PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Marlene



mboriglione
30-12-07, 18:20
Dag allemaal,

Nadat we in 2002 met ons gezin een rondreis in het westen van de VS hebben gemaakt, willen we dit jaar (2008) naar New York en Florida. Vooral ivm de weersomstandigheden twijfelen we nog over de beste periode. Of de meivakantie (nadeel maar 14 dagen de tijd) of vanaf ca. 27 juni, dan hebben we meer tijd, maar is het weer er dan niet erg drukkend?
Bovendien twijfelen we nog over een rondreis door Florida per auto of het huren van een villa aan de westkust van Florida en van daar uit met een auto allerlei trips maken.
Ik hoor graag jullie reacties.
Dank en groeten,
Marlene

Tanjadh
30-12-07, 18:32
Hallo Marlene,
Wij gaan in de meivakantie naar Florida. Volgens mij is het weer dan heerlijk. We hebben dan zoveel zon gehad, dat we in de zomervakantie vier weken regen op de camping in Nederland goed aan kunnen:-).
Omdat wij met drie kleine kinderen (5 en jonger) gaan, is die twee weken voor ons lang genoeg. We staan op het punt om een appartement te huren in Fort Myers Beach voor 11 nachten. Daar vandaan kunnen we dagtripjes maken en ook een dagje Disney zou kunnen. De laatste nachten willen we een hotel nemen op Key Largo, zodat we de Keys nog kunnen bekijken.
Ik moet wel zeggen dat het nog best lastig is om vliegtickets te krijgen voor de meivakantie. We wilden per se een rechtstreekse vlucht, dus vliegen we nu met Martinair naar Miami. En ook daar vandaan weer terug. Maar veel plaats was er niet meer. Als je dat wilt, moet je dus wel vlug zijn.
Veel plezier gewenst met alle voorbereidingen!
Tanja

Mickey99
30-12-07, 18:52
Welkom op dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Tja, voor wat beteft de periode zulf je zelf moeten kijken wat je precies wilt. Misschien wordt de keuze makkelijker als je weet dat er voor de meivakantie al veel vluchten vol zitten? Het is een erg gewilde periode en in mei kan de temperatuur trouwens ook al aardig hoog zijn.

Je zult hier op het forum veel ervaringen en tips kunnen lezen dus ik zou lees wat reisverslagen en gebruik ook de zoekfunctie daar kun je ook veel mee vinden. Mocht je nog vragen hebben kun je die altijd stellen.

Succes met beslissen en veel lees- en postplezier hier op het forum.

Groetjes,
Sonja

Njit
30-12-07, 18:56
Welkom Marlene,

het gemiddelde weer in Florida kun je hier vinden: FAQ: het weer in Florida (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=4464)

Persoonlijk lijkt 14 dagen voor New York en een rondreis Florida me erg kort.
Maar het ligt er ook een beetje aan wat je allemaal in Florida wilt gaan doen - als je er geen pretparken naast wilt doen dan moet het wel lukken (maar ook dan zul je keuzes moeten maken).

Hoeveel dagen had je voor NYC in gedachten?

mboriglione
30-12-07, 19:42
Bedankt voor jullie reacties/tips zover.
Njit, we denken aan 3 nachten New York, zodat we daar 2 volle dagen zijn en aansluitend dus door naar Florida. Omdat wij geen echte pretparkliefhebbers zijn is dit geen must voor ons. Onze zonen van dan 19 en 17 gaan ook mee en we hebben samen besloten dat we niet continue in de auto willen zitten, maar ook een beetje willen relaxen.

Groeten,
Marlene

Njit
30-12-07, 19:56
2 volle dagen NYC is goed te doen. We hebben dat in 2006 ook gedaan (zie link in signature).

Je zou ook nog kunnen overwegen om een waterpark te bezoeken in Orlando. Niet echt een pretpark maar toch wel iets anders dan je in NL tegenkomt.

Marjol
31-12-07, 14:17
Welkom op dit leuke forum!

2 dagen NY is inderdaad wel te doen, dat hebben wij in juli '06 ook gedaan en we hebben heel veel gezien. Gewoon lekker lange dagen maken dus!

Wij zijn dit jaar in mei naar Florida (Orlando) geweest en het weer was echt perfect. We gaan volgend jaar ook weer in de meivakantie.

Mocht je besluiten om in de meivakantie te gaan, dan moet je er wel rekening mee houden dat de vliegtickets vrij duur zijn en er ook al heel veel vliegtuigen volzitten!
Veel succes met kiezen!

livia
05-01-08, 00:51
Hallo,

betreft de vliegtickets.
misschien kan het interessant zijn om te vetrekken vanuit brussel of dusseldorf. ikzelf woon in brussel en ga in de belgische paasvakantie
vanuit amsterdam vliegen waardoor ik aanzienlijk goedkoper kan vliegen.

vergelijk goed de prijzen van de verschillende sites, het kan soms een paar honderd euro schelen. De dag waarop je boekt kan ook van belang zijn.
Veel mensen boeken op donderdag, vrijdag, zaterdag.
En als ze annuleren komt dat binnen 24 uur weer vrij.
check eens de prijzen op zondag, maandag. Als je een goede prijs te pakken hebt, vergelijk het nog eens op alle sites (als je de namen van de sites wil stuur je me maar een mailtje) en dan weet je zeker dat je goed zit. ik zelf betaal voor vertek vanuit amsterdam op 22 maart naar orlando 1600 voor 2 volwassennen en 2 kinderen met continental (wel via een speciale site) had ik dezelfde vlucht vanuit brussel genomen dan had ik tussen de 2200 en 2500 moeten betalen omdat het dan bij ons vakantie is.

Wij hebben zijn zelf in pasen maar ook in de zomervakantie naar orlando geweest.
Met pasen is het weer er ideaal. Niet te warm op geen enkel tijdstip van de dag
In de zomer kan het vooral tussen 1200 en 1400 veel te warm zijn om iets te doen. Wij gingen dan alles aan paar uur later doen.
Eerst s'ochtends zwemmen in het zwembad van ons resort en dan luchen
en na 2 uur pas vertrekken tot 10 of 11 uur s'avonds.
Het is heerlijk om s'avonds laat na bij en na zondsondergang nog naar het strand te gaan. Er is geen kip, mooie lichtjes, stilte, rust en lekker warm water zelfs s'avonds laat.
Vanuit orlando kan je naar minimaal 5 stranden binnen 1-2 uur rijden.

Wij zelf pakken altijd 2 thuisbasissen van waaruit wij tochtjes maken.
De eerste is vanuit orlando. Vanuit hieruit kan je veel doen, in orlando maar ook rond orlando,
dagtochtjes naar cape canaveral, daytona, cocoa beach, tampa, clearwater, (de noord westkust) busch gardens en nog veel meer.

Tweede thuisbasis is in de omgeving van fort lauderdale vanuit hieruit kan je ook naar miami, the keys, everglades en de zuid west kust

veel success met het plannen en veel vakantieplezier !:razz:
livia

mboriglione
12-01-08, 16:55
Hallo allemaal,
Bedankt voor jullie reacties. We hebben ondertussen al geboekt. We vertrekken op 25 april vanuit Düsseldorf met de Lufthansa naar Miami en betalen per ticket € 612,00. Volgens mij toch nog een redelijke prijs ondanks het feit dat we zo laat geboekt hebben. We gaan eerst een 11 daagse (rustige) rondreis maken Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando en aansluitend 6 dagen genieten in een villa bij Sarasota in de buurt. Terugvlucht op 10 mei vanaf Fort Meyers. Het lijkt ons geweldig.
Ik ga nu de reisverslagen maar eens doorkijken naar tips en ervaringen over al het moois en alle leuke dingen die er onderweg te zien en doen zijn.

Groeten,
Marlene

stippie
13-01-08, 08:12
Goede keus.
Zeker die villa met die kleine kindertjes, je hebt dan gewoon meer vrijheid.
Ik weet dat kindertjes van die leeftijd veel lawaai kunnen maken en dan is zo'n villa ideaal, aangezien zij bijna altijd vrijstaand zijn en meestal met eigen zwembad.
En er is altijd wel wat op TV als ze vroeg wakker zijn (ook al verstaan ze geen Engels).

Goede reis en veel (voor) pret op dit forum! :razz: