PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: peejee



peejee
14-01-08, 00:06
Hallo lieve, behulpzame mensen!

Sinds half november is het Florida Virus ook weer in ons lijf. Vooral na het lezen op dit leuke forum, maar ook door het zien van allerlei foto’s, filmpjes en de lage dollarkoers. Uiteindelijk ook maar besloten om een boeking te plaatsen, ik ga samen met vrouw en 2 kinderen (5 & 8) van 24 april t/m 13 mei naar Orlando.\\:D/ 23 April slapen we in Aalsmeer in hotel Chariot omdat dit logistiek vanuit Helmond wat beter past. De 24e vliegen met UA, heen met lege koffers via Chicago en terug via DC, rijden in een auto van Usareisen (zal wel geen Equinox worden, hoewel we die toch geboekt hebben) en slapen in een Kissimmee villa van AE. Allemaal naar aanleiding van de fantastische tips op dit forum, bedankt! =D>
Het wordt onze 6e keer USA, 2e keer Florida maar pas de 1e keer met kinderen en erg benieuwd wat er in die 13 jaar zoal in Florida veranderd zal zijn.
Dit keer geen keys, Everglades en Fort Meyers voor ons, maar veel Disney (al gepland met hulp via Tourguidemike) Walmart, Kmart, Ross en Be@ls.
We verheugen ons nu al op de Cinnamon producten in de States en natuurlijk hopen ook wij dat de lancering van de space shuttle uitgesteld zal worden! :oops:

Peter-Jan

vanderlinden48
14-01-08, 18:24
heel veel plezier in jullie vacantie weer een nederlands gezin erbij in de meivakantie!!
Hebben jullie kinderen al eerder vrij? wij kunnen niet eerder weg als 26 april:cry:
Veel lees plezier op dit forum maar volgens mijn hebbben jullie dat al.
groeten wendy\\:D/

Marjol
14-01-08, 18:32
Ha Peter-Jan!

Jullie zijn al zo ongeveer het honderdste gezin dat in de meivakantie naar Florida gaat! Wie weet komen we elkaar nog wel tegen!

Heel veel plezier met de voorbereidingen en de voorpret! :)

Yvet
15-01-08, 12:50
Idd welkom op dit forum en zeker welkom bij de mei-vakantie-groep!!!

Je zult in ieder geval wat meer nederlands om je heen horen dan 13 jaar geleden.,...

Eliza70
15-01-08, 14:18
Hoi,

Welkom op dit forum.
Leuk om hier te lezen hoeveel gezinnen in de Mei vakantie gaan!
Jullie hebben alleen de vakantie wat uitgebouwd, zie ik aan de data.
Heerlijk, helaas ging dat voor ons niet.
Wij hebben alleen nog maar de vlucht en villa geboekt.
Auto en de parkkaarten gaan we ons de komende weken op storten!

Yvet, wij waren 12 jaar geleden in April in Disney, en kwamen toen juist ook paar nederlandse gezinnen tegen! Maar ook toen stond de dollar laag.
Maar gezien er op dit moment zoveel meer resorts zijn, denk ik idd dat het wat drukker zal zijn met nederlanders! (Voor mijn partner die slecht in engels is, zal dat alleen maar een verademing zijn)

Eric
15-01-08, 15:30
Voor mijn partner die slecht in engels is, zal dat alleen maar een verademing zijn
Ik wil jullie niet teleurstellen, maar ik denk dat je partner dan beter wat aan zijn Engels kan doen, want die paar duizend extra Nederlanders vallen echt niet op tussen die miljoenen vakantiegangers in Florida.
Het is (gelukkig) noch echt geen Costa Brava met een 'Friet van Piet' op de hoek......
Eric

Yvet
15-01-08, 15:51
Hoi,
Voor mijn partner die slecht in engels is, zal dat alleen maar een verademing zijn

Ik weet het het is super off-topic maar toch.
Je gaat met 2 dochters 2 en 7 laat die 2 wat engels leren en laat pappa meedoen.
Er zijn nu dvd's te koop bij de blokker in de aanbieding engels leren met mickey.....

Eliza70
15-01-08, 17:08
Ach, 12 jaar geleden was mijn partner er nog slechter in, en ook toen hebben we het goed overleefd.
Vond het toen alleen minder dat ik altijd en overal het woord moest doen, en dat ze dan al snel dachten dat ik een "bitch" was, en dat hij niks mocht zeggen :mrgreen:
Hij heeft inmiddels wel Mavo-engels gedaan, maar dat is meer theorie, dan praten geweest.
Maar wat betreft het idee van Yvet over die dvd's, engels leren met Mickey. Dank je, want lijkt me een heel leuk idee!

stippie
15-01-08, 18:25
Maar wat betreft het idee van Yvet over die dvd's, engels leren met Mickey. Dank je, want lijkt me een heel leuk idee!

En ze zitten meteen in de goede sfeer met onze vriend Mickey.

:razz:

peejee
15-01-08, 19:03
Leuk om wat reacties te krijgen na het plaatsen van de voorstellingsmail :smile:

Ja, druk met Nederlanders in de meivakantie, maar zoals Eric al zegt zal dat niet echt opvallen tussen al die Amerikanen en andere toeristen.

Vanderlinden48 & Eliza70 hebben goed gezien dat wij net iets langer gaan dan de standaard meivakantie! Vluchten vol, maar na een goed gesprek met de directie van school hebben we gelukkig wat daagjes extra gekregen\\:D/