PDA

Bekijk Volledige Versie : Auto huren: Port Canaveral



MarcelR
11-01-08, 15:59
Hallo iedereen,

Normaal (de laatste 9 keer) huurde ik op Orlando Airport een auto. En op het eind van de vakantie werd die daar ook weer ingeleverd. Nu gaan we in April/Mei 2008 voor 3 weken weer naar Florida. Echter de laatste 5 dagen van ons verblijf gaan we met de Disney Cruise mee. Daar ik de laatste 5 dagen dus geen auto meer wil huren kan ik deze dus terug bezorgen op Orlando Airport en vandaar uit verder gaan met een transport ofzo naar Port Canaveral. Maar ik kan hem ook bezorgen op een afleverplek dichter bij Port Canaveral. Heeft iemand hier ervaring mee om de wagen in de buurt van Port Canaveral af te leveren (bijv. in Melbourne ofzo).

En weet iemand wat bijvoorbeeld de kosten zijn van Melbourne Airport naar Port Canaveral met een Taxi ?

Ik zie wel dat terugbrengen op Orlando Airport voor 2 weken huur 400 Euro goedkoper is dan ergens anders afleveren, dus denk dat het beter is om vanaf Orlando Airport iets te zoeken om naar Port Canaveral te komen uiteindelijk.
Ik hoor jullie suggesties graag !!

Thanks Marcel.

Mickey crazy
11-01-08, 17:29
Hi Marcel, als wij met de Disney Cruise Line meegaan leveren we onze auto in bij Avis in Cape Canaveral en kun je met hun shuttle gratis naar Port Canaveral. Geldt uiteraard ook als je je auto weer gaat ophalen, als dat tenminste de bedoeling is :-)!

Als je er toch voor zou kiezen om 'm bij Orlando Airport af te leveren kun je daar opstappen op de Disney Cruise Line bus die je uiteraard voor de deur afzet. Volgens mij moet je hier wel voor betalen maar weet even niet hoe duur dat is. De bussen staan op dezelfde etage als de huurauto balies en je ziet ook op een paar plekken de DCL mensen staan met Mickey handschoenen aan.

Groetjes
Pat

MarcelR
12-01-08, 00:44
Hallo Mickey Crazy,

Dat is een hele goede tip. Niet bij Alamo (zoals altijd) een auto huren, maar bij Avis. De dichtsbijzijnde Drop Off point van Alamo was Melbourne. En dan was ik nog niet in de buurt van Port Canaveral.
We hebben na de Cruise nog 1 dag in Florida en vliegen dan weer naar huis terug vanuit Orlando. Dus neem dan voor 1 dag nog een huurauto van Avis op Port Canaveral om naar Orlando Airport te komen.

Bedankt voor je Tip. Toppie !!

Mickey Crazy weet je ook of het bij Avis hetzelfde gaat op Orlando Airport als bij Alamo. Bij Alamo bijvoorbeeld heb ik afgelopen Juni 2007 een Premium type gehuurd. Normaal kreeg je vroeger gewoon de sleutel en ging je naar je auto toe. Nu was het bij Alamo zo dat je naar de afdeling Premium loopt en zelf een auto uitzoekt in dat gedeelte. Sleutels zitten overal in, auto uitkiezen welke je zelf wilt, starten en wegrijden.
Was wel geinig, er stonden 4 coole Chrysler Pacifica's naast elkaar ieder in een andere kleur, we hadden dus nu het probleem dat we een discussie kregen over welke kleur we zouden nemen.

Yvet
13-01-08, 11:19
Kijk eens goed rond zou ik zeggen, zoekj via internet de verhuurstations af.
Er zijn er velen die een verhuurstation hebben in cape Canaveral of Cocoa Beach. Sommige hebben een shuttle bus naar de port sommige niet.
Kosten van disney transport vanaf orlando is retour $69pp en een shuttlebus is gratis, een taxi vanaf een verhuurstation in Cape Canaveral of Cocoa Beach is een $10.
Vanaf Melbourne kost een taxi $40-60.

Kijk goed om je heen zoek en vergelijk, maar het is even wat uitzoekwerk, dus dat moet je willen doen.

** Dan de vraag waar jij hebt gezien dat in Orlando alfeleveren 400 euro goedkoper is/kan zijn.
Kun je die uitleggen?? Er zijn namelijk binnen dezelfde staat helemaal geen drop off kosten of one way rentals dus naar mijn inzien (en ook bij mijn verhuurder-wij doen namelijke xact hetzelfde in mei, betaal ik niks niet meer dan drop off orlando of Cocoa Beach)..........

MarcelR
17-01-08, 15:21
Er zijn er velen die een verhuurstation hebben in cape Canaveral of Cocoa Beach. ....


Dat valt behoorlijk tegen. Ik heb het internet afgezocht, en zelfs de gele gids van Florida. Ik kan er maar 4 uiteindelijk vinden.
Bijvoorbeeld Alamo al helemaal niet, de dichtsbijzijnde Alamo zit in Melbourne.
We hebben uiteindelijk geboek bij Thrifty !!

En na de Cruise een Full Size gehuurd voor € 45,-.
Dus weer goedkoop terug naar Orlando.

Alle verhuurmaatschappijen (op Cape Canaveral) hebben ook een shuttle services naar de boot, alhoewel ze het niet allemaal op hun website vermelden. Thrifty geeft het bijvoorbeeld niet aan op hun site, maar hebben wel een shuttle.

Ik moet even uitzoeken welke maatschappij het grote verschil in prijs had tussen de auto afleveren terug op Orlando Aiport en bijvoorbeeld in de buurt van Cape Canaveral. Ik vind hem zo snel niet meer !!
Ik dacht ook altijd dat er binnen de staat geen afleverkosten zijn. Maar er was er een dicht bij de Cruise Line die dit grote verschil in prijs op zijn website aangaf.

Yvet
17-01-08, 21:34
(Dit is meer aanvullende info voor mensen die misschien dit topic in de zoekfunctie opduikelen en dan de juiste info kunnen lezen)

Je hebt:
Avis
Budget
Hertz
Thrifty
National

MarcelR
20-01-08, 12:49
Avis
Budget
Hertz
Thrifty
National


Is het niet zo dat, volgens mij, Budget en National (of 2 andere) dezelfde firma zijn.

Ik heb bij 2 van die bedrijven hetzelfde adres gevonden. Dus 4 afleveradressen op Port Canaveral.

MarcelR
18-05-08, 06:55
Had toch "drop off" kosten bij Thrifty, opgehaald op MCO en afgeleverd op Thrifty rentals Port Canaveral. Het was maar $ 15.

Dus het geldt niet bij iedereen, dat er in dezelfde staat, geen "drop off" kosten zijn.

Thrifty en National zitten in hetzelfde kantoortje.

Leonie22
20-07-08, 16:17
Hallo Allemaal,

Weten jullie misschien ook hoe duur het kost om je auto bij DCL in Port Canaveral te laten staan. Hoe duur kost dit per dag?

Groetjes, Leonie

corrus
20-07-08, 16:20
Is het niet zo dat, volgens mij, Budget en National (of 2 andere) dezelfde firma zijn.

Ik heb bij 2 van die bedrijven hetzelfde adres gevonden. Dus 4 afleveradressen op Port Canaveral.


Nee... National en Alamo behoren tot dezelfde organisatie.

Mickey99
20-07-08, 18:37
Leonie,

Wij hebben onze huurauto daar vorig jaar een week geparkeerd toen we gingen cruisen en volgens mij hebben we voor de hele week iets van $ 89,00 dollar betaald.

Yvet
20-07-08, 22:00
Momenteel kost parkeren $15 per dag dus niet per 24 uur.
Ga je 4 dagen 3 nachten betaal je dus 4x die $15.

Op het adres van National zit ook een ander verhuurbedrijf (geen idee welke maar dat heb ik ergens gelezen).

Kosten van National naar boot is heen $20 en terug $25, dit omdat National een vast tarief heeft afgesproken van hun verhuurbedrijf naar de boot, maar terug mag dat niet en dan gaat het volgens teller.....

Mickey99
21-07-08, 20:49
Moderator Mickey99:
Leonie; je had de vraag over het parkeren al in dit topic gesteld (en er is ook al antwoord op gegeven). Ik heb je dezelfde vraag die je vandaag gesteld hebt verwijderd. Het is namelijk niet toegestaan om vragen dubbel te posten