij is ( over arke zijn ook nare ervaringen te vinden hier, en ik heb juist een prima ervaring gehad) wat ik kwijt wilde is dat wij in dit geval een slechte ervaring gehad hebben.

Bieg
05-02-15, 21:06
Ik ben blij dat je je verhaal gedeeld hebt Cofun, misschien steken de maatschappijen er nog iets van op ;). Ik vind het wel jammer dat zoveel mensen altijd menen overal tegenin te moeten gaan.

@iedereen: Zullen we afspreken dat iedereen gewoon zijn zegje mag doen zonder over elkaar heen te vallen en elkaar aan te vallen? Dit forum is er toch om je ervaringen te delen en advies te vragen en niet om altijd maar gelijk te willen hebben! Sorry als mensen zich hier ook weer aangesproken door voelen maar dit wilde ik even kwijt! Groetjes, Monique