PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Mauricem1974: Naples en omgeving



mauricem1974
20-12-07, 10:35
Na avonden van internetten en capitoolgids lezen zijn we (4 volwassenen en 2 kinderen van 1 en 3 jaar) gekomen tot de het volgend reisschema:



23 april 14:10 uur vertrek vanuit Frankfurt naar Orlando. Om 18:10 uur Floridase tijd komen we aan.
23 april Orlando - Villa verkennen en goed slapen!!
24 april Orlando - Relaxen, boodschappen doen, Orlando verkennen.
25 april Orlando - Disney MGM Studios
26 april Orlando - Nog niks gepland (rustdag???)
27 april Orlando - Universal Studios
28 april Orlando - Seaworld
29 april Orlando - Daytona Beach
30 april Orlando - Kennedy Space Center
01 mei Orlando - Rijden naar Naples/Naples verkennen
02 mei Naples - Everglades verkennen
03 mei Naples - Dagje strand
04 mei Rijden naarFlorida City/Key Largo - Alligatorfarm
05 mei Florida City/Key Largo - Dagje Key Largo
06 mei Key West/Marathon/Islamorada - Bezienswaardigheden Key West
07 mei Key West/Marathon/Islamorada - Vissen op Marlijn als het niet te duur is!
08 mei Rijden naar Miami vanuit Key West/Marathon/Islamorada, misschien nog een beetje cultuursnuiven?? Ligt aan ligging B&B (nog te boeken)
09 mei Vertrek vanuit Miami 15:30 uur
10 mei Aankomst Frankfurt 6:20 uur 's morgens

Als iemand nog op- of aanmerkingen heeft op de route hoor ik het graag.

Dr. Phlox
20-12-07, 13:18
Ziet er goed uit. Maar heb je bewust gekozen voor maar 2 pretparken (seaworld niet meegerekend) te bezoeken? Verder kan ik er zelf nog niet veel over aangeven, aangezien we eingenlijk zelf voor de 1e keer (ik voor de 2e keer) gaan. Ik zou het liefst ook alles willen zien. Maar er zijn voldoende rustdagen en dat is belangrijk.

Lannie
20-12-07, 16:06
Ik zou adviseren onderweg van Naples naar de Key's een bezoek te brengen aan de Everglades en niet heen en weer te rijden vanaf Naples. En de rit van KSC naar Naples is niet echt logisch. Het zou beter zijn als je vanuit KSC naar Daytona gaat (ongeveer 2 uur rijden) en vanuit Daytona oversteekt naar de westkust en vergeet dan Silver Springs niet over te slaan (tip), dan eventueel een overnachting rond Clearwater Beach/St. Pete Beach en vandaaruit naar Naples en de Keys. Kijk maar eens goed op de kaart!! Verder ziet het er goed uit.
Succes met plannen. Jolanda

mauricem1974
29-12-07, 11:40
Na avonden van internetten en capitoolgids lezen zijn we (4 volwassenen en 2 kinderen van 1 en 3 jaar) gekomen tot de het volgend reisschema:



23 april Orlando t/m 30 april Orlando - Rijden naar Naples/Naples verkennen
01 mei Naples - Nog niks gepland
02 mei Naples - Everglades verkennen
03 mei Naples - Dagje strand
04 mei t/m 8 mei Keys (het wordt Key West/Big Pine of Marathon, moeten we nog boeken)
09 mei Vertrek vanuit Miami 15:30 uur

Omdat we nog moeten boeken voor Naples heb ik graag wat meer duidelijkheid over onderstaande vragen.



Ik heb een aantal vragen over het Naples gedeelte.
We hebben dus 3,5 dagen in Naples gepland (misschien te veel?).
1)Hebben we genoeg aan een halve dag (30 april) om het dorpje Naples te verkennen?
2)We willen een dagje naar het strand. Waar kunnen we dat het beste doen? Er moeten wel wat voorzieningen omheen liggen zoals een restaurant/wc e.d. Of is Sanibel een betere optie om een dagje strand te doen? We hebben nl. gelezen dat Sanibel ook prachtige stranden heeft.
3)We hebben ook gekozen om een dagje de Everglades te verkennen. Het is al een uur rijden naar Gulf Coast Visitor Center vanuit Naples en dat vinden we meer dan genoeg. Maar hier zijn geen wandelpaden, maar kanotochten of boottochten die je kan doen.
Heeft hier iemand suggesties? Hou er rekening mee dat we met 2 kleine kinderen (1 en 3 jaar) zijn.
4)We hebben nog een dag gepland in Naples. Heeft iemand nog suggesties om iets in die omgeving te doen??
5)We willen ook een alligatorfarm bezoeken in Florida City? Dit doen we op weg van Naples naar Marathon/Big Pine Key of Key West of kunnen we dit beter doen vanaf b.v. Marathon. Of zijn er betere alligatorfarms in de buurt van Naples of Keys?
6)Als we van Naples naar de Keys rijden, rijden we langs diverse bezienswaardigheden van de Everglades (Ochopee, Burns Area, Monument Lake, Big Cypress, 94 area, Shark Valley en Chekika. Zijn er punten waar we moeten stoppen?
7)We willen ook nog een airboat tocht maken. Waar kunnen we dat het beste doen? Bij de Gulf Coast Area of moeten we dat een keer doen vanuit de Keys?


We wilden zo min mogelijk slaapplekken hebben i.v.m. de kinderen, vandaar alleen Orlando, Naples,de Keys en Miami en niet nog b.v. FLorida City.


Alvast bedankt voor jullie reacties.

jaap
29-12-07, 15:39
Wij gaan al een paar jaar naar Napels. Meestal een week tot veertien dagen, maar op het forum zijn er genoeg die er na een dag al genoeg van hebben.

Wij fietsen meestal naar het strand. Het strand is heel geschikt voor kinderen. Wij gaan altijd bij old Naples naar strand, daar is geen lifegard en ook geen stoelen of parasol-verhuur en geen restaurant. Wel is er een douche.

In Naples is ook een dierentuin, maar daar zij wij nog nooit geweest. Ook niet naar alligatorfarm. Wij zien genoeg aligators langs de kant van de weg en ik hou niet van die dingen.

Of je naar de evergladys gaat moet je ter plekke even bekijken i.v.b.met de muggen. Tot nu er alleen door heen gereden. Als wij er zijn worden we altijd belaagd door muggen bij het uitstappen, dus het staat nog steeds op het progamma.

Verkijk je niet op Napels, ik denk dat van het begin tot het eind van het dorp je wel een half uur kwijt bent. Dus kijk goed waar je een Hotel boekt als je aan het strand wil zitten. Wij gaan er naar toe, omdat het er zo heerlijk rustig is.

reneefrankrijk
29-12-07, 17:37
Je moet er van houden denk ik. Ik ben er 2 keer een nacht geweest en vond dat meer dan genoeg. Er zijn andere plaatsen die veel leuker zijn (is natuurlijk erg persoonlijk).

mac
29-12-07, 17:38
Hai Maurice,

Dit jaar hebben wij Orlando en Naples gecombineerd in onze 3 weekse vakantie. We zijn 10 dagen in Naples geweest. Het is geen klein dorpje hoor!
We hebben ons uitstekend vermaakt Er zijn diverse goede stranden. Onderstaande link verwijst naar mijn weblog dan kun je leze wat wij daar uitgespookt hebben.
3,5 dag is zeker niet teveel naar mijn mening.
http://macinflorida.web-log.nl/

Heel veel plezier met je voorpret voor Florida!

Groet MAC:-D