PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisstekker / verloopstekker voor in Florida



Saskia
08-02-05, 18:41
Hoi,

Ik kom er dus net achter dat in amerika andere stopcontacten zijn. Kwestie van tussenstukje kopen? Waar? en werkt dat dan of zijn er addertjes onder het gras?

Groetjes Saskia

SpaceAce
08-02-05, 18:51
Wij hebben bij de ANWB een wereldstekker gekocht (maar ik geloof dat dit soort stekkers ook iets goedkoper verkrijgbaar zijn bij het Kruidvat).

https://webwinkel.anwb.nl/published/sh_a540285.gif_10079.gif

(Bron: ANWB (https://webwinkel.anwb.nl/published/webshop/artikelen/reisartikelen/geaarde-wereldstekker.nl.html))

Wij nemen daarbij altijd ook een stekkerdoos mee, zodat we maar één wereldstekker hoeven te kopen.

Let er trouwens wel op dat je apparaten meeneemt die ook een voltage aankunnen van 110 Volt! Apparaten met alleen een voltage van 220/230 Volt, zullen in Amerika niet of nauwelijks werken.

Ebelix
08-02-05, 19:04
Je kan ook een verloopstekker kopen bij bijvoorbeeld Handyman. Daarnaast zijn er ook converters te koop waarmee je 110 volt kan omzetten naar 220/230 volt. Dit werkt alleen bij apperaten die niet te zwaar in verbruik zijn.

Alle elektronica, zoals laptops, telefoonladers ed zijn geschikt om te werken op 220 volt en op 110 volt.

Als je ze vergeet te kopen dan zijn deze items ook te koop op Schiphol.

Saskia
08-02-05, 19:32
bedankt allebei. Bij het kruidvat? dat was wel de laatste winkel waar ik ze zou zoeken! Ik neem alleen een mobieltje en een scheerapp. mee dus dat gaat wel lukken zo :lol:

Groetjes Saskia

petra
08-02-05, 20:34
Als ik een mobieltje in Fl. ga kopen en dan hier m'n sim erin doe, gaat dat lukken of zit ik dan met oplaadproblemen?? Technische heren (of dames) meld jullie....

Ebelix
08-02-05, 22:00
Ik denk dat je dan problemen krijgt. Amerika gebruiken ze hele andere protocollen als die wij in Europa gebruiken. GSM is niet de standaard in Amerika. Ik zou het afraden om daar een toestel te kopen om hier te gebruiken.

petra
08-02-05, 22:40
ok thx, 'k zal het dan maar niet doen

SpaceAce
08-02-05, 22:59
Bij het kruidvat? dat was wel de laatste winkel waar ik ze zou zoeken!

Zelf heb ik ze daar ook niet zien liggen hoor. Maar iemand op het Orlando Forum (ik zie dat ze Toverfee heet en ook actief is in dit forum 8) ) heeft er vorig jaar daar eentje gekocht voor 3 euro.

Saskia
08-02-05, 23:06
Ik ga wel eens op onderzoek uit. Ik heb tenslotte nog 11 weken en 2 dagen de tijd :lol:

petra
08-02-05, 23:07
Bij Blokker ook hoor, voor een paar eurietjes

ststone
08-02-05, 23:11
Heb al jaren lang dit exemplaar, heel handig.

http://www.voltage-converter-transformers.com/step-up-transformer-2.html#vt1000

Langzaam wordt de 220V in huize ststone uitgefaseerd.
Gek genoeg is de airco en het koken op 220 volt. Elk huis hier heeft minimaal twee 110 volt leidingen in de meterkast voor de zwaardere apparatuur.

SpaceAce
11-02-05, 17:51
Bij Blokker ook hoor, voor een paar eurietjes

Daar heb ik ze van de week inderdaad ook gezien (3,99 euro geloof ik)

rvd4always
11-02-05, 18:16
Electriciteit in USA

In Amerika heeft het electriciteitsnet een voltage van 110 Volt. De frequentie is 60 Hertz (Nederland: 50 Hertz).
Er zijn transformatoren te koop die 110 volt omzetten in 230 volt. Die apparaten zijn echter nogal zwaar en het is een heel gedoe om ze steeds mee te slepen.
De stekkers in Amerika hebben platte polen. Daarom zullen de stekkers zoals die in Nederland worden gebruikt niet in het stopcontact passen. Je zult dus een verloopstekker moeten kopen. Deze zijn te verkrijgen in speciaalzaken waar ze allerlei electrisch spul verkopen. Je hebt de keuze tussen een NL-USA verloopstekker en een universele verloopstekker die je in de hele wereld kunt gebruiken. Omdat die universele verloopstekkers duurder en groter zijn dan de gewone USA verloopstekker, kun je het beste die laatste kopen.


Electrische apparatuur
Wanneer je electrische apparaten op vakantie wilt meenemen controleer dan of ze werken op 110 Volt/60 hertz. Dit geldt vooral voor :
- (batterij)oplader en adapters voor een walkman, camcorder of digitale camera
- scheerapparaat, fohn en dergelijke

De moderne spullen werken bijna allemaal op 100-260 Volt en dus zul je meestal geen problemen ondervinden. Maar het zou niet zo geslaagd zijn wanneer de oplader van bv een camcorder alleen op 220 volt werkt. Wanneer de accu leeg is dan is het einde oefening. Uiteraard zijn in Amerika wel batterij-opladers te koop.

Apparaten die gebruik maken van de frequentie van de electriciteit zullen in amerika niet goed werken. Denk daarbij aan een wekker die de 50 herz frequentie gebruikt om de lengte van een seconde te bepalen. In de praktijk zijn er nauwelijks problemen met de afwijkende frequentie in de Verenigde Staten.

Bron: :arrow: http://www.hm-usa.nl/

steunbeer
28-02-05, 10:42
je kan die stekkers ook in amerika kopen zijn een stuk goedkoper dan hier.

Lisa
02-03-05, 21:32
Vorige keer tijdens mijn bezoek aan Florida was ik in het bezit van een wereldstekker/adapter voor de fohn, opladers van mobiel etc.
Maar dat opladen ging ontzettend langzaam en de fohn hoefde ik al helemaal niet te gebruiken, want daar kwam nauwelijks een briesje uit! Afijn, iedereen weet wel wat ik bedoel.
Wie weet of er iets is waarmee ik m'n electrische apparaten normaal kan gebruiken?

Njit
02-03-05, 22:51
Wie weet of er iets is waarmee ik m'n electrische apparaten normaal kan gebruiken?

De adapter is prima maar je apparaat draait niet op op 110V. Dan zal hij idd niet zoveel blazen.

Of je koopt een reis-fohn die dit wel aankan of je koopt daar ter plekke een simpele fohn..

SpaceAce
02-03-05, 23:01
Kijk inderdaad even op je apparaten of ze 110 Volt aankunnen :)

petra
02-03-05, 23:01
Klopt, ik heb er eentje ooit gekocht en neem die dus altijd mee, bij walgreens of eckerds, kost niet veel hoor! :lol:

kefke mouse
03-03-05, 11:28
Wij gaan in mei voor enkele weken naar florida en nemen uiteraard een digitale foto en video camera mee. Deze zullen toch opgeladen moeten worden. Nu weet ik niet zeker of de adapters ook 110Volt aankunnen.

Wat gebeurd er nu als ik een batterij wil opladen waarvan de adapter alleen 220Volt aankan?? Gaat hij gewoon heel langzaam vol?? Gaat hij maar half vol?? of kan ik de batterij en adapter weggooien??

Greetzz,

Kefke Mouse

Njit
03-03-05, 11:58
Wij gaan in mei voor enkele weken naar florida en nemen uiteraard een digitale foto en video camera mee. Deze zullen toch opgeladen moeten worden. Nu weet ik niet zeker of de adapters ook 110Volt aankunnen.

op de meeste adapters staat het gewoon vermeld..



Wat gebeurd er nu als ik een batterij wil opladen waarvan de adapter alleen 220Volt aankan?? Gaat hij gewoon heel langzaam vol?? Gaat hij maar half vol?? of kan ik de batterij en adapter weggooien??


of hij doet het niet of hij gaat heel langzaam vol.. Maar ik zou er niet op gokken.. Gaan er batterijen in je apparaten of zitten er accu's in?

Daniel
03-03-05, 13:55
Volgens mij heeft het langzaam lopen te maken met het aantal cycles. Naast het voltage is ook het aantal cycles lager in Amerika. Als je de ene kant op gaat draait je apparaat dus langzamer, als je de andere kant opgaat (dus bv. je US apparaat in NL gebruiken) dan kun je hem wel eens om zeep helpen, omdat het aantal cycles hoger ligt dan het apparaat misschien aan kan...

knaapje
03-03-05, 14:34
Volgens mij heeft het langzaam lopen te maken met het aantal cycles. Naast het voltage is ook het aantal cycles lager in Amerika. Als je de ene kant op gaat draait je apparaat dus langzamer, als je de andere kant opgaat (dus bv. je US apparaat in NL gebruiken) dan kun je hem wel eens om zeep helpen, omdat het aantal cycles hoger ligt dan het apparaat misschien aan kan...

Apparatuur die "mechanisch"(motortje) of met verwarmingselementen werkt zoals fohns, strijkijzers e.d. werken meestal alleen op 230 V of zijn met een schakelaartje voor 110/230 V uitgerust.
Als er geen schakelaar op zit en er toch op staat dat ze ook voor 110 V geschikt zijn werken ze minder/langzamer.
"Electronische" apparatuur zoals laders is, of voor 110 en 230 V geschikt, dan staat het er op of alleen voor 220 V, dan zou ik ze i.v.m. mogelijke beschadiging niet gebruiken.
Ik heb zelf laatste keer een ladertje met 4 penlights (2300 Mha) bij Walgreens gekocht voor zo'n $15 en er waren met 2 accu's nog goedkopere. Je bent dan van alle problemen af.
Als je het veel gebruikt kan je een speciale adapter kopen, die 110 V omzet in 230 V, maar voor vakantie zou ik dat niet doen.
Een fohn of strijkijzer vind je tegenwoordig in veel hotels standaard of koop een eenvoudige.

Ebelix
03-03-05, 15:13
Je kan ook een converter kopen. Deze zet de 110 om in 230. Werkt niet bij al te zware apperaten maar wel voor bijvoorbeeld telefoonopladers, tandenborstelopladers, kleine reis fohns (je kan beter een fohn voor usd 5,99 kopen bij de walmarkt), enz, enz

Harm
03-03-05, 15:38
Hallo
Het blijft een probleem met het verschil in spanningen en het opladen van batterijen. Op alle adapters voor het opladen van batterijen staat de ingang spanning aangegeven. Meestal staat er input 230~ of 240~. Het opladen van de batterijen is dan mogelijk maar zeker niet gegarandeerd. Staat er echter 100- 240~ dan is het opladen van de batterij geen probleem het opladen zal in beide gevallen langer duren dan in europa. Dit geld ook voor andere elektrische apparaten zoals waterkokers en koffiezetapparaten. Zie het maar zo dat je een pan water op het warmhoud pitje aan de kook wilt brengen. Afhankelijk van de kwaliteit en het vermogen van de div apparaten blijkt het soms toch te lukken.
Voor de rekenaars een voorbeeld. Net echt nauwkeurig maar om even aan te geven dat je een Europees apparaat niet in Amerika kan gebruiken.

Stel je hebt een waterkoker van V=220V P=1000W met een weerstand van fictief R=48 Ohm
De stroom die het apparaat gebruikt is dan I=V/R I=220/48=4.58 Amp
Het vermogen is dan P=(IxI)xR P=(4,58x4.58)x48= 1006 W of de formule
Het vermogen is dan P=VxI P=220x4.58= 1007 W
De waterkoker zal in Amerika dus I=V/R I=110/48=2,29 Amp gebruiken.
Het vermogen is dan P=(IxI)xR P=(2.29x2.29)x48= 251.7 W of de formule
Het vermogen is dan P=VxI P=110x2.29= 251.9 W
Een europese waterkoker werkt in Amerika dus op een kwart van zijn vermogen en word wel warm maar kookt geen water.
alhoewel er altijd uitzonderingen zijn.
Het advies is dus: probeer je aparatuur uit, of koop terplekke een andere.
Harm

rvd4always
03-03-05, 17:52
Electriciteit

Algemeen
In Amerika heeft het electriciteitsnet een voltage van 110 Volt. De frequentie is 60 Hertz (Nederland: 50 Hertz).
Er zijn transformatoren te koop die 110 volt omzetten in 230 volt. Die apparaten zijn echter nogal zwaar en het is een heel gedoe om ze steeds mee te slepen.
De stekkers in Amerika hebben platte polen. Daarom zullen de stekkers zoals die in Nederland worden gebruikt niet in het stopcontact passen. Je zult dus een verloopstekker moeten kopen. Deze zijn te verkrijgen in speciaalzaken waar ze allerlei electrisch spul verkopen. Je hebt de keuze tussen een NL-USA verloopstekker en een universele verloopstekker die je in de hele wereld kunt gebruiken. Omdat die universele verloopstekkers duurder en groter zijn dan de gewone USA verloopstekker, kun je het beste die laatste kopen.


Electrische apparatuur
Wanneer je electrische apparaten op vakantie wilt meenemen controleer dan of ze werken op 110 Volt/60 hertz. Dit geldt vooral voor :
- (batterij)oplader en adapters voor een walkman, camcorder of digitale camera
- scheerapparaat, fohn en dergelijke

De moderne spullen werken bijna allemaal op 100-260 Volt en dus zul je meestal geen problemen ondervinden. Maar het zou niet zo geslaagd zijn wanneer de oplader van bv een camcorder alleen op 220 volt werkt. Wanneer de accu leeg is dan is het einde oefening. Uiteraard zijn in Amerika wel batterij-opladers te koop.

Apparaten die gebruik maken van de frequentie van de electriciteit zullen in amerika niet goed werken. Denk daarbij aan een wekker die de 50 herz frequentie gebruikt om de lengte van een seconde te bepalen. In de praktijk zijn er nauwelijks problemen met de afwijkende frequentie in de Verenigde Staten.

Bron: :arrow: http://www.hm-usa.nl/diversen02.html

Ta2 Gerrit
03-03-05, 17:59
Op Schiphol (waar ik zo naar toe ga, want Florida wacht) hebben ze heel handige converters voor 220>110 en vice versa. Werkt perfect voor laders, laptops, muziekspelers en andere apparaten die niet te veel power nodig hebben.

Connie van Nuland
03-05-05, 13:49
Ik ga dus over ruim 6 weken naar florida en wil mijn digitale fotocamera meenemen met oplaadbare batterijen.
Nou kan mijn oplader alleen 220V aan.
Deze doet er dan zo'n 5 uur over om mijn batterijen op te laden.
Maar die kan ik dus niet gebruiken in Florida.
Nou lees ik dus dat ik een converter kan kopen.
3 Vragen:
1. Zo'n converter zet dus stroom om en dan duurt het net zolang om op te laden als in nederland of?????
2. Wat kost zo'n converter ongeveer?
3. En te koop op Schiphol zelf?
Bij voorbaat dank voor een antwoord.

Ta2 Gerrit
03-05-05, 14:47
De converter zet inderdaad stroom om en werkt goed. Hoe lang het duurt kan ik onmogelijk zeggen, want als we "thuis" kwamen savonds ging hij aan en de volgende morgen was alles weer standby.
Hij is te koop o.a. op Schiphol bij de electronicawinkel en kost (hang me er niet aan op) dacht ik € 11.95.
Hij werkt trouwens 2-weg, ook van 220 naar 110 volt, voor als je eens wat aanschaft in de US (zoals onze vorige digi-camera)
Er zit ook al een dubbelstekker (NL-USA) aan, wel zo makkelijk.

Veel plezier 8)

Connie van Nuland
03-05-05, 19:05
Ok bedankt voor de tip :D , zal er zeker gebruik van gaan maken :wink:

willie
12-05-06, 17:50
wie weet wat ik precies moet hebben om mijn laptop bijvoorbeeld op te kunnen laden in het hotel. welke rijsstekker of omvormer heb iknodig? waarzijn die te verkrijgen?

tonnie

Njit
12-05-06, 18:06
wie weet wat ik precies moet hebben om mijn laptop bijvoorbeeld op te kunnen laden in het hotel. welke rijsstekker of omvormer heb iknodig? waarzijn die te verkrijgen?

Je dient even op de oplader van je laptop te kijken of die ook 110V aankan. Verder heb je een verloopstekker nodig naar de 3-pins amerikaanse stekker.
De ANWB verkoopt ook een Wereldstekker maar er zijn ook goedkopere versies.

Michael66
12-05-06, 18:07
Even op de voeding van je laptop kijken. Als daar opstaat "110-230 V" (dat staat tegenwoordig op de meeste) dan issie geschikt om daar op te laden zonder omvormer. Je hebt dan alleen een amerikaanse stekker nodig, die je hier bij bijv. de Handyman kunt krijgen, maar ook op Schiphol en bij alle Walmarts in Orlando en de rest van de VS.

Als de adapter niet voor 110V geschikt is, dan heb je een omvormer nodig. Kijk een bij www.conrad.nl en anders ook altijd op schiphol verkrijgbaar.

**edit: Njit was me net voor.

willie
12-05-06, 19:03
er staat 100 tot 240. is dit ook goed?

Michael66
12-05-06, 19:05
yup
(net effe op die van mij gekeken, staat hetzelfde op)

Allen een verloopstekkertje nodig.

Iron_eagle
12-05-06, 19:06
wie weet wat ik precies moet hebben om mijn laptop bijvoorbeeld op te kunnen laden in het hotel. welke rijsstekker of omvormer heb iknodig? waarzijn die te verkrijgen?

Je dient even op de oplader van je laptop te kijken of die ook 110V aankan. Verder heb je een verloopstekker nodig naar de 3-pins amerikaanse stekker.
De ANWB verkoopt ook een Wereldstekker maar er zijn ook goedkopere versies.

Ik zou alleen geen 3 pins nemen. De 'aarde' wordt vaak niet ondersteunt in hotels. Simpel gezegd... er zit geen 3e gat in de muur :wink:
Ik zou dus een gewone 2 pins stekker nemen. 2 platte stekkertjes dus.

willie
12-05-06, 19:27
maar is dit dan bij alle apparaten zo? Zoals telefoon, batterij oplader, tandenborstel oplader. etc

Michael66
12-05-06, 19:44
Zoals ik al eerder aangaf: alleen als er "100-240V" op staat of (bij oudere apparaten) een schakelaar opzit waarmee je het voltage kunt omschakelen.

Alle overige info: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?p=16380#16380

Aangezien deze vraag al vaak is langsgekomen kun je ook zoeken naar onderwerpen als "volt" en "110":

http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=659&highlight=110
http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=468&highlight=volt

Wicked Florida
12-05-06, 22:32
Handig is ook om gewone stekkerdoos mee te nemen, zo kan je net als thuis gewoon alles in één keer op laden. :)

Njit
12-05-06, 23:12
Handig is ook om gewone stekkerdoos mee te nemen, zo kan je net als thuis gewoon alles in één keer op laden. :)

Doen wij ook alleen bij ons worden de stekkerdozen steeds groter :)

Eric
12-05-06, 23:28
Ik heb zelfs een complete, met overspanningsbeveiliging etc, maar ik mheb geen idee of die daar wekt. Logischerwijze niet.
Maar ja, al mijn apparatuur is 110 - 240, dus een beetje teveel spanning zal wel geen kwaad kunnen.
Eric

Gunner
15-08-06, 15:27
Voor het eerst ga ik op vakantie naar een land waar ze andere stekkers gebruiken dan in Europa, dus misschien een domme vraag.

Als ik een Wereld Stekker zou kopen, zoals in de link en plaatje hieronder, kan ik dan deze stekker op een verlengdoos aansluiten die ik mee neem en dan vanaf de verlengdoos m'n andere apparaten van stroom voorzien?

http://tweakers.net/ext/f/0a515da1890af46985a6fe05b8c06c92/full.gif

http://www.ikgaopreis.nl/winkel/index.php4?page=5&sub=299&artikelnr=830205&scherm=meerinfo

Njit
15-08-06, 15:36
Ik doe niet anders. Wij nemen altijd een hele grote stekkerdoos (voor 6 stekkers ofzo) mee en pluggen die in met een wereldstekker. Werkt prima!

Gunner
15-08-06, 15:38
Ik doe niet anders. Wij nemen altijd een hele grote stekkerdoos (voor 6 stekkers ofzo) mee en pluggen die in met een wereldstekker. Werkt prima!Dus even een 3 naar 2 omzettertje kopen en de adapters die ook 110 volt ondersteunen doen de rest?

(schaam schaam ik had net de search gebruikt en daar kwam alles al boven drijven wat ik wou weten)

De Handyman verkoopt dit soort dingen dus wel?

Njit
15-08-06, 15:46
Dus even een 3 naar 2 omzettertje kopen en de adapters die ook 110 volt ondersteunen doen de rest?

(schaam schaam ik had net de search gebruikt en daar kwam alles al boven drijven wat ik wou weten)

De Handyman verkoopt dit soort dingen dus wel?

Alle apparaten die we meehebben werken ook op 110V. Dit dien je wel even te controleren voor vertrek.

De Handyman zal best wereldstekkers verkopen. Wij hebben er 1 van de ANWB maar die is eigenlijk best duur :)

Eric
15-08-06, 16:13
Ik heb in Amerika (bij Radio Shack, zitten in iedere mall) gewoon voor een paar dollar een verlengsnoertje (een zg. apparaat snoer) gekocht, en die aan mijn nederlandse stekkerdoos gezet. Een keer doen, en verder heb je op al je vakanties plezier ervan. Ik kan 4 dingen tegelijk opladen.
Je hebt wel een wat oudere stekkerdoos nodig, die moderne kun je niet meer openschroeven.
Eric

Gunner
15-08-06, 16:31
De Handyman zal best wereldstekkers verkopen. Wij hebben er 1 van de ANWB maar die is eigenlijk best duur :)Wat vind jij duur?

Deze vind ik op de ANWB site, kost 14 euro. Dezelfde heb ik ook bij Conrad gezien, voor dezelfde prijs.

https://webwinkel.anwb.nl/published/sh_a540285.gif_10079.gif

Njit
15-08-06, 16:38
Gezien het feit dat ik eigenlijk nog maar 2 kleurtjes nodig gehad heb (UK en USA) heeft dat ding voor mij iets van 5 overbodige stekkers.

Als je er 1 specifiek voor de US koopt dan zal het wellicht goedkoper zijn. Maar aan de andere kant, het is wel een mooie stevige stekker. En voor de US moet je de zwarte gebruiken dus dat ziet er dan ook wel weer ok uit :)

Michael66
15-08-06, 17:35
Mt al die uitstekende delen niet echt handig om mee te nemen. Laatst zag ik er eentje waar door aan schuifjes te schuiven de juiste stekker er uitr kwam. Was een vierkant klok zonder uitsteeksels. Leek me wel handig, maar kan er nu geen plaatje van vinden.

SpaceAce
15-08-06, 17:57
Mt al die uitstekende delen niet echt handig om mee te nemen.

Daarom nemen wij van deze ANWB stekker ook alleen maar de juiste (Amerikaanse) deel mee :)

Van die stekkerdoos ompluggen is ook wel een leuk idee, maar als we dan (weer) op vakantie gaan naar Engeland, zouden we alsnog een aparte stekker moeten kopen. In de toekomst willen we ook een keer naar Australië, dat deeltje zit dus ook al bij deze ANWB wereldstekker.

Maar volgens mij verkopen ze bij de Blokker en/of Kruidvat ook redelijk goedkope wereldstekkers.

Michael66
15-08-06, 18:21
... maar als we dan (weer) op vakantie gaan naar Engeland ...
Ga je vreemd?
....

Ik doe gewoon even alsof ik dit niet gelezen heb .... :roll:

barry*
15-08-06, 19:06
Mt al die uitstekende delen niet echt handig om mee te nemen.

Daarom nemen wij van deze ANWB stekker ook alleen maar de juiste (Amerikaanse) deel mee :)

Van die stekkerdoos ompluggen is ook wel een leuk idee, maar als we dan (weer) op vakantie gaan naar Engeland, zouden we alsnog een aparte stekker moeten kopen. In de toekomst willen we ook een keer naar Australië, dat deeltje zit dus ook al bij deze ANWB wereldstekker.

Maar volgens mij verkopen ze bij de Blokker en/of Kruidvat ook redelijk goedkope wereldstekkers.

stekkers op de eerste foto kost 2,50 bij de blokker

SpaceAce
15-08-06, 19:25
... maar als we dan (weer) op vakantie gaan naar Engeland ...
Ga je vreemd?
....

De wereld is groter dan alleen USA hoor ;)

(zelfs in andere landen hebben ze soms mooiere, leukere en betere achtbanen dan in de US of A)

Michael66
15-08-06, 21:30
De wereld is groter dan alleen USA hoor ;)

(zelfs in andere landen hebben ze soms mooiere, leukere en betere achtbanen dan in de US of A)
Nog even en je wordt verketterd ....

marisca
15-08-06, 21:33
... maar als we dan (weer) op vakantie gaan naar Engeland ...
Ga je vreemd?
....

De wereld is groter dan alleen USA hoor ;)

(zelfs in andere landen hebben ze soms mooiere, leukere en betere achtbanen dan in de US of A)

Naar Engeland wil ik ook nog eens heen!
Voor de Rollercoasters ........
In Blackpool en Alton towers geloof ik?
Kicke..Na de sheikra wil ik meer...!! :lol: :wink:

paula
15-08-06, 22:59
ging dit onderwerp niet over stekkers?Je moet wel eens investeren

Gunner
18-08-06, 20:56
Ik heb nu dus die van de ANWB gekocht. Maar wat is nu de functie van dat rode bolletje?

Ook zou het moeten vastklikken in de borging. Hij zit wel stevig vast maar van een borging kan ik niets vinden.

Ook lees ik in een ander draadje op dit forum dat de derde 'aarde' stekker vaak niet ondersteund wordt in Hotels, en laat die ANWB stekker nu een derde aansluiting hebben.




Ik zou alleen geen 3 pins nemen. De 'aarde' wordt vaak niet ondersteunt in hotels. Simpel gezegd... er zit geen 3e gat in de muur :wink:
Ik zou dus een gewone 2 pins stekker nemen. 2 platte stekkertjes dus.

Lannie
01-09-07, 20:28
Wie weet hoe het zit met de stroomvoorziening in Florida? Ik heb gelezen dat dit 110 volt is, ipv 220 en dat als je apparatuur dit aan kan, je dit gewoon kunt gebruiken. Maar hoe zit dit met het stopcontact? Heb je hier een apparte stekker voor nodig of eventueel een omvormer? Wij nemen een digitaal fototoestel mee en de laptop waarvan bij beiden de accu opgeladen zal moeten worden, het zou jammer zijn als we deze niet kunnen gebruiken.... :-k

En als je zo stekker nodig hebt, waar kun je die dan kopen?

yohn
01-09-07, 20:44
En als je zo stekker nodig hebt, waar kun je die dan kopen?
Die heb je inderdaad nodig, te koop bij Gamma, Blokker, ANWB etc etc....

http://home.tiscali.nl/~cb006453/curacao/foto/tips01.jpg
http://www.mcsnet.nl/media/reisstekker.jpg.jpg
http://www.planetoutdoor.nl/productimages/planetoutdoor/large/reisstekker-kl.jpg

Michael66
01-09-07, 21:39
Voor je camera en laptop: even kijken wat er op de adapter van het apparaat staat. Als er staat "input: 110-230V" dan gaat het helemaal goed. Als er alleen maar 230V staat, dan heb je een omvormer nodig.

Ter geruststelling: de meeste (recente) adapters van laptops en camera's kunnen alle voltages tussen 110 en 230V aan.

Lannie
01-09-07, 23:18
Thanks! Ik ga van de week meteen op pad om er één aan te schaffen!! Jolanda

bono
02-09-07, 00:10
laatst waren er ook bij kruidvat en Appie Heijn in de aanbieding als ik me niet vergis.........................

Succes met zoeken........................(vorig jaar bij blokker gehaalt)

Ene weet niet of je het andere topic hier over hebt gelezen, de meeste nemen ook een (g*%$#@ hoe heet z'n ding ook al weer???????) een met waar je meerdere stekkers in kan gebruiken te gelijkertijd.
Dus heb je maar een reisstekker nodig en kan je meerdere apparaten op laden.

Gr. Monique

Njit
02-09-07, 00:56
Ene weet niet of je het andere topic hier over hebt gelezen, de meeste nemen ook een (g*%$#@ hoe heet z'n ding ook al weer???????) een met waar je meerdere stekkers in kan gebruiken te gelijkertijd.
Dus heb je maar een reisstekker nodig en kan je meerdere apparaten op laden.


een meerderestekkerstegelijkdoos oftewel een Stekkerdoos :)

Michael66
02-09-07, 11:23
http://www.ua.ac.be/images/stekkerdoos.jpg

Lannie
15-09-07, 08:36
Gisteren reisstekker gekocht bij de Blokker, er zitten stekkers bij voor meerdere landen, kosten € 2,50!! Ik zag ze verderop in het forum staan voor veel meer geld. Dus mensen naar de Blokker.

Jolanda

wippelgem
15-09-07, 13:38
Hoi,

heb ook nog een vraagje.

Deze zomer een fototoestel gekocht in florida waar een printer bij zat.
Nu moet ik voor die printer een goede stekker hebben.
Kan ik met de stekker die ik in blokker koop ook m'n amerikaans apparaat hier in vlaanderen laten werken?

Njit
15-09-07, 14:10
Dat apparaat zal niet alleen de juiste stekker maar ook het juiste voltage moeten hebben.
Kijk eens op de adapter die erbij zit of er 110V-220V op staat.

Marcelg
15-09-07, 19:50
Hoi,

heb ook nog een vraagje.

Deze zomer een fototoestel gekocht in florida waar een printer bij zat.
Nu moet ik voor die printer een goede stekker hebben.


Ik breng veel spullen voor famalie en vrienden, maar in het geval van een printer oid die dus in NL blijft en niet elke vakantie meegaat, knippen wij de USA stekker er af en zetten er een NL op.
Ik zie al dat het verschil 110v en 220v bekend is voor cameras e.d.

Maar let op, vooral de dames, wij zitten op een frequentie van 60hz, dit geeft nog al eens problemen met haardrogers e.d.
Wees er dus zeker van dat dat soort apparaten op 110v/60hz werken.

wippelgem
16-09-07, 16:15
en zou het lukken om het amerikaanse stopcontact af te knippen en er eentje van ons op te monteren?

Marcelg
16-09-07, 18:47
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

wippelgem
17-09-07, 14:34
:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:


ik zie dit als een ja op mijn vraag????

jottemi
17-09-07, 16:58
een stopcontact eraf knippen is wat lastig ...........

een stekker zou wel eens kunnen lukken ..............
http://www.thailandreisgids.nl/upload/_1/thailand_stekker_stopcontact.jpg

corrus
17-09-07, 21:56
een stopcontact eraf knippen is wat lastig ...........


http://www.thailandreisgids.nl/upload/_1/thailand_stekker_stopcontact.jpg

Oh... is dat zo???

wippelgem
18-09-07, 14:02
ok; ik geef toe, klein foutje van mij!

maar serieus nu, zou het lukken als ik de STEKKER afknip en er eentje van bij ons op hang?

Njit
18-09-07, 14:06
Het is maar een stekker. Of je die nou in een verlengdoos doet of dat je de stekker vervangt maakt natuurlijk niet uit...

corrus
19-09-07, 20:48
Het is maar een stekker. Of je die nou in een verlengdoos doet of dat je de stekker vervangt maakt natuurlijk niet uit...
Maar wel zielig voor dat snoer, zo'n geamputeerde stekker... :-(

wippelgem
20-09-07, 18:18
tja, zaterdag gaat er dan ook een herdenkingsdienst door voor de stekker.
Iedereen die wil kan een bijdrage sorten op mijn rekeningnummer om zo zijn/haar medeleven te betuigen!:-)

Saskiac1977
25-09-07, 07:25
Nog even een waarschijnlijk op het oog onnozele, maar best wel een belangrijke tip.......ik ben naar Brazilie geweest waar ze dus ook 110 volt hebben, hou er rekening mee als je bijvoorbeeld een wekker van hier mee neemt dat hij best op 110 volt kan werken, maar dat door het andere voltage de wekker in kwestie achter kan gaan lopen (soms) tot 10 minuten (heeft te maken met het aatal hertz), best rot als je daardoor een bus of iets mist, zo duurt het ook langer voordat accu`s enzovoorts opgeladen zijn....dus vooral batterijen.......

Eric
25-09-07, 12:49
Een wekker op stroom meenemen?
Ik denk dat niet veel mensen dat doen.
In ieder hotel staat een wekker op je kamer. (of je weet hoe je die moet instellen is een tweede).
Verder voor een paar euro koop je bij V&D of zo een prima reiswekker op batterijen, als je al niet je telefoon daarvoor gebruikt.
Begrijp nu waarom sommige mensen zoveel bagage moeten meeslepen.
Eric

Saskiac1977
25-09-07, 14:14
Ja ik zou dat ook niet zo snel meenemen maar ja ik weet dat er dus mensen zijn die werkelijk alles meenemen.....geloof me

master79
06-05-08, 19:53
Ik heb een stijltang die ik mee wil nemen naar amerika maar daar staat op die die 230 volt is.
Kan ik die gewoon in amerika gebruiken met een reisstekker??
Ik kom er zelf niet uit ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag.

Michael66
06-05-08, 20:04
Nee, niet zonder converter.

Maar voor 15 dollartjes kun je een 110V apparaat kopen bij de Walmart: http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=9605652

Chicco68
06-05-08, 21:59
Ik heb vandaag deze gekocht bij de Boerenbond:

http://www.heinrich-kopp.de/de/produkte/adapter.asp

voor € 5,95

rrrick
07-05-08, 15:21
Ik heb een stijltang die ik mee wil nemen naar amerika maar daar staat op die die 230 volt is.
Kan ik die gewoon in amerika gebruiken met een reisstekker??
Ik kom er zelf niet uit ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vraag.

Hi, mijn dochter heeft ook een stijltang mee, maar hij wordt door het voltverschil niet warm genoeg, dus ze heeft er hier niets aan....

breaker9240
15-06-08, 14:33
Enige wat bij ons moeten werken is een batterij oplader en een scheermachine.

Nu voor een batterijoplader die werkt hier op 230V
Moet ik nog zo een omzetter kopen of hoeft dat niet?

Teleton
15-06-08, 14:44
Moet ik nog zo een omzetter kopen of hoeft dat niet?

staat het antwoord niet in bericht 13?

De moderne spullen werken bijna allemaal op 100-260 Volt en dus zul je meestal geen problemen ondervinden. Maar het zou niet zo geslaagd zijn wanneer de oplader van bv een camcorder alleen op 220 volt werkt.

Je moet dus, voor je vertrekt, wel even zelf op je apparaat kijken voor welk voltage het geschikt is.

Eric55
15-06-08, 23:07
Gewoon bij een stekkertjeswinkel een wereldstekker kopen. Heb je nergens een probleem mee.

missisq
22-06-08, 23:44
Wij willen de Nintendo DS meenemen en natuurlijk ook opladen. Nu staat er op de stekker 220 V. Heeft iemand hier ervaring mee? Moeten we daar een ander oplader kopen ? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Bij Handyman gevraagd om een omvormer 220...110 maar die schijnen in Nederland verboden te zijn???
Vriendelijke groet
Missisq

Njit
22-06-08, 23:56
@missisq: lees dit topic maar eens door: Nintendo DS (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5630&highlight=nintendo) ‎
Denk dat dan al je vragen wel beantwoord zijn...

coolenbeijes
23-06-08, 00:50
Deze week bij kruidvat in de aanbieding
loopt tot overmorgen de aanbieding.
GRTZ

aeroxerel
23-06-08, 21:14
Ik koop gewoon voor men apparaten die ik daar gebruik (foto toestel, DS, GSM) gewoon een auto-oplader, kan je hier ook gebruiken.

Dick
23-06-08, 21:31
Soms werkt een apparaat gewoon ondanks dat het ( 110-230 ) er niet opstaat, zoals de al eerder genoemde europese DS lader.
Dit geldt voor de meeste recente apparatuur, maar niet voor oudere apparatuur met ingebouwde transformators, tenzij ze omschakelbaar zijn.

Er zijn bv ook reis fohns en krultangen die omschakelbaar zijn.

Maar let op, er is geen risico als een 230V apparaat uitgetest wordt op 110, maar andersom wel. Eindigt meestal in een defect indien niet geschikt.

Njit
06-03-09, 15:25
Er worden online diverse plugs verkocht die in USA/China/Japan werken. Die gaatjes zijn volgens mij enkel voor de sier.

stampertje1986
17-03-09, 23:07
Hallo,

Klopt het dus dat als ik een stijlang wil gebruiken dat ik een reisstekker nodig heb EN een converter?
Mijn stijltang werkt op 220-240 volt.
Ik heb hier helemaal geen verstand van en hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt

Njit
17-03-09, 23:16
Handiger is om gewoon daar een stijltang te kopen.
Bijvoorbeeld bij de Walmart: http://www.walmart.com/search/search-ng.do?ic=48_0&search_query=straightener&search_constraint=0&ref=501457.501458&tab_value=59_Store

Ta2 Gerrit
17-03-09, 23:21
Zoals rrrick al aangaf zal het voltageverschil de tang koud laten :-) Leuke woordspeling.
Mocht je een converter willen gebruiken, dan zal dat er toch één moeten zijn die ook het wattage van de stijltang aankan.

Misschien is het eenvoudiger er één te kopen bij Walmart http://www.walmart.com/browse/Personal-Care/Hair-Care-and-Beauty-Tools/Hair-Curlers/_/N-8zx9Zaq90Zaqce/Ne-2p4i?ic=48_0&ref=125874.419805&tab_value=214084_All&tab_value=214084_All&fromPageCatId=1022999&catNavId=1022999

stampertje1986
18-03-09, 19:02
Bedankt voor de reacties, Ik ga op schiphol eens kijken hoe duur een converter kost, en mocht het me dan in Amerika toch niet lukken om de stijltang warm te krijgen, dan koop ik er daar wel eentje.
In ieder geval bedankt voor het advies.

ekkie50
18-03-09, 19:32
Meenemen van apparaten die (ook) op batterijen lopen is ook een oplossing, maar dat geldt weer niet voor stijltangen en andere stroomvreters.

stampertje1986
18-03-09, 20:22
Ja,dat zou een stuk handiger zijn, maar helaas heb ik ook een fototoestel met een accu dus ook die zal zich langzamer opladen.
Beter langzaam dan helemaal niet ;-)

Tinkerbell
19-03-09, 07:39
Een kleine tip. Kijk eens bij de Media Markt ,Lidl of Aldi als zulke dingen in de aanbieding zijn.

Heel vaak zit er de mogelijkheid in om zo'n apparaat om te zetten van 220 naar 110 volt. Om een of andere reden kan ik voor zulke dingen goed terecht in Duitsland. Föhn,strijkijzer en scheerapparaat daar gekocht met een omzetknoppie en ze kosten nog geen ho... ook.

Wel opletten als je terug komt :razz:.

Ta2 Gerrit
19-03-09, 09:55
Of anders op E-Bay (NL & DLD), daar staan ze ook regelmatig.
Mijn vrouw heeft daar een föhn aangeschaft met zo'n kek (om)schakelaartje.

Overigens nadat ze bij de oude reisföhn één keer vergeten was dat schakelaartje terug te zetten.
Eën keertje maar, toen we weer thuis waren :-).

Teleton
19-03-09, 10:00
Eën keertje maar, toen we weer thuis waren :-).

Sommige mensen krijgen maar geen genoeg van Iluminations....\\:D/

Ta2 Gerrit
19-03-09, 10:13
Totally off topic, maar gisteravond waren we helemaal verstoken van Iluminations.
Complete blackout, klanten in de zaak, tatoeëermachine in de hand, en dan pikdonker, niet fijn :evil:. Zelfs geen Floridaforum meer op de PC :-k

Na ruim twee uur zoeken en elimineren (alle stekkers er uit en schakelaars ook, centraaldozen losgepeuterd etc.) was deze monteur erachter.

Het probleem zat in één van de (vele) buitenkabels (lampen, fontein wie zal het zeggen). Draden van deze kabel uit de lasdoppen gerukt, en we waren weer verlicht :idea:.

Het lag dus niet aan de reisföhn, deze keer :lol:

Brennie69
13-07-10, 16:01
Ojee, ik ben stom geweest.
Mijn adapter klaargelegd en maar niet meegenomen

Weet iemand waar ik die hier in orlando kan halenn?

Groetjes Brenda

meelezer
13-07-10, 17:06
Ik denk bij de walmart? Weet niet of je in een hotel zit, maar vaak hebben ze er een of meer bij de receptie liggen

6foot6
13-07-10, 19:53
Adapter voor wat?
Als je een verloopstekker bedoelt, bij de "192 fleamarket prices" op dit adres

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Kissimmee,+Florida,+Verenigde+Staten&daddr=28.305772,-81.454602&hl=nl&geocode=CfmnCCQ8WBwXFXSzrwEdrdEl-ynnCxU3GoTdiDENwv0Rl83nlA%3B&mra=mi&mrsp=1&sz=17&sll=28.305373,-81.453645&sspn=0.004629,0.009645&ie=UTF8&t=h&z=17

pascalbrouwers
13-07-10, 22:10
http://www.walgreens.com/

Ta2 Gerrit
14-07-10, 00:34
Reisstekkers vindt bij Wal*Mart bij de koffers en tassen.
Helaas doet de Floridaforumshop geen overzeese bestellingen ;-)

Njit
14-07-10, 16:26
Walgreens, Walmart, Target - net wat er in de buurt is :)

Michael66
09-03-13, 15:35
De voorraad verloopstekkers in de Florida Forum Shop is beperkt.
Als je ze voor je reis in bijv. de meivakantie nog nodig hebt, bestel ze dan op tijd!

http://bit.ly/FFShop

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/398875_486148961449015_582671736_n.jpg

NB: Er zijn geen omvormers meer beschikbaar van 110 naar 230V (voor gebruik van je NL/BE-apparaten in FL) in de Florida Forum Shop.
Nog wel twee omvormers van 230 naar 110 V (voor als je een apparaat in FL hebt gekocht om in NL/BE te gebruiken).
Daarvoor geldt: OP = echt OP!

bestmayo
09-03-13, 16:39
w g p p i s

mmm op een of andere manier lukte typen niet op mn tablet. maar net besteld!

Michael66
01-06-13, 01:11
Ik heb net weer nieuwe reisstekkers binnen gekregen, dus voorlopig weer volop voorraad!

http://bit.ly/FFShop

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/398875_486148961449015_582671736_n.jpg