PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Yvonne quint



yvonne quint
06-01-08, 12:59
Ik ben Yvonne en wij (met man en 2 dochters) zijn van plan in 2009 naar Florida/orlando te gaan. En dan gaat het ons het meest om de disney parken afgewisseld met luie vakantiedagen.:-P
Nu hoor/lees ik veel verschillende verhalen over het klimaat met hoge luchtvochtigheid in de maanden juli en augustus (eigenlijk zijn wij genoodzaakt om in deze periode te gaan). Is het wellicht verstandiger om in de kerstvakantie te gaan:?:
Heel graag jullie advies.

Yvonne:cool:

Eric
06-01-08, 14:25
Hallo Yvonne,
Allereerst van harte welkom ophet forum.
Ja, je noemt eigenlijk de twee minste opties, het voor- en na seizoen zijn het lekkerste wat betreft temperatuur en drukte.
In juli/augustus kan het erg heet zijn, maar als je rustig aan doet valt daar goed mee te leven.
De regenbuitjes zijn eigenlijk alleen in de middag en zo weer over.
December is het géén strand weer, en kan het rond de Kerst extreem druk zijn in de parken.
Eric

stippie
06-01-08, 14:34
Hallo Yvonne,

Wij zijn in januari van 2003 geweest en achteraf was dit een verstandige keus.
Het was niet superdruk in de parken en de temparaturen waren zeer aangenaam.
Op de "koudste" dag was het ca. 18 graden C. en op de warmste ca. 24.
In de zomer lijkt het mij echter geen prettje om daar in de rij voor een attractie te moeten wachten aangezien het er meer als 30 graden C. kan worden.
Ben je wel eens op een warme zomerdag naar bijvoorbeeld de Efteling geweest?

Als je toch besluit te gaan in de zomer, huur dan een huisje met eigen zwembad erbij dan kun je 's avonds lekker afkoelen.
Ik kan je aanraden dit te boeken bij www.americanestates.nl .
Wij hadden daar ook geboekt en dit was tot in de puntjes geregeld.
Wij zaten in een huisje op een golfresort op nog geen 200 meter van een grote supermarkt (echt groot: Wallmart) die 24 uur per dag open was.

Ik hoop dat je iets aan al deze info wat hebt en als je gaat zeker weten word het een overgetelijke vakantie, zeker voor je kinderen (weet niet hoe oud ze zijn, maar mijn 2 zoontjes waren toen in 2003 3 en 4 en hebben het er af en toe nog steeds over).

Groetjes!

Marjol
06-01-08, 14:36
Hoi Yvonne, van harte welkom op dit leuke forum!

Wellicht is de meivakantie een optie? De meeste scholen streven altijd naar twee weken meivakantie. Wij zijn vorig jaar in deze vakantie naar Florida geweest en we gaan dit jaar weer. Perfecte periode qua weer (vorig jaar was het overdag zo tussen de 26 en 32 graden) en het is niet al te druk in de Disney parken omdat Amerikanen geen vakantie hebben in die periode.

Nicole
06-01-08, 15:15
Wij zijn beide tijden geweest (zomer en kerstvakantie) Ten eerste kan je in de zomervakantie langer gaan dan in de kerstvankantie. Kerstvakantie is een belevenis op zich maar ontzettend druk. Is misschien leuker voor een 2e keer. Je kan namelijk niet overal in. (te lange wacht rijen) In de zomer is het wel heet maar zoals gezegd is dat wel te doen als je het tempo aanpast. Vroeg naar de parken en dan 's middags naar huis of naar een mall. Meestal ga je in de zomer vakantie ook wat langer op vakantie en heb je niet het gevoel dat je alles moet en wat meer rust pauzes erin zetten.
Het is wel lekker als je in de zomervakantie gaat om evt. een villa te huren zodat je lekker bij je eigen zwembad uit kan rusten en je hebt dan ook allemaal een eigen slaapkamer. Heerlijk om te doen en de prijzen zij niet zoveel verschillend met de hotels.