PDA

Bekijk Volledige Versie : Gospel kerkdienst



Monique
01-03-05, 18:43
Heeft er iemand van jullie ooit eens een echte gospel dienst bijgewoont in Orlando of omgeving.
Ik ben katholiek, op zich geen kerkganger maar dat lijkt me machtig mooi om mee te maken. (nee, nee, niet als atraktie of zo)

Wie oh wie heeft hier ervaring mee??

beppie
13-03-05, 00:06
Ik ben er niet zelf geweest, maar heb wel borden langs de kant van de weg gezien. Dus als je het ergens gaat vragen bij een info-desk zullen ze je vast wel kunnen helpen.

Eric
13-03-05, 11:46
Heeft er iemand van jullie ooit eens een echte gospel dienst bijgewoont in Orlando of omgeving.
Ik ben katholiek, op zich geen kerkganger maar dat lijkt me machtig mooi om mee te maken. (nee, nee, niet als atraktie of zo)

Wie oh wie heeft hier ervaring mee??

Op South Apopka Vineland Road, Orlando, Florida zag ik afgelopen zomer een tweetal drukbezochte kerken.
Misschien heb je daar wat aan
Eric

Netje
29-07-07, 23:16
Wij gaan in oktober 2 weken naar Kissemnee Florida en willen daar ook een gospeldienst bezoeken heb je er ondertussen ervaring mee?

pascalbrouwers
30-07-07, 18:44
Ook in house of blues wordt iedere Zondag een gospel show gegeven.
Het is geen kerkdienst, maar wel een zeer druk bezochte show.
wellicht ook iets voor jullie

http://www.hob.com/venues/clubvenues/orlando/gospelbrunch.asp
House of blues ligt overigens in Dowwn Town Disney.

Groet,
Pascal

A3
30-07-07, 22:39
Ook in house of blues wordt iedere Zondag een gospel show gegeven.
Het is geen kerkdienst, maar wel een zeer druk bezochte show.
wellicht ook iets voor jullie

http://www.hob.com/venues/clubvenues/orlando/gospelbrunch.asp
House of blues ligt overigens in Dowwn Town Disney.

Groet,
Pascal

Wij waren er vorig jaar. Leuk! Lees maar:

ZONDAG 23 JULI 2006 Do the hippy hippy snake / Sing the Blues


Ja vandaag, oooh halleluja, oh ja vandaag, oooh halleluja, heeft ons Pa, ooooooh halleluja, een alternatieve, een inventieve, ja een fantastische manier gevonden om, oooh halleluja, praise the lord, het ontbijt bij Springhill Suites, ja het ontbijt bij Springhill Suites, te ontvluchten, ooooh ja! Halleluja, praise the lord, no Brazilian teenagers, halleluja, aeeeeeeeeeee-men, halleluja.

http://img398.imageshack.us/img398/5663/p1011158zv3.jpg

Zo rond de klok van tienen gaan we richting Downtown Disney voor een bezoek aan het House of Blues. Dit tegenover Disney Quest gelegen complex is een grote concerthal waar regelmatig artiesten optreden en evenementen plaatsvinden. Zo ook elke zondagochtend: Gospelbrunch! We halen onze vooraf gereserveerde kaartjes af en het valt op dat er twee rijen zijn; één aan de zijkant, met enkel en alleen African Americans, en één aan de voorzijde met enkel White Americans (and four crazy Dutchies......). Raar. Eenmaal binnen blijken onze kaarten recht te geven op plaatsen boven. Het interieur ziet er gezellig uit met allerlei bonte schilderijen, graffitti en tierelantijnen. Als we bij onze plekken komen zien we beneden ons een podium, met daarvoor een open ruimte met een stuk of 10 grote ronde tafels voor elk ca. 10 personen. Boven, waar wij dus ook zitten, is er een soort balustrade met banken, in totaal voor ca. 100 mensen, en daarvoor een soort bar waarop je eten en drinken kunt zetten. Ook is er op de bovenverdieping een grote bar en een uitgebreid warm en koud buffet.

http://img398.imageshack.us/img398/6176/p1011155sx0.jpg

Wel liggen er tussen het buffet enkele rare en ondefinieerbare dingen. Iets wat uiterlijk op een soort bonenschotel lijkt, het is ook nog eens redelijk schemerig verlicht binnen, dus je kunt niet alles even duidelijk zien, blijkt een zoet dessert te zijn met daarin appels en heeeeeeeeeeel veel kaneeeeeeel. De kinderen gaan meer voor het traditionele ontbijt/brunch/briner of hoe je het ook noemen wil; gebakken eieren met kippepootjes en appelmoes bijvoorbeeld. Of appelkaneelprut met gestoofde spinazie en een dikke plak roastbeef. Het is echt kermis hier; alle combinaties kunnen, en worden dan ook uitgeprobeerd.

Zo na een half uur ontstaat er enige commotie op het podium en komen er een aantal artiesten, allen African Americans, ‘on stage’. Het valt nu trouwens ook op dat aan de ronde tafels beneden louter African Americans zitten, en boven louter White Americans. Raar. Het gospeluurtje begint en het is net als op TV. Een achtergrondkoor van drie in het donker geklede jongedames voor de oeeehs, aaahs en bibopshabobs, een tweede achtergrondkoor van zeer omvangrijke big mama’s, allen geheel gekleed in het wit, en een lead zangeres die later afgelost wordt door een lead zanger. Deze lead zanger is het prototype van een Gospelzanger; gezet, een ietwat te strak zwart pak met een net iets te korte broek en stoere spitse, beige lederen comboylaarzen. Het is echt om te gillen. De sfeer zit er al snel in, en beneden zit niemand meer; iedereen staat te swingen en te dansen. Boven zit iedereen nog. Raar.
Sommige nummers klinken zowaar een beetje bekend, en voordat we het weten staan ook wij lekker te swingen .Raar.

http://img398.imageshack.us/img398/7637/p1011156bh9.jpg

Na een klein uur houdt het gospelkoor het voor gezien en in een mum van tijd is de zaal leeg. Raar. Dan zullen wij ook maar gaan.

MVG

A3

bono
31-07-07, 18:59
Moet zeggen klinkt erg leuk, heb hem gelijk in mijn documentje gezet!!

Arie, wat zijn de kosten als ik het vraag mag??

Het is eigenlijk maar voor 1 uurtje??

Gr. Monique

pascalbrouwers
31-07-07, 22:07
Moet zeggen klinkt erg leuk, heb hem gelijk in mijn documentje gezet!!

Arie, wat zijn de kosten als ik het vraag mag??

Het is eigenlijk maar voor 1 uurtje??

Gr. Monique
Monique kijk eens bij house of blues.

Even naar boven scrollen, en je vind de link hiernaar toe.
volgens mij staan de prijzen erbij.

OK hier is hij nog een keer

http://www.hob.com/venues/clubvenues/orlando/gospelbrunch.asp

Pascal

bono
31-07-07, 23:42
Ja Pascal je hebt helemaal gelijk :oops:
ik schaam me diep.................:oops:

Ik had het in mijn documentje gezet en toen het verhaal van arie verder gelezen en als nog die domme vraag gesteld!

Ik was 33,50 dollar zag ik op de site waar overigens ook een hele waslijst staat wat je allemaal kan eten daar.

Nogmaals sorry hoor!

gr. Monique

anjavromans
20-06-11, 16:06
Lijkt me geweldig. Kan je ook daar gelijk boeken, op dezelfde dag?
Wij gaan in september dus geen drukke periode.
Ik hou niet zo van plannen tijdens de vakantie en hebben al wat dingen moeten plannen, ga het liefst vaak spontaan iets doen.

Het liefst zou ik naar een echt gospel kerk willen. Dacht dat de kerk bij Primium outlet wel iets was maar heb al begrepen dat dat geen gospel kerk is.

nikie1968
20-06-11, 17:18
nee moet je vantevoren boeken...
wij gaan in november ook....lijkt me heel erg gezellig...

Bosevents
20-06-11, 18:08
House of blues is beslist geen baptisten kerk of Gospel "dienst" het is een liedjes programma aangevuld met eten.
Iedereen is brother and sister en de muziek is zeer oke. (het eten ook trouwens)

Voor een echte kerkdienst moet je dus zeker ergens anders zijn. (bijvoorbeeld bij een baptisten kerk in Orlando (volg de borden) Hiervoor hoef je zeker niet te reserveren iedereen is (zoals altijd in een kerk) welkom!)
Halleluja

Voor het sisteract gevoel met lekkere muziek kun je naar de house of blues.

Micktomar
06-05-12, 17:11
Is het nu nog steeds zo dat de Afro Amerikanen beneden zitten en de "rest" boven, want ik heb voor mijn verjaardag kaartjes gehad en dan zitten we dus aan een tafel voor het podium, iemand ervaring van niet zo lang geleden?

Iris02
06-05-12, 20:16
Ik krijg een beetje akelig gevoel bij die gescheiden zitplaatsen......

rogzwanenburg
06-05-12, 20:54
nou toch niet meer van deze tijd zeg.moet aan de film the help denken!

Micktomar
07-05-12, 09:41
Ik heb het verslag gelezen van A3, maar die was van 2006, zou nu toch niet meer het geval zijn:-)

peterwoudje
07-05-12, 12:07
ZIt gewoon allemaal door elkaar, geweest afgelopen oktober.

Syllvia
07-05-12, 17:44
Heb je de kaartjes gewoon via de site gekocht?

peterwoudje
07-05-12, 18:41
Ja toen we in Davenport waren, hebben een printer in ons huis dus kaartjes uitgeprint.
Grpeter

Micktomar
08-05-12, 18:58
Sylly
Ik heb de kaartjes gekregen, maar zijn gewoon besteld via de website.
Oke Peter bedankt, het leek me al sterk dat je gescheiden zou zitten, had je ook de brunch?

Syllvia
08-05-12, 21:02
Ik denk niet dat wij een printer hebben, dus ik bestel ze dan maar eerder...
Kan ik ze thuis printen