PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema RCRC: Orlando-Orlando



RCRC
20-01-08, 14:11
We gaan voor de allereerste keer naar de VS en hebben besloten om ons te beperken tot de parken, het shoppen en verder amusement. Als het ons over het algemeen gaat bevallen (waar we natuurlijk wel van uitgaan) zullen we de volgende keer gaan rondtrekken door Florida. Parkkeuzes voor bepaalde dagen zijn mede tot stand gekomen met behulp van http://www.touringplans.com waar je met een login en een wachwoord de drukte voor het hele jaar kunt bekijken (voor zover dat iets zegt natuurlijk). :mrgreen:

SCHEMA:
Dinsdag 04-11 Dag 01: Vlucht, aankomst 20.00 uur, intrekken, uitpakken, bijkomen, slapen.
Woensdag 05-11 Dag 02: Shoppen
Donderdag 06-11 Dag 03: Blizzard Beach/Shoppen
Vrijdag 07-11 Dag 04: Disney Hollywood Studio’s/Shoppen
Zaterdag 08-11 Dag 05: Rusten/Hotel/Wet n Wild/Oldtown
Zondag 09-11 Dag 06: Rusten/Hotel/Wet n Wild/CityWalk
Maandag 10-11 Dag 07: Magic Kingdom
Dinsdag 11-11 Dag 08: Epcot
Woensdag 12-11 Dag 09: Animal Kingdom/Typhoon Lagoon
Donderdag 13-11 Dag 10: Busch Gardens
Vrijdag 14-11 Dag 11: Aquatica/vrij te verzinnen
Zaterdag 15-11 Dag 12: Rusten/Disney Downtown/Disney Quest/Pleasure Island
Zondag 16-11 Dag 13: Rusten/Hotel/Wet n Wild/CityWalk
Maandag 17-11 Dag 14: Universal Studio/Island of Adventure
Dinsdag 18-11 Dag 15: Universal Studio/Island of Adventure
Woensdag 19-11 Dag 16: TOP 3
Donderdag 20-11 Dag 17: Shoppen/vrij te verzinnen
Vrijdag 21-11 Dag 18: Inpakken etc en vertrekken
Zaterdag 22-11 Dag 19: Aankomst NL/BE


Op papier lijkt het ons wel goed uit te zien maar tips, op- of aanmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom aangezien wij totaal geen praktijkervaring hebben. :wink:

Rosalin
21-01-08, 17:09
Hoi,
jullie reisschema lijkt op het onze, wij, mijn 2 dochters en ik gaan al over een maand en hebben ook als doel shoppen en disney!!
Nu las ik over je ervaring met Touringplans en ik weet niet of het de moeite waard is. Wij gaan nl. maar 10 dg naar Orlando helaas...Wat levert Touringplans je echt op waar je wat aan hebt!!!
We kunnen bijna niet meer wachten!
groet Rosalin

Yvet
21-01-08, 17:54
Mijn opmeriking heeft betrekking tot de waterparken van Disney, rond de nov-dec-jan periode is er vaak 1 van de 2 gesloten, houdt dit goed in de gaten.

Dag 4 dan ga je naar de Studio's en daarna shoppen,
Dag 9 ga je naar Ak en Typhoon Lagoon.
Mijn advies zou zijn doe de parken op 1 dag en verder niks. Je bent de hele dag in een park en er is zat te zien en te beleven.
AK is maar tot vroeg open maar ga je dan 's avonds nog zwemmen, het is dan wrs best wel wat koeler....
De Studio's heeft een fantastische avondshow, Fantasmic die moet je echt gezien hebben en ook is 's avonds de Osborne Light show die moet je gewoonweg zien, het is zonde deze over te slaan. Maar als je daarvan terug komt dan ben je 1. kapot en 2. de winkels zijn dan of niet emer open of sluiten bijna.

Je hebt de ruimte om dat aan te passen, dat zijn mijn tips....

RCRC
21-01-08, 20:23
Bedankt voor de tips Yvet zullen het nog eens nader bekijken. Het is natuurlijk ook maar een schema waar wellicht ter plekke ook nog het een en het ander aan zal veranderen.

Rosalin het is gewoon een indicatie van hoe druk men denkt dat het wordt overal rekening mee houdende. Wat natuurlijk nooit een 100% garantie kan zijn in de praktijk.

Iedereen kan daar overigens gratis terecht, paswoord en login staan gewoon op internet. ;)

Rosalin
21-01-08, 21:31
Dank je voor de tip van het password maar ik kan het niet vinden, misschien kan iemand mij vertellen waar ik dat kan zoeken of gewoon meteen lezen!! Dit zijn dus wel echte voordelen van dit forum...Ik las trouwens net op de wdw site dat de periode dat wij gaan, laatste week feb. en paar dagen mrt , de rustige periode zijn!! Hoera dus...

RCRC
21-01-08, 22:25
Dank je voor de tip van het password maar ik kan het niet vinden

Check: PM.

Rosalin
22-01-08, 00:23
Hoi,
Nu begrijp ik hoe jullie al aan zo'n prachtig reisschema komen, het onze
volgt met hulp van die touringplans site nu ook snel!!!
Ik moet zeggen het geeft een soort gevoel dat je echt een soort baas van je eigen wachtrij wordt!!
En ik zie nu iets meer bomen, in dit geval parken, door het bos!

Nu nog een schema maken waar het shoppen ook nog in past.
:-$

desmedi
25-01-08, 17:48
Hallo RCRC,

Als ik goed kan lezen bezoeken jullie alle (water)parken van zowal Universal als van Disney; graag had ik geweten via welk soort ticket jullie dit doen (individueel/combi/meerdagen/etc en indien vooraf gekocht, via welke site ?

ALvast bedankt

RCRC
26-01-08, 11:41
Hallo RCRC,

Als ik goed kan lezen bezoeken jullie alle (water)parken van zowal Universal als van Disney; graag had ik geweten via welk soort ticket jullie dit doen (individueel/combi/meerdagen/etc en indien vooraf gekocht, via welke site ?

ALvast bedankt

Dat wordt het Flexticket Plus en de 10 dagen hopper + fun of het disney premium 14 dagen ticket (ff kijken als het zover is hoeveel dat scheelt). Prijzen variëren nogal maar nooit zo heel veel. Voor 2 personen zal het ongeveer 800/850 euro worden alles bij elkaar hebben we berekend. Aangezien we pas in november vertrekken en ik er vanuit ga dat de dollar nog wat verder weg zal zakken wachten we nog ff met de aanschaf. We kopen ze idd wel vooraf en bij de site die op dat moment het goedkoopst is.