PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Dusseldorf



Nicole
13-01-08, 12:43
Omdat we vanaf 2008 op schiphol vliegtax moeten gaan betalen zit ik te denken om evt. vanaf dusseldorf of brussel te vliegen. Weet iemand goede site's om hierop te zoeken naar vliegtickets??
Ik weet dat je bijvoorbeeld op vliegtickets.nl ook kan zoeken vanaf brussel of dusseldorf. Maar je hebt toch ook speciale site's vanuit Belgie of Duitsland.
Bedankt alvast voor de antwoorden.

annette
13-01-08, 13:24
Hoi Nicole,

Wij gaan in juli (vanaf Dusseldorf), heb zelf de tickets bij Supersaver geboekt. Ging prima geen problemen.

Groet Annette...

didierc
13-01-08, 16:29
www.ebookers.de (http://www.ebookers.de) is ook een mogelijkheid.
De laatste jaren 2 x vanaf dusseldorf vertrokken, perfect
Goedkoop parkeren voor 3 weken via sparparken.

Succes Didier

[verwijderd]
13-01-08, 17:32
Hou wel rekening met de kosten om naar die luchthavens toe te gaan en de extra reistijd. De extra reistijd moet wel opwegen tegen het financiele voordeel(als dat er is?).

Zelf heb ik via Internet direct bij delta airlines geboekt en zo een voordelig ticket weten te bemachtigen, ik vlieg in Augustus/September met vrouw en kind (3Jr) via Cincinnatti naar Orlando, zodat de tussenstop iets eerder is dan als je via Atlanta vliegt en je dus eerder je benen kan strekken. Ook qua reisduur kwam dit op hetzelfde neer.

Bij mij werkte het boeken via Internet niet omdat wij in de USA ook nog naar Buffalo vliegen, mocht dit het geval zijn kan je gewoon naar de Nederlandse Delta Airlines bellen en zij kunnen je dan doorschakelen naar Amerika zodat je wel het voordelige Internet tarief krijgt. Dit scheelde mij Euro 100 pp t.o.v. boeken bij de nederlandese Delta Airlines.

Eric
13-01-08, 17:34
In Cincinnatti overstappen (dus immigratie en douane) is een heel stuk prettiger dan het vreselijk drukke Atlanta !!!
Eric

Dana1975
16-01-08, 21:32
Hallo,

ik heb vorige week geboekt op expedia.com (2 volwassenen en 2 kleine kinderen)vanaf Brussel (scheelde veel met A'dam in prijs en tijd) naar Chicago, 5 dagen later naar Orlando en terug naar brussel voor een belachelijk lage prijs. Deze vluchten kon ik ook boeken op expedia .nl, maar dan was ik toch weer een honderd euro extra kwijt. Boeken op de site ging eenvoudig.
We vliegen trouwens met United Airlines, met goede overstaptijden in Washington en Frankfurt.
Ik raad je wel aan goed te zoeken op verschillende dagen of evt. dagdelen, dat scheelt soms heel veel in prijs!

Groetjes Dana

[verwijderd]
16-01-08, 23:11
Prijzen zijn aan stevige verhogingen blootgesteld, ik zou nu voor mijn reis die ik twee weken geleden heb geboekt al Euro 100 pp meer kwijt zijn, je ziet maar weer erg vroeg boeken loont de moeite. In januari geboekt voor vertrek Augustus/September.

mafo
17-01-08, 06:45
Dat ligt er maar net aan voor welke periode, prijzen dalen een maand of 2 voor vertrek aanzienlijk wanneer het vliegtuig nog te leeg is.

Kan me voorstellen dat Augustus niet goedkoper zal worden maar in September zouden de prijs toch echt wel kunnen dalen onder de vroegboekprijs. Je moet dan uiteraard wel heel flexibel zijn in je vertrek en aankomstdatum.

lindaatje
31-01-08, 03:47
In Cincinnatti overstappen (dus immigratie en douane) is een heel stuk prettiger dan het vreselijk drukke Atlanta !!!
Eric


Ik vlieg met Delta via Atlanta naar orlando. Mij is verteld dat Delta daar een eigen terminal heeft omdat het de thuisbasis is en dat het allemaal soepeltjes verloopt. Ik heb Delta gebeld met de vraag of 1 1/2 uur genoeg is om over te stappen en dat is voldoende bij geen calamiteiten uiteraard. Ligt er ook aan hoe druk en snel het gaat bij de immigrations. Ik zie wel en anders zullen we er die dag ook wel komen met nog 5 vluchten die kant op.

calypso
31-01-08, 07:34
Dit moet zeker genoeg zijn in Atlanta, ben er vaak geweest en altijd is alles goed gegaan, het controle system daar is best goed opgezet en werkt efficient. En inderdaad is het de delta thuishaven!

deh78
31-01-08, 15:45
Om de vliegtax te omzijlen en omdat het toch goedkoper is vliegen wij met United/Lufthansa vanaf Brussel via Washington naar Orlando en terug wij hebben dit via Expedia.nl geboekt.

Dennis

Syl71
31-01-08, 20:04
Hoi Nicole,
wij vliegen al jaren vanaf Duitsland en als je dat eenmaal gedaan hebt wil je niet meer anders!
Nu woon ik toevallig aan de grenskant maar ik weet zeker dat ik ook voorkeur voor Duitsland zou hebben als ik in het Westen woonachtig zou zijn geweest. De voordelen:
* stukken goedkoper parkeren (!);
* relaxed inchecken;
* bij lange na niet de drukte van Schiphol;
* goedkopere brandstof (tank zo weer vullen in Duitsland :wink:).

Ook scheelt het soms enorm in prijzen wat vliegtickets betreft. Zelf heb ik jarenlang op een reisburo gewerkt waar we zowel de Nederlandse als de Duitse markt bedienden. Mijn ervaring is dat Duitsland veelal stukken goedkoper is. In ieder geval de moeite waard om te checken!

Handige sites zijn:
www.lowcostairlines.nl (http://www.lowcostairlines.nl)
www.ltu.de (http://www.ltu.de)
www.airberlin.com (http://www.airberlin.com) (Europa)
www.reiseexperten.de (http://www.reiseexperten.de)

Eventuele vakantie- en reiservaringen vind je in Nederland (voor velen wellicht bekend) op www.zoover.nl (http://www.zoover.nl) en voor de Duitse recensies www.holidaycheck.de (http://www.holidaycheck.de)

Heel veel succes!

belgske
03-02-08, 20:10
Ik heb op 01.02 mijn reis geboekt. (periode okt) Op het reisbureau is er zeker 1½ uur gezocht naar de beste èn goedkoopste vlucht. Daar ik in België woon, waren Brussel en Düsseldorf ook een optie. Wat bleek, Amsterdam was het goedkoopst €280 + €281tax(ook de vliegtax)pp Maatschappy : Delta

Njit
23-05-08, 10:20
Wij zijn voor volgend jaar aan het plannen om naar Japan te gaan in april.
Veel pretparken (Tokyo Disney, DisneySea, Universal) maar uiteraard ook wat cultuur.

Nu zijn we alvast aan het kijken naar vliegtickets. Vroeg boeken is meestal ook goedkoop vliegen. We zijn aan het kijken naar vluchten vanaf Schiphol maar die zijn vaak belachelijk vroeg (7 uur 's morgens vertrekken). Een alternatief zou kunnen zijn om de nacht ervoor te slapen en de auto daar ook te parkeren. Maar ik weet de kosten daar niet exact van.

Een alternatief zou kunnen zijn om vanaf Dusseldorf te vliegen. De vluchten zijn daar wat later en parkeren is volgens mij ook een stuk goedkoper dan Schiphol Smartparking. En de vluchten zijn 100 euro goedkoper. Maar ik heb geen idee hoe de weg naar Dusseldorf is qua files. Dus dat zou dan wel een onzekerheid voor ons zijn. Bestaat daar ook zoiets als een Van de Valk A4 met slapen + parkeren?

Tinkerbell
23-05-08, 11:27
Volgens mij heeft Holiday Inn sleep park en fly vaak op Ebay staan.

http://www.channels.nl/61915-nl.html
Hier kan het volgens mij ook.

Vanaf de Duitse grens is de snelweg prima. Nauwelijks tot geen file's behalve als Duitsland een vrije dag heeft zoals 1 mei.
Dan wil half het Rheinland naar het outletcenter in Roermond en is het een totale gekte :D

Njit
23-05-08, 11:33
Zijn wel leuke prijzen. Kost nu 78 euro per kamer en dan mag je er 3 weken staan.

Michael66
23-05-08, 12:24
In Moers (25km van Dusseldorf) zit een Vd Valk! Misschien hebben die wel een arrangementje.

Njit
23-05-08, 12:34
Ik denk niet dat die met een Shuttle naar het vliegveld gaan..

moniqueo
23-05-08, 14:34
Wij vliegen dit jaar ook vanaf Dusseldorf en slapen de nacht voor de reis in het relaxa dusseldorf-ratingen. Prijs voor een 2pk 78,- totaal incl 21 dagen parkeren. Ik kan je na 1 aug vertellen hoe het ons daar beviel.:razz:
De luchthaven van DUS heeft Ratingen. Als je googlet op "Dusseldorf Ratingen park sleep and fly" komt er een heleboel uitrollen. Er zitten een aantal hotels in de buurt die ook shuttle service aanbieden.

Monique

Njit
23-05-08, 14:41
Wij vliegen dit jaar ook vanaf Dusseldorf en slapen de nacht voor de reis in het relaxa dusseldorf-ratingen. Prijs voor een 2pk 78,- totaal incl 21 dagen parkeren.Die kreeg ik inderdaad een paar post naar boven ook als tip. Ziet er qua prijs zeker niet slecht uit..

Nu gaan we waarschijnlijk 22 dagen. Zou dat een probleem zijn? En wat bedoelen ze hier mee?
This offer is only valid for Holiday guests, which start- and arrival is the Düsseldorf Airport and is only bookable in connection with a package tour. The vacation documents must be submitted on arrival. Wij boeken altijd alles zelf (vluchten + hotels apart) en geen pakket-reis. Scheelt geld en vinden we ook leuk om te doen. Zouden ze daar moeilijk over doen?

Edit: heb ze maar gewoon een mailtje gestuurd met bovenstaande vragen. Net zo makkelijk :)

moniqueo
23-05-08, 20:33
Ik hoop dat je dan wel antwoord krijgt, ik zit nl ook al een week op antwoord op mijn mail te wachten. :-s
Wij hebben ook alles zelf geboekt maar ik ben er van uit gegaan dat dat geen probleem is. Ik heb wel enkele nachten hotel in het begin geboekt dus die vouchers kan ik altijd overleggen.
En ik denk dat je voor 22n 1 of 2 dagen parkeren los moet betalen. Maar daar heb ik nog geen kosten van kunnen vinden.

Monique

Lindaa
15-04-09, 11:14
Hoe kom je eigenlijk van de parkeerplaats naar de terminal?
Ik heb gehoord lopend, klopt dat? :(

Tinkerbell
15-04-09, 11:42
Kijk even op de site van de luchthaven. Er staat een hele duidelijke plattegrond met alle gelegenheden om te parkeren. http://parken.duesseldorf-international.de/

Je kunt gewoon vanuit je luie stoel met een muisklik een parkeerplaats reserveren.

Overigens, wie heeft je dat lopen wijsgemaakt?
Er loopt een hele heuse echte monorail vanuit de parkeergarages naar de terminals.

Lindaa
15-04-09, 12:10
Ik heb de plattegrond bekeken, vanaf p23 of p25 zie ik geen monorail. Alleen vanaf p4-p6.

Op een pdf file stond dat alle longterm parkeerplaatsen nooit verder lopen zijn dat 15 minuten?!

Tinkerbell
15-04-09, 12:26
Ik was voor 22 dagen 92 Euro kwijt in de parkeergarage

De parkeerplaats die jij bedoeld kost voor dezelfde tijd 62 Euro.

Eerlijk gezegd hebben we geen moment overwogen om twee keer met de koffers te gaan sjouwen voor dat prijsverschil :D
Het is gewoon niet eens bij ons op gekomen daar te kijken maar ja ik ben dan ook heel erg lui aangelegd.:wink:

weimar
15-04-09, 13:28
Ik heb ook geboekt, maar kon alleen nog maar op P24 terecht. Anders had ik ook wel P4-P6 geboekt...
Volgens mij rijdt er vanaf P24 een shuttle.

nbh
15-04-09, 13:29
Wij zijn nog wat luier aangelegd... leveren de auto af bij valetparking in dusseldorf Koffers eruit,enzo de terminal in. Bij aankomst staat de auto weer voor de deur te wachten. Is een keus natuurlijk is nl ook net iets duurder

Tinkerbell
15-04-09, 13:52
We hebben ook gekeken naar dat valet parking maar aangezien de auto toch een flink eind van het vliegveld geparkeerd wordt en we geen zin hadden om bij eventuele vertragingen of wat dan ook op de auto moeten staan wachten durfden we dit niet aan.

Lindaa
15-04-09, 13:53
P24 is idd shuttle, P23 en P25 moet je dus gewoon lopen, [-X dat doen we dus niet. (P24 is vol in onze periode)
Heb nog een andere gevonden:

www.PARK-AND-TRAVEL.de‏ (http://www.PARK-AND-TRAVEL.de‏)

65 euri voor 16 dagen, met shuttle.

Iemand ervaring hiermee?

meisellen
15-04-09, 18:51
Ik heb er geen ervaring mee maar wel geboekt voor de 26ste, ik vond de prijs niet verkeerd en er gaat een shuttle dat was voor mij voldoende, er zit een duidelijke routekaart bij om er te komen.

lijkt me geen verkeerde keuze (hoop ik dan)

nancy1
17-04-09, 11:50
Wij zijn vorig jaar ook via Dusseldorf naar Miami gevlogen. We zijn toen een avond van te voren naar het Holiday Inn Düsseldorf Airport-Ratingen gegaan, hebben daar een 4 persoonskamer voor 105 euro geboekt en konden de auto de hele vakantie periode laten staan. Je wordt door een busje van het hotel naar het vliegveld gebracht en je wordt ook weer netjes opgehaald.

Riverwood
17-04-09, 12:16
Wij hebben ervaring met park en travel, prima geregeld, kom wel bijtijds, busjes rijden af en aan maar bij drukte kan dit wat extra tijd kosten.

Groetjes Henke.

buurea
18-04-09, 13:50
Wij hebben hotel Park Inn Düsseldorf geboekt inclusief gratis parkeren. Kost 99 euro en zij hebben een hotelbus die je naar en van het vliegveld haalt.

calypso
21-04-09, 13:04
Voor de mensen die vanaf Dusseldorf vertekken is dit misschien een optie om je auto goedkoop en goed te parkeren
http://www.k-parking.de/nl/

Teleton
21-04-09, 16:44
Sieht gut aus......! Opgeslagen bij de favo's want we weten nooit van welke luchthaven we de volgende keer weer vliegen\\:D/\\:D/

meisellen
23-04-09, 00:46
Deze is ook erg goedkoop maar erg beperkt en is snel uitverkocht maar wel iets om in de gaten te houden

http://www.dus-parken.nl/news.121.0.html#tt-news-5

A.Hofman
02-03-10, 17:02
Voorjaar 2010(?) opening Van der Valk Hotel Airport Dusseldorff (http://www.valk.com/pages/?ID=3376&propertyCode=dus&i=0&gclid=CLyEi7-3mqACFVRm4wodvDiNdQ).Misschien iets voor jullie.
Parkeren en shuttleservice zal geen probleem zijn.

Update:
De opening zal waarschijnlijk pas in juli plaats vinden...

Ta2 Gerrit
15-04-10, 11:43
AMSTERDAM - Duitse luchtverkeersleiders hebben besloten volgende week te gaan staken. Dat heeft de vakbond voor luchtverkeersleiders GdF dinsdag gezegd.

Onderhandelingen met de Duitse luchtvaartautoriteit, de Deutsche Flugsicherung, over de arbeidsomstandigheden zijn stukgelopen.
Woordvoerder Bernd Bockstahler zei dat binnen 24 uur zal worden aangekondigd waar er precies zal worden gestaakt en voor hoe lang.
http://media.nu.nl/m/m1dzv5gafirp.jpg© ANP

Bron; div. media en nu.nl (http://www.nu.nl/economie/2225161/staking-duitse-luchtverkeersleiders.html)

Lindaa
15-04-10, 16:14
En wie wordt er weer de dupe.. de passagiers.

BosB
15-04-10, 16:41
En wie wordt er weer de dupe.. de passagiers.

Zoals altijd ](*,)

Francien
15-04-10, 16:52
En nu ligt alles even plat i.v.m. de vulkaanuitbarsting op IJsland. Geen piloot kan meer wat zien door de aswolk. Zal wel een zooitje zijn op de luchthavens......

angelique100
04-10-10, 14:08
Ik ben alvast aan het kijken waar ik vooraf kan reserveren om te parkeren voor 19 juli tm 14 aug.
Wie heeft er een goede ervaring met welke parkeermogelijkheid vlakbij de luchthaven DUS met transport/shuttelbusje naar de luchthaven. Wij vliegen met Airberlin.

Tinkerbell
04-10-10, 14:52
P5. Je stapt zo in de shuttle trein.

Chicco68
04-10-10, 15:58
Angelique,

Ik reserveer altijd parkeerplaats P4 op Dusseldorf Airport. (http://www.duesseldorf-international.de/dus_nl/ )
Vanaf P4 inderdaad met de Sky-train en dan stap je uit in de hal waar je je kunt inchecken.
Wij hebben dit afgelopen mei ook weer gedaan (en ook voor komende mei trouwens).
Even je creditcardgegevens invoeren, van/tot welke datum/tijd en je bent altijd verzekerd van een parkeerplaats. Extra kosten voor het reserveren zijn 6 Euro.
En, zou je bij de parkeerplaats aankomen en er staat VOL, dan kun je altijd naar binnen, jouw plaats is namelijk gereserveerd. Even je creditcard in het apparaat voor de slagboom duwen zodat ze kunnen "zien" dat jij het bent en gereserveerd hebt en de slagboom gaat voor je open ;)
Maar, zou je wat minder willen betalen dat kan natuurlijk ook, even je dag/datum/tijd invoeren en je krijgt alle mogelijke opties van p-plaatsen/prijzen te zien voor de voor jou van toepassing zijnde periode.

angelique100
04-10-10, 16:13
@ Chicco,

ik heb gekeken op de door jou opgegevens site en dan kom ik op
69 euro +6 euro reservering op reserve parkeerterein P24 weet jij of hier iets van een shuttle is oid, niet zo fijn anders om met 4 kinderen en 6 koffers nog een stuk te moeten lopen .

http://parkplatzreservierung.duesseldorf-international.de/carPark/index;jsessionid=661E169782DC8297B6232E2DEFA82108? layoutTheme=dus_DUS&parkType=langzeit_spar&lang=nl

Gevonden hoor er is gewoon een shuttle bus aanwezig op P24 dat is dus 75 euro voor bijna 4 wkn ! Wat een verschil met brussel,.=D>

brutus
04-10-10, 18:11
@Chicco68;
weet je ook de max hoogte wat een auto kan zijn of is het buiten

Chicco68
04-10-10, 19:09
@ Angelique,
Klik maar eens op je eigen link en dan op P24, daar staat in ieder geval Shuttle bij vermeld en wordt de route van de Shuttle in het rood aangegeven.
Zou je voor P4 kiezen dan kun je met je koffers de Sky Train.

Edit: Lees nu pas je rode text :oops:

@ Brutus,
Op bijv. P4 (garage met verdiepingen) is de max hoogte 2,10m op bijv P24 is geen max hoogte omdat dit buiten is.
Anders even mijn vorige link aan klikken, als je dan op de P-plaats gaat staan met je muis krijg je de max hoogte direct te zien.

angelique100
04-10-10, 19:14
@ Chicco,


geeft niks weet ik het nu helemaal zeker :wink:

@ Brutus,

in mijn reservering P24 stond een lengte van voertuig max 5 meter en hoogte maakt inderdaad zoals Chicco al schreef niet uit.

Chicco68
04-10-10, 22:10
in mijn reservering P24 stond een lengte van voertuig max 5 meter .
Kijk en daarom huur ik nu een Chevrolet Suburban in Amerika :mrgreen: :wink:

Lindaa
07-10-10, 22:18
park and travel

hrjhaan
07-10-10, 22:32
Voor de mensen onder ons die in het bezit zijn van een gehandicapten parkeerkaart: je kunt op het vliegveld van Dusseldorf GRATIS parkeren. Parkeren op P1. Bij aankomst gewoon een kaartje trekken. Bij vertrek het knopje van de intercom indrukken en doorgeven dat je een gehandicaptenkaart hebt. Er komt dan een medewerker om je kaart te controleren en om de slagboom voor je open te doen. Vrienden van ons hebben dit afgelopen zomer gedaan en ik heb een bevestigende mail van het vliegveld van Dusseldorf dat het inderdaad zo werkt. Dus, als je zo'n kaart hebt, doe er je voordeel mee. Het geldt niet voor brengen en afhalen van passagiers.

hrjhaan
23-11-10, 20:20
Zojuist een overnachting geboekt bij Holiday Inn Düsseldorf Airport-Ratingen.
3 volwassenen en 1 kind van 11 jaar op één kamer (2 double beds) voor € 64,10 (zonder parkeren).
Je betaald € 44,10 per kamer met 1 volwassene en per extra volwassene komt er
€ 10,00 bij. Online krijg je meteen 2 kamers als je 3 volwassenen ingeeft. Even gebeld met het service nummer. Kreeg Engeland aan de lijn. Meerdere volwassenen op de kamer was geen probleem. Meteen telefonisch geboekt.

angelique100
07-02-11, 11:26
Welk adres (voor Tomtom) gebruiken jullie eigenlijk voor parkeren Dusseldorf (P24).

hrjhaan
07-02-11, 12:45
Die Anschrift des P24 lautet: vor/via Frachtstrasse 25 - 40474 Düsseldorf.

Dit staat op de site van vliegveld Düsseldorf.

angelique100
07-02-11, 14:22
Bedankt,..

Tinkerbell
07-02-11, 14:49
Gewoon intikken vliegveld Düsseldorf en je komt vanzelf bij het vliegveld. Eenmaal aangekomen daar is het een kwestie van de borden volgen. Elke parkeerplaats staat duidelijk aangeven.

Michael66
21-06-11, 12:16
Ben een beetje vergeten een hotel te boeken voor de nacht voor vertrek (nacht van 30-6 op 1-7). En parkeren.

Heeft er nog iemand tips of een gunstige aanbieding gezien voor een overnachting en/of parkeren bij de luchthaven van Dusseldorf?

hrjhaan
29-09-11, 22:11
Zojuist een hotelovernachting geboekt voor 13 augustus 2012 bij Holiday Inn Airport Ratingen in Düsseldorf. 2 volwassenen en 1 kind. Eén kamer met twee 2-persoons bedden voor € 61,85. Vorig jaar hebben we ook vroeg geboekt. Later liep de prijs zelfs op tot € 185,00. Dus het loont wel om vroeg te boeken. Hotel is ons goed bevallen. 10 minuutjes rijden naar het vliegveld.

ronenivonne
06-11-11, 12:14
Weet iemand waar je het beste kunt parkeren voor een betaalbare prijs bij dusseldorf flughaven? jaren geleden hebben we via reisbureau onder het maritimhotel geboekt voor 65 euro voor 8 dagen maar kan dit niet meer terug vinden voor een betaalbare prijs. Beste optie wat ik kan vinden is 85 + 6 euro bijkomende kosten, dan parkeren op een parkeerplaats en niet parkeergarage.
Iemand nog een goed advies?

Wist niet waar ik het moest plaatsen daarom hier neergezet.

Tinkerbell
06-11-11, 12:31
@ ronenivonne.
Ik weet niet waar jullie precies wonen in Limburg maar bekijk de mogelijkheid van een taxi eens.
Wij worden gehaald en gebracht met een taxi voor minder dan wat drie weken parkeren kost plus geen gesjouw met koffers.

satpet
06-11-11, 12:41
Zoek op de ste van Dusseldorf airport eens naar parking P23 of P24 en P25.
Als er nog plaats is natuurlijk.
Als ik me goed herinner moet je per week betalen.

Wen
06-11-11, 22:04
Wij hebben op p24 geparkeerd, om en nabij €65 waren wij kwijt voor 2 weken.. En was makkelijk te doen vanuit Sittard..

S@skia
07-11-11, 19:56
Wij parkeren altijd in Parkhaus 7, heerlijk met je karretje lopen naar de terminal (overdekt!!). Probleem van de monorail vind ik dat je alle koffers van de kar moet halen en in de monorail moet slepen. Als je dan ook nog 2 kids en een buggy moet meenemen is dat niet relaxed hahaha.

Volgens mij hebben we net geen € 100,- betaald voor 3 weken, goed te doen dus. En vanuit het Heuvelland uitstekend te doen (en dan zeggen ze ook nog dat wij Limburgers niet mobiel zijn :) )

Gr. Saskia

jarjarbinks
08-11-11, 16:21
Het zelfde als Saskia, ook wij parkeren bij P7, heel gemakkelijk allemaal.

ronenivonne
08-11-11, 17:12
Bedankt voor de info tot zover, hebben ze bij P7 en P24 ook een beetje "brede" parkeer vakken of staat alles hutje mutje op elkaar?

Wen
08-11-11, 22:48
p24 is niet overdekt, je moet met een bus naar het vliegveld en terug. Idd een beetje lastig met een buggy en koffers. En verwacht niet dat een chauffeur helpt [-X..

Een parkeerplaats heb ik echt moeten zoeken, uiteindelijk naast een vak geparkeerd.:-$

Dus ik zou dan toch voor p7 gaan :razz:

brin
09-11-11, 10:40
Als we een vroege vlucht hebben boeken wij een kamer in hotel Van der Valk in Dusseldorf. Je kan er gratis je auto twee weken laten staan op de parking.

De volgende ochtend ben zijn we goed uitgeslapen en komen we niet oververmoeid aan op de luchthaven (wij hebben een goede drie uur te rijden). Een gratis shuttlebusje brengt je naar de luchthaven. Bij terugkeer moet je wel een taxi nemen.

angelique100
09-11-11, 12:29
Wij betaalde voor 27 nachten p24 59,- + 6 euro.
Er was genoeg ruimte (niet overdekt) op de parkeerplaats, busje komt je halen en brengt je naar de vertrekhal. In ons geval hielp de chauffeur netjes met de koffers. Het is ons bijzonder goed bevallen,..

Tile
09-11-11, 12:49
@brin;
wij doen exact hetzelfde volgend jaar, overnachting bij van der valk en tegen 7 uur naar de luchthaven met de shuttlebus.

r.teeuwsen
09-11-11, 18:31
http://parkenflughafendus.de/index.php?language=nl&section=home

Kijk hier eens... Wij hebben dat afgelopen zomer gedaan, je rijdt naar de vertrekhal, de medewerker neemt je auto mee en parkeert deze in een bewaakte garage. Na terugkomst even bellen, 5 minuten later wordt je auto voorgereden bij de aankomsthal. Mooier is er niet... Je loopt zo de vertrekhal in zonder treintje, slepen met je koffers, gewoon trolly pakken en naar de incheckbalie lopen....

8 dagen buiten parkeren voor 39 euro...

Greetz, Remco

brin
09-11-11, 19:30
@Tile

Het is heel wat relaxer vertrekken ;-) Ontbijtje nemen we dan wel op de luchthaven.

Veel plezier in ieder geval!

dutchcruisers
09-11-11, 19:43
@r.teeuwsen: Bedankt voor de tip!
Ik denk dat wij dit komende zomer ook gaan proberen.
P23 kan ik niet meer reserveren en de andere parkeerplaatsen zijn verder weg of een stuk duurder (P7). En die valet-service lijkt me wel heel fijn!

r.teeuwsen
09-11-11, 20:39
@Dutchcruisers: Daar krijg je geen spijt van, het klinkt decadent om Valet Parking te doen, maar het is zo relaxed en nog goedkoper ook ;-)

weimar
10-11-11, 08:30
http://parkenflughafendus.de/index.p...l&section=home (http://parkenflughafendus.de/index.php?language=nl&section=home)

Kijk hier eens... Wij hebben dat afgelopen zomer gedaan, je rijdt naar de vertrekhal, de medewerker neemt je auto mee en parkeert deze in een bewaakte garage. Na terugkomst even bellen, 5 minuten later wordt je auto voorgereden bij de aankomsthal. Mooier is er niet... Je loopt zo de vertrekhal in zonder treintje, slepen met je koffers, gewoon trolly pakken en naar de incheckbalie lopen....
8 dagen buiten parkeren voor 39 euro...
Greetz, Remco

Valet Parking is alleen beschikbaar bij overdekt parkeren, dus het wordt ietsje meer...

dennis-oostveen
10-11-11, 11:03
Is er geen speciale topic over, volgens mij heeft dit nu niets meer met Air Berlin te maken.

<<Moderator Michael66: Juist. En daarom heb ik alle berichten die met parkeren op DUS te maken hebben vanuit het Air Berlin topic naar het Dusseldorf topic verplaatst.>>

Iris02
11-11-11, 06:34
Wij hebben gereserveerd voor P23 en overnachten bij Van der Valk :D Als ik nu de verhalen over de valet parking lees begin ik een beetje spijt te krijgen. Wat heerlijk decadent en makkelijk ;D

r.teeuwsen
11-11-11, 16:05
Nou inderdaad, ik zat afgelopen zomer ook te twijfelen, maar een Hotel overnachting voor 4 personen (2 kamers) was veel meer dan 100 euro, en als we terug kwamen moest ik op eigen gelegenheid naar van der Valk zien te komen.... Ik kwam toen die Valet parking tegen en heb die geboekt, meteen de auto laten wassen en uitzuigen, kreeg hem werkelijk waar tip top terug! Ideaal... en ik was nog minder dan 120 euro kwijt voor 22 dagen ;-) incl. het wasprogramma! We landen om iets voor 7 uur in de ochtend, reden om half acht weg vanaf de vertrekhal en om half tien waren we weer thuis in Purmerend (200 km) >> een aanrader dus!
Dit jaar hebben we de mazzel dat we 'goedkope' Air Lingus tickets hebben vanaf Amsterdam ;-) dus laten we Air Berlin even links liggen....

christiand
05-02-12, 19:04
Wij zijn ook aan het zoeken wat we op vertrekdag zouden doen, vlucht vertrekt maar rond 13u maar vermits we ook eerst 2,5 uur moeten rijden en ruim vooraf moeten ter plaatse zijn gaan we een sleep & fly arrangement zoeken...
Dat is minder vermoeiend en minder stress, ook al omdat we niet op het spitsuur moeten rijden. Ik heb toch al enkele sites gevonden met mooie aanbiedingen. Je kan in een Novotel of Holiday Inn Express boeken voor ongeveer 120 euro (kamer 2volw. + 2 kinderen) inclusief ontbijt, parking en shuttle heen / terug naar luchthaven. Dat is ongeveer 30 euro meer dan 3 weken lang parkeren op de luchthaven zelf...
Zie voorbeeld http://www.hotels-and-parking-at-the-airport.com/flughafen-hotels-duesseldorf.html

knaapje
06-02-12, 00:11
@christiand
En wat doe je dan als je terugkomt?
In je blog meen ik te zien dat je om 08.45 uur op Dusseldorf staat, bagage, douane en met de shuttle naar je auto.
Lange reis, slecht geslapen en voor je het weet sta je pas om 11 a 12.00 uur bij de auto.
Dan heb je er zo'n pakweg 33 uur opzitten, rij je dan zo naar huis?

Knaapje

christiand
06-02-12, 21:03
Heel goede vraag, daar zijn we nog niet helemaal uit, mogelijk nemen we dan ook een kamer. Zou ik liefst het moment zelf beslissen naargelang hoeveel slaap/rust op de terugvlucht maar dan is de prijs in het hotel wss een pak hoger. Even een powernap nemen in een Etap hotel is misschien ook nog een optie.

Ik weet wel niet hoe je aan de 33u komt... we zijn 15u30 onderweg, tel daar nog ongeveer 4u30 bij voor vertrek en 2u na aankomst en ik tel 22u wat ook nog de moeite is maar toch geen 33u.

PS de prijzen in mijn vorige post blijken meestal exclusief btw te zijn, naargelang het hotel.

knaapje
06-02-12, 21:27
Sorry, rekenfoutje.
Dit soort reis- en aankomsttijden weerhoudt mij ervan om naar reizen via Brussel of Dusseldorf te kijken. Ik moet naar beide meer dan 2 uur rijden en Schiphol 1 1/4 uur of ik word gebracht en gehaald. Jammer want het scheelt zomaar EUR 250 per reis.

Ik zag trouwens, dat je in KW in het BW Hibiscus hotel zit.
Een aanrader!!
Ik heb er in oktober j.l. in een (King) kamer gezeten. Het was een klein appartement met koelkast, magnetron en kleine kitchenette, aparte slaapkamer en zitkamer en pal ervoor een terras.

Knaapje

peer
13-03-12, 02:30
Hallo
Ik vlieg meestal 1 of 2 maal per jaar naar Orlando
De laatste keer ben ik voor het eerst met Lufthansa via Dusseldorf gevlogen.
Het parkeren bij de luchthaven was perfect, het vliegtuig, de bediening en de beenruimte waren ook goed .
Alleen met de bagage was het een stuk minder.

Als we uit Florida terug komen zitten we bijna allemaal vol met onze bagage.

Op mijn reisbescheiden en op de website van Lufthansa staat ( nu nog )
als je een extra koffer mee terug neemt dat je dan $ 50,- bij moet betalen.

Dit is bij alle maatschappijen zo dus ik vind het prima.
Toen ik echter aan de bali kwam in Miami moest ik niet $ 50,- per koffer betalen maar $70,-.
Ik was het er niet mee eens en liet ze mijn papieren zien, maar daar hadden ze niets mee te maken.
Ze zeiden dat de koers van de dollar gezakt was.
Ik heb hier later in nederland (waar ik mijn vlucht geboekt had ) een klacht over in gediend, maar ze konder er niets aan doen .

Maar als je dan bij de douane komt in Dusseldorf ,kijken ze daar een stuk strenger als een Nederland.
En als ze dan merken dan je Nederlander bent Kijken ze alles na, en komen meteen met hun bonnenboekje.

Natuurlijk zijn ze niet allemaal zo, maar de kans dat je er zo een treft is groot.

Ook al lijkt via Dusseldorf vliegen goedkoper, ik ga voortaan maar weer via Schiphol.


groetjes peer

belgske
13-03-12, 07:45
Nu... ik vind het zalig Düsseldorf als begin/eindpunt te hebben. Het is veel relaxter dan Schiphol (waar IK altijd de pineut ben bij de douane!!!!!).
Jouw probleem heeft echter niet zoveel met de luchthaven Düsseldorf te maken, maar eerder om het feit dat je $20 meer hebt moeten betalen.
Ik heb de indruk dat doordat je extra hebt moeten doneren aan de luchtvaartmij vd Oosterburen, je je bent blijven irriteren aan alles wat er nog op je pad verscheen.
Of vergist deze Zuiderbuur zich?[-(

Njit
13-03-12, 08:52
Op mijn reisbescheiden en op de website van Lufthansa staat ( nu nog )
als je een extra koffer mee terug neemt dat je dan $ 50,- bij moet betalen.

Dit is bij alle maatschappijen zo dus ik vind het prima.
Toen ik echter aan de bali kwam in Miami moest ik niet $ 50,- per koffer betalen maar $70,-.
Ik was het er niet mee eens en liet ze mijn papieren zien, maar daar hadden ze niets mee te maken.
Ze zeiden dat de koers van de dollar gezakt was.

Da's dan een flinke koerswijziging, $20 meer. Heb je een bonnetje gevraagd? Want het lijkt mij er meer op dat deze baliemedewerker voor zichzelf wat extra centjes wilde verzamelen.

elstars
13-03-12, 11:11
Tsja...., je kan natuurlijk gaan mekkeren over $20 (zeg 15 euro) maar je zou je ook kunnen afvragen wat heb ik bespaard? Je zegt het zelf al: meer comfort, parkeren was perfect en zo zullen er nog wel een paar zaken zijn.

Zelf zijn wij ook een keer via Dusseldorf naar Canada gevlogen, en ik moet zeggen dat was heel relaxed.

Je staat wellicht in je gelijk hoor daar wil ik niet aankomen, maar ach nogmaals, $20 .... Waar hebben we het over?? De volgende keer gewoon flink wat drinken bestellen op je vlucht dan pak je het weer terug!!:p

Wat Belgske al zegt, op een andere luchthaven heb je weer wat anders...

peer
13-03-12, 12:28
hallo
Het gaat me niet om die $ 40,- dollar wie ik teveel betaald heb ,maar om de streken van de douane.

Elke persoon mag € 430,- belastingvrij invoeren

Ik had voor $200,- machine onderdelen, toen de douane dit zag vertelde hij mij dat die € 430,-alleen voor prive geld niet voor zakelijke doeleinde .
Ik wist dit niet dus hierin moet ik de douane gelijk geven.

Normaal zit op $ 200 ongeveer € 30,- btw en € 2,60 invoerechten,omdat ik een btw verlegingsnummer heb hoef ik meestal de btw niet te betalen.
soms moet het wel maar dan kan ik hem later terug vorderen.

Dus door dit niet aan te geven heb ik € 2,60 belasting ontdoken zeiden ze .

Ik heb nu € 100,- borg moeten betalen als zekerstelling voor de boete , en mijn onderdelen zijn in beslag genomen ,hier moet later een hogere ambtenaar naar kijken en bepalen wat ik precies moet gaan betalen.

Als dit bekent is moet ik terug naar dusseldorf om mijn onderdelen op te halen en alles af te werken.

Als ik dan vraag of dit altijd zo de gang van zaken is zeggen ze dat ik altijd een advokaat kan nemen.

En onder elkaar staan ze je achter je rug uit te lachen.

Op schiphol heb ik altijd onderdelen bij , en als ze dan zien dat het om een laag bedrag gaat nemen ze de moeite niet on het in te klaren en sturen me gewoon door.

Eigenlijk hoort het overal in de EU gelijk te zijn.
Daarom vlieg ik voortaan via schiphol

Overigens snap ik nu wel waarom bijna alle Duitse inwoners ( wie oldtimimers in amerika kopen ) alle auto's via Rotterdam invoeren .

gr. peer

Njit
13-03-12, 13:11
Elke persoon mag € 430,- belastingvrij invoeren

Ik had voor $200,- machine onderdelen, toen de douane dit zag vertelde hij mij dat die € 430,-alleen voor prive geld niet voor zakelijke doeleinde .
Ik wist dit niet dus hierin moet ik de douane gelijk geven.

Ook de Nederlandse Douane heeft deze regel in haar voorschriften staan. Dat ze in de praktijk niet nageleefd worden is dan jouw geluk. Maar je kan de Duitse Douane moeilijk verwijten dat ze het wel doen:


Persoonlijke bagage zijn alle gebruiks- en verbruiksgoederen zonder handelskarakter die de reiziger bij de douane kan aangeven. Het betreft alleen goederen bestemd voor persoonlijk gebruik van de reiziger of voor gebruik door leden van het gezin of bestemd om als geschenk te worden aangeboden. Er mag geen sprake zijn van een commercieel karakter.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/buitenland_en_douane/reisbagage/vanuit_een_niet_eu_land/voor_welke_goederen_hoef_ik_geen_belasting_te_beta len_krijg_ik_vrijstelling_van_belasting

SpaceAce
13-03-12, 13:16
Op mijn reisbescheiden en op de website van Lufthansa staat ( nu nog ) als je een extra koffer mee terug neemt dat je dan $ 50,- bij moet betalen.

Ik weet niet of ik het juiste gevonden heb op de site van lufthansa, maar bedoel je dit?
Daar staat 50 euro en niet dollar... (en daar achter die 70 dollar inderdaad). Of heb jij een linkje van lufthansa waar 50 dollar staat? Wellicht kijk ik verkeerd? Ik kijk in ieder geval hier: http://www.lufthansa.com/online/portal/lh/nl/info_and_services/baggage?nodeid=3331156&l=en&cid=1000327

http://i39.tinypic.com/wmktp5.jpg

sleepwalker
13-03-12, 13:53
Als ik het zo lees moet de titel van de bericht gewijzigd worden in: eerst lezen, dan klagen.
De Duitse douane doet over het algemeen juist veel minder moeilijk dan de Nederlandse douane.

Ik vraag me overigens af waar je aangifte dient te doen. Als ik goederen inkoop elders in Europa dan wordt de BTW verlegd, dwz dat ik deze eerst moet betalen en vervolgens direct mag aftrekken als voor BTW. Ik dacht dat dit ook geldt voor producten buiten de EU.
(btw verhaal, niet de invoerrechten)

charly
13-03-12, 15:06
Wij hebben nu twee keer vanaf Dusseldorf gevlogen en beide keren geen problemen gehad bij de douane. Ze hadden duidelijk geen intersse. Ook voor ons gold dat het prijsverschil in tickets en het goedkoper parkeren veel voordeel heeft opgelverd.

Groetjes,
Charlotte

Njit
14-03-12, 09:18
Ben benieuwd of de Topicstarter nog wil vermelden of het nu allemaal een vergissing bleek te zijn.

hrjhaan
14-03-12, 09:29
Overigens snap ik nu wel waarom bijna alle Duitse inwoners ( wie oldtimimers in amerika kopen ) alle auto's via Rotterdam invoeren .


Dit is omdat Rotterdam een containerhaven heeft en doorgaans dichterbij is dan de noordelijke havens van Duitsland. Heeft volgens mij niets met de douane te maken.

Wij zijn vorig jaar ook via Düsseldorf gegaan en de douane had helemaal geen interesse in ons.

Jij bent toch degene die zich niet aan de regels houd? De douane is er toch juist voor om die mensen er tussenuit te pikken die hier misbruik van maken. Ik heb ook wel eens een koffer open moeten maken toen we uit Curacao terug kwamen. Gelukkig alleen maar vieze was en geen drugs bij ons. Maar dat weet je als je vliegt, vanaf welke luchthaven dan ook. De controles horen erbij. En als je de pineut bent moet je je verlies nemen.

jarjarbinks
14-03-12, 22:26
In de verhalen van de topic starter kan ik mij zeker niet vinden. Ook wij zijn meerdere malen gevlogen vanaf Dusseldorf. Kan niet anders zeggen dat dit prima bevallen is. Goed vliegveld en Lufthansa is toch echt een van onze vaforieten. Prima service.
Ook van de douane was geen enkel probleem. En ja iedereen kan er eens tussenuit gehaald worden. Voor ons heeft Dusseldorf zeker de voorkeur boven Schiphol of Brussel.

mrloes
15-03-12, 11:23
Oe, spannend allemaal - ik ga maandag voor het 1st vanaf Düsseldorf met Lufthansa, naar Miami. Als het goed is blijft het bij 1 koffer en geen machine-onderdelen ;-)

Tans4USA
16-03-12, 09:48
Wij zijn zeer tevreden over vliegen vanaf Dusseldorf met Air Berlin en/of Lufthansa.
Lekker rustig vliegveld en de vakantie beginnen met een Starbucks!

SpaceAce
16-03-12, 09:54
Of heb jij een linkje van lufthansa waar 50 dollar staat? Wellicht kijk ik verkeerd?

Ik vraag het gewoon nog een keer, want ik krijg de 50 dollar echt niet gevonden... Ik zeg al, wellicht kijk ik verkeerd... maar waar vind jij die 50 dollar?

Lindaa
19-09-12, 20:34
Park and travel is overgenomen door de luchthaven en is nu duurder dan p23, p24 en p25. Waar kun je het beste parkeren van deze drie en heeft iemand ervaring met park fuchs?

r.teeuwsen
19-09-12, 21:09
Hoi Linda,

Wij hebben meerdere keren gebruik gemaakt van Valet Parking in Düsseldorf, goedkoper dan de rest en je stap voor de vertrekhal uit, het bedrijf neemt je auto mee...geen gesleep met je koffers in een busje....
En bij terugkomst even bellen en 10 minuten later staat je auto weer voor de deur.
Kosten voor 3 weken zijn €95,00 all-in! Kijk maar eens op de onderstaande website.
http://parkenflughafendus.de/index.php?language=nl&gclid=COyLzeyqwrICFQfMtAod0mUAGQ

Succes, Remco

Lindaa
10-08-13, 20:08
Heeft iemand nog een tip voor een hotel + transfer bij Dusseldorf airport ?

Chanvilt
10-08-13, 20:29
Probeer eens van der valk Düsseldorf hebben vaak sleep and fly arrangementen

Lindaa
10-08-13, 20:51
Iemand ervaring met Relaxa hotel airport Dusseldorf?

bollie763
11-08-13, 00:27
Wij hebben in het Tryp optel Düsseldorf airport overnacht met daarbij 3 weken gratis parkeren en met de taxi ( voucher) naar het vliegveld gebracht en ook weer opgehaald. Een ruime kamer met daarin een keuken en een minibar waar je gratis gebruik van kon maken. Voor €113,- bij www.parken-und-vliegen.de (http://www.parken-und-vliegen.de). Erg fijn hotel

www.parken-und-fliegen.de (http://www.parken-und-fliegen.de/)

Lindaa
12-08-13, 18:03
Goeie tip! Heb je het ook via deze site geboekt? Als ik namelijk wil boeken staat de transfer er niet bij ?!

tomenvalesca
04-02-14, 19:13
kort vraagje, Moet je de wagen van een wegenvignet voorzien als je naar Dusseldorf airport gaat?

hrjhaan
04-02-14, 19:29
Nee hoor dat hoeft niet. Alleen als je in bepaalde steden de Umweltzone in gaat dan moet je een sticker hebben. Maar voor het vliegveld heb je dat niet nodig.

tomenvalesca
04-02-14, 19:46
thank you hrjhaan!!!!

C Verkerk
05-02-14, 09:38
We hebben, net als vorig jaar een kamer geboekt in het Sheraton. Dat is ons meer dan uitstekend bevallen.
De prijs is 145 Euro.
Wel iets duurder maar voor ons wegen de pro's op tegen de prijs. Je loopt zo het vliegveld op en als je met Air Berlin vliegt is het wel zo makkelijk om de avond van te voren al in te checken en je koffers af te geven.
Ik weet niet of andere maatschappijen dit ook doen maar dat zal toch wel?
Het gratis parkeren is hier niet maar na een programma gezien te hebben dat hotels bij te veel parkeerders de auto's van gasten die toch weken weg blijven gewoon ergens op een industrieterrein of op een landweg parkeren hebben we daar toch een beetje raar gevoel over.
Het betrof overigens niet het bovengenoemde hotel.

Esther2013
23-02-14, 21:47
Vanwege de vluchtwijziging van Lufthansa gisteren toch besloten nu een hotel in Duesseldorf te boeken: Holiday Inn Ratingen, kinderen gratis (ook met eten mits kindermenu) en 2x 2p bedden. De bedbank van vd Valk Duesseldorf is ons niet goed bevallen vorig jaar en ook het restaurant was vrij prijzig.
Nu: Prijs euro 62 excl. parkeren. Maar we hebben al gelezen dat dit ook maar euro 59 kost voor 22 dagen, dus voor een krappe euro 120 zijn we rond.

marjolijne
07-03-14, 07:30
Er is nu een aanbieding voor parkeren bij de luchthaven.
Parkeren op P5 is nu 20% goedkoper tot 12-05.
Wij hebben nu 88 euro betaald voor P5. (16-22 dgn)
Terwijl we anders voor P23 80 euro moesten betalen.

Hanz
09-06-14, 22:37
Wij hebben in april geboekt bij het Relexa hotel Airport Düsseldorf-Ratingen voor onze kerstvakantie in Florida. Kamer kost 119 euro incl. een simpel ontbijtje 's morgens vroeg. Auto blijft 15 dagen daar geparkeerd en het hotel heeft een airportshutlle.
Ik ken het hotel verder niet; is voor ons ook de eerste keer daar.

Lindaa
10-06-14, 18:38
Wij wilden voor november een hotel met parkeren boeken via parken & fliegen, maar er schijnt een beurs te zijn en alle hotels hebben die datum geblokt.
Nu kunnen we natuurlijk gewoon 's nachts aanrijden en op bijv. p24 zetten, maar onze voorkeur gaat toch uit naar een overnachting.
Iemand een idee / tip?

mpaauwe
10-06-14, 19:23
Misschien rechtstreeks contact opnemen met de hotels. Wij hebben voor de zomervakantie geboekt bij vd Valk. Was ook niet te boeken via de website. Wij hebben geboekt toen we er in okt. een weekendje waren. Gewoon aan de balie.

ronenivonne
10-06-14, 19:58
Wij hebben het Maritim Dusseldorf geboekt, toch al ruim een maandje terug voor onze vakantie in Juli. Dit is ons de laatste keer erg goed bevallen. Parkeren onder het hotel met ruime parkeer plaatsen, lift naar boven, inchecken en via de loopbrug van het hotel naar het vliegveld en daar meteen een Starbucks pakken. Boven op het dek naar de vliegtuigen kijken die opstijgen en wat eten daarna. Vervolgens naar de kamer voor de overnachting.
Volgende morgen uitchecken je staat via de loopbrug in paar minuten op de luchthaven!
Helemaal top en erg mooie kamers. Wel wat duurder maar dat hebben we ervoor over.

Lindaa
10-06-14, 22:04
Misschien rechtstreeks contact opnemen met de hotels. Wij hebben voor de zomervakantie geboekt bij vd Valk. Was ook niet te boeken via de website. Wij hebben geboekt toen we er in okt. een weekendje waren. Gewoon aan de balie.
Bij het hotel wat ze wilden zelf kan het ook niet... of je betaald drie keer zoveel. Bij de anderen kun je trouwens ook geen park & sleep boeken...

Revos
11-06-14, 10:32
Wij hebben ook Van der Valk geboekt in Dusseldorf. Voor het vertrek is het prima en rijdt er een busje. Terug is lastiger want dan moet je zelf een taxi regelen. Weet iemand hoe dit zit en of het eventueel ook te lopen is.
Een taxi lijkt mij lastig en zeker nu de parkeerplaatsen in de aanbieding zijn neig ik naar parkeren en geen hotel.

Esther2013
11-06-14, 11:58
@revos Wij hebben vorig jaar overnacht in vd Valk Duesseldorf, terug idd een taxi geregeld vanaf de luchthaven ca euro 15, het is zeker niet aan te lopen.
nog 2 nadelen bij vd Valk: slechte bedbank voor de kinderen, veren staken in je kont en parkeren max 2 weken, dus ik moest ook nog een week extra parkeren betalen!

Dit jaar Holiday Inn Duesseldorf gereserveerd met 2x 2 p bedden euro 62 excl parkeren. We parkeren op de luchthaven, al met al goedkoper dan een park & fly arrangement.

Revos
11-06-14, 22:59
@Esther: dank voor je advies. Bij Valk in totaal 152 EUR kwijt voor 3 weken incl parkeren. Zeker met jouw verhaal in achterhoofd gaan we dit niet doen. 3 weken parkeren 72 EUR bij DUS

Holandesa
25-06-14, 16:15
Weten jullie dat per 23/06 je met bus naar Dusseldorf vliegveld kunt gaan?
Kosten 9€ vanuit Eindhoven, 14€ vanuit Antwerpen. Kinderen tot en met 14 jaar reizen gratis mee als zij onder begeleiding zijn van hun familie.

Zie hier: http://www.bahn.com/i/view/NLD/nl/prices/europe/ic-bus.shtml

b767-300er
26-08-14, 11:20
Gaat niet lukken denk ik

Yvon22
27-08-14, 17:52
We gaan denk ik een hotelovernachting boeken op de heenreis vlakbij het vliegveld. Misschien dan ook een idee voor de terugreis.
Het is natuurlijk zonde als die aanbieding vanaf Schiphol komt maar ja idd.. koffiedik kijken... :)

Mads2010
27-08-14, 19:55
hotelovernachting zijn dan wel weer extra kosten. Dat nemen wij wel altijd mee in onze overweging. Als voor vertrek op 25 juli tot 18 augustus deze prijs ook voorbij gaat komen dan pakken wij meteen door... Düsseldorf ligt voor ons op 40 minuten rijden...Amsterdam of Brussel betekent voor ons waarschijnlijk een voorovernachting....

Yvon22
27-08-14, 20:17
Ja zijn wel extra kosten de hotelovernachtingen maar als ik nu € 2000,- bespaar dan kan ik toch wel een goedkoop hotelletje boeken en de parkeerkosten op het vliegveld. Ben ik toch nog goedkoper uit.... Wij wonen in Zaandam dus is ongeveer zo'n 3 u rijden naar Düsseldorf.. is te overzien... :)

Iris02
28-08-14, 06:23
Voor een besparing van 2000 euro zou ik niet zo lang na hoeven te denken en direct boeken ;D

A.Hofman
28-08-14, 07:58
Volgens Google is Zaandam-Dusseldorf 2 uur 15 rijden, Veel hotels bieden een sleep, park &fly combinatie aan. Je auto parkeer je bij het hotel, en je word met een shuttlebus naar het vliegveld gebracht en gehaald.

Yvon22
28-08-14, 08:58
Nou 2 uur 15 is nog beter... bedankt voor de tip van het sleep ,park, fly.... daar ga ik me eens in verdiepen.
Vind het wel lastig hoor..2 volwassenen en 3 kinderen.. is altijd wat mee aan de hand met hotelkamers.

cindy74
28-08-14, 09:10
Kijk eens bij hotels van van der valk in schiphol hadden deze een familiekamer waar je met zen vijf in kon slapen .

hrjhaan
28-08-14, 09:12
Van der Valk Schiphol werkt niet als je vanaf Düsseldorf vliegt Cindy74. Holiday Inn Ratingen daar hebben wij goede ervaringen mee.

cindy74
28-08-14, 10:08
Volgens mij zit vander valk ook in dusseldorf misschien hebben ze er ook familiekamers .

ietie
09-09-14, 10:21
Ik zie verschillende soorten parkeerplaatsen op dusseldorf airport.
De goedkoopste is p 26 wie heeft hier ervaring mee ?
Hoe vroeg van te voren ga ik boeken voor periode juli/augustus 2015.
Wij gaan met 4 personen , geen kleine kinderen , dus we hoeven echt niet recht voor de deur te parkeren.

Ilse_
09-09-14, 13:38
Bij van de Valk heb je alleen een Shuttle naar t vliegveld toe en niet terug.... Hou hier rekening mee !!

ietie
09-09-14, 14:40
Is p 26 van der valk dan ?

Digitalman
09-09-14, 19:35
Wij staan het liefst op P23, lekker dichtbij de terminal, letterlijk op loopafstand. Wel vroeg reserveren!

ietie
11-09-14, 08:34
Heb gereserveerd maar ik moest 18,- euro reserverings-- kosten betalen terwijl er op de site staat dat de kosten maar 6,- euro zouden moesten zijn iemand ook deze ervaring meegemaakt?

Lindaa
14-09-14, 20:45
Hallo,

Zoals ik heb begrepen kun je bij AirBerlin voor vluchten naar de US ook gebruik maken van late night check in... Mijn man en ik hebben niet dezelfde achternaam, moet je dan beiden aanwezig zijn bij de check in en zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?

Ebelix
15-09-14, 00:19
Volgens mij moet je altijd met alle personen aanwezig zijn bij de check in. Man en vrouw hebben nooit dezelfde achternaam. De vrouw moet altijd haar meisjes achternaam gebruiken bij het boeken van een ticket. Dat is immers de naam die in je paspoort staat.

ik moet er wel bij zeggen dat ik geen ervaring heb bij de late night check in van Air Berlin maar hier boven staan wel de algemene veiligheidsregels.

Njit
15-09-14, 06:39
Zie hier alle info: http://www.dus.com/dus_nl/late_night_checkin/ . Je checked alleen je bagage in, vandaar dat je kunt volstaan om als echtpaar met maar 1 persoon te verschijnen.


Talrijke passagiers maken graag gebruik van de mogelijkheid om al op de avond voor hun vlucht de bagage in te checken. Deze service wordt echter niet door alle luchtvaartmaatschappijen aangeboden. Of u gebruik kunt maken van de Late-Night-Check-in vindt u in onze tabel.

Belangrijk
Let u er a.u.b. op, dat iedere passagier op basis van veiligheidsrichtlijnen van de overheid, principieel bij de Late Night Check-in aanwezig dient te zijn. Hiervan zijn families en echtparen uitgezonderd. Hier is het voldoende als één familielid oftewel één persoon voor de medereizigers incheckt. Vergeet u a.u.b. niet reisdokumenten zoals ticket, pas (eventueel met Visa) alsook de bagage van alle reizigers mee te brengen.


Passagiers worden na het inchecken verzocht, nog ongeveer 15 minuten in de terminal te blijven totdat uw bagage de meervoudige bagagecontrole gepasseerd is.

Lindaa
15-09-14, 08:31
Je krijgt ook gelijk een boardingpass:

"Bij veel luchthavens in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kunt u al de avond van te voren uw bagage afgeven en/of uw instapkaart krijgen. Vooral families met kinderen beginnen zo ontspannen aan hun vakantie. Op de dag van vertrek gaat u direct naar de veiligheidscontrole en verder naar de gate."

Njit
15-09-14, 08:44
Bron: http://www.airberlin.com/nl-CW/site/landingpages/eservices.php?cat=4


Avond van te voren inchecken
Bij veel luchthavens in Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland kunt u al de avond van te voren uw bagage afgeven en/of uw instapkaart krijgen. Vooral families met kinderen beginnen zo ontspannen aan hun vakantie. Op de dag van vertrek gaat u direct naar de veiligheidscontrole en verder naar de gate.

Voor deze service wordt een toeslag van € 5 per persoon in rekening gebracht. De toeslag geldt ook als u alleen uw bagage op de avond voor vertrek wilt afgeven, bijvoorbeeld omdat u al hebt ingecheckt via internet. Kinderen onder 12 jaar, passagiers in de airberlin Business Class en houders van de topbonus Gold, Silver, Platinum of Service Card plus een meereizende persoon kunnen de avond van te voren gratis inchecken.

Let op! Inchecken op de avond van tevoren is alleen mogelijk voor vluchten met airberlin, NIKI en Belair. Klanten die met codeshare-partners vliegen, wordt verzocht informatie op te vragen bij de betreffende luchtvaartmaatschappij.

Treesanne
15-09-14, 11:44
Voor diegene die er interesse in hebben is het mogelijk om bij AB op de heen vlucht iets anders te eten te bestellen dan wat er normaal geserveerd wordt. Uiteraard tegen een meerprijs.
Een totale aanrader.

Treesanne
15-09-14, 11:45
Alle personen moeten bij late check in aanwezig zijn en het kost ook een paar Euro tenzij je een betaalde service kaart hebt.

Ebelix
15-09-14, 13:46
Hoe zit het dan met de paspoort check, naam en bagage. Moet je dan wel alle paspoorten van je familieleden bij je hebben?

Lindaa
15-09-14, 19:13
Kun je ook 30 uur van te voren inchecken via internet en dan 's avonds de koffers afgeven op het vliegveld?

Njit
15-09-14, 19:32
Dat kan waarschijnijk prima maar dan betaal je nog steeds 5 euro..

Iris02
29-09-14, 15:44
Apart dat de prijzen voor het lang parkeren opeens zijn gestegen. Kwam ik vanochtend nog uit op 49,60 euro voor P26, nu is het 64 euro. P23/24 is gewijzigd van 62 euro naar 80 euro en P4/5 van 98 euro naar 110 euro. :-(

thelatinworld
02-10-14, 09:25
Een alternatief is misschien met de trein naar Düsseldorf.

www.airberlin.com/nl-NL/site/zug_zum_flug_rail_and_fly.php#verkehrsmittel1 (http://www.airberlin.com/nl-NL/site/zug_zum_flug_rail_and_fly.php#verkehrsmittel1)

groennom
04-10-14, 23:22
Wij staan het liefst op P23, lekker dichtbij de terminal, letterlijk op loopafstand. Wel vroeg reserveren!

Nu ook geboekt voor volgend jaar zomer (de mooie aanbieding naar Miami). Als je kunt kiezen zouden jullie voor P23 kiezen? Dit is dus te lopen naar de terminal? Is altijd prettig als iemand die ervaring heeft dit aan kan geven, nu kun je deze nog reserveren en dat wil ik dan ook z.sm. doen.

Ilse_
07-10-14, 13:38
Zijn er mensen die ervaring hebben met een leuk hotel vlakbij Dusseldorf Airport waar je je auto kunt laten staan en je met shuttle busje naar t vliegtuig gebracht wordt????

Digitalman
07-10-14, 13:44
Nu ook geboekt voor volgend jaar zomer (de mooie aanbieding naar Miami). Als je kunt kiezen zouden jullie voor P23 kiezen? Dit is dus te lopen naar de terminal? Is altijd prettig als iemand die ervaring heeft dit aan kan geven, nu kun je deze nog reserveren en dat wil ik dan ook z.sm. doen.

Ja, is op loopafstand. Ongeveer 5 minuten lopen. Als het even kan, reserveer ik altijd P23.

Anthonie
07-10-14, 13:59
Wij hebben voor onze volgende vakantie bij Van der Valk een overnachting geboekt in Düsseldorf. Je kunt daar je auto laten staan (14 dagen, daarna €4,- per dag) Je wordt met een taxi naar het vliegveld gebracht.
Gr
Anthonie

groennom
07-10-14, 17:38
Ja, is op loopafstand. Ongeveer 5 minuten lopen. Als het even kan, reserveer ik altijd P23.

En reserveer je dan bij deze website http://parkplatzreservierung.dus.com/ ?

ietie
07-10-14, 18:05
ja dat klopt

Iris02
07-10-14, 19:31
Nadeel van Van der Valk is dat je wel met een shuttle heen kan, maar zelf een taxi terug moet regelen. Het Maritim hotel ligt op loopafstand en heeft eigen parkeermogelijkheden. Jammer genoeg heeft het Martim geen kamers voor 3 personen waardoor dit hotel voor ons afviel. Zelf hebben wij geboekt bij het Sheraton. Parkeren doen we op P26, avond van te voren koffers inchecken en de volgende ochtend op ons gemak naar de vertrekhal lopen :D

MMJJOli4
08-10-14, 10:29
Zijn er mensen die ervaring hebben met een leuk hotel vlakbij Dusseldorf Airport waar je je auto kunt laten staan en je met shuttle busje naar t vliegtuig gebracht wordt????

Hoi Ilse, wij hebben afgelopen jaar gelogeerd in het Novotel dusseldorf city West. 100 euro per kamer inclusief 3 weken parkeren en de taxi naar het vliegveld. Alleen terug moet je de taxi zelf betalen (was bij ons 15 euro). De kamers zijn groot genoeg voor 4 personen, dus wij vonden het ideaal.

Ilse_
08-10-14, 12:04
Thnx voor je reactie, Zit nu op de site te kijken maar zie deze optie er in Dusseldorf niet meer bij staan....

MMJJOli4
08-10-14, 20:35
Ik heb het geboekt via www.park-sleep-fly.net vorig jaar. Hij is voor dit jaar wel iets duurder zie ik (€120 voor 22 dagen parkeren en overnachten)

Dhv9
28-05-16, 18:22
Heeft iemand ervaring met parkeren bij airport Dusseldorf? Of parkeren bij treinstation van Dusseldorf?
Wij willen vertrekken vanaf Dusseldorf en zijn benieuwd naar jullie ervaringen..

dank. Jeroen

marjolijne
28-05-16, 18:48
Parkeren op dusseldorf is een makkie.
Goedkoop en goed.
Wij hebben twee maal in P5 geparkeerd. Parkeren lift oversteken en daar de airtrain in.
Dan sta je binnen 2 minuten in de vertrekhal.
Volgens mij zijn er al meer topics over

Dhv9
28-05-16, 19:29
Dank voor antwoorden Marjoleine.. Idd meerdere dingen gevonden, maar redelijk oudere topics vandaar.
over Dusseldorf treinstation en parkeren kan ik weinig vinden. Ik ga ook nog googlen :-)

Vanderdoorntjes
28-05-16, 22:11
Ook wij vliegen dit jaar voor het eerst vanaf Dusseldorf, en wij hebben een parkeerplaats gereserveerd op p5

Iris02
29-05-16, 09:18
Wij hebben meerdere keren geparkeerd bij Dusseldorf en dat is net zo makkelijk als op ieder ander vliegveld. De meeste parkeergarages zijn op loopafstand van de terminal. De iets verder gelegen parkeergarages hebben een transport naar de terminal.
Vroeg boeken geeft de meest voordelige prijzen.

Ilse_
29-05-16, 15:27
Wij vliegen dit jaar voor de 2de keer vanaf Dusseldorf maar gaan er de avond van te voren al heen en laten de auto daar bij het hotel staan ivm de vroege vluchttijd.Hebben verder dus geen parkeerplaats meer nodig.

ronenivonne
01-06-16, 06:59
Wij doen in Maart hetzelfde, overnachting in het Martim en de auto parkeren in de ondergrondse parkeer garage.
Wel wat duurder maar ideaal.

Fitzroy
01-06-16, 09:42
Wij hebben helaas de pech dat er op de datum dat wij gaan een 3-jaarlijkse beurs is en alles nu al vol zit voor maart 2017 en het sleep, park, fly arrangement nergens aangeboden wordt.
Dus maar een parkeerplaats op P5 gereserveerd, dit kostte €89,- voor 15 dagen.

Marjoleinw
03-06-16, 17:25
Ik vond via http://www.park-sleep-fly.net/produktauswahl/ een hotel (Tullip Inn Dusseldorf Arena) met overnachting 109,00 voor 8 dagen hotel+ parkeren, 119,00 voor 15 en 129,00 voor 22 dagen parkeren! Lijkt mij een goede deal!

b767-300er
03-06-16, 18:41
Zeker een goede deal

alyda
02-07-16, 21:35
Goedenavond,

Kan iemand mij vertellen hoe lang van tevoren je op dusseldorf airport moet zijn als je om 7:20 gaat vliegen?/
Bedankt

jarjarbinks
02-07-16, 21:49
Dusseldorf is een prima vliegveld en niet te groot. Als je eerst nog binnen de EU vliegt dan 2-2,5 uur van te voren en buiten de EU (bv. Florida) 3-3,5 uur. Zit je altijd goed.

FloridaFabian
02-07-16, 22:15
Wj vliegen donderdag a.s. voor het eerst vanaf Dusseldorf, ook om 07:20 via LHR naar MIA. Wij willen om 05:00 uur stipt op de luchthaven staan, lijkt ons voldoende, toch?

alyda
02-07-16, 22:43
Bedankt allemaal, en gaan de koffer meteen door naar je volgende vlucht? of moet ik die ophalen?

jarjarbinks
03-07-16, 21:49
Ja die gaan ook meteen door, zul je al in Dusseldorf zien en wordt je ook nog verteld.

Vanderdoorntjes
04-07-16, 09:43
Ook wij vliegen voor de eerste keer vanaf Dusseldorf, donderdag mogen we al!

FrankS
18-07-16, 11:51
Wij vliegen volgende maand vanuit Düsseldorf. Omdat onze vlucht erg vroeg is (6 uur 's ochtends) nemen we geen sleep-park-fly, maar rijden in de nacht er naartoe. We gaan maar een weekje, dus de meerkosten van valet-parking zijn beperkt en we willen dat nu boeken. Er zijn diverse aanbieders van valet-parking in Düsseldorf. Heeft iemand met één van hen goede/slechte ervaringen?

Brandsmaatje2
19-07-16, 03:27
We zetten de auto altijd neer bij parkenflughafendus. Je kan kiezen hoe je de auto geparkeerd wil hebben. En ze brengen je snel naar het vliegveld. Ophalen gaat ook zonder problemen.

FrankS
19-07-16, 12:54
Omdat we midden in de nacht aankomen bij het vliegveld, vinden we het prettiger om gewoon naar de terminal te rijden, daar de auto af te geven en bij terugkomst de auto weer bij de terminal te ontvangen. Voor 8 dagen kost dat ca. 50-60 euro, dus voor een mogelijke kleine besparing ga ik niet midden in de nacht op een parkeerplaats wachten op een shuttlebus, met alle extra tijd die dat ook nog kost. Maar via parkos.nl (https://parkos.nl/parkeren-dusseldorf-airport/zoeken/?arrival=23-08-2016&departure=30-08-2016&distance=9999&valet=on&valetindoor=on&doNotKeepKeys=on&sort_f=price&sort_w=ASC) zien ik al 9 aanbieders van een dergelijke valet service en ik vroeg me af of iemand daar ervaring mee heeft.

Michael66
20-07-16, 12:52
Ik heb zelf in Dusseldorf al twee keer in P7 geparkeerd. Supermakkelijk direct tegen de vertrekhal aan. 2-3 minuten lopen tot aan de checkin balies. En (relatief) niet eens duur, als je vooraf boekt: €110 voor 3 weken in augustus (op dit moment).
https://www.dus.com/nl-nl/parkeren/parkeerplaatsreservering

https://s31.postimg.org/e5wbhv9zv/hhgdgcbyn.jpg

FrankS
20-07-16, 13:42
Ik heb gekeken voor P7; dat zou voor mij 80 euro kosten, dus valet parking is dan nog ca. 25% goedkoper.

marjolijne
21-07-16, 13:06
Valet parking is misschien wel goedkoper maar je hebt geen idee wat er met je auto gebeurd.
Er zijn zoveel negatieve verhalen over valet parking dat ik het niet meer doe.
En maar hopen dat je auto een beetje snel na aankomst klaar staat.
Gewoon parkeren in een garage sleutel mee, en je kan er vrij zeker van zijn dat hij er na de vakantie nog het zelfde bijstaat.
Alleen iets stoffiger :D

FrankS
10-09-16, 10:38
Ik ben nu aan het kijken voor onze vlucht volgend jaar (augustus); vliegen vanaf Duesseldorf lijkt het meest aantrekkelijk, maar ik zie bij sommige aanbiedingen dat de terugvlucht op QDU is, ipv DUS. Dat is dus Hauptbahnhof Duesseldorf, maar hoe is dat gelegen? Moet ik dan alsnog een trein nemen om terug te keren naar DUS, waar mijn auto staat?

b767-300er
10-09-16, 11:03
Yes. Of vanaf de luchthaven ervoor direct naar huis, maar daar staat je vervoersmiddel niet.
Je bent niet verplicht het laatste deel te doen van je reis.

Of. Als ik je vraag anders intrepeteer, even op google maps kijken hoe een en ander gesitueerd is.

FrankS
10-09-16, 16:50
Volgens Google Maps ligt het 10 km uit elkaar. Maar tenzij ze een treinonderstel monteren onder het vliegtuig, neem ik aan dat je toch gewoon op DUS landt. Gewoon bagage van de band halen op DUS, niet in de trein stappen, maar in eigen auto, is dus een optie. De heenreis is namelijk wel vanaf DUS, dus de auto staat gewoon daar geparkeerd.

Mads2010
10-09-16, 17:08
Volgens Google Maps ligt het 10 km uit elkaar. Maar tenzij ze een treinonderstel monteren onder het vliegtuig, neem ik aan dat je toch gewoon op DUS landt. Gewoon bagage van de band halen op DUS, niet in de trein stappen, maar in eigen auto, is dus een optie. De heenreis is namelijk wel vanaf DUS, dus de auto staat gewoon daar geparkeerd.

Dat lijkt me niet helemaal oké...
Waarschijnlijk land je in Frankfurt en ga je dan per trein verder naar Dusseldorf HBF (QDU).
De treinrit duurt ongeveer 10 minuten naar DUS airport.
Er is vanuit Lufthansa namelijk geen rechtstreekse vlucht naar Orlando. Air Berling vliegt wel rechtstreeks, maar is de ticketprijs wel stuk hoger.

b767-300er
10-09-16, 17:19
Uhm. Denk dat ze bedoelen dat het laatste stuk vanaf bijvoorbeeld Frankfurt of Munchen met de trein is naar Dusseldorf.

Edit: Zie dat mads10 hetzelfde stuurde

FrankS
10-09-16, 19:09
OK, bedankt. Dat lijkt me niet zo handig, dus we kijken verder.