PDA

Bekijk Volledige Versie : Zwembadverwarming / pool heat



popbizzart
21-12-04, 17:42
Hallo.
We gaan in maart weer naar Orlando, weten jullie of het dan al warm genoeg is om zonder zwembadverwarming te kunnen ??
Dit jaar waren we er in Februari en was de verwarming hard nodig.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Marcel

Danny
21-12-04, 18:05
Ik vond het water van het zwembad in juli zelfs koud....... :mrgreen:

Daniel
21-12-04, 21:54
Even voor je geGoogled: http://www.cityrating.com/cityweather.asp?city=Orlando

66.7 = +- 19 graden (-32 gedeeld door 9 maal 5)... Das dus de buitentemperatuur. Watertemperatuur zal ws. lager liggen.

Veel plezier in maart! (edit: dit was niet sarcastisch bedoeld, hoor!!)

Daniel

Ta2 Gerrit
22-12-04, 10:34
Wij gaan regelmatig begin Maart en dan is zwembadverwarming geen luxe :mrgreen: . Zelfs al is het een paar dagen 30+ dan heeft de massa water nog een beetje tijd nodig om warm te worden. Snachts wil het nog wel aardig af te koelen, soms zelfs tot bij nul :!: :!: Ik hoop dat je schitterend weer hebt, dan hebben wij het ook 8) .

Monique
22-12-04, 13:55
Wij gaan regelmatig begin Maart en dan is zwembadverwarming geen luxe :mrgreen: . Zelfs al is het een paar dagen 30+ dan heeft de massa water nog een beetje tijd nodig om warm te worden. Snachts wil het nog wel aardig af te koelen, soms zelfs tot bij nul :!: :!: Ik hoop dat je schitterend weer hebt, dan hebben wij het ook 8) .

Ik hoop dat jullie beide goed weer hebben!! :wink:
Wij gaan eind maart maar begrijp uit jouw reactie dat een dikke trui, lange broek en jas geen overbodige luxe is?

Ta2 Gerrit
22-12-04, 14:34
Ik ben niet zo'n koukleum, maar zeker s'avonds wil het nog wel eens afkoelen. Al die keren dat wij er waren in Maart was het overdag tussen de 20 en 25 graden met uitschieters naar 30+ afgelopen voorjaar en 10 tot 15 (zeldzaam) ik dacht een jaar of 5 terug. Over het algemeen zeer goed uit te houden dus. Net als de regen, soms een buitje maar ook wel eens een meerdaagse hoosbui (ook zeldzaam). Bijna altijd goed is eigenlijk best wel goed. En die lange broek kun je als het nodig is altijd nog daar goedkoop aanschaffen :D .

RMB
22-12-04, 18:11
Wij gaan altijd in februari en dan hebben we de zwembadverwarming altijd aan staan omdat het anders te koud is om te zwemmen( vinden wij)

Zwemmen in zee gaat dan wel, teminste als je naar de golf van mexico gaat. De atlantische oceaan is dan nogal koud. Echter dit is een persoonlijke mening er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het dan lekker vinden in het water

RemcoB
19-03-07, 20:17
Hallo luitjes,

Wij gaan eind van dit jaar voor het eerst naar Orlando dus we zijn nog leken op dat gebied...
Nu stond er in onze offerte een apart bedrag voor zwembadverwarming in onze prive villa in Orlando. We vragen ons af of je deze nodig hebt in november?

Graag reacties van jullie ervaren Florida-gangers. =D>

Groetjes Remco & Vanessa

Ta2 Gerrit
19-03-07, 22:18
Lijkt mij geen slecht idee, want anders kan het wel erg koud zijn. Wij gaan zowiezo altijd in Maart en laten dan ook de poolkachel branden. Ook al voor de jacuzzi die er vaak bij aangeplakt zit. De laatste keer hadden we losse hot tub, dat is echt super met een tempje van 40 graden. Vond ik nog fijner als die bij de zwembaden aan zitten.

xl1067
19-03-07, 23:27
Wij hebben afgelopen november (2 t/m 12) in de eerste instantie niet gekozen voor zwembadverwarming maar na twee dagen toch besloten het wel aan te laten zetten. Als je dan toch betaald voor een prive zwembad kan je hem maar beter op een fijne manier gebruiken. Ik ben iemand die de douche vaak een stuk kouder (ongeveer 22 graden) dan de rest hier maar ik vond het zwembad niet lekker met die temperatuur.

Jasmino
20-03-07, 07:09
Aan het einde van het jaar heb je dat beslist nodig! De temperatuur loopt dan ook in Florida flink terug, en vooral 's nachts koelt het behoorlijk af. Het zwembad kan zo dus niet op temperatuur komen, en koelt 's nachts nog verder af. Vanaf oktober/november tot en met maart/april heb je de zwembadverwarming echt nodig. En lekker dat het is!

mrjojo13
20-03-07, 22:42
Ben het volledig eens met bovenstaande reacties, het is zonde als je het niet doet want je gaat minder vaak zwemmen omdat het toch (te) fris is en daarvoor huur geen huis met zwembad.

esther-disney
25-03-07, 12:50
hoeveel kost dit ongeveer per dag?
of verschilt dit erg per villa?

xl1067
25-03-07, 13:09
Bij de meeste villa's die ik heb bekeken was het rond de 18 a 20 dollar per dag.

Michael66
26-03-07, 18:53
Vaak kom je ook $25 per dag / $175 per week tegen. Kosten komen vooral door het hoge energieverbruik, en energie is in de VS inmiddels ook niet meer erg goedkoop.

Het blijft een redelijk prijzige "luxe", maar als je in de koelere periodes een villa huurt dan hoort dit er gewoon bij, dan is het geen "overbodige" luxe dus.


Poolheating-$25 per night or £14 per night

floridagek
03-04-07, 18:35
Vanaf mei t/m september is het niet noodzakelijk.

Orangedevil
04-04-07, 04:09
Als je een bubbelbad erbij hebt neem ik aan dat je die wel warm wil hebben ook al is het in de zomer. Wij gaan over 2 weken en kijken even aan of het nodig is anders kunnen we het altijd nog doen.

marisca
04-04-07, 09:03
Wij hebben bewust een jacuizie genomen maar er is niet gevraagd of hij warm moest? Ik dacht dat het automatisch zo zou zijn? Toch even navragen dan....](*,)

gr maris

Michael66
04-04-07, 12:45
Krijg je een losstaande jacuzi of zit'ie vast aan het zwembad?
Bij een losstaande heb je meestal een aparte watertoevoer, met aparte verwarming of warm-water-toevoer.
Bij een "vaste" waar het water-systeem deel uitmaakt van het gehele zwembad kan zwembadverwarming wel eens prettig(er) zijn.

Gewoon even Teo bellen ....:grin:

mauricem1974
29-12-07, 11:38
Kan iemand ons vertellen of wij poolheating nodig hebben? We gaan van 23 april t/m 30 april in een villa in Orlando. Zwembad zit zoals gewoonlijk in zo'n glazen kooi.

Ta2 Gerrit
29-12-07, 12:21
L-etje te veel, Maurice. GAZEN kooi ;-). Maar om op de vraag terug te komen, verwarming wordt aangeraden van Oktober tot Maart en om eerlijk te zeggen we hebben ook in Maart wel eens zonder verwarming gedaan, maar dan moet je er even "door".
Dus eind April lijkt mij niet echt nodig.

vondutchga
29-12-07, 12:46
In April zou ik de pool heater niet aan hebben tenzij het uitzonderlijk koud is. Maar met wat normaal gesproken de temperaturen in FL zijn in April zou ik er me geen zorgen over maken.

Als je het water te warm maakt is het net of je in je bad zwemt en dat is ook niets ;)

mauricem1974
29-12-07, 13:23
Dat is een heel duidelijk antwoord, geen poolheating dus. Bedankt voor jullie snelle reacties, nu kan ik het geld gaan overmaken. Scheelt toch weer $175

jaap
29-12-07, 17:31
Wij wel. Wij vinden het water dan te koud. Alleen mij vrouw springt er in. Ik zie altijd ijsklontjes. Het water was bij ons eind April / begin Mei 16 graden in het zwembad van de privé villa. Vanaf Juni kan wel zonder verwarming.

jurgo
31-12-07, 09:45
Altijd doen !!
Mijn ervaring is,altijd wel poolheating,dat bedrag extra op de totaalprijs maakt ook niet veel meer uit en je gaat veel sneller zwemmen,want als je er dadelijk bent en het water vind je te koud dan is het pas echt zonde!\\:D/

Carlo
31-12-07, 22:39
Wij nemen altijd pool met heating. Ook in juli.....Vind het 's ochtends lekker om te zwemmen en dan is het lekker als het water verwarmd is...ja ja, ik ben een verwend ventje.....

AlexFL
01-01-08, 03:14
Hmmm iemand een idee van watertemperaturen in juli? verwarmd en niet verwarmd?

Michael66
01-01-08, 09:42
Over de "onverwarmde" temperatuur van water is geen zinnig woord te zeggen.

a. Persoonlijke voorkeur
Over het algemeen wordt de temperatuur als aangenaam ervaren van april tot oktober. Maar er zijn voldoende mensen die liever erg warm water in hun wembad hebben, en dus altijd bijverwarmen tot een graad of 40 (lekker om inactief te genieten). De warmbloedigen en actieve zwembadgebruikers daarentegen hebben liever een wat lagere watertemperatuur.

b. Hoeveelheid zonlicht
De watertemperatuur is afhankelijk van natuulijke invloeden. Verwarming gebeurt door de zon. Dus als de zon niet schijnt koelt het water af. Van de nacht is redelijk goed in te schatten dat de zon dan niet schijnt \\:D/. Maar er is ook nog zoiets als bewolking. In 2007 hadden wij in augustus (na een week van veel regen) stralend blauwe luchten, met nauwelijks een wolkje. Het zwembad was dan ook behoorlijk warm (vond ik heerlijk!!). Maar van vorige jaren kan ik me dagenlange wolkendekken herinneren, met de bijkomende beperkte verwarming van de pool.
[edit]En dan heb je nog de ligging van het zwembad t.o.v. het huis. Als door het huis de pool delen van de dag in de shaduw ligt, tja, dan heb je ook minder opwarming.

c. Regenwater
De meeste zwembaden zijn niet overdekt. Er vindt dan ook een natuurlijke verversing van het water plaats door regenwater. En geloof mij, dat is er in bepaalde periodes in zeer grote hoeveelheden. Dat regenwater is relatief "koud". En bij vermenging met het zwembadwater koel dat dus af. Hoeveel het afkoelt? Dat hangt weer af van de hoeveelheid en temperatuur van het regenwater.

Kortom: Er is geen zinnig woord over te zeggen. Alleen dat (zoals ik eerder aangaf) de meerderheid de temperatuur van het water in de periode april-oktober "aangenaam" vindt.

jaap
01-01-08, 12:18
De laatste keer in augustus was het zwembadwater 27 graden, maar het zwembad lag niet de gehele dag in de zon.

Hennies
09-01-08, 23:31
Ik ben de laatste keer eind februari gegaan en een verwarming was toen echt nodig omdat het water ijskoud was. Ik denk niet dat het water na zon korte tijd dan al lekker is. Maar idd...tis maar net wat je zelf fijn vindt. Oja, weet iemand of zwembaden in appartementencomplexen (townhouse) wel verwarmd zijn?

Michael66
10-01-08, 04:34
Oja, weet iemand of zwembaden in appartementencomplexen (townhouse) wel verwarmd zijn?In de meeste gevallen wel. Maar het kan natuurlijk van complex tot complex verschillen. Meestal staat dit gegeven wel vermeldt bij de info over het appartement of townhouse, zo niet dan zou ik het gewoon even vragen.

mrjojo13
11-01-08, 20:43
Als het water (te) koud is ga je automatisch ook minder gebruik maken van het zwembad en dat is dan weer zonde natuurlijk.
Je kunt altijd de verhuurder vragen wat het kost om het in de maand april te laten verwarmen, ik neem aan dat er ook een soort van thermostaat tussen zit en dat deze in de warmere maanden sneller warm is dus ook minder verbruikt.
Je kunt dan altijd vragen om een special price.

Greez
Johan

Fr@nk
13-01-08, 19:32
Ik zou wel poolheating nemen want s'avonds koelt het nog snel af in die periode.

prwillemsen
16-02-08, 17:39
Wij willen een bungalow huren met zwembad, maar we zijn nog aan het twijfelen of we het zwembad willen laten verwarmen.
We gaan eind april/begin mei.
Graag zou ik wat ervaringen horen van mensen die het zwembad wel of niet hebben laten verwarmen.

Jaimie
12-11-08, 17:41
Toen wij 2 jaar geleden in nov/dec geweest zijn, hadden we in eerste instantie gekozen om het niet te verwarmen. Ook wij waren daar op terug gekomen haha. De eerste week was het namelijk koud!! En te koud voor de tijd van het jaar

Hier in nederland was het 10 graden te warm en daar was het 10 graden te koud! Dus toch maar de 2e week dat zwembad laten verwarmen.

Vorig jaar ook villa met zwembad maar toen niet gezwommen, dus ook niet laten verwarmen.

Dit jaar toch maar gekozen voor alle dagen te verwarmen. ook al is de temp op dit moment 28 graden.

ekkie50
13-12-08, 17:08
Ik heb een keer een huis met zwembad gehuurd waar men de pool heating aan had laten staan. Ik kan je zeggen dat dit een zeer onaangename ervaring was, want het water was gewoon te warm (ja dat kan ook nog :wink:). Die heb ik uit laten zetten. Ik heb het dan over de maand mei, en heb geen ervaring met de maanden wat later in het jaar.

Harley
15-12-08, 15:44
Hoi Remco & Vanessa;

Eigenlijk zou dat wel eens nodig kunnen zijn,maar doorgaans is het niet nodig,als de zon van de partij is ben je blij met een "frisse duik".
Wel moet je,indien je verwarmd water wenst,ietsje meer betalen in de huur van de villa.

Mvg
Harley,Belgie

corrus
15-12-08, 17:53
In de meeste gevallen kun je de zwembad ook nog ter plaatse regelen...

lmkarzijn
15-12-08, 23:00
Hoi Remco,
Wij gaan vrijdag 19 december naar Davenport (dicht bij Orlando) en hebben in onze pool ook verwarming genomen. voor die paar €...

lelie
01-08-09, 12:06
Wij zitten volgend jaar eind april, begin mei in een villa in Orlando. Ik ben een echte koukleum, maar mijn vriend springt zo het water in. Misschien toch wel verstandig om zwembadverwarming te nemen? Dit jaar (maart) hadden we ook zwembadverwarming, maar ik heb maar 2 keer kunnen zwemmen, omdat de verwarming op de laagste stand stond (en er zelfs soms onder) en het was gewoon te koud.

Ik vraag me ook af, wat is de temperatuur dat het water hoort te zijn?
We hebben als laagste temperatuur 73,4 F gehad.

http://i32.tinypic.com/etfqc3.jpg

En op een avond kwamen we thuis (nadat we 's middags hadden geklaagd dat de temperatuur zo laag was) en toen was de temperatuur ineens 93 graden F. Voor mij wel lekker, maar te warm voor Roland. De volgende dag was de temperatuur weer laag. Rond de 79/80 F. De rest van de vakantie ook deze temperatuur. We hebben 2 keer geklaagd, maar dat mocht niet baten.

disney-golf
01-08-09, 13:43
Zwembad temperatuur is één van de moeilijkste dingen in villa verhuur.
Wanneer is het goed?
De één wil het liever koeler de ander weer warm.(lees heet)
Ik maak hier, heel duidelijk, het volgende onderscheid in.
Een zwembad is geen jacuzzi, daarom spijker ik de verwarming op 85°F (+29°C) om dat dit de lekkerste temperatuur voor mezelf is.
Maar dan nog zijn er mensen (niet veel hoor) die klagen dat het te koud is...

lelie
01-08-09, 13:54
85°F lijkt mij echt perfect!
Maar je zegt "daarom spijker ik de verwarming op 85°F", maar kon je dat zelf regelen dan? Wij niet namelijk.

Ta2 Gerrit
01-08-09, 14:51
Ik sleep dat ding de hele wereld over en heb hem altijd bij me.

Auto's, motoren, campers en tenten mee gerepareerd.
Af en toe een zwembadalarm mee uitgeschakeld en ook wel eens een poolheater mee getamperd. In mijn geval meestal een graadje of wat lager.

Er zit soms een slotje op de kachel, maar aan de andere kant van het deurtje vaak een lullig scharniertje met twee schroefjes. Die heb je zo los.
Het is wel niet helemaal legaal, maar voor zo'n kleinigheidje ga je het management (als ze al komen) toch niet lastig vallen.

We betalen wel gewoon de poolheat, dus echt illegaal is het ook weer niet.
Kortom, een echt lifesaver, mijn multitool. En wat dat dan is.........
http://img190.imageshack.us/img190/1993/gerber.gif (http://img190.imageshack.us/i/gerber.gif/)

lelie
10-08-09, 20:31
Ik heb eigenlijk nog steeds geen antwoord op mijn vraag :mrgreen:

Ik zou graag willen weten wat de temperatuur van het zwembad zou moeten zijn. Is dat bijvoorbeeld tussen de 80 en 90 graden F? Of tussen de 75 en 85?

Wij willen volgend jaar weer een villa huren (waarschijnlijk weer bij USAFunVacations) en ik zou het wel jammer vinden als de temperatuur weer te laag is. Dat is namelijk zonde van het geld als ik niet kan zwemmen, omdat het water te koud is.

Groetjes van Marloes

disney-golf
11-08-09, 09:16
Ik herhaal een beetje m'n vorig antwoord.
Persoonlijk is het voor mij tussen de 80 en 90° = 85° thermostaat en vermoed dat de meesten dit graag hebben.
Maar de meesten zullen tussen de 75 en 85° liggen.

stephanie84
11-08-09, 12:21
ik heb een vraagje ik ga volgend jaar mei voor de 2de keer naar orlando en neem me ouders mee want die zijn dan 25 jaar getrouwd. is het in mei nodig om zwembadverwarming te nemen of niet?

alvast bedankt

Teleton
11-08-09, 12:34
is het in mei nodig om zwembadverwarming te nemen of niet?

TSja, lastig en d'r is al zoveel over geschreven in dit topic;-). De temperatuur van het zwembad is van verschillende factoren afhankelijk. Denk aan het weer, maar als het erg warm is verdampt er ook veel water en als je aankomt, net nadat het zwembad (met koud water) is bijgevuld, duurt het effies voor het weer aangenaam is. En ja, wat is aangenaam, zelf de ervaren verhuurders weten het niet, want ieder ervaart het weer anders. Ook de regen speelt een rol, een koude plens moet immers weer opgewarmd worden...En ligt je zwembad op het zuiden, de hele dag in de volle zon, dan is de watertemperatuur vanzelfsprekend ook al snel hoger dan bij een zwembad waar veel schaduw is.

Of het nodig is, was je vraag. 'k Zou het eigenlijk niet weten.....#-oZitten er koukleumen in de familie? Doen! Kunnen jullie wel tegen een stootje? Laten! In de meeste gevallen kan je altijd ter plekke nog verwarming huren, maar pas op; het duurt echt even voor het water op temperatuur is.....

disney-golf
11-08-09, 15:53
Of het nodig is, was je vraag. 'k Zou het eigenlijk niet weten.....#-oZitten er koukleumen in de familie? Doen! Kunnen jullie wel tegen een stootje? Laten! In de meeste gevallen kan je altijd ter plekke nog verwarming huren, maar pas op; het duurt echt even voor het water op temperatuur is.....

Dat "even" is een dag of 3, als het dan niet regend, en het zwembad de nodige uren zon heeft.
Dus als je maar voor een week gaat en je beslist verwarming te nemen na 2 dagen verblijf zal je ten vroegste de 5e dag lekker zwemwater hebben...:mrgreen:

Michael
12-08-09, 11:45
Bij jouw wellicht. En electrische verwarming zal best wel wat langer nemen, heb ik ook wel eens gehad (2 dagen ipv 3) maar gasgestookt is in één dag warm hoor. Dat gaat echt hard. En dan spreek ik uit ervaring :-D :-D
Het ligt dus onder andere aan het volume van het zwembad en het type verwarming. vaak zie je zelfs een combinatie van zonnecollectoren met een tweede verwarming.

disney-golf
12-08-09, 12:04
Bij jouw wellicht. En electrische verwarming zal best wel wat langer nemen, heb ik ook wel eens gehad (2 dagen ipv 3) maar gasgestookt is in één dag warm hoor. Dat gaat echt hard. En dan spreek ik uit ervaring :-D :-D.

Met alle respect maar van 70 naar 85° ga je nooit (zelfs met gas, wat trouwens niet harder gaat) in 1 dag verwarmd krijgen hoor, en dan spreek ik ook uit ervaring...:grin::grin:

ff terug on topic; Vanaf 1 mei gaan de zwembad verwarmingen bij de meeste verhuurders uit.
Heb je geluk dat april warm was dan valt het wel mee maar 85° (+ 29°C)
zal het niet zijn.

Michael
12-08-09, 13:58
Het bad kan natuurlijk ook nog warm zijn van de vorige huurders:-D.
Scheelt ook in verwarmingstijd. Ik heb de temp niet gemeten maar hij was in 1 dag warm en andere malen met electra duurde het langer.

Wetenschap dat met gas een bad sneller warm is heb ik van een management company, en een pool guy, dus dat neem ik dan maar aan. Maar is ook niet zo belangrijk, toch?

groet Michael.

lisje
12-08-09, 14:17
Wij hebben onze zwembadverwarming in April laten plaatsen. Bij het plaatsen was het water 79°. Op 4uurtjes was ons zwembad 85°. Wij hebben wel het nieuwste en een vrij zwaar model.
In juli stond de verwarming niet aan. Om 9h was het water steeds 84°, de meeste dagen was het water 86° na de middag. Na een regenbui zakte de temp terug naar 84°.
Moet eerlijk bekennen dat ik het water in april minder koud vond dan nu, hoewel het even "warm" was. (in graden) Volgens mijn hubbietje komt dit doordat in april de luchttemp minder was.
Zou kunnen, niet??

Grtz,
Lisje

lelie
12-08-09, 15:04
Vanaf 1 mei gaan de zwembad verwarmingen bij de meeste verhuurders uit.


Bedoel je daarmee dat je waarschijnlijk geen zwembadverwarming meer kunt "nemen" als je in mei in een villa zit? Als ik in april geen vrij kan krijgen van mijn werk, is de kans groot dat we in mei gaan, maar ik heb liever wel zwembadverwarming.

Njit
12-08-09, 17:15
Volgens mij valt dit altijd te onderhandelen. Wie betaald bepaald...

cloggie68
12-08-09, 17:38
Onze poolheat ging vorige keer aan terwijl wij er waren (op ons verzoek omdat we het te koud vonden). Moet er wel bij zeggen dat het om een splash pool ging (klein bad bij een townhome). Kwestie van even mailen met de eigenaar en betalen via PayPal.
Voor volgend jaar hebben we weer dezelfde afspraak op BellaVida. Is het water niet warm genoeg (in mei) dan vragen we weer ter plekke om pool heat.

disney-golf
12-08-09, 21:44
Bedoel je daarmee dat je waarschijnlijk geen zwembadverwarming meer kunt "nemen" als je in mei in een villa zit? Als ik in april geen vrij kan krijgen van mijn werk, is de kans groot dat we in mei gaan, maar ik heb liever wel zwembadverwarming.

Maar neen Lelie, ik bedoel hiermee dat vanaf 1 mei het zwemwater "te doen is".
Als je beslist om verwarming te nemen (mits betaling) zullen alle verhuurders die wel aanzetten hoor.:grin:

stephanie84
14-08-09, 20:39
als je het daar nog kan laten aan zetten dan zien we het daar wel en nee we zijn geen kou kleumen, maar we zien anders wel als we daar zijn. maar bedankt voor jullie advies.

groetjes

Jeannetje
03-02-10, 22:46
Hallo allemaal,

Wij gaan begin mei voor 14 dagen voor het eerst naar Florida , we hebben een villa geboekt bij Americane Estates in Hampton Lakes. Op het forum lees ik dat het beter is om te vragen om zwembadverwarming rond deze tijd. Zou je dat ook ter plaatse kunnen doen of is het beter om dit vooraf bij AS te doen. En is het echt nodig??

Marita
04-02-10, 10:11
Hoi Jeannetje,

Wij zijn vorig jaar in mei in Florida geweest dit jaar vertrekken we ook weer in mei\\:D/ en ja wij hebben van hieruit al de zwembadverwarming geregeld.
Als je het ter plaatse doet kun je het pas de volgende dag regelen ivm het aankomstuur en dan duurt het ongeveer 2 dagen voordat het op temperatuur is. Doe je het al vanuit hier zou je er al meteen in kunnen springen bij aankomst.

Francien
04-02-10, 10:36
Begin mei moet je nog wel bijstoken hoor. De nachttemperatuur kan nogal eens laag uitvallen en haalt de watertemp. zomaar 3 graden naar beneden wat je overdag erbij hebt gestookt. Maar mijn badwater moet dan ook wel aangenaam warm zijn:).
Heb de afgelopen 15 jaar dat ik villa's huurde in Florida nog nooit voor verwarming van zwembadwater betaald, alleen voor de hottub 1x. Ik keek alleen naar huurhuizen met een "all in" prijs. Heb ook in huizen gezeten waar het water gekoeld werd zomers. Mijn vriendin moest laatst 200 dollar !!!! extra aftikken in Orlando voor een weekje warmwater. Ik heb zelf een huis daar dus ik weet wat de FPL (Florida Power and Light) rekent. Kijk dus uit wat ze je vragen. Je komt o.a. om lekker te zwemmen en een aangename temp. moet gewoon voor gezorgd worden door de eigenaren, vind ik. Dat er op de pistes sneeuwkanonnen ingezet worden hoef je toch ook niet ter plekke af te rekenen? Dat zit in de prijs van je skipas...........
Is dit een nieuwe discussie?:)

veghel
06-02-10, 12:56
mijn advies,
bij twijfel zeker verwarming nemen en van te voren afspreken.
Die keer dat je er bent moet het toch goed zijn!!

mattrob
13-09-10, 10:24
Vraagje over poolheat bij een villa huren. Ik zie echt zoveel verschillende prijzen hiervoor, echt van $ 5 per nacht tot $ 30 per nacht ! Is dit ook echt gewoon een onderhandeling, of ligt het aan het soort zwembad (grootte) of zo ? Of ligt het ook aan de kwaliteit van de 'heater', die bijvoorbeeld veel sneller of beter is ? Kan iemand daar iets over vertellen :-k ... ?

Ik neem aan dat het in de koudere periode echt wel aan te raden is (zelf nog geen ervaring mee) ?

<<Mod Michael66: Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp.>>

corrus
13-09-10, 10:27
Het ligt er ook aan of de Poolheat electrisch of Gas is...
Een gas heater is echt duur voor de eigenaar... dus betaal jij ook meer...
Maar verwarmd wél vele malen beter dan een electric heater...

Ook is uiteraard de grootte van de pool van belang...
Van oktober tot en met maart zou ik de poolheat wél nemen...

Guus
16-09-10, 08:16
Vraagje over poolheat bij een villa huren. Ik zie echt zoveel verschillende prijzen hiervoor, echt van $ 5 per nacht tot $ 30 per nacht ! Is dit ook echt gewoon een onderhandeling, of ligt het aan het soort zwembad (grootte) of zo ? Of ligt het ook aan de kwaliteit van de 'heater', die bijvoorbeeld veel sneller of beter is ? Kan iemand daar iets over vertellen :-k ... ?Ik neem aan dat het in de koudere periode echt wel aan te raden is (zelf nog geen ervaring mee)?
Zodra de nachttemperatuur onder de 70F komt gaat de temperatuur van het zwembadwater hard achteruit. Als het gas bij de prijs is inbegrepen dan is een bedrag van $30 op zich niet overdreven. Bij een nachttemperatuur van 65F betalen wij gemiddeld $40-45 per dag (gasbrander bij een poolcapaciteit van 30.000 gallon).

wippelgem
17-09-10, 15:27
Hoe groot is zo'n zwembad van zo'n villa eigenlijk. Ik sta hier wel voor open maar m'n man wil liever op hotel...

Ta2 Gerrit
17-09-10, 16:42
Dat verschilt nog al per villa, maar zo'n 10 bij 4 meter is een redelijke benadering.
En dan aflopend ongeveer van een meter tot twee meter diep.

En met een beetje geluk (zeker als je er op zoekt) ook nog een vaste of losse jacuzzi\\:D/

cloggie68
17-09-10, 20:01
Het verschilt inderdaad per villa, maar ook de ruimte erom heen verschilt, een extended deck geeft wat meer ruimte erom heen en dat is ook lekker. Het eerste jaar (2009) hadden we een townhouse met een splashpool, dit is echt een klein bad (2 x2?) maar zelfs dat vonden mijn jongens al super (ze waren toen 5 en 6).... kun je nagaan wat ze van het 'echte' zwembad dit jaar vonden bij de villa. Echt heerlijk hoor, vaak lag er na een dagje park een spoor van kleren vanaf de voordeur richting het zwembad... onderweg konden ze nog net hun zwembroek van de waslijn afplukken :)

wippelgem
17-09-10, 22:42
da zijn nog tamelijk grote zwembaden dan. Ons zwembad thuis is slechts 5.5 op 3.5 en is toch al voldoende groot voor ons.
Zo een splash pool is echt wel te klein.

Jess85
09-01-11, 15:09
Hallo

Kunnen jullie mij eens wat info geven over goedkope villa's met zwembad? Wij gaan dus vanaf 30 oktober tot 17 november naar Florida. Momenteel zijn we mails aan het sturen naar twee mogelijke villa's met zwembad. Voor de moment hebben we al een definitieve prijs van een mogelijke villa.

Zij bieden ons het volgende:

As your original request was for 13nights, (£650 or $1040) and is now 14 nights the price would be £700 or $1120. Pool/Spa heating is £90p/w.or $150, optional, and 7 nights can be booked but not less. The total price for rental and Pool/Spa heating for 14 nights would be £880 or $1420. If you decide on 7nights heating the price would be, £790 or $1270 total. The Spa cannot be heated separately.The Pool.Spa temperature is around 88f. It is advisable to use the pool/spa blankets overnight as this does keep the temperature up a few degrees. We have never had any guests saying the pool is cold during the winter and as you are going in November it shouldnt be a problem as it was very warm last November. The Pool/Spa heating would be switched on so that when you arrive it will be heated.

Wij vragen ons nu af of zwembadverwarming wel echt nodig is en vinden jullie dit een redelijke prijs?

[verwijderd]
09-01-11, 15:17
In november is pool heating wel nodig tenzij je van koud water houdt.

Maar hebben jullie al eens gekeken naar een condo met een gedeeld zwembad en gemeenschapshuis, kijk bv eens naar Cane Island, Terrace ridge, Bella Piazza.

Die zwembaden zijn wel verwarmd alleen betaal je er zelf niet apart nog een keer voor, ook heb je meer zwembad dan bij een Villa. Zelf vind ik de zwembaden bij een Villa maar klein maar dat is uiteraard persoonlijk. Er zijn zat mensen die die zwembaden heerlijk vinden.

Een Nederlandse aanbieder met prijzen op hun site voor deze condo's is bv. USAfunvacations.

Jess85
09-01-11, 15:31
Naar de prijs van een condo hebben we ook al eens gekeken, maar lijkt ons leuker om een eigen zwembad/jacuzzi te hebben. We vermoeden dat je maar tot bepaald uur in het zwembad mag bij deze condo's? Met drie komt een condo natuurlijk nog goedkoper uit dan een villa.

Don Fernando
09-01-11, 16:30
ik was eind oktober in Kissimmee bij vrienden, de zwembadverwarming stond uit maar overdag, als de zon scheen, was het prima te doen in het zwembad, geen verwarming nodig (al vonden mijn vrienden me een mafketel, die vonden het wel koud, maar goed, als je in Florida woont is alles onder de 25 graden koud).

corrus
09-01-11, 19:12
Voor de moment hebben we al een definitieve prijs van een mogelijke villa.
Zij bieden ons het volgende:
The Spa cannot be heated separately.The Pool.Spa temperature is around 88f. It is advisable to use the pool/spa blankets overnight as this does keep the temperature up a few degrees.Bij electrische heater kan het opwarmen van een privé-zwembad ook zomaar48 uur in beslag nemen, voordat het zwembadwater op de vereiste temperatuur is.
Het warmteverschil bedraagt max. 10°F, vergeleken met de gemeten buitentemperatuur.

Bovendien vind ik het een pittige prijs :-k... (het is zeker de moeite waard om ook nog even verder te kijken).

Michael
09-01-11, 19:46
Ik kan je deze site aanraden http://www.lastminutevillas.net/.
Hier kun je al je wensen kwijt zoals bijvoorbeeld internet, zwembadverwarming etc. Voor jullie periode (14 nachten) moet het mogelijk zijn om voor zo'n 1000 Euro klaar te zijn incl. verwarming.
Laatstgenoemde is zeker aan te raden want wat moet je met een zwembad als die te koud is om te zwemmen?

Voor bovenstaande link geld wel, hoe later je een aanvraag doet (dichter bij je vertrekdatum) des te beter zijn de deals. Ik heb al twee maal via deze site geboekt en alles ging erg makkelijk. Ook had ik niet eerder zulke goede deals. Gemiddeld krijg je zo'n 60 respondenten.

Groet Michael.

Guus
09-01-11, 23:54
The Spa cannot be heated separately.The Pool.Spa temperature is around 88f.
Het kan mee of tegen vallen. Als het erg koud is dan kan $150 een koopje zijn. Valt de buitentemperatuur mee dan betaal je waarschijnlijk te veel. Op zich vreemd dat de temperatuur van de spa niet separaat kan worden geregeld. De genoemde 88F is namelijk aan de lage kant voor een spa. De optimale temperatuur is iets boven de lichaamstemperatuur.

Michael
10-01-11, 00:33
Op onze laatste kerstvakantie was de temperatuurinstelling van het zwembad, vrij te regelen. Dat had ik nog niet eerder meegemaakt. Meestal is deze ingesteld op een maximum, maar nu had ik hem frequent op 93F, heerlijk. Als we dan een lange dag weggingen stelde ik hem wel flink bij naar beneden, want dat vind ik wel zo netjes. Overigens was de temperatuur in no-time weer hoog, ondanks dat het een electrische heater was.

Yvet
10-01-11, 12:07
Zwembad verwarming verwarmt het zwembad zoals Corrus al beschreef tot 10 graden F verschil met de buitentemp.

Of je het daadwerkelijk nodig is ligt heel erg aan verschillende dingen en is dus moeilijk te beantwoorden.
Bij welke temp vindt jij het koud, de één vindt het water veel sneller koud dan een ander....
Wat doet het weer in het voorjaar en de zomer en najaar, hoe vroeg in het jaar wordt het warm buiten en hoe warm/heet en hoe lang blijft het warm/heet in het najaar.
Wat is de ligging van het zwembad, op het zuiden of juist op het noorden, hoeveel zon krijgt het zwembad om het zelf op te warmen....

Jess85
10-01-11, 14:32
Ik kan je deze site aanraden http://www.lastminutevillas.net/.Merci voor deze handige link. We hebben gisteren onze gegevens nog ingevuld en hebben al 20 reacties. Hier en daar geven ze 1 week pool heating gratis of bij andere is de prijs met pool heating al lager dan de villa's die we hadden gevonden :D.

Zou een villa boeken voor november dan nu nog te vroeg zijn voor betere deals denk je?

Michael
10-01-11, 22:13
Ja, dat denk ik wel, maar binnen is binnen, toch? hahaha. Wij gaan zelf komende kerst weer, dus een maandje later dan jij en gaan pas gegevens invullen bij lastminute rond eind oktober. Er zijn immers zat villa's daar.

nikie1968
11-08-11, 19:14
als je verwarming geboekt heb...is het zwembad dan wel warm als je aankomt????

<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag verplaatst naar het onderwerp op het forum dat helemaal over zwembadverwarming gaat. Misschien heb je al iets aan de info hier.>>

cloggie68
11-08-11, 21:00
als je verwarming geboekt heb...is het zwembad dan wel warm als je aankomt????

Ja hoor... bij ons tenminste wel (je bent natuurlijk altijd afhankelijk van de management company).

nikie1968
11-08-11, 21:02
Ja hoor... bij ons tenminste wel (je bent natuurlijk altijd afhankelijk van de management company).

dankje aan zo'n antwoord heb ik iets....


michael bedankt...

r.teeuwsen
13-08-11, 02:25
Ja, normaal gesproken is het zwembad warm als jullie aankomen bij de Villa, wij zetten altijd twee dagen van te voren de poolheating aan.... je neemt het niet voor niets.

e-line
12-10-11, 00:59
Wij zitten van 11 tot 17 mei 2012 in een villa in Orlando en ik twijfel ook heel erg of ik zwembad verwarming moet nemen of niet.. we zitten net op het randje van wel of niet nodig.. ik kan me voorstellen dat als het buiten warm is het heerlijk is om in een lekker koel bad te springen, maar 's avonds is het dan misschien weer net te koud..

what to do.. what to do!!

corrus
12-10-11, 01:28
In mei??
No way... Wij zetten voor onszelf écht de poolheat niet aan in mei...

wehave
12-10-11, 01:52
Ik heb juist behoorlijk veel verhalen gehoord dat het lekker is ook in mei om zwembad verwarming te hebben.
Vaak was het water toch te koud en vooral in de ochtend/avond.
Ook maakt het volgens mij wel veel uit als je zwembad de hele dag in de zon staat of niet.
Ik kies er in iedergeval wel voor.

PENPE
12-10-11, 08:09
Wij nemen in Juni en September ook nooit poolheat, we praten dan wel over een iets andere periode. Echter nadat wij vorige week hier in Davenport 2 frisse nachten achter elkaar hadden was het water in de ochtend en avond niet echt lekker om in te zwemmen. In de middag ging het nog wel om dat het dan iets werdt opgewarmd door de zonnestraling.

Dus voor de ons resterende 8 dagen maar poolheat genomen, en we moeten zeggen, het is heerlijk en we denken erover om dit dan ook in het vervolg gewoon bij te boeken als we (eventueel) in een periode met kans op frisse nachten gaan.

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen : Als je het lekker vindt ( en het het geld waard vindt, moet je het gewoon doen )

Nu nog een leuke villa zoeken voor 2012 :roll: ( Aanbiedingen mogen via pb :lol: )

rolandino
12-10-11, 14:24
Afgelopen periode (laatste week april, 1e week mei), wel erbij genomen. 1 woord; Heerlijk.

Als je twijfelt kun je het beste navragen hoeveel het zou kosten om later toch de verwarming erbij te nemen (meer dan vooraf geboekt?), en hoelang het dan duurt voor het water op temperatuur is. Als dat enkele dagen duurt, is het namelijk niet meer nuttig, en hebben enkel de mensen na jullie er wat aan ;-)

Belangrijkste argument om het te doen bij twijfel: als het water (te) koud is, dan maak je geen gebruik van je zwembad, en dat is helemaal zonde.

Ta2 Gerrit
12-10-11, 15:10
Voor mij hoeft het niet zo, maar ik ben hier niet alleen, dus gaat de kachel aan :lol:
Alleen hebben we de temp wel wat naar beneden laten stellen, je wilt wel afkoelen.

Het is, zoals bovenstaand al gezegd is, erg spijtig als je het ter plaatse nog moet laten doen, het duurt inderdaad even voordat die bak water op temp is.
Maar persoonlijk zou ik het in die periode niet doen, het zwembad is om af te koelen :mrgreen:

PENPE
12-10-11, 17:07
... en hoelang het dan duurt voor het water op temperatuur is. Als dat enkele dagen duurt, is het namelijk niet meer nuttig, en hebben enkel de mensen na jullie er wat aan ;-)


Bij ons was de pool in 1 dag op temperatuur :-)

Oneofour
20-11-11, 23:14
Hi wij zijn van 9/1 tm 20/1 in Orlando en willen een villa met zwembad huren. We zijn er al uit dat we zeker poolverwarming erbij moeten boeken, maar zitten nog met een vraagje:?:. Is het in januari met poolverwarming wel lekker zwemmen of is het toch nog te koud? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes, Oneofour

Riverwood
20-11-11, 23:21
De laatste drie jaar is het in januari behoorlijk koud geweest met name s'nachts, het water koelt behoorlijk af en zelfs was er regelmatig nachtvorst. Ik weet niet of dag en nacht dezelfde temperatuur ingesteld is, zo niet dan zal het zeker s'ochtend te koud zijn om te zwemmen.

Groetjes Henke.

riwi
21-11-11, 01:56
Wij hebben net onze villa verlaten en ik was blij dat we pool heat hadden. De eerste avond was het water echt heel fris, maar daarna niet te geloven het was doorkomen van de warmte. Net een groot warm bad. Met andere woorden. Ik zou altijd pool heat nemen in de wintermaanden.
Groetjes uit Naples
Fam Riwi
:-|

peterwoudje
21-11-11, 13:05
Hi wij zijn van 9/1 tm 20/1 in Orlando en willen een villa met zwembad huren. We zijn er al uit dat we zeker poolverwarming erbij moeten boeken, maar zitten nog met een vraagje:?:. Is het in januari met poolverwarming wel lekker zwemmen of is het toch nog te koud? Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes, Oneofour

Volgens mij werkt de verwarming uitsluitend als de pomp aanstaat, meestal loopt de pomp een aantal uren per dag en ik denk dat in de nacht de pomp uitstaat en dan ook niet het zwembad zal verwarmen.

PENPE
21-11-11, 14:03
Klopt inderdaad ;-)

Oneofour
21-11-11, 14:52
Thanks voor de reacties!
Omdat we met 3 meiden alleen reizen, denken we na een tip van Penpe aan Coral Cay resort ipv een villa- dus geen zwembad maar "sudderen" in een hot tub:-D. Scheelt weer de extra verwarmingskosten, ligt dicht bij de 192 & parken, we weten vooraf waar we terecht komen + gated community, lekker veilig idee.
Waarschijnlijk dus geen villa, maar dat haal ik in juni wel weer in als ik met m'n man in Florida ben;-).
Groetjes, Oneofour

riwi
21-11-11, 17:59
Volgens mij werkt de verwarming uitsluitend als de pomp aanstaat, meestal loopt de pomp een aantal uren per dag en ik denk dat in de nacht de pomp uitstaat en dan ook niet het zwembad zal verwarmen.

Bij ons vertelde men dat hij van 9-17 uur aan zou zijn, maar hij sloeg om 5.00 uur 's morgens aan tot ver over 23.00 uur. Zwembad was hierdoor heerlijk op temperatuur, maar daar betaalde je wel $30 per dag voor. Was het uiteindelijk meer dan waard. Wij zaten in Windsor Palms een gated communitie en het was er heerlijk.:-P

jastsali
21-11-11, 23:34
hij sloeg om 5.00 uur 's morgens aan tot ver over 23.00 uur. Zwembad was hierdoor heerlijk op temperatuur, maar daar betaalde je wel $30 per dag voor
Da's 18 uur per dag pomp en heater aan. Dan moet er voor de eigenaar geld bij. :shock: Misschien valt het nu in november mee omdat het met de nachttemperatuur nog meevalt en de zon overdag nog voldoende opwarmt, maar in dec. en jan. kan dat niet voor dat geld. Of had dit huis wellicht solar-heating?

Guus
25-11-11, 00:58
Volgens mij werkt de verwarming uitsluitend als de pomp aanstaat, meestal loopt de pomp een aantal uren per dag en ik denk dat in de nacht de pomp uitstaat en dan ook niet het zwembad zal verwarmen.
De pomp moet inderdaad werken om het zwembad te verwarmen. Deze laat namelijk het water circuleren en dat is nodig om het water uit het zwembad te pompen om het vervolgens via de heater weer terug te laten stromen naar het zwembad. Een behaaglijke watertemperatuur voor de winter is tussen de 80-85 graden Fahrenheit. Dat houdt in dat je gedurende de winter in Florida niet zonder zwembad verwarming kan. Het volstaat overigens om overdag het zwembad te verwarmen en het ’s avond af te laten koelen. Bij een nachttemperatuur van 40 graden Fahrenheit zal de watertemperatuur ’s nachts, zonder gebruik te maken van een afdekzeil, zo’n 5 graden zakken. Dit verschil heb je ’s ochtends met een goede heater binnen twee uur wel weer bijgestookt. De kosten van het verwarmen van het zwembad hangen af van heel veel variabelen (buitentemperatuur, ingestelde temperatuur, wel/niet hebben van een isolatie cover, soort heater etc.). Daar valt dus geen zinnig woord over te zeggen. Ik neem aan dat verhuurder wel ongeveer weten wat ze moeten vragen om op jaarbasis uit de kosten te komen.

riwi
27-11-11, 06:18
In ieder geval vond ik het al lang best. We hadden wel een pool cover erover heen gelegd en dat hielp nog meer. De temperatuur van het zwembad was als een warm bad. Heerlijk. Weet niet of dat normaal is, maar wij vonden het best.

pama
21-12-11, 18:04
Hallo, we hebben plannen om een villa te huren 1e week van mei 2012
Ik lees hier dat het water dan nog fris kan zijn, maar maakt het nog wat uit of het zwembad op het zuiden ligt? (begrijp dat er dan bijna de hele dag de zon opstaat)

Heb nl zojuist een offerte ontvangen van usafunvacations, zij vragen 175 euro voor de verwarming (1week)

Teleton
21-12-11, 18:29
Ik lees hier dat het water dan nog fris kan zijn, maar maakt het nog wat uit of het zwembad op het zuiden ligt? (begrijp dat er dan bijna de hele dag de zon opstaat) Tsja, dan ga je er van uit dat de zon de hele dag schijnt. En dat het niet regent......Gemiddeld wordt het in die tijd zo'n 23 graden

http://img838.imageshack.us/img838/8753/aaaaameitemp.png (http://imageshack.us/photo/my-images/838/aaaaameitemp.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Het is een keuze en zwembadverwarming is niet goedkoop.....maar wel de moeite waard. Wat heb je er aan als het water in het zwembad te koud is om er in te gaan. En reken er op dat in die periode, zeker na een paar buitjes koud regenwater, het even duurt voor de zon het water weer op temperatuur heeft.

corrus
21-12-11, 18:30
Ik neem in mei helemaal geen poolheat... het lijkt wel of het ieder jaar warmer wordt met de meivakantie... :D

mrjojo13
23-12-11, 11:36
Handige en leuke tabel? Waar haal ik deze vandaan zodat ik ook de andere maanden kan bekijken?

Greez Johan

Njit
23-12-11, 11:47
Deze:
http://www.weather.com/weather/wxclimatology/daily/USFL0372
http://www.weather.com/weather/wxclimatology/monthly/graph/USFL0372

Of deze: http://www.wunderground.com/NORMS/DisplayNORMS.asp?AirportCode=KMCO&SafeCityName=Orlando&StateCode=FL&Units=none&IATA=MCO

Guus
25-12-11, 02:32
Ik lees hier dat het water dan nog fris kan zijn, maar maakt het nog wat uit of het zwembad op het zuiden ligt? (begrijp dat er dan bijna de hele dag de zon opstaat).
Het bedrag vind ik persoonlijk vrij hoog. Zeker voor het formaat zwembaden die meestal bij vakantiehuizen aantreft. Los van de prijs zou ik in ieder geval in mei nog wel voor verwarming kiezen. Als het een beetje tegen zit is het water te koud. In dat geval heb je helemaal niets aan je zwembad. Als er een jacuzzi bij zit dan is het trouwens een no brainer.

trails
25-12-11, 10:02
Ja, wij vonden het ook een hele smak duiten. Wij hebben nog nooit zo veel betaald voor poolheat. We letten daar trouwens wel op als we een villa zoeken. Aangezien we altijd in februari gaan kunnen we niet zonder poolheat.
Er zijn eigenaren die GBP 10 per dag vragen maar er zijn er ook die gerust het dubbele (of nog meer) vragen. En als je 3 weken gaat is het toch al gauw een verschil van GBP 210 en daar kun je andere leuke dingen voor doen.
(GBP omdat we meestal van Britten huren).

wehave
25-12-11, 10:21
175 euro is natuurlijk veels te veel geld voor 1 week.
Ik kan me wel voorstellen dat je dan twijfeld.
Ik betaal zelf 200 euro voor 18 dagen en dat is dan zwembad + jacuzi.

ietie
01-01-12, 16:14
Gebruikt usafun een vaste prijs voor zwembadverwarming of is dit afhankelijk van de plek waar de villa zich bevind?
Heeft zwembadverwarming wel zin als er geen poolcover is?
Wij hebben namelijk 1 keer getwijfeld om zwembadverwarming te nemen bij aankomst maar omdat er geen poolcover was toch maar niet gedaan omdat het naar mijn ideee niet zo heel veel zij had omdat de warmte niet blijft hangen `s nachts.

Guus
01-01-12, 17:07
Heeft zwembadverwarming wel zin als er geen poolcover is?
Wij hebben namelijk 1 keer getwijfeld om zwembadverwarming te nemen bij aankomst maar omdat er geen poolcover was toch maar niet gedaan omdat het naar mijn ideee niet zo heel veel zij had omdat de warmte niet blijft hangen `s nachts.
Met een goede verwarming is elk zwembad op temperatuur te houden. Zonder poolcover kost het alleen wat meer. Maar daar heb je geen last van als je alleen een vast bedrag betaalt.

Teleton
01-01-12, 18:09
Gebruikt usafun een vaste prijs voor zwembadverwarming Hmmmm, ik zou de vraag aan de organisatie stellen...... krijg je meteen het enig juiste antwoord, toch?

pama
01-01-12, 18:28
Bij usafunvac. heb Ik van 3 verschillende villa's een offerte gehad, bij alle 3 waren de kosten € 175,00.
Maar dit is nog peanuts! Navraag bij Arke; zij vragen € 250,00 per week voor zwembadverwarming!ongeacht welke villa!

We zijn inmiddels met een particuliere villa bezig in Indian Creek, deze heeft een prijs incl. zwembadverwarming van € 650,00, scheelt een stukje...

hannie
02-01-12, 23:01
Wij zitten nu in een villa met poolheat. de hele week is het zwembad lekker warm geweest en de overflow spa ook.
Als je de spa aanzet werd er steeds warm water in geblazen, en dat was heerlijk. Gisteren was de spa zo heet dat je er amper in kon gaan zitten.
Vandaag wordt er dus helemaal geen warm water in geblazen en is de spa dezelfde temperatuur als het zwembad.
ik heb de managment company gebeld en die zeggen dat dat komt omdat het buiten kouder is dan gisteren. en dat alles valt of staat met de buitentemperatuur. Nou is het 18 graden en gisteren 24. Zou dat echt daardoor komen?
Vorige week is het ook wel een keer 18 graden geweest en volgens mij was de spa toen wel warm.
Iemand een idee???

sjoerd
02-01-12, 23:13
Bij ons is de pool nog steeds dezelfde temperatuur als gisteren: Heerlijk warm. Uiteraard kan het zijn dat de verwarming op een andere manier wordt geregeld.
@pama: 250 euro/week is echt heel veel. Wij zitten nu in een luxe villa voor 550/week incl poolheat en trails zit in februari nog goedkoper.

Guus
02-01-12, 23:29
Gisteren was de spa zo heet dat je er amper in kon gaan zitten. Vandaag wordt er dus helemaal geen warm water in geblazen en is de spa dezelfde temperatuur als het zwembad.
ik heb de managment company gebeld en die zeggen dat dat komt omdat het buiten kouder is dan gisteren. en dat alles valt of staat met de buitentemperatuur. Nou is het 18 graden en gisteren 24. Zou dat echt daardoor komen?
Vorige week is het ook wel een keer 18 graden geweest en volgens mij was de spa toen wel warm.
Iemand een idee???
Normaal onttrek je het water van de jacuzzi, dat wordt dan verwarmd en gaat vervolgens weer terug in de jacuzzi. Op die manier kun je de jacuzzi heel snel heel warm krijgen. Bij ons is het geen probleem bij een omgevingstemperatuur van 10 graden Celsius de jacuzzi op 40 graden Celsius te krijgen en te houden. Wij hebben echter een gasheater en die werkt zolang het water vloeibaar is. Ik las laatst een stukje over lucht warmte pompen die warmte aan de buitenlucht onttrekken. Bij dergelijke pompen is het rendement hoger naarmate de buitentemperatuur hoger is. Het rendement is nihil indien de buitentemperatuur te laag is. Maar dan hebben we het over temperaturen die lager zijn dan 7 graden Celsius. De kans bestaat dat men in dit voorbeeld een dergelijk pomp gebruikt. Maar dan nog zou er met een buitentemperatuur van 18 graden Celsius er voldoende warmte beschikbaar moeten zijn om het water te verwarmen. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze niet of te weinig stoken. Wellicht net genoeg om het zwembadwater op temperatuur te houden.

trails
02-01-12, 23:38
Ligt het er ook niet aan of het verwarming op gas of elektra is?
De een blijft wel werken bij lage temperaturen (ik dacht die op gas) en de ander werkt bij te lage temperaturen niet meer.

hannie
03-01-12, 20:50
Net toch maar langs gegaan bij de management company. Na praten als brugman sturen ze nu toch iemand langs.
Ben benieuwd of het helpt.

hannie
03-01-12, 23:49
Pool onderhoud is zojuist geweest. Maar goed dat we thuis waren anders was hij onverrichter zake weer weggegaan. We hadden de spa aangezet, en meneer
had al geconstateerd dat de spa werkte en wilde al weggaan.
Wim kon hem nog net vertellen dat het probleem was dat de spa niet warm wordt. Nu ging hij verder kijken en er blijkt een relais kapot te zijn. Wordt morgenochtend vervangen.
De aanhouder wint is hier wel van toepassing.
Of laat je niet met een kluitje in het riet sturen!!

Guus
04-01-12, 00:08
Maar goed dat je kunt vertrouwen op het advies van het management :^o.

ietie
04-01-12, 16:48
Bij usafunvac. heb Ik van 3 verschillende villa's een offerte gehad, bij alle 3 waren de kosten € 175,00.
Maar dit is nog peanuts! Navraag bij Arke; zij vragen € 250,00 per week voor zwembadverwarming!ongeacht welke villa!

We zijn inmiddels met een particuliere villa bezig in Indian Creek, deze heeft een prijs incl. zwembadverwarming van € 650,00, scheelt een stukje...

Ik heb er nog eens overnagedacht en hebben besloten het toch maar niet te doen, voor 2 weken vind ik het toch wel erg prijzig.

Schil
26-06-12, 11:59
ik ga volgend jaar in de Mei vakantie (27-04 t/m 11-05) naar Orlando
en heb vooralsnog geen Pool/Spa Heat genomen omdat ik er vanuit
gaat dat dit niet nodig zal zijn.

Ik heb al nagevraagd of het mogelijk is dat ik dit ter plekke doet mocht
het toch te koud zijn en dit was mogelijk.

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de mensen die ook rond deze periode zijn geweest (of gaan) of zij toch pool/spa heat gebruiken.

elstars
26-06-12, 13:24
Pool heat is niet nodig. Wij zaten dit jaar in precies dezelfde periode in Florida en het water was zonder verwarming rond de 30 graden. Heerlijk zo.

gonniegans
26-06-12, 22:21
Zoveel mensen zoveel meningen.. wij waren vorig jaar in de meivakantie (ook eind april, begin mei) en hoewel het erg warm was voor de tijd van het jaar (zo'n 35 graden overdag), vond ik het toch heerlijk als die poolheat om een uur of 11 's ochtends aanging. Maar ik geef direct toe: ik ben een koukleum en hou van een aangenaam badje.

Tini
27-06-12, 00:14
Vorig jaar zijn we laatste week april, eerste week mei geweest en hebben wel poolheating gehad. Volgend jaar gaan we weer in dezelfde weken en ook dan hebben we poolheating. Misschien was/is het niet echt nodig maar voor mezelf weet ik dat als het water geen lekkere temperatuur heeft ik er niet in ga. Dit jaar zijn we eind maart geweest en toen had je de heating echt wel nodig. In de nacht koelde het nog wel redelijk af.

Guus
29-06-12, 15:19
Zoals eerder aangegeven is dit erg persoonsafhankelijk. Persoonlijk vind ik een een temperatuur tussen de 75 en 80 F heerlijk. Dan koel je ten minste een beetje af als je in het water gaat. Zodra je echter in het water zit voelt het heerlijk aan. Voor deze temperaturen zul je onder normale omstandigheden geen zwembadverwarming nodig hebben. Die heb je echter wel nodig indien je gebruik wilt maken van de jacuzzi. Alleen al voor dit laatste zou ik dus wel voor zwembadverwarming gaan. Niets is lekkerder dan aan het eind van een lange vermoeiende dag even in de jacuzzi te zitten met een drankje.

gonniegans
29-06-12, 23:46
Maar die kan je toch ook los nemen? Wij gaan nu in juli en nemen alleen spa heating. Dat is ook goedkoper dan alles verwarmen

Guus
30-06-12, 02:02
Maar die kan je toch ook los nemen?Ben vooral bekend met ons eigen systeem. Dat is een verwarmingssysteem waarbij je kunt kiezen wat je wilt verwarmen (pool dan wel jacuzzi). Als je een gespitst systeem hebt dan is het nog simpeler. In ieder geval verwarming voor de jacuzzi.

Schil
30-06-12, 12:58
ik kan zelf idd ook een aparte verwaming nemen voor de jacuzzi geloof ik ,
dus mocht ik het toch te koud vinden dan zal ik het alsnog nemen

rolandino
30-06-12, 15:09
Is het niet zo (verbeter me a.u.b. als ik het fout heb) dat je 2 types situaties hebt?:

Zwembad met daaraan "vast" de jacuzzi? Beetje zoals dit:
http://www.vakantie-provence.be/verhuur_aubignan_02_mont_ventoux_zuid_frankrijk/zwembad%20nieuw/zwembad_aubignan%20%282%29.JPG
Waarbij je dus of alles moet verwarmen, of niks.

Als tweede optie heb je het zwembad met een losse jacuzzi, die je los af kunt dekken, en stoken.
http://www.huisentuinblog.com/wp-content/uploads/2011/07/Jacuzzi-500x375.jpg

Flufjuh
03-07-12, 17:00
Wij gaan vanaf 14 september drie weken naar Orlando en ik heb er eigenlijk geen moment aan gedacht om zwembadverwarming te nemen. Ik heb het idee dat het dan nog warm zat is, maar als ik de reacties hier zo lees begin ik een beetje te twijfelen. :)

gonniegans
03-07-12, 23:18
Rolandino - wij hebben de bovenstaande optie gereserveerd en is apart te verwarmen. Worden ook 2 verschillende tarieven voor berekend (alles of alleen jacuzzi/spa). Het ziet er wel iets meer afgescheiden uit dan op jouw plaatje, zie hieronder:
http://imagesus.homeaway.nl/mda01/58b85bfd58385af10f86603cdc78a9c8e8d90583

rolandino
03-07-12, 23:47
Okie, daar was ik namelijk wel benieuwd naar. Mooi dat het toch wel kan. Zelf alleen ervaring met los zwembad en losse jacuzzi bak. Het plaatje in mijn bericht komen dan ook van google, en niet van eigen ervaring ;-)

jastsali
04-07-12, 10:00
Rolandino - wij hebben de bovenstaande optie gereserveerd en is apart te verwarmen. Worden ook 2 verschillende tarieven voor berekend (alles of alleen jacuzzi/spa). Het ziet er wel iets meer afgescheiden uit dan op jouw plaatje, zie hieronder:

Bij zwembaden met jacuzzi is het niet vanzelfsprekend dat deze gescheiden verwarmd kunnen worden. Bij de meeste huizen is de standaard situatie dat het niet kan, tenzij de eigenaar extra heeft betaald bij de aanleg van het zwembad. De bouwmaatschappijen houden meestal de goedkopere optie aan, plaatsen een goedkopere heater en dus geen aparte spa heating. Het hangt af van het soort heater. Verwarmingen moeten na een aantal jaren vervangen worden, ze hebben immers niet het eeuwige leven. Het ligt dan aan de eigenaar of deze in een duurdere heater wil investeren. Bestaande heaters aanpassen kan wel, maar het hangt af van de situatie of dit mogelijk is. Niet alle heaters zijn aan te passen en het is bovendien behoorlijk prijzig. Bij ons kon dat gelukkig wel, maar het was wel een dure investering ($ 1350) dus dan begrijp je dat er heel veel huizen zijn waar gescheiden spa heating niet mogelijk is. We zijn echter wel tevreden want het voorziet in een behoefte.

Guus
11-07-12, 05:02
Bij zwembaden met jacuzzi is het niet vanzelfsprekend dat deze gescheiden verwarmd kunnen worden. Bij de meeste huizen is de standaard situatie dat het niet kan, tenzij de eigenaar extra heeft betaald bij de aanleg van het zwembad. De bouwmaatschappijen houden meestal de goedkopere optie aan, plaatsen een goedkopere heater en dus geen aparte spa heating.
Vreemd. Wat is het nut van een jacuzzi als je het water niet op de gewenste temperatuur kunt brengen? Ik kan begrijpen dat je geen gescheiden verwarmingssystemen neemt. Het is echter vrij eenvoudig om met wat kleppen en buizen de zaak zo in te richten dat je zowel het zwembad als jacuzzi separaat kunt verwarmen. Wij hebben zo’n systeem en dat werkt perfect.

jastsali
11-07-12, 20:49
Mee eens, alleen zijn er nu eenmaal systemen waar het alles of niets is, met andere woorden jacuzzi verwarming doet het alleen als ook de poolheating aan staat. Toen wij ons huis kochten hadden wij geen aparte spa-heating, wat overigens geen enkel huis in onze wijk standaard had. Het is iets minder simpel dan alleen een kwestie van kleppen en buizen. Wij zijn tevreden met de aanpassing en het werkt nu ook bij ons perfekt. Kijk hier voor meer informatie over spa-automation. http://www.crystal-clear-pools.net/services/spa-automation. Wij kunnen nu ons huis aanbieden met alleen spa heating en dan wordt het zwembad niet verwarmd. Gasten bedienen de spa met de timer-klok buiten op de muur, even wachten op de bubbels en dat de spa lekker warm is (half uurtje gemiddeld, er moet nu eenmaal een bak water worden opgewarmd) en daarna lekker relaxen.

Guus
14-07-12, 23:22
Toen wij ons huis kochten hadden wij geen aparte spa-heating, wat overigens geen enkel huis in onze wijk standaard had. Het is iets minder simpel dan alleen een kwestie van kleppen en buizen.

Er zullen ongetwijfeld honderdduizend verschillende opties zijn waarop dit is te regelen. Wij hebben gewoon 1 heater waarmee je verschillende temperaturen kunt instellen voor zowel het zwembad als de jacuzzi. Als je de jacuzzi wilt verwarmen dan druk je op de heater op de ‘jacuzzi knop’, past de waterloop aan (dmv het omzetten van twee kleppen => is dus echt zo simpel) en de zaak is binnen 10 tot 15 minuten op temperatuur (afhankelijk van de watertemperatuur). Ik kan me voorstellen dat dit te lastig is voor een huurder. In dat geval is het inderdaad handig indien je alles in werking kunt zetten dmv een druk op 1 knop.

Joontje
30-03-13, 10:16
Hoi,

ik lees allemaal berichten dat het nogal koud is in Florida (News13 en zo). Wij gaan eind april naar Kissimmee en ik ga ervan uit dat het dan wel weer is opgewarmd. Maar hoe zit het nu met het zwembad?

Normaliter nemen wij in mei geen pool heat omdat het water dan gewoon lekker is, maar met deze kou heeft het water natuurlijk geen tijd op te warmen. Of valt dat dan weer mee?

Hoe doen jullie dit? Nog meer mei-gangers die hierover hebben nagedacht?

Alvast bedankt voor het antwoord :)

Joontje

Ritchie
30-03-13, 10:44
Ik denk dat het dan niet meer nodig is.

mblokland
30-03-13, 13:35
Wij zijn vorig jaar van 28 april tot 12 mei geweest en waren blij dat we pool heat genomen hebben.

groennom
30-03-13, 14:15
Kun je poolheat niet ter plekke nog regelen? Kun je altijd ter plaatse even kijken of het nodig is.

mickmak
30-03-13, 14:30
Wij hadden ook poolheat van eind april tot half mei. De eerste dag stond hij nog niet aan maar dat was afzien.

Jackie

rolandino
30-03-13, 15:41
Er is een apart topic waar dit ook al vaker besproken is, echter kort samengevat: het is persoonlijk. De één wil een lekker verkoelend bad, de ander wil lekker genieten van een warm bad. Bedenk je wel, dat als je het niet neemt, het even duurt voor het water is opgewarmd, afhankelijk van het type verwarming, en natuurlijk ook de buitentemperatuur.

Joontje
30-03-13, 16:34
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad heel persoonlijk. Vorig jaar mei was het superlekker weer en was het water heerlijk (zwembad lag ook op het zuiden). Maar met deze 'record lows' wil ik toch het risico niet lopen. De zwempret is toch heel belangrijk voor onze vakantie. Ik heb de poolheat 1x ter plekke geregeld en dat was duurder dan vooraf plus het duurde even voordat het water was opgewarmd.

Dus ik ga het toch bestellen.

Groetjes,
Joontje

ilssse
06-05-14, 13:33
Wij hebben in jullie een villa met eigen zwembad.
nou nemen we ons zoontje van 8 maanden mee en die wil ook wel lekker met ons in het zwembad.
is het nodig om het zwembad te laten verwarmen? Of is het al best warm?

Familie Rust
06-05-14, 13:47
Live vanuit Florida... dus up to date informatie. Voor een kleine smurf van 8 maanden is het wat frisjes. Mijn ervaring met zwembadverwarming is dat het meestal niet echt veel zoden aan de dijk zet en aardig aan de prijs is.

ilssse
06-05-14, 13:59
Oh dus zoveel warmer wordt het niet als je het laat doen?
Het is inderdaad behoorlijk prijzig! (20 euro per dag) maar had het er wel voor over als het dan lekker warm is voor mijn kleintje.
iemand anders er ervaring mee?

marjolijne
06-05-14, 14:03
Vorig jaar hadden wij (in Mei) geen zwembadverwarming.
Na een dag regen was het bad ijskoud.
Dit jaar wel zwembadverwarming heerlijk.
Ook na regen lekker kunnen zwemmen.

Ik vond het een groot verschil met en zonder verwarming!
Maar dan heb ik het wel over Mei!!

Bieg
06-05-14, 14:43
Ook live vanuit Florida. Wij hebben hem aan staan op 87F. Erg lekker. Wel 's avond afdekken met de solar cover. Dit maakt dat je niet veel hoeft bij te warmen omdat er weinig verloren gaat.

laanvdj
06-05-14, 15:06
Hier ook live vanuit Fl.
wij hebben het wel en we hebben het ook nodig gehad.
vind het net iets aangenamer van temperatuur en idd na een regenbui is het water een stuk kouder.
ook zijn de nachten nog niet zo warm, dus koelt het ook snel af.

PENPE
06-05-14, 21:37
Wij gaan altijd in April en September en boeken standaard iedere keer ook poolheat, echt ideaal want als je het niet zou doen is het water ( ook in de zomer ) na een dagje regen of een frisse nacht niet echt comfortabel meer te noemen.

elstars
07-05-14, 12:30
Wij zijn in alle seizoenen wel een keer geweest en hebben altijd verwarming erbij gehad behalve een keer in juli, toen was het echt niet nodig en bleef het water 28 graden!!
Het kan idd best nog wel koud zijn in (vooral) het voorjaar. Zeker als ook het zwembad op het Noorden/Oosten ligt.
Solar heating heeft alleen zin als het echt zonnig is en haalt (meestal) niet dezelfde temperatuur als "gewone" zwembadverwarming. (althans mijn ervaring).
Maar nou moet ik wel zeggen....wij zijn koukleumen!

Ritchie
07-05-14, 16:19
WIj hebben in 2011 ook in een villa gezeten (september) hebben geen poolheat genomen.
Wij vinden het water dan heerlijk, een lekkere afkoeling, ook na een regenbui of langere periode van regen, het water koelde niet heel erg af.
Maar dit blijft erg persoonlijk.

Jessica0309
29-11-16, 20:08
Hoi allemaal,

wij gaan juli/augustus 2017 naar Florida en hebben daar een villa gehuurd met zwembad en jacuzzi. Nou weet ik wel dat het verwarmen van het zwembad niet nodig is, maar ik twijfel nog heel erg of ik bij de jacuzzi verwarming bij zal boeken. Ik vind het zelf altijd wel lekker om in een warme whirlpool te stappen maar is dit niet te warm met de zomertemperaturen?

ik lees graag jullie ervaringen hiermee.

groetjes Jessica

PENPE
30-11-16, 10:32
Meestal is de heater gecombineerd voor de pool en jacuzzi, dus apart boeken voor de jacuzzi zal hoogstwaarschijnlijk niet gaan. Wij boeken standaard altijd poolheat erbij, ongeacht de periode wij gaan. Vooral als het in de avonden wat koeler is blijft het toch een heerlijk gevoel als je in de pool springt die een 'comfy' temperatuur heeft, en dat geldt natuurlijk helemaar voor de hot-tub. :p

Houdt er wel rekening mee dat bij zeer hoge temperaturen de kans aanwezig is dat de poolheater niet werkt. Wij hadden dit vorig jaar Juni (maar toen was het ook 44 graden... ), de verwarming van de hot-tub werkte echter wel gewoon.

En als je eenmaal een heated pool hebt gehad, dan wil je niet meer zonder ;-)

Jessica0309
30-11-16, 10:36
Dank je voor de reactie. We hebben al wel geïnformeerd naar de verwarming en de jacuzzi kan evt apart verwarmd worden. Dus was benieuwd of het niet te warm zou worden, maar zal vooral s avonds gebruikt gaan worden.