PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Tampa (FL)



Harm
28-02-05, 15:12
Hallo
Zaterdag 14 mei vliegen we vanuit Tampa naar Las Vegas. We hebben via het internet geboekt. De instapkaarten kun je dan 24 uur voor vertrek zelf printen. Nu ben ik een van de mannen die geen laptop e.d. mag meenemen op vakantie. Mijn vraag is, is in de buurt van Tampa /Sarrasota een Internet café te vinden waar ik dit kan doen????
Harm

Ebelix
28-02-05, 15:35
Je moet kijken of er een Kinko's vestiging in de buurt is. Alle Kinko's vestigingen hebben een internet/computer hoek waar je alle werkzaamheden kan verrichten.

Is het nog gelukt om een ticket te boeken meteen stop-over?

Harm
28-02-05, 16:28
We hadden vorig jaar al tickets geboekt naar Miami en terug via Orlando. Het was niet de bedoeling om naar Las Vegas te gaan. Helaas liet onze vaste “ ” verblijf plaats op Tresure Island het afweten. Daarna hebben we besloten om dan toch maar een trip van 10 dagen naar Vegas en omgeving te maken.Net als verleden jaar.
Kinko's??? Heb ik nog nooit van gehoord of gezien
Harm

Ebelix
28-02-05, 19:43
Kijk maar op www.kinkos.com of op http://www.fedex.com/us/officeprint/main/ Kinko's blijkt tegenwoordig een onderdeel te zijn van Fedex.

Ik weet dat je vorig jaar dezelfde trip hebt gemaakt. Alvast heel veel plezier toegewenst.

Kenny
19-07-05, 13:50
Wij zullen landen op Tampa Airport na de overstap op Washington.
Zijn er mensen met ervaringen hiermee?
Is het groot, is het gevaarlijk buiten het vliegveld, of stelt het niks voor en moet ik het vergelijken met Rotterdam Airport.

Daniel
19-07-05, 16:41
Tampa airport is een behoorlijk grote airport en is echt niet te vergelijken met Rotterdam Airport. Ik vind het persoonlijk een mooie, leuke airport. Volgens mij is het buiten de airport niet gevaarlijk (ik neem aan dat je doelt op de verhalen van Miami Airport); het doet iig heel anders aan dan bij Miami Airport... Zeker als je naar Clearwater of St. Pete gaat hoef je je geen zorgen te maken. Als je naar Tampa downtown gaat, dan moet je net zoals hier of elders de slechte wijken zien te vermijden...

Orangedevil
19-07-05, 17:09
Wij zijn er in 2002 geland.Maar volgens mij waren er 2 vliegvelden.Volgens mij klopte de beschrijving die we meekregen van het vliegveld naar het hotel niet helemaal of ze hadden de beschrijving vanaf het verkeerde vliegveld gedaan.Maar gelukkig kwamen we toevallig de afslag tegen waar we heen moesten(Busch Gardens). :D

erder hebben we niet veel van het vliegveld gezien.Alles ging wel zeer snel.Koffers douane en autohuur.Omdat het wat minder druk is daar.

Kenny
19-07-05, 20:08
We gaan inderdaad naar Bushgardens, :) maar dat is pas de dag na aankomst.
eerst moeten we nog veilig met de huurauto bij het Holiday inn zien te komen, maar volgens daniel is er weinig te vrezen.

Orangedevil
19-07-05, 22:14
Klopt het valt allemaal wel mee.Zit je in de Holiday inn vlakbij Busch Gardens?

pyca
20-07-05, 00:13
Afgelopen mei zijn we geland in TPA, ervaren als zeer prettige luchthaven, vlotte afhandeling, Na aankomst (15.45) huurauto bij Hertz opgehaald en naar Orlando gereden. Daar waren we rond een uur of 18.00 al met al zeer goed te doen. Terug ook via TPA en dat ging ook super snel, nergens rijen ( maar misschien hadden we gewoon mazzel) Ik vond het overigens wel een redelijk kleine luchthaven. Eerder ook gereisd via MIA en MCO, maar de volgende keer kies ik toch weer TPA.
gr
Carin

Kenny
20-07-05, 01:37
Klopt het valt allemaal wel mee.Zit je in de Holiday inn vlakbij Busch Gardens?

Ja, Is het ver van BG?

Njit
20-07-05, 07:30
Klopt het valt allemaal wel mee.Zit je in de Holiday inn vlakbij Busch Gardens?

Ja, Is het ver van BG?

Kenny, triviale zaken kun je denk ik best zelf opzoeken:

http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hd/TPANE


WELCOME

The friendly staff of Holiday Inn Tampa Hotel near Busch Gardens await your arrival. Book your room today with confidence- we offer our lowest Internet rates (guaranteed) on our site and charge no booking fees. Why book anywhere else?

Minutes from Busch Gardens Tampa Bay where you can experience the new Busch Gardens roller coaster, SheiKra or cool off at Adventure Island. This Tampa hotel offers free transportation to / from the attractions. Holiday Inn Tampa Hotel near Busch Gardens is minutes from Tampa University of South Florida, Moffitt Cancer Center, Shriners Children’s Hospital, and Veterans Hospital.

Bij 'Minutes away' gaan amerikanen er wel van uit dat je met de auto gaat. Maar er gaan dus ook gratis bussen naar het park..

Window
20-07-05, 08:01
TPA is inderdaad een schone, mooie, redelijke kleine vliegveld dat iig een veilig gevoel geeft. Die Holiday Inn is zoals Njit aangeeft best dichtbij Busch Gardens. Met de auto uiteraard, ik heb geen ervaringen met hun 'freetransportation', ... maar ook dat zal niet veel tijd in beslag nemen.

Orangedevil
20-07-05, 17:44
Het hotel ligt niet zo heel ver er van af maar te voet is niet te doen denk ik, ongeveer tussen 5 en 10 minuutjes rijden.Wij hebben ook eens in het Baymont inn geslapen en die ligt vlakbij de ingang.Toen gingen we wel te voet,scheelde ook weer parkeerkosten.

Het Holiday inn is en goed hotel.Mooi en redelijk groot zwembad met wat rotsen en palmbomen.Ook is er een kinderbad met een piratenschip erbij.Toen wij er in oktober waren was het water redelijk koud terwijl het verwarmd zou moeten zijn.Maar als je voor oktober gaat is de temperatuur natuurlijk hoger en is het water fijner.verder kregen we een krantje s'morgens.Je kan er ook ontbijten en ze hebben een giftshop.Stond ook bij dat ze internet hadden maar die kon ik niet vinden.Naast het hotel is een TGI Fridays en een stuk verder een Denny's.

Ebelix
21-07-05, 09:23
TPA is een goede en zeer overzichtelijke airport. Het is niet groot maar ook niet klein. Je kan het absoluut niet met Zestienhoven vergelijken.

Bijna alle autoverhuurbedrijven zijn tegenover de terminal gevestigd in een parkeergarage. Aleen voor Alamo en National moet je een shuttle busje nemen.

Kenny
21-07-05, 11:21
Bedankt voor de antwoorden.
En sorry voor het afdwalen. ;)

dickvanvoren
12-10-06, 17:56
Hallo,

Ik had even een vraagje, is het een optie om op Tampa te vliegen en dan van daaruit met de auto naar Orlando te rijden?

Is dit goed te doen? zag namelijk dat dit qua vlucht soms wel wat scheelt.

Ta2 Gerrit
12-10-06, 17:59
Ja hoor, is heel goed te doen. Je kunt van Tampa airport direct de I4 op en bent met een uur, anderhalf uur in Kissimmee (afhankelijk van de drukte natuurlijk).

pyca
12-10-06, 18:13
Ja gaat prima hoor, wij hebben dit de laatste 2 keren gedaan. Tampa is een prettig vliegveld. (zie ons reisverslag)

RMB
17-10-06, 22:48
Ligt er natuurlijk aan waar je moet zijn in Orlando maar wij vinden Tampa zeker zo plezierig als aanvliegluchthaven als Orlando. En het is soms goedkoper.

moniquekruiningen
26-01-13, 23:08
Wij vliegen komende zomer A'dam - London - Tampa en vv. Vorig jaar op Sanford dat was goed te doen, kleine luchthaven... Redelijk snel in Orlando.. Met het reisverslag van Teleton en de herinnering aan vorig jaar nog vers in het geheugen.. Vraag ik me af of er zaken zijn waar ik speciaal op moet letten of rekening mee moet houden.. Ik reis met mijn dochter van 12 en dat vraagt toch wel wat extra aandacht van mijzelf als alleenstaande moeder. Auto hebben we gehuurd bij Alamo, ik neem mijn eigen TomTom mee en reken erop dat we anderhalf uur nodig hebben om bij ons motel aan de I- drive te komen.. Vorig jaar reisden we in t donker naar Orlando nu eind vd middag, dus bij daglicht wat t al iets makkelijker zal maken, maar zoals ik schreef, zijn er bijzonderheden?

Ta2 Gerrit
27-01-13, 01:30
Nee hoor, één rechte weg van Tampa naar Orlando, de I4, goed te doen in 1½ uur, al kun je op het laatste stuk, vanaf Kissimmee wel wat meer drukte verwacchten aan het eind van de middag > spits.

hylke
27-01-13, 09:21
Hoi allemaal,
Ik lees net dat we voor de Alamo een shuttle moeten nemen op Tampa ;-( Nu ben ik lid van de ANWB en zou ik dus 10% korting kunnen krijgen en een gratis opwaardering. Ik heb geboekt bij Expedia. Wat zouden jullie doen? Expedia bellen en vragen of ze het kunnen omzetten naar Hertz? Heeft iemand daar ervaring mee?

A.Hofman
27-01-13, 09:59
De autoverhuurbedrijven (waaronder Alamo) bevinden zich aan de overkant van de straat in een parkeergarage (net als in Orlando). Je hoeft dus niet met een shuttlebus. Kwestie van enkele tientallen meters lopen. Gewoon na de bagageclaim de borden Rental Cars volgen.

Fleurida
27-01-13, 09:59
Een shuttlebusje van een autoverhuurbedrijf is vrijwel altijd gratis en zeker in Florida.

hylke
27-01-13, 20:50
Bedankt! Ik las hier dat ze niet aan de overkant zaten maar dat is dus gelukkig veranderd ;-)
En Fleurida, het ging me niet om het geld maar meer om het gedoe ;-)

corrus
27-01-13, 20:58
Een shuttlebusje van een autoverhuurbedrijf is vrijwel altijd gratis en zeker in Florida.
Over welk shuttle busje heb jij het???

Fleurida
27-01-13, 22:18
Indien van toepassing op een vliegveld, soms kun je lopen en soms moet je met een busje. Dat verschilt nog wel eens.

Michael66
08-05-13, 20:12
Vernieuwing van Tampa International Airport is in volle gang.


http://youtu.be/6dk2B9KCLk0

hylke
08-05-13, 21:19
Wij gaan over 2 maanden dus we zullen wel midden in de verbouwingsrotzooi zitten ;-)

Ebelix
08-05-13, 21:38
Ik blij dat dat vieze tapijt weggaat. Het was geen gezicht. Hopelijk wordt de ruimte bij de incheckbalies ook wat ruimer. Is altijd behelpen. Hopelijk zijn ze begin oktober klaar of bijna klaar. We vertrekken dit jaar van Tampa.

cindy74
09-05-13, 08:10
Goh ik vond tampa een verademing alles is er en zit er en het is zo veel rustiger als orlando en veel vriendelijker ook .

elstars
10-05-13, 05:05
Wij vinden Tampa het fijnste vliegveld van de 3 grote vliegvelden in Florida: Miami, Orlando en Tampa. Als het even kan, kiezen we de volgende keer graag voor Tampa. Wij vinden het ook erg fijn om aan de Gulfcoast te zitten en dan zit je met Tampa helemaal goed, want je bent dan snel op je bestemming.

axzel
10-05-13, 11:10
En tóch heeft dat tapijt wel wat, typisch Amerikaans. Altijd als wij weer op zo'n tapijtje stappen zeggen we het tegen elkaar; we zijn weer in Amerika :D

Ebelix
10-05-13, 13:40
Dat is ook waar. Maar het rolt zo slecht. Zeker als je meerdere koffers moet verplaatsen en je kinderen bij je hebt. Het is absoluut een heerlijk rustig vliegveld. Ondanks mij negativiteit maken we erg graag gebruik van.

hylke
25-07-13, 23:19
Is er iemand die ons zo laat nog antwoord kan geven? Wij vliegen morgen via Tampa terug naar huis. We vliegen om 14:10 als ik het uit mijn hoofd zeg. Moeten we nu ook 2,5 uur van te voren aanwezig zijn of is dat niet nodig omdat het eerst een binnenlandse vlucht is? Ik hoop dat iemand nog op tijd kan antwoorden!

A.Hofman
26-07-13, 08:31
Twee uur moet voldoende zijn, maar voor de zekerheid zou ik toch 2,5 a 3 uur aanhouden.

cindy74
26-07-13, 17:22
Wij waren er maar twee uur op voorrand . De luchthaven is een verademing ....klein en fijn , weinig volk en een starbucks .

axzel
28-07-13, 12:00
Wij waren er minder dan 2 uur vantevoren, kan makkelijk. Het vliegveld was niet heel erg druk, vrij snel door de securitychecks heen. Er zijn overigens meerdere starbucksen (sowieso 1 in de F terminal en 1 in de centrale hal), TGI, Outback, Chilli's, Burger King, Pizza hut en wat kleine winkeltjes waaronder een Ron Jon surfshop. Souvenierwinkels zijn er niet echt, althans... die vielen ons erg tegen!

Michael66
06-12-13, 05:58
Uitbreiding voor Tampa International Airport.
De luchthaven gaat naar het model van o.a. Miami Int. Airport een off-airport gebouw voor autoverhuur aanleggen met een geautomatiseerde treinverbinding (people mover).
Een enorm project, dat zo'n $320 miljoen kost en in 2017 klaar is.


http://youtu.be/d-ulvN9Yw6U

Dat past nog steeds in het plaatje van vele, vele jaren geleden: "Easy come, easy go!"


http://youtu.be/qfjh5-qIFBI

axzel
06-12-13, 11:23
Klopt de plannen liggen er al een tijdje, ik vind Tampa nu een gemoedelijk vliegveld en hopen dat het zo blijft. Die peoplemover hebben ze overigens al, naar de F terminal, dus er zal er één bijkomen.

cindy74
06-12-13, 13:41
Ik vond het zo relaxt om via fort myers in te vliegen en uit te vliegen via tampa .

maryde
07-12-13, 11:12
Fijne berichten over Tampa waar we donderdag naar toe vliegen..

Ruud2004
30-06-14, 20:50
Ik had hier al het nodige over deze luchthaven gelezen. Deze maand met BA via LGW op Tampa gevlogen en we vonden het een verademing om via Tampa Int. Airport Amerika binnen te komen. Als enige (!) binnenkomende internationale vlucht op dat moment hadden we de Immigration voor ons (noujah, de hele B777) alleen. Vriendelijke ambtenaren die snel doorwerkten. Achter hun waren de koffers al van de band gehaald en stonden keurig voor ons klaar. Ik denk dat we binnen 30min bij de autoverhuur waren. Ook bij vertrek alles erg rustig, goed geregeld en iedereen zeer vriendelijk. Na een Jack Daniëls Burger van TGIF het vliegtuig ingestapt.

stephie
23-12-15, 20:38
Wij hebben nu vluchten in optie staan van United. We vliegen dan van Schiphol naar Frankfurt en dan naar Tampa. Wij zijn al vaak met een binnenlandse vlucht op Tampa aangekomen en vonden dat altijd erg fijn. Inderdaad erg rustig en het is een mooi vliegveld.
Het lijkt me ook fijn om via een internationale vlucht binnen te komen.

maryde
24-12-15, 13:57
Wij hebben geboekt voor 29 april, van Amsterdam naar Frankfurt dan naar Tampa , mijn favoriete vliegveld, met Lufthansa