PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema kojtl1000: Miami - Orlando



kojtl1000
17-01-08, 16:38
Hallo,

12 jaar geleden zijn we reeds voor ons huwelijk naar Florida geweest. Na een aantal uitspattingen naar Australië en Nieuw-Zeeland, willen we onze huwelijksreis in Florida nog eens overdoen, weliswaar in een iets andere volgorde. We zouden gaan van maandag 14 juli tot woensdag 30 juli
We dachten eventueel aan volgend schema:
- ma 14 juli: Brussel -Miami
- di 15 juli: Miami
- woe 16 juli: Miami - Key West
- do 17 juli: Key West
- vr 18 juli : Key West - Naples (onderweg bezoek Everglades air boat)
- za 19 juli: Naples - Sanibel Island
- zo 20 juli: Sanibel Island
- ma 21 juli:Sanibel Island - Clearwater of St Petersburg
- di 22 juli: Clearwater of St Petersburg
- wo 23 juli: Clearwater of St Petersburg - Orlando
- do 24 juli: Orlando (Universal)
- vr 25 juli: Orlando (Seaworld)
- za 26 juli: Orlando (Epcot)
- zo 27 juli: Orlando (Shopping)
- ma 28 juli: Orlando (Trip St Augustine)
- di 29 juli: Orlando (?)
- wo 30 juli: Vertrek Brussel

Nu de vraagjes:
- Is er in/op Sanibel Island voldoende te beleven om daar 2 dagen te vertoeven (stel dat het toch de volledige dag zou regenen...). Wat is eventueel een alternatief?
- Zelfde vraag voor Clearwater of St Petersburg. Welke van de twee steden is het interessants en is ook hier voldoende te beleven voor 2 dagen, of is er een alternatief?

Indien jullie nog andere zaken zouden aanpassen in dit schema, we staan er altijd voor open. We zitten er absoluut niet mee in om op een locatie maar 1 dag te verblijven en dus dagelijks onze koffers te pakken. Liever dit, dan op een saaie plaats 2 dagen te blijven. We willen natuurlijk geen enorm grote afstanden in 1 dag rijden als het te vermijden valt.

Vanavond gaan we in ieder geval de vliegtuigtickets vastleggen, dus aankomen in Miami en vertrekken vanuit Orlando is het enige wat momenteel vast staat.

Alvast bedankt voor jullie meningen.

Eric
17-01-08, 17:46
Ik moet zeggen, ik vind het een prima schema zo, niet te gek lange afstanden, goed te doen en veel tijd om overal rustig rond te kijken.
Natuurlijk zou nog een extra week in Orlando lekker zijn, maar dat zit er niet in.
Houden zo, Eric

Michael66
17-01-08, 18:58
- Is er in/op Sanibel Island voldoende te beleven om daar 2 dagen te vertoeven (stel dat het toch de volledige dag zou regenen...). Wat is eventueel een alternatief?Die vraag kan ik alleen maar beantwoorden met een tegenvraag: Wat is de reden dat je daar twee dagen hebt ingepland? (als we die reden weten kunnen we een voor jou zinnig antwoord geven)

- Zelfde vraag voor Clearwater of St Petersburg. Welke van de twee steden is het interessants en is ook hier voldoende te beleven voor 2 dagen, of is er een alternatief?Tegenvraag: idem. Wat zoek je? Wat vind je leuk om te doen? Aan het strand liggen? Actie aan het strand? Mensen kijken? Actief niet op het strand? Iets meer info en we kunnen je helpen!!

Indien jullie nog andere zaken zouden aanpassen in dit schema, we staan er altijd voor open. We zitten er absoluut niet mee in om op een locatie maar 1 dag te verblijven en dus dagelijks onze koffers te pakken. Liever dit, dan op een saaie plaats 2 dagen te blijven. We willen natuurlijk geen enorm grote afstanden in 1 dag rijden als het te vermijden valt.Ook hier geldt: iets meer info over je interesses en wat je in Florida zoekt, en we hebben honderden tips voor je.

kojtl1000
17-01-08, 19:12
Die vraag kan ik alleen maar beantwoorden met een tegenvraag: Wat is de reden dat je daar twee dagen hebt ingepland? (als we die reden weten kunnen we een voor jou zinnig antwoord geven)
Tegenvraag: idem. Wat zoek je? Wat vind je leuk om te doen? Aan het strand liggen? Actie aan het strand? Mensen kijken? Actief niet op het strand? Iets meer info en we kunnen je helpen!!
Ook hier geldt: iets meer info over je interesses en wat je in Florida zoekt, en we hebben honderden tips voor je.

Algemeen kan ik stellen dat we niet zo'n strandliggers zijn. We willen graag dingen zien, bezoeken. Zitten niet graag stil. Natuurlijk is het gezellig om eens een strandwandeling te maken (schelpjes zoeken bv.), maar kan me niet voorstellen dat we een aantal uren aan het strand zullen liggen. We hebben alleen maar schrik dat het ganse dagen regent, terwijl je op een plaats bent waar je enkel en alleen naar het strand kunt.

Michael66
17-01-08, 19:31
Algemeen kan ik stellen dat we niet zo'n strandliggers zijn.Waarom heb je dan toch zoveel dagen in strandplaatsen gepland? Wat denk je daar dan te inden? Er zal toch wel een reden zijn dat je dat gedaan hebt? Die reden wil ik graag weten, dan pas kan ik je aangeven of die reden valide is voor het aantal dagen.

kojtl1000
17-01-08, 19:36
Waarom heb je dan toch zoveel dagen in strandplaatsen gepland? Wat denk je daar dan te inden? Er zal toch wel een reden zijn dat je dat gedaan hebt? Die reden wil ik graag weten, dan pas kan ik je aangeven of die reden valide is voor het aantal dagen.

Omdat mijn vrouw dat zo ingepland heeft en omdat ze denkt er een idyllisch plaatsje te vinden. Maar voor mij mag het wat meer zijn en naast de strandwandeling ook wat cultuur bieden. Vandaar ook de vraag, Clearwater of St Petersburg?

Michael66
17-01-08, 19:49
Cultuur? St. Petersburg! Allerlei musea en zo. Best wel leuk.Maar ja, je kunt dan ook naar Tampa gaan (vanuit Clearwater het dichtsbij) voor het Florida Aquarium, MOSI en nog veel meer. Toch zelf even wat googlelen en kijken wat je leuk vindt.

Maar heeft je vrouw wel St. Petersburg ingepland, of St. Pete Beach? Dat maakt zo'n half uur tot drie kwartier rijden uit. Even een kaart erbij pakken en je kunt het zien.

NB: Tipje: Van 18 t/m 23 juli spelen de baseballers van de Tampa Bay Rays een aantal thuiswedstijden in St. Petersburg. Erg leuk om eens een Amerikaanse sport te bezoeken.

kojtl1000
24-01-08, 21:57
Hallo,

Na dagenlang het forum door te lezen, hebben we ons schema als volgt aangepast. Wat zijn jullie gedachten hierover?
Alle tips mbt de bezienswaardigheden/activiteiten op iedere plaats zijn welkom. Ook eventuele aanraders mbt hotels in deze plaatsen worden gewaardeerd. We zijn op zoek naar hotels in de hogere middenklasse. We reizen met z'n tweeen, dus zonder kinderen.
Bedankt voor jullie hulp.

12 juli: Brussel/Miami - Key Largo (100km - 1u15) (bij goed weer JPCRSP snorkelen/glass bottom, anders doorrijden naar Key West)
13 juli: Key Largo - Key West (160km - 2u00)
14 juli: Key West
15 juli: Key West - Ft Lauderdale (305km - 3u45) (Strand, Las Olas boulevard, ...)
16 juli: Ft Lauderdale (Sawgrass mill shopping mall)
17 juli: Ft Lauderdale - Naples via Hwy 41 (220km - 2u35) (bezoek everglades, airboat, ...)
18 juli: Naples (Pier & 5th Avenue)
19 juli: Naples - Sanibel Island (80 km - 1u20) (Strandwandeling)
20 juli: Sanibel Island - St Petersburg (230km - 2u35) (Holocaust Museum, Salvador Dali, Fort DeSoto Park, Baseball wedstrijd Rays - Oakland Athletics om 19u10)
21 juli: St Petersburg - Tampa (40km - 0u30) (Ybor City)
22 juli: Tampa - Orlando (140km - 1u25) (Shopping)
23 juli: Orlando (Sea World)
24 juli: Orlando (Epcot)
25 juli: Orlando (St Augustine dagtrip = 340km - 3u30)
26 juli: Orlando (Universal Studio's)
27 juli: Orlando (Cape Canaveral dagtrip = 200km - 2u10)
28 juli: Orlando (MGM + Laatste shopping)
29 juli: Orlando - Brussel
30 juli: Brussel

Michael66
24-01-08, 22:15
20 juli: Sanibel Island - St Petersburg (230km - 2u35) (Holocaust Museum, Salvador Dali, Fort DeSoto Park, Baseball wedstrijd Rays - Oakland Athletics om 19u10)=D>=D>=D>http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/OLA.gif

kojtl1000
24-01-08, 22:21
=D>=D>=D>http://www.smiliez.nl/smiliez/anders/OLA.gif

Ik wist dat ik jou hier een plezier mee zou doen! :D:D:D
We zijn al een paar keer naar een baseball wedstrijd geweest, maar is toch iedere keer weer een belevenis.

HenkR
08-02-08, 11:44
Hoi, vind je en Universal en MGM niet iets te veel? Ik zou alleen MGM op 26e doen. Kun je incl Epcot een 2 of meerdagen kaart nemen. Is altijd voordeliger en kan je de 28e nog iets binnen Disney bekijken.

Njit
08-02-08, 12:07
Universal en MGM kun je niet echt met elkaar vergelijken. Maar het blijft toch altijd lastig om een keuze te maken. Je zou er eventueel voor kunnen kiezen om Islands of Adventure te doen ipv de Universal Studios als je van wat heftigere attracties houd.
Bekijk de website van Universal Florida maar eens..