PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen met TUIfly Belgium (voorheen Jetairfly)



Pagina's : 1 [2] 3

b767-300er
05-02-15, 20:07
Vertraging wordt gemeten in aankomstvertraging. Volgens een onlangs verschenen onderzoek van Flightstats scoort KLM als maatschappij het beste world-wide daarin. Lijkt mij een topprestatie voor een Nederlandse Airline!
Arke en Jetair zijn hierin niet meegenomen in dit onderzek omdat ze te klein zijn om te meten voor een groot internationaal onderzoek. Daarvoor is het routenetwerk te beperkt. Ook dient meegenomen te worden waarop men vliegt. Vliegt men op grote hubs met voldoende hangaarruimte en voorraden onderdelen direct voor handen of vliegt men op zogenoemde bananenrepublieken zonder hangaarruimte en zonder onderdelen en kennis op voorraad. Het maakt nogal eel verschil of je als maatschappij op Miami te maken krijgt met een technisch probleem of op bijvoorbeeld de Dominicaanse Republiek waar geen inderdeel voor handen is, laat staan de kennis om een toestel te repareren. Dan ben je, om in de termen te blijven, al snel de pisang en zit je al snel in een dikke vetraging omdat er eerst monteurs en onderdelen ingevlogen dienen te worden. Ook zijn bv Griekse Eilanden als bestemming veel geoeliger voor vertragingen dan een Atlanta of New York, maar een London Heatrow is door haar beperkte baabeschikbaarheid ook een draak.

voor wat betreft de NL Airlines vanuit registraties bij de landingen vanuit de diverse airports
OTP: On time Perfomance
KLM 93%
Arke 88%
Transavia 87%
Corendon NL 90%
(corendon Turkije vermelden we maar niet)
belgie: Jetair 87%

korte toelichting:
de OTP bij Transavia ligt lager dan bij Arke, maar de gemiddelde vertraging is wel weer veelkorter. Een vlucht is vertraagd als hij meer als 15 minuten later dan schematijd volgens ticket aankomt op de plaats van bestemming. Zo zijn de vertragingen bij Transavia vaak een half uurtje of uurtje op plaats van bestemming, en akn dit bij Arke zomoplopen tot 4 uur of meer. Dit geburd bij Transavia weer een stuk minder oftewel de kans dat je en vertraging hebt bij Tranavia is iets groter, maar de duur van de vrtraging veela een stuk korter.

Bij arke is de OTP van de 787 (waarmee ze grotendeels haar lange afstandsvluchten uitvoert) op dit moment 92 procent. Voor de 737 ligt dit op 90 procent en voor de 767 op 82 procent. Hierbij dient aangetekend te worden dat dit slechte 767 resultaat met name veroorzaakt werd door 2 machines welke 25 jaar oud waren en de vloot inmiddels hebben verlaten. Op dit koment hebben ze nog 2 767's in de vloot die aanzienlijk beter presteren

vwb Jetair zie je hetzelfde. De OOjAP welke de vluchten naar MIA en SFB uitvoert scoort dramatisch, terwijl de 787 dreamliner van hen juist de beste OTP laat zien op de gebouwde 787's en laatst door Boeing is onderscheiden met een award hiervoor. Helaas vliegt die 787 nog niet naar MIA en SFB

vwn de vluchten naar Florida klopt je constatering dan ook helemaal. Jetair scoort slecht op deze route, waar Delta en KLM (naar andere bstemmingen in de VS) stukken beter scoren. ik verwacht echter gezien de vlootontwikkelingen dat Jetair als de 767 van hen de vloot verlaat (per 1 april) significant betere cijfers laat zien.. Lets hope, wait and see

Ferry77
05-02-15, 22:26
@b767

Heb ik het nou goed begrepen dat het gemiddelde OTP van arke lager is door de oudere machines die nu out of service zijn ?

Jeroen Verbaas
05-02-15, 22:30
Wat Bieg zegt, en B767300 het kan idd zijn dat ik wat kort door de bocht reageer, noem het de jetlag.
Ik hoop dat we elkaar via het FF goed op de hoogte kunnen houden van eventuele claims die we in kunnen en gaan dienen. Heb al een aardig bericht hierover ontvangen, helemaal top.

Voor ons wat dit de 4e keer florida, en met diverse maatschappijen gevlogen. Op de heenweg waren wij gematigd tevreden over Jetair. Ook wij hadden via arke geboekt, waarna Jetair dus de vlucht uitvoerde. Het eten was slecht (maar dat is persoonsgebonden), en op de heenweg was de service correct. Over de terugweg heb ik inmiddels wel genoeg gezegd.
Wij hebben een rothekel aan overstappen, dus mss gaan we wel weer met arke, maar sowieso blijven we een heel eind van miami airport vandaan.
Gister brulde ik nog NOOIT meer naar florida, vandaag kijken we alweer uit naar onze volgende trip in september

b767-300er
05-02-15, 22:31
Dat heb je goed begrepen Ferry.
De PHAHX en de PHAHQ zijn voor het grootste gedeelte verantwoordelijk voor de lagere OTP. Deze hebben afgelopen kaar na 25 jaar trouwe dienstallebei de vloot verlate . De 787 dreamliners, welke eerdaags ook naar Miami wordt ingezet, krikt dat gemiddelde juist omhoog. De 767's OYI en de OYJ (beiden nu 15 jaar oud) presteren zoals er van ze verwacht wordt.

b767-300er
05-02-15, 22:36
denk idd dat je me niet helemaal begrijpt of ik jou niet dat kan ook...Het klopt al niet dat hier de info bekend is en dat wij dat daar niet gehoord hebben. Jetair had met een beetje communiceren op de luchthaven een hoop problemen kunnen voorkomen. Als ze dat hadden gedaan dan zou ik zo weer een vlucht bij ze boeken, wie weet gebeurt dat ook nog wel een keer als ze nieuwe toestellen hebben. Ik heb het verslag geschreven zoals het was zonder paniek te willen veroorzaken en ik denk dat ik dat ook niet doe in mijn verhaal. Het verhaal van de kant van Jetair Miami kregen wij al niet daar dus lijkt me dat er ook later niks van komt. Ook niet van Arke waar wij de reis boekte, deze verwijst naar Jetair. Ik zal ook niet suggereren dat Jetair een slechte maatschappij is ( over arke zijn ook nare ervaringen te vinden hier, en ik heb juist een prima ervaring gehad) wat ik kwijt wilde is dat wij in dit geval een slechte ervaring gehad hebben.
Als je voortaan de echt actuele informatie over een vlucht wilt kan je altijd contact met me opnemen via PM. Ik voorzie je/jullie graag van juiste informatie. . Geen probleem dus.
Nieuwe toestellen zijn er al en de OOJAP (welke nog helemaal niet zo oud is) gaat er per april uit.


Wat Bieg zegt, en B767300 het kan idd zijn dat ik wat kort door de bocht reageer, noem het de jetlag.
Ik hoop dat we elkaar via het FF goed op de hoogte kunnen houden van eventuele claims die we in kunnen en gaan dienen. Heb al een aardig bericht hierover ontvangen, helemaal top.

Voor ons wat dit de 4e keer florida, en met diverse maatschappijen gevlogen. Op de heenweg waren wij gematigd tevreden over Jetair. Ook wij hadden via arke geboekt, waarna Jetair dus de vlucht uitvoerde. Het eten was slecht (maar dat is persoonsgebonden), en op de heenweg was de service correct. Over de terugweg heb ik inmiddels wel genoeg gezegd.
Wij hebben een rothekel aan overstappen, dus mss gaan we wel weer met arke, maar sowieso blijven we een heel eind van miami airport vandaan.
Gister brulde ik nog NOOIT meer naar florida, vandaag kijken we alweer uit naar onze volgende trip in september
Zoals ik al zei, geen probleem vanaf mijn zijde.

Mocht je tegen FF tarief (zeer gering) hulp nodig hebben bij het indienen van een claim dan kan je me altijd een PM sturen. Doe me wel een plezier en ga niet met EU Claim in zee. Deze vragen veel te veel.

Succes in ieder geval en hopelijk haal je het beoogde resultaat. .

Ferry77
05-02-15, 23:07
@b767 dank voor je toelichting

Ferry77
05-02-15, 23:12
Aan al mijn gewaardeerde forumleden.

wat de vertragingen betreft...

Als alles op rolletjes loopt hoor je niemand, als er een vervelende lange vertraging is brengt dit de nodige ongemakken en irritatie's met zich mee bij mensen. Ook ik wordt niet blij als er vertraging zijn ! Ikzelf die vroeger flinke vliegangst had ( Sinds een tijdje niet meer gelukkig ) merkte dat ik bij zulke omstandigheden DOOR mijn vliegangst zeer onredelijk werd. Niet iedereen, maar een hoop mensen vinden een vliegreis toch enigszins spannend en dat is het lontje bijzonder kort bij calamiteiten en onverwachtste problemen.
Ook vermoeidheid speelt hierin vaak een grote rol. Uiteraard hoort een maatschappij hun klanten zo goed als mogelijk op de hoogte te houden van hun vlucht. Echter weet ik 100% zeker dat een directie van een maatschappij niet opzettelijk hun klanten gaan pesten en er alles aan zal doen om hun toestellen op tijd de lucht in te krijgen.

het enige waar het soms wel ernstig aan schort is dat het personeel van een maatschappij soms totaal ongeschikt is voor hun baan maar wel elke dag uit de naam van het bedrijf werken en zo het een slechte naam bezorgt.
Deze werknemers haten hun baan en daarmee bijvoorbaat al de mensen die aan hun balie komen.
Maar dit probleem komt bij alle soorten van bedrijfstakken voor en niet alleen bij airlines.

Aan dit laatste zou zeer streng en regelmatig door de directie van een bedrijf naar gekeken moeten worden.
Helaas kom ik dit in het dagelijkse leven regelmatig tegen.

marjolijne
06-02-15, 08:04
Even een positief berichtje.
De vlucht van Cindy heeft (nog geen) vertraging!!

b767-300er
06-02-15, 13:57
20 minuten te laat van de gate, 3 kwartier na schematijd airborne. (Polderbaan zeker?....)

09.20 09.40C 10.08A JAF 517 SFB MIA D02 76W OOJAP

maar wel een kwartiertje te vroeg in SFB:
14.25 14.08C JAF 517 AMS AMS 76W OOJAP

76-er
06-02-15, 14:27
Polderbaan idd in gebruik, maar kan ook zijn dat de anti-ijs spuit nog even over de vleugels moest. Niet geheel onbelangrijk..

b767-300er
06-02-15, 14:46
O ja. Het vriest natuurlijk momenteel in Nederland. Alhoewel de JAP pas om 07.40 op AMS was...

riesenlisa
06-02-15, 16:12
wij vliegen zes maart. ik zeg dat we gewoon op tijd vliegen hihi
ook terug want de volgende dag moet er weer gewerkt worden.
met corendon ook twee keer vertraging gehad van bijna 24 uur.
gelukkig wel op de terugreis en geen klacht ingedient.

b767-300er
06-02-15, 16:17
Zonde, die vertragingen van bijna 24 uur hadden je tot 600 euro per persoon per vertraging op kunnen leveren!
2 personen 2x is toch maximaa 2400 euro

nicolea
06-02-15, 19:23
Wat fijn dat Cindy op tijd geland is!

Cindy1969
07-02-15, 03:05
Heel erg fijn inderdaad! Had me echt ingesteld op vertraging, maar niet dus. Ietsje te laat de lucht in, en idd Polderbaan haha, dacht eerst dat we rijdend naar Florida gingen ipv vliegend ;)
20 minuten ofzo gereden? Toen nog even stil gestaan, vogelcheck ofzo?
Vlucht was ook top, had een stoel aan het gangpad gereserveerd, en de stoel aan het raam bleef vrij, dus 2 stoelen voor mezelf.
Verder vond ik het een erg aangename vlucht, het eten viel goed te pruimen, en drinken kon je pakken wat je wilde. (ook frisdrank)
Wel een verschil in eten tussen Comfort en Economy, dat had Arke dan weer niet. Zag lekkere croissantjes uit de oven komen maar die waren voor de mensen in de Comfort klasse hihi, en wij moesten het doen met van die voorverpakte broodjes.
Eten was Chicken curry cocosnoot ofzo, met best lekkere sperzieboontjes, ben niet zo dol op curry maar het smaakt toch goed. Fruitsalade erbij, en slagroomsoesjes
En dan 2 uur voor de landing nog broodjes met smeerkaas en jam.
Al met al erg tevreden!
We landden overigens al om 13.45 uur :D

Fitzroy
07-02-15, 08:35
Goed te horen, Cindy! Heel veel plezier, ik ga je blog weer volgen.

b767-300er
07-02-15, 13:00
Veel plezier daar.

Geen vogel check maar Ice check waarschijnlijk.
En de 1345 uur had ik gezien. Wat gunstigere weersomstandigheden dan verwacht waardoor 19 minuten sneller gevlogen dan de planning was voor de vlucht.
Enjoy your holiday!

Cindy1969
07-02-15, 18:33
Dank je wel! En nee, het was geen ice check, we waren ongeveer in 20 minuten naar de startbaan gereden en daar moesten we ongeveer nog 5 minuten wachten, ze zeiden dat ze gingen checken of er vogels op de baan zaten ofzo?

b767-300er
07-02-15, 18:38
Oke. Dat kan ook idd.
Als het vliegtuig ervoor meldt dat er vogels gezien zijn gaat er eerst een geel schipholautotje even een rondje baan. Das al snel een km 0f 7 dus die 5 minuten kan dan prima!

Minneke
07-02-15, 20:08
Leuk te lezen dat je vlucht met Jetairfly goed verlopen is Cindy! Wij kijken uit naar 14 maart .... dan is het onze beurt om Jetairfly te beoordelen. Veel plezier!

riesenlisa
07-02-15, 20:19
Goed om te horen Cindy!
Wij mogen 6 maart!

Cindy1969
08-02-15, 02:16
Hopelijk hebben jullie dezelfde positieve ervaringen!

Frans1949
08-02-15, 16:42
Helaas een iets minder positief verhaal.
Gisteren zou mijn vriend die bij mij logeerde terug gaan naar Nederland.
Met hetzelfde toestel zou mijn vrouw aankomen uit Brussel.
Zoals bekend moest zij in Miami het toestel uit en langs de immigratie en Douane.
Terwijl ik onderweg was naar Orlando Sanford kreeg ik al een verontrustend telefoontje van mijn vrouw dat de rijen voor de immigratie aanzienlijk waren.
Nou om een lang verhaal kort te maken.
Zij ging langs de Immigratie en douane en werd daarna (2 uur te laat) opgevangen door personeel van Jetairfly waarvan zij een boarding pas kreeg en verteld werd dat het toestel stond te wachten.
Daarna moest zij naar het toestel maar daar aangekomen bleek het toestel inmiddels vertrokken.
Zij was hiervan best wel geschrokken mede omdat er niemand meer was van Jetairfly om haar op te vangen.
Zij belde mij op en ik zag maar één oplossing en dat was de auto in en richting Miami.
Vier uur later heb ik haar opgehaald en toen naar Sebring.
Om 2:15 uur draaiden we de oprit op en waren bekaf maar uiterst gelukkig.

Jammer dat het zo moest lopen.
Boeing 767-300, kan jij mij vertellen of zij recht heeft op compensatie en hoe het te verkrijgen?

b767-300er
08-02-15, 16:57
Daarvoor heb ik iets specifiekere informatie nodig.
Ik neem namelijk aan dat zij niet de enige passagier was die deze "overstap" diende te maken?
en dat er dus, tezamen met haar, nog meer passagiers gestrand zijn?

Frans1949
08-02-15, 17:30
Hoi B767-300er, ja er waren nog meer passagiers die het niet haalde. De meeste passagiers reizen onder het Visa Waiver programma en hebben dus een ESTA ingevuld. Maar mijn vrouw is in het bezit van een USA Visa omdat wij langer dan drie maanden in de USA verblijven. Zij moest dus een andere rij in en dat duurde erg lang. Er waren meer mensen die het toestel miste maar wie dat waren weet zij niet. Toen zij werd opgevangen door Jetairfly personeel hadden die mensen meerdere boardingpassen in handen. Zij kreeg een boarding pas uitgereikt en haar werd verteld dat het toestel wachtte. En omdat mijn vrouw reist zonder ruimbagage en dus niet daar ook nog voor moest zorgen kan het niet anders zijn dat meer mensen het toestel hebben gemist.

Mocht je meer willen vragen dan kan dit ook via een privé mail.

b767-300er
08-02-15, 17:53
Stuur me maar een PM met je mailadres, dan mail ik je even!

nicolea
08-02-15, 18:17
Wat erg zeg dat zo'n toestel gewoon vertrekt...ze weten toch wie er aan boord zijn, en wie er nog door moeten naar Sanford?

b767-300er
08-02-15, 18:32
Helaas zijn er ook mensen die naar Sanford vliegen en in Miami van boord gaan omdat ze daar moeten zijn en het laatste stuk laten voor wat het is. Als het toestel dan blijft wachten op een passagier die niet komt. De goede moeten onder de kwaden lijden Dus eens gaan ze weg inderdaad hoe vervelend ook. Maar voor dit geval heb ik toch nog wat meer informatie nodig.

Anthon14
08-02-15, 18:46
En als het toestel niet vertrekt dan zijn er weer een hoop andere mensen gedupeerd omdat hun vlucht dan ook vertraging heeft. Op een gegeven moment is de maximale wachttijd van een toestel op passagiers toch bereikt om niet het hele vluchtschema in de war te laten lopen.

Het jammere in dit geval is dat er dan geen medewerkers meer zijn die je omboeken op een andere vlucht van een andere maatschappij, genoeg vluchten vanaf miami naar orlando.

b767-300er
08-02-15, 18:52
Je kan je altijd melden bij iemand van de afhandeling.
Die verwijst je dan wel weer door.

Ta2 Gerrit
08-02-15, 20:42
Wat erg zeg dat zo'n toestel gewoon vertrekt...ze weten toch wie er aan boord zijn, en wie er nog door moeten naar Sanford?

Hoe wrang dit ook is, lijkt het mij toch vrij logisch dat het vliegtuig niet op iedereen kan wachten en op tijd vertrekt. Ze worden geacht dat te doen en ook geacht op tijd aan te komen op de volgende bestemming.
Wat het dan minder logisch maakt, en nog wranger is, is dat de vrouw van Frans wel een boardingpass uitgereikt krijgt, terwijl ze het toestel niet meer zal halen.

Ook weer een gevalletje miscommunicatie ? Ik kan me tenminste niet indenken (maar ik was er niet bij natuurlijk :)) dat de vrouw van Frans onderweg naar de gate nog even is gaan shoppen of een broodje eten ;)

b767-300er
08-02-15, 21:00
Ik kan me dat ook niet voorstellen.....
wat wel zou kunnen is dat wellicht iemand de gate niet kon vinden (weet niet in hoeverre dat mogelijk is op MIA) en eerst aan de verkeerde kant was. Maar daarvoor heb ik te weinig details en ga ervan uit dat iemand gewoon van punt naar ount is gelopen en geen extta oponthoud ergens heeft gemaakt..

Frans1949
09-02-15, 16:03
Ook weer een gevalletje miscommunicatie ? Ik kan me tenminste niet indenken (maar ik was er niet bij natuurlijk :)) dat de vrouw van Frans onderweg naar de gate nog even is gaan shoppen of een broodje eten ;)

@gerrit,Neem van mij aan dat mijn vrouw geen tijd verspild heeft.
Maar 1 van de redenen is dat zij eerst in de verkeerde rij (de mensen met ESTA) is gestuurd door daar aanwezig personeel.
Ondanks dat zij duidelijk aangaf in het bezit te zijn van een USA visum.
Maar eenmaal in de goede rij duurde het eindeloos o.a. door een regelmatig vastlopende computer.
Maar we zullen onze schade maar op de koop toe nemen.
We hebben het per slot van rekening zelf opgelost.
Mijn vrouw was drie weken naar huis gegaan omdat zij voor de eerste keer Oma is geworden.
En dat was helemaal prima uitgekiend en alles, maar dan ook alles, is zeer voorspoedig verlopen dus wij lopen letterlijk met onze hoofd in de wolken en laten ons geluk niet verstoren door een kleinigheid van een autoritje extra van Sanford naar Miami.

nicolea
09-02-15, 17:36
Wat een positiviteit Frans, en wat geweldig dat je vrouw Oma is geworden!

Anthon14
09-02-15, 18:18
Frans1949, van harte gefeliciteerd met jullie kleinkind.

En tja, wat is dan een ritje van een paar uur ;)

Frans1949
09-02-15, 18:41
@Nicolea en @Anthon,wij hebben het zo ongelooflijk naar ons zin hier deze zes maanden dat wij niet uit het veld te slaan zijn door wat tegenslag. Hier een mobile home aanschaffen was voor ons de best denkbare zet die we gedaan hebben.

Fleurida
09-02-15, 19:02
Gefeliciteerd met jullie kleinkind, pas maar op dat je geen heimwee naar Nederland krijgt:cool:

Ta2 Gerrit
10-02-15, 09:46
@gerrit,Neem van mij aan dat mijn vrouw geen tijd verspild heeft.

Dat nam ik ook zeker niet aan, Frans. Ik bedoelde dan ook miscommunicatie bij JetAir onderling. Boardingpass afgeven terwijl het vliegtuig niet meer te halen is.
Ach, een mooie autorit is in FL geen straf, en je kon mooi even bijpraten over de nieuwe wereldburger, gefeliciteerd !

Cindy1969
16-02-15, 08:48
Nog even verslagje van de terugreis: ook zaterdag vertrokken we op tijd, en landden gisteren zelfs een uur eerder, rond 11 uur.
Al met al dus erg tevreden!

b767-300er
21-02-15, 12:44
Gelukkig staat de OO-JAP weer stuk in Florida voor aanvang van de thuisreis naar België. Alle terugvluchten zijn 24 uur vertraagd.
De vlucht naar België van vrijdagavond vertrekt nu vanavond met de OO-JAP terug naar Brussel.
De vlucht van België naar Florida van vanmorgen vertrek vertraagd vanmiddag met een geleend toestel van Euro Atlantic airways uit Portugal (De B767-300ER CS-TFT), passagiers komen zaterdagavond in de late avond aan in Florida.
De Vlucht naar Nederland vanuit Florida van zaterdagavond vertrekt nu zondagavond , aankomst in Amsterdam maandagmorgen en worden overgeboekt op hetzelfde toestel van Euro Atlantic Airways. Hierop is overigens geen (premium)comfortclasse aanwezig.

Mochten er hier mensen zijn die met deze vluchten dit weekeinde vliegen en hier verdere vragen over hebben, of hulp nodig hebben bij het indienen van een claim, kunnen per PM contact met me opnemen.

Cindy1969
21-02-15, 19:59
Pfff... zeer vervelend voor al die mensen!
Was voor mij dus echt lucky shot bij vertrek en terugkeer vorige week...

Minneke
21-02-15, 21:33
Hopelijk hebben wij dit niet voor bij onze volgende reis. Wij vertrekken 14.03 met jetairfly vanuit Brussel en keren weer op 20.03....

b767-300er
21-02-15, 21:49
Minneke, jouw vlucht zal worden uitgevoerd door een ArkeFly machine onder JetAirFly vluchtnummer.

Fleurida
21-02-15, 22:01
@B767-300,
volgens mij is dit hetzelfde vliegtuig/vlucht wat vandaag in Miami 24 uur vertraging had. Het lijkt wel structureel.
81
Hebben deze mensen nu wel of geen recht ?

Cindy1969
21-02-15, 22:20
Heb de berichten gezien op de FB pagina van Jetair, de service schijnt weer niet echt denderend te zijn he?

Fleurida
21-02-15, 22:22
Had het ook gelezen Cindy, wees maar blij dat jouw vluchten wel goed zijn gegaan.:cool: Geeft in ieder geval niet veel vertrouwen.

rotarynette
22-02-15, 02:07
Wij stonden dus op Sanford vlucht( JAf 624) ,en kregen hier pas te horen dat we zondagmiddag vertrekken naar Amsterdam.
Die info overigens niet van jetair vernomen.
We zorgen dat we in de ochtend er weer zijn,we hadden onze huurauto nog en zelf een hotel gezocht.
Verder weten wij niks!Ondanks dat arke ons telefoonnr heeft niks geen bericht gehad
We zijn benieuwd. En ja wij hebben comfort class geboekt.....
Als iemand info heeft hoor ik het graag!
Annette.

Fleurida
22-02-15, 07:58
Hallo Anette, check de Facebook pagina van JetAirFly, de mensen in Miami melden daar wanneer het vliegtuig gaat. Volgens mij pas aankomende nacht USA tijd. En net dat ze naar Sanford gebracht worden?? Lees maar en probeer Arke te pakken te krijgen want JetAirFly geeft geen info.

b767-300er
22-02-15, 08:26
Ze vertrekken vanavond inderdaad en komen morgenochtend op Amsterdam aan.

maximpie
22-02-15, 08:27
Ik voel me echt ongerust over onze vlucht van 9 maart richting miami. Hopelijk geraakt iedereen snel thuis!

b767-300er
22-02-15, 08:32
Je hoeft voor jouw vlucht totaal niet ongerust te zijn.
Jouw vlicht van 9 maart wordt namelijk uitgevoerd door Arke onder Jertair vluchtnummer.
Uiteraard kan daar ook wat mee gebeuren, maar het is niet hetzelfde toestel als wat nu vaststaat in Miami.

b767-300er
22-02-15, 09:50
@B767-300,
volgens mij is dit hetzelfde vliegtuig/vlucht wat vandaag in Miami 24 uur vertraging had. Het lijkt wel structureel.
81
Hebben deze mensen nu wel of geen recht ?
Structureel is het geenszins.

Een motorstoring In Flight is an sich geen reden om je te beroepen op Overmacht voor de volgende vlucht.

b767-300er
22-02-15, 09:56
Wij stonden dus op Sanford vlucht( JAf 624) ,en kregen hier pas te horen dat we zondagmiddag vertrekken naar Amsterdam.
Die info overigens niet van jetair vernomen.
We zorgen dat we in de ochtend er weer zijn,we hadden onze huurauto nog en zelf een hotel gezocht.
Verder weten wij niks!Ondanks dat arke ons telefoonnr heeft niks geen bericht gehad
We zijn benieuwd. En ja wij hebben comfort class geboekt.....
Als iemand info heeft hoor ik het graag!
Annette.
Annette,

Volgens de gegevens van de luchthaven staat jullie vertrek vanuit Sanford nu voorzien op 13.45.
Volgens mijn gegevens staat het vertrek vanaf Sanford nu voorzien om 17.45 uur locale tijd zondag 22-2-2015, aankomst in Amsterdam iets na 08.00 uur in de ochtend op maandag 23-2-2015.
Uitvoerende machine is de B767-300ER CSTFT van het Portugese Euro Atlantic Airways. In deze machine is geen comfortclasse aanwezig.

LET OP: U kunt aan mijn informatie geen enkele rechten ontlenen. Houdt u alstublieft de tijden aan zoals deze ter plaatse gecommuniceerd worden. Als u niet op genoemde tijden door de luchthaven aanwezig bent kan het zijn dat u uw rechten verspeelt en de vlucht mist. Ik geef alleen de meest actuele situatie aan, maar die is niet officieel!

b767-300er
22-02-15, 10:54
UPDATE 22-02-2015 10.54 uur:

Miami International Airport:
JAF 518 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 11.00AM this morning from gate F19. Expected Arrival at Brussels Airport on 23-02-2015 01.05AM
JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 04.15PM

Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 05.45PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM

This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

rotarynette
22-02-15, 11:19
Bedankt,nu weten we iets.
Thuisfront probeert jetair te bellen voor info.

b767-300er
22-02-15, 11:26
Succes...
Ik heb het advies van ik geloof Fleurida opgevolgd en een FB pagina aangemaakt en bij Jetair een rectie neergezet die linkt naar dit bericht.

Let wel op de voetnoot, de tijden op de borden bij de airport blijven leidend!

Cindy1969
22-02-15, 11:37
Uiteraard blijven die tijden leidend. Wat lief dat je dit doet b767-300er!

Fleurida
22-02-15, 11:41
Structureel is het geenszins.

Een motorstoring In Flight is an sich geen reden om je te beroepen op Overmacht voor de volgende vlucht.

Ik weet niet of dit structureel genoeg is....

‘Het zoveelste in korte tijd’, zegt Ralph Pais van Claim It, het juridische kantoor dat passagiers bijstaat om een compensatie te krijgen in geval van vertragingen. ‘Dat vliegtuig alleen was in de voorbije drie maanden al goed voor elf zware vertragingen.’

rotarynette
22-02-15, 12:04
Succes...
Ik heb het advies van ik geloof Fleurida opgevolgd en een FB pagina aangemaakt en bij Jetair een rectie neergezet die linkt naar dit bericht.

Let wel op de voetnoot, de tijden op de borden bij de airport blijven leidend!

Na 25 minuten nog niemand aan de lijn van jetair.
Waar kunnen wij de juiste tijd zien van vertrek Sanford?
Op de site tot 9.00uur te zien.
Weten we hoe laat aanwezig te zijn voor de incheck.
Bizar voor de mensen op Miami!
Blij met dit forum, zonder dit wisten we helemaal niks.
Hoop voor de mensen die naar Sanford zijn gegaan wel een overnachting hebben gekregen.

b767-300er
22-02-15, 12:05
disregard.....

b767-300er
22-02-15, 12:06
Ik weet niet of dit structureel genoeg is....

‘Het zoveelste in korte tijd’, zegt Ralph Pais van Claim It, het juridische kantoor dat passagiers bijstaat om een compensatie te krijgen in geval van vertragingen. ‘Dat vliegtuig alleen was in de voorbije drie maanden al goed voor elf zware vertragingen.’

Ik persoonlijk vind van niet (let op, om discussie te voorkomen, dit is slechts mijn mening), en wel om drie redenen

1) omdat er niet bijstaat hoeveel "gevolgvertragingen" het zijn. Het 24h te laat terugkomen van deze machine op deze vlucht kan ook gevolgen hebben voor de vluchten erna. Deze zijn, neem ik aan, ook meegeteld
2) Uitgaande van 5 retourtjes per week en de genoemde 3 maanden (is 13 weken) kom ik op 5x2x13 is 130 vluchten. 11 vluchten daarvan is een kleine 8,5%.
3) de uitspraak is niet objectief, maar van iemand die er belang bij heeft, voortvloeiend uit zijn bedrijf, dit soort uitspraken te doen.

Ik persoonlijk vind iets structureel als iets met de merendeel van de vluchten zou plaatsvinden. 8,5% vind ik persoonlijk niet het merendeel.

Overigens vind ik het wel bovengemiddeld van wat je in de luchtvaart mag verwachten, laat daar geen misverstand over bestaan :) En laat ik daarbij ook zeggen dat ik blij ben dat JetAirFly afstand gaat nemen van dit toestel (het gaat per maart 2015 naar het Duitse Thomas Cook Airlines/Condor) en dat het voor elle betrokken passagiers heel vervelend is. Het is niet voor niets dat ik ze middels dit forum op de hoogte probeer te houden van de ontwikkelingen van de beide vluchten dit weekeinde.

Terug naar de afbeelding van de afwijzingsbrief. Hiermee hoopt JAF alleen maar dat het "procederen" stopt, en zou de ontvanger van de brief ook willen adviseren gewoon door te gaan, al dan niet middels een advocaat, commerciële instelling of wat dan ook, en haal desnoods de toezichthouder erbij, In Nederland ILenT, In Belgie weet ik even niet, om je recht te halen. Mijn ervaring leert dat de aanhouder in dit soort gevallen wint.

b767-300er
22-02-15, 12:12
Na 25 minuten nog niemand aan de lijn van jetair.
Waar kunnen wij de juiste tijd zien van vertrek Sanford?
Op de site tot 9.00uur te zien.
Weten we hoe laat aanwezig te zijn voor de incheck.
Bizar voor de mensen op Miami!
Blij met dit forum, zonder dit wisten we helemaal niks.
Hoop voor de mensen die naar Sanford zijn gegaan wel een overnachting hebben gekregen.

Ik heb deze tijden uit niet vrij toegankelijke systemen.

Voor de inchecktijden adviseer ik je contact op te nemen met JetAir of met de Airport, hoe vervelend dit ook moge klinken. De informatie op de luchthaven blijft leidend!
Ik wil daar geen uitspraken over doen, want als mijn uitspraak fout is dan midden jullie je vlucht door mij. Dit blijft de verantwoording van de Airline. Sorry!

rotarynette
22-02-15, 12:27
Jetair gesproken en zegt vertrek vandaag om 17.30u.

b767-300er
22-02-15, 12:31
Blij dat je ze gesproken hebt! Nu maar hopen dat ie dan ook gaat...

blij dat de informatie die ik geef dus ook juist is.

Inge1981
22-02-15, 15:57
Beste 767-300er,

Ik zie dat jij vertelt dat de OO-JAP er per maart 2015 uit gaat. Wij vliegen op 13 maart van Amsterdam naar Sanford om 09.15 (hopen we ;)) met vluchtnr JAF517. Weet jij of dat met de OO-JAP is? (Ook omdat je Minneke wist te vertellen dat zij NIET met de OO-JAP vliegt).

groet, Inge

b767-300er
22-02-15, 16:22
Beste Inge,

Je vliegt op die datum met een Arke B767-300ER. wel onder JAF vluchtnummer
Dit zal de PHOYI of de PHOYJ zijn waarbij de PHOYI nu gepland staat.

Groeten Niels

b767-300er
22-02-15, 16:25
UPDATE 22-02-2015 16.25 uur, :

Changes: 3 HOURS MORE DELAY FOR FLIGHT JAF518 TO BRUSSELS

Departures from Miami International Airport:

JAF 518 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 02.00PM this afternoon from gate F19. Expected Arrival at Brussels Airport on 23-02-2015 04.05AM

JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 04.15PM

Departures from Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 05.45PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM

This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

Inge1981
22-02-15, 16:29
Ik ben blij met jouw antwoord, Niels! Hartelijk dank. Ben altijd al een klein beetje bang om te vliegen en om nu te weten dat het vliegtuig waarmee we gaan telkens met panne aan de grond staat doet mijn zenuwen geen goed.
Is het dus zo dat vanaf Schiphol altijd een Arke-machine voor Jetairfly vliegt?

b767-300er
22-02-15, 16:31
Ik ben blij met jouw antwoord, Niels! Hartelijk dank. Ben altijd al een klein beetje bang om te vliegen en om nu te weten dat het vliegtuig waarmee we gaan telkens met panne aan de grond staat doet mijn zenuwen geen goed.
Is het dus zo dat vanaf Schiphol altijd een Arke-machine voor Jetairfly vliegt?

Nee, Vanaf Schiphol vliegt ook de JAF machine.... Tot en emt 2 maart. Daarna neemt een Arke machine het over en gaat de JAF machine de vloot van JetAirFly verlaten.

cofun
22-02-15, 16:46
Ongelofelijk dit...het houd niet op met de problemen.
Ik geloof dat wij nog geluk gehad hebben met een hotelovernachting in miami. verder lijkt het een kopie van vorige maand.
Tip voor de gedupeerde, schakel je rechtsbijstandverzekering in...zij namen mijn claim over en ik had binnen 2 dagen geld op mn rekening staan.
veel sterkte voor de betrokkenen...

b767-300er
22-02-15, 16:55
UPDATE 22-02-2015 16.55 uur, :

Changes: Additional flight information for flight JAF 121 from Amsterdam to Brussels and Miami on 23-02-2015, Expected 2 hours of delay by departure from Amsterdam

Departures from Miami International Airport:

JAF 518 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 02.00PM this afternoon from gate F19. Expected Arrival at Brussels Zaventem on 23-02-2015 04.05AM

JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 04.15PM

Departures from Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 05.45PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM

Departures from Amsterdam Airport Schiphol 23-02-2015:
JAF 121 to Miami, 76W OO-JAP . will depart 09.00AM this morning. Expected Arrival at Miami International Airport on 23-02-2015 03.00PM
JAF 121 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 09.00AM this morning. Expected Arrival at Brussel Zaventem on 23-02-2015 09.40AM

This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

Tineke1958
22-02-15, 19:41
Wij hebben bij Jetair geboekt, vertrek 6 maart va Brussel naar Miami vl.nr.: JAF623. Terug 20 maart va Miami naar Brussel vl.nr.: JAF518. We hadden in eerste instantie Ipad-entertainment bijgeboekt maar kregen even geleden het geld daarvan terug gestort, omdat we met een ander vliegtuig zouden gaan waar standaard tv-schermpjes in zitten. Begrijp nu goed dat wij dan wss ook met een Arke toestel gaan?

b767-300er
22-02-15, 19:52
Dat heeft u goed begrepen! De vlucht wordt inderdaad uitgevoerd door een B767-300ER van Arke.
Hoogstwaarschijnlijk de PHOYI maar de PHOYJ hoort tot de mogelijkheden.
wel onder Jetair vluchtnummer.

Tineke1958
22-02-15, 19:59
Dankjewel voor je snelle antwoord! En heu... je mag tegen mij gewoon je/jou enz zeggen hoor ;-)

b767-300er
22-02-15, 20:12
Dat ga ik proberen te onthouden

robinthart
22-02-15, 20:26
Wij vliegen op 23 mei naar miami vanaf Brussel met Jetairfly. Vliegen we dan ook met de 767 of met de 787?

b767-300er
22-02-15, 20:29
U vliegt die dag met de 787 Dreamliner.

rotarynette
22-02-15, 20:50
Update jaf 624 Sanford.Gaat nog steeds on time 5.30.Net een voucher gehad van $20,- pp.Wij verbleven in hotel wat we zelf uitgezocht hebben,heb je dan recht op compensatie?De passagiers uit Miami die met ons mee moesten werden per bus naar Orlando gebracht en waren pas tussen 2.00-3.00u s'nachts in een hotel drama's op Miami.
Op onze instapkaart staat nog wel de vertrektijd van gister,hoop niey dat we die tijd vliegen, n.l 20.50u

Cindy1969
22-02-15, 21:03
Sterkte Rotarynette, ik hoop dat jullie nu snel thuis zullen zijn! En oh die mensen ook nog van Miami naar Orlando met een bus, pfff...

b767-300er
22-02-15, 21:17
Update jaf 624 Sanford.Gaat nog steeds on time 5.30.Net een voucher gehad van $20,- pp.Wij verbleven in hotel wat we zelf uitgezocht hebben,heb je dan recht op compensatie?De passagiers uit Miami die met ons mee moesten werden per bus naar Orlando gebracht en waren pas tussen 2.00-3.00u s'nachts in een hotel drama's op Miami.
Op onze instapkaart staat nog wel de vertrektijd van gister,hoop niey dat we die tijd vliegen, n.l 20.50u

Instapkaarten worden niet aangepast aan vertraagde vertrektijden,, dus don't worry about that.
Het is inderdaad drama op Miami. Behalve dat de informatievoorziening kennelijk te wensen over laat, is het vinden van beschikbare hotelkamers ook nog eens niet mogelijk geweest.
De passagiers vanuit naar Miami naar Amsterdam mogen dan nog "blij" zijn dat ze met een bus naar Orlando zijn gereden en daar een hotelkamer hebben gekregen.

VWB compensatie, dit krijg je voor de vertraging (naja, krijgen, je moet er wel wat voor doen). verder is de Airline verplicht een overnachtingsruimte voor je te zoeken en moet je de airline ook de mogelijkheid geven dit te doen.
Als je dat al op eigen houtje hebt gedaan voordat je de airline de tijd hebt gegeven dit te regelen (en bij "de tijd om te regelen" moet je al snel denken aan een uur of 4) dan zijn deze kosten voor jezelf.
Hier kan je dan wel weer het compensatiebedrag voor gebruiken om het hotel te betalen. Is de Airline achterwege gebleven met het regelen van een hotelkamer, dan kan je dit optellen bij het claimbedrag en mee claimen.
Samengevat: heeft de Airline hotels geregeld maar heb je dat zelf op eigen houtje ook gedaan zijn die kosten voor jou, als de airline niets heeft geregeld (binnen normale termijn) dan kan je het claimen, net als etensbonnetjes en telefoon en internetkosten.

Overigens Staan zowel de JAF 518 naar Brussels als de JAF624 naar Sanford en Amsterdam nog steeds beide om Miami en nog niet vertrokken.

peterwoudje
22-02-15, 21:25
Wij zouden 21.12 met Jetair fly terugvliegen vanuit Orlando Sanford, vertraging van meer dan een dag, binnen 6 weken bericht ontvangen van Jetairfly dat de gemaakte kosten zijn overgemaakt. De wettelijke vergoeding van € 600 werd geweigerd. De zaak voorgelegd bij de rechtsbijstandsverzekering, deze hebben de zaak afgekocht voor € 1,000 voor ons beide, ze gaven aan dat ze de zaak zeker zouden winnen maar dat het wel 2 jaar zou kunnen duren en uiteindelijk voor de rechter zou komen. Dus voor degene die geen rechtsbijstandsverzekering hebben is het zeker verstandig om deze zaak over te dragen aan een persoon/bedrijf die de claims kunnen regelen tegen een bepaalde vergoeding, bijvoorbeeld <<verwijderd>>

b767-300er
22-02-15, 21:36
UPDATE 22-02-2015 21.35 uur, :
Actual information for flight JAF 518 to Brussels added,
Additional flight information for flight JAF 121 from Amsterdam to Brussels and Miami on 23-02-2015, Expected more than 2 hours of delay by departure from Amsterdam

Departures from Miami International Airport:
JAF 518 to Brussels, 76W OO-JAP, has departed 03.15PM from the gate this afternoon and is now on its way to the runway. Expected Arrival at Brussels Zaventem on 23-02-2015 05.45AM
JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, will depart 03.00PM this afternoon from gate F17, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 04.15PM

Departures from Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 05.45PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 08.15AM

Departures from Amsterdam Airport Schiphol 23-02-2015:
JAF 121 to Miami, 76W OO-JAP . will depart 09.30AM this morning. Expected Arrival at Miami International Airport on 23-02-2015 03.30PM
JAF 121 to Brussels, 76W OO-JAP, will depart 09.30AM this morning. Expected Arrival at Brussel Zaventem on 23-02-2015 10.10AM

Departures from Brussels Zaventem 23-02-2015
JAF 121 to Miami, 76W OO-JAP, will depart 11.30AM this morning. Expected Arrival at 03.30PM

This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

robinthart
22-02-15, 22:03
Bedankt voor je snelle reactie!

b767-300er
22-02-15, 23:14
UPDATE 22-02-2015 2315 uur: LAST UPDATE
Actual information for flight JAF 623 to Sanford added,
Actual information for flight JAF 624 to Amsterdam added
Additional flight information for flight JAF 121 from Amsterdam to Brussels and Miami on 23-02-2015, Expected more than 3 hours of delay by departure from Amsterdam

Departures from Miami International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, 763 CS-TFT, is departed 05.10PM from Miami International Airport. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 09.40AM
JAF 623 to Sanford, 763 CS-TFT, is departed 05.10PM from Miami International Airport, Expected Arrival at Sanford international Airport on 22-02-2015 05.50PM

Departures from Sanford International Airport:
JAF 624 to Amsterdam, CS-TFT. will depart 07.15PM this afternoon from gate 5. Expected Arrival at Amsterdam Airport Schiphol on 23-02-2015 09.40AM

Departures from Amsterdam Airport Schiphol 23-02-2015:
JAF 121 to Miami, 76W OO-JAP . will depart 10.00AM this morning. Expected Arrival at Miami International Airport follows later.
JAF 121 to Brussels, 76W OO-JAP, information follows later

Departures from Brussels Zaventem 23-02-2015
Information Follows later
The plan is to fly the route BRU-AMS-MIA iso AMS-BRU-MIA.

This times are not officially confirmed yet! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

Jean-Claude
22-02-15, 23:30
That is useful information!
What about the departure of JAF 122 from Miami originally scheduled at 15.20 on Monday 23rd? If it uses same aircraft as JAF 121 I suppose it will be delayed...

b767-300er
22-02-15, 23:33
I can tell you a little more tomorrow in the early morning
I'll post an update around 09.00AM, thats around 03.00AM Miami-time.

Expect an 2 hour dealy.

rotarynette
23-02-15, 00:41
Vertrek Jaf 624 nu om 19.30u
Eindelijk nu aan het boarden!

Sniper
23-02-15, 05:52
jaf 121 vertrekt dus niet vanaf schiphol we gaan nu met een bus naar Brussel !!!!

leuk begin van de vakantie grrrr

Treesanne
23-02-15, 08:23
JetAirFly heeft in ieder geval de Belgische teletekst gehaald.
" Passagiers staan 44 uur te wachten op Miami".

Njit
23-02-15, 08:26
Uitgebreid stuk in de Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150222_01541895

b767-300er
23-02-15, 08:52
Helaas slaap ik ook nog eens en heb ik geen "middenindenacht-update" meer gedaan :)

UPDATE 23-02-2015 08.50 uur
Added new information about JAF 624 from Miami and Sanford to Amsterdam, yesterdays flight
Added new information about JAF 518 from Sanford and Miami to Brussels, Friday's flight
Added new information about JAF 121 from Amsterdam to Brussels en Miami for today
Added new information about JAF 122 from Miami to Brussels en Amsterdam for today

Departures form Amsterdam Airport Schiphol
23-01 JAF 121 to Miami International Aiprort, operated by 76W OO-JAP, passenger are rebooked to busses to Brussels Zaventem and are already on their way. Expected arrival at Miami International Airport 04.45PM this afternoon
23-01 JAF 121 to Brussels Zaventem, operated by 76W OO-JAP, passenger are rebooked to busses to Brussels Zaventem and are already on their way. Expected arrival over there 10.00AM

Departures from Brussels Zaventem Airport
23-01 JAF 121 to Miami International Airport, operetad by 76W OO-JAP, will now depart 11.59AM this morning from Brussel Zaventem Airport. Expected arrival at Miami International Airport 04.45PM this afternoon.

Departures from Miami International Airport
23-01 JAF 122 to Brussels Zaventem Airport, operated by 76W OO-JAP, will now depart 05.30PM this afternoon from Miami International Airport. Expected arrival at Brussels Zaventem Airport 08.15AM next morning
23-01 JAF 122 to Amsterdam Airport Schiphol, operated by 76W OO-JAP, will now depart 05.30PM this afternoon from Miami International Airport. Expected arrival at Amsterdam Airport Schiphol 08.15AM next morning

Arrival at Amsterdam Schiphol Airport
22-01 JAF 624 is departed from Sanford. Expected arrival at Amsterdam Schiphol Airport is 09.30AM this morning. Further questions about this flight can be made by Private Message. There will be given no more real time updates regarding this flight.

Arrival at Brussel Zaventem Airport
21-01 JAF 518 is already landed at Brussel Zaventem Airport 05.49AM this morning. Further questions about this flight can be made by Private Message, There will be given no more real-time updates regarding this flight.

All mentioned times are not officially confirmed! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!


Uitgebreid stuk in de Standaard: http://www.standaard.be/cnt/dmf20150222_01541895Goed om te lezen dat JetAir op het gebeid van uitbetelen van de DBC in dit geval wel direct haar verantwoording neemt en alle passagiers 600 euro terug gestort krijgen, en dat Hotel en maaltijdbonnen ingeleverd kunnen worden.

rotarynette
23-02-15, 09:43
Update jaf 624.
Uiteindelijk vertrokken om 19.30.
Net geland op schiphol.
Toestel al 26 jaar oud en zeer krappe zitplaatsen.
Comfort maar 2 rijen.

b767-300er
23-02-15, 09:44
Welkom terug in Nederland!

b767-300er
23-02-15, 13:27
UPDATE 23-02-2015 13.25 uur
Added new information about JAF 121 from Amsterdam to Brussels en Miami for today
Added new information about JAF 122 from Miami to Brussels en Amsterdam for today (About 3h30m of delay)

Departures form Amsterdam Airport Schiphol
23-01 JAF 121 to Miami International Aiprort, operated by 76W OO-JAP, passenger are rebooked to busses to Brussels Zaventem and are already on their way to Miami. Expected arrival at Miami International Airport 05.15PM this afternoon

Departures from Brussels Zaventem Airport
23-01 JAF 121 to Miami International Airport, operetad by 76W OO-JAP, is departed from Brussel Zaventem Airport 12.35AM . Expected arrival at Miami International Airport 05.15PM this afternoon.

Departures from Miami International Airport
23-01 JAF 122 to Brussels Zaventem Airport, operated by 76W OO-JAP, will now depart 07.00PM this afternoon from Miami International Airport. Expected arrival at Brussels Zaventem Airport 09.30AM next morning
23-01 JAF 122 to Amsterdam Airport Schiphol, operated by 76W OO-JAP, will now depart 07.00PM this afternoon from Miami International Airport. Expected arrival at Amsterdam Airport Schiphol 11.30AM next morning

All mentioned times are not officially confirmed and not legally binding ! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

cofun
23-02-15, 14:21
Chapeau voor al je werk B767-300 er. De informatie voorziening die jij geeft daar kan Jetair nog wat van leren...
Ik weet niet hoe jij aan de informatie komt maar eigenlijk zou die toch voor iedereen beschikbaar moeten kunnen zijn.

b767-300er
23-02-15, 14:57
Ja en Nee,

We kunnen ook niet in de administraties kijken van je bank, de supermarkt om de hoek, het hotel op vakantie en van de gemeente.
Ik probeer zo veel als mogelijk te informeren. met name bij vertragingen zoals dit weekeinde. Ik maak er geen gewoonte van zolang JetAir dat ook niet doet. :)

Het is de verantwoording van de afhandelaar ter plaatse van de luchtvaartmaatschappij om de juiste tijden aan de airports (en dus aan de passagiers) door te geven. Dit laat vaak te wensen over. Wel is het inderdaad zo dat personeel van de Airline niet achter de douane mag komen. Als passagiers zich daar bevinden is informatievoorziening daar erg lastig. Ik begreep dat dat in Miami werd aangedragen als excuus, maar volgens mij bevonden passagiers zich nog voor de douane aldaar. Mensen van de afhandeling mogen wel achter de douane komen, maar dit is dan weer geen personeel van Jetair, maar van een afhandelingsmaatschappij welke wordt ingehuurd. Vaak krijg je dan ook taalproblemen etc, iets wat hier ook gebeurd is.
Op andere buitenlandse velden zie je dit ook vaak. Erg vervelend voor de passagiers. Vandaar mijn posts hier de laatste paar dagen in de hoop dat een paar passagiers dit gelezen hebben, en eventueel weer doorgebrieft aan anderen...

Bedankt voor je compliment, dat waardeer ik.

b767-300er
23-02-15, 17:49
UPDATE 23-02-2015 17.50 uur
Added new information about JAF 122 from Miami to Brussels en Amsterdam for today (About 4h00m of delay)

Departures form Amsterdam Airport Schiphol
23-01 JAF 121 to Miami International Aiprort, operated by 76W OO-JAP, passenger are rebooked to busses to Brussels Zaventem and are already on their way to Miami. Expected arrival at Miami International Airport 05.15PM this afternoon

Departures from Brussels Zaventem Airport
23-01 JAF 121 to Miami International Airport, operetad by 76W OO-JAP, is departed from Brussel Zaventem Airport 12.35AM . Expected arrival at Miami International Airport 05.15PM this afternoon.

Departures from Miami International Airport
23-01 JAF 122 to Brussels Zaventem Airport, operated by 76W OO-JAP, will now depart 07.45PM this afternoon from Miami International Airport. Expected arrival at Brussels Zaventem Airport 10.45AM next morning
23-01 JAF 122 to Amsterdam Airport Schiphol, operated by 76W OO-JAP, will now depart 07.45PM this afternoon from Miami International Airport. Expected arrival at Amsterdam Airport Schiphol 12.15AM next afternoon

All mentioned times are not officially confirmed and not legally binding ! Please monitor the displays at the airport of departure to make sure you are at the gate on-time!

Cindy1969
23-02-15, 18:04
Vind het ook echt super dat je deze info deelt hier!
Hoop dat de meeste mensen inmiddels thuis zijn, en de mensen onderweg naar Florida niet al teveel vertraging meer gaan krijgen...
Sterkte iedereen!

Ebelix
23-02-15, 18:46
Ik weet dat het hier gaat om een hele grote uitzondering in de vluchtuitvoering en iedereen moet zelf weten waarmee hij vliegt maar ik moet er niet aan denken dat ik met mijn kinderen van 4 en 2 dit tref. Op het laatst weet je niet meer wat je moet doen.

Ik vlieg dan liever met een maatschappij die een dagelijkse verbinding heeft naar Amerika en dat ik moet overstappen dan dat dit gebeurt. Met Delta, KLM, United, Lufthansa, BA, etc heb je nog de mogelijkheid om omgeboekt te worden op een andere vlucht die dezelfde dag vertrekt of dat je de volgende dag kan vertrekken. Bij de TUI maatschappijen wordt je niet omgeboekt en moet je maar afwachten wat de oplossing wordt.

Dit is mijn persoonlijke mening en daarom vlieg ik niet met Arke ook al hebben ze de mooie Dreamliner.

b767-300er
23-02-15, 19:47
Garanties heb je inderdaad nooit. Ben het met je eens dat de kans op dit soort enorme vertragingen kleiner is bij maatschappijen die samenwerkingsverbanden hebben met andere maatschappijen en meerdere malen per dag de oversteek over de plas maken. de kans dat je overgeboekt wordt is dan inderdaad vele malen groter en vaak ben je dan met een kleine vertraging (uurtje of 6/8) alsnog thuis. Aan de andere kant, vrienden hebben wel eens 72 uur met KLM vastgezeten aan de andere kant van de oceaan wegens defect toestel, zelf wel een nacht jaren geleden moeten overnachten omdat een vlucht geannuleerd is en je pas de volgende dag mee kan, dus garanties heb je eigenlijk nooit.
Overigens boekt Arke wel degelijk om, vorig jaar vanuit Cancun uiteindelijk met Condor en Lufthansa thuis gekomen via Frankfurt na problemen met een toestel van Arke.

Als ik kinderen zou hebben en er was vertraging, lekker een hotel opzoeken en vooral niet op de troosteloze Airport blijven hangen met alle hectiek en stress eromheen, maar makkelijker gezegd dan gedaan..

marjolijne
23-02-15, 20:06
Euh toevallig het reisverslag van Digitalman gelezen?
Die vlogen niet met Arke/jetair en toch meer dan 24 uur vertraging.

b767-300er
23-02-15, 20:10
Ebelix zegt ook niet dat het niet gebeurt, alleen dat de kans iets kleiner is......

Ebelix
23-02-15, 21:59
Ik heb verschillende malen meegemaakt dat de vlucht geannuleerd werd of uitgeweken moest worden naar een andere luchthaven in een ander land. Altijd met de KLM of een andere legacy maatschappij. Altijd in het netjes geregeld met een overnachting en een andere vlucht. De laatste jaren ook met een vergoeding wanneer de oorzaak bij de maatschappij lag.

Waardoor dit soort zaken altijd escaleren is de gebrek aan communicatie tussen de vervoerder en zijn passagiers. Dat heeft Niels ook al aangegeven. Daar is nog een mooi taak voor de luchtvaartmaatschappijen om dat te verbeteren.

rotarynette
23-02-15, 22:32
Super bedankt B767-300er.
Blij dat je ons iedere keer hebt geïnformeerd !
Top!!
Nu gaan we aan de afhandeling van onze claim werken,weet nog niet precies hoe en waar.
groet,Annette.

b767-300er
23-02-15, 22:49
Succes ermee. Mochten jullie nog informatie nodig hebben dan kunnen jullie mij altijd een PM sturen.

Minneke
24-02-15, 14:35
Ik hou mijn hart al vast.... Wij vertrekken 14 maart ek. met Jetairfly. Brussel-Miami. Hopelijk verloopt alles vlot :)

Njit
24-02-15, 15:17
Dit soort zaken zijn gelukkig eerder uitzondering dan regel..

b767-300er
24-02-15, 16:13
Minneke,
Zoals reeds eerder vermeld vliegen jullie dan met ArkeFly. Niet met dit "Rampentoestel"
Maar zoals Njit terecht hier opmerkt, is dit meer uitzondering dan regel, zoals ik zelf ook al heb aangegeven een paar pagina's geleden.

eagle123
25-02-15, 10:31
Toen was Martinair ineens zo slecht nog niet :)

b767-300er
25-02-15, 10:54
Niet meteen overdrijven :-)

corrus
25-02-15, 14:21
Ik kan het trouwens mis hebben, maar vliegt JAF nu o.a. met een B737-800 naar de overkant???

b767-300er
25-02-15, 15:56
Nee. JAF vliegt alleen met de 787-8 en 767-3 naar de overkant.

corrus
26-02-15, 19:20
Amadeus geeft aan een 73H (en dat is een 737-800)
Vandaar mijn vraag

b767-300er
26-02-15, 20:13
Amadeus geeft aan een 73H (en dat is een 737-800)
Vandaar mijn vraag
De afkortingen zijn mij bekend uiteraard ;-)
Met een 737 kan je niet non-stop zonder een tussenlanding op IJsland/Groenland naar Miami. Lijkt me heel erg stug (niets is onmogelijk natuurlijk)
Op welke datum zie je dat staan? Dan kan ik wat gerichter zoeken.

Inge1981
27-02-15, 07:24
Beste Niels,

Op de vertreksite van Schiphol zie ik dat zo dadelijk de OO-JAP als vlucht JAF517 vertrekt naar Orlando/Miami. Kunnen we er vanuit gaan dat dit "rampen"toestel dit weekend voor het laatst vliegt, omdat jij eerder vermeldde dat hij er per 2 maart uitgaat?

b767-300er
27-02-15, 19:46
Vanaf maandag neemt Arke deze rotatie over. Wel onder JAF vluchtnummer.
PHOYJ vliegt deze route aankomende maandag. Vertrek 1400 lokaal vanaf Amsterdam.

jabo
05-03-15, 10:57
Onze terugvlucht op 25-04 as. vanaf Sanford naar Amsterdam heeft een tussenstop in Miami. Kunnen passagiers blijven zitten of moet je het vliegtuig verlaten om later weer in te checken.

b767-300er
05-03-15, 18:13
U vlucht op 25-04 non-stop naar Amsterdam. Dit in tegenstelling tot wat er op de Arke website staat vermeld. De vlucht vertrekt al om 16.20 uit Miami, komt om 1735 aan in Sanford en gaat om 1855 naar Amsterdam.

Sniper
06-03-15, 02:38
jaf 121 vertrekt dus niet vanaf schiphol we gaan nu met een bus naar Brussel !!!!

leuk begin van de vakantie grrrr

Hoe moet ik een claim indienen? We zijn nu nog in Clearwater maar als we volgende week weer thuis komen (zonder verdere problemen hopelijk) dan wil ik hier wel werk van maken.

b767-300er
06-03-15, 06:01
Beste Sniper

Je kan bij lange vluchten een claim indienen als de aankomstvertraging meer dan 4 uren bedraagt.
Zover ik het kan zien heeft Jetair, door het inzetten van een bus, juist voorkomen dat de vertraging groter werd dan 4 uur (als de oorspronkelijke route gevlogen zou worden zou je namelijk nog later op plaats van bestemming zijn geweest)
Op basis van de EU regelgeving 261/2004 heb je bij vluchten van minder dan 4 uur vertraging op lange afstanden geen recht op compensatie.

deze regelgeving is er juist om ervoor te zorgen dat airlines alles doen wat in hun mogelijkheden ligt om vertragingen te verkorten. Juist door het inzetten van een bus is die vertraging verkort.

jabo
06-03-15, 10:49
@ b767-300er Bedankt voor deze info. Het klopt dat het op de website van Arke anders staat vermeld. Ik heb geen bezwaar tegen de rechtstreekse vlucht. :-)

riesenlisa
08-03-15, 02:23
Super vlucht gehad vrijdag. Half uur later vertrokken maar een half uur eerder aangekomen.

b767-300er
08-03-15, 07:53
Super vlucht gehad vrijdag. Half uur later vertrokken maar een half uur eerder aangekomen.
Jouwe was dan ook met ArkeFly

riesenlisa
08-03-15, 13:11
JAF0517 stonden wel bij jetairfly

Claudia Isonline
08-03-15, 13:38
Hoi

Ik vlieg 17 april naar Orlando Sanford met Jet air. Ik zit op stoel 6 en ik reis met een kind. Ik vroeg me af of er bij deze stoelen een stroomaansluiting zit. Dit vanwege het opladen van de tablet waarvan ik vermoed hem heeeeeel hard nodig te hebben :-)

b767-300er
08-03-15, 15:31
JAF0517 stonden wel bij jetairfly
Klopt, maar zoals ik hier al eerder heb vermeld is deze vlucht uitgevoerd door ArkeFly. De PHOYJ wel te verstaan....

b767-300er
08-03-15, 15:32
Hoi

Ik vlieg 17 april naar Orlando Sanford met Jet air. Ik zit op stoel 6 en ik reis met een kind. Ik vroeg me af of er bij deze stoelen een stroomaansluiting zit. Dit vanwege het opladen van de tablet waarvan ik vermoed hem heeeeeel hard nodig te hebben :-)
Welke klasse reist u?
In Premium en Star is 230V aanwezig, In comfort en economy is deze service niet aanwezig.

Bieg
08-03-15, 17:01
Hoi

Ik vlieg 17 april naar Orlando Sanford met Jet air. Ik zit op stoel 6 en ik reis met een kind. Ik vroeg me af of er bij deze stoelen een stroomaansluiting zit. Dit vanwege het opladen van de tablet waarvan ik vermoed hem heeeeeel hard nodig te hebben :-)

Hoi!
Omdat wij zelf ook altijd het oplaadprobleem onderweg hebben zijn wij overgegaan tot de aanschaf van mobiele oplaadapparatuur, het werkt super en de accu redt het absoluut tot de plaats van bestemming. Meestal zijn er namelijk geen oplaadpunten in het gemiddelde vliegtuig dus dat is voor ons echt de oplossing!
Hopelijk kun je hier iets mee. Groetjes, Monique

Sniper
09-03-15, 14:13
Beste Sniper

Je kan bij lange vluchten een claim indienen als de aankomstvertraging meer dan 4 uren bedraagt.
Zover ik het kan zien heeft Jetair, door het inzetten van een bus, juist voorkomen dat de vertraging groter werd dan 4 uur (als de oorspronkelijke route gevlogen zou worden zou je namelijk nog later op plaats van bestemming zijn geweest)
Op basis van de EU regelgeving 261/2004 heb je bij vluchten van minder dan 4 uur vertraging op lange afstanden geen recht op compensatie.

deze regelgeving is er juist om ervoor te zorgen dat airlines alles doen wat in hun mogelijkheden ligt om vertragingen te verkorten. Juist door het inzetten van een bus is die vertraging verkort.

Okay, bedankt. Bovenstaande info was mij onbekend. Jammer.

Kan iemand mij ook eventueel wat info geven over onze vlucht van vanavond 23:20 lokale tijd. Het gaat om JAF 122 naar Brussel/Amsterdam?


Thanx!

b767-300er
09-03-15, 15:55
Vucht is op tijd vertrokken vanaf Amsterdam en staat nu op Brussel gereed voor vertrek.
Vlucht wordt, zoals gezegd, uitgevoerd door ArkeFly. Machine PHOYJ.
zover ik het nu kan zien zijn er geen bijzonderheden te melden.
Goede thuisreis!

thelatinworld
09-03-15, 16:06
Op https://nl.flightaware.com/live/flight/JAF121 kan je vlucht naar Miami volgen of via de App van FlightAware

Sniper
09-03-15, 18:47
Vucht is op tijd vertrokken vanaf Amsterdam en staat nu op Brussel gereed voor vertrek.
Vlucht wordt, zoals gezegd, uitgevoerd door ArkeFly. Machine PHOYJ.
zover ik het nu kan zien zijn er geen bijzonderheden te melden.
Goede thuisreis!

Bedankt voor deze info, super!

Thanx!

b767-300er
09-03-15, 19:39
Graag gedaan...

b767-300er
09-03-15, 21:29
Vertrek vanaf Miami is nu voorzien om 12.10PM (little delay)
Verwachte aankomst op Brussel is nu voorzien om 13.40PM (On-Time)
Verwachte aankomst op Amsterdam is nu voorzien om 15.30PM (On-time)

Alle tijden zijn lokale tijden! En de gebruikelijke voorbehouden etc....

Sniper
11-03-15, 15:39
@ b767-300er (http://www.floridaforum.nl/member.php?12855-b767-300er)


Overigens zijn we (schijnbaar) wel 4 uren later op onze bestemming aangekomen dan was gepland (volgens de groep passagiers die we op de terugvlucht tegenkwamen en ook op de heenweg bij ons in het vliegtuig zaten). Ik ga het dus toch proberen (schadeclaim) , net als de rest.

b767-300er
11-03-15, 19:37
De aankomstvertraging is leidend, en als die meer dan 4 uren later ligt dan vermeld op uw ticket (Niet wat vermeld staat op de airportborden) dan heeft u recht op compensatie volgens de EU 261/2004 regelgeving.

Dat in acht nemende: Volgens mijn officiële gegevens adhv van de (arke)tickets en de werkelijke aankomsttijd:
Schema Aankomsttijd (STA)op ticket: 1400 lokaal
Werkelijk Aankomsttijd (ATA) : 1729 lokaal.
Aankomstvertraging: 3h29m

Als u uitgaat van de borden op de airport:
Schema Aankomsttijd (STA) volgens airport 1320 lokaal
Werkelijke aankomsttijd (ATA) 1729 lokaal
Aankomstvertraging: 4h09m

Helaas (in dit geval) hanteert de rechter de schema aankomsttijd waarvoor je een vervoersbewijs hebt gekocht...
Niettemin wens ik je uiteraard veel succes, maar geef deze claim geen kans gezien de geldende jurisprudentie omtrent aankomsttijden op borden van de luchthaven en diverse flightapps vs aankomsttijden op tickets.
Behalve natuurlijk als je tickets hebt met vermeldde aankomsttijd van 1320..... Dan wordt het een ander verhaal. Wellicht dat je dat nog even kan vermelden? :)

Mocht het wel goed aflopen, dan verneem ik dat uiteraard graag van je! Kan ik er wellicht nog iets van leren :)

Minneke
12-03-15, 09:34
Wij vertrekken zaterdag vanuit Brussel naar Miami met Jetairfly. Vertrek 11.45 u en aankomst 17.05 uur. Vluchtnr. TB 623 - Boeing 767. Weet er iemand of er schermpjes aanwezig zijn?

b767-300er
12-03-15, 13:32
Ja. De schermpjes zitten in de stoel voor je.
Afhankelijk van de reisklasse is dit een betaalde of gratis service.

robinthart
12-03-15, 21:53
Volgens mij jetair altijd gratis

riesenlisa
13-03-15, 01:00
Klopt is gratis.Hoop dat wij zaterdag op tijd weer naar huis vliegen.Wij vliegen eerst van miami naar Orlando en dan naar Amsterdam

kimm82
13-03-15, 02:48
ik kom er maar niet uit. Wij willen tussen half mei en eind mei (ja ik weet het, beetje kortdag) voor het eerst met onze zoon (van dan 22 maanden) weer naar Florida (zijn er zelf al 5 keer eerder geweest). Vanwege ons zoontje wil ik het liefst rechtstreeks of in ieder geval geen overstap maken en dan is de keus dus of met Arke via Amsterdam of met Jetairfly via Brussel (Dusseldorf vind ik te ver).
Qua goedkoopste prijs kom ik sowieso van alle maatschappijen steeds bij Arke of JAF (tussen de 400 en 450 euro p.p. (goedkopere tickets heb ik niet gezien in ieder geval) en dan ook nog zonder overstap (de laatste keer met overstap waren onze koffers 1,5 dag kwijt en moet daar nu niet aan denken. Heb ook geen zin in al dat gedoe van overstappen). Wilde rond de 1200 euro besteden aan de tickets en nu kunnen we onze zoon dus ook zijn eigen stoel geven. Had waarschijnlijk ook niet gegaan als ik hem op schoot had moeten nemen. Dan had ik een jaartje gewacht en op tijd geboekt, ben nu ook gewoon heel laat.

Maar ik twijfel dus omdat Arke van Amsterdam naar Miami een tussenstop maakt op Orlando (tickets voor Amsterdam-Orlando zijn gelijk een heel stuk duurder). Weet iemand of je dan (ik dacht zo'n 2 uur) in het vliegtuig moet wachten tot je verder vliegt naar Miami of mag je er even uit? Het is al zo'n lange vlucht en om onze zoon dan nog eens 2 uur langer zoet te moeten houden.... Ook zie ik op tegen het nog een keer opstijgen en landen ivm dubbele kans op last van zijn oortjes. Nog een ongunstige factor met Arke vind ik dat we dan 16 dagen zouden gaan en ik liever 17 of max 18 dagen wil gaan (dit kan weer wel met JAF vanuit Brussel). 19 dagen kan wel maar is weer net te lang (wordt dan uiteindelijk 20 dagen en dat kan ik opa en oma echt niet aandoen).
Met JAF vanuit Brussel zou ik willen weten of we echt rechtstreeks vliegen naar Miami zowel heen als terug en dus niet eerst naar Orlando gaan. Volgens mij las ik dat namelijk in eerdere posten maar op hun website zie ik hier niks over staan, lijkt echt rechtstreeks te gaan. Klopt dat? En dan hebben we natuurlijk nog de verhalen over vertragingen. Zijn die echt meer vanaf Brussel als vanaf Amsterdam? O ja, en Zaventem, is dat echt zo slecht? Kunnen we ons er wel 2,5 uur vermaken (gezellig ergens koffie drinken, speelplek voor ons zoontje?).

Nou, excuus voor mijn lange verhaal en vele vragen hoor. Vind het ook zo spannend om zo ver te vliegen met die kleine. Hoop dat iemand mijn vragen kan/wil beantwoorden zodat ik kan bepalen of het Brussel of Amsterdam gaat worden.

b767-300er
13-03-15, 06:46
As je via Amsterdam gaat moet je in Orlando van boord. Het is immer je POE dus door immigratie en customs. Bagage weer droppen en terug aan boord voor het laatste stukje.

Brussel miami vica versa is non stop. Overigens worden de vluchten vanaf Brussel uitgevoerd door Arke voor de data die jij wilt boeken.

Vertragingen kan je overal en met elke maatschappij hebben.

nicolea
13-03-15, 07:44
En met Brussel Zaventem als luchthaven is niks mis hoor....ja....het is geen Schiphol, maar je kunt gewoon koffiedrinken. Op verschillende plekken. Een speeltuin :rolleyes: heb ik niet gezien, maar daar letten wij niet op met grote kinderen. De hal ik gewoon ruim, spelen kan overal toch?

kimm82
13-03-15, 13:56
oke, dankjewel. Dan gaan we denk ik voor Brussel. Is wel bijna 2 uur rijden ipv een uurtje (+kosten voor auto parkeren) maar liever dat dan een overstap en de extra tijd die daar bij komt kijken.
Ik dacht dat je met hetzelfde vliegtuig doorvloog naar Miami en dat je moest wachten op tanken en nieuwe passagiers.

Op schiphol schijn je een of meerdere speelruimtes te hebben voor kinderen. Iemand enig idee of ze dat op Zaventem ook hebben?

b767-300er
13-03-15, 18:46
Je vliegt inderdaad met hetzelfde vliegtuig door, maar de TSA staat niet toe dat je aan boord blijft na de landing.

riesenlisa
14-03-15, 14:24
Weet iemand waar ik kan vinden of ons vliegtuig vandaag op tijd vliegt van miami naar Orlando en vanuit daar naar Amsterdam.
JAF624 18.20 vertrekken

thelatinworld
14-03-15, 14:29
Dit is de vlucht die nu onderweg is naar Miami
https://nl.flightaware.com/live/flight/JAF623

b767-300er
14-03-15, 17:18
Vertrek staat om 1845 af Miami momenteel

riesenlisa
15-03-15, 00:45
We zitten nog te wachten op miami Airport.

b767-300er
15-03-15, 08:38
Landen zon 15 minuten na schematijd op Schiphol...

Minneke
15-03-15, 11:19
Onze vlucht is gisteren prima verlopen. Brussel-Miami, (Arke) op tijd vertrokken en aangekomen. De passagiers voor Orlando moesten eerst het vliegtuig verlaten. Zij moesten ook alles meenemen uit het vliegtuig. Deze mensen moesten ook de rompslomp doorlopen: controles, douane, valiezen oppikken en terug indienen ...Aan de douane stond massa volk. Nog nooit geweten! Het eten tijdens de vlucht was deftig. Hutsepot met stoofvlees, salade, broodje met kaasje (president), kriekentaartje... De snack bestond uit een wit en bruin broodje met potje confituur en smeerkaasje, en een fruitsapje. De crew was vriendelijk en bestond uit mix van Belgen en Nederlanders. Het entertainment systeem werkte de eerste 2 uren niet maar daarna werd het opgelost (Nederlandse ondertitteling). Het duurde wel lang (1 uur) voordat ze de platteaus van het eten kwamen ophalen.

Wolf2014
15-03-15, 12:27
Fijn dat jullie een goede vlucht gehad hebben, hele goede vakantie verder toegewenst!

Minneke
16-03-15, 00:26
Fijn dat jullie een goede vlucht gehad hebben, hele goede vakantie verder toegewenst!
Dankjewel! Het zal kort maar krachtig zijn ��

Inge1981
28-03-15, 21:02
Ja hoor, het is weer zover.... zojuist een SMS ontvangen van Arke dat de JAF624 ipv vanavond 21.20 uur pas om 02.15 uur vertrekt... lekker met een kind van 5.

b767-300er
28-03-15, 21:20
Ja hoor, het is weer zover.... zojuist een SMS ontvangen van Arke dat de JAF624 ipv vanavond 21.20 uur pas om 02.15 uur vertrekt... lekker met een kind van 5. Van Sanford naar Amsterdam.


Je hebt de berichten van de stroomstoring in Nederland zeker gemist?
Schiphol heeft er gisteren een uur of 2 a 3 uitgelegen en dat werkt nogal door in de diverse vluchtschemas van de diverse maatschappijen....
KLM en Arke kampen allebei vandaag nog met de naweeën ervan.
De vlucht gisteren is door die stroomstoring bijna 3 uur later opgestegen. Zonder een gedeelte van de koffers (zonder stroom geen koffers de kist in), Behalve deze vertraging heeft de kist nog meer vertraging opgelopen door tekort beschikbare gates in de VS ivm de verlate binnenkomst en moest er in Brussel nog bagage bijgeladen worden die gisteren al mee moest. Verwachte aankomsttijd te Amsterdam morgen is overigens rond 16.30.

nicolea
29-03-15, 10:32
Of een kind van 5 nu om 21.20 de lucht ingaat of om 2.15.....het is allebei laat. Je kan niet alles op de Jaf afschuiven ;-) Reizen is afzien!

Sniper
30-03-15, 13:49
De aankomstvertraging is leidend, en als die meer dan 4 uren later ligt dan vermeld op uw ticket (Niet wat vermeld staat op de airportborden) dan heeft u recht op compensatie volgens de EU 261/2004 regelgeving.

Dat in acht nemende: Volgens mijn officiële gegevens adhv van de (arke)tickets en de werkelijke aankomsttijd:
Schema Aankomsttijd (STA)op ticket: 1400 lokaal
Werkelijk Aankomsttijd (ATA) : 1729 lokaal.
Aankomstvertraging: 3h29m

Als u uitgaat van de borden op de airport:
Schema Aankomsttijd (STA) volgens airport 1320 lokaal
Werkelijke aankomsttijd (ATA) 1729 lokaal
Aankomstvertraging: 4h09m

Helaas (in dit geval) hanteert de rechter de schema aankomsttijd waarvoor je een vervoersbewijs hebt gekocht...
Niettemin wens ik je uiteraard veel succes, maar geef deze claim geen kans gezien de geldende jurisprudentie omtrent aankomsttijden op borden van de luchthaven en diverse flightapps vs aankomsttijden op tickets.
Behalve natuurlijk als je tickets hebt met vermeldde aankomsttijd van 1320..... Dan wordt het een ander verhaal. Wellicht dat je dat nog even kan vermelden? :)

Mocht het wel goed aflopen, dan verneem ik dat uiteraard graag van je! Kan ik er wellicht nog iets van leren :)

Citaat:

Heb ik ook recht op een vergoeding?Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:


EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.


Ik heb dus wel degelijk recht op een vergoeding! Mijn aankomsttijd was immers zo`n 3,5 uur later??

b767-300er
30-03-15, 18:42
Voor zover mijn kennis strekt is een aankomstvertraging bij verre vluchten van meer dan 4 uren pas recht op vergoeidng.
De halveringsclausule die hier wordt genoemd is, zover mijn kennis strekt , allen geldig als je bent overgeboekt op een andere vlucht en dan later dan 3 uren aankomt.

Let op, zover mijn kennis strekt.
Ik heb niet voor niets deze opmerking onder mijn eerdere post geplaatst:

Mocht het wel goed aflopen, dan verneem ik dat uiteraard graag van je! Kan ik er wellicht nog iets van leren :)

Succes.

corrus
30-03-15, 19:44
Bovendien had de klant bij een schemawijziging van langer dan 4 uur kostenloos kunnen annuleren.
Maar in plaats daarvan heeft deze toch gevlogen (weliswaar te laat), maar wél gevlogen!
Dus zal het heel erg moeilijk worden. :o

b767-300er
30-03-15, 19:51
Sniper heeft geen schemawijziging gehad, "slechts" vertraging en een stukje met de bus om de vertraging te beperken.
Overigens geldt kosteloos annuleren pas bij 5 uur wijziging toch (even uit me hoofd)

De busrit wordt als vervelend ervaren, (zou ik ook vinden) maar als JAF dit niet had gedaan had de vertraging nog veel groter geweest.. In dat opzicht kan je stellen dat de Airline er wel wat aan gedaan heeft de vertraging die er is te minimaliseren....

Inge1981
31-03-15, 17:08
@ Nicolea: Ik kan je verzekeren dat het voor een kind van 5 heel wat verschil maakt of je om 21.20 uur vliegt of om 03.00 uur, want dat werd het uiteindelijk.

@b767: Dank voor je reactie die zaterdag. Inderdaad werd in het vliegtuig door de gezagvoerder gemeld dat eea te maken had met de stroomstoring.

nicolea
31-03-15, 17:24
@Inge....ik heb ook kinderen....maar je neemt ze zelf mee op reis toch ;-). Hoop dat je kunt terugkijken op een fijne vakantie!

b767-300er
31-03-15, 18:49
@ Nicolea: Ik kan je verzekeren dat het voor een kind van 5 heel wat verschil maakt of je om 21.20 uur vliegt of om 03.00 uur, want dat werd het uiteindelijk. .
Gelukkig was de retourvlucht binnen de 7 uren en viel de binnenkomende vertraging (relatief gezien) enorm mee. Slechts 2h45m ten opzichte van de aankomsttijd op ticket. En daar gaat het tenslotte om.


@b767: Dank voor je reactie die zaterdag. Inderdaad werd in het vliegtuig door de gezagvoerder gemeld dat eea te maken had met de stroomstoring.
Graag gedaan, ik houd jullie graag op de hoogte.

ann1
31-03-15, 21:33
@sniper, wij hebben ook op de vlucht gezeten waarmee we met de bus naar Brussel zijn gegaan. Wij hadden de tickets bij het reisbureau geboekt. Bij het bureau had ik onze vertraging aangegeven en zij zijn aan het nakijken of we wellicht recht hebben op een vergoeding. Ze hebben nog niet geantwoord, maar mochten we ergens recht op hebben dan laat ik het weten.

mijnie
01-04-15, 10:34
Wij vliegen in september ook met JetAirFly. Vond de prijzen erg goed voor een directe vlucht. Nu hopen dat ik voor de terugreis comfort class kan boeken.

Sniper
07-04-15, 09:45
@sniper, wij hebben ook op de vlucht gezeten waarmee we met de bus naar Brussel zijn gegaan. Wij hadden de tickets bij het reisbureau geboekt. Bij het bureau had ik onze vertraging aangegeven en zij zijn aan het nakijken of we wellicht recht hebben op een vergoeding. Ze hebben nog niet geantwoord, maar mochten we ergens recht op hebben dan laat ik het weten.

Ik heb een claim ingedient bij http://www.euclaim.nl/vlucht-vertraagd/jetairfly

Volgens Euclaim krijgen we 300 euro p.p. terug. Daar gaat 29% af plus zo`n 100 euro administratiekosten. Dan houden we nog 750 euro over.

Mvg Allard

marjolijne
07-04-15, 09:58
Wij hadden 2 uur vertraging en toen gaf eu claim ook aan dat we 300 euro pp konden terug krijgen.
Maar na verder lezen staat toch echt overal na 3/4 uur vertraging.
Dus hebben we dit niet gedaan.
Dus ik ben erg benieuwd naar jou uitkomst.

Sniper
07-04-15, 10:03
Bovendien had de klant bij een schemawijziging van langer dan 4 uur kostenloos kunnen annuleren.
Maar in plaats daarvan heeft deze toch gevlogen (weliswaar te laat), maar wél gevlogen!
Dus zal het heel erg moeilijk worden. :o

Annuleren? Dus ook gelijk alle 4 hotels, huurauto, tickets voor attractieparken, booteis naar Key West enz. enz. ?? Welja, waarom niet!?
Het klinkt misschien hufterig maar ik heb betaald voor deze reis dus het is de verantwoording van de luchtvaartmaatschappij dat ik ook op de plaats van bestemming kom. Ik heb verder geen boodschap aan het hoe en waarom. Er was geen sprake van overmacht. We zijn 3.5 uur te laat geland dus volgens de regels hebben de passagiers dus wettelijk recht op een schadevergoeding. Lijkt me logisch, toch?

Sniper
07-04-15, 10:06
Nogmaals:

Citaat:

Heb ik ook recht op een vergoeding?

Komt u door de vertraging drie uur of later aan op uw eindbestemming? Dan hebt u recht op een vergoeding. Dat heeft het Europese Hof van Justitie bepaald. Hoe hoog de vergoeding is, is afhankelijk van de afstand die u vliegt. Hieronder leest u welk bedrag u kan krijgen:



EUR 250 per passagier voor alle vluchten tot en met 1500 kilometer;
EUR 400 per passagier voor alle vluchten binnen de Europese Unie van meer dan 1500 km. En voor vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie die tussen 1500 en 3500 km lang zijn.
EUR 600 per passagier voor alle vluchten van of naar een land buiten de Europese Unie van meer dan 3500 km. Komt u minder dan vier uur later aan op uw eindbestemming? Dan mag de luchtvaartmaatschappij u 300 euro betalen.

mijnie
07-04-15, 10:46
Goed om te weten.

Ik baal een beetje van de gemengde informatie en non-informatie die Jetairfly geeft met betrekking tot het upgraden van je boeking en/of een extra bagagestuk bij te boeken. De prijzen en informatie op "mijn boeking" kloppen kennelijk niet, net zoals de informatie die te vinden is bij de veelgestelde vragen.

Ik had een dame aan de telefoon die me een prijs noemde over een upgrade naar economy plus, kosten waren 150€ per enkele vlucht en je zou dan 10 kg meer bagage mee mogen nemen. Die informatie vind ik nergens anders terug. Grrrr!

Iemand hier ervaring mee? Het gaat om de vluchten die met de dreamliner uitgevoerd worden.

Sniper
07-04-15, 10:58
Volgens mij heeft Jeairfly zelf geen Dreamliners.

b767-300er
07-04-15, 11:27
Jetair heeft wel degelijk een dreamliner. Eerder dan Arke nog.
De OO-JDL vliegt sinds december 2013 voor JetAir.

b767-300er
07-04-15, 11:44
Ik heb verder geen boodschap aan het hoe en waarom. Er was geen sprake van overmacht. We zijn 3.5 uur te laat geland dus volgens de regels hebben de passagiers dus wettelijk recht op een schadevergoeding. Lijkt me logisch, toch?
"ik heb verder geen boodschap aan het hoe en waarom, er was geen sprake van overmacht"

Deze vind ik ietwat kort door de bocht. Hiermee geef je aan dat ongeacht wat er gebeurd, een vliegtuig altijd maar op tijd moet vertrekken. Ook als de vliegveiligheid in het geding komt?
Prima. Zullen we dan bijvoorbeeld voortaan maar gewoon vertrekken, ook al doet de rechter motor het niet na een vogelaanvaring?? Dat we daarmee het leven van de crew en passagiers op het spel zetten doet er niet toe?

Ik vind je opmerking daarom erg kort door de bocht. Ook om meteen te roepen dat er geen overmacht is? Met alle respect, wat weet jij daarvan?(let wel. Ik zeg nergens dat het wel of geen overmacht is, ik weet het in deze situatie namelijk ook niet, heb namelijk geen onderzoek gedaan naar deze vlucht.

Het is heel simpel, Een passagier kan niet oordelen of iets overmacht is of niet. Daar hebben we, voor vluchten vanuit Amsterdam, het onafhankelijke ILenT voor. (Gelikkig)
Ook de commerciele bedrijven met een extreem verdienmodel zoals EU Claim (bijna 500 euro innen op een een claim van 1200???) maken bij beoordeling van overmacht gebruik van de gegevens die het ILenT verstrekt.

Verder staat overigens nergens dat je er recht op hebt. Eerder dat je er "mogelijk" recht op hebt....
Het lijkt hetzelfde, maar is het niet. (Je kan iets krijgen, maar dat hoeft niet. De Airline mag betalen, maar hoeft niet) Daarvor zal eerst gedegen oinderzoek gedaan moeten naar wat de reden van de vertraging was. Pas als onomstotelijk blijkt dat het wel of geen overmacht is (en bv het ILenT daarover uutsluitsel geeft, of juridiche jurisprudentie in soortgelijke zaken), kan er bepaald worden of er al dan niet recht is op compensatie. Niet elke vertraging betekend dat er betaald moet worden door de Airline. Of je het nu leuk vind of niet, . Zo werkt het. En niet anders.

Ik hoop overigens wel voor jou dat je het geclaimde bedrag ontvangt. Zou je ons daarvan op de hoogte willen houden?
kunnen we allemaal ons voordeel mee doen!

Sniper
07-04-15, 12:37
Met mijn opmerking betreffende "het geen boodschap hebben over het hoe en wat" bedoel ik niet dat het vliegtuig op schema MOET vertrekken ten koste van de veiligheid. Wel bedoel ik daarmee dat er uiteindelijk geen reden kan zijn (behalve dus onmacht, waarop alle te claimen vluchten volgens Euroclaim in het voren op zijn gecontroleerd) om niet tot claimen over te gaan. Dat een vliegtuigmotor stuk is is natuurlijk hardstikke vervelend, maar desalniettemin hebben de passagiers nog steeds "recht" op een schadevergoeding. Ondanks dat de luchtvaartmaatschappij er niets (of weinig) aan kon doen. Men is namelijk hoe dan ook gedupeerd.
Enkel post`s terug werd gezegt dat ik de vlucht dan maar kostenloos had moeten annuleren (omdat die mogelijkheid er schijnbaar was). Want nu zou ik geen aanspraak kunnen doen op een claim? Dat lijkt me toch sterk.
Ik heb geen ervaring op dit gebied en laat me graag adviseren. Ik ben wel van mening dat ik "recht" heb op een bepaalde vorm van schadevergoeding, gezien de wetgeving op dit gebied.

Je hebt zeker gelijk als je zegt dat Euroclaim zakkenvullers zijn. Zelf vond ik het e.a. ook behoorlijk "aan de prijs"....:confused:

Ik hou jullie op de hoogte. Hebben meer mensen hier overigens ervaringen mee, ik zie zo niets op dit forum over dit onderwerp. Maar ik kan uiteraard ook verkeerd kijken.


Groet Allard

b767-300er
07-04-15, 13:34
Hallo Allard

Bedankt coor je opheldering. Ik doelde met je uitspraak eigenlijk alleen maar dat je stelt recht te hebben en vervolgens een citaat plaatst (geen idee waarvan, hij komt zo in ieder geval niet uit de EU regelgeving) waarin stata dat het mogelijk is dat... Etc. Vandaar dat ik dat even iets nuanceerde.

Voor jouw informatie. Een birdstrike is dus wel degelijk overmacht zie daarvoor de geldende jurisprudentie hieromtrent.
Niet dat er in dit geval een birdstrike was. Gaf het alleen maar als voorbeeld.

Even een misverstand wegnemen. EUClaim controleert niet van te voren op overmacht. Die dient pas een opdracht bij ILenT daartoe in als er een opdracht voor betreffende vlucht binnekomt. Voor die tijd benoemt EU claim alle vertraagde vlichten als mogelijke kanshebber voor een vergoeding tenzij zij al tekenen hebben dat het overmacht is.

Ik heb er wel degelijk ervaringen mee met de gehele regelgeving. Zoals wellicht bekend dien ik zelf ook claims in namens andere mensen of ondersteun ze daarbij . Als een soort hobby van mij is geworden.(verdien er overigens geen boterham mee zoals de commerciele bedrijven met een extreem verdienmodel zoals EU claim dat wel doen getuige hun fee van 500 euro???)
Tot nu toe is mijn slagingspercentage 100 procent uit claims voortvloeiende uit 19 vertraagde vluchten (dus weet ondertussen echt wel waar ik het over heb) en ik ga er ook alleen mee aan de slag als er kans is /recht op vergoeding. Heb onlangs voor mensen hier op het forum die in januari/februri met Jetair vlogen met goed gevolg afgerond wat natuurlijk ontzettend leuk is voor deze mensen. Krijgen 1200 euro terug waar anderen zelf nog lopen te stuntelen of afgewezen worden en dat is toch mooi meegenomen. Ik krijg daar veel voldoening uit.

Vandaar ook dat ik deze kwestie kritisch volg want als blijkt dat je in dit geval van minder dan 4 uren maar meer dan 3 uren ook rechtbhebt op compensatie heb ik weer wat geleerd. Zoals eerder gezegd was ik er namelijk niet aan begonnen omdat de regelgeving mijns inziens hier niet in voorziet. .

Voordat ik wederom commentaar krijg van mensen dat ik dit post en zien als iets commercieels en dit gaan melden bij de moderators. Deze post is niet bedoeld als reclame. Ik reken ook niet meer als een kleine onkostenvergoeding wat overeenkomt met de genaakte kosten zoals aangetekende porto naar JetAir in Belgie etc. Ik heb ook geen website en ben geen commercieel bedrijf. Dat wil ik wel even helder hebben voordat daar misverstanden over zouden kunnen ontstaan zoals een voorgaande keer.

Wolf2014
07-04-15, 13:55
Ik hoop nooit gebruik te hoeven te maken van je aanbod, maar fijn dat je dit doet!

Sniper
07-04-15, 17:09
Vind ik ook. Ik wist niet dat je zelf ook namens gedupeerden claims in dient. Goeie zaak!
Mja, we zullen zien wat Euroclaim voor mijn kan doen, alleen maar een hoop praatjes of wellicht toch nog een positief resultaat. Dan neem ik die 450 euro maar voor lief...zelf heb ik er geen werk van.

Groet Allard

Jeroen Verbaas
07-04-15, 21:30
Hoi! Wij hebben onlangs een brief ontvangen van JAF dat we 1200 EURO terugkrijgen voor onze vertraging van 25,5 uur van Miami naar Nederland (2-2-2015). Dit was ons niet gelukt zonder b767-300er. Hij heeft alles direct overgenomen van ons. Dit heeft ons een hoop kopzorgen gescheeld want het is niet makkelijk om te communiceren met een vliegtuigmaatschappij. Wij zijn in ieder geval superblij en hebben alweer geboekt!!!! Ik hoop dat niemand van jullie een nare vertraging krijgt maar mocht je dit overkomen, kan ik b767-300er van harte aanbevelen!!!

Elliekeuh
08-04-15, 09:44
Goed om te weten.

Ik baal een beetje van de gemengde informatie en non-informatie die Jetairfly geeft met betrekking tot het upgraden van je boeking en/of een extra bagagestuk bij te boeken. De prijzen en informatie op "mijn boeking" kloppen kennelijk niet, net zoals de informatie die te vinden is bij de veelgestelde vragen.

Ik had een dame aan de telefoon die me een prijs noemde over een upgrade naar economy plus, kosten waren 150€ per enkele vlucht en je zou dan 10 kg meer bagage mee mogen nemen. Die informatie vind ik nergens anders terug. Grrrr!

Iemand hier ervaring mee? Het gaat om de vluchten die met de dreamliner uitgevoerd worden.

Hallo
wij hebben ook voor september geboekt en wat de extra bagage betreft kon je dit gewoon bij je boeking doen. Je kon dan kiezen voor heen en terug of enkel de terugvlucht. Of je dit nog achteraf kan weet ik ook niet, maar het lijkt mij dat het wel nog mogelijk moet zijn.

b767-300er
08-04-15, 10:14
Kan tot 4 dagen voor vertrek geregeld worden.
Ook nog op de luchthaven, maar dan betaal je meer.

Myrthle
10-04-15, 09:45
Jetairfly heeft nu de aanbieding "3 crazy Miami days". Reserveren van 10-4-2015 t/m 12-4-2015. Ik heb allang geboekt maar dit lijkt mij een mooie aanbieding!
https://www.jetairfly.com/sites/jetairfly/files/styles/jetbans_landscape_m/public/banners/CrazyMiamiDays_0_0.jpg?itok=sY-YLH04 (http://www.jetairfly.com/nl/last-minute/alle-luchthavens/miami)

marjolijne
10-04-15, 13:08
Oh wow thanks,
Ik heb het in de groep gegooid.
We gaan weer een meiden tripje maken en een ticket voor 300 euro is toch wel lekker.
Hopelijk gaat de rest akkoord.

Frans1949
10-04-15, 13:15
Hele mooie aanbieding. Helaas al geboekt. :p

marjolijne
11-04-15, 13:59
Thanks Myrthle!!!

We hebben geboekt voor eind September.
We gaan dit jaar met 6 meiden, gaat dus helemaal leuk worden.
Helaas was op de heen weg de 149 al uitverkocht.
Dus hebben we nu 330 euro betaald en 10 euro extra voor extra bagage terug.

En wat ook netjes is, geen boekingskosten en geen creditkaart kosten.

Myrthle
11-04-15, 21:11
Graag gedaan Marjoleine ! Fijn dat jullie gebruik konden maken van de actie. Dat wordt genieten in september :)

mijnie
12-04-15, 08:46
Mooie actie! Had mij in mijn periode toch nog 40€ uitgemaakt.

marjolijne
13-04-15, 10:47
Het zal hier vast wel ergens vermeld staan, maar kan het niet zo snel terug vinden.
En op andere sites ook niet.
Wij vliegen op 25 sept vanaf brussel naar miami met de jaf623
Terug 5 okt met de jaf108.

Worden deze uitgevoerd door jaf of door Arke?
En welke toestellen?

b767-300er
13-04-15, 12:20
Door Arke met de 787

marjolijne
14-04-15, 08:28
Thanks voor de info.
Vorig jaar bij arke geboekt en met Jaf gevlogen.
Nu bij Jaf geboekt en gaan we met Arke :confused:

Ben wel benieuwd naar de 787.

Frans1949
14-04-15, 09:55
Dan mag ik toch aannemen b767-300er dat ik op 19 september ook met een 787 vlieg met vluchtnummerJAF623 van af Brussel?
Kijk er wel naar uit om eens met de 787 te vliegen.
Ik was jaren geleden in Seattle toen zag ik tot mijn verbazing vier 787 op het platform staan en er waren er twee in aanbouw.
En dat terwijl ze nog geen meter hadden gevlogen.
Wat "vliegt" de tijd. :p

b767-300er
14-04-15, 19:40
Dan mag ik toch aannemen b767-300er dat ik op 19 september ook met een 787 vlieg met vluchtnummerJAF623 van af Brussel?
Klopt, dat is correct.

Bieg
21-04-15, 20:22
Hoi Frans, ik heb deze keer heen en terug mogen genieten van de Dreamliner en het is me prima bevallen!

b767-300er
21-04-15, 21:56
Arke en Jetair beëindigen de route naar Florida per 31/10/2015

Tevens wordt er begin mei gebruik gemaakt van de diensten van TITAN met een B767-300ER G-POWD in verband met onderhoud aan 1 van de Arke Long-Haul machines

Jetairfly
22-04-15, 11:31
Wij blijven deze winter inderdaad vliegen naar Florida! 2x/week naar MIA, Miami en 1x/week naar SFB, Orlando. Goed nieuw dus :-)
Kathleen Vandenbulcke (online marketing TUI België) i.o.v. Jetairfly

Fitzroy
22-04-15, 11:39
Goed nieuws, Kathleen! Geldt dit dan alleen voor Arke in Nl? Want daar zijn idd geen vluchten meer te boeken vanaf 31-10.

marjolijne
22-04-15, 11:48
Kan het misschien zo zijn dat ze stoppen met de dreamliner op Florida?
Ik zie namelijk in het winterseizoen op de arke site alleen de 767

b767-300er
22-04-15, 15:12
Arke en Jetair beëindigen de route naar Florida per 31/10/2015

Tevens wordt er begin mei gebruik gemaakt van de diensten van TITAN met een B767-300ER G-POWD in verband met onderhoud aan 1 van de Arke Long-Haul machines

Ik heb me inderdaad wat knullig uitgedrukt zie ik nu na het half lezen van een MEMO.

Arke en Jetair beëindigen de route naar Florida met de 787 per 31/10/2015.
Vanaf die datum weer "gewoon" de B767-300ER

G-POWD vervangt 1 van de machines die lange afstandsvluchten uitvoert voor Arke vanaf eind april tot en met 10 mei. Dit wordt echter niet gecommuniceerd door Arke

Bieg
22-04-15, 20:16
Hoi bieg. Fijne vakantie gehad ? Welke van de drie Dreamliners hadden jullie ?

Ik heb een heerlijke vakantie gehad, dank je Ferry (ik was alleen overigens). Ik heb geen flauw idee welke Dreamliner ik had, ik weet alleen dat het een toestel van Arke was en dat deze net 3 weken oud was ;). Oh ja, en we hadden nog een mooie lichtshow aan boord (zie mijn blog voor foto's)!

rotarynette
02-05-15, 12:42
Na meerdere malen mailen en telefonisch kontakt met jetair, en toezegging van onze claim voor gemaakte kosten.
Helaas nog steeds geen reactie.
Nu onze reisverzekering maar de opdracht gegeven dit voor ons te behandelen.
zijn er nog meer passagiers van deze rampvlucht( JAF 624, 23-2-2015, ipv 22-2 2015) die niks horen van Jerairfly?

b767-300er
02-05-15, 13:19
Ikzelf heb voor een aantal passagiers van een vlucht van 2 weken eerder de afhandeling van de claims voor mijn rekening genomen en die mensen hebben hun geld al een maand op hun rekening staan. Ook in die vlucht waren passagiers aanwezig die via andere (commerciele) wegen hun claim hebben ingediend en nu nog steeds niets gehoord hebben of waarvan de claim is afgewezen.

b767-300er
03-05-15, 11:40
JetAir winter 2015/2016.

Allereerst even iets over het in te zetten materieel: B767-300ERW. Machine vliegt deze rotaties exclusief voor TUI België.
Het zal de enige nog voor JetAir opererende 767-300ERW zijn, de OO-JNL.
Machine is uit februari 2000. Heeft zon 70000 vlieguren gemaakt en zon 15000 starts en landingen.
Maximum aantal vlieguren voor een Boeing 767-300ERW is 130.000. Praktijk leert dat de meeste maatschappijen zo rond de 100.000 vlieguren afscheid nemen van de Boeing 767.
Deze machine kan dus, (in dat opzicht) nog een jaartje of 6 mee. Hij staat onder lease bij Jetair tot het voorjaar van 2018. Dan neemt Jetair afscheid van deze machine.
Het is ook mogelijk dat in plaats van de OO-JNL de PH-OYI van Arke wordt ingezet. Deze kisten zijn zowel van buiten als van binnen gelijkwaardig.

Seating van de OO-JNL in het winterseizoen 15/16:
31 Premium Comfortplaatsen (in een 2-3-2 opstelling)
86 Comfortplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
178 Economyplaatsen (in een 2-4-2 opstelling)
Totaal 295 zitplaatsen.

Schema (Alle tijden lokaal en onder voorbehoud van wijzigingen):
Let op, deze tijden zijn niet geconfirmeerd, de kans is 99% dat de tijden, dagen en nummers nog zullen wijzigingen.
Aan onderstaande informatie kan dus ook op geen enkele manier rechten worden ontleend.




Dag

Flight

BRU

BRU



MIA

MIA

BRU

Flight



Di

JAF 207

1330

1330



1735

1935

1055

JAF 208















Dag

Flight

BRU

BRU

SFB

SFB

MIA

MIA

BRU

Flight



ZA

JAF 609

1330

1330

1720

1850

2005

2120

1240

JAF 610

b767-300er
19-05-15, 20:19
Voor iedereen die denkt dat alleen JAF kommer en kwel is met vertragingen.... Ook grote maatschappijen hebben hier "gewoon" last van.

http://www.rtvnh.nl/nieuws/164652/klm-breekt-record-transavia-met-ruim-47-uur-vertraging-richting-schiphol

(Let op. Vergelijk Betreft alleen vluchten van en Naar Nederland)

Elliekeuh
25-05-15, 12:41
B767-300er wij vliegen 26 september naar miami. Nu vraag ik mij toch af met welk vliegtuig wij zullen vliegen want op de site van jetair staat dat vanaf het zomerseizoen alle vluchten naar amerika zullen uitgevoerd worden met de dreamliner.

b767-300er
25-05-15, 12:59
Deze vlucht wordt uitgevoerd door 1 van de Arke dreamliners.

Alleen eind mei en begin/medio september zijn er enkele vluchten met een B767-300ER ivm ombouw aan het interieur van de dreamliners.

thelatinworld
28-05-15, 15:10
Vluchten Jetairfly voor de winter zijn te boeken via de website van Jetairfly met prijzen vanaf € 199,99

mijnie
28-05-15, 16:20
Ik kreeg net mail dat mijn vluchttijden in september gewijzigd zijn. Vertrektijd Brussel is gewijzigd van 10.30 naar 13.30 en vertrektijd vanaf Miami van 19.55 naar 16.50.
Ben niet echt "amused".

marjolijne
28-05-15, 16:45
He wanneer ga je in September?
Wij hebben namelijk alleen een wijziging gekregen voor de terug reis.
En die is van 16:50 naar 19:55 gegaan.
Wij gaan van 26-9 tot 5-10

mijnie
28-05-15, 16:54
Ik ga de 29e en kom op 12/10 weer terug

Elliekeuh
02-06-15, 09:17
Wij hebben ook een wijzeging ontvangen voor de terugvlucht op 12/09. Van 16:50 naar 19:55, mij hoor je niet klagen als het later is :-) nog wat langer vakantie dan :-)

Ja dat zal idd wel opvallen, wij zijn 2 koppels valt misschien ook op :-) (kweet alvast eentje van ons 4 die genoeg bagage gaat meehebben dat het opvalt ;-))
En het zijn precies nog 116 dagen om af te tellen :-), nog best lang maar het zal wel rap gaan.

Elliekeuh
02-06-15, 09:18
@mijnie;
Ben je zeker dat je vluchttijd gewijzigd is van 19:55 naar 16:50 want ik vlieg de 12de ook terug van Miami naar Brussel en in mijn mail staat wel degelijk van 16:50 naar 19:55

b767-300er
02-06-15, 18:49
Ik ga de 29e en kom op 12/10 weer terug

Op 12/10 is de terugreistijd juist naar 19.55 gegaan. Was idd 16.50

mijnie
03-06-15, 12:37
zal eens even thuis op mijn écht computer kijken, zou gerust kunnen dat ik dat door die kromme formatering helemaal verkeerd gelezen heb. Maar dan nog ben ik not amused over de heenvlucht :rolleyes: heb er altijd een beetje de pest in om vrij laat ergens aan te komen.

Gunther84
03-06-15, 12:52
Ik vertrek op 05/09 en kom terug op 21/09 en heb ook een mail gehad dat alleen de terugvlucht van 21/09 verschoven is van 16.50 naar 19.55

b767-300er
03-06-15, 19:26
ik zou aankomst rond 1800 niet als laat willen definiëren. :)

Minneke
11-06-15, 12:28
Vluchten Jetairfly voor de winter zijn te boeken via de website van Jetairfly met prijzen vanaf € 199,99

Dat hebben wij dus al gedaan :)... vertrek 22/12/2015 en terug 5/01/2016 ... Zou deze vlucht met de Dreamliner zijn???

b767-300er
11-06-15, 17:51
Helaas, vanaf circa 1 november met de B767-300ER OO-JNL.... (of juist geluk, net hoe je het bekijkt)

Frans1949
11-06-15, 18:10
Helaas, vanaf circa 1 november met de B767-300ER OO-JNL....

Waaruit deze reactie ik dus kan afleiden dat onze vlucht Brussel naar Miami op 19 september dus nog steeds staat gepland met de Dreamliner. Doet mij veel plezier.👍

En Niels, ik stuur jou zeer binnenkort een pb-tje want we hebben antwoord van Jetairfly over de gemiste vlucht can mijn vrouw.

robinthart
16-06-15, 14:20
Net terug van miami met de dreamliner. Persoonlijk een beetje overhypted. Gedimde ramen zijn wel echt gaaf. Geluid,klimaat, turbulentie etc allemaal hetzelfde. Had er echt meer van verwacht! En weinig toiletten!

b767-300er
16-06-15, 18:25
Ieder zijn ding natuurlijk. En alle meningen zijn persoonlijk. In de cockpit geweest na de vlucht per ongeluk? Dan zie je pas echt wat voor high-tec apparaat het is. Maar goed. Mij. Persoonlijke mening is anders haha.

Maar 5 toiletten niet genoeg? ;-) En het klimaat is toch echt anders hoor.... Wellicht heb je het persoonlijk niet gemerkt (ik merkte het vooral aan de droogte van de ogen en mond) maar de luchtdruk scheelt enorm (en daarmee ook de fitheid bij aankomst)

Turbulentie heeft overigens niets met de machine te maken uiteraard.........

Als ik moest kiezen wist ik het wel. Maar dat is ieder voor zoch uiteraard. Wel een beetje op tijd vertrokken??

robinthart
16-06-15, 18:40
Ja prima op tijd vertrokken. Heen duidelijk een Belgische crew. Terug arke. Service van de Belgische crew was stukken beter dan de Nederlandse. Ze kwamen veel vaker met water en waren ook veel vriendelijker.

Helaas niet in de cockpit mogen kijken maar heb inderdaad op foto's gezien dat het heel modern is. Had ergens gelezen dat door de aerodynamische constructie de turbulentie minder zou zijn bij dit toestel. Maar daar heb ik niks van kunnen merken. Verder prima vluchten gehad. Eten was wel wat minder, maar dat kun je verwachten. Weerhoudt mij niet om weer met jetairfly te vliegen

b767-300er
16-06-15, 20:05
Het referentiekader is natuurlijk erg smal. Dat je minder last hebt van turbulentie wil niet zeggen dat je er geen last van hebt/kan hebben.
Dat het minder is betekend dat je evengoed zware turbulentie kan hebben. Echter met een andere machine (bv 767) had het onder exact diezelfde omstandigheden veel zwaarder geweest. Dat is wat ze bedoelen.
Dat maakt vergelijken wat lastig. je weet namelijk niet wat het andere toestel op dat moment zou ervaren, daar zit je tenslotte niet in.

Stel als je turbulentie kunt uitdrukken in een schaal van 1 tot 5 en je vliegt een gebied in met turbulentie 3, dan kan dat in een 787 als turbulentie 1 voelen en in een 767 als turbulentie 5. Dat wordt ebdoeld met minder last van turbulentie....

verbeek
02-07-15, 09:13
Jetair zou vanaf de herfstvakantie een ander schema vliegen op Florida.
Zaterdag Brussel-Miami-Brussel.
Dinsdag Brussel-Orlando-Brussel.
Tijden en data kon ik nog niet terugvinden.
Arke zal misschien ook hetzelfde doen vanuit Amsterdam?

Frans1949
02-07-15, 13:10
Even een update.

Zoals misschien nog herinnerd wordt hebben we we in februari wat problemen gehad met Jetairfly.
Even in het kort.
Mijn vrouw vloog terug vanaf Brussel naar Orlando Sanford met Jetairfly.
In Miami moest zij, zoals gebruikelijk, het toestel uit om langs de immigratie te gaan.
Daar waren lange rijen en door wat problemen miste zij het toestel.
Ik ben haar toen in Maimi gaan ophalen dit terwijl ik stond te wachten in Sanford.

Aangezien de problemen ontstonden door de immigratie was en voelde Jetairfly zich niet verantwoordelijk.
Toch vonden zij het erg vervelend en vroegen ons wat wij als extra kosten hadden gemaakt.
Wij hebben het zeker niet overdreven en een redelijke declaratie opgegeven.

Zojuist hebben wij een email van Jetairfly gekregen waarin ze vertellen ons 150 euro te zullen vergoeden.

Mag dus duidelijk zijn dat we Jetairfly dankbaar zijn en bijzonder tevreden met hun reactie.

Jerairfly gaat dus zeer klantvriendelijk om met passagiers die in de problemen raken concludeer ik hier uit.
Dus mag Jetairfly ook rekenen dat wij in de toekomst nog vele malen met Jetairfly zullen vliegen.
De volgende vlucht is dan ook op 19 september van Brussel naar Miami en we kijken er naar uit.

verbeek
02-07-15, 18:11
Kleine verbetering de vlucht op dinsdag zou Brussel-Orlando-Miami-Brussel zijn.
Voor zover de informatie klopt wordt deze uitgevoerd met een 767.
Vertrektijd staat op 7h30 vanuit Brussel.
Zal nog wel veranderen zoals gewoonlijk.

mio_natasja
02-07-15, 21:43
vliegen met jetairfly is mij prima bevallen goeie service aan boord gratis de nieuwste films,heerlijk eten en een snack prima

Nimie
06-07-15, 23:33
Ik ben blij voor Frans dat Jetair jullie wel een passende tegemoetkoming heeft gegeven, maar helaas deel ik de mening over de klantvriendelijkheid van Jetair absoluut niet.
Wacht al sinds 5 januari 2015 op een reactie op een ingediende klacht en claim voor de vertraging van 36 uur op vlucht jaf624 op 20 dec 2014 van sanford naar Amsterdam. meerdere malen contact gezocht maar tot op heden geen enkele reactie van Jetair!
We hebben de klacht inmiddels uit handen gegeven. Ben wel benieuwd of er mensen zijn die wel reactie hebben gehad. Het is inmiddels een principe kwestie geworden, want dit is echt onfatsoenlijk.
Prijzen van Jetair zijn prima, maar de service is echt beroerd....

b767-300er
07-07-15, 06:35
Ik heb namens 2 stellen hier een claim van Jetair in behandeling gehad van vertraagde vluchten in februari.
Deze zijn allebei in april met goed gevolg afgerond. Ook hier heeft Jetair haar verantwoording genomen.

charon
07-07-15, 12:53
Goedemiddag,

Ik heb dit hele onderwerp gelezen (duurde wel even want was zo veel:p) maar er staat zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie..
Wij vliegen op Dinsdag 6 Oktober vanaf Brussel met vluchtnummer JAF207 naar Miami en op Vrijdag 23 Oktober vanaf Miami naar Brussel met vluchtnummer JAF508.
Volgens mij is dit een rechtstreekse vlucht omdat Jetairfly pas vanaf November naar Orlando vliegt. Of heb ik dit nu verkeerd en vliegen we met Arkefly? En Niels kun jij zien of dit met de Dreamliner is of niet? Bij boeken heb ik dat toendertijd namelijk zien staan en nu kan ik dit nergens meer terug vinden..

En Niels ik vind het echt super dat je zo behulpzaam bent voor iedereen! Mag nog wel eens gezegd worden:o

Groetjes Charon

mio_natasja
07-07-15, 17:55
dit is met de dreamliner wij hebben daar ook mee gevlogen prima service

b767-300er
07-07-15, 18:57
Hallo Charon,

Beide vluchten zijn nonstop (dus zonder overstap en tussenlanding) en worden beide uitgevoerd door een 787 dreamliner van Arke.

Incidenteel zal er een 767-300ER ingezet worden ivm onderhoud aan de 787. Dit was eind mei het geval en zal begin september wederom het geval zijn.

charon
07-07-15, 20:36
Dank jullie wel voor de snelle reacties! Al vaker met Arke gevlogen en op zich altijd prima bevallen dus hopen dat het nu ook weer zo is.
We hebben er in ieder geval zin in! Nog maar 91 dagen;)

Gunther84
08-07-15, 08:30
Wij vertrekken op 05/09/15 naar Miami dus als ik het goed heb b767-300er kan het zijn dat de dreamliner dan in onderhoud staat? :(

Gunther84
09-07-15, 13:07
Bij het reserveren van de plaatsen in de dreamliner worden de plaatsen op de 1ste rij (rij 10) in het geel aangegeven, is hier ook meer beenruimte of is dit niet het geval?

b767-300er
09-07-15, 18:28
Ja. Er zit op die rij geen schot. Wel wachtenden voor het toilet daar. Das een nadeel!

b767-300er
10-07-15, 19:03
Ik heb er reeds al een behoorlijk aantal vluchten met de 787 opzitten.
Ik kan je zeggen, dit is echt een huzarenstukje. Alles is echt hypermodern, van de cockpit tot de wc.

Al beweren sommige passagiers dat ze geen verschil zien, mijn mening is toch echt totaal anders.

Bullyleo
10-07-15, 23:28
Wij vliegen op 22 september met Jetairfly van Brussel naar Miami en dus met de Dreamliner als ik het goed begrepen heb. Nu willen wij graag onze stoelen reserveren en dat kan pas 6 weken voor vertrek. Wij willen echter een upgrade naar Economy Comfort voor meer beenruimte. Normaal kijken wij dan op Seatguru wat de beste plaatsen zijn maar de vliegtuigen van Jetairfly staan daar niet op. Hoe kan ik er nu achter komen welke plaatsen ik moet nemen? Ik heb namelijk al eens een comfort stoel gehad met wachtrij voor de plee voor mijn neus en dat wil ik niet nog eens meemaken.

b767-300er
11-07-15, 05:55
De economy comfort van jetairfly is hetzelfde als de premium club van Thomson

De afbeelding van de Thomson 787-8 staat wel op seatguru.

Gewoon voor de heenreis een HJ stoel reserveren en terug een AC stoel. Geen zon op je ramen, met zijn 2-en bij elkaar gen verder niets vermijd rij 7AB en 6GH ivm toiletten op rij 7/8 aan de linkerzijde vanhet toestel.

b767-300er
16-07-15, 18:39
Vanaf 1 november vliegt de PHOYJ (TYPE: B767-300ER) de MIA-SFB routes voor JetAirFly.

har66
17-07-15, 11:44
Wij vliegen op 12 september met vlucht JAF623 en hebben stoel 31A en 31B
Op 21 september vliegen we terug met vlucht JAF108 en hebben dan stoel 30B en 30A.
Zijn dit goede plaatsen of moet ik ze nog wijzigen? Kom op Seatguru niet echt verder. Kan namelijk Jetairfly daar niet vinden als maatschappij.

b767-300er
17-07-15, 13:37
Wat versta je onder goede plaatsen?
Wat de een goed vind hoeft de ander niet goed te vinden en vv.

Als je een paar posts boven je kijkt zie je waar je moet kijken om het toestel van JAF te vinden

Bullyleo
24-07-15, 10:03
Pffff...... blijkt dat de informatievoorziening van JAF toch niet helemaal helder is geweest, of ik ben natuurlijk zo'n leek of heb het niet goed begrepen. Vannacht om 12 uur achter de pc gezeten want vandaag gaan onze 60 dagen voor vertrek in. Zoals ik het van de medewerker van JAF begreep, kon ik pas 60 dagen voor vertrek een upgrade naar de premium comfort regelen en dat deze stoelen ok pas dan beschikbaar zouden komen. Dus vannacht om 24.00 uur achter de pc, blijkt dat ik daar aleen de mogelijkheid had om een stoel te kiezen in de Economy Class en dat alle stoelen in de Premium op grijs stonden. Kon ook alleen de heenvlucht regelen. Grrrrrr!!!!! Uiteindelijk toch maar twee stoelen gereserveerd waarmee ik in ieder geval wat meer beenruimte had. En natuurlijk 40 euro afgerekend voor deze reservering. Vanochtend telefonisch contact gezocht met JAF en de allervriendelijkste mevrouw heeft mij toen uitgelegd dat een upgrade naar de Premium Comfort alleen telefonisch kon en dat ik dat al veeeeeeel eerder had kunnen doen. Grrrrr...... Uiteindelijk om 09.00 uur gebeld met JAF en voor de terugvlucht nog de Premium Comfort geregeld. Momentje meneer, ik verbind u even door naar een collega waar u de stoelen kunt reserveren. In de wachtrij en dan een bandje krijgen dat ze pas vanaf 09.30 bereikbaar zijn. Grrrr..... Om 09.30 uur teruggebeld en dan te horen gekregen dat de stoelreservering nu nog niet kan. Grrrrrr........! Afijn, nu even wat irritaties maar daar laat ik mijn vakantiegevoel niet door vergallen. Maar voor de mede-forummers denk ik wel handige info.

b767-300er
25-07-15, 09:19
Volgens mij is die 60 dagen exact 60 dagen. Dus rekening houden met de vertrektijd ter plaatse... (En omrekenen naar NL tijd)
Althans zo is het bij Arke

Bullyleo
25-07-15, 14:50
Onze vertrektijd vanuit Brussels is 13.30 uur, maar ik kom gewoon om 24.00 uur al inloggen en plaatsen reserveren in Economy. Een voordeel aan dit hele gedoe is dat we gelukkig op de terugweg Economy Comfort terug vliegen die standaard 30 kilo bagage en 10 kilo handbagage heeft. We hadden bij de boeking al 5 kilo extra geboekt in Economy en daarmee komt het totaal op 35 kilo ruimbagage PP. Duss........ we hoeven ons niet in te houden daar hahaha ;););)

KeljoenFriecrul
07-08-15, 12:19
Vraagje - weet iemand wanneer JetAirFly de tarieven voor na maart 2016 bekend maakt? Of wanneer dat meestal gebeurt voor het komende jaar?

b767-300er
07-08-15, 17:37
Zon beetje rond oktober/november

Sniper
18-08-15, 13:49
@Nimie;
Zo zijn wij al maanden bezig om geld los te peuteren bij JetairFly vanwege 3.5 uur vertraging bij ons laatste vlucht d.d. febuari 2015. Euroclaim heeft al meerdere brieven geschreven maar tot op heden helaas geen succes. Wel heb ik gehoord dat andere passagiers op die vlucht reeds een schadevergoeding hebben ontvangen via Euroclaim dus we wachten met spanning

@Bullyleo;
Da`s knap waardeloos idd.

b767-300er
18-08-15, 20:51
@Sniper;
Ook de passagiers van de februari vlucht die ik heb geholpen hier van het forum hebben het geld al een paar maanden (lees: April) op hun rekening staan, na het sturen van 1 brief en alle extra bewijzen.
Ik ken het bedrijf EuroClaim niet (bedoel je soms EU Claim?) maar ik zou een ander bedrijf of individu zoeken die dat voor je kan en wil doen.
Als je inderdaad EU claim bedoeld, bespaart dat je ook nog eens een hoop centjes. Want het verdienmodel van EU claim is op zijn zachts gezegd "niet goedkoop". (het staat een bedrijf uiteraard vrij zijn eigen verdienmodel te hanteren, maar toch, 26% en 29,95 pffff)

mijnie
19-08-15, 09:41
@Bullyleo;
Ik had 60 dagen voor vertrek om 5:00 ´s ochtends geprobeerd om te reserveren, geen succes. Paar uur later kon ik probleemloos inloggen en een stoel reserveren. Ik had premium comfort voor de terugreis wel al enkele maanden op voorhand geregeld, dus daar kan ik niks over zeggen.

ann1
19-08-15, 10:16
Wij zaten op de vertraagde vlucht van 23 februari (waarmee we met bussen naar Brussel zijn gegaan) en hebben ondertussen een schadevergoeding ontvangen.

Sniper
19-08-15, 13:03
Okay, dan zullen wij ook wel binnenkort bericht krijgen. En ik bedoel natuurlijk idd EU Claim.

@b767-300er;
Was mij bekend. Het ea is al in gang gezet dus ik zit deze rit uit. Dat dit me wellicht wat meer geld gaat kosten is duidelijk, het zij zo.