PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Almeretoppers: dec 2007



almeretoppers
25-12-07, 06:09
Beste Forum bezoekers,

Misschien iets wat wij terug kunnen doen voor alle leuke en aardige tips die wij gekregen hebben van allemaal hier, vandaar dit live verslag.
Met grote dank aan een of andere buurman hier in Legacy park Davenport.
Die heeft namelijk een onbeveiligd netwerk voor mij openstaan.:-$
Dus zolang het goed gaat, komt er elke avond wat bijgeschreven op ons dagboek.

Eerst nog heel even voorstellen dan maar.
Almeretoppers zijn een echtpaar met 2 kids meisje 16 jr en zoon 12 jr.
Het is voor ons de eerste keer Amerika en dus ook Florida.

23-12-2007:
Wij wilden op aanraden van velen op tijd inchecken dus om 08:00 uur bij de balie van UA ingechecked, Mede ook omdat we wilden proberen een wat ruimere plek te krijgen i.v.m. onze dochter die het nodig vond om 10 dagen voor onze reis naar Florida nog even een ongeluk te krijgen met haar Scooter, wat eindigde met 6 hechtingen in haar knie, wat maar niet goed genezen wil.
Vrijdag voor de vakantie mochten de hechtingen eruit maar niet teveel buigen mocht ze haar knie.
Bij de Balie van UA direct begrip voor haar en onze situatie en kregen zonder bijbetaling direct Economy plus aangeboden. Terwijl de Stewardes ons 2 minuten daarvoor nog vroeg om de volgende dag te reizen i.v.m. overboeking van het vliegtuig. Ze begreep direct dat wij daar niet op ingingen, nadat ze de zure gezichten van de kids zag.
Koffers en beauty case in het ruim en lekker bijna zonder handbagage op tijd de lucht in 12:20 uur nl tijd.
De Vlucht viel ons allen erg mee, was voor ons na turkije het langste wat we ooit gevlogen hadden. In het vliegtuig alvast de door ons gevreesde Visa Waiver ingevuld en het witte formulier( nee we brengen niks binnen in amerika, we gaan alleen maar halen met die lage dollar) alles dus nee ingevuld.
Bij aankomst op Washington tot op 50m1 van de grond was er nog niks te zien van de mist, viel het ons op, dat het een beetje achterhaald vliegveld is. Dat werd mij later ook nog door een enthousiaste amerikaan mede gedeeld. In ieder geval we hadden tijd genoeg om over te stappen (dachten we) landing 02:55 us tijd en vertrek naar Orlando 04:55.
Ja dat dachten we dus, de eerste attractie stond al op ons te wachten in de USA. De rij voor de immigration dienst Pffff. Het viel ons op dat nog veel mensen de bewuste formulieren nog niet ingevuld hadden en druk aan het schrijven waren in de rij, zeker omdat een vervaarlijk uitziende chef iedereen zonder ingevulde formulieren zomaar weer achterin de rij plaatste, lekker als je 3 kwartier gewacht hebt op je beurt:sad:.
Maar goed wij dus wel door, zonder moeilijke vragen.
Dan weer je koffers van de band halen en zelf doorbrengen door de douane, wat een verhaal zeg weer dat protocol van strippen cq (schoenen uit) e.d. dan je koffer zelf weer afgeven aan een pesoon die bij een soort Xray staat. En nu maar hopen dat je koffer in het goede vliegtuig gaat, want allerlei vluchten komen er tegelijk doorheen bij die douane.
Nou na alle tijdverdrijf nog net op tijd voor de volgende vlucht, alleen bleek die "gellukkig" vertraagd te zijn. Ook moesten we wachten omdat er een andere doorvlucht naar Tampa cecancelled was, dus er werden wat mensen bij ons in het vliegtuig toegevoegd.
Affijn een uurtje later dan geplanned, weer de lucht in om daarna om 21:00 uur te landen. Daar ging het supervlot en na de koffers opgehaald te hebben direct als de brandweer naar de Alamo desk voor onze auto, ja dus, alleen is het wel hoog seizoen dus he en er stond weer een welbekende rij mensen. Dus na weer 3 kwartier, eindelijk bij de desk. En wat denken jullie ja hoor, proberen ze alsnog de auto te upgraden terwijl ik reeds gemeld had dat ik vanuit n.l. al gedaan had. Ja maar een Hummer is ook mooi hoor zegt de alleraardigste dame achter de desk. Nou niet voor mij dus, ik hou het lekker bij de bestelde trailblazer!!
In de garage, dus ook door de drukte moet je zelf op zoek naar je auto, in geen velden of wegen geen trailblazer te vinden. En toen werd ik na 20 uur reistijd achter de rug, even lichtelijk ge-irriteerd op een chefke daar.
Ja neem die toyota maar.. Helemaal
niks toyota ik moet en zal die auto krijgen die ik gereserveerd heb.
En ja hoor helemaal van een achteraf plek wordt hij uiteindelijk opgehaald nadat ze in de gaten kregen, dat ik zelfs in engels de boel plat kon krijgen.
En ja dan op naar Davenport Legacy park. Ik had het adres in n.l. al in de tomtom gezet, dus dat ging soepel. Let wel op allen het vinden van de satelieten duurt wel ff als je hem aanzet daar. Om 23:00 uur aankomst in de Condo. En toen ging na het binnenzetten van de koffers, ook bij ons het lichtje uit. want ja volgende dag moet er eerst wat eten komen, want er was echt niks in het huisje aanwezig en ook het water wisten we niet of het te drinken was!!.

almeretoppers
25-12-07, 06:48
24-12-2007:

Allemaal vroeg op, van alle spanning en emotie waarschijnlijk.
En ja na even heel snel de koffers uitgepakt te hebben. Nu eerst op zoek naar ONTBIJT en snel een beetje. Wij dus sturen op de 192 geloof ik een stukje terug waar veel neon brandt, daar moet toch wat te vinden zijn dachten wij. En wat denk je zie ik toch opeens een bekende naam van een tent die ik op het forum eens tegenkwam. Perkins werdt het en ja het viel zeker niet tegen !! Eerste ontmoeting met de amerikaanse cultuur, Alice blijft maar herhalen, dat ze het nog steeds vind of ze in een film mee speelt zo onwerkelijk vind ze alles nog. Alleraaardigste jonge dame die een verhaal begint op te hangen over wat ze allemaal wel niet in de aanbieding heeft, echt lache hoor met mij konstant als tolk voor mjin vrouw, die er ruiterlijk voor uitkomt er helemaal niks van te kunnen volgen. Dus ik mega orange jus en de kids een emmer cola ( ja vakantie) normaal mogen ze het niet hoor. Ik vraag dus aan die dame wat raadt jij aan, dan doe ik dat. soms moet je risico's nemen in je leven toch. En na een kwartiertje kwam er toch een prachtig mooi gekleurd gebeuren op tafel, wat ook heeeel goed weg te krijgen was en ja iedereen vond alles lekker, alleen die emmer cola viel een beetje te zwaar op de maag van mijn zoon Mike, die prompt de hele dag misselijk is gebleven.
In Perkins kwamen een alleraardigst stel tegen uit holland, die we de dag ervoor ook al gespot hadden tijdens de reis. Dus even gevraagd of ze bekend waren in FL. ja dus ze waren voor de 5e keer dit jaar zelfs voor de 2e keer in 1 jaar. Dus binnen de kortste keren hebben we ze helemaal leeggezogen met info die we nog konden gebruiken lol. En op naar PUBLIX voor de eerste levens behoeften, zoals haarcreme, watjes en zonnebrand.
$ 143,- verder alle bende naar de koelkast gebracht en op naar Magic kingdom, ja we zijn er nu toch. 12:30 uur Daar aangekomen na vele ahs en ohs achterin de auto, eerst onze voucher voor de park hopper ingewisseld, echt alles wijst voor zich daar hoor en amazing die vriendelijke werknemers van Walt D. daar op parking Grumpy 116 stonden we en moesten we goed onthouden zei de chauffeur van de tram daar. Nou a/h eind v/d dag wisten we waarom ( echt niet normaal wat een auto's daar staan zeg)
Een gekkenhuis binnen in magic kingdom, ja we waren gewaarschuwd kerst is hoogseizoen. Maar toch viel het ons ondanks de drukte niks tegen, ze regelen het toch allemaal wel goed die mickey vrienden daar.
In 4 goede atractie's geweest Kerst parade van afstand van 1 m1 kunnen zien in frontierland, dus om 19:30 hadden ik en mijn rug het wel gezien daar. Dus hop even wat eten en naar ons holletje. Maar ja het is wel kerst avond ja, dus bijna niks meer open zelfs in kissimmee en echt zitten ergens hadden alice en kids geen zin meer in, dus het werd een Denny burger to take away, ja MC Donalds was dicht ja.
Wel apart zo op kerst avond met een cheesburger op tafel, die trouwens niet verkeerd was.
toen een heel handig dingetje gezocht in de koffer..... Een nederlandse 3 weg stekker en een verloop stekker voor USA, zodat ik en op de laptop kan en mijn foto toestel kan opladen en mijn telefoon kan opladen. En wat was mijn dochter blij dat we netwerk verbinding hebben !!!! ja alleen wel even opletten dat het thuis 6 uur later is, dus op msn is weinig meer te beleven.
Bye the way nog een handig iets voor de niet zo ervaren USA Gangers.
Telefoonkaart van Ekit thuis in n.l opwaarderen en hier goedkoop bellen.
je krijgt een accountnr en pincode en huppakee ik geloof iets van 0,10 ct per min. Als ik de afrekening krijgt volgt die op het forum ok.
en nou is het ondertussen 23:40 us tijd en morgen weer ontbijtje van het forum plukken bij waar vind ik een goed ontbijt ???
greetzzz

almeretoppers
25-12-07, 16:01
Hoi forum bezoekers,

Hier na wat gepuzzel door mijn dochter, de eerste foto's op picassa.

Oh ja nog een leuke anekdote die ik vergeten was te melden.
Na aankomst in orlando reden we via de tolweg naar davenport. En stom van mij, had ik geen enkel kleingeld bij mij om de tolweg te voldoen $ 0,50
Affijn na enige tellen kwam er een grote pick up achter mij staan met 2 hells angels kopietjes. Ze deden hun raam open en gaven mij de benodigde $ 0,50 om door te kunnen rijden. Na een hartelijke dank van mijnerzijds vervolgden wij opgelucht onze weg. Pffff.

En nu op naar een of andere mall om een eerste indruk te krijgen.


http://picasaweb.google.nl/Lessiej/Amerika

We hadden medelijden met de kerstman om met 25 graden in dat pak gehesen te worden.

Greetzzz van ons

almeretoppers
26-12-07, 03:11
Dag 3, 25-12-2007, Jawel 1e kerstdag.

Vanmorgen wederom vroeg op, zal het dan toch met een jet lag te maken hebben. Of komt het door het bed wat akelig veel geluid produceerd, door het vele plastic wat erin verwerkt is ??
We houden het maar op het eerste, Nou het was dus de bedoeling om vandaag naar The Premium Outlet te gaan, echter na alles ge installeerd te hebben TomTom e.d. flyers mee en van de kids de inhoud van de spaarpotten. Komen we er na een heldere ingeving, nadat ik net Eric zijn antwoord had gelezen, dat bij hem in the states alles dicht was op 1e kerstdag, op de folder van premium achter, dat ze 1e kerstdag gesloten zijn . En van mij mogen ze hoor, het is en blijft toch een byzondere dag en dat werdt het voor ons ook achteraf. Dus eerst maar even een licht ontbijtje scoren, de kids hadden thuis al broodjes geroosterd met jus 'd orange.
Dus binnen 1 minuut unaniem besloten om dan toch maar een park te doen, maar dan in een andere versnelling dan gisteren. En het is geworden Animal Kingdom. Onderweg kwamen wij langs de Dunkin donuts met een schreeuwerige souvenirshop ernaast. Alice en Leslie mochten nu voor het eerst eens bestellen. Dus zie de later bijgevoegde foto's. Nou dat komt goed hoor, de rij werdt langer en langer, maar dat mocht de pret niet drukken, de medewerker lachte vrolijk mee en de rij mensen vonden het ook erg vermakelijk hoe ze stonden te stamelen hoe ze hun classic breakfast wilden hebben baggle, croissant of wat dan ook. En ja ik had mij even verderop verdekt opgesteld om het van een afstandje heerlijk te bekijken, lachen hoor. in plaats van 1/2 dozen a $ 4,99 gingen ze op aanraden van meneer met a dozen voor $ 1,- meer op pad ja en die kerstversieringen erop zien er ook zo leuk uit. Ik kreeg een heerlijk broodje met ei/bacon/kaas topding. Ook lekkere koffie erbij en we wisten meteen, dat deze dag goed ging komen.
Niet al te druk 20 minuten voor een attraktie valt mee toch. Dinosaur in dinoland, helemaal ok, De nieuwe show van nemo, machtig mooi gemaakte kostuums en decors, komen we toch bekenden tegen uit almere, die al 4 keer geweest waren. Zitten om de hoek bij ons in higlands reserve. dus na een tip van hun op een holletje naar Kilimanjaro Safari, te laat stopt ie na de parade van 04:00 uur en die duurt tot 04:30, die doen we dan nog wel op een andere dag. Maar eerst onze fastpas inruilen voor een rit met de Expedition Everest wachttijd 60 minuten, wij met 4 minuten in een karretje door onze fastpas dus. Wat een geweldenaar, heerlijk om je kids voor je zo te zien gillen, normaal van die grote monden, maar nu even niet. top kerstmaal naar binnen gewerkt bij Pizzafari, was echt goed te doen hoor.
Om daarna niet meer naar downtown te gaan vanwege de versleten voeten en rug, maar lekker besloten om op huis aan te gaan.
Want morgen staat mij een echte beproeving te wachten, dus shoppen bij premium outlet en zo mogelijk doortuffen naar Daytona Beach, want ja de weersvoorspelling is 25 graden morgen, vervelend he !! En de dames hebben niet voor niets de bikini's mee ja. En ik wil wel 's die bak het zand injagen tot zijn assen.
Foto's volgen

Greetzzz. de Griswolds Live uit Florida

almeretoppers
26-12-07, 16:24
Goedemorgen allemaal, 26-12-2007 09:00 uur

Vanmorgen ik en ik alleen goed geslapen en om 07:30 wakker.
de Rest van het gezin iets minder goed geslapen, want de buren hadden een feestje, zodat ze allen om 03:15 wakker werden van luide muziek.
De Buren voor dit moment (een groepje jongeren) vonden het nodig om keiharde muziek te draaien midden in de nacht, wat uitmonde in iets van een opstootje dat om 05:00 uur escaleerde tot een einde van het feest.
wat een verhaal zeg pfff. Alice heeft mij maar laten liggen in de angst, dat ik er misschien wat van zou zeggen.
Maar nu alles rustig, dus gewoon verder met de vakantie dan maar.
Zo op naar de premium outlet en daytona beach.
Het was akelig mistig rond 08:00 uur, maar dat zal wel komen omdat ze voor vandaag minimaal 25 Graden voorspeld hebben, nu op het moment dat ik weer de beschikking over de laptop heb, is het stralend weer.
Alles weer ge uploaded met picassa.
Onderstaande foto's zijn dus gisteren gemaakt in Animal kingdom en bij Dunkin Donuts. En ja dat is de Auto Pieter, zelfde als die jij had eerder dit jaar. We hebben wel, ondernemers als we zijn rondgekeken wat hier nog gebracht kan worden van goede handel. Alice wil voor de ietwat vollere medemensen hier het boek van Sonja Bakker laten vertalen en introduceren, tevens Wil ze wel een programma alszijnde de "mode politie" opzetten hier want ondanks dat je wat steviger bent, draag dan iets wat niet te strak zit. Foto volgt !!!
En ik sta te kijken van de erbarmelijke slechte kwaliteit van sanitaire artikelen. Op het eerste gezicht lijkt het netjes, maar kwaliteit van lik me vessie het sanitair.
Greetzz van de Griswolds

http://picasaweb.google.nl/Lessiej/Amerika02

almeretoppers
27-12-07, 06:47
Woensdag 26-12 23:05

En ja hoor, we weten nou hoe het is shop till you Drop !!!
Mannen laat je niet over halen om naar de Premium Outlet mall te gaan.
De vrouwen kregen spontaan vlekken in hun nek toen we de parking opreden vanmorgen. Mijn vermoeden leek werkelijkheid te worden, hoe dichterbij we kwamen, leek het wel of we naar een Disney park reden zo druk het was met auto´s.
En ja hoor echt een gekkenhuis daar, alsof het voor niks is in de Ralph Lauren winkel, Tommy hilfiger, Guess, en ga zo maar door, in sommige winkels moet je gewoon langs afgezette lijnen naar de kassa alsof het alweer een top attractie is bij disney `ja voor de vrouwen misschien wel`maar niet voor mij, het mannetje dat erachteraanloopt met een watergekoelde creditcard, zo snel als ze dan zijn met inslaan. Ook de tassen worden steeds voller en meer, waar ik mee geparkeerd wordt op e.o.a. bankje in de buurt. En ga ik jullie vertellen wat ik gescoord heb als man... 1 spicy chicken Burritto op het Food court. Ook een verhaal apart hoor. alle vreetschuren bij elkaar geplaatst en een gekkenhuis, zo niet erger dan in de shops. Na de belofte van mij, dat we een keer teruggaan op een beter moment. Ze zijn toch tot 23 uur open. Heb ik het beperkt kunnen houden tot 01:30 pm. want ja het was de bedoeling om ook nog naar Daytona Beach te scheuren toch ???
Alleen TomTom gaf aan dat we er 1,5 uur over zouden doen, dus kwam ik met plan B. Ik wilde ff sturen en de dames uitrusten, dus ben ik naar Winter Park gereden. binnen een half uurtje van de winkel hel in de winkel hemel.
Lang schitterende binnenwegen, nee geen tolwegen tomtom.
Komen we aan in een Plaatsje dat volgens de dames zo door kon gaan als decor van desperate houswifes.
Machtig mooi en echt te mooi, dus ook echt Amerikaans volgens mijn begrippen dan.
"Kenny G" uit de speakers op straat op een sereen geluidsniveau.
Eerst de PET shop in, zoiets als de albert heijn, maar dan voor beesten.
Ze blijven je verbazen de yanks, Leslie een honden shirtje gekocht met bont kraag ( waar gaat het allemaal over) helemaal top volgens haar.
Foto's volgen weer als leslie op is.
Maar op tijd naar huis, want vanavond stond er nog iets op het programma (ja slapen doen we thuis in nederland wel weer) Om 06:30 pm worden we verwacht bij Arabian Nights.
Op tijd aangekomen aldaar even gedoe met de reservering vanuit nederland, het leek of ze die voor het eerst zag. Maar ja dan komt je brutaal streetwise engels weer eens lekker van pas.
Dus wij met VIP Buttons naar binnen "tip betaal nooit voor een upgrade het is het niet waard" verder leuke show gezien op z'n Amerikaans, Turbo Food "niet slecht en voedzaam" alice en ik kunnen er wel om lachen dat tempo en commercieele gedoe. Foto's moeten we ook niet, die maken we zelf wel voor $ 25,-. koop je zowat 3 megapixel toestel voor.
Affijn show was wel aangepast voor de kerst dus "ho ho ho" was er ook.
10:30 pm weer buiten en naar huis.
Er moet mij wel even wat van het hart, ik vind die amerikanen echt leuk.
Vooral als ze zo'n oude H... als ik tegenkomen hebben we de leukste gesprekken. Een verhaal wil ik jullie niet onthouden van een gesprek dat ik had met 2 mannen in een rook hoekje bij Animal kingdom gisteren.
Ja Hollaand ken ik wel zegt er 1, daar is toch 20 jaar geleden Vlaardingen ondergelopen !!! Hmmmmmm zeg ik, mafkees niet goed opgelet op school dat was 30 jaar eerder en het was Zeeland !!! Wij lachen met z'n allen, maar ze konden mij wel vertellen dat ze in nw orleans hulp hadden ingeroepen van The netherlands. Toch leuk dat ze ons daar van kennen.
Nou ik ga Mijn holletje in en hopen dat de buren uitgefeest zijn, anders moet ik toch morgen ff een magnum scoren bij de wallmart.

Greetzzz van Robbie Griswold

almeretoppers
27-12-07, 15:14
Donderdag 27-12 07:55

Uitgeslapen vanmorgen, ik was wel wakker om 06:00 uur. Maar ik heb mij zelf gedwongen om nog even te blijven liggen.
Leslie helemaal blij want de wond van haar ongeluk is nu echt mooi dicht aan het gaan. En ja morgen gaan we naar Discovery cove alwaar ze met Dolfijnen gaan zwemmen. En dat is een lang gekoesterde wens van de kids, dus die is in ieder geval goed gemutst.
Ik word wakker met het gevoel of we hier al 2 weken zijn en eigenlijk is het pas 4 dagen. Voel mij een beetje een jappanner die een Europa tour doet in 7 dagen, Wat is hier veel te beleven zeg en je wilt niks missen.
Dus wat dat betreft heeft het florida forum ons iets teveel informatie gebracht. Fastpass hier, Fastfood of Mega mall daar om maar niks te missen van het circus hier. Vandaag wilde ik perse 's morgens weer een amerikaans breakfast doen en het wordt Sizzlers of Cracker Barrel,
Foto's worden zo geplaatst.

Greetzzz de Griswolds

almeretoppers
28-12-07, 04:53
Donderdag 27-12 09:15 pm

Njit, ik ben niet zo handig met pc's. Dat soort dingen moet ik aan mijn dochter overlaten, maar die is na een dagje MGM zojuist als een blok in slaap gevallen.
Dus morgen gaan we het proberen.
Ja dat was het dus, vandaag gestart zoals ik wilde met een ontbijt buffet bij sizlers.
Redelijk op tijd op pad gegaan, om 09:15 weggereden om toch een half uurtje te doen over een stukje van misschien 8 km, maar met een stralend zonnetje en de airco aan, ja het was stralend weer hier vanmorgen al.
Aangekomen bij sizlers, stond er een rij buiten, zodat de rest van het gezin begon te sputteren, ja maar daar gaan wij niet in staan. Ik uitgelegd, dat het hier vrij normaal is omdat iedereen naar zijn plaats gebracht moet worden, ja ja pap je wilt hier gewoon perse eten!!
Ik toch de auto geparkeerd, en ik kreeg gelukkig gelijk. We waren met een minuut of 5 naar binnen en kregen een prima plek binnen en toen viel het ons op dat het binnen ook lekker liep, niet vol en het buffet ook goed te bereiken. En wat ik toch wel altijd lekker vind aan een buffet, is dat als je met kids gaat ze eerst even kunnen bekijken wat er aantrekkelijk uitziet, voordat ze iets pakken. bij een a la carte restaurant is het toch vaak zo dat de plaatjes op de kaart iets anders eruit zien dan werkelijk op hun bord verschijnt, en ja dan is het bij die van ons na 1 hap, ik vind het eigenlijk toch niet zo lekker. Nou dat is bij sizlers dus niet het geval, allemaal lekker gebunkerd en uitgeprobeerd en zowaar alles netjes op.
Zo dus de dag mocht beginnen !!!!!!
Nou en die kwam er, MGM stond dus op het programma, Druk Druk Druk en Hot Hot Hot, oeps toch de verkeerde dag uitgekozen, eerst weer een fastpass geregeld voor de tower of terror om 12:00 uur gehaald en konden komen om 06:30-07:30 en ik kan je vertellen dan is het druk ofwel 100 minuten wachten. Ja daaaagggg ik heb nog meer te doen, dus lekker rondgelopen daar nog wat mindere attractie's bezocht waar je niet al te lang hoefde te wachten Muppets 3D helemaal leuk vooral de oudjes op het balkon. Parade helemaal leuk weer in kerstsfeer en per ongeluk helemaal voorraan op top plek.
Toen naar High school musical 2, even wat gegeten en om 17:00 uur plaats genomen in het grote Fantasmic Theater, ja want daar moet je 90 !!! minuten voor aanvang aanwezig zijn voor een goede plek, maar dat is geen straf hoor alles voorhanden, drinken en eten kan je bovenop halen, dus de rest v/d fam kan blijven zitten, pa af en toe een peukje roken om de hoek in de rokers zone, dus die 90 minuten zijn zo om. Ik heb even een beetje zitten tellen en volgens mij kunnen er zo'n 5000 man in die arena.
Ook nog even meegedaan met een Amerikaanse Wave met jel en alles wat de amerikanen er nog bij schreeuwen.
Machtig mooie show (echt doen) maar dan komt je ritsratsklik 7.2 megapiksel camera toch wel wat tekort om knappe plaatjes te schieten.
Na de Show direct naar de Tower of Terror, Alice bleef toch maar beneden wachten, dus konden wij nog een passant blij maken met een fastpass.
Attractie was leuk, maar ik ben blij dat ik er niet 100 minuten voor in de rij moest staan, want dan was ik echt niet blij geweest. Nu binnen 3 minuten binnen, lekker hooorrr.
Daarna als een speer naar huis gereden omdat morgen D day is waar de kids al maanden zo niet jaren naar uitkijken. Ja Discovery Cove Zwemmen met dolfijnen. Dus even alle baterijen opladen, TomTom instellen, want morgen wil ik er perse om 07:45 zijn, zodat ze op tijd kunnen inchecken.

Groetjes De Griswolds

almeretoppers
29-12-07, 05:08
Vrijdag 28-12-2007 09:15 pm.

Vannacht geen oog dicht gedaan, mijn maag totaal van streek van een kalkoen bout (die er toch zo lekker uitzag) in MGM studio. En ja was vergeten mijn maag tabletten in te nemen. "tip voor de mensen met een zwakke maag" zorg voor tabletten want het eten is wel even wat anders dan de "gezonde hollandse pot".
Maar goed de wekker ging om 06:30 want we hadden gelezen dat je een uur voor openingstijd aanwezig moest zijn bij "Discovery Cove" Dus zoals wij altijd op tijd zijn, nu dus ook om 08:00 uur gearriveerd. Lekker rustig nog op de weg en met 20 minuten waren wij er.
Heerlijk rustig nog op de parking en konden als een van de eerste inboeken voor de Dolfijnen tijd. Ik had het uit voorzorg toch maar in nederland geboekt via onze reis agent. We werden weer hartelijk welkom geheten en kregen een rondleiding met perfecte uitleg van wat de dag ons zou brengen. Eerst nog voldoende tijd om luchtig te ontbijten en om 09:00 uur werden we verwacht voor een kleine toelichting en video presentatie, waarna de kids met een kleine groep het water in mochten. Ik alles vanaf een mooi plekje alles gefilmd en Alice vanaf de kant gezorgd voor wat extra foto's, want ja we blijven nederlanders he.
Het park straalt een enorme rust uit, wat wel even goed uikwam, na de hectische dag van gisteren. Het is een prachtig aangelegd park met super facilteiten Eten drinken alles inclusief wettsuits Handdoeken, Snorkels met duikbrillen en knap spul, wat wel goed past. Ook mocht je na afloop als souvenir de snorkel mee naar huis nemen. Het is dan wel de duurste attractie van de omgeving, maar ik vind het elke euro of dollar waard.
vanaf 11:30 tot 03:00 pm kan je een lunch krijgen waar je U tegen zegt. En niet om iets vervelends te zeggen over al het andere eten wat wij gegeten hebben in Amerika, maar dit was tot nu toe de beste maaltijd van de afgelopen dagen. Steamed Zalm met pesto is aan te raden. Goede salade erbij wel 6 soorten bier om erbij te drinken en wat al niet meer zij.
Ook hier weer akelig vriendelijke werknemers, die er alles aan doen om het je naar je zin te maken. Echt ze kunnen het wel hoor die Amerikanen, wat ziet alles er daar gelikt uit.
Met de roggen gezwommen in het kleine bassin, en daarna met Mike met snorkel en al het grote bassin ingegaan om tussen de echte kanjers van vissen in te gaan zwemmen. Niet gelogen roggen met een spanwijdte van max 2 m1 zwemmen er rond en hele scholen vissen, je schrikt je af en toe rot als er opeens zo´n grote zwarte schaduw onder je door schiet "MACHTIG GEWOON" Alice ook met snorkel en al op naar het haaien bassin
Als je het niet weet dat er glas tussenzit bereidt je dan maar voor op de schrik van je leven. Een stuk of 5 jongens van een meter of 3,5 tot 4 opeens op 20 cm van je af te zien zwemmen " center parks eat your hart out" is echt shocking.
Bij de prijs is trouwens inbegrepen voor wie het nog niet weet, 6 dagen Seaworld en Bush Garden. Tot 05:00 pm gebleven en ons geen moment verveeld. Ik moest en zou nog even naar de Wall Mart, "dank PenPe" echt dichtbij en Leslie moest even aftersun hebben en de andere dagelijkse broodnodige behoefte voor ons huisje. Wat een zaak, Alice had het na 5 minuten al gezien, hier wordt ik bloednerveus van zei ze, niet te overzien dit, ja da's wat anders dan de PLUS markt. Maar toch ons nog even een uurtje lopen verbazen wat die mensen allemaal in hun kar gooien. Ik even gepind bij de bank aldaar. Alleen ging mijn etentje naar Cracker Barrel wat ik in mijn hoofd had niet meer door, want de rest van ons gezin was zo gammel, dat die niets liever wilde dan naar huis gaan en op de bank hangen. Dus De kids kozen voor een Domino pizza to take away. En aangezien we 's middags goed hadden gegeten gaf ik toe.
Even om te melden, de Engelsen zijn in deze periode zeer ruim vertegenwoordigd, maar deze zijn niet zo luidruchtig als ik in Spanje vroeger tegenkwam. die Pond staat natuurlijk ook super tegenover de Dollar 1 pond, 2 dollar vertelde een engelsman mij daar.
Nou de foto's zijn er weer, nu van 2 dagen. Op 1 moet je zeker even letten, en eigenlijk alleen omdat de tekst op haar rug zo toepasselijk is en niet om iets anders hoor.

Greetzz Robbie Griswold.

http://picasaweb.google.nl/Lessiej/Amerika03

http://picasaweb.google.nl/Lessiej/Amerika04

http://picasaweb.google.nl/Lessiej/Amerika02/photo#s5149199958171081922
Na het zien van deze foto begrijpen jullie misschien wat Alice met passende kleding bedoeld.
Iets minder strakke kleding en het ziet er al heeel anders uit toch.

P.s. we maken voor het forum een selectie van onze foto's
ondertussen ruim 600 geschoten

almeretoppers
29-12-07, 19:39
29-12-2007 12:00 uur

Ik vannacht eindelijk goed doorgeslapen tot 10:00 uur
Vandaag wordt een relax dag, eerst op Uggs jacht naar premium outlet, journey's zou ze moeten verkopen.
En vanavond naar downtown Kissimmee om de muscle car parade te bekijken en classic cars. Ja ik heb ook af en toe wat te willen.
Dus nu gaan we op pad om vanavond laat terug te komen.
greetzzz Rob

almeretoppers
30-12-07, 06:27
29-12-2007 10:35 pm,

Vandaag dus wederom naar premium outlet geweest om Uggs te zoeken, echter let op forum bezoekers, Journey's die ze verkoopt aldaar heeft er maar 2 of 3 soorten in hun assortiment. En dat zijn nu net diegene die bij ons in nederland niet populair zijn ( en mijn dochter Leslie van 16 kan het weten). Wel heel Ralph lauren en de Nike shop leeggekocht. Samsonite koffers zijn hier in de outlet nog duurder dan bij onze V&D, ook voor merk zonnebrillen ben je hier niet goedkoper uit. Prada bij sunglasshut in nederland gekocht voor 180 eurie, kost hier $ 285,- ook bij de sunglasshut.
's avonds wilden de kids niet mee naar Kissimmee maar liever op msn en hyves, dus pa en ma mochten alleen op pad, wel even vreemd om ze alleen in een vreemd achter te laten, maar na mijn telnr. via EKIT gegeven te hebben, wij op pad naar Kissimmee om de parade te gaan zien. En wat denken jullie, had ik in tomtom gezet "Downtown Kissimmee" komen we toch in een donker verlaten stuk terecht, zodat Alice het voor het eerst in de vakantie benauwd kreeg omdat ik wilde keren op een vrij verlaten parkeerstuk, waar net een groepje homie's bij een Busje buiten stonden te trommelen. Ook zag ze een duister Men's Only club op diezelfde parkeerplaats. Geen goede aktie van mij dus, en mijn lachen werdt even niet op prijs gesteld.
Na in de bewoonde wereld het een paar keer gevraagd te hebben waar die parade nou toch moest zijn en ik net zoveel keer vrij vaag aangekeken werdt, waar heeft die man het over. Zijn we toch maar weer richting huis aangereden, om onderweg bij de Cracker Barrel te gaan eten, ja we waren nu even met zijn 2en en daar neem je het dan toch even van he. De Hele dag 2 pubers anders om je heen met van, ik wil en mag ik. Dus nu even niet, maar nu komt het, wij gezellig tafeltje aan het raam, helemaal leuk. Komt Hank onze bestelling opnemen "doe maar 2 witte wijn" Niet dus, wordt er daar geen alcoholische drank geserveerd, het is een famillie restaurant en dat past niet vinden zij. Ze blijven ons verbazen die Amerikanen, na een waterval van mogelijkheden van onze steak met groenten ja of nee, of home made salad met 5 soorten dressing keuze ???
Wij willen gewoon een goede biefstuk met pepersaus of wat dan ook !!!!
Uiteindelijk besteld, sirloin steak met gepofte aardappel met sour cream.
Wij werden een beetje melig, zijn we eens lekker zonder kids uit eten, zitten we nog in een famillie restaurant pfff. Ik heb nog nooit zo weinig gedronken als in deze vakantie, zelfs onze eigen gekochte wijn staat nog onaangeroerd in de koelkast. Even nog hoe wij als nuchtere vrij bereisde hollanders tegen Kissimmee aankijken, Vanaf de highway 27 de 192 op,
tot aan downtown Kissimmee is het net een opgeblazen boulevard uit Spanje, die niet te belopen is, gillende reclame borden over een lengte van 25 km aan een 3 baans autoweg, ontelbare restaurants en nagelstudio's, liquor store's, Midgetgolfs in de meest vreemde thema's het is echt overdonderend allemaal. Maar het klopt wel alles is perfect, voor ons persoonlijk te plastic achtig, maar toch ook fantastisch. De Amerikanen zelf, prik ik aan alle kanten doorheen, "waterverf" noem ik dat. Het vervelende is je krijgt de vinger er niet opgelegd, wat is het nou dat het hele circus je aantrekt en tegelijkertijd afschuwelijk vind.
Maar voorlopig laten we het gelaten over ons heenkomen en morgen staat SeaWorld op ons programma, kijken wat dat ons gaat brengen.
Groetjes de Grisswolds.

almeretoppers
31-12-07, 06:18
30-12-2007 22:25,

Zojuist terug gekeerd van een dag Seaworld.
En het was me een dagje wel, Van 10:15 uur tot 09:25 rondrennen op dat park, gaat je niet in de koude ofwel hier in de warme kleren zitten.
Eerst vanmorgen de Zeeleeuwen en otter show gezien bij het piraten schip. En wat zo mooi is in Seaworld is dat de volgende show iets later begint, zodat als je het een beetje goed planned, je direct bij Shamu kan aanschuiven voor de Believe show, het is toch wel fantastisch wat een gevoel voor show die Amerikanen hebben hoor, dan kan je nog zo sceptisch zijn, maar voor de show even een moment van stilte voor de jongens in Irak vragen en voor al hun bondgenoten die meestrijden, geeft toch wel een heel apart (saamhorigheids) gevoel. Een groot staand applaus als gevolg. Verder nog de Kraken gedaan goede rollercoaster, Nu tijdelijk voor kerst hadden ze de Polar Express bij wild Artic, waar ook de ijsbeer en de Walrus te zien is. Een simulator en zoals je van hun kunt verwachten weer top aangekleed die attractie. Omdat het in alle restaurants toch wel druk leek en ik geen zin had in de zoveelste Fastfood hap, om 01:30 een private lunch/diner gedaan bij de Sea harbor Pavilions.
Een buffet werkelijk om te smullen en de kids eten ook weer eens wat fatsoenlijks, het is op basis van all you can eat, dus gooi maar vol dat bord en nog een keer voor sommige onder ons. Drinken erbij en koekjes in overvloed en dat alles voor $ 12,95 p.p. geen spijt zeker niet. Wij weer uitgerust en opgewekt nog een show gezien van Elmo en the Bookaneers, Daarna de polar express gedaan, die wachtrij was even minder 75 minuten pfff. Maar het was eigenlijk ook een truc van ons omdat wij perse de Show van het moment wilden zien, en die was alleen nog vandaag en morgen te zien, namelijk "Shamu Rocks" die zou starten om 08:00 pm. De polar express viel voor de wachttijd een beetje tegen maar de ijsbeer die wakker was ( normaal slaapt ie 16 tot 18 uur) maakte dat wel weer goed. We werden er met zijn 4en eigenlijk wel een beetje melig van, dat we zolang hadden gewacht voor zo "weinig attractie" verhoudings gewijs dan.
Maar Wij 1 uur voor aanvang van de show een super plek veroverd op de tribune, buiten het spat gedeelte van Shamu om daarna wederom een weergalloze show te mogen zien zoals ze echt alleen hier kunnen neerzetten. Dit alles maakte onze dag Seaworld helemaal goed en konden we met een voldaan gevoel op huis aan. thuis aangekomen, ben ik nog even naar de Wallmart gereden om lege DVD's en Foto cd's te halen, want het zal mij toch niet gebeuren dat er wat met mijn hard disk van de camera gebeurd, Want de opnames van de show staan er prima op had ik al even gespiekt. Na thuiskomst 10 minuten later lagen de kids al op bed, want morgen wordt het een heeeeellllllleeee lange dag. Ja dan gaan wij oud en nieuw vieren in Magic Kingdom. Gisteren alvast fles champagne gekocht en 4 plastic glazen !! Alleen nu nog even mee naar binnen smokkelen die handel morgen in Disney. Dus morgen eerst allen uitslapen, dan Mall at Millenia (weer voor die verdomde Uggs op pad) dan nog even slapen de kids en dan huppa naar ome Mickey.
Nog even off the record jongens en meiden, ik ben erg blij met mijn Grote SUV hier, want het regent hier in de buurt aanrijdingen, zal wel door die vele toeristen komen denk ik, maar gisteren zelfs toen wij het park af wilden rijden de 27 op richting de 192, hadden ze de hele weg afgezet omdat precies bij onze uitrit er 2 vrij heftig op elkaar geklapt waren. Ook verderop richting Disney, 2 dagen geleden iemand tijdens het oversteken op die 192 geschept, ze raapten hem net op toen wij langs reden en dat is echt geen leuk gezicht kan ik je vertellen. Alice en ik hadden het er net over hoe je hier in godsnaam durft over te steken op zo'n drukke weg.

Groetjes van Rob en Alice en kids

almeretoppers
02-01-08, 01:42
31-12-2007 EN 01-01-2008, nu 06:00 pm,

Ja gisteren niet in de gelegenheid geweest om verslag te doen, dus vandaag 1,5 dag verslag, ja want die van ons is nog niet om.
Oudjaar allemaal weer uitgeslapen om naar de "Mall of Millenia" te gaan
Dit is een alles overtreffende trap van winkellen pur sang, Hier een keur aan Mega store's van het hoogste segment, o.a. Louis Vutton, Dior, Channel, YSL, Guess en natuurlijk de Victoria secret mega store. Als je er bent echt even een "Star Bucks Frappucinno mokka" proberen, ik denk eerst nog dat ding is hartstikke koud man, maar waanzinnig lekker bleek het. Een soort milkkshake maar dan van koffie met slagroom en al. Trouwens we beginnen al te wennen aan het drinken van koffie met een rietje. Ze zijn toch echt wel slim hoor die yanks.
Ik sprak een "local" uit florida, die mij kon vertellen dat dit zelfs voor amerikaanse begrippen een heel mooi en groot shopping centrum is, waar normaal alleen de higher class komt shoppen, maar nu zo direct na de kerst er een waanzinnige sales is, zodat het nu ook voor het "gewone"volk interessant is om te komen shoppen. Leuk, de Valet parking voor de deur, lekker decadent je auto weg laten zetten, door een parking boy. Het is alleen al leuk om te kijken wie dat laten doen, want je doet dat natuurlijk niet als je een nissan micra hebt, maar vooral zo opzichtig mogelijk uit je Mercedes Benz of BMW stappen hoort erbij daar. En het mag hier in amerika, want in dit land mag je het nog goed hebben en wordt dat gerespecteerd op de juiste manier.
Een Macy's store, zoiets als bij ons de bijenkorf mag je echt niet missen als je er een ritje naar waagt. Ik zal jullie de details van het shoppen besparen, maar er moeten zeker 3 koffers bij gekocht worden door de fam Grisswold. De Mall is zo mooi en perfect, dat je echt je ogen uitkijkt en natuurlijk toen wij er waren ook nog eens in de kerstsfeer Waanzinnig !!!!!
Iets verderop in de straat is dan ook nog de Prime outlet, die op ons verlanglijstje staat. Op tijd naar huis gegaan om de kids nog even te laten slapen, omdat vanavond oud en nieuw in magic kingdom op het programma stond. Ik nog heel even een slimmigheidje gehaald bij de Wall mart, want het spetterde een beetje die middag en de voorspellingen waren regen voor de avond. Dus ik 4 poncho's gehaald a $ 0,81 p.st. het stelt niks voor maar die avond blijf je droog dacht ik dus.
Om 19:00 uur richting Magic Kingdom gereden, eigenlijk wilden we nog wat eten onderweg, maar ik was bang dat het park gesloten zou worden als het vol was, dat is gezegd tegen ons n.l. dus toch maar direct doorgereden om op tijd te zijn en zeker een plekje te hebben ergens voor het Disney kasteel. Ik had heel slim mijn Champagne in mijn vest gerold in de Eastpak, ook de plastic champagne glazen erin en huppa door de tassen controle ??? Wat denk je heb ik weer de meest fanatieke Security van het park, die de hele tas overhoop haalt en ja dus ook de champagne ontdekt !!! alle alarm bellen rinkelen en wat dan ook al niet meer zij, bellen met de manager, terwijl ik al zeg, hou die fles lekker voor thuis met je vrouwtje, ik laat hem wel hier. Nou daar begreep hij helemaal niets van, want hij wou al een formulier invullen zodat ik de fles later kon ophalen ja doeiiii, doe ermee wat jij wil dacht ik, je houdt de rij op en ik en de kids willen nu naarbinnen. Maar goed dus zonder Champagne dan maar het nieuwe jaar in, want binnen is natuurlijk ook niks te krijgen wat maar enigzins op drank lijkt. Eenmaal binnen leek het allemaal nog wel mee te vallen, maar schijn bedriegt. Wanneer zit dat park dan zo vol dat er niemand meer in mag, je kon echt over de hoofden lopen in main street. Ik hoorde dat er "100.000" mensen waren geweest. Om 08:00 uur begon het eerste spectakel van de avond, met een grootse aankondiging begon het eerste vuurwerk van de avond en weer zoals ze alleen hier kunnen alles over the top, maar wel zo mooi als je volgens mij niet eens op scheveningen of enschede ziet. Het duurde wel 20 minuten op muziek en lichtshow tegen het kasteel aan. Daarna de dames op een mooie plek gestationeerd in Frontierland, leuke muziek door het hele park en dansende mensen overal, als je hier niet vrolijk wordt, dan wordt je het nergens meer volgens mij. Dan konden Mike en ik nog even een paar attraktie's doen in de buurt. Even gegeten eerst bij pecos bill, goede hamburgers en salade daar. Wat blijkt, terwijl Mike en ik in big thunder mountain waren (wachttijd 30 minuten) bleek het, dat de dames een prima zitplaats hadden per ongeluk voor de verlichte parade van de avond, dus die hadden ook een mooie afleiding. na de parade hup op naar het grote plein voor het kasteel om over 3 kwartier het nieuwe jaar in te luiden. Wederom een mega vuurwerk voor en na 00:00 uur en een mega gegil van geloof ik alle (oud) cheerleaders die amerika ooit gekend heeft, toeters lichtjes en wat dan ook om aandacht te trekken werd er uit de kast gehaald. Maar nu deel 2, naar huis, ja dat is ff wat anders nu er 100.000 mensen tegelijk dat park uitwillen. Het was bijna eng als er zoveel mensen tegelijk in beweging komen, maar wij de juiste weg genomen en niet met de monorail maar de boot genomen naar de parkeerplaats, daar het volgende probleem, de tram in proberen te komen, maar de kids waren het zo zat, die rijen en het wachten, dat ze voorstelden om te gaan lopen naar auto ???? Minnie 35 zoek dat maar eens uit daar, maar na over 3 hekken geklommen te hebben en eigenlij maar 500 m1 lopen, waren wij er, het was een dolkomisch gezicht om opa's en oma's en kinderwagens over die hekken te zien gaan om maar naar hun auto's toe te kunnen en hun weg te vervolgen.
Affijn wij om 02:00 uur thuis, toch braaf!! Nog steeds zonder alcohol voor mij, maar wel helemaal dood na een uitputtende dag en voldaan naar bed.

En Nogmaals ten overloede waarschijnlijk, willen wij alle nieuwe Florida gangers erop wijzen....
zoals door zovelen op dit forum al is gezegd....
Neem heel weinig kleding mee......
Want het is hier spotgoedkoop en de nieuwste dingen, modellen vooral de amerikaanse fabrikaten ....

01-01-2008, 09:40 thuis,

Vandaag na even uitgeslapen te hebben na een vermoeiende dag, wilde onze Mike even een dagje niks en alleen thuis blijven om te msnn en op de laptop te surfen op het net. Dus Gingen de dames en ik in de middag alweer rond een uur of 1 richting Downtown Disney, ja daar waren we nog niet geweest, onderweg voor de nieuwelingen echt doen hoor als je even snel wat voedzaams zilt eten, bij Dunkin Donuts een classic Breakfast Baglle gehaald, scrambled eggs, met ham,Bacon of worst, geroasterde baglle en je maakt het kompleet door ern een combo van te maken met een heerlijke middle beker koffie latte en ja weer met een rietje die koffie. Direct doorgereden naar Downtown Disney en direct achter Planet Hollywood geparkeerd. Schiterend aangeklede winkels met de meest uiteenlopende souvenirs om mee naar huis te nemen, Vooral de winkel met "Starabilias" met collector items van diverse films en of muziek artiesten uit het heden en verleden kon onze goedkeuring wegdragen, prachtige collage gekocht in zwart/wit van audrey hepburn in de film breakfast in Tiffany's gekocht. Maar ook "originele" gesigneerde documenten zijn er te vinden tot wel bedragen a $ 8000,- o.a. van John F. Kennedy. Echt een museum op zich vonden wij tenminste. Verder heerlijk rustig rond gebanjerd en in een surf shop Uggs gevonden ( zo dichtbij) alleen Leslie vond ze niks, nieuwste model maar mijn Alice "gelukkig" wel dus die blij met het nieuwste model naar huis. Ook De Disney mega store van binnen bekeken en even gekeken naar de kleine (verwende) prinsesjes die zich daar konden laten transformeren tot een prinses uit hun favoriete Disney film Doe je een totale make over met jurkje erbij, ben je $ 245,- kwijt, ach doe 's gek papa.
Ook staan wij verbaasd te kijken hoe druk het is bij Cirque du Soleill, waar een kaartje toch minimaal $ 70,- kost, ok in nederland is het vele malen duurder, maar dat dag in dag uit gewoon uitverkocht daar in Downtown Disney.
's avonds op pad om een even uit eten te gaan, en dit keer bij "Ponderosa steakhouse" aan de 192 gelegen, deze keer met kortings bon uit het "I love Orlando" Boekje nieuwe editie.
Kwamen we in de daarnaast gelegen Koffer outlet outlet, een stel nederlanders tegen, die een iets mindere vakantie hadden dan ons tot nu toe. Reistijd Brussel/Orlando 40 uur hmmm. Koffers 6 dagen later aangekomen, met medicijnen van opa en oma erin. Koffers totaal verwoest aangekomen van de vele keren dat ze doorzocht blijken te zijn, dus zij stonden uit een andere noodzaak naar koffers te kijken dan wij. toen ze hoorden waarom wij nieuwe koffers erbij nodig hadden, waren ze wel erg benieuwd naar die mall's die wij dan bezocht hadden. Ik vroeg ze dan ook, kennen jullie het Florida Forum dan niet, nee dus ondanks dat ze voor de 4e keer in orlando of omgeving waren geweest. Ik dus even gauw de adressen doorgegeven van de Mall's.
Het eten in Ponderosa was voedzaam en goed voor een heeeellllll schappelijke prijs, maar weer geen Jack Danniels voor Robbie, dus dan maar een laf Budweisser biertje voor onder het eten. Verder moet ik alweer zeggen amerikaanse obers helemaal fantastisch dus en de salade bar ook smakelijk daar. 1 Ding verwacht geen culinaire hoogstandjes daar langs de 192 maar als je zelf een beetje oplet, dan kan je "goed" eten tussen de hamburgers door.
Vanavond bijtijds naar huis en naar bed, want morgen staat Epcot op het programma en uit het boekje Florida van "Capitool reisgidsen" staat een programma om zo systematisch mogelijk alle attractie's te kunnen zien. Bye the way zowiezo een handig geschreven naslagwerk vinden wij voor de omgeving hier.

Groetjes en voor alle lezers onder jullie nog een goed en gezond 2008 gewenst door de Almeretoppers.

almeretoppers
03-01-08, 04:47
02-01-2008, 08:45 pm

allereerst, Pieter morgen staan de nieuwe foto's er weer op, maar mijn dochter was na thuiskomst zo doodop van de dag dat ze direct in slaap viel.

Maar even over vandaag, Prachtig blauwe hemel, maar koud koud echt niet te geloven die omslag van het weer, dus aan de rest van het gezin verteld zich warm aan te kleden, want Epcot was aan de beurt, en lekker vroeg op pad gegaan, onderweg eerst even bij onze favoriet in snelle breakfast "Dunkin donuts" Supreme omelet gehaald met ham op een een plain baggle Hmmm echt goed en voedzaam. Kids een dozen donuts mee, ja 1/2 dozen voor $4,99 en een dozen voor maar 1 dollar meer, ja dan zijn we weer nederlanders he en met de temperatuur van vandaag wordt het geen kleffe bende in een papieren zak. Heerlijke koffie mee voor onderweg ja met een straw in de auto drinken, goede uitvinding toch wel.
Vlakbij de ingang stonden we met de auto dus 2 min. minuten lopen naar de ingang, zou het echt waar zijn en niet zo druk dan vandaag ??
Ja daaaaggggggg, ik heb voor de kerst vakantie een nieuwe naam bedacht voor "Walt Disney Resort" ze kunnen het dan beter "Wait Disney Resort" noemen. Weer een ongelooflijke drukte binnen, Hup op naar Test Track, waiting time 50 minuten en gellukig is Mission Space er direct naast met een wachttijd van maar 15 minuten dus gauw doen. Helemaal leuk Alice werdt helemaal zenuwachtig of ze alle buttons wel op tijd zou indrukken als onze engineer, maar toch veilig geland op Mars, daarna maar eerst een fastpass gehaald voor "Soarin" want die mochten we niet missen van Leslie om 12:00 uur gehaald en om 06:45 konden we terecht, om een beetje een idee te krijgen hoe druk het dan is in het park voor de kenners onder ons. Uiteindelijk bijna alle top attractie's gedaan behalve "Test Track" dan want 90 minuten wachten in een freezing kou a/h eind van de middag werd ons zelfs teveel. Wel voor eten ben je hier in het beste Disney park vonden wij in "the land" Ellen energy adventure verraste ons ook, voorral omdat we direct door konden lopen en toch een goede attractie is vonden wij. Om 07:30 pm park verlaten en toen was het ondertussen 4 graden celsius Brrrrrrrr. Rennen naar de auto om warm te blijven, en relaxed en toch voldaan naar huis toe.
Onderweg viel het ons op dat we ons allemaal eigenlijk wel heel erg thuis beginnen te voelen hier in Florida, en spraken al over een betere "lees rustigere" periode om terug te keren, want dat gaat zeker gebeuren.

Nog wat algemene tip's van ons als Florida Rookies.
Neem wat vaatwastabletten mee van huis, want de kleinste verpakking is altijd nog te groot.
En gewone tabletten voor de wasmachine.
Je eigen bekende thee uit holland, want wij konden het niet vinden tussen alle misschien wel 60 soorten thee, bij Publix of Wall mart.
Neem in deze periode toch een warme jas mee, want het kan echt omslaan het weer.
2x 25 dollarcent voor de tolweg, als je richting Kissimme rijdt over de tolweg tenminste.
De Oploskoffie eigen merk van Publix in een soort completa pot, is niks mis mee en doen wij de hele vakantie al mee, wel drinking water kopen voor je koffie.
Chicago Italian Bread, Publix vonden wij goed brood, vooral om 's morgens te roasteren met suiker voor de kids.
Rijdt op de 192 gewoon lekker op de middelste baan, want voor je het weet moet je gedwongen links of recht afslaan en die amerikanen laten je er echt niet meer tussen, verder heb je de bewegwijzering gauw door hier.
En ja, rechts afslaan mag dus ook als het rood is voor jou, moet er wel natuurlijk niets aankomen.
We krijgen nu al een beetje het gevoel van "Nooit meer naar huis" maar in ieder geval zeker een keertje terug.
Vandaag vroeg ons holletje in want morgen staat de laatste Uggs poging op het programma de "Prime outlet"

En nog een laatste tip van mij voor de Paus, om de overbevolking tegen te gaan in de 3e wereld landen. geef alle mensen in daar een Amerikaans bed, want dat is volgens ons het beste anti conceptie middel dat er bestaat.

Groetjes Rob, 1 helft van de almeretoppers

almeretoppers
04-01-08, 05:10
03-01-2008 09:30 pm.

Uitgeblust en uitgemalled, ik en Alice kunnen geen winkel meer zien.
Vandaag de laatste inkopen gedaan bij de prime outlet, wat een verschil met de premium outlet. Ja Wendy, je hebt gelijk veel relaxeder shoppen daar, alleen even zoeken naar de Polo Ralph Lauren factory outlet, die blijkt dus aan de overkant van de weg bij de designers outlet te zitten.
En ja het onvermijdelijke moest gebeuren vandaag. 2 koffers erbij gekocht a/d 192 naast ponderosa. Maar eerst dat shoppen daar, was wel koud maar zeker beter, All stars winkel naast de Nike factory outlet ook top en aardig personeel ( trouwens allemaal daar) heerlijk gegeten in Thank God its Friday, a/d overkant van the Mall at Millenia mijn eerste Jack Daniels/Cola gedronken in de vakantie, wat normaal mijn huis drank is. Nog steeds niet de goede Uggs gevonden voor Leslie, maar gelukkig wel een cap gevonden voor Mike van Ed Hardy, bij Macy, ja dus ook naderhand nog bij The Mall at Millenia geweest om de allerlaaaaaaatste dingen op te halen. En ja ook wij hopen dat die douane beambte's niet meelezen hier op het forum, want dan gaan we zeker nat. Wij hadden het om 06:00 uur helemaal gehad en om 07:00 thuis lui op de bank met Fried chicken van de Publix, kwamen net uit de oven daar. nog even een wijntje erbij, pa en ma houden het dus nog wel een avondje uit. Nu om 09:30 hebben de kids en ik de koffers al voor 90% gepakt. Zodat we morgen nog onze laatste 2 attraktie's kunnen gaan doen die op ons verlanglijstje staan, en waar we niet aan toe zijn gekomen, n.l. in animal kingdom "kilimanjaro safari" en "its Tough to be a Bug". Dan willen we afsluiten met een klein rondje DownTown Disney, hapje bij Perkins ofwel Thank god its. Om dan af te zakken naar huis.
Deze vakantie en onze eerste kennismaking met Amerika is ons overweldigend goed bevallen, dus terugkomen gaan we zeker nog eens, maar zeker is dan wel dat we de boel heel ander gaan inplannen, want ik denk dat we nu zeker een week nodig hebben om lichamelijk bij te komen.
Geestelijk krijg je ook zo ontzettend veel indrukken over je heen, dat je eigenlijk gewoon gesloopt bent na 2 weken hier.
Dus als we terugkomen gaan we onze reis agent direct bellen om een nwe reis te plannen in een wel iets rustigere periode.
Ik wil zeker nogmaals alle forum leden bedanken, die zo ontzettend veel tips hebben gegeven, hetzij in een discussie op het forum, of onder de zoek functie op te zoeken hetzij door ons een prive mailtje te sturen op een vraag van ons.
En ja Leslie is thuis direct weer in slaap gestort, zodat ze heeft beloofd, om morgen de foto's te plaatsen.

Groetjes Rob en Alice. en kids

almeretoppers
05-01-08, 05:52
04-01-2008 09:40,

En ja hoor de 1 na laatste dag zit erop.
Vandaag dus 's morgens nog even naar Animal Kingdom geweest om de kilimanjaro toer te doen, ook nog even Mike nog 3 keer de Kali river rapids gedaan en de grote om de beurt even mee, toen kwamen die maffe poncho's van de Wall mart nog een keer goed van pas, want ja you get soaked. Zeiknat bedoelen ze daar dus mee. Maar met het weer van vandaag mocht dat wel weer, een acceptabele 21 graden.
Daarna de laatste souvenirs gekocht in Downtown Disney.
Op tijd even naar het huis in Legacy park, om later in de avond nog even te gaan eten in Thank God its Friday, nu aan de 192 vlakbij onze town house.
Het is en blijft een leuke gebeurtenis, dat buiten de deur eten in Amerika. Party of ?? and your name please. Ik zat even te denken om "Osama te zeggen", maar denk toch dat dat een beetje gevoelig ligt. Dus gewoon maar Robbie gezegd, klinkt ook leuk in het Amerikaans als ze je roepen.
20 minuten wachten, maar dat is daar dus heel gewoon en met in de lobby een beetje mensen kijken die komen en gaan daar is de tijd zo voorbij.
Ik zeg nog onnozel tegen Alice, je kan hier ook afhalen volgens mij, blijken het dus de Doggy Bags te zijn, mooie plastic bakjes met meestal de dessert's erin. Eenmaal aan je tafel, gaat alles weer in een rap tempo, maar Alles gekregen zoals wij wilden, dus ook dingen kombineren die misschien niet standaard op de kaart staan. Ballonnen man die direct door had dat wij uit nederland kwamen en ons direct in het nederlands begon aan te spreken en aan je tafel figuren maakt voor de kids van ballonnen dus.
Eten goed, en met een uurtje weer op straat, ja wij ook met die Doggy bags met ons dessert erin, we hadden ook koffie toe genomen en Alice voelde zich een beetje opgelaten met die drukte, dus plaats maken dan maar weer voor de volgende party of 4.

Even kort samengevat hoe wij toch op deze vakantie en Amerika(nen) terugkijken:

Amerikanen, zeer volgzame types die precies doen wat hun opgedragen wordt.
Heel netjes in welke line dan ook wachten op hun beurt. is this the line heb ik wel duizend keer gehoord deze vakantie. Ook "excuse me" wordt je mee doodgegooid.
Volgens mij kan Dirk Scheringa hier hele goede zaken doen, want volgens mij hangt dit land van de leningen en de wehkamp aan elkaar.
Een sloten maker of fabrikant kan hier goud verdienen, want wat hier aan sloten in je huis zitten gaat helemaal nergens over.
Tegelwerk ziet er super uit overal, en ik kan het weten!! beetje achterhaald dat wel, maar wel vakmanschap.
Auto's zijn hier spotgoedkoop, je wordt er misselijk van als je weet wat ze voor die zelfde auto's bij ons in nederland durfen te vragen.
En wat je in amerika betaald, meer zijn ze echt niet waard, het lijkt heel wat wat maar de kwaliteit is matig te noemen.
De Trailblazer van ons, leuk ding hoor maar hij stuurt als mijn boot doet, zo vaag.
1 auto sprong er voor mij bovenuit qua styling, n.l. de Dodge charger van de amerikaanse auto's dan. Stoer ding.
De Mitsubishi eclipse mogen ze direct naar nederland halen van mij.
Het "keep your lane" trouwens ook.
Onze townhouse was heel steriel netjes, met buiten de elektronische apparatuur om zeker voor $ 1000, inventaris. Wat niet zeggen wil dat het verkeerd is hoor, maar Leen bakker kan hier zijn slag slaan.
De mei periode is de beste tijd om te gaan, hebben wij nu van diverse locals gehoord en dat gaan wij zeker nog eens doen, alleen wel wat rustiger aan dan en waarschijnlijk 3 weken om ook een weekje strand erachteraan te plakken. En om dan wat meer andere dingen te gaan zien dan de parken alleen.
Volgende keer dat we gaan, nemen we ook zeker een huis met eigen zwembad erbij, zodat je thuis ook iets meer vermaak hebt.
Al met al heeft Alice de afgelopen 2 weken doorgemaakt alsof ze zo in een aflvering van "Desperate houswifes" is terecht gekomen, ofwel in een film heeft meegespeeld.
Al met al "OVERWELDIGEND" was onze eerste keer Amerika of in Alice d'r stop woordje van de vakantie te zeggen "AMAZING"
Ik vond het vooral grappig !!!!

Groetjes allen en voor diegene die nog mogen gaan eerdaags,
Een hopelijk net zo leuke vakantie als wij hebben gehad.

Rob

P.s. als ik thuis ben zal ik mij even laten instrueren in het maken van een web-bloq, om het hele verslag, inclusief de foto's wat chronologischer weer te geven.

almeretoppers
05-01-08, 19:36
05-01-2008 00:15 pm,

Even een update vanaf het vliegveld in tampa.
De Rit vanmorgen helemaal relaxed verlopen en ruim op tijd bij Alamo, super geregeld daar trouwens, voordat ik de auto neerzette, kwam iemand mij al verwelkomen Robert welkome.
Busje naar het vliegveld en ja nu tip van flip.
Wij dus 2 nieuwe koffers gekocht, waarvan 1 lekkere grote. mocht ie dus maar 50 pond wegen, doet ie dus 74 pond oepssssss $ 300,- bij betalen of zorgen dat het onder de 50 pond komt, ja daaggggg dat gaat nooit lukken dus om dat zo te verdelen zodat alle koffers onder de 50 pond komen.
tot 50 pond dus free, tussen de 50 pond en 70 pond $ 50,- bijbetalen en boven de 70 pond $ 300,- bijbetalen.
Dus je kan beter gewoon met z'n 4en 8 koffers meenemen, in plaats van zoals wij dachten lekker met maar 5 stuks. Nota bene, hebben we nog een oude koffer achter gelaten in Davenport Stom, stom, stom. In ieder geval na wat heen en weer gegooi van kleding onderling hebben we de schade beperkt kunnen houden tot $ 50,-. Wel weer een alleraardigste dame aan de balie, die ons wederom gratis upgrade naar economic plus, ik had er anders ook graag voor betaald hoor, net ff iets ruimere plekken voor die lange zit.
nou zojuist weer de welbekende striptease gedaan voor de douane beambtes. En nu maar wachten tot the plain komt.
Greetzzzzzzz Robbie

almeretoppers
07-01-08, 22:33
07-01-2008 21:00 uur,

Thuis, ja ja de laatste loodjes wegen het zwaarst.
Vlucht Tampa naar Washington verliep vlekkeloos, alleen in washington dreigde het even mis te gaan. Er waren 41 plaatsen overboekt ??
dus het was even onduidelijk wie wel en wie niet mee konden met de vlucht UA946 naar amsterdam. Toch wel even spannend, want niemand die een tussenstop had vanaf Orlando of Tampa, had een stoelnr gekregen op zijn ticket. Maar misschien kwam het omdat wij lekker op tijd in Tampa waren, zodat wij in ieder geval wel mee konden met de vlucht. En ja ik heb heel wat beteuterde gezichten gezien op washington van mensen die niet mee konden. De vlucht had door 1 iemand vetraging opgelopen die niet in het vliegtuig zat, dus haar koffers moesten eruit gehaald worden. 1,5 uur vertraging daardoor, echter de terugvlucht zou maar 6,5 uur duren. Uteindelijk maar 3 kwartier later dan geplanned op schiphol. De douane was nog nog druk bezig hun computers op te starten en wij hadden als eerste de koffers van de band, dus huppakee zo doorlopen dan maar pfff. lekker hoor. Thuis aangekomen, om 08:30 uur even de film bekeken die we hadden gemaakt, leslie weer naar haar paardje gebracht en ja voor je het weet is het 12:00 uur, toen ging voor mij het lampje uit, want ik had als enige geen oog dicht gedaan in het vliegtuig. Tot 16:00 uur geslapen en daarna weer om 21:00 uur naar bed tot volgende ochtend 09:00 uur.
Dikkietram2 gaat voor ons de foto's en wat stukjes film bewerken zodat ze bijgeplaatst kunnen worden op het forum. Ja echt ze komen eraan!!!

Groetjes Rob

almeretoppers
08-01-08, 23:46
08-01-2008 22:25,

De foto's na wat knip en plakwerk. pfff zware bevalling. rest volgt, na screening.

Rob

http://picasaweb.google.nl/almeretoppers/Floridaforum1