PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Astrid



astrid2011
13-01-08, 23:41
Hi allemaal.

In maart ga ik met mijn vriend op vakantie in the USA. We zeilen eerst in de Carribean de Heineken Regatta en vliegen dan naar Miami. Vervolgens vliegen we ongeveer twee en halve week later weer terug naar NL vanuit NY.

De laatste dagen brengen we door in NY. Ik probeer nu een beetje een planning te maken voor de eerste twee weken. Liefst met een mix van relax, natuur en activiteit. Zat te denken aan:

Eerst dag of 2 blijven hangen in Miami (south beach?) voor shopping, people watching, hanging out. Nog geen auto huren dan denk ik, schijnt lastig parkeren te zijn?
Dan auto nemen en i 3-4 dagen Key West and/or Bahia Honda State Park, Everglades doen. Is dat te kort?
Dan misschien nog ergens strandplaatsje aan de westkust? Is daar wat leuks en is het daar uberhaupt mooi genoeg weer zo half maart?
Dan naar Orlando (hoe lang zou dat rijden zijn?), dagje Disney Park. Zijn er meer of is er just one place to be?

Maar dan..? Als we 25 of 26 maart in NY willen zijn, hebben we nog ongeveer een week. Ik zou heel graag iets actiefs gaan doen in die week, hiken bijvoorbeeld. Tips??? Verder gewoon wat rondrijden en plaatsjes bekijken. Savannah, Charleston de moeite waard? En hoe dan door naar NY, is rijden handig/economisch of kunnen we beter de auto inleveren en vliegen of met de trein gaan (vind ik ook altijd wel een leuke ervaring in een ander land).

Ben benieuwd, hoor graag jullie tips.

mod michael66:
Op het Florida Forum is het "dubbel" posten (dezelfde post in twee of meer verschillende forums) niet gewenst. Ik heb je tweede post in "Florida Algemeen" dan ook verwijderd.

Ta2 Gerrit
13-01-08, 23:50
Even kort: Miami-Orlando is een uur of 4 à 5 rijden.
Er zijn 4 Disney parken, 2 van Universal, Seaworld die allemaal al goed zijn voor (minimaal) een hele dag plezier en dan nog wat kleinere attrcties in en om Orlando. Take your pick.
Auto inleveren in NY betekent wel drop-off kosten, reken op een 500 dollar,afhankelijk van welke verhuur maatschapij. Binnen Florida heb je die niet.

Eric
14-01-08, 00:02
Beste Astrid,
Je stelt de vraag zo algemeen, daar valt niet goed antwoord op te geven.
Ga eerst een een beetje lezen op dit forum, of haal een reisgids van Florida.
Normaal gesproken heb je al meer dan 2,5 week nodig voor Florida alleen, en dan wil je ook nog 2073,9 km rijden (kortste route Miami - New York) rijden en onderweg de leuke dingen gaan bekijken (wel eens van Washington gehoord?).
Ik zou maar eerst wat beter precies plannen wat je wilt (bv. 2 weken Florida en dan halve week New York)
Nog even over Orlando:
7 pretparken, 4 waterparken en nog 1001 andere leuke dingen.....
Eric

astrid2011
14-01-08, 09:16
Dank voor jullie reactie, ik was geloof ik niet duidelijk, jullie gelukkig wel:-)

Wij willen dus ook helemaal NIET per auto van Miami naar NY rijden. Wel willen we twee weken in het zuiden blijven en dan doorvliegen naar NY. En dan zijn er twee vragen:

1) Hoe vullen we ons 'rondje Zuid'?
Wij zullen zeker niet meerdere dagen in allerlei pretparken te vertoeven, eentje is echt wel genoeg om het meegemaakt te hebben. Liever gaan we lekker rondrijden, mensen en natuur bekijken en genieten van 'het mooie leven daar'. Dat kunnen we dus allemaal prima rondom Miami. Ik denk nu aan: Miami, Keys, Everglades, beachtplaatsje, Orlando? Kan dat in ongeveer een week, anderhalf?

2) Kunnen we ergens gaan hiken? Dacht eigenlijk dat we daarvoor wat meer noordwaards zouden moeten (South Virginia). Klopt dat niet?
Daarna vliegen we dan door naar NY.

Michael66
14-01-08, 10:36
1) Hoe vullen we ons 'rondje Zuid'?
Wij zullen zeker niet meerdere dagen in allerlei pretparken te vertoeven, eentje is echt wel genoeg om het meegemaakt te hebben. Liever gaan we lekker rondrijden, mensen en natuur bekijken en genieten van 'het mooie leven daar'. Dat kunnen we dus allemaal prima rondom Miami. Ik denk nu aan: Miami, Keys, Everglades, beachtplaatsje, Orlando? Kan dat in ongeveer een week, anderhalf?Ja, alles kan in net zoveel of zo weinig tijd als je er voor uittrekt. 't Is maar net hoeveel je van de verschillende plaatsen wilt zien. Er is gewoon zoooooo ontzettend veel te zien en te doen?


2) Kunnen we ergens gaan hiken? Dacht eigenlijk dat we daarvoor wat meer noordwaards zouden moeten (South Virginia). Klopt dat niet?
Daarna vliegen we dan door naar NY.Hiken? Nee niet echt. Wel allerlei wandeltochten te doen in de vele natuurparken die Florida rijk is.

Kijk maar eens op deze website: http://www.floridastateparks.org/