PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Bradentonjuice



bradentonjuice
29-12-07, 21:41
Hoi,

Ik ben in 1994 voor de eerste keer in de VS geweest (New York) en had meteen het voor jullie ongetwijfeld bekende virus. Inmiddels ben ik alweer 13 keer in de USA geweest. Volgend jaar gaan we (mijn vrouw, m'n dochter van 9 en ik) in april/mei voor de vijfde maal naar Florida.

Tijdens onze eerste twee trips in '96 en '97 hebben we in Florida een rondreis gemaakt. Vorig jaar februari zijn we met z'n drieen 'in love' gevallen met Anna Maria Island. Na een opwindende week in Orlando met Disney en Universal hadden we nog 5 dagen in Bradenton en kwamen we vanzelf op het mooiste strand van de USA. Tenminste, zo ervaren wij dat.

Dit jaar hebben we in mei onze hele vakantie in Bradenton doorgebracht. En omdat mijn dochter en ik wakker kunnen worden gemaakt voor een bezoek aan een pretpark, zijn we naar Busch Gardens geweest. Een prachtig park door de combinatie van dieren en attracties, maar alleen al de Sheikra is een bezoek aan dit park waard! Ook een trip naar het Myakka River State Park was erg geslaagd.

Aangezien ik een sportliefhebber ben, probeer ik tijdens mijn USA-reizen altijd een of meer wedstrijden te bezoeken. Basketbal, baseball, hockey of football, dat maakt niet uit. Een bezoek aan een Amerikaanse sportwedstrijd is een bijzondere gebeurtenis waar je in contact komt met Amerikanen in alle soorten en maten. Dat geldt overigens ook voor popconcerten. Toen ik het forum bezocht, zag ik dat er onder de forumleden een aantal fanatieke baseballfans is. Nu komen we donderdag 24 april in Tampa aan en wat wil het toeval. De Red Sox spelen dat weekend tegen de Rays. Should I say more?

Ik heb gelezen dat jullie veel meer van Florida weten dan ik, maar als er onderwerpen voorbijkomen waar ik meer informatie over kan geven, meld ik me uiteraard.

Hartelijke groet

Njit
29-12-07, 21:56
Welkom op het Forum. Je hebt zo te lezen veel ervaring met Florida en de rest van de USA. Veel plezier op het forum..

Syllvia
30-12-07, 08:00
Hall en welkom hier.

Aangezien wij ook Anna Maria Island willen bezoeken, wil ik graag weten waar jullie destijds overnacht hebben.

groeten Sylvia

Mickey99
30-12-07, 08:27
Welkom op dit leuke forum http://img172.imageshack.us/img172/6637/wave2yh2.gif (http://imageshack.us)

Er zijn hier inderdaad nog veel meer Florida- en USA-verslaafden ;)

Veel lees- en postplezier hier op her forum.

Groetjes,
Sonja

bradentonjuice
30-12-07, 14:12
Hall en welkom hier.

Aangezien wij ook Anna Maria Island willen bezoeken, wil ik graag weten waar jullie destijds overnacht hebben.

groeten Sylvia

Hoi Sylvia,

De eerste keer hadden we onze trip via een reisburo geboekt en in Bradenton zaten we in het appartementencomplex Shorewalk Vacations. Niet heel bijzonder, maar wel ruim en zoveel zit je niet binnen met Anna Maria Island in de buurt... Prima accomodatie om te slapen. En goed gelegen in West-Bradenton vlakbij Cortez. Je hebt in Bradenton twee hoofdwegen: Manatee en Cortez. Deze twee wegen doorkruisen Bradenton en rond beide avenues zijn alle voorzieningen aanwezig. Van onze favoriete ontbijttent Cracker Barrel tot aan Walmart voor bijvoorbeeld allerhande, betaalbare strandartikelen.

Alleen, het is nou eenmaal Amerika, deze avenues zijn wat aan de lange kant. Dus het is mooi als je een plek weet te vinden tussen de I-95 en het strand. Ben je vlot op de snelweg voor een uitstapje en zit je ook snel aan het strand. Dit jaar zijn we tien dagen in Bradenton geweest en daarom hadden we via een Amerikaanse site met huizen van particulieren een huis met zwembad gehuurd. Helemaal super. We zaten zo'n beetje in dezelfde wijk als het complex van Shorewalk.

Voor onze komende vakantie in april/mei had West-Bradenton weer onze voorkeur, maar we konden niets vinden. We hebben nu, opnieuw via dezelfde site, een huis gehuurd in Noord-West Bradenton. Dat is dichter bij Manatee en Anna Maria Island. En binnendoor ben je ook redelijk snel in Tampa. De prijzen van de huizen met zwembad zijn door de lage dollarkoers niet verkeerd.

Je kunt natuurlijk ook wat huren op Anna Maria Island zelf. Het is daar echt prachtig met die schilderachtige, felgekleurde huizen. Maar de prijzen zijn in principe een stuk hoger in vergelijking met Bradenton en los van het fenomenale strand is er niets te doen. Dus als je bijvoorbeeld een uitstapje wilt maken, ff shoppen of iets anders wilt ondernemen, ben je langer onderweg. Maar als je echt alleen voor het strand gaat, is een verblijf op Anna Maria Island perfect. Op Annamariaisland.com kun je al de nodige informatie opdoen. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust.

Syllvia
30-12-07, 14:19
Dankje wel! heb het even uitgeprint, voor ons word het mischien september voordat we weer gaan:)

groetjes Sylvia

jaap
30-12-07, 16:32
Welkom,

Toen ik je naam las moest ik gelijk aan onze eerste vakantie in Florida denken (1991). Wij logeerden daar ook in 1991. Leuke appartementen! We zijn altijd van plan om nog een keer terug te gaan, maar daar is het nooit meer van gekomen. Wij kwamen er via een couponboekje. Ze waren toen 50 dollar per nacht voor een twee slaapkamerappartement, tot grote woede van een Duits stel die het dubbele had betaald bij een Duits reisbureau. Je kan de appartementen ook boeken via expedia:

http://www.expedia.nl/pub/agent.dll/qscr=dspv/nojs=1/htid=13316

Karin17
30-12-07, 16:49
Welkom op dit forum!!!
Wij gaan in juli 2008 onze eerste reis naar Florida maken en na ons verblijf in Orlando reizen we door naar Bradenton, Shorewalk Vacations. Vrienden van ons zijn er afgelopen zomer nog geweest en hebben het er prima gehad.
Ik ben dus benieuwd. Mischien heb je nog leuke tips m.b.t. de omgeving?
Groetjes,
Karin

Marjol
31-12-07, 14:12
Welkom op dit leuke forum!

Leuk dat jullie (ook al) in de meivakantie gaan, het wordt echt een invasie van Nederlanders daar :)

bradentonjuice
31-12-07, 17:52
Hoi Karin,

Ik weet natuurlijk niet waar jullie interesses naar uitgaan en ik ben nog nooit in de zomermaanden in Florida geweest. Dus met het weer en eventuele drukte in juli ben ik niet bekend. Misschien zijn jullie al vaker in de VS geweest en vertel ik zaken die jullie allang weten, maar hierbij wat informatie en tips voor Bradenton en omgeving.

Allereerst moet je even langs de AAA, de Amerikaanse ANWB. De vestiging in Bradenton zit aan 6210 Manatee Avenue West. Laat ze je ANWB-kaart zien en je krijgt heel veel informatie over alles wat er zo'n beetje te doen is. Ook handige plattegronden van Bradenton, Sarasota, Tampa en zo. Wij hebben in de VS altijd veel plezier gehad van ons bezoek aan een AAA-vestiging.

Zoals gezegd zit je in Shorewalk vlakbij Cortez Road en aan deze weg vind je de bekende ' namen'. Van Denny's tot Walmart, van Publix tot Book-a-millions etc. Als je naar het strand gaat en je hebt wat spulletjes nodig, ga dan naar Walmart. Ze hebben er letterlijk alles en voor spotprijzen! Natuurlijk mag een ontbijt bij Denny's niet ontbreken, maar onze favoriete ontbijtplek is Cracker Barrel. Kwalitatief goed verzorgd ontbijt.

Voor het avondeten zit er bij jullie om de hoek een Applebee' s. Verder wil ik nog drie 'strandtenten' onder je aandacht brengen. Op Anna Maria Island heb je de Sandbar en aan Bradenton Beach heb je Beachhouse. Zijn wel een beetje interessantdoenerige tenten met interessantdoenerige mensen en het eten is (te) duur en erg wisselend van kwaliteit, maar je hart zal smelten van de mooiste zonsondergang die je ooit gezien hebt. Heel vervelend hoor, zo'n zonsondergang met een koude Coors Light binnen handbereik... Dan heb je ook nog Mar Vista en dat zit net buiten Bradenton in Longboat Key. Geen uitzicht op de Golf van Mexico, maar op de Sarasota Bay, ook geen verkeerd plekje. Je kunt niet reserveren bij deze zaken dus enig geduld is gewenst, want het is er altijd druk.

Voor het shoppen is er De Soto Square Mall aan het eind van Cortez richting de I-75. Maar ga vooral een keer naar de Prime Outlets in Ellenton. Dat koopjescentrum zit aan de I-75 exit 224. Alle bekende merken zijn er aanwezig en met de huidige dollarkoers kun je echt voor lage prijzen je slag slaan. In Sarasota heb je ook nog een chique winkelcentrum St. Armands Circle. Daar liggen de prijzen voor de aangeboden waar wel een ietwat hoger...

Het Ringling Museum is de attactie van Sarasota. Wij zijn er 11 jaar geleden tijdens onze 1ste Florida trip geweest en in onze komende vakantie gaan we er ook weer naar toe. Ringling was in een ver verleden circusdirecteur en miljonair en in het museum kun je een omvangrijke schilderijencollectie zien, maar vooral het circusmuseum is de moeite waard. In Sarasota heb je ook nog het Mote Aquarium, maar daar waren we vorig jaar februari niet zo van onder de indruk. En als je in Orlando al naar SeaWorld bent geweest, is Mote overbodig.

Onder Sarasota aan de I-75 afslag 205 ga je richting het Myakka River State Park. Wij vonden dat afgelopen mei een erg leuk Wildlife Park. Niet zo'n opgefokt commercieel circus, maar meer puur natuur. Je kunt een Tram & Airboat Tour doen. Toen wij er waren, kon je alleen een Tramtour doen. Prima met interessante informatie. Maar verwacht geen stunts of ander spektakel. En vliegjes, die waren er al in mei, of andere insectenvriendjes kunnen in juli 'oververtegenwoordigd' zijn.

Als je vanuit Bradenton naar boven gaat, kom je in St. Petersburg en Tampa. In St. Petersburg heb je het Salvador Dali museum. Dat vind je in de buurt van The Pier en daar zijn ook nog wat andere musea. Ook het stadion van de basballclub Tampa Bay Rays is in St. Petersburg. Je moet een keer naar een wedstrijd toe, want voor Amerikanen is het bezoeken van een sportwedstrijd 'a way of life'.

In Tampa is Busch Gardens de grootste attractie. Ik ben er in mei met mijn dochter geweest en het is een geweldig park. De beste rollercoasters, maar ook dieren, heel veel dieren. Ik vond Busch Gardens meer de moeite waard dan Animal Kingdom, maar dat blijft altijd persoonlijk en AK is ook gewoon een super park. Ik weet dus niet of het qua drukte meevalt in juli. Dat was in mei geen probleen en ik heb dan ook heel wat keertjes in de SheiKra gezeten, volgens mij een van de mooiste achtbanen ter wereld.

Okay Karin, even tot zover, want mijn antwoord krijgt langzamerhand de lengte van een Mulisch-boek. Hoop dat je hier iets mee kunt en wil je meer weten over bijvoorbeeld de stranden in Bradenton/Anna Maria Island, laat het weten. Overigens kun je van alle zaken die ik heb genoemd via hun website meer informatie inwinnen.

Karin17
01-01-08, 13:56
Allereerst natuurlijk de beste wensen voor een super 2008 en onwijs bedankt voor alle info. Het wordt onze eerste reis naar de VS dus bijna alle informatie is nieuw voor ons. Als ik nog vragen heb meld ik me t.z.t. weer.
groetjes
Karin