PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema didierc: Rondje Florida



didierc
30-12-07, 22:59
Hoi allemaal

Net de auto geboekt bij usa reisen metnog lekker 10% vroegboeking.
Ik ga me nu concentreren op de route en het boeken van hotels via Priceline.
Wij komen aan op 24 juni in Miami en willen een rondje rijden langs de beide kusten onderweg o.a. Orlando en Key west aan doen.
De eerste keuze die we moeten maken gaan we eerst richting Orlando of eerst Key west en dan via de golf van mex. omhoog.
Het voordeel kan zijn van eerst naar Orlando dat je er voor de europese vakanties beginnen bent.
Wij zijn dan ook voor het 4 juli weekend daar weer weg.
We moeten dinsdag 15 juli weer terug zijn in Miami.

Heeft iemand een mening of suggesties.

Thanks Didier

esther-disney
03-01-08, 14:43
leuke dingen die jullie gaan doen. als we terug zijn kan ik je misschien meer tips geven, dat is begin februari, dan kan ik ook eens meepraten :)

Dr. Phlox
03-01-08, 14:48
Hoi allemaal

Net de auto geboekt bij usa reisen metnog lekker 10% vroegboeking.
Ik ga me nu concentreren op de route en het boeken van hotels via Priceline.
Wij komen aan op 24 juni in Miami en willen een rondje rijden langs de beide kusten onderweg o.a. Orlando en Key west aan doen.
De eerste keuze die we moeten maken gaan we eerst richting Orlando of eerst Key west en dan via de golf van mex. omhoog.
Het voordeel kan zijn van eerst naar Orlando dat je er voor de europese vakanties beginnen bent.
Wij zijn dan ook voor het 4 juli weekend daar weer weg.
We moeten dinsdag 15 juli weer terug zijn in Miami.

Heeft iemand een mening of suggesties.

Thanks Didier

Hoi Dider,

Alles is afhankelijk wat je waar wil zien en doen. Denk dat je eens de reisschema's moet doorlopen om te klijken of je daar wat info kan uithalen.
Wij beginnen ook in Miami en gaan dan naar Key-West en dan weer miami. Dan nog 2 weken Orlando. Maar jij wil waarschijnlijk minderlang in Orlando zitten en meer rijden.
Grz
Ton

SpaceAce
03-01-08, 19:05
Wij komen aan op 24 juni in Miami en willen een rondje rijden langs de beide kusten onderweg o.a. Orlando en Key west aan doen.

Hoelang zou je eigenlijk in Orlando willen verblijven (en welke parken wil je gaan bezoeken)?

didierc
03-01-08, 21:30
Hoi allemaal

Wij willen een dag of 4-5 in Orlando verblijven.
Wij gaan een combipas aanschaffen voor DC/Seaworld/Aquatica en Bush garden. We zijn met zijn 5 en, de dames willen graag met dolfijnen zwemmen en ook de shows zien in Sea World. We zijn in San Diego ook al in Sea World geweest maar mijn schoonzusje met dochter gaan nu ook mee en zijn daar niet geweest. Wij vonden het een top park.
De combi is dus van alles wat en de prijs blijft zo ook leuk.

Tevens willen we naar het Kellypark en wat shoppen etc in Orlando.
De rest van de reis verblijven wij op de div. bestemmingen korter.
Wij willen de keys liever vermijden in het weekend,
Onze aankomst is op dinsdag Miami. We blijven dan een paar dagen en gaan dan waarschijnlijk eerst naar de keys en dan weer terug richting het noorden met 1 a 2 overnachtingen in Stuart.
Na Orlando willen we via de mex. golf naar beneden zakken, we denken o.a. aan crystal springs/homassa, Sarasota, Tampa etc om uiteindelijk via de Everglades terug te keren in Miami.
De basis is er maar we willen de weekend drukte meiden, en we willen ook graag afwisseling in het programma.
Na twee jaar de zomervak in Azie gereisd te hebben (Thailand/Maleisie/Hong Kong/Dubai) kijken we uit naar weer een ander soort vakantie.

Gr. Didier

kimdan
03-01-08, 21:31
Vraag? Wij gaan in juli/aug naar miami orlando. verblijven 5 dagen in Orlando. Wat zijn de parken die we beslist moeten zien?? Ik denk dat het niet te doen is 5 d parken???

gr Kimdan
ik weet niet of ik hier goed zit?

didierc
03-01-08, 21:55
Hoi

Wij hebben bewust gekozen voor de combi zoals bovenstaand.
Een waterpark spik splinter nieuw, Sea World mn. voor de shows en discovery cove voor het zwemmen met de dolfijnen. 3 parken in Orlando in 4-5 dagen en daarnaast Bush gardens weer totaal anders denk ik in Tampa.
Wij hebben dan genoeg park gezien voor de hele vak.
wij zijn in Australie al een keer in universal geweest en Disney kennen we al een beetje van Parijs dus deze vallen af voor deze vak.
We weten er is nog veel meer maar onze keus is ook een financiele, en dat dolfijnen zwemmen is een must voor een aantal onder ons.

Gr. Didier

SpaceAce
04-01-08, 00:44
Zo iets?

di 24-jun: AMS - Miami
wo 25-jun: Miami
do 26-jun: Miami
vr 27-jun: Miami
za 28-jun: Miami - Key West
zo 29-jun: Key West
ma 30-jun: Key West
di 01-jul: Key West - Florida City
wo 02-jul: Florida City - Fort Myers
do 03-jul: Fort Myers
vr 04-jul: Fort Myers - St Petersburg
za 05-jul: St. Petersburg
zo 06-jul: St. Petersburg - Tampa/Clearwater Beach
ma 07-jul: Tampa/Clearwater Beach
di 08-jul: Tampa/Clearwater Beach - Orlando
wo 09-jul: Orlando
do 10-jul: Orlando
vr 11-jul: Orlando
za 12-jul: Orlando
zo 13-jul: Orlando
ma 14-jul: Orlando - Miami
di 15-jul: Miami

Eventueel zou je op weg van Miami naar Key West Monkey Jungle kunnen bezoeken en als je weer terugkomt uit Key West de Everglades in (plus een Airboattour ofzo). En op de dag van vertrek van Tampa/Clearwater Beach naar Orlando zou je naar Busch Gardens kunnen gaan.

Je zou eventueel ook nog ergens een dag er vanaf kunnen snoepen zodat je tussen Orlando en Miami ook nog ergens een overnachtingsplek hebt (bijvoorbeeld in Fort Lauderdale. Niet omdat dit nodig is (want je redt het prima in een dag van Orlando naar Miami), maar om ook iets van de oostkust te kunnen zien.

To do's:

In en rondom Fort Myers:
- Miromar Outlet bij Estero
- Sanibel/Captiva
- Naples: de pier en fifth avenue

Tijdens de autorit van Fort Myers naar St. Petersburg:
- Sarasota: Myakka River State Park en Ringling Museum

In en rondom St. Petersburg:
- Fort DeSoto Park
- Salvador Dali Museum
- De Pier

SpaceAce
04-01-08, 00:50
wij zijn in Australie al een keer in universal geweest en Disney kennen we al een beetje van Parijs dus deze vallen af voor deze vak.
We weten er is nog veel meer maar onze keus is ook een financiele, en dat dolfijnen zwemmen is een must voor een aantal onder ons.

Overigens erg jammer dat je Disneyland Parijs vergelijkt met Walt Disney World Florida, aangezien in Florida toch zeker wel twee hele unieke Disneyparken zijn (Epcot en Animal Kingdom). Ook Magic Kingdom en Disney Hollywood Studios zijn erg anders dan in Parijs. Oké, Magic Kingdom heeft vrij veel weg van Disneyland Parijs (het concept is hetzelfde), maar er staan toch zeker ook andere attracties.

Maar Animal Kingdom en Epcot vind je nergens anders ter wereld...

En Universal heeft bijvoorbeeld het unieke Island of Adventure :) (waar mijn persoonlijke mooiste attractie staat: Spider-man!)

Overigens, wist je dat je op de Keys ook met dolfijnen kan zwemmen? Iets goedkoper, maar DC is natuurlijk wel iets luxer :)

didierc
04-01-08, 22:15
Hoi allemaal

Tot zover bedankt allemaal
Tuurlijk er is zoveel keuze dat je 3 weken rond kan lopen in parken, maar wij zoeken iets meer afwisseling.
DC in combi met de andere parken is volgens mij niet veel duurder als zwemmen met dolfijnen elders en dan alsnog een aantal parken het volle pond betalen, maar ik kan het mis hebben. Weet iemand nog een kortingscode voor DC, TNC werkt niet in onze periode, helaas.

Gr. Didier

esther-disney
06-01-08, 10:42
Wij gaan zwemmen met de dolfijnen in Theater of the sea in Key Largo, wij zijn erg benieuwd en hopen door de rustige periode veel tijd daar te kunnen spenderen.