PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema lindaatje: Orlando - Orlando



lindaatje
18-01-08, 18:00
Hallo allemaal,

Wij gaan in juni voor de eerste keer naar florida en willen in totaal 15 nachten daar zijn.We zijn er nooit geweest dus alle tips wat betreffende reissschema is welkom ! We hebben de volgende reis uitgestippeld:
Miami 2 nachten - key west of key largo 1 nacht- fort myers of sansibel 2 nachten- clearwater beach 2 nachten- orlando 7 nachten- miami of fort lauderdale 1 nacht.
We hebben voor miami gekozen als begin en eindpunt omdat we dan een rechtreekse vlucht kunnen boeken.
We vragen ons wel af of de rit naar fort myers vanuit key west niet te lang is zeker omdat we dan de everglades willen meepikken.

Michael66
18-01-08, 18:17
Hoi Linda(atje),
Allereerst een hartelijk welkom op het Florida Forum. Je gaat hier vast een heleboel leuke info vinden die je tijdens je aanstaande vakantie goed kunt gebruiken.

Rechtstreeks vliegen? Met Martinair zeker? Daar zijn de meningen nogal over verdeeld, zoals je hier (http://floridaforum.nl/search.php?searchid=334659) kunt lezen. Ach, ieder zijn ding, toch?

Je schema ziet er wel goed uit. Twee weken totaal, waarvan één week Orlando en één week rondtoeren. De plaatsen die je aangeeft zijn ook ged verdeeld. Ja, wat mij betreft heb je een goede keuze gemaakt.

Keuze Ft. Myers of Sanibel Island: Ja, moeilijk. Afhankelijk van wat je wilt en wat je wil betalen. Sanibel heeft hotels direct aan het strand, en daar betaal je ook wat meer voor. Ikzelf verblijf begin maart twee nachten in die regio, en kies ervoor om goedkoper landinwaarts te overnachten. Mijn ogen gaan liever voor $40 dicht en weer oper dan voor $100 of nog meer. Overdag kun je dan nog overal heen en alles gaan zien.

Ritje Key West - Ft. Myers: da's zo'n 6,5 uur zonder stops (http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=15994101245817150787,25.848500,-80.950650%3B15708615356366857512,25.960000,-81.505470&saddr=Duval+St,+Key+West,+FL,+USA&daddr=25.849337,-80.996704+to:US-41+%4025.960000,+-81.505470+to:Fort+Myers,+FL,+USA&mra=dme&mrcr=0&mrsp=1&sz=8&via=1,2&sll=25.59626,-81.103545&sspn=2.793865,5.987549&ie=UTF8&z=8&om=0) als je door de Everglades rijdt (US41). Tsja, de rest van je vakantie zijn de reisroutes niet zo lang, dus waarom niet?? Is best wel te doen, wel een lange autodag. Maar je ziet ook wel wat van Florida op die manier.

huug & Astrid
20-01-08, 11:12
Wij zijn er in April/Mei vorig jaar geweest en verbaasde ons elke keer weer over de tijden die Tommie aangaf. Geloof me, het duurt echt zo lang! Persoonlijk vind ik 6,5 uur te lang.
Voor wat betreft de keuze, Sanibel Island is erg rustig en héél mooi, onze persoonlijke voorkeur.

Yvet
20-01-08, 11:43
Van harte welkom op dit forum.

Heel veel leesplezier gewenst en dat je maar veel tips hier zal opsteken.
Lees alvast lekker wat reisverslagen door en daar zul je al vele antwoorden kunnen vinden.
Gebruik daarnaast de zoekfunctie en er is een antwoord op je vraag.
Geen antwoord nog gevonden, stel je vragen gerust en wij op dit forum zullen proberen deze dan zo goed als mogelijk te beantwoorden voor je.

Groet Yvet

lindaatje
20-01-08, 12:25
Wij zijn er in April/Mei vorig jaar geweest en verbaasde ons elke keer weer over de tijden die Tommie aangaf. Geloof me, het duurt echt zo lang! Persoonlijk vind ik 6,5 uur te lang.
Voor wat betreft de keuze, Sanibel Island is erg rustig en héél mooi, onze persoonlijke voorkeur.

We hebben inmiddels ons schema iets aangepast.
We gaan dus ook niet rechtreeks vliegen maar heen miami en terug orlando om zo toch optimaal van de dagen te kunnen genieten :
dag 1 aankomst: miami
dag 2 : miami
dag 3 :key west
dag 4 :miami
dag 5 :fort myers/sansibel
dag 6 : fort myers
dag 7 : clearwater
dag 8 t/m 16 orlando

Kan nog veranderd worden maar we willen wel volgende week boeken dus we speuren het forum goed af ! We hebben gekozen voor nog een dag extra orlando omdat we 1 dag in clearwater genoeg vonden. De rit van key west naar fort myers vinden we te lang,zeker ook omdat we er nog de everglades bij willen pakken . Dus nu gaan we vanuit miami op weg naar fort myers en dan lang de everglades voor een stop.
Bedankt voor jullie tips !

pascalbrouwers
20-01-08, 12:49
Voor 1 dag naar Key West.... zou ik niet doen.
Je wilt wel 4,5 uur rijden (enkele reis) naar key west, en 6,5 uur van Key West naar Ft Meyers vind je te lang.
Vergeet niet dat je voor 1 dag wel erg veel moet rijden, en je kunt minder genieten van al het leuks dat KW te bieden heeft

Persoonlijk zou ik 2 nachten verblijven in Key West.
Vervolgens in allervroegte vertrekken ( +/- 6 uur) om door te rijden naar de everglades ( per slot van rekening kom je er toch al langs), om daar een alligatorfarm te bezoeken. Trek daar een kleine 3 uurtjes voor uit en rijd dan door naar Ft Meyers.
Dan is deze niet weggegooid aan alleen rijden. maar combineer je dit met iets wat toch al op jou planning staat.
Ander voordeel is dat die 6,5 uur zich niet zo lang trekken.

Miami is natuurlijk ook leuk om heen te gaan, maar in jullie geval zou ik dit overslaan en meteen doorrijden.

Ben benieuwd wat het gaat worden ( ik zou het wel weten :twisted:), ieder geval succes met beslissen en boeken.

Greetz,
Pascal

lindaatje
20-01-08, 13:02
We willen graag ook nog wat tijd doorbrengen in miami dus daar nog een extra nachtje verblijven kwam voor ons goed uit. Maar we zullen het eens overwegen. De plannen kunnen nog wel een aantal keer wijzigen totdat we het weekend gaan boeken !

Mickey99
20-01-08, 14:01
Ik ben het met Pascal eens, voor 1 dag naar Key West is zonde. Het is een behoorlijk lange rit en je zou daar minimaal 2 nachten moeten blijven wil je een beetje induk krijgen van de sfeer. Als je echt naar Key West wil en de rest van het schema ook wilt doen zou ik in dit schema 1 dag minder in Orlando doen alhoewel je daar ook genoeg te doen hebt.

Succes met beslissen.

lindaatje
21-01-08, 19:35
Ik ben het met Pascal eens, voor 1 dag naar Key West is zonde. Het is een behoorlijk lange rit en je zou daar minimaal 2 nachten moeten blijven wil je een beetje induk krijgen van de sfeer. Als je echt naar Key West wil en de rest van het schema ook wilt doen zou ik in dit schema 1 dag minder in Orlando doen alhoewel je daar ook genoeg te doen hebt.

Succes met beslissen.

We denken erover om toch maar 2 dagen langer te blijven :-D .......beter meteen goed dan gehaast en als we het kunnen regelen met het werk dan doen we dat. 2 overnachtingen meer zijn ook de kosten niet.
Dan zou ons schema weer een andere wending krijgen.
aankomst miami 3 nachten - key west 2 nachten - fort myers/sansibel 2 nachten - clearwater beach 1 nacht -orlando 8 (of 9)nachten

Mickey99
21-01-08, 23:07
Ik vind het een mooi schema zo! =D>

Let maar op; je zult geen spijt krijgen van de 2 nachten op Key West ;-)

Groetjes,
Sonja

bluedolph1n
22-01-08, 08:43
Zit er redelijk uit als ons schema, alhoewel wij niet naar Clearwater gaan, en de dagen wat anders indelen.
1 nacht Miami
3 nachten Key West
3 nachten Fort Myers
7 nachten Orlando

Groetjes, Sandra

lindaatje
22-01-08, 16:49
Zit er redelijk uit als ons schema, alhoewel wij niet naar Clearwater gaan, en de dagen wat anders indelen.
1 nacht Miami
3 nachten Key West
3 nachten Fort Myers
7 nachten Orlando

Groetjes, Sandra

Wij hebben nu clearwater ook uit ons schema gelaten omdat we ook 2 dagen in fort myers beach verblijven en dus gaan we dan meteen naar orlando. Strand vind ik voor een dagje rust leuk maar orlando kunnen we ook prima 10 dagen verblijven dachten we zo !
We zijn zo veranderlijk als het weer dus wie weet veranderd het nog de komende dagen. Zaterdag gaan we boeken dus dan moet het duidelijk zijn !

laanvdj
22-01-08, 17:12
wij zijn ook 2 dagen in fort myers geweest
ik zou liever wat langer op de keys en korter in fort myers
je gaat ook nog naar clearwater , dus je bent toch nog aan de westkust
de keys zijn erg leuk zeker als je ook nog wat wilt snorkelen , key west heeft gewoon een heel relaxte sfeer.
Miami vinden wij het minst van alles, gaan meestal dan ook alleen voor bayside market en voor de sawgrassmall.
wij slaan het dit jaar helemaal over, maar zijn er ook al een keer of 6 geweest.
wij willen het noorden eens gaan bezoeken.

pascalbrouwers
22-01-08, 22:57
Wij hebben nu clearwater ook uit ons schema gelaten omdat we ook 2 dagen in fort myers beach verblijven en dus gaan we dan meteen naar orlando. Strand vind ik voor een dagje rust leuk maar orlando kunnen we ook prima 10 dagen verblijven dachten we zo !
We zijn zo veranderlijk als het weer dus wie weet veranderd het nog de komende dagen. Zaterdag gaan we boeken dus dan moet het duidelijk zijn !

Nou Lindaatje verstandige beslissing om de reis enigzins aan te passen, en 2 nachten in Key West te blijven :-D.

Gaan jullie alles van te voren vast leggen, of doe je ook hotels ter plekke boeken.
Toen wij nog geen dochtertje hadden, boekten wij alleen het eerste en laatste hotel.
Zo ben je tenminste flexibel.
Wil je ergens langer blijven geen probleem, want je hoeft nergens heen.
Vind je het ergens minder leuk, kun je snel vertrekken.
Hotels in overvloed.



Ben benieuwd hoe jullie definitieve planning er uit zal gaan zien.


Pascal

lindaatje
23-01-08, 13:02
Gaan jullie alles van te voren vast leggen, of doe je ook hotels ter plekke boeken.
Toen wij nog geen dochtertje hadden, boekten wij alleen het eerste en laatste hotel.
Zo ben je tenminste flexibel.
Wil je ergens langer blijven geen probleem, want je hoeft nergens heen.
Vind je het ergens minder leuk, kun je snel vertrekken.
Hotels in overvloed.



We hebben er ook aan gedacht om alleen eerste en laatste dag hotel vooraf te boeken om meer flexibel te zijn maar ik ben bang dat je misschien zo lang bezig bent om steeds een hotel te zoeken en dat vind ik zonde van de tijd. Maar voordeel is de flexibiliteit die je inderdaad hebt. We boeken overigens zeker bij tui omdat deze erg scherpe prijzen hebben vooral ook voor autohuur.

lindaatje
24-01-08, 15:36
Ik zal zaterdag een definitief schema er op zetten omdat we nogal wisselen.Zaterdag gaan we boeken dus dan is het definitief.Vermoedelijk veranderd er toch het 1 en ander en gaan we alleen naar orlando en fort myers.Miami vinden we beide niet aantrekkelijk en om daar nu heen te gaan om alleen gezien te hebben is niet onze keuze.Key West valt dan ook af helaas maar de reistijd is te ver. Vanuit orlando willen we excursies maken naar Tampa, st Augustine en silver springs.

alkema
24-01-08, 20:48
Hoi Linda,
Het schema ziet er mooi uit. Wij gaan een vergelijkbaar traject doen. Wat betreft je vlucht. Ik kwam erachter dat een vlucht met tussenstop (anderhalf uur), aanzienelijk goedkoper is. Het scheelt ongeveer 150 a 200 euro pp. De moeite waard om ff te bekijken.
Jacob

lindaatje
24-01-08, 23:00
Hoi Linda,
Het schema ziet er mooi uit. Wij gaan een vergelijkbaar traject doen. Wat betreft je vlucht. Ik kwam erachter dat een vlucht met tussenstop (anderhalf uur), aanzienelijk goedkoper is. Het scheelt ongeveer 150 a 200 euro pp. De moeite waard om ff te bekijken.
Jacob

We moeten nu ook wel met tussenstop omdat we heen en terug orlando vliegen dus we zien bij het reisbureau wel wat de beste en voordeligste keuze is van maatschappij. Zoals ik nu kan beoordelen kom ik uit bij continental airlines.

lindaatje
26-01-08, 16:37
Zo ons reisschema is definitief geboekt nu !
Duurde even bij het reisbureau.....vreselijk..... iemand die nieuw is en dan nergens iets van snapt. Maar goed het is gelukt uiteindelijk zullen we maar zeggen.

Het reisschema is als volgt:

Orlando 14 nachten
Fort myers 2 nachten
Orlando 1 nacht

pascalbrouwers
26-01-08, 23:45
Zo ons reisschema is definitief geboekt nu !
Duurde even bij het reisbureau.....vreselijk..... iemand die nieuw is en dan nergens iets van snapt. Maar goed het is gelukt uiteindelijk zullen we maar zeggen.

Het reisschema is als volgt:

Orlando 14 nachten
Fort myers 2 nachten
Orlando 1 nacht

Snap ik niet......
Ben benieuwd waar jullie landen.

Ik ga er vanuit in Orlando, als ik bovenstaand schema zie .....
vraag mij alleen af waarom 2 dagen ft myers en dan 1 nacht Orlando.

Ben benieuwd naar jullie schema.

Groet,
Pascal

lindaatje
27-01-08, 00:45
Orlando heen en terug. We rijden op het gemakje terug naar orlando en dan daar een laatste overnachting om weer terug te keren naar Nederland. Anders hadden we vanuit Fort Myers terug naar orlando airport moeten rijden en dat vinden we niet prettig. Had ook bijvoorbeeld door kunnen gaan naar Miami voor 1 laatste nacht maar we hebben gekozen om terug ook vanuit Orlando te vliegen.
Dus aankomst orlando: 14 nachten - 2 nachten fort myers - 1 nacht orrlando en terug vlucht

lindaatje
25-05-08, 14:01
Hallo allemaal,

wij vertrekken volgende week naar orlando en hebben een opzetje gemaakt voor onze planning. We houden ons er niet aan vast maar vonden het leuk om te maken en alvast voorpret te hebben.

Dag 1 : Aankomst Orlando 17.00
Dag 2 : Hollywood studios
Dag 3 : Animal Kingdom
Dag 4 : Lake kissimee / shoppen
Dag 5 : Shoppen / zwemmen
Dag 6 : Magic Kingdom
Dag 7 : Kennedy space center / natuur park nabij kenedy space center
Dag 8 : Epcot
Dag 9 : Shoppen/zwemmen relaxen / midgetgof /avond disney
Dag 10 : Universal Studios ( express passen) / city walk
Dag 11 : Islands of adventure
Dag 12 : zwemmen /shopping
Dag 13 : Sea world
Dag 14 : Disney park bezoeken/ down town disney in de avond
Dag 15 : Vetrek fort myers beach / strand en lekker relaxen
Dag 16 : Sanibel bezoeken
Dag 17 : Terug naar orlando / tijdens terug route natuurpark bezoeken
Dag 18 : Terugvlucht 14.20 .

ilssse
25-05-08, 14:20
Oh wat heerlijk dat jullie volgende week al gaan!!! Ik moet nog 5 weken wachten...
Maar die tijd vliegt ook voorbij!!!

Mickey99
25-05-08, 15:47
Moderator Mickey99: lindaatje; ik heb je nieuwe reisschema toegevoegd aan het reisschema wat je al eerder had geplaatst en de titel aanpepast

lindaatje
25-05-08, 16:07
okee natuurlijk, had ik zelf ook kunnen doen maar bedankt !