PDA

Bekijk Volledige Versie : Oorpijn bij de landing



Toontje
02-01-08, 18:10
Forum gebruikers,

Ik heb een vraag , wij gaan vliegen richting Florida.
Maar er is 1 ding waar ik tegen op zit is namelijk mijn erge oorpijn wat ik heb met de landing.
Geen druk maar echt stekende oorpijn tot zeker de andere dag na aankomst.
Heeft er iemand een tip ?? graag.

groetjes Ton

mrjojo13
02-01-08, 19:55
Haal bij de Drogist een flesje Otalgan en druppel een half uur voor vertrek en vlak voor het opstijgen even in de oren (Otalgan bevat Lidocaine en dat verdooft het oor een beetje)
Je kunt bij het landen hetzelfde doen

Njit
02-01-08, 20:20
Ik gebruik zelf Earplanes. Deze zorgen ervoor dat de druk op je oren bij de landing minder wordt.

http://img507.imageshack.us/img507/708/ecearplanesak0.jpg (http://imageshack.us)

Saskia
03-01-08, 12:04
Haal bij de Drogist een flesje Otalgan en druppel een half uur voor vertrek en vlak voor het opstijgen even in de oren (Otalgan bevat Lidocaine en dat verdooft het oor een beetje)
Je kunt bij het landen hetzelfde doen

Wat nog beter helpt is neusspray. Haal dus de otrivin( of huismerk xylometazoline) en spray vlak voor opstijgen en dalen. Dat laat je slijmvliezen slinken en daardoor heb je minder druk op je trommelvlies: dus minder oorpijn!
Groetjes Saskia

Toontje
03-01-08, 17:53
Hallo,

Bedankt voor de reactie's, zal het zeker proberen.

Bedankt Ton:-D

Saskiac1977
12-01-08, 13:24
Een plastic bekertje met watten gedrenkt in heet water..ideaal..mijn schoonzusje vroeg hierom bij de stewardess...dus wij lachen....ze was de enige die geen last had van het landen...dus......

petrajessy
12-01-08, 14:59
Mijn dochter van 9 had vorig jaar oorpijn en een beginnende oorontsteking. Overal las ik dat we niet mochten vliegen. Ik naar de huisarts. Hij gaf antibiotica, ik moest haar paracetamol geven en neusspray. Daarnaast had ik die oordopjes. Ze heeft geen kick gegeven. Terwijl de antibiotica zijn werk nog moest doen.

roanne
12-01-08, 15:04
En wat moet je dan doen met dat plastic bekertje.....??

mrjojo13
12-01-08, 15:58
Op je oren zetten!!

Het lijkt een beetje raar misschien maar het helpt wel

Saskiac1977
12-01-08, 18:19
In die bekertjes ontstaat een bepaalde luchtdruk die door de warmte in het bekertje constant blijft.....terwijl de cabinedruk wel steeds veranderd...ja het klinkt raar en het is nog een veel gekker gezicht..maar mijn schoonzus zweert erbij......ook handig voor kleine kinderen......geeft minder tegenstand dan sprayen en oordopjes.....gewoon aan de stewardess vragen die hebben dit vast vaker meegemaakt.....

Nicole
13-01-08, 14:01
Mijn dochter heeft ook altijd last van oorpijn en wij doen dit ook. Of alleen natte watjes in haar hoor. Gaat goed !!!!

Tamino
03-02-08, 11:25
Hoi allen,

Mijn vrouw en ik zijn gek op Disney World Florida. De reden waarom we eigenlijk toch iedere keer naar disneyland parijs gaan is dat we tegen de vliegreis op zien.

Mijn vrouw krijgt bij het stijgen en dalen namelijk erg last van haar oren. Daarnaast heeft ze de laatste keer op de terugweg ook last gehad van iets dat leek op vliegtuig trombose:sad: (dikke opgezwollen, pijnlijke benen, hartkloppingen).

Voor de oren had ze ear plugs aangeschaft, die hielpen een beetje, maar eigenlijk niet genoeg. Dit doet zich vooral voor bij het stijgen en dalen. Aangezien Martinair vanaf April 2008 niet meer rechtstreeks op Orlando vliegt, komt er nu dus nog een keer extra stijgen en dalen bij, niet echt bevordelijk.

Dat van die opgezwollen benen vinden we eigenlijk nog het ergste. Dit was ontstaan op de terugweg. Het probleem op de terugweg is namelijk dat die 's nachts vliegt. Het is dan de bedoeling dat je gaat slapen (luiken om naar buiten te kunnen kijken gaan dicht). Je kan dan dus veel minder bewegen (anders maak je de anderen wakker, wat niet gewardeerd wordt) waardoor de kans op vliegtuigtrombose toeneemt.

Hebben jullie nog tips om beide problemen zoveel mogelijk te voorkomen. Weten jullie bijvoorbeeld een manier om toch op de terugweg van Orlando naar Amsterdam (of Brussel, of DusselDorf) overdag te kunnen vliegen (wij offeren er graag een dag voor op).

Alvast bedankt!

Groeten, Tamino.

RCRC
03-02-08, 13:55
Heb met vliegen ook altijd last van mijn oren. Simpel trucje van neus dicht houden met je vingers en vervolgens blazen helpt aardig moet ik zeggen.

sonja
03-02-08, 15:53
Daarnaast heeft ze de laatste keer op de terugweg ook last gehad van iets dat leek op vliegtuig trombose:sad: (dikke opgezwollen, pijnlijke benen, hartkloppingen).

Dat van die opgezwollen benen vinden we eigenlijk nog het ergste. Dit was ontstaan op de terugweg. Het probleem op de terugweg is namelijk dat die 's nachts vliegt. Het is dan de bedoeling dat je gaat slapen (luiken om naar buiten te kunnen kijken gaan dicht). Je kan dan dus veel minder bewegen (anders maak je de anderen wakker, wat niet gewardeerd wordt) waardoor de kans op vliegtuigtrombose toeneemt.

Hebben jullie nog tips om beide problemen zoveel mogelijk te voorkomen.

Voor zover mij bekend zijn er geen vluchten overdag.

Als je met United naar Orlando vliegt, via Washington, kun je Economy plus vliegen, extra betalen bij het inchecken of Ec.plus access aanschaffen a $ 349,-- (235 euro met huidige koers) voor 2 personen per jaar. Je kunt er het gehele jaar gebruik van maken. Je hebt dan meer beenruimte, dat scheelt echt. Zie de site van United.
Bij het inchecken betaal je meen ik euro 70,-- p/p per vlucht, die aanschaf heb je er dus wel uit met vier vluchten (2 personen 2 vluchten).

Verder kun je speciale Inflight socks kopen, dat zijn heel strakke kousen, die je tegen trombose zouden beschermen.

Sonja

jaap
03-02-08, 18:28
Martinair is altijd al vreselijk betuttelend geweest. De laatste jaren vliegen wij er niet meer mee. Ik snap al jaren niet waarom iedereen altijd met Martinair wil vliegen. Voel me altijd een sardientje in een blikje bij Martinair. Wij hebben met overstappen tot nu geen problemen gehad.

Mijn vrouw heeft altijd last van opgezwollen benen. Ze loopt elk uur en rondje door het vliegtuig. Er heeft nog nooit iemand wat gezegd. We hebben knie kousjes licht ondersteunend gekocht bij de Hema, deze helpen ook vind zij.

Bij andere maatschappijen mag je vaak zelf weten of je de luikjes dicht of open doet. Dan kan je slapen of een filmpje kijken of lezen. Ik heb nog nooit geslapen in een vliegtuig, kon ik dat maar... Bij Martinair duurde terugvlucht altijd erg lang.

Marcelg
03-02-08, 19:02
Hoi allen,


Aangezien Martinair vanaf April 2008 niet meer rechtstreeks op Orlando vliegt, komt er nu dus nog een keer extra stijgen en dalen bij, niet echt bevordelijk.


Groeten, Tamino.

Je kunt natuurlijk nog wel op Miami vliegen en je vakantie daar iets op aan passen, dan zie je ook nog eens wat anders dan Orlando

kol
03-02-08, 20:33
Om trombose te voorkomen kun je het best zoveel mogelijk je benen bewegen. Dus inderdaad lopen of oefeningen doen. (Met je voeten draaien, knieen optillen e.d.) Als je echt een trombose hebt gehad dan zou je met je huisarts kunnen overleggen of het in jou geval verstandig is om b.v. aspirine (bloedverdunner) in te nemen voor de reis. Ook is veel drinken (water) verstandig. Gewoon flesjes vragen in het vliegtuig.

Nikkie1974
03-02-08, 20:52
ik heb een aantal jaren geleden trombose gehad en trek nu altijd speciale kousen aan als ik een eind moet vliegen of in de auto moet zitten. En inderdaad veel drinken, dan moet je ook weer veel naar het toilet en dan heb je meteen een loopje. En verder heel veel bewegen met je benen. Ik zit continu te wiebelen.

Michael66
03-02-08, 21:50
Ik zorg er gewoon voor dat ik een plek heb aan het gangpad. Dan heb ik enerzijds de mogelijkheid om mijn benen het gangpad in te strekken, en anderzijds kan opstaan zonder iemand te storen. Kwestie van tijdig boeken en meteen goede plaatsen vastleggen. Eind deze maand reis ik in m'n eentje die kant op, en dan dus het nadeel dat je af en toe op moet staan om degene naast je er uit te laten.

Ik heb ook altijd veel last van vooral het dalen. Vreselijke pijn aan / in m'n oren. En pas na twee-drie dagen ploppen mijn oren pas echt helemaal open. Ik gebruik dan al Earplanes, droplollies die veel speeksel veroorzaken (=veel slikken), slaap niet onderweg (=moe =gapen). Anders is het helemaal verschrikkelijk. Maar toch kies ik ervoor om met een VS-maatschappij met tussenstop te vliegen. Die geven gewoon wat meer beenruimte en de (eerste) vlucht is minder lang. Dat zijn ook twee zaken die meehelpen om trombose te voorkomen. Daar heb ik graag die twee vervelende dalingen extra voor over.

Tamino
08-02-08, 20:12
Bedankt voor alle reacties!

Nog even een reactie op Miami. De keer dat we naar Disney World Orlando zijn geweest hebben we eerst een paar dagen Miami aangedaan. Wij vonden Miami niet zo leuk. Wij wonen in Vlissingen en dan is Miami niet zo bijzonder (vinden wij persoonlijk), alleen de aligators hebben we hier niet;-) en de keys, want dat was wel erg mooi.

prwillemsen
08-02-08, 23:41
hoi,
wat erg goed helpt bij mij is otrivin (xylomethazoline) sprayen ongeveer een half uur voor stijgen en dalen. de druk komt voornamelijk doordat er geen open verbinding tussen neusholtes en oren via de buis van eustachius. door otrivin te gebruiken slinkt het slijmvlies en is er vaak wel een open verbinding. ik gebruik het bij mijn dochter ook in een verminderde concentratie. het is gewoon te koop bij een drogist.
het blijft wel nodig om te klaren(met dicht geknepen neus druk zetten, dit kan je ook al thuis oefenen), maar dat gaat wel een stuk makkelijker.
veel succes!!!

Saskiac1977
18-02-08, 18:09
De aspirine van Bayer schijnt een goede bloedverdunner te zijn.......na een paar uur vliegen innemen (heb ik van een collega, welke trombosepatient is)...heb nooit zo`n last van opzwellende benen, maar ben een beetje huiverig voor vliegtrombose (vraag me niet waarom, geen enkele aanleiding), dus ik neem ze altijd, zit ik een stuk rustiger......psychisch denk ik.....

O en voor de oren, mijn schoonzuje heeft baat bij plastic bekertjes met warme watten (warm water gedrenkt) en die op de oren zetten......

Njit
18-02-08, 19:44
O en voor de oren, mijn schoonzuje heeft baat bij plastic bekertjes met warme watten (warm water gedrenkt) en die op de oren zetten......

Ik heb het vaker gehoord maar ik denk dat de drempel om het te proberen toch aardig hoog is. Ziet er volgens mij echt niet uit :)

Saskiac1977
18-02-08, 20:55
nee het is niet erg fashionable...maar zij heeft altijd heel erge napijn van het vliegen...dan is het het overwegen waard........

paultje39
12-03-09, 21:38
Hallo,

Toen wij 19 jaar geleden naar florida gingen toen landde we in tampa.
Dat was echt vreselijk pijnlijk voor mijn oren ben toen echt geland terwijl de tranen over mijn wangen biggelden van de pijn in mijn oren. Heb gehoord dat dat kwam omdat we in cirkeltjes landde.
Nu dus mijn vraag of het landde nu wat beter is of dat ik van die speciale oordopjes moet halen. Verder heb ik hier ook nooit geen last meer van gehad.

gr. yvonne

Njit
12-03-09, 21:41
Dat cirkelen kan op elk vliegveld gebeuren. Zelf heb ik ook last van oorpijn bij het dalen.
Ik gebruik daarom Earplanes. Bij mij helpen ze goed.

https://secure.ikgaopreis.nl/images/sp/Earplanes.gif

corrus
12-03-09, 21:46
Earplanes.

http://www.earplanes.nl/index.php?show=toepassingen

In Nederland ook via internet te koop bij:

http://www.gezondheidaanhuis.nl/brand/Earplanes

https://secure.dokteronline.com/apotheek/Earplanes/308/1/1/

Njit
12-03-09, 21:54
Ze liggen tegenwoordig bij de meeste drogisterijen.

Ta2 Gerrit
12-03-09, 21:56
De cirkels hebben er niets mee van doen, en kunnen eerder een voordeel zijn.
Ze zijn vaak bedoelt als wachtstand i.v.m. drukte en zouden positief kunnen werken als er bij iedere cirkel een lagere "luchtweg" opgezocht werd, en de cabinedruk geleidelijk naar beneden werd geschroefd.

Dat is nl. de boosdoener, de cabinedruk. Als die net zo geleidelijk veranderd als dat het vliegtuig daalt heb je nagenoeg geen last. En dat gebeurt steeds beter, althans dat is onze ervaring. Soms hoef je niet eens te "slikken" om de oren open te poppen.

Maar het heeft natuurlijk ook alles te maken met je eigen gevoeligheid, en dan kunnen de earplanes een welkome oplossing, of hulp daarbij, zijn.

Njit
12-03-09, 22:02
Kauwgom kauwen tijdens de daling wil ook helpen. Daarmee 'ploppen' je oren open..

kayla
13-03-09, 12:14
Hallo
weet dat dit geen medische site is ,maar heb eigenlijk altijd van 1 oor vreselijke pijn bij het lande (20 minuten ervoor) echt alles al geprobeerd ,hoop dat iemand toch de gouden tip heeft want tuurlijk heb ik het ervoor over maar zie er wel weer tegen op en dat 4 x.......
:sad::?::-(

rarossel
13-03-09, 12:56
Ik zorg er altijd voor dat ik een flesje water bij me heb. Regelmatig kleine slokjes nemen helpt bij mij het beste.

greetd
14-03-09, 05:52
Mijn dochter heeft ook reeds 2 maal een bloedklonter in het been gehad door te vliegen. Nu moet ze zich voor en na de vlucht telkens zelf enkele dagen inspuiten met fraxiparine om dat te voorkomen. We hebben ook enkele oefeningetjes bij voor benen voeten en schouders, die te vinden waren op de site van Continenetal.

lelie
14-03-09, 09:52
Mijn huisarts heeft me gister nog het advies gegeven vóór het stijgen en vóór het dalen de genoemde neusspray te gebuiken (met Xylomatazoline) en een snoepje oid te nemen waardoor je veel moet slikken.
Ik denk dat ik een paar lolly's meeneem. Mijn oren zitten door een verkoudheid nu al dicht (vocht achter trommelvlies) en morgen vlieg ik, dus ben al een paar dagen aan het spayen.

kayla
14-03-09, 17:16
Wens je sterkte ermee , misschien dat de spray helpt omdat je verkouden bent , bij mij werkte het helaas niet zit altijd te proberen om te gapen ,staat ook erg leuk!,en met bekertjes en warm water drinken ,maar niks helpt , en hoe het er uit ziet dat boeit me dan echt niet! succes met vliegen!

ietie
14-03-09, 17:35
Onze zoon heeft ook altijd 20 min voor het landen een verschrikkelijke oorpijn wij hebben ook al verschillende dingen geprobeerd maar tot nu toe helpt er nog niet echt iets, dit jaar gaan we voor de earplains ( oordopjes) en maar hopen dat dit de oplossing is...

goerik
14-03-09, 20:40
dit jaar gaan we voor de earplains ( oordopjes) en maar hopen dat dit de oplossing is...

Dit bleek voor mijn echtgenote de oplossing te zijn.. prima dingen !

ekkie50
18-03-09, 19:52
Ik klaar m'n oren altijd door "kruislings te sluiten". Dus om het rechteroor te klaren (openen) druk ik met m'n rechterwijsvinger m'n rechterneusgat dicht, terwijl m'n linkerwijsvinger m'n linkeroor sluit. En dan krachtig slikken. Voor het linkeroor pas je de omgekeerde routine toe. Dit eventueel herhalen tot de overlast voorbij is. Wat de pijn in de benen betreft, misschien helpt niet-strakke kleding en meer beenruimte. Rondwandelen is altijd goed.

kayla
18-03-09, 20:47
de earplaines werken bij mij niet, de tips hierboven ga ik eens proberen,het gekke is dat ik mijn ene oor wel met gapen (of doen alsof)en dat soort tips ,het boeltje open kan houden maar aan de andere kant niet..als we geland zijn en ik gaap dan dan hoor je het helemaal kraken(?)#-oen dat kan een dag doorgaan tot die kant ook weer open is.....vrees dat ik ermee zal moeten leren leven ?!:roll:

BillyenFlippy
31-05-11, 17:28
Morgen gaan we op huwelijksreis naar Florida.
Vanmorgen stond ik op met oorpijn, dus naar de dokter.
Heb ik vocht in mijn oren. Normaal heb ik geen last van mijn oren met vliegen, maar ik denk dat het morgen anders is :-x

Daan
31-05-11, 17:31
Een tip die ook wel eens wil helpen. Ga voordat je gaat vliegen eens naar de dokter om je oren uit te laten spuiten. Klinkt raar, maar het helpt wel.

En daarnaast doe ik altijd oordopjes in met harde muziek. Door de bass-druk blijven mn oren meestal wel open.

Tans4USA
31-05-11, 18:03
@BillyenFlippy;
Wat vervelend nou. Misschien kun je van die oordopjes die lucht doorlaten kopen (wij kopen ze bij de Hema) en vinden deze erg fijn voor de drukverschillen in het vliegtuig.
We hopen dat de pijn mee zal vallen en wensen jullie een super huwelijksreis toe.

Njit
31-05-11, 18:36
Ken die dopjes van de HEMA niet maar wij gebruiken altijd Earplanes (verkrijgbaar bij de drogist):

http://www.travelsafe.nl/images/assortiment/TN_250_TS83_earplanes_adult.jpg

daantje40
31-05-11, 23:40
De oorpijn ontstaat inderdaad door drukverschil tussen buitenste gehoorgang en binnenste gehoorgang (buis van eustachius). Dit geeft over-/onderdruk op het trommelvlies. Dus inderdaad: neem maatregelen om de druk aan beide zijden van het trommelvlies gelijk te maken/houden, met name neusdruppels (otrivin) om het slijmvlies van de buis van eustachius te laten slinken en zorg dat je buitenste gehoorgang open is, dus vantevoren zo nodig uitspuiten door huisarts. verder gapen, kauwen en persen met dichtgeknepen neus.

Over de trombose: als dit echt trombose was, is het iets om zeer serieus te nemen. Aspirine helpt alleen tegen trombose in slagaders. Waar het hier om gaat is trombose in een ader. Hiertegen moet je inderdaad bijvoorbeeld fraxiparine onder de huid (laten) spuiten vlak voor de vlucht. Overleg met je huisarts! ( verder zoals al gemeld: veel drinken, veel bewegen. Of kousen helpen, weet ik niet)

Succes!

BillyenFlippy
03-06-11, 13:25
inmiddels zijn we in Florida, gelukkig geen pijn in de oren gehad met vliegen. Ik heb neusspray van de dokter gekregen en earplanes deze hebben goed geholpen.
Alleen krijg ik nu meer last van mijn oren dus dat wordt een dokter opzoeken. Ik hoop dat het geen oorontsteking wordt.

Groet Ellen

Iris02
03-06-11, 14:26
Earplanes werken goed. Wat ook helpt is op een lolly zuigen. Dit werkt beter dan kauwgom of een zuurtje.

Succes,

ruthytje
10-06-11, 09:57
van onze huisarts kreeg ik aerinase voorgeschreven, die zorgt dat alle luchtwegen open en vrij zijn. bij mij helpt het enorm om bij het landen geen verschrikkelijke pijn te voelen in mijn oren

groetjes!

LEOnie211
07-08-11, 15:07
ik laat ook altijd mijn oren uitspuiten voor het vliegen, daarnaast de oordopjes van mijn mp3 in de oren en de muziek vrij hard.

corrus
07-08-11, 18:30
Ook heel fijn voor de omliggende medepassagiers... :-\"

LEOnie211
09-08-11, 15:37
Ook heel fijn voor de omliggende medepassagiers... :-\"


mijn mp3 kan niet zo hard dat anderen er last van hebben, mijn moeder zit altijd naast me en hoort de muziek nooit, maar voor mij is het hard genoeg hahaha

Jen876
10-08-11, 06:14
Gebruik ook earplanes.
Voorheen had ik altijd dat een dag of 2 , 3 mijn oren dicht zaten sinds ik de earplanes gebruik nergens geen last mee van.

Byppie
06-03-13, 08:33
Hier ook een dochter die huilde van de oorpijn in het vliegtuig. Wat haar hielp zijn earplugs: oordopjes die je net voor de start in de oren 'schroeft' en er, als je in de lucht bent, er weer uit haalt. Zodra de landing begint doe je dat weer. Het idee is dat het drukverschil dan geleidelijker wordt opgelost.
Daarnaast kregen we de tip om voor vertrek de neus 'Door te spuiten' met Otrivin. Wat precies het verschil heeft gemaakt, weet ik niet, maar dat het werkte weet ik wel.

PENPE
06-03-13, 08:41
Vroeger heb ik wel meegemaakt dat het cabinepersoneel als 'noodoplossing' plastic bekertjes uitdeelde aan de ouders van kleine kinderen, deze konden ze dan tijdens de landing over de oortjes houden en dat scheen wel te werken.

Otrivin is mij ooit aanbevolen door de huisarts toen ik met een flinke verkoudheid naar de US ging, heb zijn advies opgevolgd en inderdaad geen last van mn oren gehad. De verkoudheid was na een paar dagen in Florida zowiezo over :p

katrien.vt
06-03-13, 08:59
Ook hier hebben we ooit otrivine of nesivine gebruikt voor onze jongens. Dat zorgt er volgens mij voor dat de neusslijmvliezen ontzwellen zodat er een "doorgang" is van oor naar neus en er geen onderdruk kan ontstaan achter het trommelvlies.

Nu hebben we het niet meer nodig, maar geven we een snoepje waarop ze goed kauwen en waardoor ze regelmatig slikken.

Katrien

charly
06-03-13, 13:32
Ook wij hebben een dochter die veel last heeft van oorontsteking. Omdat ze een gaatje in haar trommelvlies heeft (is ze al drie keer aan geopereerd) heeft ze nooit last van oorpijn. Wel heeft ze jaren met dopjes gezwommen om te voorkomen dat er water in het oor komt en te proberen de oorontsteking te beperken. Toen ze klein was had ze oordopjes die speciaal waren aangemeten. Nu hebben we gewoon van die oordopjes gehaald die je zelf kunt kneden, maar wel vaker kunt gebruiken. Deze haal je gewoon bij de drogist. Voor het zwemmen zou ik hem oordopjes geven en kijken hoe dat werkt. (Ook onze dochter zwemt heel graag en was toen ze klein was het liefst in (zelfs zoveel mogelijk onder water) te vinden.

Cindy1969
06-03-13, 15:41
Ik had ook jarenlang last van oorpijn, zo erg dat ik echt zat te janken van de pijn, oorpijn trok door mijn hele hoofd en nek.
Heb de laatste jaren spul geslikt tegen hooikoorts, ben de naam van de werkzame stof even kwijt, en dat slikte ik al 2 dagen voor het vliegen.
Dat zorgde ervoor dat de buis van Eustachius open kwam te staan.
In combinatie met earplanes en neusspray ging het toen wel, wel pijn, maar draaglijk. Heb ook nog jaren elk jaar met de door PENPE genoemde
bekertjes op mijn oren gezeten, dat werkt echt!
De laatste 2 a 3 jaar heb ik alles afgebouwd, omdat ik merkte dat ik steeds minder last had.
Nu gebruik ik alleen nog earplanes icm 1 keer neusspray gebruiken voor vertrek. Klaren kan ik nu gelukkig wel, kon ik ook nooit.
Nu geen pijn meer tijdens de daling, alleen wat last van verstopte oren.
Ben blij dat het nu zo gaat. Jeeez wat heb ik pijn gehad.

Esther2013
25-06-14, 16:31
Mijn dochter van 8 heeft ook altijd enorme last van haar oren met vliegen en ze ziet nu al op tegen de vliegreis over 3 weken, dus nu nog maar even gauw op jacht naar Earplanes en Otrivin en lollies ;-). Hopelijk helpt het !

Nog andere tips?

satpet
25-06-14, 16:58
Neus dichtknijpen,mond toe en lichtjes proberen uit te ademen to je een plop hoort in je oren.
Niet te hard en bruusk uitademen anders kan je je trommelvlies beschadigen.

Anita74
26-06-14, 00:39
Mijn man heeft hier ook altijd last van. Heeft nu Sanohra oordopjes gekocht en kreeg een tip van de huisarts: 2 dagen voor de vlucht beginnen met neusspray (normale van Kruidvat), paar keer per dag gebruiken en tijdens het opstijgen/dalen blijven 'klaren'. Paar weken geleden 'getest'... en het werkt!!

verbeek
26-06-14, 13:38
Klopt inderdaad ook wij hebben altijd neusspray mee.
Ons zoontje was ooit verkouden en toen hebben wij dit preventief gebruikt.
Sindsdien altijd mee in geval van.
Hebben er ooit iemand mee geholpen op een vlucht toen haar kindje begon te klagen over oorpijn bij inzetten landing.

Esther43
27-06-14, 22:25
Dat noemt ment klaren (http://www.schooltv.nl/no_cache/video/crid/20050614_duiken02/). Misschien nog wel handig te vermelden dat je moet uitademen door je neus en niet door je mond.
Ik heb vroeger ook veel last gehad van mijn oren, vooral met het landen. De methode die meh195 gebruikt, het zogenaamde klaren doe ik ook sinds een aantal jaren. Dit is het eerste wat echt helpt bij mij, geen centje pijn of ongemak meer. Het probleem is wel dat het aan kleine kinderen moeilijk uit te leggen is. Bij het klaren breng je via de buis van Eustachius lucht in het middenoor waardoor je de nagatieve druk, waardoor de trommelvliezen bollen, teniet doet.
Mijn dochter heeft in haar kindertijd altijd veel baat gehad bij de befaamde bekertjes waar warme doekjes in zitten, uitgereikt door aardige stewardessen. Volgens mij werken die omdat door de warmte de trommelvliezen wat soepeler worden en hierdoor minder pijn geven bij negatieve druk.

verbeek
28-06-14, 08:50
In vaktermen het Valsalva maneuver genoemd:confused:

Anita&Dennis
02-08-14, 21:35
Wat ook helpt is muziek luisteren! Door het blijven trillen van je trommelvlies 'bolt' het niet zo snel.

Thrypa
07-08-14, 19:35
Ik heb van die Hema oordopjes om te vliegen en ben er best tevreden van.
Vooral zoals al genoemd, in combinatie met neusspray :)