PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: Avis



VinMor
19-12-06, 21:06
Is er iemand bekend met Avis? zie:Link (http://www.avis.nl/avisonline/nl/avis.nsf/fTopFrameSets/A3D2F1019FF37DB8C12569FF0059189F?OpenDocument&~Default&_S1_A3D2F1019FF37DB8C12569FF0059189F_N2_N3)

Eric
20-12-06, 11:46
Even voor alle duidelijkheid:
Avis is de op één na (Hertz) grootste autoverhuurder ter wereld.
Het is een van oorsprong Amerikaans berdijf, echter de lokale vestigingingen zijn een vorm van franchise.
In Nederland is het onderdeel van de ARM (Amsterdamsche Rijtuig Maatschappij) wat weer een onderdeel van de Hagemeier groep is.
Voldoende?
Eric

Karin71
13-09-07, 16:18
Ik heb voor onze vakantie een auto gehuurd bij Avis. Wij betalen voor 17 dagen 344 euro Het tarief is inclusief:http://mars.rent-at-avis.com/icons/ecblank.gif
TAX (lokale belastingen)
LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking m.u.v. USA. Hier is het gehele eigen risico met deze dekking afgekocht.)
ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen (V.S.) of 1 miljoen Canadese dollar (CAD)
VRF (kentekenregistratietoeslag)
Onbeperkt aantal kilometersvoor de goedkoopste huurauto.

Voor de Verenigde Staten dient de autohuur gereserveerd te worden vóór 15 september 2007 en plaats te vinden tussen 15 september 2007
en 15 november 2007.

Natasja L.
05-11-07, 14:23
Wij hebben dit jaar een Fullsize SUV ('car group Z') gehuurd; via de internetsite van Avis. In deze klasse valt een Chevrolet Tahoe of een Ford Expedition (ook wordt er soms een Dodge Durango aangeboden). Voor ons stond er een Ford Expedition klaar. Dit vanwege het feit dat ze geen Chevrolet Tahoe hebben bij het verhuurbedrijf in Orlando. Wij vroegen of dit toeval was, maar ze hebben dus nooit een Tahoe. Wij waren blij met de Ford Expedition. De Dodge Durango is net wat kleiner en het interieur vonden wij ook wat minder.

Na de Chevrolet Escalade (verlengde uitvoering) van vorig jaar, vonden wij de Ford Expedition een waardig opvolger. Je mag deze twee eigenlijk niet met elkaar vergelijken. De Escalade is een veel luxere auto. Mocht je ooit de kans hebben, dan moet je echt de Escalade nemen. Wij gaan de volgende keer weer voor een Fullsize SUV. (ook al zijn wij maar met z'n tweetjes)

We zijn zaterdag teruggekomen van vakantie en het is altijd weer even wennen als je in je eigen auto moet stappen (Lupo en Audi TT). Het is een stuk kleiner, je zit lager en geen automaat. Wat een gemis! ;)

mattrob
06-11-07, 11:08
In deze klasse valt een Chevrolet Tahoe of een Ford Expedition (ook wordt er soms een Dodge Durango aangeboden).

Nou, zoals jij al zegt, ik vind de Durango niet te vergelijken met Tahoe of Expedition. Of een Suburban. Die had ik dus veel leuker gevonden .... :???: !

Maar goed, de vakantie was TOP :mrgreen: ! En daar gaat het uiteindelijk om. En Durango is zeker ook een prima auto, lekker ruim en zo. Dus daar heeft het ook niet aan gelegen. Het was alleen dat ik gerekend had op een Tahoe of Escalade, en dan valt het even tegen. Daarom ook mijn reactie in dit topic.

ietie
23-01-08, 14:09
Ik lees van alles over de auto verhuur bedrijven en zie allerlei namen voorbij komen, maar ik lees niks over de goede of slechte kanten van avis,hoor graag jullie ervaringen.

Ta2 Gerrit
23-01-08, 14:38
NIks mis mee, met Avis. Behoord net als bijv. Alamo, Hertz, Dollar, National etc. tot de grotere verhuurders en is net zo goed (of slecht :-) ) als al die anderen

Wij hebben al een paar keer een auto van Avis gehad in het verleden en die waren gewoon goed. Onze voorkeur gaat echter uit naar Alamo, maar dat heeft meer te maken met de aanbiedingen van de diverse tussenpersonen.
Die vallen voor Alamo vaak wat gunstiger uit, ook m.b.t. tot verzekeringen.

Natasja L.
23-01-08, 15:34
Vorig jaar oktober hebben wij een Ford Expedition gehuurd bij Avis in Orlando. De auto en tevens ook de enige Ford Expedition die ze hadden staan, was niet goed (volgens mij helemaal niet) schoongemaakt. Lege flesjes, papiertjes en andere rommel lag gewoon nog in de auto. Natuurlijk zijn wij teruggegaan naar de balie en er werd ons gezegd dat het nog wel anderhalf uur kon duren voordat ze aan onze auto zouden beginnen. Na een lange vliegreis wilde ik gewoon naar mijn hotel. Ik had geen zin om nog langer te moeten wachten. Een andere auto in onze klasse konden ze ook niet aanbieden, simpelweg omdat de Ford Expedition de enige auto was. Uiteindelijk hebben we een voucher gekregen voor het ongemak. Alamo is ook geen favoriet bij ons. Het liefst boeken wij bij Hertz, daar wij betere ervaringen mee hebben. Ik moet wel zeggen, dat als Avis een betere prijs heeft voor exact dezelfde auto, wij toch wel voor de goedkoopste optie gaan. Maar dan moet het prijsverschil wel de moeite waard zijn. Als het verschil niet zo groot is, dan blijf ik liever bij Hertz!

knaapje
23-01-08, 20:03
Ik heb via mijn toenmalige werkgever een vaste klantenkaart van Avis gehad en diverse keren in de USA daar een auto gehuurd.
Alles was goed tot prima geregeld net als bij de vele grote verhuurmaatschappijen. (Avis,Hertz,Alamo,National,Dollar om er een paar te noemen)
De keuze zal veelal afhangen van de typen gevoerde auto's en de tarieven of aanbiedingen die ze hebben.
Meestal zal Hertz en Avis niet als de goedkoopste te voorschijn komen.

Knaapje

coco
19-09-09, 22:09
Wij hebben een auto gehuurd via internet, nu konden we met reserveren niet aangeven dat we een navigatie wilde. Kunnen we die ter plaatse huren?
Thanks!

Ta2 Gerrit
19-09-09, 23:17
Normaal gesproken kun je die aan de bali nog wel bij huren, maar dit kan nog al in de papieren lopen.
Zoals je hier elders op het forum kunt lezen kiezen veel mensen ervoor om hun eigen navigatie te voorzien van een Florida (of heel USA) kaart.

Of ze kopen ter plaatse een Tomtom o.i.d. met een USA kaart, wat vaak goedkoper uitpakt dan huren, en je heb hem dan voor jezelf.
Thuis een Europa kaart erin en je bent ook hier gesteld.

vondutchga
20-09-09, 15:07
ik zou geen avis huren, zoals gerrit al zei koop een tomtom en zorg dat je een FL kaart krijgen, zonde van je geld om zo'n ding te huren.

Anthonie
28-12-14, 10:43
Iemand bekend met Avis Preferred op Miami Airport? Wij hebben via Britsh Airways vlucht + auto geboekt en ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Alvast bedankt,
Anthonie

Sophieke
07-08-15, 08:49
Hoe werkt het sunpass systeem bij AVIS? Moet er voor je doorgaat eerst iets betalen/regelen bij AVIS of wordt dat geactiveerd als je voor de eerste keer door zo'n tollpoort gaat? Is dat dan gewoon Sunpasslane kiezen? Iemand ervaring hiermee? Alvast bedankt!:D

Iemand ervaring met AVIS preferred member bij aankomst op Miami airport? Gewoon doorlopen naar je auto of toch aanschuiven aan de balie?

Njit
07-08-15, 08:59
Toll (zie ook https://www.sunpass.com/rentalcar )

- $3.95 fee per rental day plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
- $16.75 maximum fee per rental month (30 days) plus tolls (at posted cash/TOLL-BY-PLATE rates)
- Automatically opted-in

Eljo
28-12-15, 22:48
Zijn er nog recent mensen die bij Avis hebben gehuurd op Mia en hun ervaring willen delen?
- mag je zelf een auto uitzoeken?
- is er ook een soort van skip the counter?

Eljo
11-01-16, 21:25
Met code C682300 kan je tot 25% korting krijgen. Kreeg op een Premium 10% korting.

Ebelix
12-01-16, 11:33
Op welke site?

FloridaFabian
12-01-16, 14:02
Het werkt op AVIS.com zelf, na nog een keer checken haalt het ongeveer 50$ van mijn boeking af, toch weer een keertje uiteten! Het is een #AWD code.

Eljo
12-01-16, 18:56
Klopt, op de Avis site werkt deze code zoals FloridaFabian heeft aangegeven. Ik heb deze gebruikt op de Nederlandse site.

wendy1
23-01-16, 20:32
Wij hebben een suv gehuurd bij Avis en gaan de auto ophalen op miami airport.
Mag je daar zelf een auto uitkiezen?

Eljo
24-01-16, 22:29
Helaas niet, je krijgt een auto toegewezen. Je kan je wel aanmelden voor Avis preferred programma dan hoef je niet naar de balie.

wendy1
26-01-16, 14:34
Bedankt.
Hoe werkt het dan mbt de tolpoortjes, gaat dat automatisch net zoals bij Alamo?

Eljo
26-01-16, 19:31
Klopt dit werkt hetzelfde.

When a renter utilizes these lanes, the toll system identifies the car and charges the standard cash fee for toll roads as published by the toll authority, plus the convenience fee of $3.95 per day ($19.75 maximum per month).
All toll charges will appear on the renter’s credit card statement as Avis Rent A Car Tolls, Great Neck, NY.

robinthart
29-02-16, 19:40
Als je via de Nederlandse Avis hebt geboekt en achteraf de preffered pas hebt aangevraagd lukt het dan ook om direct naar de garage te gaan ( in Miami) hoe gaat dat in zijn werk. Hoe weet je waar je auto staat aangezien je niet mag kiezen?

Inmiddels zijn de reserveringen en de preffered pas wel gekoppeld.

Bedankt

Eljo
13-03-16, 12:03
Als je Avis Preffered lid bent mag je gebruik maken van Select & Go. Je krijgt een auto toegewezen maar mag deze ruilen tegen een auto die je beter bevalt.
als je op Miami vliegt dan is dit beschikbaar.

Take control of your driving experienceLooking for a ride that's just right for your trip? With Avis Preferred Select & Go you have the freedom to:


Keep your pre-assigned vehicle
Exchange your pre-assigned vehicle at no extra cost
Upgrade to your choice of specialty vehicles for a daily fee

Avis Preferred members receive complimentary use of Avis Preferred Select & Go. Now available at select locations.

robinthart
13-03-16, 18:08
Maar hoe weet je dan waar je auto staat als je direct naar de garage wilt gaan en de balie te skippen?

Eljo
13-03-16, 19:41
In de garage vind je een kantoortje van Avis, daar moet je eerst naar toe. Bij het kantoortje is een display waar je naam op staat met de toegewezen auto.

op YouTube vind je een filmpje, zoek op Avis select go.

robinthart
14-03-16, 19:41
Bedankt voor je reactie. Zou super zijn op deze manier.

Nog 1 vraag. Hoe zit het met de "spouse"? Moet die ook nog geregistreerd worden als extra bestuurder?

Bedankt

Bbusa
14-03-16, 20:57
Ik heb ook een vraagje: ik heb via Car Del Mar een auto gehuurd bij Avis voor €356. Ik heb al via mijn credit card betaald. Als ik inlog via Car del Mar kan ik ook zien dat ik betaald heb. Maar als ik mijn reservering nakijk via Avis staat er dat ik nog €396 moet betalen!

Is dit gebruikelijk? Kan het zo zijn dat Car Del Mar de boeking pas vlak voor aanvang betaald aan Avis?

Ik heb dit ook al nagevraagd bij Car del Mar, mij ze vertellen me alleen dat ik inderdaad betaald heb (duh!), maar niet waarom dit volgens Avis nog niet zo is.

Eljo
14-03-16, 23:06
De spouse hoeft niet geregistreerd te worden. Zie onderstaande voorwaarden.

Avis Car Rental FAQs


As a global rental car leader, Avis offers shared FAQ content for four different countries: U.S., Canada, Australia and New Zealand.

If you don't find the answer to your question on one of these sites, please search one of the others.

For the latest non-smoking policy, click here (https://www.avis.com/car-rental/content/faq.ac?navId=T5M15S00&selCountry=US&contentId=rental-location-veh-US_en-002783&faqSelect=rental-location-veh-US_en-002784).

Country Please Select U S A Canada Australia New Zealand


Find a Topic Please Select Avis Car Sales Avis Profile Claims / Accidents Customer Service Equipment, Options & Special Requirements Miles/Points Programs & Promotions Protections/Coverages Rental Locations and Vehicles Requirements for Renting Reservations

Reservations, FAQsPlease SelectRental Policies, Terms and ConditionsDiscounts, Rates and MileageHow to View, Modify or Cancel on Avis.comCan travel agents book Avis through Global Distribution Systems?What is the No Show Fee "NSF" policy for Avis?

Additional Driver
Additional driver fees will not be reflected in your estimated total when you book your reservation in advance. They will be calculated at the rental counter when the vehicle is picked up.
The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:


Renter's employer (while on company business);
Renter's fellow employee (while on company business
Renter's spouse or life partner.
Disabled renters who have completed the non-licensed renter form

A maximum of 2 additional drivers can complete an additional driver form (http://www.avis.com/car-rental/docs/global/en/AddlDriverForm8610026557.pdf)* for a rental. To save time, you can print out this form, complete and bring it with you to the counter. Additional drivers who can drive the vehicle with the renter's permission (see Exceptions above) are not included in this requirement.

* Note: You need Adobe Acrobat (http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html) to view this form.
For all U.S. states other than CA, NV and NY, the charge for additional drivers is $13 per day per additional driver, with a maximum charge of $65 per rental per driver. The additional driver fee in New York is $3 per day per additional driver. The additional driver fee in Nevada is $11 per day per additional driver, with a maximum charge of $65. There is no additional driver fee in California.
Terms and Conditions
The applicable terms and conditions will vary by location. Be sure to check the bottom of your reservation confirmation for the specific terms and conditions for the location the reservation applies to. Prior to making a reservation, you may search (http://www.avis.com/car-rental/location/loclanding.ac?navId=T2M00S01) for a specific location and view its current policies. Avis recommends contacting the location directly to answer inquiries concerning the specific rental facility.

Eljo
14-03-16, 23:11
@Bbusa: ik heb geen ervaring met Car del mar maar als je een reserveringsnummer van Avis hebt kan je bellen of emailen om te vragen of de reservering betaald is.

robinthart
15-03-16, 16:20
Bedankt eljo!

Disneykids
11-06-16, 10:43
Hallo Allemaal,

Wie weet of je bij Avis op het vliegveld van Miami zelf een auto mag uitzoeken of krijg je er een toegewezen?

Grtjes.

Eljo
11-06-16, 13:44
Als je Avis Preffered lid bent mag je gebruik maken van Select & Go. Je krijgt een auto toegewezen maar mag deze ruilen tegen een auto die je beter bevalt.
als je op Miami vliegt dan is dit beschikbaar.

Take control of your driving experience

Looking for a ride that's just right for your trip? With Avis Preferred Select & Go you have the freedom to:



Keep your pre-assigned vehicle
Exchange your pre-assigned vehicle at no extra cost
Upgrade to your choice of specialty vehicles for a daily fee


Avis Preferred members receive complimentary use of Avis Preferred Select & Go. Now available at select locations.

Disneykids
11-06-16, 15:06
Als je Avis Preffered lid bent mag je gebruik maken van Select & Go. Je krijgt een auto toegewezen maar mag deze ruilen tegen een auto die je beter bevalt.
als je op Miami vliegt dan is dit beschikbaar.

Hoi,

Ik ben geen preffered lid, ik heb de auto gehuurd via auto europe.

Grtjes.

Eljo
11-06-16, 17:41
Het lidmaatschap is gratis en kan je via de Avis site aanvragen. Ik weet niet of je dit kan koppelen aan de autohuur via Autoeurope.

Disneykids
11-06-16, 17:45
Ik zal het eens uit proberen thx.

dennis118
12-06-16, 19:05
Als je Avis Preffered lid bent mag je gebruik maken van Select & Go. Je krijgt een auto toegewezen maar mag deze ruilen tegen een auto die je beter bevalt.
als je op Miami vliegt dan is dit beschikbaar.

Take control of your driving experience

Looking for a ride that's just right for your trip? With Avis Preferred Select & Go you have the freedom to:



Keep your pre-assigned vehicle
Exchange your pre-assigned vehicle at no extra cost
Upgrade to your choice of specialty vehicles for a daily fee


Avis Preferred members receive complimentary use of Avis Preferred Select & Go. Now available at select locations.

Dus ik begrijp uit bovenstaande, dat als je geen preferred member bent, je het gewoon moet doen met de auto die je toegewezen krijgt?

Krijg je dan een pasje van Avis ofzo die je moet laten zien aan de balie om te bewijzen dat je preferred member bent?

Eljo
12-06-16, 19:44
Als preferred member bent kan je inderdaad de toegewezen auto ruilen voor een ander. Je krijgt en pasje van Avis als je een membership (is gratis) aanvraagt.

dennis118
12-06-16, 19:50
ok, nou net gelijk maar even aangemeld als preferred member, zo te lezen levert dit een hoop voordelen op. Wordt dit pasje gewoon met de post opgestuurd?

Eljo
13-06-16, 03:39
Yep deze wordt per post verstuurd.

Disneykids
15-06-16, 18:37
Op De Avis site:

Nadat u zich heeft aangemeld, ontvangt u een e-mail met uw nieuwe klantnummer. Binnen 48 uur kunt u in uw online account inloggen en kunt u uw tijdelijke klantenkaart bekijken. Nadat u twee keer een auto hebt gehuurd, ontvangt u uw definitieve plastic kaart. Het klantnummer moet worden weergegeven wanneer u een auto reserveert. Er gelden enkele zakelijke uitzonderingen, maar als u zich registreert voor Avis Preferred, wordt u automatisch lid van ons loyaliteitsprogramma. Lees meer over Avis Preferred (https://www.avis.nl/mijn-avis/avis-loyaliteit.html) en meld u aan.

Disneykids
20-06-16, 18:45
Ik heb me van de week aangemeld als preferred member en kreeg toch een pasje thuis gestuurd ondanks bovenstaande.

dennis118
21-06-16, 20:54
Ik heb me van de week aangemeld als preferred member en kreeg toch een pasje thuis gestuurd ondanks bovenstaande.

Klopt, ik heb ook gewoon een pas thuis ontvangen

Disneykids
22-06-16, 19:40
Wanneer gaan jullie dan Dennis?

Grtjes.

dennis118
23-06-16, 13:14
Wij vertrekken 11 juli. Landen in Atlanta, en gaan via new orleans naar florida waar we de laatste 8 dagen in orlando zijn, jullie?

Disneykids
23-06-16, 18:51
Wij gaan in augustus pas. Wij vliegen naar miami en rijden dan de dag erna naar Orlando.
Ben benieuwd dan of het lukt met het Avis pasje.

dennis118
23-06-16, 22:59
Ik zal het je laten weten. Ik heb mn eerder gemaakte reservering wel gekoppeld aan mn account. Dus het zou zo goed moeten zijn

Disneykids
27-06-16, 19:07
Heb je dan rechtstreeks bij Avis gereserveerd? Ik heb namelijk via auto europe een auto bij Avis gehuurd.

Grtjes

dennis118
01-07-16, 12:59
Ja, ik heb rechtstreeks via avis.nl geboekt. Dit kwam op het moment van boeken het goedkoopste uit icm een kortingscode. Maar volgens mij kan je ook gewoon je reservering koppelen ondanks dat je via een tussenpersoon hebt gereserveerd. Gewoon even telefonisch contact opnemen met de klantenservice van Avis

Dmulder77
18-01-17, 22:38
Hoi,

Hopelijk weet één van jullie het antwoordt op mijn vraag.
Ik ben wat aan het rondkijken wat de verschillende huurmaatschappijen vragen voor een huurauto (midsize SUV, 19 dagen).
Nu zag ik bij AVIS volgens mij een niet al te dure aanbieding staan, maar ik kan niet vinden wat de kosten voor een extra bestuurder zijn.

In de FAQ lees ik het volgende:

In all states other than California, Nevada and New York, the charge for additional drivers is $13 per day peradditional driver with a maximum charge of $65 per rental per driver. The additional driver fee in New York is $3 perday per additional driver. The additional driver fee in Nevada is $10 per day per additional driver, with a maximumcharge of $50. There is no additional driver fee in California.

Zoals ik het lees kost het me maximaal $65? Iemand hier ervaring mee?

Groet,
Dennis

Cindy1969
26-01-17, 11:33
Waar ik altijd via Alamo huurde heb ik nu bij Avis gereserveerd voor een mooi prijsje voor een week. Vond het overal zo duur! Kon alleen maar prijzen
vinden tussen de 175 en 200 euro voor een weekje Economy in juni. (vorig jaar betaalde ik 130 dus vond dit een fikse prijsstijging...)
Vond de code J933700 via het Alles Amerika Forum, en kon nu voor EUR 146,= boeken. Wellicht dat anderen hier ook hun voordeel mee kunnen halen?

sanook
02-02-17, 18:35
Hoi,

Hopelijk weet één van jullie het antwoordt op mijn vraag.
Ik ben wat aan het rondkijken wat de verschillende huurmaatschappijen vragen voor een huurauto (midsize SUV, 19 dagen).
Nou zag ik bij AVIS volgens mij een niet al te dure aanbieding staan, maar ik kan niet vinden wat de kosten voor een extra bestuurder zijn.
In de FAQ lees ik het volgende:

In all states other than California, Nevada and New York, the charge for additional drivers is $13 per day peradditional driver with a maximum charge of $65 per rental per driver. The additional driver fee in New York is $3 perday per additional driver. The additional driver fee in Nevada is $10 per day per additional driver, with a maximumcharge of $50. There is no additional driver fee in California.

Zoals ik het lees kost het me maximaal $65? Iemand hier ervaring mee?

Groet,
Dennis
Volgens mij is dit correct, of het bedrag exact klopt weet ik niet (heb ook 10 of 11 dollar per dag gezien met dus max 50 of 55 dollar) maar zoiets zal het wel zijn. Als de medebestuurder je partner is (spouse) dan is dit zelfs gratis bij Avis.
Ik weet alleen niet of je, in geval van je partner, deze moet registreren als medebestuurder want het schijnt dat ze dan de kosten voor een extra bestuurder rekenen. ALs iemand dat weet dan hoor ik het graag. (heb bij Avis een standard SUV gehuurd, 19 dagen in mei in Orlando)