PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Susie One: NY-Miami-Florida rond



Susie One
20-01-08, 13:35
Hierbij ons reisschema voor onze trip in september 2008:razz:

dag 1 Amsterdam New-York
dag 2 New-York
dag 3 New-York
dag 4 New-York-Miami
dag 5 Miami
dag 6 Miami-Orlando Onderweg bezoek aan Kennedy Space Center
dag 7 Orlando Seaword
dag 8 Orlando Epcot (Disney Park)
dag 9 Orlando-Clearwater Beach
dag 10 Clearwater Beach-Naples
dag 11 Naples- Key West Onderweg bezoek aan Everglades
dag 12 Key West
dag 13 Key West-Miami
dag 14 Miami
dag 15 Miami
dag 16 Miami-New York en New York-Amsterdam
dag 17 Aankomst Amsterdam

Wij hebben het idee dat op dag 11 een lange dag rijdag wordt ivm lange rijdag en ons bezoek aan de Evergades. Klopt het dat het ongeveer 5 uur rijden is??

Groet,
Susie One

Michael66
20-01-08, 14:55
Veel Miami. En weinig Orlando. Maar daar heb je vast een redenen voor.

Wij hebben het idee dat op dag 11 een lange dag rijdag wordt ivm lange rijdag en ons bezoek aan de Evergades. Klopt het dat het ongeveer 5 uur rijden is??Zie Google Maps. Ga uit van een kleine 6 uur als je de Tamimi Trail (US41) door de Everglades neemt. En die tijd is exclusief stops. Ik zou 's ochtends op tijd vertrekken, dan kun je gedurende die dag lekker je tijd nemen voor wat je onderweg allemaal tegenkomt.

Corry
20-01-08, 15:18
Zelf zou ik idd ook een dagje Miami eruit halen.

Eric
20-01-08, 18:11
3 1/2 dag Miami en 2 dagen Orlando??
Ga eens bedenken wat je die 3,5 dag daar gaat doen, tenzij je specifiek in Miami bent geinteresseerd.
Eric

Susie One
21-01-08, 18:07
Het is erg moeilijk om een reisschema vast te stellen. Mijn vriend is geen pretparkenfan, dus is het geven en nemen. De nachten na Key West zijn om uit te rusten en als we dan zin om iets leuk te doen (o.a. shoppen) moet dat natuurlijk kunnen:-P

Yvet
21-01-08, 18:17
O.k. Ik heb een paar kleine opmerkingen:

Shopen doe je in de omgevin g Orlando beter dan waar dan ook in Florida.
Dus mijn idee zou zijn dag van Miami af en dan erbij in Orlando ivm shoppen, je hebt ook zeker wel een dag nodig om te shoppen.

De rit van Miami naar Olando met even KSC is ook best een hap, dat wordt dan echt vroeg vertrekken, op een doordeweekse dag moet je zeker rekening houden met het verkeer rond Miami en Orlando.....
De reistijd van Miami naar Cape Canaveral en door naar Orlando is 3.5 tot 4 uur. En natuurlijk wil je ook rustig rondkijken in KSC dat neemt als je een tour gaat doen (en dat zou ik zeker aanraden, zonder tour is het een stuk minder) dan ben je er zomaar 4 uur bezig. Niet dat dit niet mogelijk is op 1 dag maar houdt in de gaten dat het een heftig begin is.

Verder heb je weinig tot geen rustmomenten ingebouwd (op Miami aan het einde na) maar alles staat vrij vol.
Mijn tip zou zijn doe het rustiger aan....
Wat dan dus inhoudt dat er iets moet wijken, en ik zou de 1e x met minder tijd geen Key West doen.
Dat brengt rust in je schema, dan kun je onderweg ook een rustdag inbouwen.

Ondanks dat je vriend geen pretpark fan is, Sea World en WDW zijn echt zo totaal anders dan wat je normaal van een pretpark verwacht.
Het is groter en rustiger opgezet.
Epcot en Sea World zijn een goede keuze.

Yvet
21-01-08, 18:54
Extra toevoeging:

Hoi,
Dat is behoorlijk veel honkbal in een vakantie.... Mijn vriend is een treinenfanaat maar dat komt gelukkig in onze vakantie in NY en Florida maar weinig voor.:roll:
Groet,
Susie OneDit schreef je nav van een ander topic.
Misschien kun je juist heel leuk een pretpark extra combineren met de treinen liefde van je vriend.
Magic Kingdom heeft treinen rondrijden om het park heen, dit is niet mega bijz. maar ze hebben ook een backstage otur weaarbij je naar de remise gaat van de treinen.
Kijk maar eens hier:
Kijk hier voor meer info (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/parks/tourDetail?id=DisneysBehindtheMagicofOurSteamTrain sTourPage)
De tour duurt 3 uur en dan kun je daarna het park in gaan om verder Magic Kingdom te gaan bekijken.
Het schijnt echt een tour voor treinen leifhebbers te zijn. Dus wie weet is dit een leuke tip voor jullie.

Lannie
21-01-08, 19:19
Van Napels naar Key Largo is goed te doen, in combinatie met een bezoek aan de Everglades. Waarom stop je daar niet? En ga je de volgende dag door naar Key West. Dan wordt het allemaal wel iets relaxer.

Wij hebben ook ooit onder Miami in Pompano Beach overnacht, dit is ook weer dichterbij KSC, ook hier zou vanuit Miami ook hier een overnachting kunnen doen en in Titusville en daar lekker naar het strand gaan. Aan het eind van je vakantie zou ik dan een dagje Miami schrappen.... want het is allemaal wel erg gehaast!!

Succes met de verdere planning!
Jolanda

Susie One
22-01-08, 21:09
Hallo,

bedankt voor de tips. Het is onze eerste keer naar Florida. Wie weet worden wij ook gegrepen door het Florida virus, dat je steeds weer terug wil (wat ik op het forum lees) en gaan we dan andere plekken/plaatsen bezoeken.

groetjes,

Nog ongeveer 9 maanden wachten, florida here we come!!!

Susie One
02-09-08, 19:17
Hallo,

Reispapieren zijn geruime tijd al binnen. Het aftellen is begonnen. a.s. vrijdag 5 september vertrekken wij eerst voor 3 nachten naar NY.:razz:

Nu maar hopen dat het weer in NY en Florida goed is/blijft.

Susie One

disney fan
02-09-08, 23:32
Hallo Susie One,

Spannend hoor zo'n eerste keer naar Florida!
Het zal je zeker gaan bevallen.
Ben zelf nog nooit in NY geweest. Ben benieuwd hoe je het daar vindt.
In ieder geval hele prettige vakantie! (het schiet nu echt op voor je, moet zelf nog 5 weken wachten)

Groetjes Disney fan.

joanna
04-09-08, 22:24
Hoi Susie One,

Dag 10 ivm je treinenfreak misschien leuk Ringling museum bij Sarasota te gaan bezoeken als Ike roet in t eten gooit en je wat drogere locaties moet verzinnen. Vooral het miniatuurcircus zal hem dan wel kunnen bekoren.
Heel veel plezier en we duimen, dat je niet -te veel- last krijgt van de vele winden die waaien.
gr,
Ann