PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Arie: Rondreis+Cruise dec. 2007



Arie
13-01-08, 03:57
He he, het was eindelijk zover op 19 december 2007 vertrok het United toestel via Washington Dulles airport naar Miami.We , 2 volwassenen en 2 kinderen , hadden er lang naaruit gekeken en we hebben er zin in.
Ik schrijf verleden- en tegenwoordige tijd door elkaar en doe het verslag vanuit Nederland na de vakantie.De taxibus bracht ons zonder oponthoudt van files naar Schiphol.Het inchecken verliep zonder problemen en al snel liepen we achter de douane.In het vliegtuig namen we onze plaatsen in en kort nadat we ons op juiste vlieghoogte begaven konden we onder het genot van een frisje de eerste film aanschouwen.Het was geen movie-on-demand, er worden films op bepaalde kanalen vertoond op bepaalde tijdstippen.Nu krijg ik na een paar uur vliegen altijd last van warme voeten, zo nu ook en potverdorie vroeg ik me af moest ik nu weer zolang in deze kist zitten??De stoelruimte vond ik erg klein, bij rechtop zitten zat ik net maar dan ook net niet met mijn knieen tegen de stoelleuning voor me.Ik moet het nog een paar uur volhouden dan mocht ik er weer uit.Ja eindelijk Washington even de benen strekken, we hebben zo'n 2,5 uur tussen de vluchten en we moeten nog door de douane.Hier vind ik het douanegedeelte minder overzichtelijk dan in Philadelphia, minder loketten en een slingerend rij mensen.Van rechts naar links duurde het zo'n 10 minuten, mijn schattig dit kon nog wel eens 30 tot 40 minuten gaan duren. Achter ons werd het heel druk, vast passagiers uit een ander vliegtuig.We waren net aan de beurt toen een beambte, nors kijkend met lage stem, zijn collega's sommeerde de geen foto's en vingerafdrukken meer te nemen maar gewoon paspoorten te controleren.De beambte die ons bediende verontschuldigde zich en zei dat het nu allemaal veel sneller zou gaan.Oke we zijn binnen even de koffers halen en op het vliegtuig zetten naar Miami.Daar aangekomen staat een man die allemaal koffers op een lopende baan zet. Ze verdwijnen ondergronds dus die komen we wel weer tegen in Miami.:smile:So far so good.
Goh wat doet Washington, Singaporaans aan.Met vloerbedeking in een lange terminal en wachtruimten aan weerszijden.Belangrijk voor de rokers onder ons, aan beiden einden bevindt zich een rookruimte.Oke maar eerst even zien waar vandaan ons vliegtuig vertrekt.Goed gespot, nu roken.
We hebben ook wat gegeten en dat was meer iets om wat binnen te krijgen dan dat ik er uitgebreidt over kan vertellen wat het was, het was een klein beetje beter dan de pasta van het vliegtuig, maar goed dat is dan ook niet zo moeilijk.We zitten lekker in de sfeer.Bij de vertrekruimte staat aangegeven dat de vlucht overboekt is en er worden vrijwilligers gezocht om een nacht in DC te verblijven en het eerst volgende toestel , niet vroeger dan 11.00 am dan maar te nemen.Hotel wordt betaald en een gratis enkele reis ticket te besteden binnen USA.Het waren aardig wat mensen die nog geen stoelnummer hadden, zo'n 10 mensen.Vele mochten toch aan boord zo ook de persoon die ik had aangesproken, hij vloog in-company met iemand die op een vliegveld werkt en hij zwoor dat hij nooit meer in-company zou vliegen.Voor de aankomende 2 uurtjes zat ik veel lekkerder, meer beenruimte en de frisdrank vloeide rijkelijk, Miami, mijn vriend, we zijn er bijna.Ondertussen is het gewoon 22.00 uur plaatselijke tijd geworden en bij het verzamelen van de koffers miste we er één.Hadden we die opgepikt in DC? En op de band gedaan bij die man?Ja oke dan is hij daar ergens achtergebleven.De band werd stopgezet, maar geen koffer.Een behulpzame man las de kofferlabeltjes en bevestigde dat we er i.d.d. één miste. Op naar een kantoortje om het aan te geven.Na het laten invullen van wat gegevens werd ons verteld dat we de volgende dag rond 13.00 uur nog even konden bellen voor het geval de koffer aangekomen zou zijn.Nou zei ik toen, morgen zijn we onderweg met de huurauto naar Bonita Springs, zou de koffer daar naartoe gezonden kunnen worden.Het was geen probleem en als we toiletspullen nodig hadden en het moesten kopen, dan even de bon bewaren, zodat we het later zouden kunnen declareren.PS zei een ander man, de Hyatt overthere it's a nice place, i've been there myself=P~.
-------------------------------------------------------------------------
We staan nu buiten op de Sofitelshuttle te wachten.En ja als je staat te wachten en je ziet verschillende shuttles van hotels voorbijrijden dan lijkt het net of die van ons maar niet komen wilt.Vooral als je Tripadvisor hebt gelezen en het wel een half uur kan duren.Maar hij kwam toch en ik denk zelfs binnen het kwartier.We waren de enige die met de chauffeur waren en na het uitladen van de koffers mocht hij $5 in ontvangst nemen.Een vriendelijke check-in, een heerlijk frisse kamer met 2 double-beds, de koffers die gebracht worden naar de kamer, uitzicht op het verlichtte zwembad, uitzicht op de laguna.Nee niet verkeerd, en dat voor $85 ex.In het hotel was een kerstborrel en employees vermaakten zich heel goed.Gaan we morgen ontbijten in het hotel of doen we iets onderweg?Ik heb liever iets onderweg dus ik laat iedereen hier en zal de auto gaan halen eerst wat slapen, net als nu, welterusten.

Arie
17-01-08, 21:13
Enfin, ik ben ergens rond 3.00 uur wakker geworden en besluit wat rond het zwembad te hangen daarna een vriendelijke doorman aangesproken en die heeft me voorzien van 4 tandenborstels voor eenmalig gebruik. Tegen 7.00 uur ga ik er dan toch weer uit om de auto op te halen. Buiten staan er 3 shuttles, dus er zijn er voldoende. Op MIA neem ik de shuttle naar National en wat blijkt het zit tegenover Alamo. De dame achter de balie handelt alles af en voor ik het wist mocht ik een auto uitkiezen in de Full size meditate of zo iets rij. ??????? Ik had op mijn voucher een full size SUV staan!! Daar kon zij niets aan doen, ik mocht zelfs op het scherm kijken, er stond echt geen SUV op. Nou toen maar een up-grade van 11$x 8 dagen. Ik had zoiets van: Ze hebben me toch te pakken, maar er regel het verschil wel als ik weer in NL ben, ik laat niet mijn vakantie hierdoor bederven.

Vrolijk stap ik in de auto en vraag me af hoe de versnellingen werken want op de pook zie ik niet of ik in drive zit, reverse etc. Oh ja, het wordt aangegeven op het instrumentenpaneel in het dashboard, handig en lekker wakker ook.](*,)

Weer naar Sofitel, de Garmin(huur) doet het feilloos. We laten de vermiste koffer voor wat/waar het ook mag is/zijn. Ik heb het adres van Hyatt in Bonita Springs al ingevoerd. http://coconutpoint.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp
Onderweg rijden we door een industrieel gebied van Miami en op een gegeven moment komen we een Dennys tegen, ik heb er over gelezen hier op het forum en we besluiten om hier te gaan ontbijten. Een beter begin van onze eerste dag...het is goed zo. Echt lekker Amerikaans ontbeten evenzo hebben de 8 rondbuikige cops gedaan. Ook zij hobbelen naar hun van en wagens, net als wij gaan doen. We are glad to be back.:smile::smile:

Onderweg niet veel soeps meegemaakt, dus we kwamen lekker op tijd, dus eigenlijk veel te vroeg om in te checken bij de Hyatt aan. Gevraagd naar Valet- of Selfparking koos ik voor het laatste. Doch een Trolley voor de bagage vinden we heel handig. Terwijl ik de auto in een parkeerplaats rijd, het was er totaal niet druk, checkt me vriendin in. Terug gelopen van parkeer naar de receptie zie ik het drietal met wat op champagneglazen lijkt, in de hand. En idd er is champagne geschonken. "Hoe oud zijn jullie ook alweer? 14 en 16 toch?" Het zal wel, wel een leuke binnenkomer. Er is iets met het systeem en het duurt vrij lang voor naar de kamer mogen. Maar uiteindelijk lukt het toch en we krijgen een kamer op de 14de etage met baai uitzicht, ik zal proberen de foto te plaatsen
http://img242.imageshack.us/img242/8610/afbeelding498af4.jpg (http://imageshack.us)

Deze foto is 's morgens gemaakt voor we weggingen ik wilde hem nu plaatsen.
Rechtsonder een heerlijk warm bubbelbad.
http://img408.imageshack.us/img408/4525/afbeelding495hd9.jpg (http://imageshack.us)

Arie
23-01-08, 21:57
Ik heb versaagd te vertellen dat we dit hotel voor 78$ ex taxes per nacht via Priceline hebben verkregen.En de luxe wend snel, binnen een paar uur hebben we bijna spijt dat we niet voor 4dagen hier verblijven.Heerlijk, we zijn ook nog naar het privéstrand geweest.Daar ben je ook niet zomaar, 2 deftige kapiteins Jim en John, zijn erg serieus over hoe op de boot stap, hoe je je tijdens de rit gedraagd.En mocht je overboard vallen doe het dan liggen anders zit je gelijk tot je middel in de modder omdat het water erg ondiep is.
Op het strand was niet veel te beleven, het was hoog water en er was weinig strand over, de ligstoelen stonden in het water, dus zijn we met dezelfde boot die ons bracht weer terug gegaan.Onderweg dachten de kapiteins een dolfijn te zien, maar ze zaten er naast.We hebben lekker gerelaxed bij een van de zwembaden.Voor ontbijt zijn we naar Perkins geweest weer zoiets Amerikaans, denk ik.Het was oke te noemen en ofschoon het vrij dichtbij was deed de GPS vreemd.Hij laadde niet goed bij en op een gegeven moment deed tie het helemaal niet meer.Bij Valetparking hadden ze een accubooster en daar deed de GPS het wel.Toen maar even gebeld met National, maar die konden onmogelijk langs komen want er zit geen office in Bonita Spings in de buurt.Lekker mee, mooie service ook ik had beter kunnen zeggen dat de auto niet meer wilde starten.GPS kon ik omruilen in Fort Myers Airport.Dat doen we morgen dan wel op weg naar Clearwater.
We hebben nog wat rond gekeken bij Hyatt Coconut Plantage en dat was goed vertoeven maar we verkiezen toch Coconut Point.Er worden voorbereidingen getroffen voor een huwelijksvoltrekking en de mensen die erbij horen of voor uitgenodigd zijn zien er allemaal heel netjes uit.Een schril contrast met de badgasten:lol:Even by the way: zeer dichtbij van de Hyatt gezien bij de stoplichten linksaf en gelijk weer rechtsaf is een winkelwalhalla uit de grond verrezen.Het zijn geen outlets maar leuke winkels waar men van alles en nog wat kunt kopen, er was bijv. een Applestore dus mijn zoon kocht daar zijn begeerde I-phone. Blijd als blik of toch een brick(als de i-phone niet kan worden geactiveerd in NL) rijden we terug naar het hotel.
De volgende dag rijden we naar Fort Myers en ik moet bij nader inzien niet bij het oude vlieveld zijn maar bij FM International Airport.Gelukkig had ik op een kaart gekeken en wist ongeveer ter hoogte van waar het zich begaf, maar hallo wat is dat vliegveld groot.Al snel, we rijden zo'n 80 m/h lekker met het verkeer mee, wordt het toch duidelijk waar we moeten zijn.
Rentalcar return. Ik daar het hek door, over de breedte van de weg liggen van me afstaande ijzeren punten.Wist ik veel, daar moet je gewoon overheen rijden(zachtjes) maar niet over terug rijden. Ik had het optijd in de gaten en toch voelde het niet lekker.

Bij het loket aangegeven dat ik een GPS kom omruilen en nadat ze de papieren in orde had gemaakt kreeg ik de nieuwe GPS mee, min 2 dagen huur.Natuurlijk deed deze het, omdat hij opgeladen was.Maar nu ik er toch ben heeft u een sigarettenaansteker dan kunnen we even kijken of de outlet het doet.Mijn vermoeden werd bevestigd, de sigarettenaansteker deed het niet.Ik mocht van auto ruilen.Uit rijen auto's mocht ik een auto uitkiezen, maar wel de goede rij, Fullsize-SUV.Net kwamen er reizigers aan met koffers etc. en er stonden al niet veel auto's maar nu werden het er snel nog minder.Een Jeep oogde wel erg veel kleiner dan de Chevrolet Blazer waar we tot nu toe inreden.Nadat de lokettiste ons eerst nog lekker maakte met een veel te grootte Imperla, wat ons wel wat leek kwam toch de C Blazer voorgereden, gewassen en wel.Hup snel de koffers overgooien alles overgezet? Oke weer papieren regelen en de tankinhoud van auto nummer 1 hoefde ik niet bij te betalen.De eerste tank is zo wie zo inbegrepen, maar de tankinhoud van auto nummer 2 was nu vol.Lekker zuinig rijden zo, maar we hebben wel wat tijd verspilt.

Arie
01-02-08, 13:56
Onderweg, het is nu wat gaan schemeren, kom ik er achter dat ik mijn zonnebril in de deur van me oude auto ben vergeten, oke daar bel ik later dan wel even over.In het donker brengt de GPS ons zonder problemen naar het Belleview hotel in Clearwater.Na een lange donkere bomenrij bereiken we een loket met een heer erin en na bekend te hebben gemaakt dat we gereserveerd hebben mogen we het terrein van het hotel op.Koffers weer op een trolley en terwijl me vriendin incheckt(PL 85$) parkeer ik de auto.Het inchecken gaat allemaal voorspoedig en we krijgen een kamer in de eerst volgende vleugel, niet ver van de receptie en voor het midden van de lange lange gang, kamer 1118.

Camera doet een beetje vreemd in het donker, sorry.En om een idee te geven hoe hoog de plafonds in dit uit 1898 gebouwde hotel zijn, hier een foto van de 2 doublebedroom.Ik schat de hoogte zo'n 5 meter, echt hoog.

Natuurlijk hoort er ook een foto bij van het hotel zelf, de buitenkant en dat zijn er veel hoor, wat een gebouw.

Echter binnen hebben we 's avonds gekozen voor een warm buffet.Het was totaal niet druk tijdens het eten, het hotel was dan ook meer leeg dan vol met gasten.En wat was het lekker, dikke plakken rosbief ongelofelijk.Het personeel doet totaal niet uit de hoogte en zijn oprecht blij met het kleine beetje klandetie dat dit hotel verkrijgt.Bij Tripadvisor wordt net echt positief gesproken over dit hotel.Het is ook vergane glorie en natuurlijk zijn er lekkagevlekken te vinden en raken daken beschadigd door harde winden, maar het heeft wel zo zijn charme en buiten dat, in 2009 gaat het hotel dicht voor zo'n 2 jaar om grondig te worden gerenoveerd.De receptie zal weer op zijn oorspronkelijke plaats worden teruggeplaats, het bevindt zich nu op een andere lokatie dan de orginele bouw uit 1898.Ik heb het wel jammer gevonden dat het beroemde zwembad uit de film Cocoon zich heeft afgespeeld op een privéplek van het hotel en dat we niet het zwembad zoals in de film hebben kunnen zien.

PS de vrouw met handdoek ken ik niet hoor, die had lekker in het warme water gezwommen.Ook hier lijkt onderhoud op een laag pitje te staan.
Kalkaanslag op de tegels, zonde.

Het hotel heeft ook een museum.In 1942 verbleven er 3000 manschappen van het leger zich in het hotel.Het was een stategisch goed plek omdat het op een heuvelachtig landschap staan.En ballrooms, maar goed dir kennen we allemaal wel.Ik heb nog even een kijkje in de keuken genomen, dat leek wel even nog verder terug te gaan in de tijd. Heerlijk.PS free internet, dan ben je goed bezig, en toch maar 3 sterren???

'S avonds hebben we een ghosttour gedaan, lachen.Het was een zaterdagavond vandaar die ghosttour.2 mensen kwamen niet opdagen, en een ander persoon kwam wel even vragen maar besloot dat het al laat was, in ieder geval te laat voor haar en haar kleine dochtertje.Dus we kregen een privétour.Bij uitleg, voorafgaande aan de tour, werden we geinstueerd over de verschillende geesten die zoal voorkomen.Nou moeten we nog wel gaan het wordt me nu wel een beetje spannend.Toch gegaan natuurlijk.

Op een afgesloten gedeelte van het hotel, ik geloof de derde verdieping werd de tour in praktijk uitegvoerd.Bewapend met een lantaarn en een ghostmeter, gewoon een apparaatje die elektrische spanningen meet,(dat is mijn mening) gingen we een voor andere gasten afgesloten deur door.Het was hier een kale bedoeling hoor, geen tapijt, geen mooie deuren etc. etc. het was hier behoorlijk kaal.Zijn ze al begonnen met renoveren hier of alvast wat kamers aan het strippen???We komen langs een tafel met een ijzeren pijp, ik denk nog wat doet die stofzuigerstang hier en ondertussen scannen we ghosts.De gang word smaller...

http://img206.imageshack.us/img206/6046/florida2007045wx8.jpg

Verderop is er helemaal geen elektriciteit meer.

http://img352.imageshack.us/img352/757/florida2007028uc1.jpg

En het einde van de gang heeft nog een linksaf en rechtsaf met meerdere kamers.Hoe langer we er zijn hoe meliger we worden. Me zoon zegt op een gegeven moment dat hij echt 100% zeker wist dat de tafel er eerst niet stond!!!En hoewel ik hem heb uitgelegd dat we ons nu in een smaller gedeelte begeven, en we naar een breder gedeelte kijken kon ik het hem niet aan zijn verstand brengen. Ik liet hem ook in de waan. Ook al dacht ik toen ik langs was gelopen wat doet die stofzuigerstang hier.De man van de tourgids speelde het goed met me zoon mee, hij wist zich de tafel ook niet te herinneren.?!Er voegde zich familieleden van de tourgids bij ons allen en het werd nog gezelliger.Mijn God we hebben een lol gehaald, rara jongens die Amerikanen.=D>

http://img352.imageshack.us/img352/8430/florida2007032bf7.jpg

We hebben de nacht goed doorstaan, het is een oud houten gebouw en hier en daar kraakt er wel eens wat.Nog wat foto's wat ze is zo mooi

http://img352.imageshack.us/img352/7577/florida2007049jm2.jpg

http://img352.imageshack.us/img352/1784/florida2007050ae4.jpg (http://imageshack.us)

http://img352.imageshack.us/img352/8107/florida2007053tk8.jpg

Dat zeg ik: De gang word smaller, sorry.
http://img352.imageshack.us/img352/8450/florida2007029bd1.jpg (http://imageshack.us)

Arie
07-02-08, 23:01
Early next morning vertrekken we richting het strand van Clearwater.Het hotel heeft er een plek langs het strand waar je je auto kwijt kan en strandstoelen/badlakens worden er voor je te voorschijn gehaald.Antonie heeft ons goed verzorgd.Er waaide een fris windje maar we konden ook terecht bij een zwembad die heerlijk in de luwte te lag. Dus hebben we tot zo'n 3 uur aan het zwembad gelegen.We gaan naar Renaissance Orlando Resort at Seaworld.Ook hier geen problemen met de check-in en ipv een kamer met uitzicht over Seaworld ivm het vuurwerk(er schijnt geen vuurwerk te zijn rond deze tijd) krijgen we een geweldig grote kamer centraal gelegen op de 9de verdieping 9029 geloof ik.
http://img172.imageshack.us/img172/2957/florida2007078nq7.jpg (http://imageshack.us)
Niet een verkeerd uitzicht en zo te zien zijn ze klaar met de renovatie.

Arie
16-03-08, 18:56
Ja we waren erg in onze nopjes met het hotel.Maar goed de outlets trekken ons aan dus daar gaan we weer.Ongelofelijk 2 heerlijke Tom Hillfiger sweaters voor 20$ per stuk.Natuurlijk nog even langs Adidas voor normale tennisschoenen, wit met zwarte strepen.Dit jaar ook weer goed geslaagd bij Armani Exchange, voor de kinderen.Bij sunglasshut slaag ik niet om een goeie zonnebril te scoren, jammer.Ook jammer dat de zonnebrillen bij Hugo Boss zijn uitverkocht.Want wat is het warm dit jaar in Orlando, vorig jaar was het gewoon frisjes te noemen.Wanneer we iets willen gaan eten bedenk ik dat Outback vaak op het forum wordt genoemd, dus besluiten we deze op te vragen op Garmin.Van de buitenkant ziet het er gesloten uit, en binnen aangekomen zien we dat zo'n beetje alle tafels bezet zijn.Maar wat ruikt het er muf en het is er rokerig, in principe wil ik wel doorzetten,zij het dat we even zouden moeten wachten.Maar helaas zit mijn vriedin het anders in en keren het restaurant de rug toe, wel heeft de tafeldame op hetzelfde moment een zitting voor ons maar het besluit staat al vast.In de auto raadplegen we de Garmin, het wordt Thais.Prima gegeten ergens aan Int. Drive, ernaast is een kleine alles in één winkel, daar kopen we nog wat drinken en vervoegen ons weer hotelswaars.

De volgende dag weer naar de outlets, je zou er toch bijna onderbezwijken.
Het wordt nu wel tijd om walkie-talkies aan te schaffen dus op naar Walmarts.Daar kopen we WT met een bereik van wel 16 mile, nou nou eerst horen dan geloven.We gaan even naar het hotel om een duikje te nemen.
Bij het zwembad bestellen we een drank en chargen het op de kamer.Helaas blijken we te zijn uitgechecked.Wat is er nou gebeurd...
Bij het inchecken, terwijl ik parkeerde en vergeten heb te vertellen laat 2 reserveringsnummers aan de balie zien, heeft het hotel ons verblijf voor één dag aangezien.De dame wilde weten hoeveel ik voor de kamer heb betaald, wat ik nogal vreemd vond maar haar er wel op beantwoordde dat het 105$ was.Nou zei ze, dat we wel konden verblijven in het hotel maar niet voor 105$ maar gewoon 159$ want ze hadden geen kamers voor de rate van 105$.Ik zei dat zou vervelend zijn want de kamers zijn pre-paid, weet je wel.
Met het 2 reserveringsnummer van PL werden we niet wijzer, zij achter de balie ook niet.Iemand anders, waarschijnlijk een manager met een graad in hogere informatica verscheen op het toneel en echt die begon op het toetsenbord te rammelen.Het duurde echt 2 min. intensief rammelen toen hij het oke gaf dat de kamer idd pre-paid was.Foutje tussen PL en het hotel.
Ik vroeg of ik in dezelfde kamer mocht blijven en dat bleek geen probleem te zijn.
Het moraal van dit verhaal, zorg dat bij check-in je verblijf duidelijk is.:smile:

Arie
19-03-08, 11:24
De volgende morgen staan we vroeg op om op tijd te zijn voor Hard Rock Hotel dit ivm de hotelkamersleutels die als ongelimiteerde express kaarten gaan dienen bij de attracties Universal Studios.
De bell-man bij de lobby heet ons van harte welkom en zegt dat dit het beste hotel in de omgeving is...nou dat zullen we nog wel eens zien.
Incheck gaat ontzettend soepel en ipv alleen de hotelkamersleutels krijgen we er gelijk de kamer bij, we schrijven 8.00 uur!!
Ik parkeer de auto bij self-parking terwijl de koffers naar boven worden gebracht.
Via de lift en een doolhof van gangen kom ik bij me kamer, 6069.
http://img404.imageshack.us/img404/5383/florida2007191xy0.jpg (http://imageshack.us)
Met uitzicht op de aanrij-route bij de lobby, je kan niet alles hebben.:neutral:
NB Ik ga zo verder, ik moet naar de tandarts\\:D/

Geen centje pijn bij de tandarts.
.................................................. .................................................. ..............
We hebben de hele dag nu voor ons om de pretparken te bezoeken en we nemen de boot die ons afzet bij Citywalk.
Van daaruit lopen we naar één van de parken, en doordat we de Early-bird tickets pre-paid hebben zouden we ze gemakkelijk uit de machine moeten kunnen halen.
Helaas heb ik mijn reserveringnummer niet bij me zodat we ze maar gaan ophalen bij het loket.
Ok we kunnen en lopen naar de eerste de beste winkel om key-cords te kopen, zodat we de ticket en sleutel om de nek kunnen dragen. We lopen onder de hulk door en doen hem gelijk maar even aan.http://img301.imageshack.us/img301/6950/florida2007080xo0.jpg (http://imageshack.us)
http://img187.imageshack.us/img187/4485/florida2007090ps3.jpg (http://imageshack.us)

Ik moest even kijken op de site van US want ik wist niet meer hoe Spiderman was.Die was heel goed te noemen, met 3d brillen op maar het is me toch niet echt bij gebleven.We hebben ons inmiddels begeven richting iets met water en hoewel je tassen etc. in een locker kunt opbergen kies ik voor een plastic daagtas. Daarin zal me camara wel droog blijven.Dudley Do is een waterattractie waarbij je plaats neemt in een boomstam en de rit duurt best wel lang, de val vind ik wel spectaculair en ik heb de camara goed droog weten te houden.Helaas vind US het leuk om mensen nat uit deze attractie te moeten laten komen.Ongeacht de weersomstandigheden, en vandaag was het niet echt warm te noemen, kunnen mensen 25 cent in een machine stoppen zodat er waterstralen op nietsvermoedende attractiegangers wordt gespoten.:-kWat een lol, je zou er maar inzitten.
Ik dacht nog even dat het aan mij of ons lag dat dit wel een erg kort door de bocht afgezaagde vorm van leedvermaak was.Maar aan de gezichten van de mensen in de volgende 5 boomstammen, was ook duidelijk af te lezen dat ze dit niet kon waarderen.[-(Zo dat is er even uit, het is tenslotte niet allemaal koek en ei op zo'n vakantie.Jurrasic Park is gewoon geweldig, niets op af te dingen.Ik vind dit park, compact en makkelijk te bewandelen, en we doen ook nog even the Dueling Dragons, we zitten bij deze attractie achterin en vinden het geweldig, we hebben de blauwe genomen.
Ik snap niet veel van Poseidon's Fury maar ik vind het wel spectaculair.

Vooral als we door een tunnel van water lopen, heerlijk.We happen wat en houden het hier wel zo'n beetje voorgezien, oke nog één keer de Hulk dan maar en nog een keer.He lekker, kan die niet harder?

Goh ik was in Island of Adventure wist ik niet eens.Via Citywalk lopen we eerst verkeerd richting de uitgang, naar de parkeerplaatsen.Een beetje teveel Hulk gedaan zeker, nou het zal wel.Via de brug waar we eerder onderdoor gevaren zijn lopen we naar Universal Studios.Dit park biedt ons meer vertier dan IoA, hebben we al snel in de gaten.Zo vind ik Shrek zelfs leuk zonder ooit een film daarvan te hebben gezien, me dochter echter kan hem citeren.De Terminator is geweldig, ook 3D met brillen.Men in Black is ook heel cool, er stond een begeleider bij de wagens die ontzettend veel op Jack Nickelson leek, het was hem natuurlijk niet.](*,)Probeer vooraan te zitten in deze ride, dan heb je het beste overzicht en kun je de grootste score behalen....je wilt het er toch wel levend vanaf brengen?:mrgreen:Twister vind ik ook heel gaaf evenals Jaws.Creme de la creme mag The Mummy wel genoemd worden, gewoon doen prachtig opgezet.:-D

We besluiten bij Citywalk avond te eten.Daarna begeven we ons naar het hotel, we gaan lekker in het verwarmde zwembad een film kijken. Via een levensgroot scherm wordt de Grinch met Jim Carrey vertoond.En het is waarachtig gezellig druk te noemen in het zwembad.

Lekker zo'n weekje vrij kan ik mooi wat door schrijven.:D

De bedoeling was op het laatste bericht een foto te plaatsen van J/ Carrey als de Grinch, maar dat is door onduidelijke reden niet gelukt.:o

Ook vandaag, 2de Kerstdag zijn we te vinden in de parken van Universal.Het valt op de het vandaag veel drukker is dan gisteren. En het is lekker warm.Afgemeten aan de Hulk te zien loopt de wachttijd nu op naar 90 min. later op de dag zal dat zal dat 120 min. worden.De kamersleutels bieden dus een hele goede uitkomst;-)

Wanneer je bijv. een Express hebt gekocht, in deze periode zo'n $40 bovenop je parktoegangsbewijs, mag je één keer met die kaart de snelle rij nemen en wordt de attractie van je Epresscard doorgestreept.

We doen nog eens Dueling Dragons over en na de rit vragen we hoe we weer in de rij aan kunnen sluiten.In plaats daarvan worden we via een smalle doorgang naar de volgende Dragon geleidt en mogen voorin zitten.Deze service vonden we echt te gek natuurlijk, het voelde een beetje VIP aan.:D
Immers de wachttijd voor de voorste zitjes is 45min, Expresscard of niet.Vonden we de service helemaal het einde? Nee voorin dan!!!Nu hebben we pas goed het gevoel van deze attractie meegemaakt:D:D:D:DEr is één attractie die we in deze dagen niet hebben kunnen doen, Disaster, er was een storing en dat bleef zo.
Bij de Mummy hebben we ook een keer achterin gezeten en voor deze ride kan ik je die plekken van harte aanbevelen. We hebben een complimenty-photo gekregen, al met al helemaal goed zo.

Ik ben niet zo'n paradeganger maar ik vond deze parade wel echt heel leuk.
http://img403.imageshack.us/img403/8870/florida2007144ao9.jpg (http://imageshack.us)
Er is een show How the Grinch stole X-mas.
Erg leuk voor jong en oud.

Oh en we zouden nog wel zien of dit hotel het beste was in de omgeving he?Toch niet hoor, internet kost $7,50 voor 10 min.:xMinpuntje dat zo wie zo. Me zoon heeft 's morgens nog een brandje veroorzaakt door een croissant in een ronddraaiende heater te stoppen.Maar na cordaat optreden van ondergetekende was het verbrandde croissant voer voor de afvalbak.
We doen nog even de outlets aan en gaan naar Miami.:wink:

Na een lange rit van zo'n 4 uur komen we in Miami aan.Het voelt een beetje als thuis komen, doordat we er eerder zijn geweest.The Surfcomber is het geworden, en sorry sorry sorry medeformers dat ik niet heb gereageerd op gevraagde ervaringen over dit hotel.Dit door persoonlijk omstandigheden.@ Mafo de kamer ziet er idd net zo uit als je foto's laten zien.

Kijk hier hebben ze gewoon 2 computers in de lobby staan, gratis te gebruiken, goeie service het bevalt ons wel.Ik krijg te horen welk kamernummer we hebben,253 en besluit nog even een sigaret te roken.Het is een drukke boel bij de buren aan de overkant, wel gezellig daar een sofa die buiten staat en goeie muziek ,het blijkt de Dorchester te zijn.Ons uitzicht vanuit de kamer is een muur van het gebouw naast de onze, lekker boeiend dan kijken we er maar niet naar.Doordat we aan het pre-cruisen zijn heb ik de auto niet meer nodig en zoals afgesproken besluit ik de auto naar de airport te brengen.

Eigenlijk ging dat terugbrengen allemaal best wel vlot.Jammer dat de baliebediende me met een onfatsoenlijk handgebaar wegwuifde, zo van "You can go!""Nou", zeg ik "I don't think so because you haven't looked at the GPS failure which gives me back 2 days of rental".:-\"Zonder verder op of aanmerkingen te maken, verwerkte ze de gegevens."Nou, i can go and thank you".
Via het vliegveld neem ik de bus naar Miami Beach terug.Ik geloof dat het de S bus was die ik moest nemen en dat gaat prima tot...Er op een gegeven moment 2 volbepakten figuren de bus binnen.Grote reistas vol met allerlei spullen, bovenop lag nog een kerstkrans.Ik dacht nog, die hebben flink Kerst gevierd.#-oTerwijl de één de tas uitpakte zocht de ander vergeefs naar geld, want de buschauffeur moest nog betaald worden en hij was alweer aan het rijden.De aap kwam langzaam uit de mouw, deze jongeren waren straatventers en vanuit de tas verkochten ze suiker,pennen,koffie een hoop kerstspullen en meer prullarie.De buschauffeur had inmiddels de bus stil gezet want die wilde zijn geld hebben. Nou dat zal eraan komen ze waren nog even aan het zoeken.:-\"Eén passagier gaf deze jongens 1 dollar en hoefde vervolgens niets te hebben.Ze hebben mij wel aangekeken maar niet aangesproken, en ik dacht dat ik me er beter niet mee zou moeten gaan bemoeien.Vele anderen in de bus dachten er net zo over want voor de rest bleef het bij die ene dollar die ze hadden gekregen.Ondertussen was de hele tas over de vloer van de bus geleegd, en de verkoop ging gewoon door.
De buschauffeur schrok zich een rotje toen hij al die zooi zag en met zijn laatste geduld wist hij er nog "He, what's all that trash on my floor put that shit back" uit te blaffen.Enfin de jongens kwamen nog 30 cent te kort maar hielden ht vol tot het einde van rit.

Ik stond nu midden in Down Town Miami en ofschoon ik nu geen kip tegen wil komen was er ook geen kip te bekennen.Behalve een verloren passagier uit mijn bus sta ik daar tussen al die kale betonnen gebouwen.Ook de verkopers komen uit de bus, maar die lopen met een boog een andere kant op.Wanneer de 5 bus aankomt verontschuldigd de chauffeur zich want hij heeft al sinds vertrek uit Aventura niet meer gepist.De bus blijft nog even gesloten maar na deze sanitaire stop kunnen weldra verder=D>.

Arie
22-03-08, 12:41
He he, ik ben bij het hotel aangekomen, weldra zie ik de rest van de familie.
We begeven ons naar het strand en die is echt lekker breed.http://doubletree1.hilton.com/en_US/dt/hotel/MIAOFDT-Doubletree-Surfcomber-Hotel-Miami-South-Beach-Florida/index.do
En wat doe je als je geen auto hebt in Miami?We gaan naar Aventura Mall met de stadsbus.Vanuit de bus heb je al tijd om rond te kijken, zo komen er allerhande verschillende mensen de bus in. Ik voelde me er op me gemak.Vanaf het hotel, zo rond 17 street on Collins is het een uur rijden naar Aventura.Daar aangekomen pakken we Macy's mee met de 11% kortingskaart gratis te verkrijgen bij de Gift-shop.We kopen er Hotel Collection beddengoed en nog wat andere spullen.En we hebben ook een koffer nodig want al snel hebben we aardig wat.De net gekochte koffer puilt nog net niet uit. "Waar zijn we mee bezig?" vraag je je dan op zo'n moment af.'s Avonds doen we een rondje Art-Deco district.Ik probeer de mensen te begrijpen die aan een tafeltje zitten te eten, balanserend op de stoeprand terwijl horden mensen zich over terrassen proberen te wurmen.:-kHet zal wel te maken hebben met: zien en gezien worden.

Wie zijn onze buren? Ik bedoel hotelburen hoor.Want de luxe went snel en we willen in een lekkere hottube zitten.De Ritz heeft er één maar die is zo verschrikkelijk gloor dat het goor te noemen is, alleen al op de rand ziitend doet het pijn aan me ogen en alles hutje mutje op elkaar, qua ligstoelen.
The National dan maar even proberen, heerlijk loungen daar hoor.Niet gedaan maar het zwembad is een verademing, gewoon een rechthoek van 10tallen meters lang. Loews is het geworden wat een heerlijk hottube\\:D/.

http://www.loewshotels.com/en/Hotels/Miami-Beach-Hotel/Overview.aspx
http://www.ritzcarlton.com/en/Properties/SouthBeach/Default.htm
http://www.nationalhotel.com/?src=ppc_google_brand
http://www.sagamorehotel.com/

Zo dan maar even[-X beetje prijzig.

Maar goed terug bij ons vertrouwde hotel, die gewoon goed is hoor is het ook heerlijk vertoefen.e gebouw rond het hotel zijn hoog dus vrij snel in de middag, zo rond 4 uur is er schaduw.

http://img214.imageshack.us/img214/7338/florida2007208sn3.jpg (http://imageshack.us)

We zijn helaas vergeten om on-line in te checken voor de cruise en zijn er dus te laat voor, maar ach voor zo'n eerste keer mag dat wel.De uit Nederland meegebrachte cruiselabels gaan aan de koffers. De volgende dag verlaten we het hotel om ons door een taxi bij de Port of Maimi af te laten zetten.Ik hielp de taxixhauffeuse wel even met het inladen want haar armen waren zo dun dat ik het idee kreeg dat ze elk moment zouden kunnen breken.

Het wordt een leuke rit naar de port en we rijden langs de andere kant van het water de terminals tegemoet.Er liggen er 4 aan de kade en wat zijn ze groot!!!Bij de terminal aangekomen wordt alles goed aangegeven en ons schip is het eerste schip, lekker makkelijk:-D.Er loopt voldoende personeel om de koffers het schip in te krijgen, we geven de porter 10$ voor 5 koffers, gangbaar is 1,50$ per koffer, hij ook blij.We hebben besloten om vrij vroeg naar het schip te gaan, zodat we bij aankomst op het schip het al wat kunnen verkennen.Meerdere mensen dachten er waarschijnlijk zo over want het was behoorlijk druk bij de incheck.Rustig afwachten dan maar later dan 17.00 uur wordt het niet anders krijgt de rederij een flinke boete.

Na de gebruikelijke rituelen zoals door de douane gaan lopen we de loopbrug over en zetten voet aan dek, en wordt er een welkomsfoto gemaakt.http://www.royalcaribbean.com/findacruise/ships/class/ship/home.do?br=R&shipClassCode=FR&shipCode=LB

Dit schip is bekend door Discoverychannel's Manmaid Marvel's en op dit moment het grootste cruiseschip in de wereld.Bij aankomst bij de stateroom staan de koffers al op ons te wachten.We hebben een kamer met balkon en dat geeft toch wel een heel vrij gevoel hoor:-D.Een foto van de promenade in het midden van het schip.
http://img182.imageshack.us/img182/784/florida2007248qo8.jpg (http://imageshack.us)
Later groeten Arie.

Ik heb zojuist geleerd hoe filmpjes te plaatsen dus de eyecatcher van het schip is wel de flowrider.
Meestal bodyboard maar ook met een surfboard.
T8ZYXuEUvfA
PS ik ken deze jongen niet:D:D.

Arie
21-09-08, 13:16
Zoals gezegd, de keuken staat alleen het werkblad wil nog niet echt.Er zit een haarscheurtje in het eerst te plaatsen blad, dus er wordt een nieuw deel besteld.Het lijkt me leuk om met het verslag verder te gaan.

Bij de terminal staan verschillende mannen in overalls die je koffers van je overnemen.Ik heb iets gehoord van $1,50 per koffer, maar voor onze 4 koffers krijgt hij $10.Zo daar zijn we van af, van de koffers.We hebben dus niet on-line ingecheckt en worden in één van de vele rijen verzocht plaats te nemen.Natuurlijk duurt het maar na 45 minuten kunnen we aan boord en er wordt een familie foto geschoten.We begeven ons gelijk naar de cabine(stateroom) met balkon, wordt het genoemd en zien de koffers al voor de deur staan.Die gaan naar binnen en eigenlijk staan we in de verleiding om de spullen een plaats te geven maar we gaan lekker het schip verkennen.Later volgt er nog een bijeenkomst met reddingsvesten en daaraan wordt je verzocht aan mee te doen.We hebben inmiddels al weer lekkere trek gekregen dus een stukje pizza smaakt ons heel goed.Stipt op tijd(anders krijgt de rederij een boete) vertrekken we uit Miami en al snel kiezen we het ruime sop.Wat is er aan boord?2 bubbelbaden overhangend aan de zijkanten van het schip nog meer bubbelbaden een H2O zone speciaal voor de kleintjes 2 zwembaden ontzettend veel ligstoelenverschillende bars waar je drinken kunt bestellenbde flowrider, basketballveld, klimmuur, mini-golfbaan, schaatsbaan Ook een leuk restaurant is de in de jaren 50 opgezette stijl Johnny Rockets.Verder nog een game-room, casino, spa, sportzaal met boxring, sauna.Van te voren hebben we besloten om om 21.00 uur plaats te nemen voor het dinner, anderen gaan kunnen om 19.00uur.s'Avonds was er een welcome-speech dus terwijl de speech wordt gehouden zit de groep van 19.00 uur te eten en als wij gaan eten dan wordt er weer een speech gehouden zodat niemand iets hoeft te missen. De speech was aardig te noemen met natuurlijk een hoop flauwe amerikaanse humor die je van mijlen ver aan ziet komen, maar goed we gaan lekker mee in de flow.

Het restaurant waar we dinneren is het Rembrandt restaurant.Het bestaat uit nog 2 boven elkaar gebouwde restaurants (verschillende dekken) zodat je een zeer groot gedeelte krijgt.:-PWe hebben een eigen tafel met ze vieren en kunnen elke avond uit 3 mogelijkheden kiezen, let wel dat dit een zogenaamd 5 sterren restaurant is.Ik hoef jullie niet te vertellen dat het eten elke avond tot in de puntjes goed geregeld is en zeer smakelijk is.'s Morgens wordt er ontbeten in de Windjammer en is er een overvloed aan eetbaars.Terwijl we zo lekker bezig zijn hebben we Labadee bereikt.Er waren niet echt interresante excursies te boeken, sommige waren al volgeboekt,zoals de zipline dus besloten we om een paar matrassen te huren om lekker in de baai te dobberen.Dit eiland wordt geleased van Haíti en is volkomen veilig.
Behalve de toeristen onderling dan, op een gegeven momet waren we een matras kwijt. Ja die dingen lijken ook erg op elkaar, ze zijn allemaal blauw.Maar als je er geen hebt gehuurd dan laat je ze toch liggen.

Het was een aangename dag, met een heerlijke BBQ en niet te vergeten de Labajuices verder nog een vlooienmarkt dus we kwamen weer met de nodige prullaria aan boord.:D

's Avonds uitgebreidt dinneren en rondkijken in het casino.Ook worden er hele foto tentoonstellingen gehouden, denk maar aan de foto's die de rederij heeft gemaakt toen we aan boord kwamen.We keken dan ook best op dat er ook foto's hingen van de dag aan land in Haiti.De foto's kun je bestellen en dan wordt het verrekend met je CC.Je kamersleutel is een soort CC met een van te voren aangegeven maximum.Bijkomstigheid is dat je via je televisie, in je cabine, de uitgaven kunt bijhouden, erg handig en excursies kunt boeken.
Ook leuk is het eigen tv-kanaal, dan zie je opeens je familie over de promenade lopen.:-k (Nee liever niet die winkel binnengaan).

We schrijven de laatste dag van het jaar en dat moet groots gevierd worden,toch?Er wordt champagne geserveerd, maar die vinden we niet lekker.We hebben inmiddels een eigen fles besteld en die was veel beter van smaak, gelukkig maar want vuurwerk heb ik niet gezien.Dat hoort er toch bij, oke misschien niet op een schip.

De volgende morgen komen we brak aan op Jamaica(Georgetown).Brak want niemand in de mini-bus kon de goed bedoelde grappen van onze tour-gids echt waarderen. No-Problem.High-lights of Jamaica is de tour welke ons naar prachtige vogels bij een particulier brengt.Juist als we weg willen gaan, na de door de particlier gevraagde tip te hebben gedoneerd, wandelen het stenen trapje op zo langs een viertal mannen in kogelvrijevesten. Welkom op Jamaica.Op Jamaica hebben ze geen problemen, ze hebben situaties. No-Problem.

We komen bij een bananenplantage en er wordt uitgebreidt verteldt wat je al kunt doen met bananen, zo worden er van de vezels netten gemaakt maar ook lingerie!Wist ik niet erg interresant, echt waar.

http://img156.imageshack.us/img156/9250/florida2007317kb1.th.jpg (http://img156.imageshack.us/my.php?image=florida2007317kb1.jpg)http://img156.imageshack.us/images/thpix.gif (http://g.imageshack.us/thpix.php)

Sh.. te klein, aardige man, hij spraak honderduit met natuurlijk een zwaar Jamaicaans accent. En onder het gezang van The Banana Song, mochten we een paar tellen een vette tros bananen op het hoofd laten balanceren.
Even verderop liet een jongen zien hoe je heel gemakkelijk een boom in kunt klimmen, voor deze wonderlijke prestatie wilde hij graag groots beloond worden.
Hij had van te voren alvast $10 in een kistje gelegd, dus het minimum/maximum was alvast bepaald.
Needless to say, bij zijn eigen $10 daar bleef het bij.
Nog even langs een golfbaan met een irrigatiewiel en een stoet verplichtte carving kramen.(Nee we hebben niets gekocht).

Jamaica zou Jamaica niet zijn als er niet iets out of the ordinary gebeurt.
Dus we komen terug op het schip en er blijkt door harde wind een vrachtboot tegen onze varende stad te zijn opgebotst.
Schade: een paar glazen balkon-afscheidingen op het 6e dek.
Nee daar zie je niets meer van, ze hebben dat soort reserve-onderdelen gewoon aan boord.
Het voelt goed om weer "thuis" te zijn, langs het zwembad staat een ijsmachine, door jezelf te bedienen, lekker.
Deze avond staat er kreeft op het menu en een geweldige schaats-show met de nodige stunts, geeft net dat beetje extra.

In de stateroom wordt ons per programma voor de volgende dag ook alvast even voorbereidt op tips.Natuurlijk komen we net uit Jamaica en zijn het vragen om fooien nu gewendt, waarom zou de rederij dit ook niet doen voor haar personeel.Aan een kledinghanger hangt een handdoek, gevormd in aap-figuur, ik hang er $20 aan met een briefje. Dit mag de schoonmaakster morgen hebben.De schat heeft gedacht dat dit haar enige tip zou zijn, fout.

RCC heeft zo zijn eigen rekenmethode ontwikkelt door $10 per persoon per dag aan tip te hanteren.Wij hebben inmiddels ook onze eigen rekenmethode ontwikkelt en zullen deze hanteren en bij het laatste dinner zullen we die in een enveloppe persoonlijk aan de betrokkenen geven.

Inmiddels zijn we op Gran Cayman aangekomen en tenderen aan wal.Ja we zijn het grootste schip en er liggen er nog een paar in de woelige zee dus is het looking down on them.Een leuke tour brengt ons langs een scheepskerkhof, piratengrot en heerlijke rum-cake factory.Het was een goeie dag maar wat is het druk geworden, er liggen 5 a 6 cruiseschepen en de rijen zijn tientallen meters lag.Op een gegeven moment raak ik de helft van de familie kwijt, zoek in de rijen maar kan ze niet vinden, misschien zijn ze nog even een winkeltje ingegaan, ik weet het niet.We, mijn zoon en ik, nemen alvast een tender en ondertussen staat de walkie-talkie al op stand-by.Halverwege wal en schip hebben we contact:"Waar ben je dan?"
"Ja op de tender en jullie?" "Aan wal we komen er ook aan, tot zo."
Verschillende tenders zijn te klein, lees te laag, om aan te meren bij de een paar schepen, dit door de woelige zee.Het veroorzaakt vertragingen, maar we zitten lekker warmpjes in The Windjammmer red. restaurant en zien het genadigd toe.

We gaan naar Cozumel,Mexico en doen daar een excursie met onder andere een tequilabrouwerij, maar wat een weer is het zeg.Regen, harde wind het voelt zelfs frisjes aan. We kopen voldoende tequilla in om ladderzat in Miami aan te komen. Ofschoon je dranken bij het aan boord gaan af moet geven mag ik er mee doorlopen. Ik heb de goederen gewoon gescand en de tassen zelf weer opgepakt. Het wordt een volle dag en nacht op zee om Miami te bereiken.En het zal een memorable avond worden.We kwamen in zwaar weer terecht, de wind had goed vat op het schip en de vele ligstoelen, waaide(schoven) over het dek.Al snel kwamen er mannen in overalls om ze op te stapelen en vast te binden.Als het in Nederland lekker stormt, vind je mij op de Hondsbosse Zeewering, dus van dit briesje word ik warm nog koud.
Maar goed het weer houdt lekker aan en al snel worden de golven behoorlijk hoog wat tot gevolg heeft dat het schip op haar 33ste reis hevig aan het deinen is.Met als verder gevolg dat water uit de bubbel- en zwembaden golft.

Het was een zware nacht maar komen helehuids aan in Miami, zo rond 07.00 uur, nog wat ontbijten en op afroep van je kleurcode mag je het schip af.Op naar de koffers. Ook nu maken we gebruik van de kruier, leker handig.Maar ja nu een taxi en dat is een georganiseerde chaos.Taxis rijden af en aan maar we zitten toch binnen 5 a 10 min. in een taxi op weg naar Hyatt Coral Gables.We hebben niet al te best geslapen, dus of het aan de airco lag of vermoeidheid? Het was behoorlijk fris in de lobby.Er wordt ons gevraagd om nog even te wachten zodat onze kamer gereed kan worden gemaakt.We kunnen namelijk kiezen tussen een suite en doublebed-room.Oke we nemen de suite en gaan lekker in de zon liggen bij het zwembad, wat een rust.Met een taxi laten we ons brengen naar een mall die in onze ogen veel te duur is, maar goed je kan niet alles hebben.We kopen nog wel even een andere koffer zodat we het gewicht aan spullen beter kunnen verdelen.In de buurt van het hotel is een heerlijke pizzeria en daar hebben we gegeten.

De volgende dag met de taxi naar Miami Airport, ook hier staat de airco te loeien en te loeien, gelukkig schijnt de zon door het raam aan het einde van de terminal zodat ik even in de zon kan staan.Niet te geloven als je stil zit voor een langere tijd en het zo koud krijgt.Met vertraging:-| komt het vliegtuig aan en met knikkende knieen stap ik in de kist op weg naar DC.
Daar aangekomen wordt het rennen, ze weten dat we later komen, maar goed, je draagt je steentje bij.Een Engels echtpaar heeft nog 10 min. over om hun connecting-flight te pakken. Op de terugvlucht naar AMS lijken de films, vaak, minder leuk.Ik kijk er dan ook geen één en heb nog wat kunnen slapen, zonder veel geklaag, van mijn kant, "wat duurt het lang"etc. etc. bereiken we AMS.De koffers komen en we gaan richting Starbucks, nee niet voor koffie, daar tegenover zit de taxi- afroepplaats.Al snel komt de taxi en brengt ons thuis, Groet Arie.