PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Stephanie: Rondreis 2005



Stephanie
05-03-05, 22:14
Hallo,
Wat leuk dit forum te ontdekken :D
Ik heb al heel wat gelezen en al veel bijgeleerd!
Wij zijn van plan in september naar florida te gaan.
We komen op vrijdagmiddag aan in Key West, en vertekken de zaterdagochtend daarop vanuit Orlando. We zullen in Key West een auto huren die we dan weer droppen in Orlando.
Maar we weten nog niet goed hoe we die 8 dagen precies gaan indelen.
We zouden graag minstens deze dingen bezoeken:

Florida Keys (vooral Key West en Key Largo)
Everglades
Kennedy Space Center
Disney World
Sea World en/of Universal
Orlando

Mijn vragen hierbij zijn:

1. Zijn er belangrijke dingen die we "vergeten" te bezoeken en die we eigenlijk niet mogen missen? bvb. Miami/Ft. Lauderdale etc. ?

2. Hoe kunnen we onze dagen best verdelen over deze dingen? Zou anderhalve dag op de keys genoeg zijn? En volstaat één dag voor de Everglades? Doen we best twee dagen Disney, of is dat zonde van de tijd (als je maar acht dagen hebt) ?

3. Op welke plaatsen kunnen we de hotels best kiezen? En hoe vaak verwisselen we best van hotel? We hebben niet zo 'n goed idee van de afstanden. Is bvb. een hotel op de keys, vervolgens één bij de everglades en vervolgens de rest van het verblijf in een hotel in orlando een goed idee?

4. Is het een lange rit van de Everglades naar Orlando? Is dit echt een hele dag rijden, of kan je onderweg nog iets doen? (bvb. miami of ft. lauderdale)

Ik hoop dat iemand raad weet! Alvast bedankt !!

Eric
06-03-05, 00:15
Als jullie in totaal maar 8 dagen hebt, (wat veeeeeeeel te weinig is) zou ik persoonlijk het volgende programma voorstellen:
Allereerst heb je natuurlijk een hotel in Key West. Hotels zijn hier verhoudingsgewijs erg duur, denk eens aan een B & B als alternatief.
Als je vroeg vertrekt vanaf Key West, zou ik meteen richting Miami rijden, vlak voor je de Interstate opgaat bij Miami is links een visitorscenter. Daar hebben ze kortingkaartjes voor de Alligatorfarm die daar vlakbij zit. In de alligatorfarm kun je ook een propellerride door de Everglades maken. Dit is een 3,5 uur rijden vanaf Key West.
Ik zou na het bezoek aan de Alligatorfarm doorrijden naar Miami en daar een hotel nemen. Vanwege jullie programma, zou ik geen hotel in Miami Beach nemen, maar een bij de Interstate. Na het inchecken kun je dan met de auto naar South Beach, het deel van Miami wat je niet mag missen.
De volgende dag kun je dan doorrijden naar Kennedy Space Centre, voor een bezoek. dat haal je makkelijk, je kunt s'morgens rijden en s'middags het bezoek doen.
Daarna kun je daar in de buurt blijven slapen of nog doorrijden naar Orlando (2 uurtjes). ik heb zelf een paar keer een heel goede ervaring gehad met Country Inns & Suites Lake Buena Vista, 5 minuten vanaf de zijingang van Disney en zat restaurants in de omgeving.
Dan heb je de overige dagen voor Orlando en evt. Bush Gardens.
Dit heb je zeker nodig, als je alleen al Disney, Universal en Seaworld wil zien heb je minimaal een dag of 5 nodig, en dat is heel krap.
Succes, Eric

Stephanie
06-03-05, 01:17
Bedankt voor je uitleg!
Ja ik ben me er zeker van bewust hoor, dat 8 dagen veel te weinig is :cry:
Maar de dag dat we aankomen in Florida, hebben we er al 5 dagen New York, 3 dagen Toronto, en 6 dagen Atlanta opzitten!
En de tijd en het budget is natuurlijk niet onbeperkt :wink:
Nog enkele vraagjes:

1. Is Bush Gardens echt zo fantastisch eigenlijk? Ik ken het niet zo goed. Is het - ondanks de extra trip van Orlando naar Tampa - toch meer de moeite waard dan bvb. SeaWorld of Universal?

2. Volstaat één middag voor het Kennedy Space Center? Onlangs hoorde ik dat je er twee dagen voor nodig hebt.

3. Is één dag genoeg voor de Everglades, of beter twee?

4. Ik zie op de kaart dat de Everglades echt wel een groot gebied is, en dat er meerdere visitor centers zijn. Welk is nu eigenlijk het gekendste, of het belangrijkste, of het "mooiste" ? De airboat zou ik wel heel graag doen!

Ik heb er echt niet zo 'n idee van, van de tijd die je voor alles moet uittrekken :? Vandaar ook dat ik niet wist dat je voor Disney/Universal/SeaWorld alleen al vijf dagen nodig hebt. Daar zal dus wel wat vanaf moeten.

Het hoofddoel van Atlanta is eigenlijk dat we daar familie gaan bezoeken. CNN en Coca Cola zullen we waarschijnlijk wel bezoeken, dat zou ik in elk geval toch ook heel graag doen!

knaapje
06-03-05, 14:36
Het is en blijft natuurlijk persoonlijk, maar de Everglades is mij tegengevallen.
Je moet inderdaad echt natuurliefhebber zijn en van wandelen / hiking houden. Met de auto heb je het gauw gezien.
Busch Gardens is vooral bekend om zijn achtbanen. Voor liefhebbers schitterend verder is het een mooie dierentuin en hebben ze er mooie shows. Tot mijn verrassing een paar jaar terug midden op de dag een prachtige show a la "Holiday on Ice" en dat terwijl het buiten minstens 30 graden C was.
Vanuit omgeving Miami kan je makkelijk in 1 dag naar Orlando rijden en dan nog onderweg zo'n 6 a 7 uur in KSC blijven. Ik heb het zelf in november j.l. gedaan. Reken 4 uur rijden vanuit omg. Miami naar KSC en vandaar een 5 kwartier naar Orlando. In de 6 a 7 uur kan je KSC goed bekijken. Langer is natuurlijk nooit weg maar je moet keuzes maken.
Zelf zou ik dan in Orlando blijven en afhankelijk van weer en "zin" op 1 dag heen en weer naar Bush Gardens rijden. Het is in zo'n 2 uur per rit goed te doen en is goed bewegwijzerd.

Ik zou zo min mogelijk wisselen van hotels, de tijd is redelijk kort. Maar je zult er best nog eens naar toe gaan als het virus je eenmaal te pakken heeft en zeker als je familie "in de buurt" hebt..

Goede reis
Knaapje

Stephanie
19-03-05, 22:34
Hier ben ik nog een keer :wink:
Wat orlando betreft was ik er al ongeveer uit, nu heb ik ook een beetje een programma opgesteld voor het zuiden:

dag 1:

- aankomst luchthaven key west om 10h
- bezoek key west
- overnachten in hotel in key west

dag 2:

- vertrek vanuit hotel key west
- rijden richting key largo, met enkele tussenstops onderweg
- bezoek john pennekamp state park
- overnachten op key largo

dag 3:

- vertrek vanuit key largo
- bezoek Everglades
- 's avonds doorrijden richting miami
- overnachten in miami

dag 4:

- bezoek miami
- in de late namiddag doorrijden naar orlando
- overnachten in orlando (tot en met dag 8 )

Is dit een redelijk programma?

- Is dag 4 haalbaar? Kunnen we een redelijke tijd in miami blijven, en dan ook nog eens doorrijden naar orlando? Hoe laat zouden we dan ongeveer moeten vertrekken?
- Zullen we op dag 2 nog tijd hebben om john pennekamp state kamp te bezoeken?
- Welke bezienswaardigheden kunnen we doen op weg van key west naar key largo? bvb de hertjes op Big Pine Key? Bahia Honda?
- Is het misschien een beter idee Pennekamp te verschuiven naar dag 3? Maar wordt dag 3 dan niet te druk?

Dag 1 mag in elk geval niet te zwaar worden aangezien we die dag om 4h in Atlanta moeten opstaan om onze vlucht naar Key West te halen ...

Ebelix
19-03-05, 23:41
Dag 4 is haalbaar. Reserveer wel van te voren een hotel omdat je laat in Orlando aankomt.

Van Miami naar Orlando is zo'n 4 tot 5 uur rijden.

Eric
20-03-05, 10:57
Prima programma, goed haalbaar en dag 4 is inderdaad geen probleem, als je maar een hotel hebt gereserveerd.
Heb je al een hotel op Key West?
Vlak naast de luchthaven ligt het Best Western, waar ik zelf nu drie keer heb gelogeerd, en wat me goed is bevallen.
je hoort alleen die paar vliegtuigen per dag die aankomen wel goed.
Maar ze hebben aan de andere kant weer een groot zwembad met poolbar!
Eric.

Stephanie
20-03-05, 12:57
Ik wil jullie even bedanken voor alle goede raad, jullie ervaring is goud waard! :D
Het is nu de eerste keer dat ik naar Florida ga, hopelijk heb ik binnen enkele jaren evenveel ervaring als jullie! :wink:

Hmmmmz had ik eindelijk eens een goed programma gevonden, nu werkt mijn vader tegen door niet elke dag van hotel te willen veranderen :roll:
En hij wil ook niet haastig alle keys voorbijrijden om toch maar om 15h in john pennekamp te zijn wanneer de laatste boot afvaart. (Daar heeft hij eigenlijk wel gelijk in)

Nieuw idee:
Dag 1: Key West, overnachten in Key West
Dag 2: Met veel tussenstops rijden van Key West naar Key Largo, overnachten in Key Largo
Dag 3: John Pennekamp State Park, overnachten in Key Largo
Dag 4: Vertrek uit Key Largo - bezoek Everglades - doorrijden naar Orlando

Maar is dag 4 dan wel haalbaar? Het lijkt me toch wel een heel eind rijden, volgens mij moeten we dan weer de Everglades veel te haastig doen.
Kunnen we misschien beter Everglades op dag 3 doen, en op dag 4 eerst John Pennekamp en dan doorrijden naar Orlando?


Miami laten we dan maar voor wat het is ...

Eric
20-03-05, 20:24
Nou, dag 4 kan wel, maar dan moet je op tijd (meteen na het ontbijt) doorrijden naar de eerste evergladesfarm (everglades.com).
Dat zal zo'n 1,5 tot 2 uur rijden zijn. Als je van te voren op het internet opzoekt hoe laat de show en de airboatride zijn, kun je mooi een schema maken.
Vanaf daar tot Orlando is dan weer zo'n 5 uur rijden, zonder al te veel haasten.
Overigens is er op die andere Key's (Dat zijn de lower keys) wel wat te zien, maar na een of twee, zijn ze wel allemaal hetzelfde hoor.
Succes, Eric

ik zit je programma nog een keertje goed door te lezen, maar kun je je vader echt niet overhalen een nachtje extra hotel te wisselen? je oorspronkelijke schema is echt leuker, ik denk dat je op dag 2 anders al vroeg in Key lLargo bent, waar je dag 3 ook al de hele dag bent.
Nu ben ik een paar keer op Key Largo geweest, maar buiten John Pennekamp is er eigenlijk niet zoveel te doen.
En als je bv. dag 2 om 10 uur wegrijd in Key West, ben je ver voor 15:00 uur bij de boot.
Maar ja, en dit is mijn persoonlijke mening, ik zou echt niet Miami helemaal willen overslaan.
Houd er trouwens wel rekening mee, het is en blijft Florida, dus je kan best een keer een dagje plensregens hebben, en dan loopt je hele schema sowieso in de war.
Ik hoop dta je er nog uitkomt,
Eric

knaapje
20-03-05, 20:31
Stel je van dag 2 van KW naar KL niet te veel voor.
Als je bij tijds uit KW weg rijdt heb je een zee van tijd om ook JP te zien en zeker als je op KL overnacht.
Alle Keys voorbij rijden? Het is leuk om te zien, maar vele Keys zijn slechts een kruising in de weg met een paar huizen en supertoeristisch.
De weg op zich met de zee erom heen is al mooi.

Maar wat anders: je schrijft hierboven, dat je in september gaat.
In september heb je geen enkel probleem om een hotel te vinden in deze buurt, zeker niet buiten het weekend. Waarom zie je niet hoe het loopt als je daar bent? Bovendien zit je in het hurricane seizoen dus je hebt dikke kans dat je je programma daar toch aan het weer moet aanpassen.

De rit van KW naar Orlando is in 1 dag te doen, hoewel ik dat niet zou aanbevelen, maar ik heb het door het weer gedwongen een keer gedaan (2 chauffeurs). In 3 dagen kom je er dus op je gemak en kan je onderweg best nog wel e.e.a. doen, maar als meer je wilt doen zal je je
iedere dag moeten verplaatsen.
Gezien de tijd en de wensen van je vader blijft het wikken en wegen.

Goede reis
Knaapje

Eric
20-03-05, 20:37
Je ziet het, twee vrijwel identieke antwoorden om dezelfde tijd.
Misschien overtuigd dat je vader genoeg?
Eric