PDA

Bekijk Volledige Versie : Huis kopen in Florida



Pagina's : 1 [2]

corrus
17-02-11, 16:04
Je bedoelt huurder... toch??

Ebelix
17-02-11, 16:37
Je kan toch in je huurprijs alle kosten calculeren? Je weet wat de bankkosten zijn, je weet wat de kosten van paypal zijn en daar moet je in je calculatie rekening meehouden.

Doe je dat niet dan kan je inderdaad leeglopen aan de kosten.

r.teeuwsen
17-02-11, 17:17
Wat rekent een MB als ze moeten opdraven omdat huurders een lege gasfles hebben ? En gaat zo'n mb mensen inchecken en bijv. de electriciteitsstand opschrijven ? Kan iemand me een indicatie geven van de prijzen van een MB waar je ervaring mee hebt ? Je moet er toch niet aan denken dat je huis misschien verhuurd is terwijl je daar niet van op de hoogte bent ????! Ik heb dit soort verhalen al vaker gehoord en dat weerhoudt me ervan. Verder vind ik het een must om iedere maand zelf de nota te ontvangen van het verbruikte water en electriciteit !


Gasfles?? Je hebt toch een Villa gekocht? Als je wat meer wilt weten over een betrouwbaar management bureau moet je maar eens een PB'tje sturen...
Krijg het gevoel dat je in het diepe bent gesprongen zonder zwemdiploma.

Syllvia
17-02-11, 17:24
Wat rekent een MB als ze moeten opdraven omdat huurders een lege gasfles hebben ? En gaat zo'n mb mensen inchecken en bijv. de electriciteitsstand opschrijven ? Kan iemand me een indicatie geven van de prijzen van een MB waar je ervaring mee hebt ? Je moet er toch niet aan denken dat je huis misschien verhuurd is terwijl je daar niet van op de hoogte bent ????! Ik heb dit soort verhalen al vaker gehoord en dat weerhoudt me ervan. Verder vind ik het een must om iedere maand zelf de nota te ontvangen van het verbruikte water en electriciteit !

Heb je echt een huis gekocht in florida, of ben je het van plan?
Een huis met een gasfles??? Of is het een mobil home?

corrus
17-02-11, 17:29
@ Remco: Gasfles voor de BBQ, denk ik... :D

@ Silly: Een mobile home heeft in de regel gewoon stadsgas hoor...

Teleton
17-02-11, 17:50
Heb je echt een huis gekocht in florida, of ben je het van plan?
Bericht van begin deze maand:


Wij hebben zelf sinds kort een huis in Cape Coral en verhuren onze villa. Er komt ontzettend veel kijken bij de aankoop van een villa over de grote plas. Maar het is zeer zeker een geweldige en aparte ervaring. Uiteraard moet je knettergek van Amerika zijn om zoiets te doen. Omdat er zoveel bij komt kijken zou ik graag ik contact komen met mensen die dezelfde onderneming zijn aangegaan. Ik zou graag ervaringen willen uitwisselen. Vragen willen stellen zoals ; hoe draag je de 11% tax af die de huurders betalen ? Aan wie en wanneer ? Waar kun je betrouwbare schoonmakers inhuren ? Hoe loopt de verhuur van jullie huis ? Waar loop je tegen aan met verhuren ? Waar adverteer je en ga zo nog maar even door want over deze grote hobby kan ik uren praten ! Wie wil er ervaringen uitwisselen ??????!!!

Uit zijn vragen zou je vermoeden, zoals Remco ook al aangeeft, dat er wel erg weinig kennis is vergaard voor er besluiten zijn genomen. Regel één bij dit soort projecten is immers: Eerst kijken, dan denken, dan doen.

Doe je dat niet, dan zit je met de gebakken peren. Natuurlijk kunnen 'we' op dit forum met verkrachte eenden ondersteuning geven en het is te hopen dat de vraagsteller hier baat bij heeft. Als hij op al deze vragen vooraf geen antwoorden heeft bedacht, staat 'ie eigenlijk al met 20 - 0 achter. Maar wie weet, lacht hij ons over 20 jaar vierkant uit.

akkerw
17-02-11, 23:44
sorry ; ik bedoel propane voor de bbq inderdaad. Ik noem maar wat voorbeelden waar je tegenaan kunt lopen met huurders. Allemaal uit eigen ervaring.

Tuurlijk calculeer ik alle kosten in bij de huurprijs. Maar lijkt me dat dit forum bedoeld is om informatie uit te wisselen. Zou fijn zijn als iemand uit eigen ervaring kan vertellen hoe je de bankkosten kunt minimaliseren. Dit is toch vooral informatief bedoeld, had beter bij mij eerste verhaal kunnen vertellen wat ik er allemaal geregeld is en hoe dan werd e.e.a. misschien niet in twijfel getrokken. Wij hebben m.i. alles goed geregeld maar nogmaals het kan volgens mij altijd beter en van elkaar kun je leren.

corrus
18-02-11, 00:14
Zou fijn zijn als iemand uit eigen ervaring kan vertellen hoe je de bankkosten kunt minimaliseren. Mij dunkt...
Ik heb toch best wel adviezen gegeven...
Of dacht je dat ik onderstaande uit m'n duim zoog???
Of dat ik zomaar wat roep???
Veel van onze vrienden verhuren huizen en zijn allemaal Engelsen...
Ik gaf hier toch écht aan wat je op zeker kunt doen om bankkosten te besparen...
Waarom denk je dat de meeste Britten altijd, boekingen uit de UK altijd op hun britse rekening laten storten... :idea:Bovendien bankkosten kunnen ook per bank verschillen...
Bank Of America is het duurste...

knaapje
18-02-11, 10:54
De bovenstaande verhalen en vragen doen me een beetje denken aan het tv programma "Ik vertrek". We gaan en zien wel waar het uitkomt en dan zeggen dat ze het zo moeilijk hebben. Goh, je moet voor een camping in Verweggistan ook een vergunning hebben, Goh, je krijgt zomaar geen lening van 2 ton van een bank. Goh, ze verstaan hier geen Nederlands.

Goede voorbereiding bepaalt voor een groot deel het wel of niet slagen van een actie.

Knaapje

PENPE
18-02-11, 11:34
je kan bij paypal de kosten ook doorrekenen aan de verhuurder hoor gewoon laten storten onder prive .

In mijn geval werden vorig jaar deze kosten met de borg verrekend :-k

http://www.florida-retirement.net/images/ebook/homeLrg.jpg

corrus
18-02-11, 12:45
Laten we een beetje to the point blijven, en geen specifieke gevallen naar voren gaan halen...
Bovendien het gaat om de point of view vanuit de eigenaar en niet vanuit de huurder...

akkerw
18-02-11, 20:58
Wat kunnen jullie vertellen over de electriciteitskosten ? Ik las bij iemand dat hij 17.50 per dag rekent voor de poolheater (als huurder ervoor kiest om deze aan te hebben) Maar hoe hoog staat de poolheater dan voor die 17.50 per dag ? Even om te voorkomen dat ik weer mensen zijn die denken dat ik iets aan het doen ben zonder er over na te denken ....wij rekenen als volgt : bij onze huurprijs zit vijf dollar per dag inbegrepen en verbruikt een huurder meer dan betaald de huurder 0.15 per kwh. Dit werkt prima voor ons maar ik zie ontzettend veel verschillen op de verhuursites.

disney-golf
18-02-11, 21:30
Dat is iets waar ik me totaal niet druk over maak... wat het op termijn opbrengt. Ik ben niet van plan dit bij leven nog te verkopen.

Dat begrijp ik, maar is het niet leuk te weten wat je huis waard is?;)

@akkerw;
Valt te zien hoe groot je huis is m.i. Een 7/5 kost nu eenmaal meer dan een 3/2.
Als ik 5$ x 30dagen reken maakt dit 150$/maand wat m.i. aan de lage kant is als het verhuurd is.
Tenzij je een prijskraker wil zijn en klanten sowiezo laat bijbetalen natuurlijk... [-X

akkerw
18-02-11, 21:47
Dat "shame on you" icoontje is niet helemaal op zijn plaats. Huurders weten dat ze 0.15 per kwh betalen als ze meer verbruiken. Staat uiteraard bij advertentie en in agreement (weer een uitlegje om aan te geven dat ik wel degelijk nadenk en niet zomaar iets begonnen ben)

Dank voor deze boekentip !!

m.b.t. je electriciteitsopmerking van 1000.00 airco kosten per maand :
Er zijn ook nog huurders die electriciteit all inn hebben. Daar zou ik echt nooit voor kiezen. Moet je eens denken aan huurders die de deuren opzetten (lekker handig om even snel het zembad in te duiken) en de airco gewoon lekker laten draaien. Dan kom je als verhuurder op hele hoge kosten......maar daar hebben wij dus geen last van. Als verbruik extreem is betalen mensen ervoor en dan denken ze er wel over na.

r.teeuwsen
18-02-11, 22:52
Ik haak af in deze discussie... ik zie kleine lettertjes voorbij komen, iets waar ik niet van hou....
Sorry!

JKG
18-02-11, 23:07
Deur open en airco aan? Volgens mij hebben de meeste deuren zo'n schakelaar zodat de airco niet werkt tot de deur weer dicht is. Alleen als het dan lekker warm binnen is, duurt het lang voor alles weer op temperatuur is.

akkerw
18-02-11, 23:17
@ r.teeuwsen Wat bedoel je met kleine lettertjes ? Jammer dat je afhaakt ; vind je tips interessant

disney-golf
18-02-11, 23:32
Deur open en airco aan? Volgens mij hebben de meeste deuren zo'n schakelaar zodat de airco niet werkt tot de deur weer dicht is. Alleen als het dan lekker warm binnen is, duurt het lang voor alles weer op temperatuur is.

Of een alarm op de deur dat blijft loeien totdat de deur terug dicht is.
Maar ja, dat alarm kost geld aan de eigenaar/verhuurder.
Het is makkelijker (lees goedkoper) de huurder te laten betalen voor electriciteit...:cry:

PENPE
18-02-11, 23:57
Deur open en airco aan? Volgens mij hebben de meeste deuren zo'n schakelaar zodat de airco niet werkt tot de deur weer dicht is...
Ik heb in heel wat villas gezeten, maar nog nooit een schakelaar o.i.d. gezien bij schuifpui dan wel voordeur :-k
( behalve dan dat kleine alarmpje waarvan wij meteen de batterij verwijderen )

..overigens houden wij de schuifpui altijd netjes dicht :D

Ta2 Gerrit
18-02-11, 23:57
Of een alarm op de deur dat blijft loeien totdat de deur terug dicht is.
Maar ja, dat alarm kost geld aan de eigenaar/verhuurder.
Het is makkelijker (lees goedkoper) de huurder te laten betalen voor electriciteit...:cry:

Dat alarm is het eerste wat ik uitschakel, en pas weer inschakel als we weg gaan.
Maar goed, wij hebben dan ook geen kids die ongemerkt naar het zwembad willen sluipen, en daar is het voor bedoeld, dacht ik.

Schakelaars op deuren die de AC uitschakelen heb ik nog nooit kunnen ontdekken, maar wij doen wel, net als ieder weldenkend mens hoop ik, de deur achter ons dicht als we buiten bij de pool verblijven.
Dat lijkt me ook logisch, zo hou je de frisse lucht lekker binnen.

akkerw
19-02-11, 00:00
Kun je hier ergens op dit forum voorbeelden vinden van advertentie links ?
Ik heb er al eerder twee doorgekregen maar staan er niet ergens "openbaar" meerdere advertentie sites. Lijkt me dat eventuele huurders juist op het florida forum op zoek gaan naar sites waar ze villa's kunnen huren. Kan tuurlijk zijn dat het hier allang ergens te vinden is maar zo ervaren ben ik hier nog niet. Uiteraard begrijp ik wel dat ik hier zelf geen reclame mag maken voor eigen huizen omdat het dan een marktplaats gevoel geeft.

disney-golf
19-02-11, 00:06
Dat alarm is het eerste wat ik uitschakel, en pas weer inschakel als we weg gaan.

Dat mag niet hé Gerrit! Dat is zelfs strafbaar [-X
(maar ik zal het niet verder vertellen hoor ;):lol:)

r.teeuwsen
19-02-11, 00:07
In het weekend van 18 t/m 20 maart is er in de Jaarbeurs Utrecht een second home beurs, met diverse seminars. Ik zou daar eens gaan kijken.... en je laten voorlichten, geloof mij, doen!

Succes!

akkerw
19-02-11, 00:12
@ R.Teeuwsen ; hoe hoog staat je heater voor 17.50 per dag ?

Wij hebben gekozen voor een baby fence bij het zwembad. Kan iedereen zelf beslissen of je het nodig hebt of niet. Dan hoef je niet op dag 1 het alarmpje op de deur af te zetten :-)

corrus
19-02-11, 00:13
Kun je hier ergens op dit forum voorbeelden vinden van advertentie links ?
Ik heb er al eerder twee doorgekregen maar staan er niet ergens "openbaar" meerdere advertentie sites.

Nu breekt toch écht m'n klomp...
Ik weet niet waar je het nu over hebt hoor... Ik heb je via een PB, 2 links doorgegeven...

En nu zeg je dat deze niet openbaar staan...
Vrijwel iedereen kent villas2000.com, maar jij kunt ze niet vinden?

Da's jammer...
Ik haak ook af. Met alle respect, maar dit is vechten tegen de bierkaai.
Of water dragen naar de zee... enz. Ik heb hier in ieder geval echt geen zin meer in...

Have a good one... :mrgreen:

akkerw
19-02-11, 00:23
Ik geef aan dat ik er twee heb ontvangen !! Heb er zeker naar gekeken maar zijn er nog veel meer en lijkt me handig dat huurders daar naar kunnen kijken. Zoals je ook diverse info kunt lezen over vliegtuigmaatschappijen. Inderdaad erg jammer.

disney-golf
19-02-11, 00:24
Ik haak nog niet af maar heb wel een vraagje voor Akkerw.

Op 16 februari schrijf je; En gaat zo'n mb mensen inchecken en bijv. de electriciteitsstand opschrijven ?

En gisteren schrijf je; wij rekenen als volgt : bij onze huurprijs zit vijf dollar per dag inbegrepen en verbruikt een huurder meer dan betaald de huurder 0.15 per kwh

Wie schrijft er dan nu de meterstand op???:-k

akkerw
19-02-11, 00:27
Gelukkig !
Wij hebben geen MB dat alles regelt maar hebben wel alles geregeld (diverse mensen) er is iemand die voor ons de huurders incheckt en de standen opschrijft.

JKG
19-02-11, 00:44
Ik heb in heel wat villas gezeten, maar nog nooit een schakelaar o.i.d. gezien bij schuifpui dan wel voordeur :-k
( behalve dan dat kleine alarmpje waarvan wij meteen de batterij verwijderen )


Hmm bij de villa die ik had was de batterij al leeg, dus geen alarm.
Bij Club Cortile (townhome) meen ik toch echt te hebben gemerkt dat als de deur open gaat, de airco stopt en deur dicht = airco aan.

Kan ook zijn dat ik gek wordt hoor, maar daar praat je over een townhome zonder zwembad, dus is ook geen alarm nodig als er een kind bijv. richting het zwembad gaat. Er zullen vast wel onderbrekers op de markt te krijgen zijn en mogelijk daar zijn toegepast. Of ik had een zonnesteek. :razz:

Teleton
19-02-11, 09:10
om aan te geven dat ik wel degelijk nadenk en niet zomaar iets begonnen ben


Als ik de discussie nalees, heeft er volgens mij niemand gezegd dat je zo maar iets bent begonnen en al helemaal niet dat je niet zou nadenken. Wel blijkt uit je vragen dat je een forse kennisachterstand hebt, dat is geen schande en je bent nu zelf toch bezig om die achterstand in te halen? Ik denk dat dat de reden is dat er welwillend en uitgebreid op je berichtjes wordt gereageerd. Ik zou er wel voor zorgen dat je niet over de iiratatiegrens gaat, zodat de hulp afhaakt. Je zou je iets pro-actiever op kunnen stellen. Zo stel je terecht ergens dat je hier geen reclame mag maken voor de verhuur. Maar je mag wel een link in je openbare profiel plaatsen. Doe dat dan, man!

Terzake: Mij valt op dat je niet zo respectvol en positief over je klanten praat. (veronderstel dat ze de deur open laten staan...of wij hebben daar geen last van). Begin nu eens met te redeneren vanuit het perspectief van je klanten, ook hier. Ieder forumlid is immers ook een potentiele klant. Wat is belangrijk om een fijn vakantiegevoel te hebben? Kleine lettertjes helpen daar niet bij, en ook ingewikkelde constructies met naheffingen over het stroomverbruik niet.

Zorg dat je je markt kent en weet wat de concurrent doet. Natuurlijk zijn er ook prijsuitkleders die met allerlei toeslagjes werken. Maar wat is de trend? Een all in prijs, toch? Als we toeslagen willen betalen, gaan we wel naar Center Parks. Een klant wil lekker op vakantie, voor een bedrag en geen gezeur. Leg ze in de watten! Er zijn verhuurders die de verwarming van het zwembad al een dag voor aankomst aanzetten. Dat is verwennerij! En reken maar dat deze service, links of rechtsom, is ingecalculeerd. Wij waren eens in een villa waar op iedere deur stond wat er verboden was. Nooit meer terug gegaan!

knaapje
19-02-11, 10:44
.......Bij Club Cortile (townhome) meen ik toch echt te hebben gemerkt dat als de deur open gaat, de airco stopt en deur dicht = airco aan..........

Ok bij diverse hotels, meestal kamers met schuifpui, meegemaakt o.a. Hilton Daytona Beach. Schuifpui open = airco uit.

Knaapje

angelique100
19-02-11, 11:11
Ik snap het "kleine lettertjes probleem" voor sommige niet zo,..
Waarschijnlijk is het rondom de verhuur in Disney niet erg standaard maar rondom Cape Coral en de Keys wordt dit heel veel gedaan. Ook dit jaar weten wij dat we weer zullen moeten bijbetalen niets mis mee. (wij verbruiken thuis immers ook 2x zoveel als een doorsnee huishouden).
Zolang het duidelijk staat aangegeven prima toch,..!?

Dat AkkerW veel vragen heeft en naar ervaringen vraagt van andere huizenbezitters (en teleton die overal verstand van heeft :wink:) is toch juist heel positief. Wij zouden ook graag een huis kopen in Florida maar juist alle haken en ogen houden ons (nog) tegen omdat er zoveel bij komt kijken en er zoveel onduidelijkheden zijn. Knap dat hij de knoop wel heeft durven doorhakken. Het adverteren om zo de toekomstige huurders te bereiken lijkt mij niet echt een probleem. Zoek eens op google met de zoekwoorden die jij zelf zou gebruiken als je een villa zou willen huren en kijk waar je uitkomt,..mischien kun je je daar bij aansluiten. Zelf een website maken (laten maken) en bv adverteren via google adwords . Hier een foto van je huis als avatar plaatsen. Juist nu het alles zelf regelen erg populair is denk ik dat er ook veel mensen zijn die liever huren van een Nederlander/Europeaan dan via Amerikanen of Engelsen zeker als zij voor de eerste keer naar Florida gaan.

Stuur mij anders even een pb met wat foto's of link waar het huis te zien is, ik krijg vrij regelmatig vragen van bekende die vragen waar en hoe ze een huis moeten huren.

[verwijderd]
19-02-11, 11:20
Ik heb eerder het idee dat AkkerW een beetje twijfelend is of hij het allemaal op de juiste manier geregeld heeft en meer onderbouwing zoekt voor het hoe en waarom andere villa eigenaren dingen op dezelfde dan wel andere manier regelen.

Misschien dat een van de andere villa verhuurders gewoon eens goed kan omschrijven hoe hij/zij dat allemaal regelen rondom hun verhuur villa aan de andere kant van de plas.

Als je zelf niet eerder aan huren hebt gedaan kan het knap lastig zijn om de materie te doorgronden heb ik laatst zelf gemerkt met het kijken naar verhuur van vastgoed in NL. Als je kritisch kijkt doemen er continu bergen van vragen op waar je antwoord op wilt hebben. Dus ik kan me zeker voorstellen dat je met vastgoed zover weg nog minder rust hebt uit het oogpunt van of je alles wel goed hebt geregeld.

r.teeuwsen
19-02-11, 12:04
@ verwijderd en Akkerw (en andere die meedoen in deze discussie)

Ik heb Akkerw aangeboden om per PB alles op een rijtje te zetten en hem overal mee te helpen waar nodig. Ik heb geen reactie van hem ontvangen, vandaar dat ik ben afgehaakt.
En aangezien ik iemand ben die alleen eerlijk en oprecht mensen een mooie vakantie wil laten beleven zonder achteraf een verrassing van een extra electra rekening e.d. ondanks dat het in de huurvoorwaarden staat, mensen lezen de huurvoorwaarden bijna nooit en als ze ze wel lezen hebben ze geen idee hoeveel een heater verbruikt, dus is dat moeilijk in te schatten voor huurders. Ook heb ik aangeboden om een betrouwbaar managementbureau aan te bevelen. Ons managementbureau werkt al jaren voor ons in volle tevredenheid. Wij bepalen zelf wie er in ons huis gaat, wij hebben daar zeer goed overleg over zodat er geen dubbele boekingen ontstaan. Zij vragen aan ons of een bepaalde periode verhuurt mag worden en geven dan de naam van de gasten die er in gaan, zodat wij dat weer kunnen verantwoorden in de boekhouding. Alle rekeningen worden keurig op tijd betaald zodat niet ineens de telefoon/electra of zoiets afgesloten wordt. Zie dat maar even snel te herstellen vanuit Nederland. Ook het zwembad wordt (wekelijks!!) onderhouden zodat het geen groene vijver wordt. En als ik dan een sneer krijg hoe hoog de verwarming van het zwembad staat voor €17,50 breekt mijn klomp echt. Wat dacht je van een nieuwe heater in je zwembad, volgens mij moet je wel afschrijving meenemen in je berekeningen per dag. En met $5,- aan electra kom je er echt niet hoor. Als je een huis koopt in Florida en je wil er winst mee behalen met verhuur, helaas dat gaat niet lukken..... als je het kostendekkend krijgt is het mooi. Geniet er gewoon van zodat je later daar lekker oud kunt worden.....
Maar één ding nog: wees eerlijk tegen je klanten, dat is het aller belangrijkste, maak vaste prijzen voor alle 'extra's' en wees niet bang dat gasten de schuifpui open laten staan, dat doen ze echt niet hoor. Als ze naar binnen willen willen ze afkoelen, en bij een open schuifpui lukt dat niet want dan is het binnen net zo warm als buiten.
Heb vertrouwen in je gasten!! Ik steek nog een keer mijn hand toe om je op weg te helpen, de keus is aan jezelf!

Greetz, Remco

akkerw
19-02-11, 12:28
Ben blij dat er nog mensen zijn die wel positief op mijn berichtjes reageren ! Ik zie dit inderdaad als een forum waar je ervaringen en meningen kunt uitwisselen. Ik ben van mening dat ik e.e.a. echt goed geregeld heb. Ik werk absoluut niet met kleine lettertjes electra is gewoon een onderwerp van mijn agreement waarin huurders precies kunnen zien hoe e.e.a geregeld is. En mijn verhaal over open deuren is gewoon iets wat ik van andere huiseigenaren heb die hele hoge rekeningen hadden. Mijn manier van werken m.b.t. de electrica was dus als tip voor mensen met zulke rekeningen maar zelfs die tip werd omgetoverd tot iets negatiefs voor sommige. Mijn grootste belang is tevreden huurders voor diegene die daar aan twijfelen. Vandaar ook bijv. mijn vraag over bankkosten. Het gaat mij niet alleen om mijn eigen bankkosten en ben blij met alle tips die ik van iedereen krijg. Ik vind het ook belangrijk om bankkosten voor huurders zo minimaal mogelijk te houden en daarom heb ik het onderwerp aangesneden. Kortom ; hoop dat iedereen alle berichtjes positief kan blijven benaderen en we elkaar kunnen adviseren.

r.teeuwsen
19-02-11, 12:46
@Akkerw

Waarom neem je nou niet gewoon een managementbureau, dan ben je al je kosten kwijt qua overschrijvingen van banken. Zij regelen alles voor je. En hier in NL regel je hetzelf.... Je borg ontvangen in euro is uitbetalen in euro, hier kost dat niets.
Ik heb ING internet banking en zet de borg al in het systeem zodra de betaling binnen is, onze gasten hebben dan een dag na vertrek de borg al terug, makkelijker kan niet.
En als er echt wat is, dan haal je hem uit het systeem, maar dat komt echt nooit voor.....
Het enige wat je af en toe moet doen is een flinke som geld overboeken naar je Amerikaanse rekening zodat je daar je managementbureau van kan betalen, want die schieten alle rekeningen voor. Ik heb helemaal geen bankkosten.... Ik krijg elke maand een afrekening volledig gespecificeerd en betaal dezelfde dag via online banking van mijn Amerikaanse rekening de nota van het managementbureau. Maar dat komt omdat ik 95% vanuit Nederland boek, als je alleen je managementbureau de boekingen laat doen, dan hoef je niet eens te betalen maar verrekenen ze alles met de betalingen van je gasten. Ik snap niet dat je geen professioneel managementbureau in de hand neemt , ik denk dat de kosten van een managementbureau met verstand van zaken minder kost dat de 'vrienden' die je er nu hebt zitten. Nu heb je er toch ook geen zicht op of je woning stiekum wel/niet wordt bezet door gasten waarvan jij geen weet van hebt.... Ik ben nieuwsgierig of die vrienden meteen voor je klaar staan als je heater of airco stuk gaat... schieten die de ruime $ 3000,- even voor??
Een goed managementbureau wel!!

corrus
19-02-11, 13:13
Vorig jaar ging onze Aircon kapot... Wat een armoe... (gelukkig waren wij er op dat moment zélf)

We betaalde voor een nieuwe (gelijk maar eentje gekocht met een lichte overcapaciteit) "sléchts" US$ 3800,- incl. arbeidsloon...

Er zullen inderdaad niet veel vrienden zijn die dit bedrag "even" willen/kunnen voorschieten...

disney-golf
19-02-11, 13:36
Ik ga volledig akkoord met wat r.teeuwsen schrijft. Maar dat wist hij al!;)

Het motto, alles wat je zelf doet doe je beter, gaat voor een huis over de plas niet op.
Je bent of een solo player of een team player.
Als solo player en of controle freak koop je best een huis naast je deur om te verhuren.
Maar ga dan niet op vakantie want dan kan een huurder de deur laten openstaan...:-#
Of je bent een team player, laat je dingen los en heb je vertrouwen in je property manager.
Een tussenweg is er niet maar die keuze zal je zelf moeten maken.
Succes!\\:D/

akkerw
19-02-11, 14:23
Ik zal nog even mij vraag over 17.50 per dag en hoe hoog staat de heater toelichten. Ik stel die vraag namelijk niet om iemand te irriteren. Ik heb huurders die in de maanden jan, feb en maart 80F een fijne temperatuur vinden. Maar er zijn ook huurders die de pool heater hoger hebben willen staan. Ik vraag dus aan huurders wat ze willen. Misschien dat dit mijn vraag verklaard ?
M.b.t. solo player en teamplayer ; ik heb juist een team van mensen dat e.e.a voor ons regelt. Ik heb hier nogal wat negatieve dingen van een MB gelezen dus het is toch niet erg om te bekijken of dingen niet anders geregeld kunnen worden. En tuurlijk als je wel de juiste MB'er hebt gevonden en erg tevreden bent dan begrijp ik dat dit de uitkomst is.

Teleton
19-02-11, 17:00
Ben blij dat er nog mensen zijn die wel positief op mijn berichtjes reageren ! ....maar zelfs die tip werd omgetoverd tot iets negatiefs voor sommige.

Volgens mij zet je de wereld met je opmerkingen op z'n kop. Loop hier al een tijdje mee en zie zelden of nooit negatieve reacties op dit doorgaans vrolijke forum. Ik kan ook in deze hele discussie nergens vinden dat er iemand negatief tegen jou doet. In tegendeel. Wel kritisch! En dat is logisch want je gebruikt niet altijd lekkere argumenten. Zie het voorbeeld van de airco en de openstaande deuren.
En mijn verhaal over open deuren is gewoon iets wat ik van andere huiseigenaren heb die hele hoge rekeningen hadden.Je komt hier op het forum toch hopelijk met suggesties en opmerkingen waar je zelf achter staat?

Verder geef je nogal wat tegenstrijdige signalen af. Enerzijds barst je van de vragen, anderzijds vind je dat "e.e.a." wel goed hebt geregeld. Het is toch niet gek dat je daar dan kritische reacties op krijgt? Even wat citaten uit jouw berichten:


Waar ik van geschrokken ben zijn de bankkosten die er nog bij komen bij het verhuren
heb geen idee wat een MB rekent
Vragen willen stellen zoals ; hoe draag je de 11% tax af die de huurders betalen ? Aan wie en wanneer ? Waar kun je betrouwbare schoonmakers inhuren ? Hoe loopt de verhuur van jullie huis ? Waar loop je tegen aan met verhuren ? Waar adverteer je en ga zo nog maar even door.
Ik ben van mening dat ik e.e.a. echt goed geregeld heb.

Ik zie dit inderdaad als een forum waar je ervaringen en meningen kunt uitwisselen.

Als er wordt gereageerd, lijkt het soms of je de reactie negeert en stel je de vraag gewoon weer opnieuw. Of kwalificeer je een reactie als negatief als hij je kennelijk niet aanstaat. Forumleden komen hier dan wel voor hun plezier, maar ze zijn niet van de Stichting Vakantiebezigheid.

Nog wat opmerkingen: Er zijn hier op het forum verschillende eigenaren die verhuren. Zij dragen hier hun steentje bij en uit hun expertise blijkt dat ze hun zaakjes voor elkaar hebben. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat ze het altijd met iedereen eens zijn. Maar ze kweken wel goodwill. Dat zou voor mij, als fervent huurder, bijvoorbeeld een reden kunnen zijn om ooit zaken met hen te doen.

Bekijk het forum dus vooral ook van de commerciele kant: ook een kritisch forumlid is een potentiele klant. Wanneer iemand de discussie kritisch volgt, zou hij toch best eens belangstelling voor je villa kunnen hebben? Het is aan jou om hier als beginnend verhuurder een degelijke, betrouwbare, solide, zakelijke, eerlijke, kundige en sympatieke indruk te maken. Verkoop en verhuur is immers vooral een kwestie van gunnen. Mond tot mondreclame kost je niets, juist daarom is het een kostbaar goed.

Met opmerkingen over de reacties zoals jij ze nu maakt, vergaat mij eigenlijk de lust ook wel een beetje om actief aan een discussie met jou mee te doen en jaag je volgens mij ook nog eens potentiele huurders regelrecht naar de concurrent.

jastsali
23-02-11, 17:56
Heb zojuist met stijgende verbazing alle posts rondom dit onderwerp gelezen. Ben het helemaal eens met Remco. Alles valt en staat met een zo breed mogelijke orientatie vooraf. Als ik het allemaal goed begrijp heeft Akkerw vragen, terwijl hij al heeft gekocht. Dat vind ik nou onbegrijpelijk. Wij hebben nu 2 jaar een villa in de Disney Area, aangekocht na zo'n 4 tot 5 jaar voorbereiding en orientatie om vooraf alle ins en outs in beeld te hebben voor uiteindelijk tot aankoop over te gaan. Dankzij onze gedegen voorbereiding worden wij nergens meer door verrast en verloopt alles zoals we ons dat toen we kochten hadden voorgesteld. Wij hebben een perfekte MC die ons veel werk en zorgen uit handen neemt. Betaling van de utilities doet de MC. De enige betaling die we zelf regelen is de verekering en property tax. Daardoor kunnen we alle bankosten laag houden. Boekingen regelen we helemaal zelf (adverteren op meerdere sites en hebben eigen website). Onze klantenkring bestaat vooral uit Engelsen en Duitsers en voor de winter Amerikanen en Canadezen. We verhuren ons huis altijd denkend vanuit de klant (stellen ons altijd weer de vraag: hoe zouden we het zelf als huurder willen hebben). Geen kleine lettertjes, all-in prijzen (m.u.v. de poolheat). Onze klanten kunnen betalen op onze bankrekening in NL of in de VS (of credit-card via Paypal., extra PP-kosten worden doorbrekend) en Amerikanen en Candezen kunnen per check betalen (dat doen ze het liefst) die ze opsturen aan onze MC die dat in ons depot houdt voor betaling van rekeningen. Geen enkel probleem daarmee. Kwestie van een betrouwbare goede MC uitzoeken. Je wilt niet weten met hoeveel MC's wij een sollicitatiegesprek hebben gehad. Kortom AkkerW, voorbereiding is het belangrijkste en nu met vragen komen nadat er is aangekocht vind ik al met al niet echt handig. O ja,, nu 1,5 jaar op de verhuurmarkt en een bezetting van bijna 80%. Ook dat verloopt naar wens en allemaal dankzij onze voorbereiding en orientatie. Zorg dat je droom geen nachtmerrie wordt!

[verwijderd]
23-02-11, 19:03
Mooi verhaal, alles goed geregeld en zeker een mooie verhuur score.

Maar misschien kan je eens meer details geven zodat iedereen er wat aan kan hebben, want wat zijn bv de goede sites om te adverteren?

Waar heb je het MC op beoordeeld vooraf, want ze kunnen natuurlijk mooie verhalen ophangen maar wie meent het. In NL wordt je immers ook met mooie praatjes om de tuin geleid.

Gebruiken jullie het huis ook zelf?

Is de aankoop van het huis een investering geweest of is het puur bedoeld om zelf in te gaan trekken op termijn?

En natuurlijk zien we graag mooie foto's van jullie aanwinst in het daarvoor bestemde topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?p=140798#post140798).

Zomaar wat vragen die bij mij opkwamen, zelf niet direct bezig met een huis in Florida maar ik volg het topic graag. Want wat niet is kan nog komen natuurlijk.

probits
24-02-11, 14:32
kan je ook de naam geven van die goed MC?

jastsali
24-02-11, 16:45
@verwijderd
Onze verhuurscore is boven verwachting. Wij zijn uitgegaan van 55-60% en zijn zelf ook wel verrast hoe het loopt. We zijn er van overtuigd dat dit ook komt door: perfecte locatie/fair price/kwaliteit en luxe/rustige en veilige community met faciliteiten/dichtbij attracties/restaurants en winkels zelfs op loopafstand/persoonlijke aandacht voor de gast/altijd en snel reageren op inquiries, ook als er geen beschikbaarheid is. Een huis willen verhuren betekent ook dat je er de nodige tijd en moeite in steekt, helemaal als je het in eigen beheer wilt verhuren.

De sites waarop we adverteren zijn de bekende die hier al vaker voorbij zijn gekomen: Holidayrentals.co.uk voor de engelse markt en Fewodirekt.de voor de duitse markt (dit zijn beide HomeAway dochters). Deze zijn met name bedoeld voor de kortverhuur. En dan adverteen we ook op VRBO en VacationHomerentals.com, die naast een enkele kortverhuur met name reacties van snowsbirds opleveren. Heb ook geadverteerd op D-reizen (nu Micazu) maar dat leverde te weinig op, ook al zijn de kosten beperkt. Het geld van Micazu gebruik ik liever op de Homeaway dochters voor een featured listing en dat levert regelmatig veel aanvragen op. Onze eigen website levert daarnaast extra service met extra informatie en foto's en de gasten die hebben geboekt krijgen toegang tot een afgeschermd gedeelte waar ze extra informatie kunnen downloaden en een code krijgen voor korting op kaarten voor de attracties. We doen er echt alles aan om het de gast zo aangenaam mogelijk naar de zin te maken en dat begint al bij de voorpret vanaf de bank thuis in de woonkamer!

Wij hebben met meerdere MC's terplaatse gesproken. Eerst een selectie gemaakt uit bedrijven die ons waren geadviseerd en deze voor gesprek uitgenodigd. Gesproken met Engelse en Nederlandse MC's. Uiteraard gekeken naar wat ze leveren voor de kosten die ze berekenen. Belangrijk vonden we dat de MC zelf in staat is allerlei klusjes te doen en niet om het minste of geringste een subcontractor te moeten inhuren. Dan wordt je inderdaad uitgekleed. Ook belangrijk: sluit geen langdurig contract af, zorg dat je snel en zonder toestanden zakelijk uit elkaar kunt. Vraag naar referenties en verifieer die ook daadwerkelijk. En meest belangrijk: hebben we een klik. Dat klinkt wat vaag, maar het komt voor een deel toch aan op vertrouwen. Je ontkomt er namelijk niet aan dat je de MC een deel van je geld in depot toevertrouwd want daar moeten rekeningen van betaald worden. En ook de betalingen per check komen bij de MC binnen. Dan moet je echt met goudeerlijke mensen te maken hebben. Wij hebben deze MC gevonden bij mensen die van oorsprong uit Nederland komen en hier een klein aannemersbedrijfje hebben gehad. Bovendien heel gezellige mensen zo hebben we al een paar keer meegemaakt ;-) waarmee we intusen een persoonlijke band hebben opgebouwd.
@ probits. Ik mag hier geen reclame maken maar als je wilt kan ik je een PB sturen. Laat maar weten wat je wilt.

Wij hebben het huis gekocht, naast verhuur, met name voor ons zelf om er later na pensionering te overwinteren. Dat duurt nog ruim 10 jaar dus ik denk dat we dan ons huidige villa wel zullen hebben ingeruild voor een andere. Niet omdat de huidge niet mooi is, maar alles wordt ouder en krijgt gebreken. Zelf verblijven we er zo'n 2 x per jaar. Dit jaar helaas maar 1 keer want we zitten tot november zo goed als vol (luxe probleem :lol:)

Ik zal enkele foto's van ons stulpje in het daarvoor bestemde topic plaatsen.

corrus
24-02-11, 17:24
Nou... Een naam van een Management Company kun je hier gewoon noemen hoor...
Tenslotte heb je dit ook gedaan met diverse advertentie sites...

[verwijderd]
24-02-11, 17:40
Bedankt voor de uitleg, daar kunnen mensen met plannen in ieder geval wat mee.

Enne Corrus:


Foto's plaatsen mag, mits je aan de getoonde spelregels houdt.

De spelregels voor dit topic:
- Indien het huis in de verhuur is zijn verwijzingen hiernaar of toespelingen hierop niet toegestaan.
- Links naar management pagina's zijn niet toegestaan
- Heel simpel samengevat: wees trots op je huis maar maak geen reclame voor verhuur!

corrus
24-02-11, 17:44
@verwijderd

Je hoeft mij niet te corrigeren hoor...

Onderstaande was duidelijk ook toegestaan...


De sites waarop we adverteren zijn de bekende die hier al vaker voorbij zijn gekomen: Holidayrentals.co.uk voor de engelse markt en Fewodirekt.de voor de duitse markt (dit zijn beide HomeAway dochters). Deze zijn met name bedoeld voor de kortverhuur. En dan adverteen we ook op VRBO en VacationHomerentals.com, die naast een enkele kortverhuur met name reacties van snowsbirds opleveren.

Njit
24-02-11, 17:55
VRBO en co worden nu ook al in de FAQ genoemd. Dat is geen enkel probleem.

[verwijderd]
24-02-11, 18:10
Ik corrigeer je niet, ik quote alleen een bericht van een moderator

En je weet zelf als geen ander dat het een wel toegelaten wordt aan reclame en het andere niet.

corrus
24-02-11, 18:22
Alleen jammer dat je dit op deze zéér belerende manier even moet vertellen...

Jammer... :D

Maar goed... nuff said... :lol:

Terug naar het onderwerp... en let's have fun...

probits
25-02-11, 10:01
oei , ik heb hier precies een vervelende vraag gesteld...ik heb Jastsali intussen een privéberichtje gestuurd...zo kan het ook ;-)

cindy74
27-04-11, 09:22
Nog een vraag , wij zijn dit jaar in een villa in cape coral geweest de makelaar vertelde ons dat er een tekort is aan lange termijn verhuur dus we zouden dat wel zien zitten ook al kunnen we dan de eerste jaren niet in ons eigen huis zitten maar we zien het meer naar later toe als we op pensioen zijn , mijn man moet nog zo een 7 jaar werken dus ....... Ook wij schrokken van de helemaal niet ecologische huizen zoals geen zonnepanelen geen dubbel beglazing en overal airo in elke ruimte in het huis . In belgie zijn de bouwinstructies en isolatie zo hoog dat dit geen optie is je moet het gewoon doen . Is de electriciteit echt zo duur wij moesten zo een 80 euro betalen voor 5 dagen als je dit maal 5 doet is het 400 euro per maand dat is wel erg veel .

Wij willen dit dus ook als investering bekijken .

koenkamphuys
28-04-11, 07:06
Dubbele beglazing - ik heb het - is bepaald niet gemeengoed. Om dit soort grote villa's goedkoop te houden wordt er in veel bouwprojecten nogal bespaard op dit soort zaken. Terwijl het heel wat scheelt in je energieverbruik. Ja, de elektriciteitskosten zijn hoog door die altijd maar draaiende airco. Hoe koud dat je het 'stookt' scheelt nogal. Als je probeert de binnentemperatuur op 20 graden probeert te houden kun je een 2x zo hoge energierekening verwachten als wanneer je het bij 26 graden houdt (dat doen wij), en buiten het heetste seizoen 's avonds een raampje open vind ik zelf veel prettigere dan een brommende airco.

Energiebesparing is nooit zo'n issue geweest in de Verenigde Staten. Terwijl wij al sinds het midden van de jaren 70 (oliecrisis) hiermee bezig zijn, is dat in Amerika echt pas iets van de laatste jaren. Vandaar die enorme auto's en die energieslurpende wasmachines.

Airco in elke ruimte is wel een must hoor. Het is zonder niet uit te houden. Wat je hier stookt geef je daar uit aan koeling; zie het zo maar. En zonnepanelen zijn hier ook nog erg zeldzaam. Je kunt ze daar ook goed vinden. Wat je nog wel eens ziet is de zonneboiler voor het zwembad: altijd een gratis verwarmd zwembad in de wintermaanden.

cindy74
28-04-11, 10:24
Hier in belgie zijn zonnepanelen heel gewoon wij hebben ze en we betalen maar 25 om de 2 maanden . Dus dan moet je al goed verdienen alleen al om je maandelijkse kosten te kunnen betalen .
En stoken doen we hier indedaad maar omdat hier echt alles geisoleerd moet zijn valt dat weer reuze mee .

corrus
29-04-11, 09:39
Is de electriciteit echt zo duur wij moesten zo een 80 euro betalen voor 5 dagen als je dit maal 5 doet is het 400 euro per maand dat is wel erg veel.De kosten voor electriciteit zijn hoog maar ook weer niet zo hoog.
Wat electriciteit daadwerkelijk kost en wat jij betaald is natuurlijk een heel verschil, heeft ook nergens iets mee te maken.

En ja... Airco in het gehele huis... (gelukkig wel)

Zet je Airco (bij wijze van spreken) maar eens uit... word je huis van binnen een soort slecht gedroogde wasmand.
en valt gegeven moment het behang van de muur... En de zooi gaat overal schimmelen.

Indien je dit soort dingen niet zou willen, zou je er zeker in de zomer niet moeten gaan zitten.

cindy74
29-04-11, 10:19
Ok dat dacht ik al anders is dit toch gewoon niet te betalen . We veschoten er gewoon van dat de belgische normen zo hoog zijn ivm isolatie en milieu enz en dat daar in amerika totaal niet op gelet word . Zijn bij jullie zonnepanelen geen optie of zijn die bij jullie erg duur ? Wij hebben ze wel met subsidies maar dan nog wij betalen nu maar 25 euro per 2 maand eneerst 165 euro .
Deze vragen stellen wij ons omdat wij er ook om dachten van een huis te kopen of bouwen .

corrus
29-04-11, 10:52
Indien je op prijzen rekent zoals je deze hier nét verteld, kun je het helemaal vergeten...
Wat electriciteit betreft, wat licht betreft valt het wel mee, maar electrisch koken de aircon en de poolheat kosten je het meest.

cindy74
29-04-11, 12:45
^^^dat dacht ik al daarom stel ik mij de vraag waarom je zo weinig zonnepanelen aantreft in een land waar de zon erg veelschijnt , maar hier in belgie is het zo ingeburgerd dat het voor ons bijna gewoon lijkt .

knaapje
29-04-11, 14:49
Nou het leeft in de US ook.
Op de Mall in Washington DC was oktober 2009 een demonstratieproject, Solar decathlon 2009. Er werden tijdelijk een twintigtal huizen gebouwd.
Dit jaar schijnt er weer een te zijn:

http://www.solardecathlon.gov/

Knaapje

corrus
29-04-11, 16:54
Da's waar...

Maar dit ging over een "Huis kopen in Florida"...
Vandaar dat dit niet ter sprake kwam...

knaapje
29-04-11, 18:12
..........Zijn bij jullie zonnepanelen geen optie of zijn die bij jullie erg duur ? .............

...........Energiebesparing is nooit zo'n issue geweest in de Verenigde Staten...........

.....waarom je zo weinig zonnepanelen aantreft in een land waar de zon erg veelschijnt , maar hier in belgie is het zo ingeburgerd dat het voor ons bijna gewoon lijkt ..........


Oh nee?

cindy74
29-04-11, 19:39
^^^^^knaapje ik vroeg me dit gewoon af hoe dit in de usa gaat . Wij krijgen inderdaad premies hiervoor en je kan het nog eens fiscaal inbrengen en je krijgt groencertificaten dus onze instalatie is binnen 4 jaar terugbetaald maar nog eens dit is belgie .

knaapje
29-04-11, 19:56
Als ik in deze stukken (bijv. blz 13) kijk wordt er gesproken over tax credits.
Ik denk dat er toch een soort van overheidsbijdrage bestaat.
http://www.solardecathlon.gov/past/pdfs/09_workshops/09_solar_owner.pdf

Knaapje

corrus
29-04-11, 20:04
Andere staten hebben andere regels, en heel andere prijzen...
Daar jij het bericht schreef in "Huis kopen in Florida" dacht ik dat je het over Florida had...
Want het is nog al een verschil...
Wat in florida geldt, werkt zeker niet in bijvoorbeeld in Californië of bijvoorbeeld Nevada..

cindy74
29-04-11, 20:05
ok , ook dit speelt een rol bij ons als we gaan overwegen te bouwen in florida .
We staan ook verstomd hoe hoog de kosten wel niet zijn van de grondlasten 4000 tot 5000 $ dat is toch een hele kluit zonder de maandelijkse vasten kosten erbij .
Maar we gaan dit inderdaad ook eens bekijken niet dat dit natuurlijk de doorslag gaat geven we vroegen het ons gewoon af .
En corrus inderdaad het zou om florida gaan .

knaapje
29-04-11, 20:42
Er zijn federale regelingen:
http://www.dsireusa.org/incentives/index.cfm?State=US&ee=1&re=1

per staat bijv. Florida:
http://www.dsireusa.org/incentives/incentive.cfm?Incentive_Code=FL42F&re=1&ee=1

en lokale bijv. voor Kissimmee of Orlando.

Voor wie er echt een studie van wil maken:
http://www.dsireusa.org/glossary/

Knaapje

knaapje
29-04-11, 22:16
ok , ook dit speelt een rol bij ons als we gaan overwegen te bouwen in florida .
.

Misschien kan je dit na afloop kopen en in Florida weer laten opbouwen:
http://www.solardecathlon.ugent.be/nl

Hoewel hij is er ook als doe het zelf kit:-)

Knaapje

Guus
29-04-11, 23:45
Is de electriciteit echt zo duur wij moesten zo een 80 euro betalen voor 5 dagen als je dit maal 5 doet is het 400 euro per maand dat is wel erg veel.
Elektriciteit is in de VS behoorlijk aan de prijs. Veel duurder dan bijvoorbeeld gas. Wij betalen in de zomermaanden ongeveer $300 per maand. De bedragen die jij noemt zijn m.i. aan de hoge kant. Het lijkt alsof de verhurende partij hier nog wat extra inkomsten mee heeft gegenereerd.

1250
30-04-11, 10:32
Is het niet het verstandigst om je zwembad op Gas te verwarmen (ivm prijs voor Gas) en de Airco op de elektriciteit, maar dan wel met goede isolatie, en een uitschakelaar als de deur langer dan 2 minuten open blijft staan o.i.d.?

corrus
30-04-11, 10:48
Gas of Electriciteit...

De meeste communities hebben niet eens gas...
Eigenlijk 95% van de rental cummunities hebben Electriciteit.
Zelfs als je zélf gaat bouwen heb je de keuze niet.

Voor het zwembad met een gasheater is veel duurder daar gasheaters altijd aanblijven staan wanneer je ze in werking zet. (de thermostaten werken anders)

Zwembadwater verwarmd op gas is dan ook altijd een beduidend stuk warmer dan de electrische.

En die uitschakelaar?
Voor de aircon bedoel je?
Geen goed plan... tenminste??? als je langer van je huis wilt genieten dan 5 jaar...
Zonder aircon wordt je huis veel te vochtig... (zeg maar Kletsnat)
Waardoor je ook nog eens schimmelvorming krijgt... en die is haast niet meer weg te krijgen.
Bovendien is schimmel in je huis en vooral in je aircon systeem (daar begint het 't eerst) heel slecht voor de gezondheid.

knaapje
30-04-11, 11:08
.......en een uitschakelaar als de deur langer dan 2 minuten open blijft staan o.i.d.?


Bijv. in het Hilton Daytona Beach. Hier schakelde airco uit als je de schuifwand openzette.

Knaapje

Riverwood
30-04-11, 11:41
Wij verblijven enkel in de wintermaanden in ons huis te Kissimmee en hebben verleden jaar een humidity meter laten plaatsen op ons airco systeem speciaal voor de zomermaanden, het elektra verbruik is beduidend minder, de aanschaf/plaatsingskosten waren $ 280, nu slaat de airco aan als de vochtigheid te hoog wordt in ons huis.

Groetjes Henke.

Guus
30-04-11, 16:52
Is het niet het verstandigst om je zwembad op Gas te verwarmen (ivm prijs voor Gas) en de Airco op de elektriciteit, maar dan wel met goede isolatie.
Daar wringt in de VS de schoen. De huizen worden hier gemaakt van waaibomenhout en de isolatie is op zijn best matig te noemen. In Nederland kan ik de thermostaat gerust een uur voordat ik naar bed ga terugdraaien. De warmte blijft dan nog geruime tijd in het huis hangen. Hier in de VS is de warmte binnen 15 minuten weg. Wij verwarmen overigens het zwembad op gas, maar de waterpompen werken wel gewoon op stroom. Door gebruik te maken van timers kun je echter het verbruik hiervan goed reguleren.

1250
30-04-11, 19:07
De meeste communities hebben niet eens gas...Raar dat gasleidingen zo slecht zijn aangelegd in Florida.

Als je verhuurt dan laten veel mensen vaak (per ongeluk) de deur openstaan. Je zou een systeem kunnen maken dat na 2 minuten de airco uitgaat en dat na 30 minuten er een alarm afgaat o.i.d.Dan doen de mensen echt wel de deur dicht hoor ;-).

cindy74
30-04-11, 22:19
Nog een domme vraag ik neem aan dat de huizen in florida niet zo lang meegaan als hier in belgie .

Guus
01-05-11, 19:24
Amerikanen leven in een wegwerpcultuur. Het is dan ook niet vreemd dat ze ook hun huizen minder duurzaam bouwen. Op zich hoeft dat niets te betekenen. Zolang je bereid bent om onderhoud aan het huis te plegen blijft het gewoon in stand.

nixian
17-06-11, 04:32
Beste forum gebruikers. Ik heb mij afgelopen avond voorgesteld en heb daarbij eveneens kenbaar gemaakt, dat ik evt interesse heb in het kopen van een "huisje" in Florida. Daar op heb ik vervolgens twee reacties mogen ontvangen, te weten van de moderator Njit en een homeowner, Koen Kamphuys. Naar aanleidng van hun advies, heb ik alle 33 aanwezige pagina's met dit topic doorgelezen. Koen ik heb bijzonder genoten van jouw bouw avonturen, leuke foto's en een informatief, leuk en leerzaam relaas. Van alles wat ik gelezen heb de afgelopen 33 pagina's zijn, mij wel een paar dingen duidelijk geworden. Ondanks dat, zijn er toch weer andere vragen bij mij opgekomen. Een voorbeeldje: als de prijzen van property dalen, hoe kan het dan dat de propertytaxes (soms) zo hoog zijn? Dit is een vraag(je) maar zo heb ik er nog vele. Ik voel mij zeer verwant met een van de schrijvers (JATSALI), die schreef dat je voordat je in Florida überhaupt iets koopt je zeer goed moet voorbereiden en de tijd moet nemen (in zijn geval liet hij er jaren en vele Florida bezoekjes over heen gaan). Ik wil graag alle informatie (die voor handen is) als een spons opzuigen. Misschien een stomme vraag, bestaat er zo iets als: "Alles wat je moet weten bij het kopen van realestate in Florida" of is goede raad "duur" en moet je in vele gevallen het wiel zelf uitvinden. Ik weet bijvoorbeeld wat ik zelf wil, maar weet niet of dit realistisch is. Sinds mijn eerste bezoek aan Florida in 1998, had ik al dagdromerijtjes om mijn "oude"dag in Florida te slijten. Mijn toenmalige vrouw hield mij toen met twee benen stevig op aarde. Heb dat dus eigenlijk toen laten varen, maar mijn huidige partner is ook een beetje zoals ik, ook lekker dromen dus(maar wel realistisch). Nu met de huidige prijzen van huizen lijkt de droom ineens een stuk dichterbij te komen. Waar ik dus eigenlijk op zoek naar ben is een condo of townhouse, om daar tot aan mijn pensioen diverse malen per jaar van te genieten en daarna in de winters de "snowbird"uit te hangen.
Waar kan ik in Florida of Nederland terecht om eerlijke informatie te verkrijgen, zonder me af te moeten vragen of ik te maken heb met verkooppraatjes. Ik realiseer me heel goed dat als je met een makelaar in zee gaat, veel zoal niet alles met vertrouwen te maken heeft. Zijn er op het forum mensen die goede ervaringen hebben met dit soort bedrijven/mensen. Mijn vriendin en ik zijn voornemens eind oktober begin november naar Florida af te reizen en een groot gedeelte van onze tijd toch te besteden in het zoeken naar en het leggen van contacten, om misschien onze droom dichterbij te brengen.
Op voorhand alreeds bedankt voor alle reakties!!

koenkamphuys
17-06-11, 07:24
Allereerst: MAAK EEN BEGROTING. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen hier. Hoeveel moet je lenen om het huis te financieren en wat gaat dat per maand kosten. Je krijgt geen belastingaftrek op je rente. Ga je hier financieren of daar? Ik heb mijn Nederlandse huis beleend (dat was allang afbetaald) maar de meesten hebben een schuld op hun huis hier voor ze beginnen.
Orienteer je goed op de property taxes en homowners association fees. Beiden verschillen enorm van plek tot plek. Dat de property tax niet naar beneden is gegaan ondanks de waardedalingen is logisch: de gemeenschapsgelden moeten toch binnenkomen, dus wordt of de belasting omhoog gedaan, of de indexering uitgesteld. Hoewel het ook kan als in onze county, waar elk jaar het bedrag dat ik aan de belastingontvanger mag overmaken, lager wordt. Vraag me niet waar de county van "leeft".
Kosten van onderhoud, "home improvement", tuinonderhoud en het maaien van het gazonnetje als je zelf er niet bent.
Bedenk dat ook andere kosten doorlopen, zij het op een laag pitje als je weg bent: energie, telefoon, water, kabelmaatschappij (heb ik niet, heb een antenne op mijn dak)
Wil je verhuren, wees dan realistisch over de inkomsten en vergeet ook daar de kosten niet.
Calculeer tenslotte in dat je heel wat vaker naar Florida gaat dan vroeger. Inclusief autohuur, of je moet een auto daar neerzetten, maar dan moet je nog steeds ervoor zorgen dat je op je plekkie komt.
Als er dan een bedrag staat dat je gemakkelijk kunt ophoesten, dan pas kun je het doen. Als het net uit kan: niet doen.
Je zegt trouwens: een condo of townhouse. Al enig idee waar?

nixian
17-06-11, 19:05
Beste Koen,
Bedankt voor je reactie. In antwoord op je vraag: ik heb wat eigen geld en zal moeten onderzoeken (als ik iets leuks vind) of dat van uit Nederland te financieren is. Afgelopen maand had ik al een gesprek met een financieel adviseur van mijn huisbank. Na dat gesprek zijn me toch wel een paar dingen duidelijker geworden. Bijvoorbeeld, (in mijn geval) een extra hypotheek op mijn huis hier nemen, was "out of the question" . Alhoewel ik ruim € 60.000 eigen geld in mijn huis had gestopt, 4 jaar geleden. Maar het was wel mogelijk om zo'n 30 a 40.000 middels een lening te verkrijgen? Het hoe en waarom ontgaat mij een beetje. Is het dan zo dat de hypotheken markt in Nederland dichtgetimmerd wordt met allerhande strenge eisen, maar op basis van je inkomen, gewoon een X bedrag kan lenen? Verhuren denk ik eigenlijk niet aan. Ik wil net zoals jij, iets voor mijzelf en mijn meisje hebben. Wat natuurlijk niet wil zeggen, dat anderen er geen gebruik van zouden mogen maken. Ik heb tenslotte nog ruim 15 jaar te gaan voordat ik met pensioen ga (zeker als ik spaargeld in een huis stop) Wat je zoal verder benoemt, had ik zelf ook al bedacht. Als ik iets koop, dan zal het in een comunity moeten zijn, waarbij (middels betaling van een HOA) al deze zaken geregeld zijn. Afgelopen maart was ik op de secondhome beurs in Utrecht, daar heb ik een (Nederlandse) dame leren kennen, die voor een makelaar werkt in Stuart (Martin County). Sindsdien staan wij in contact en stuurt zij me elke dag de nieuwe listings en pricechanges, van uit haar werkgebied. Het gebied op zich zelf ken ik eigenlijk niet, reed er vroeger altijd voorbij omdat ik dacht dat het niet de moeite waard was. Zij tracht mij van het tegendeel te overtuigen. Zij zal in juli naar Nederland komen en ik zal dan een afspraak hebben waarbij ik al mijn vragen en andere zaken bij haar neer kan leggen. Vervolgens zal ik dan in okt/nov naar Florida afreizen om zelf "rond" te gaan kijken.
Ik zal vermoedelijk in 15 dagen heel veel kilometers gaan maken omdat ik zeker ook mijn licht wil opsteken aan de Gulfcoast. In al die keren, dat ik in het verleden daar geweest ben, had ik daar altijd het sterkst het verlangen van, " als ik hier toch eens een huisje had, zo aan het water, met een bootje erbij, wat zou het leven toch prachtig kunnen zijn". Sorry, liet mij even gaan. In ieder geval ben ik realist genoeg, zoals jij zegt: als niet kan, dan niet doen. Daar heb je volkomen gelijk in. Aan de andere kant heb ik zo iets van, als je nu niet zorgvuldig onderzoekt of het kan (gunstige $/€ i.c.m de huidige lage prijzen) dan zal ik het waarschijnlijk in de toekomst zeker niet meer doen als alles weer duurder gaat worden. Om kort te gaan een droom mag wat kosten maar moet geen nachtmerrie worden. Via deze weg, wil ik trouwens de forumleden vragen of zij kennis hebben aan (Nederlands talige) makelaars die hun werkterrein hebben aan de Gulfcoast. Het gebied tussen Tampa/Cape Coral/Ft. Meyers(beach) of mij kunnen helpen met wat websites of zoek suggesties.
Bij voorbaat dank.

PENPE
17-06-11, 19:35
Ik vindt het nog steeds grappig dat men op de fora vaak over een "huisje" spreekt en dan
Te bedenken dat de gemiddelde (vakantie)woning meestal groter is dan 200m2

nu ontopic :

Wij verblijven op dit moment op Encantada in Kissimmee in een townhome,s en er staan er hier veel te koop cq leeg dus misschien een goede tip voor je zoeklijstje...

2 3-bedroom townhomes naast ons staan leeg, liggen ideaal op de zon, dus...

nixian
17-06-11, 19:42
Penpe bedankt, voor je reactie maar Kissimmee is niet primair het gebied waar ik in geïnteresseerd ben. Ik zoek meer bij zee en/of rivier.

koenkamphuys
18-06-11, 08:19
Het gebied op zich zelf ken ik eigenlijk niet, reed er vroeger altijd voorbij omdat ik dacht dat het niet de moeite waard was. Zij tracht mij van het tegendeel te overtuigen.
Dat zijn meestal de beste plekken als je rust en ruimte zoekt. Ik zit ook in zo'n door toeristen vergeten gebied. Ben daar erg tevreden over.

muriel
09-09-11, 17:28
Hi,

Wij kochten in 2008 een townhome aan Tampa Bay.Goede prijs dachten we toen want reeds 40% korting. Inmiddels nog 50% gedaalt in waarde. Soit we zijn er nog steeds gelukkig mee.Hebben cash betaald dus geen zorg over geleend geld
Waar ik je wil over verwittigen is dat huizen aan het water bijna dubbel zoveel propertytax betalen dan in Orlando.Ook verzekeringen zijn duurder omwille van het overstromingsgevaar.
Let wel op dat de propertytax betaald is van de maanden voor je het koopt of je draait op voor het gehele jaar en daar is niets tegen in te brengen.
De HAO en POA ben je ook verplicht iedere maand te betalen en als je in een resort zit heb je ook nog clubdues.
Het lijkt allemaal een mooi plaatje maar kost wel veel.Met de verhuur kom je meestal niet toe en wij verhuren 70% van de tijd omdat we aan het water zitten ,in Orlando halen ze dit zeker niet.
Ik weet niet wat jullie budjet is maar aan de Gulf blijft de aankoop duurder zelfs voor krotten. Location moet ook betaald worden.

christophe
29-10-11, 00:33
Heeft iemand nog een goede link met meer informatie? Onze interesse gaat uit naar een condo (2 slpk) in een soort community met resort pool en andere faciliteiten. Liefst regio orlando-kissimmee-Davenport.

Marc Post
12-11-11, 17:17
Wij zijn de afgelopen tijd ook geinteresseerd geraakt in het kopen van een tweede huis in Florida. Onze interesse gaat uit naar het gebied rond Maimi - Fort Lauderdale en er lijken soms hele interessante aanbiedingen (foreclosures) tussen te zitten.
Wij zouden het willen verhuren aan vakantiegangers en snowbirds en het zelf zo'n twee keer per jaar willen bezoeken.
Maar tussen iets moois zien en het daadwerkelijk kopen en goed op de rails krijgen zit een wereld van verschil - en die wereld kan wel eens weerbartsiger zijn dan je wil.
Wij zijn dan ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen:

- met een lokale makelaar / vinden;
- verhuren, bezettingsgraag, enz;
- schoonmaken en klein onderhoud;
- property management;

Groeten Marc

koenkamphuys
13-11-11, 09:14
Hallo Marc,
In dit topic vind je daar al heel veel informatie over. Vooral ook over het property management gedeelte waar ik geen kaas van heb gegeten want wij verhuren ons buitenverblijfje niet. Het kopen van een huis is op zich niet heel erg ingewikkeld, maar uit een foreclosure zijn er wel extra complicaties. Als de transactie gebeurt als je al weer terug bent van bezichtigen, dan kun je de makelaar machtigen om dit voor je te doen. Met de makelaar in contact komen is niet zo heel lastig. Uiteindelijk staat bij elke aanbieding een naam en telefoonnummer en dan begint het gewoon bij een belletje.
Veel succes met je zoektocht. We zijn benieuwd.

brin
14-11-11, 14:25
Hallo Marc,

Ik ken een betrouwbaar en ervaren persoon die je kan helpen een huis te zoeken in de omgeving die je opgeeft. Hij is makelaar en kan je informeren over de juiste ligging als je wilt verhuren. Hij spreekt bovendien Nederlands en woont al jaren in Florida.

Ik heb je ook een privé berichtje gestuurd hierover...

Thrypa
15-01-12, 16:05
Ik ben zo jaloers op de mensen die een huis hebben in Florida! Zijn er hier die er ook vast wonen? De meeste blijken meer een vakantiewoning te hebben?

Ik en mijn vriend zijn ondertussen ook al aan het kijken geweest, hoe verleidelijk :D Maar we gaan nog veel info moeten zoeken om een keuze te kunnen maken hoor. Mijn bachelordiploma laat me gemakkelijk toe om naar Amerika te verhuizen (overal een tekort aan verpleegkundige :P), het kriebelt wel. Wij hebben altijd al plannen gehad naar het buitenland te verhuizen, als kwam Amerika toen nooit op mijn lijstje voor. Florida heeft echter wel mijn hart gestolen :D

corrus
15-01-12, 16:17
Ook jouw "bachelordiploma" is geen garantie dat je daar zomaar kunt gaan wonen...
Sinds 9/11 is er een hoop veranderd...

Thrypa
15-01-12, 22:30
Heb nochtans al wat opgezocht en mits testen en de regio waar mensen nodig zijn, zou het toch wel gaan? Nu er is nog niets zeker hoor ^^ Ben uiteindelijk ook niet van plan heel mijn leven met mijn bachelor te gaan werken, aangezien ik nog 2 masters heb :P

koenkamphuys
16-01-12, 07:09
Ik ben zo jaloers op de mensen die een huis hebben in Florida! Zijn er hier die er ook vast wonen? De meeste blijken meer een vakantiewoning te hebben? (...) Mijn bachelordiploma laat me gemakkelijk toe om naar Amerika te verhuizen (overal een tekort aan verpleegkundige)
De meesten die je hier in dit topic voorbij ziet komen heeft een huis daar voor vakantie-gebruik, of zoals ik het altijd noem, ons buitenverblijfje. Bij ons kriebelt het ook om de grote sprong te maken, maar een groene kaart krijgen is bepaald nog niet simpel. Niet zozeer 9-11 maar vooral de laatste economische dip heeft roet in het eten gegooid. Je kunt nog altijd via een bereidwillige werkgever een EB-3 visum aanvragen voor verpleegkundigen - hebben wij ook gedaan - maar de wachttijd is intussen opgelopen tot minstens 7 jaar en eigenlijk loopt-ie alleen maar verder op.
Naar emigratie wordt op dit forum wel vaker gevraagd - meestal in het voorstelforum (http://www.floridaforum.nl/forumdisplay.php?f=15) - en de moderatoren zijn er altijd als de kippen bij om te zeggen dat dit een vakantieforum is en verwijzen dan naar andere fora. Behalve het allesamerikaforum (http://forum.allesamerika.com/index.php) kan ik je ook verwijzen naar het Britse Floridaforum (http://www.thefloridaforums.com/forum/index.php), dat wel geheel op emigratie is gericht.
In elk geval heel veel succes met het realiseren van je droom, uiteindelijk is het zo dat als je het niet probeert, dat het dan sowieso niet zal gebeuren.

Thrypa
16-01-12, 13:03
Hey Koen!

Bedankt voor je bericht :) Het is bij ons nog maar een hersenspinsel hoor!
Het is zo dat door ziekte van mijn moeder, ineens de klik is gekomen dat we echt niet een heel leven lang willen zwoegen en dromen en uitstellen omdat het helaas veel te snel gedaan zijn. Vandaar de iets concretere interesse.

Maar zoals je zegt: als je niet probeert, lukt het sowieso niet! Ik spit alvast de andere fora's al eens uit :)

elstars
16-01-12, 17:07
Tja een huis in Florida....wie wil dat niet??

Ook wij laten onze gedachten wel eens de vrije loop en mijmeren dan over een eigen stekkie in Florida, zo van: Later, als we het beleven mogen...dan...ach je kent het wel. Want laten we eerlijk zijn: Het is al leuk om er over na te denken.\\:D/

Helaas is het niet zo makkelijk wat ik al heb opgemaakt uit de diverse verhalen (zowel hier, als op het Amerika forum). Maar ik ben er van overtuigd dat als je echt wilt dat het je ook wel zal lukken.

Wie weet komt het er ooit nog wel eens van maar voorlopig blijven we toch nog maar nog even in de Nederlanden. Want bedenk wel, dat je voor alle kosten die je moet maken, ook heel riant lange termijn kunt gaan huren. Je mag 3 maanden in Amerika blijven, daarna moet je terug, maar je kan daarna gewoon weer 3 maanden blijven enzovoort.

Stel: Je hebt een $100.000 te besteden. Dit is best veel maar als je lange tijd gespaard hebt en/of geerfd hebt kan eea best oplopen.
Voor dat geld kun je het best even uitzingen in Florida. Je pensioen loopt immers gewoon door (als dat nog bestaat dan ha ha). En in Nederland moet je ook eten toch? Ja ik zie het wel zitten!

Alleen nog even die 100000 regelen....

trails
16-01-12, 17:56
Ja Elstars, dat is een goed punt wat je aanhaalt. Bovendien zou ik mijn huis niet willen verhuren. En dat betekent dat je ook daadwerkelijk alle kosten zelf moet kunnen betalen.
Maar emigreren is natuurlijk iets heel anders.

koenkamphuys
16-01-12, 18:53
Ik heb werkelijk geen idee wat bijv. 6 maanden per jaar een vakantievilla huren kost. Maar ik weet een ding wel. Er is iets heel bijzonders aan een eigen plekje. Ik kan honderd dingen opnoemen die ons plekje in Sebring zo bijzonder maakt. De ruimte bijvoorbeeld; mijn perceel is 2000 m2 maar gemiddeld is maar een op de tien percelen bebouwd, dat is dus een huis per twee hectare. In principe kunnen ze de boel om je heen in rap tempo dichtbouwen maar ze hebben er 30 jaar over gedaan om zover te komen als ze nu zijn... Naast de ruimte, de natuur. Allerlei wildlife om ons heen: herten, wilde varkentjes, kraanvogels, een bobcat. Een eigen strookje bos achter het huis. De rust en de stilte. Hartelijke, lieve en warme familie om de hoek. Het hele huis is precies gemaakt zoals wij het wilden, want we hebben het zelf laten bouwen. En zo zijn er nog zoveel dingen te noemen, maar niets vertelt waarom we zo'n sterke emotionele band hebben gekregen met die plek. Meer dan ons appartementje in Nederland is ons huis in Sebring ons thuis. Een gehuurd huis zal dat nooit geven en het is voor ons niet in geld uit te drukken wat dat waard is.

trails
16-01-12, 19:09
Zes maanden per jaar is heel wat, da's half emigreren ;). Jij verhuurt toch ook niet hè Koen?
Zelf zou ik dolgraag, als ik "met pensioen ben" willen overwinteren in Florida (of zo), maar dan zou ik een condo of townhouse huren. En dat zou dan voor maximaal 3 maanden zijn. Dan loont kopen niet, zeker niet als je niet wilt verhuren, of denk je van wel? En we kunnen eens afwisselen van gebied/woning.

Bovendien zijn wij al geëmigreerd, maar dan naar La Douce France. Met een heerlijk klimaat hier in de Vendée, het op 2 na beste departement om te wonen. Geen files, geen agressie, geen industrie, maar wel een goede economie, zeer schone lucht en ook de rust en stilte.
Ook in onze tuin (12 ha.) zien we regelmatig herten, everzwijnen, watervogels en vele soorten roofvogels.

Dus we weten precies wat je bedoelt.

elstars
16-01-12, 19:35
Ha Koen,

Natuurlijk, ik geef je groot gelijk. er gaat niets boven een plek waar je je thuisvoelt.:razz: Ik schreef mijn stukje ook een beetje met een ;) en wil absoluut het kopen niet afraden hoor.

Het is alleen een mogelijkheid die ik best zou willen overwegen als ik niet zou willen (of kunnen) kopen en wat te besteden heb. Zie het maar een beetje als overwinteren (of doorzomeren) in Florida ipv Spanje!

Maar ja wat kraam ik nu uit... morgen eerst maar weer eens gaan werken...:-k en de volgende trip naar Florida bij elkaar verdienen.
Want ja we zitten aan het eind van ons geld... en hebben nog een stuk maand over!!

knaapje
16-01-12, 20:15
Tja een huis in Florida....wie wil dat niet??

..................
. Je pensioen loopt immers gewoon door (als dat nog bestaat dan ha ha). En in Nederland moet je ook eten toch? Ja ik zie het wel zitten!

Alleen nog even die 100000 regelen....


En wat dacht je van de dubbele kosten, die ook gewoon doorlopen met een enkelvoudig pensioen?

Eten doe je maar eens, maar je energie(gedeeltelijk), gemeentelijke kosten, belastingen en diverse heffingen, toezicht, tuin onderhoud, dubbele verzekeringen, enz. al eens over gedacht.?

Er is hier op het forum diverse keren voorbijgekomen hoeveel dat toch ook per jaar is. Ga er voor het gemak maar vanuit, dat wat je hier in Nl eraan kwijt bent er gewoon in de US ook nogeens bijkomt en je bent aardig op weg.

Knaapje

elstars
16-01-12, 23:47
Maar dat (dubbele kosten) geldt bij huren in Forida dan toch niet, of mis ik even iets? Je hebt dan toch alleen je huur (all-inn neem ik aan) en desgewenst een autotje? Je bent in princiepe toch gewoon op vakantie?? Alleen wat langer? Toch?

trails
17-01-12, 09:33
Ik denk dat Knaapje het had over een huis kopen.

knaapje
17-01-12, 11:09
......of mis ik even iets?........? Toch?

Ik denk dat dat inderdaad zo is:
De topic titel.....
Je hebt het zelf over kopen en een ton $ te besteden, denk je dan aan huur??

Knaapje

elstars
17-01-12, 16:25
Ik zat idd te denken om dan later eventueel voor langere tijd te huren.
Bijv per jaar een aantal maanden, of zolang als toegestaan is, dan kom je met $100000 toch wel een eindje bedoelde ik.

nixian
19-01-12, 20:36
Beste allemaal,

Ik heb de discussie met plezier gevolgd en begrijp alle voors en tegens v.w.b. het huren of kopen. Het is natuurlijk zo, dat als je niets meer te dromen hebt in je leven, wat blijft er dan nog over? Nee, alle gekheid dit onderwerp blijft een heel persoonlijk iets. Wat goed is voor de een, hoeft dat niet te zijn voor de ander. Persoonlijk ben ik ook een Florida gek.
In het verleden met mijn ex vrouw een tiental malen in Florida geweest, daarna als vrijgezel ook diverse malen en nu in okt/nov met mijn huidige partner.
Ik werd ook getrokken door alle berichten dat een (eigen) huisje in Florida nu wat makkelijker te verwezenlijken is. Dat is gezien de huidige economische situatie in de US en Florida in het bijzonder, zeker waar. Bij onze laatste trip in Florida heb ik serieus in het gebied, the Treasure Coast, (Port St. Lucie en Martin county) met behulp van een Nederlandse makelaar die daar woont (in Stuart) voor een eigen huis gekeken.

Deze vrouw is fantastisch, niets was haar teveel en door haar weet ik inmiddels een heleboel over "een huis kopen in Florida". Toch hebben mijn partner en ik besloten om (voorlopig) niets te kopen in Florida. Dit heeft niets met de financiën te maken maar alles met de huidige situatie.

Mede door mijn partner, zij is vrij sensitief, heb ik mijn "vakantiebril" afgezet en heb ik de huidige situatie in Florida, door haar ogen bekeken. Wij zijn drie weken (m.uv. het noorden) door Florida gecruised. Ik ben geboren en getogen in Nederland en als ik weer terug ben in Nederland, weet ik weer waarom wij dankbaar (zouden) moeten zijn. In ons landje proberen wij toch de boel bij elkaar te houden en zie je bijvoorbeeld in Florida nu bij economische tegenspoed de lelijke kanten van de zogenaamde vrije markteconomie.

Ik wil, omdat dit een "vakantie" forum is, niet al te serieus uitweiden de zon schijnt "altijd" in Florida, maar je moet er wel tegen kunnen dat je zaken tegen komt, die in de Nederlandse maatschappij niet zou tegen komen of zelfs maar geaccepteerd worden.

Kort om ik hou nog steeds van de US en Florida in het bijzonder en voor een vakantie van enkele weken kan ik mijn bezwaren best weg stoppen, maar permanent te moeten wonen tussen dicht getimmerde woon- en winkelwijken, kapotte straten en wegen (alsof je in een voormalig oostblok land waant) neen, ik wacht wel op betere tijden.

wehave
20-01-12, 01:27
Heel veel mensen zien alleen het leuke van Florida/Usa omdat ze er alleen op vakantie gaan en dus dat gevoel meestal mee terug nemen naar Nederland wat natuurlijk ook niet vreemd is.

Als je er gaat wonen dan zal dat toch meer naar voren komen hoeveel dingen we wel niet mis gaan/zijn in de US en hoe goed Nederland wel niet is.

jastsali
20-01-12, 11:18
Ik ben geboren en getogen in Nederland en als ik weer terug ben in Nederland, weet ik weer waarom wij dankbaar (zouden) moeten zijn. In ons landje proberen wij toch de boel bij elkaar te houden en zie je bijvoorbeeld in Florida nu bij economische tegenspoed de lelijke kanten van de zogenaamde vrije markteconomie.


Dit vind ik nu een opmerking waar ik me helemaal in kan vinden. Weliswaar hebben wij nu sinds enkele jaren een eigen villa in Florida waar we ook steeds weer heel graag komen, wij zijn echt niet van plan om permanent naar de VS te verkassen. Ik heb in een vorige baan voor een instantie in Nederland over de hele wereld gezworven om klanten te bezoeken die in diverse buitenlanden wonen en vanuit Nederland hun verzekeringsuitkering betaald krijgen. Binnen en buiten de EU, N-Amerika, Z-Amerika, Caribean, Australië, Nw Zeeland, Azië, kortom heel wat frequent flyer miles. Ik ben echt nog nooit ergens iemand tegen gekomen waar ik mee zou willen ruilen. Ze hebben Nederland allemaal ontvlucht, om wat voor reden dan ook, en vaak hebben ze er heel veel ellende voor terug gekregen. Zo heb ik ook de zelfkant van de VS-maatschappij kunnen zien en dat is een schril contrast met Nederland. De VS is een fantastich land met heel veel kansen en je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen succes. Maar het is ook een keihard land bij tegenspoed. Onze achterbuurman in Florida (een redelijk succesvol zakenman uit Up State New York) heeft zijn huis moeten verkopen omdat hij een dure ziekenhuisoperatie van driekwart miljoen dollar niet kon betalen. Zijn business liep terug omdat hij ziek was en alles met als gevolg dat hij de hypotheek niet langer kon opbrengen en de bank het huis heeft verkocht. Dat soort voorbeelden zijn er veel. Wij hebben in Nederland altijd een vangnet, in de VS sta je er echt alleen voor. Eigenlijk onbegrijpelijk dat er daar zoveel weerstand is tegen de nieuwe zorgwet. Laten we inderdaad koesteren wat we in Nederland hebben. Probeer als je, net als wij een huis wilt kopen in Florida, de roze vakantriebril af te zetten. Alleen dan kun je een afgewogen keuze maken of het de investering waard is.
Laat onverlet dat je, als je die afgewogen keuze kunt maken, er wel iets fantastisch voor terug krijgt. Wij hebben nog geen dag spijt gehad, komen minimaal drie keer per jaar in de VS en ervaren de rust, ruimte en het klimaat altijd weer als onze 2e thuis om de accu op te laden.

Ebelix
20-01-12, 11:29
..... Wij hebben nog geen dag spijt gehad, komen minimaal drie keer per jaar in de VS en ervaren de rust, ruimte en het klimaat altijd weer als onze 2e thuis om de accu op te laden.

Dat is ook precies de reden dat je een vakantiehuis koopt, ongeacht waar het huis dan ook is.

trails
20-01-12, 14:32
Ze hebben Nederland allemaal ontvlucht, om wat voor reden dan ook, en vaak hebben ze er heel veel ellende voor terug gekregen.


Dat hebben wij, gelukkig, niet. Ik moet wel zeggen dat we niet zijn geëmigreerd voor een betere welvaart maar voor ons welzijn.
Financieel hadden we het in NL beter. We komen hier echter niks tekort en kunnen toch eens per 2 jaar heerlijk naar de VS. We wonen hier wel in een economisch sterk departement.
We gaan zelden terug naar NL. De laatste keer was een jaar geleden en we schrokken echt over hoe Sittard en "ons" dorp (bij Sittard) eruit zagen. Vreselijk verlopen en heel veel dichtgetimmerd. Wijken die ze voor onze verhuizing (aug. 2004) al aan het renoveren waren en nog steeds niks waren opgeschoten, ontzettend veel verkeer en ontzettend slechte lucht (heb daar continu hoofdpijn).

Nu is hier in Frankrijk héél veel héél goed geregeld dus wat dat betreft is het niet te vergelijken met een land als de VS.
Ziekenzorg is hier ontzettend goed (en goedkoop) en onderwijs is hier ook goed (en gratis). Hier hoef je de boel niet te verkopen als je een ziekenhuisnota niet kunt betalen.

jastsali
20-01-12, 20:26
Dat hebben wij, gelukkig, niet. Ik moet wel zeggen dat we niet zijn geëmigreerd voor een betere welvaart maar voor ons welzijn.

Misschien gaan we een beetje off topic. Gelukkig zijn er uitzonderingen die het allemaal wel hebben gered en gevonden hebben wat ze zochten en er goed kunnen leven. Van hen kan ik me goed voorstellen dat een terugkeer naar Nederland geen optie is. Ik heb heel veel mensen bezocht die om medische redenenen een ander land hebben opgezocht, vaak vanwege het betere klimaat en de rust. Helaas komen veel mensen er te laat achter dat ze, zonder de taal goed te beheersen en zonder zich echt in het land, gewoonten, cultuur, wet- en regelgeving etc te hebben verdiept, ver van familie en vrienden, in een avontuur hebben gestort dat eerder slecht voor ze is dan goed. Zo ook in de VS. Ik heb daar mensen bezocht die in diepe ellende zaten en op blote voeten terug zouden willen naar Nederland maar zelfs voor de terugreis het geld niet hebben. Er is in de VS dan niemand die een helpende hand toesteekt.
Om weer terug te keren bij dit topic en ieders dromen niet te verstoren: Permanent verhuizen naar de VS is voor ons geen optie, maar er heerlijk een paar keer per jaar vertoeven in ons eigen huis en over een aantal jaren daar overwinteren, dat is geen slecht vooruitzicht toch....:grin:

trails
20-01-12, 21:23
Dat ligt bij ons ook in de planning. Als we tzt een bepaalde leeftijd hebben behaald gaan we ook lekker de winter overbruggen in Florida. Maar lekker gehuurd.

@Jastsali:
mooie villa heb je daar in Florida!!! Ziet er echt schitterend uit!!!

jastsali
21-01-12, 14:31
@Jastsali:
mooie villa heb je daar in Florida!!! Ziet er echt schitterend uit!!!
Thanks. Met jullie camping is ook niets mis mee.=D>

mattrob
07-02-12, 23:25
In Florida kun je inderdaad gewoon een hypotheek aanvragen en deze krijg je ook, als je tenminste geen strafblad hebt(mensen uit Deurne hebben dit meestal niet !!) Ze vragen niet naar je salaris, of je meerdere hypotheken hebt wel vragen ze naar de waarde van je huis, maar controleren dit nergens. Ze hebben immers je huis als onderpand en de kontante waarde die je er zelf instopt. Ook weet de bank dat de huizen in florida snel in waarde stijgen en ze lopen dus geen of weinig risico.Ik vind een hypotheek aanvragen in florida makkelijker als een autoverzekering hier in Nederland afsluiten.


Ik zat hier op de eerste pagina te kijken, uit 2004. Wel grappig om te zien, vreemd dat we een kredietcrisis hebben, die ontstaan is in de US :lol:

PENPE
07-02-12, 23:51
En dan deze : "..Ook weet de bank dat de huizen in florida snel in waarde stijgen.."

Verblijf op dit moment op Coral Cay in Kissimee, daar staat genoeg te koop voor een bodemprijs :roll:

http://penpeintheusa-febr2012.blogspot.com/

Sniper
13-03-12, 09:55
We zijn net terug van een schitterende vakantie in Florida en ik had een vraag over een onderwerp wat ik hier niet zo snel heb kunnen vinden. In Kissimmee zaten we namelijk in een appartementencomplex waarvan later bleek dat ze eigendom zijn van particulieren en voor een gemiddelde prijs van 6000/7000 Dollar van eigenaar verwisselen.
Nu heb ik zeer veel belang bij zo`n investering dus ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ervaring hebben op dit gebied?

M.v.g. Allard

Ebelix
13-03-12, 09:57
Voor zo'n bedrag koop je een timeshare. Daar zou ik mijn handen niet aan willen branden. Veel beter is te kijken naar een villa of een appartement buiten zo'n timeshare.

6foot6
13-03-12, 13:58
Niet per definitie (http://www.floridamoves.com/Property/PropertyResults.aspx?SearchID=8888448&SortColumn=Price_Asc&SourceID=11111&MaxListingsPerPage=10&PageNumber=1&DisplayType=List) maar de maandelijkse servicekosten zijn hoog.

Teleton
13-03-12, 14:16
een appartementencomplex waarvan later bleek dat ze eigendom zijn van particulieren en voor een gemiddelde prijs van 6000/7000 Dollar van eigenaar verwisselen.

Hmmmmm....waar staat dat complex?

Ennne...er wordt wel eens gezegd dat Sinterklaas niet bestaat. Onzin natuurlijk, ik heb hem zelf gezien. Op de tv......:-&

elstars
13-03-12, 15:02
Doe mij er maar 2 dan....:razz:
Of nee, een heel blokje!!\\:D/

Syllvia
13-03-12, 17:52
Allard, ik zou eerst maar eens goed lezen en informeren hoe het zit.

koenkamphuys
14-03-12, 06:44
In Kissimmee zaten we namelijk in een appartementencomplex waarvan later bleek dat ze eigendom zijn van particulieren en voor een gemiddelde prijs van 6000/7000 Dollar van eigenaar verwisselen.
Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het dat ook. Of in goed Amerikaans: "there's always a catch". Onderzoek heel goed wat hierachter zit. Als je een heel appartement voor de prijs van een timeshare kunt kopen, dan zitten de kosten ergens anders. Informeer naar homeowners association (HOA) fees, belastingen e.d. En lees contracten heel goed door en zorg ervoor dat je iedere alinea begrijpt. De kans dat het dan nog aantrekkelijk is acht ik niet zo hoog.

Sniper
14-03-12, 09:47
Ik zal me hier nog eens goed in gaan verdiepen, iig bedankt voor de feed back;)

Norbert
07-05-12, 16:34
Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
Met andere woorden; waarom zou ik, zeg 120.000 euro uitgeven als ik de komende 15 jaar voor de helft van dat bedrag daar 6 weken per jaar ook een huis kan huren?

Ik ga dan trouwens niet uit van verhuur van de woning.

Ebelix
07-05-12, 16:45
Ik denk dat dit per persoon verschillend is en ok afhankelijk is van de insteek. In jou geval moet je de afweging maken tussen een eigen plek die je zelf naar je wensen invult of elke keer op zoek moeten naar een huis dat aan al je wensen voldoet.

Ga je het economisch bekijken dan kan je ook een rekensom maken dat na verkoop van je eigen huis na 15 jaar en met voldoende boekwinst de afgelopen 15 jaar voor niets op vakantie in Florida bent geweest. Dit is wel de meest optimistische visie.

Ta2 Gerrit
07-05-12, 17:02
Buiten de 120.000 komen er in die jaren ook nog de utiliteitskosten (al zullen die bij onbewoond niet torenhoog zijn) en local taxes bij. En een beetje onderhoud (tuin/pool) zal ook niet gratis zijn.

Bij huren trek je de deur achter je dicht en is het over en sluiten. En dat kan prettig zijn, zeker als je een huis huurt wat aan al jouw wensen voldoet, zoals wij al een tijdje doen.

koenkamphuys
07-05-12, 21:26
Kan iemand mij de voordelen uitleggen van een vakantiehuis kopen vs. een vakantiehuis huren in Florida?
Economisch/financieel gezien? GEEN. Zelfs als je 3x per jaar gaat is het waarschijnlijk nog stukken voordeliger om iets te huren. Ik geloof niet in de beleggingsaspecten, we verhuren niet, dus noch op de korte noch op de lange termijn verwachten we er financieel iets wijzer van te worden.

Waarom deden we het dan? Om de magie, om het bijzondere gevoel om thuis te komen in die plek die helemaal van jezelf is. Die plek die je kan inrichten naar je eigen smaak. Die plek die al die maanden dat je niet in Florida bent, je kopzorg is. Die plek waar je het hele jaar hevig naar toe verlangt. Die plek waar je een soort verliefdheid voor kreeg die nooit meer overgaat. Die plek waar je altijd over wilt praten al zijn je toehoorders het allang zat. Die plek die je grote trots is. Die plek waar je bloeddruk spontaan met dertig punten daalt. Die plek die zoveel meer dan het huis in Nederland, THUIS is. Die plek waar je de rest van het jaar hevige heimwee naar hebt. Die plek die je hevig de blues kan geven als je terug moet.

Dat is misschien een heel duur soort geluk maar wij vonden het dat 100% waard. Het voelt nog altijd als de beste beslissing die we ooit genomen hebben.

BTW Norbert - lang niet gesproken oud-collega!

S@skia
07-05-12, 22:22
@koenkamphuys
Wat een prachtig betoog.....ik snap het helemaal. Er zijn ook dingen die je met je hart doet en niet met je hoofd. Wij zijn al dolgelukkig dat we weer 3 weken mogen gaan laat staan er een eigen huis te hebben.

Enjoy....life can be short!!

jbdutch
07-05-12, 23:08
Prachtig betoog,daar sluit ik me bij aan!

cindy74
08-05-12, 05:21
En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is :)

koenkamphuys
08-05-12, 07:00
SH*T... daar hadden we het natuurlijk allereerst om gedaan. :mrgreen:

Norbert
08-05-12, 08:33
Mooi gezegd Koen, wat mij betreft geen vinger tussen te krijgen!

Tijd niet gesproken inderdaad, wanneer waren wij eigenlijk collega's, 2007?

Kan me nog heel goed je verhalen en enthousiasme over jullie huis in Florida, toen in aanbouw, herinneren, top dat je er nog steeds zo van geniet!
(ik herinner me trouwens een t-shirt van jou van de Walmart, iets met de tekst Employee of the month en eronder een poppetje wat op de bank voor de tv zat met een spelcomputer :)

S@skia
08-05-12, 13:59
En je moet zelfs helemaal geen huis hebben in florida om mensen te hebben die het helemaal zat zijn om te horen hoe geweldig het er wel is :)


Hahaha inderdaad Cindy, en wij maar proberen uit te leggen waarom we nu WEER gaan. Pppfff ik geef het op, dan moeten ze het zelf maar een keer proberen. :sun:

mercike
10-05-12, 20:13
Ik kreeg spontaan kippenvel toen ik het antwoord van koenkamphuys las.....en wij zijn nog niet geweest....:grin:
In '97 wel rondreis gedaan van San Francisco naar LA en toen ook al onder de indruk......
Wij kijken er enorm naar uit om eindelijk met ons gezinnetje weg te zijn van de dagelijkse dingen.......
Ben blij dat jullie er na al die jaren nog minstens evenveel plezier aan beleven!!!!!

angelique100
16-05-13, 09:27
Wij zijn nog steeds van plan om "iets" te kopen in Florida. Onze voorkeur gaat nog steeds uit naar een condo/huis op de Keys. Het lijkt erop dat het de laatste jaren makkelijker is geworden om iets te kopen in Florida maar het lijkt alsnog een heel verhaal. Is er inmiddels al iemand hier die ook iets op de Keys heeft gekocht? Zo ja hoe is dit jullie bevallen en verhuren jullie ook en doen jullie dit toevallig via MC Exit? Alle ervaringen zijn welkom :D

angelique100
27-05-13, 10:00
@ remco

zou jij mij misschien het mailtje uit 2011 willen toesturen (als je deze nog hebt) over alle bijkomende kosten van het kopen van een huis/condo in Florida. Zou fijn zijn om eens alles op een rijtje te hebben van iemand met ervaring :D. Dit mailtje was aan AkkerW

Mocht er iemand anders zijn met een eigen woning in Florida die toevallig alles al op papier heeft staan,....ik zou jullie dankbaar zijn.

Wij hebben inmiddels wat leuke condo's op Key Largo gevonden welke we over 2 maanden willen gaan bekijken. Wij willen wel gaan verhuren en er zelf ongeveer 6 weken per jaar verblijven. Wij beseffen dat het een gok blijft maar dit is iets wat we eigenlijk al heel lang willen de prijzen zijn nu redelijk betaalbaar (met hypotheek en aanbetaling). Uit ervaring weet ik dat het op de Keys vaak duur is om te huren en dan ook nog eens niet netjes en schoon. (zo anders dan bijvoorbeeld Orlando of Cape Coral) Ik denk dat als wij de prijzen wel netjes houden en zorgen dat het er super uitziet dan moet de verhuur toch geen probleem zijn. Wij zullen wel kiezen voor een resort opzet zoals bijvoorbeeld Kawama zodat wij geen omkijken hebben naar een zwembad onderhoud ed. Mijn vraag is eigenlijk aan de mensen die een huis of condo hebben en verhuren... Van welk percentage zijn jullie uitgegaan en welk op percentage zitten jullie nu?

Bosevents
03-07-13, 19:29
Een huis kopen zit er voor ons zeker niet in. Zal ook wel nooit gebeuren (tja misschien met de Lotto) nu heb ik een ander idee.
Zijn er regels voor ? Geen idee.
Ik ga het voorleggen.
Mijn idee is als volgt.
Ik koop een camper (rv)
deze zet ik in de buurt van de luchthaven (of bij 1 van de Nederlandse permanente bewoners) deze gebruik ik zelf en verhuur ik aan andere.
sleutels doe ik zelf (gewoon post of brengen in Nl of via de Nederlandse villa bewoners

zijn daar regels voor of kun je dit gewoon afspreken/doen

iemand ideeën hierover?

PENPE
03-07-13, 20:03
In villacommunities mogen doorgaans volgens de regels van de homeownersassociation geen aanhangers(met boten) danwel campers op de oprit staan. Daarom zie je dit soort zaken dan ook altijd op het binnenterrein van een self-storage geparkeerd staan.

En een camper daar kopen zal geen probleem zijn, maar de verzekeringen en ook de diverse taxen en kentekenregistratie zal een probleem worden als je daar zelf niet woonachtig bent.

Bosevents
03-07-13, 20:16
Oké de eerste hobbel in mijn idee.
Hoe kom ik daar achter?
wat zijn deze taxen en hoe werkt dat met die kentekenregistratie.
Ik heb al even gegoogeld (doe ik al een half jaar) maar kan er weinig over vinden.

Bedankt voor deze site http://usa-campers.nl/

koenkamphuys
03-07-13, 22:39
En een camper daar kopen zal geen probleem zijn, maar de verzekeringen en ook de diverse taxen en kentekenregistratie zal een probleem worden als je daar zelf niet woonachtig bent.

Belangrijkste is wellicht nog een postadres waar men je kan bereiken en een bankrekening voor je betalingen (dat laatste vereist ook een adres).

Misschien ander idee: er bestaan ook vakantiecommunities waar men geen villa's heeft maar een stacaravan of eventueeld een "manufactured home", zo'n huis dat ze in twee of vier stukken over de snelweg aan laten rijden. Meestal van alle gemakken voorzien en zeker van binnen erg fraai. Al zijn de meeste parken op ouderen gericht (van dat type zijn er echt enorm veel), mogelijk ook voor anderen. Geen idee. Mijn zwager en schoonzus hebben lang geleden eens de mogelijkheden daarvan bekeken, toen ze nog geen 50 waren. Niet gedaan, uiteindelijk jaren later een grote villa gekocht in Sebring, maar dergelijke mogelijkheden bestonden toen wel en nu mogelijk ook nog.

In tegenstelling tot trailer parks waar mensen permanent wonen zien, in elk geval die vakantiecommunities voor ouderen, er erg prettig uit, vaak met mooie gemeenschappelijke voorzieningen als zwembad en golf.

Je hebt dan een vast adres met ook de voordelen van een vast adres: een brievenbus, een geregistreerd adres waar je je zaken op doet. Nadeel: je idee van een RV op wielen maakt dat je elke keer ergens anders kunt gaan staan.

Bosevents
04-07-13, 10:34
Juist koen. We willen uiteraard niet op 1 plek blijven. Orlando is momenteel wel ons favoriet maar de Vs is uiteraard veel groter :)
we zullen dus moeten kijken naar mogelijkheden. Niet meteen voor volgend kaar maar voor de toekomst.
We hebben nog even...

fijne 4de july allemaal...

pzomerdijk
31-10-13, 12:14
Heeft iemand recent ervaring met het kopen van een Townhome of Condo in Davenport (aan 27). Prijzen rond de 120-150 duizend dollar voor fraaie exemplaren, maar wat zijn over het algemeen naast gas, licht, water, tv, internet, Managementfee de maandelijkse kosten. Bestaat er zoiets als k.k. Tegen welke belastingen loop je aan? En wat zijn de kosten als je op een Resort zit! Gezamenlijk betalen voor de voorzieningen lijkt me logisch! Een indicatie zou mooi zijn, maar het gaat mij ook met name over de ,,gelopen'' procedure.

WendyFL
01-11-13, 23:38
Hallo Pzomerdijk,
wij hebben begin 2012 een villa gekocht in Haines, iets zuidelijker op de 27. Ik zal je morgen wel een pb sturen met wat info. Groeten, Wendy

Bieg
01-11-13, 23:54
Hallo pzomerdijk,

wij hebben zelf een huis in Windermere vorig jaar gekocht. Naast de door jou genoemde kosten moet je rekening houden met HOA fee. Dit is een bedrag voor vereniging van eigenaren. Dit kan varieeren van enkele tientjes tot enkele honderden dollars per maand. Als je een townhome of condo koopt staat er meestal in de bepaling dat je een zero lot line koopt. Dit houdt in dat alle onderhoud buiten de muren voor rekening van de HOA is. Koop je een Villa dan betaal je de kosten voor onderhoud aan de buitenzijde zelf. Koop je een huis in een Gated community ben je doorgaans duurder uit. Ik heb een bevriende makelaar die veel voor mij regelt en waar ik veel van geleerd heb. Als je interesse hebt kan ik zijn gegevens wel doorsturen naar je. By the way: gas zul je waarschijnlijk niet aantreffen tenzij het is voor de verwarming van je zwembad.

koenkamphuys
02-11-13, 21:32
Over de hoogte van de belastingen is in dit topic al het nodige geschreven. Misschien kunnen eigenaren van een huis nabij Orlando iets over de actuele hoogte ervan zeggen. Ik zit in een county met - zeg maar - een heel ander prijsniveau, dus is dat geen maatstaf.

Bieg
03-11-13, 22:11
Als het goed is krijgen we binnenkort de Tax bill in de bus. Ik zal het laten weten.

jastsali
04-11-13, 09:28
Je kunt zelf al een hoop opzoeken bij het kantoor van de tax-appraiser (de onroerend goed taxateur) van de county.
Voor Lake is de website: http://www.lakecopropappr.com/
Voor Polk: http://www.polkpa.org/
Voor Orange county:http://www.ocpafl.org/
Voor Osceola: http://www.property-appraiser.org/

arno
04-11-13, 12:57
de belastingsbrief is hier al binnen en hij is weer omhoog gegaan. de waarde van de woning ook dus dat klopt wel.

colindavdkaaij
19-10-14, 22:29
Op dit moment ben ik lichtelijk aan het orienten voor een 2 of 3 kamerappartement condo voor aan/dichtbij de golfkust.
Mooie stranden, relaxte omgeving en taal zijn een paar kernwoorden waardoor Florida(Golfkust) de beste keuze is.
Deze conclusie heb ik getrokken na meerdere keren verblijf. Overigens is het niet voor permanent verblijf.
Nu nog een jong gezin, maar in 1e instantie voor eigen verblijf en verhuur. In de toekomst hopelijk wel meer voor eigen gebruik.
Reeds ingeschreven bij zeer goede en actieve makelaar in omgeving Estero/ft Meyers. Nu is de dollarkoers niet aantrekkelijk en dit wil ik eerst nog afwachten. Maar als het eenmaal zover is wil ik wel beslagen ten ijs komen. Even een paar vragen.
Zijn er nog andere gebieden met goede prijs/kwaliteitverhouding aan de golfkust buiten Estero/Frt Meijers/Sanibel?
Nog gebieden waar ik absoluut niet moet zijn?
Zijn er nog andere goede websites met handige informatie en zoektips bijvoorbeeld wat de reguliere marges zijn tussen vraag-en transactieprijs?
Ik hoop dat ik binnen het forum enige antwoorden kan krijgen of anders tips waar ik dit wel kan vinden.

koenkamphuys
22-10-14, 21:59
Colinda, dit topic staat al helemaal vol met allerlei tips en wetenswaardigheden, ik neem aan dat je er al wel wat doorheen heb gebladerd. Als je voornemens bent om je aankoop ook te gaan verhuren zal voor welk huis je waar dan ook aangeboden krijgt, je eerste vraag moeten zijn of je er vergunning voor zult krijgen om aan short-term rental te doen. Lang niet overal wordt dat toegestaan namelijk. Geef dat in elk geval aan je makelaar door; dat scheelt waarschijnlijk een heleboel frustraties.

Voor welke plaatsen wel en welke niet: tja, Florida is zo groot... en zelfs het gebied waar je aan het zoeken bent. Ga in elk geval op je gevoel af voor wat betreft de ligging, de wijk of community waar je terecht komt e.d. en informeer je natuurlijk goed over de bijkomende kosten als homeowners association fees (indien van toepassing). Pas op voor aanbiedingen die te mooi zijn om waar te zijn.

Ook in dit topic, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden: maak een begroting. Maak een realistische, maar vooral ook een pessimistische begroting. Ofwel: als de verhuur niet lukt, bijvoorbeeld omdat de bemiddelende partij het er bij laat zitten, heb je dan een blok aan je been dat je bankroet maakt? Rijk ga je hoe dan ook niet worden van je aankoop. Ga ervan uit dat er tot in het meest optimistische scenario geld bij moet. Ofwel: je moet je huis kopen omdat je er een gevoel en een klik mee hebt. Inkomsten kunnen het je dan gemakkelijker maken om de kosten te dragen.

Als je de kosten kunt dragen dan treed je toe tot het selecte groepje hier op het forum dat een buitenverblijfje overzees bezit - op dit forum inmiddels bekend als de Vereeniging Eigen Huis in Florida (die is niet van mezelf) of the Floridaforum Homeowners Association. De meesten hier hebben de stap genomen op gevoel en ik krijg de indruk dat ze, net als wij, na jaren nog altijd het gevoel hebben de beste beslissing van hun leven gemaakt te hebben.

colindavdkaaij
22-10-14, 22:30
Goedenavond, bedankt voor de reactie. Het klopt dat ik het forum heb bekeken. Daarbij heb ik reeds veel info verkregen via de makelaar van frt meyers real estate die zeer behulpzaam is met (recente) verhuur opbrengsten en overige kosten van de diverse appartementen/condo's. Ik ben mij bewust dat ik er geen cashcow aan zal hebben. Maar met eventueel een benodigde financiering van waarschijnlijk zo'n 50 % van de koopsom probeer ik wel break even te spelen. Daarbij kijk ik naar appartementen tussen 350.000,- en 550.000,- dollar gelegen vlak of nabij de kust die aardig waardevast zijn(dit is overigens de info van diezelfde makelaar) Daarbij hoop ik toch ook stilletjes dat de euro toch weer een keer 1,50 $ gaat. Verder vind ik de omgeving zeer aangenaam en heeft Florida vooral in die regio mijn hart gestolen. Mooie stranden,prettig klimaat en zorgeloze omgeving. Maar ik ken niet de gehele golfkust en zodoende mijn vraag of er nog betere plekken zijn? Al besef ik dat dit een subjectieve vraag is. Komende jaren doordat mijn kinderen nog klein zijn zal ik er nog niet al teveel gebruik van maken en zodoende hoop ik dan met de verhuuropbrengsten breakeven te spelen. Over een jaar of 18 of 20 als de financiering weg is hoop ik er samen met mijn vrouw er meer gebruik van te maken en is de verhuuropbrengst een extraatje. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? Overigens is Colinda de naam van mijn vrouw en is de schrijver van de berichten haar echtgenoot Robin.

pzomerdijk
30-10-14, 19:42
Een aantal jaren geleden ben ik ook regelmatig aan het rekenen geweest. Al met al kwam ik er achter dat het aankopen van een woning nog niet zo'n probleem is, maar wel de terugkerende vaste lasten p.m. En dan ben ik toentertijd helemaal nog niet uitgegaan van een hypotheek. Verhuren gaat heus wel lukken, maar vergis je niet. Er is gewoon heel veel te huur. Als ik lees dat je voor de helft financiert en dan uitga van 175.000 euro, dan denk ik dat het een zeer zware klus wordt om break even te draaien. Het gaat immers niet om een jaartje! Bovendien is een bezit op grote afstand erg kostbaar maar neemt ook wel veel zorgen met zich mee. Al met al, hoe jammer ik het ook vind, hebben wij besloten om het niet te doen en heb het gevoel dat ik 5 jaar later daar goed aan gedaan heb. Schakel je emoties (is dat mogelijk overigens in Florida) zoveel mogelijk uit en probeer wat je al eerder is geadviseerd ook een slecht scenario door te rekenen. Succes!

cant51
30-10-14, 20:41
Hoi Robin,
Ook wij zijn bezig geweest het het kopen van een condo in Vero Beach, dat was in 1994, het gebouw heet de Gabbels en staat haast op het strand, (ben er momenteel ook) uitzicht is geweldig en loop vanaf de condo in 1 min.het strand op, wat waren wij blij dat we het toen toch niet gedaan hebben in 1995 een flinke orkaan hier geweest en van het gebouw was niets over natuurlijk ben je verzekerd maar er kwamen toch heel veel kosten bij volgens de eigenaren, iedereen veel bij heeft moeten bij betalen voor de renovatie van het gebouw.
Verzekering kosten liggen bij gebouwen aan de kunst in Florida voor zo ver ik weet erg hoog met name voor orkaan schade, ook zijn er veel app/condo's waar een minimale verhuur tijd is, in dit gebouw is dat 30 dagen, hou dat in de gaten. Ook zal je een verhuurbureau of iets dergelijks in de arm moeten nemen om alles te controleren na verhuur en de boel schoon laten maken etc etc, ook de kosten voor TV/internet en electra,water ect. zijn terug kerende kosten en je moet heel veel per jaar verhuren om breakeven te spelen en dan hadden wij geen financiering nodig. Wij zijn blijven huren en hebben er geen spijt van als we weggaan is het deur dicht en geen zorgen meer :-), wil je zeker niets tegenmaken maar je wel iets te denken geven, veel succes met jullie beslissing.

koenkamphuys
31-10-14, 17:29
Helaas reageren hier niet de forumleden die hun huis wel verhuren, al dan niet met succes. Misschien kunnen die wat praktijkervaring inbrengen.

jastsali
31-10-14, 18:26
Eerst maar even melden dat wij net als Koen nog geen dag spijt hebben gehad van onze huis ver weg. Ik kan een beetje onbescheiden stellen dat wij behoorlijk succesvol verhuren met een hoge bezettingsgraad, maar dat komt misschien ook wel omdat we alles zelf in eigen hand houden via de bekende advertentiesites. Ons management doet het onderhoud, schoonmaak, kleine reparaties e.d. maar wij hebben geen bemiddelaar voor de verhuur.
Wat betekent dat voor het plaatje van kosten versus omzet:
Wij halen door de hoge bezettingsgraad een behoorlijke omzet en het is ruim voldoende om de kosten te dekken, maar als je er ook financiering mee wilt dekken dan gaat dat never lukken. Weet wel: duur appartement is ook duurderde OZB, duurdere verzekering, zeker aan de kust. Bovendien duurder huis verhuren betekent duurdere huurprijzen en daarom een andere (=kleinere) doelgroep.
Break even draaien met een gefinancierd huis kun je vergeten.
Overigens: de banken in de US verlenen nog steeds geen hypotheek aan buitenlanders. Bank of America was eind 2009/begin 2010 de laatste die er toen mee gestopt is. Financieren zul je dus in Nederland moeten doen.

colindavdkaaij
31-10-14, 22:08
Goedenavond, bedankt voor de reacties tot zover. Ik zal dit weekend wel even een verhuurberekening van een makelaar uit Florida hier plaatsen. Ik ben wel even benieuwd of dit een reeel beeld is. Qua financiering zou ik ook het e.e.a. in Nld doen. Dat is niet het probleem.

koenkamphuys
08-09-16, 19:16
Even een vraagje. Ik meen me te herinneren dat er eens iemand vertelde, dat ze een huis in Inverness hebben. Wie was dat ook alweer?

elstars
08-09-16, 21:22
Is dat niet iemand die Edwin heet, zijn vrouw Wendy en zoon Vincent? Achternamen weten we niet.

Esther2013
14-09-16, 18:53
Edwin Boer

koenkamphuys
15-09-16, 22:26
OK... dan is het iemand anders dan een klasgenoot van mijn zoon... die ook een huis in Inverness hebben...

Fitzroy
16-09-16, 07:33
www.golf-Florida.nl , deze is het niet?

koenkamphuys
18-09-16, 20:31
Nee die blijkt het ook niet te zijn.

Mijn zoon zei dat ze niet op het forum zitten.

Najou
30-12-17, 16:47
Een 2e huis is altijd duur. Dat is het eerste wat je je moet afvragen:"Wil ik daar altijd naartoe?" Als je het tussendoor kunt verhuren is het meegenomen. Als je aan time-sharing doet met familie en/of vrienden, dan kan het nog wel eens break-even kunnen. Maar het is heel goed om na te gaan of je je al wilt vastleggen in één bepaalde plek of dat je eerst nog een heleboel wereld wilt zien. Ik heb eerst een heleboel wereld gezien en toen een 2e huisje gekocht. Het rondreizen kost net zoveel als het bezit van het huis. En ik geniet met volle teugen van dit nieuwe leven.

Frans1949
14-01-18, 20:39
Goh, wat een tijdverdrijf op een koude dag.
Heb gewoon dit hele draadje van blz. 1 nog eens terug gelezen.
Er zijn toch wel veel mensen die overwegen een huis of Condo in Florida te kopen.
En dan de heel veel haken en ogen.

Iets wil ik toch in overweging meegeven.
En dan denk ik dat dit heel gunstig kan zijn voor mensen die niet willen huren maar toch wel redelijk vaak in Florida willen komen.
En misschien ook voor mensen die min of meer richting pensioen raken.

Koop een Mobile Home.
Daar heb ik ervaringen mee.
En wat zou daar op tegen zijn.
er zijn heel veel Mobile Home parken in Florida die zeer betaalbaar en veilig zijn.
De kosten staan niet in verhouding met de kosten van een huis of Condo.
Terwijl ook op die parken veel mensen permanent wonen.
Dat zijn dan vaak gepensioneerde mensen die hun hebben en houwen verkocht hebben in het noorden van het land en nu permanent in Florida wonen.

Zelf wonen mijn vrouw en ik hier nu zes maanden per jaar.
Natuurlijk min een paar dagen want langer mag niet van de USA goverment.
Dat doen wij nu voor het vierde jaar.
Of moet ik seizoen zeggen?
Maar wij vinden dit systeem schitterend.
Hier zes maanden verblijven in een mobile home is zeer te doen.
Zelfs zo prettig dat ik, en dat is mijn persoonlijke mening, hier full time heen zou gaan als ik een Amerikaan was en in het noorden zou wonen.

Het hebben van een "eigen" huis vinden we wel heel erg prettig.
We hechten daar enorm aan.
Onze eigen spullen en alles laten we hier zodat we heen en weer vliegen met een klein koffertje als handbagage.
En iedere keer komen we terug in ons eigen huis.
Natuurlijk hebben wij ook allerlei wensen.
En die vervullen we dan om ieder jaar iets aan ons huisje te doen.
Geeft heel veel genoegdoening.

Voor mensen die het verhaal over de aankoop willen volgen die verwijs ik naar het volgende draadje.

Hier (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?16229-Kopen-mobile-home-max-15-000-(gekocht-per-1-1-2015!))

Mochten er mensen zijn die naar aanleiding van dit berichtje vragen hebben ben ik altijd bereid mee te denken en constructief tips te geven.

Geer55
15-01-18, 14:19
Beste Frans,

Met (heel) veel plezier en met enige jaloezie ( ;-) ) volg ik jouw avonturen in Florida. Fantastisch wat jij/jullie hebben gerealiseerd, als Florida-verslaafde (en bijna gepensioneerd :-) ) geniet ik van jouw verslagen en videoreportages. Ga toch eens met mijn echtgenote in overleg of dit ook niet iets voor ons is ;-) Misschien kom ik dan wel op de (PB) lijn. In ieder geval veel plezier met jullie woning en verblijf in Florida!

Frans1949
16-01-18, 16:32
@Geer, je bent van harte welkom voor info.
Ik ben zeker bereid je daarmee van dienst te zijn.
En ik kan me voorstellen dat je dat liever via een PB doet.
Dan doen er namelijk meer.

koenkamphuys
19-01-18, 19:05
In dit topic staat van alles over kosten, o.a. de hoge kosten die de homeowners association rekenen voor hun diensten. In sommige gated communities kan dat oplopen tot honderden dollars per maand.

Dat kan ook anders. Vandaag viel de rekening voor het jaar 2018 op mijn Nederlandse deurmat, voor mijn buitenverblijfje in Sebring. De lieve somma van... 40 dollar. Per jaar, he. In de begeleidende brief stond trots dat de kosten al acht jaar niet zijn gestegen.

5% van mijn fee gaat op aan de postzegel om de brief naar Nederland te sturen.

InekeKoot
20-01-18, 18:30
Maar Koen, de HOA fee is iets anders dan de property tax of lot rent.
Wij betalen bijvoorbeeld geen property tax, omdat we een MOBILE home hebben. Wij betalen voor het huisje net zoveel tax als voor de auto. Het is nl een mobile home.
Wij betalen ook HOA lidmaatschap, nl 10 dollar per jaar.
Maar de lot rent van 400 dollar per MAAND is wel veel. Dat komt omdat wij de grond niet in bezit hebben.

koenkamphuys
22-01-18, 21:42
Klopt, dat is dus je erfpacht.

In dit topic is veel geschreven over homeowners association fees voor mensen die een villa in een gated community hebben. Ik bedoel dus niet jullie.

sunnyrojo
17-04-19, 07:52
Zijn er nog meer nederlandse bedrijven hier of in omgeving Orlando die voor je bemiddelen bij de mogelijke aankoop van een villa?


Wij denken er heel erg over na om een villa te kopen in de buurt van Orlando, en zijn zelfs al hard aan het zoeken.
Nu weet ik dat er op het forum wel wat huiseigenaren zijn en hoop dat ze ons een beetje op weg kunnen helpen met informatie over hoe zij dit hebben aangepakt
met name hoe te beginnen, we wonen gewoon in Nederland en zien uiteraard op verschillende sites de woningen staan.

We zien dat er wel wat bij komt kijken dus ik hoop dat jullie ons een beetje op weg kunnen helpen.

hannie
17-04-19, 08:47
Wil je een villa alleen voor eigen gebruik of wil je 'm ook gaan verhuren.
Als je de villa ook voor vakantie verhuur wil gebruiken moet hij in een gebied staan waar short term rental is toegestaan. Dat mag nl niet overal.

arno
21-04-19, 12:49
sunnyrojo als je echt interesse hebt in de aankoop van een villa in de Orlando regio kan ik je in contact brengen met 2 nederlandse makelaars daar. ook met een nederlandse management compangie voor als je ook wil verhuren .

BernardClaudia
07-03-21, 14:23
Wij komen al sinds 1996 in Amerika, voornamelijk in Florida. Het is voor ons daar echt thuiskomen. Het verlangen groeide om een eigen woning in Florida te hebben en door de jaren heen hebben we via internet de nodige woningen bekeken om een idee te krijgen wat de mogelijkheden zijn.
Ook probeerden we informatie te vinden over betrouwbare makelaars in de omgeving van Orlando.
Begin 2020 hebben we de stap gezet en contact gezocht met Michiel Groenendijk van Florida Solutions.
Wij zijn van nature geen personen die veel risico nemen en wilden verkennen of er voor ons opties waren in het kopen van een vakantiewoning in de omgeving van Orlando.
Michiel heeft ruim de tijd genomen om de vele vragen die wij hadden te beantwoorden. Florida Solutions kan de aankoop van een woning begeleiden, maar kan ook veel zorg uit handen nemen voor het proces erna. Ons idee was namelijk om de woning te verhuren gedurende de tijd dat wij in Nederland zijn.
In eerste instantie was het idee om een vakantiewoning aan te schaffen voor de korte termijnverhuur om er zelf ook gebruik van te kunnen maken. Wij gaan bijna ieder jaar in het voor- en naseizoen naar Florida. Het idee was om in september, wanneer wij daar zelf zouden zijn, verschillende woningen te bekijken. Helaas werden de grenzen gesloten door de coronacrisis en kon dit niet doorgaan.
Wij zijn blijven zoeken naar huizen op internet, via twee sites die Michiel had aangeraden: Realtor en Zillow. Daar is heel veel informatie op te vinden over de aangeboden huizen.
Gedurende het proces hebben we regelmatig contact gehad via WhatsApp met Michiel. Hij geeft nooit het gevoel dat het ongelegen komt. Vragen die wij hadden, werden binnen een paar uur, maar eigenlijk altijd dezelfde dag beantwoord. Dit geeft heel veel vertrouwen.
Omdat wij de woning via Florida Solutions wilden verhuren, hadden we ook een gezamenlijk belang dat de uiteindelijk gekozen woning van goede kwaliteit zou zijn. Zij zitten immers ook niet op ellende met klagende huurders te wachten.
Gaandeweg het proces werd het voor ons duidelijk, ook door de adviezen van Michiel, dat het voor ons beter zou zijn om een woning te kopen die wij in de toekomst langere tijd kunnen bewonen, maar de eerste jaren kunnen verhuren voor permanente bewoning. De eisen die wij aan de woning stelden, werden zo steeds duidelijker. Het is echt belangrijk om te bepalen of de woning verhuurd moet kunnen worden en of dat voor korte of lange termijn moet zijn. Daarmee wordt ook de mogelijke gebiedskeuze van waar de woning gekocht zou kunnen worden duidelijker.
Wij kozen voor een groeigemeente Poinciana, niet al te ver van Orlando, met voldoende slaapkamers voor een jong gezin. Het huis is nog maar tien jaar oud en nauwelijks gebruikt door de vorige eigenaren, omdat zij het alleen voor eigen vakanties hadden.
De begeleiding van iemand die je voor 100% kunt vertrouwen in zo’n dure aankoop op grote afstand is bijzonder belangrijk. Michiel en zijn vrouw hebben zichzelf meer dan bewezen. Zij zijn zeer precies in het nakomen van hun afspraken.
Vervolgens wilden wij de woning verhuren. Florida Solutions heeft zo’n uitgebreid netwerk en mogelijkheden, dat de woning al na twee weken!!! al verhuurd was.
Florida Solutions treedt nu voor ons op als property manager. De verwarming was vorige maand (januari kan in Florida koel zijn) defect geraakt, maar nog dezelfde dag heeft Michiel voor oplossingen gezorgd voor een vlotte reparatie, zodat onze huurders niet in de kou gezet werden.
Wij zouden iedereen die interesse heeft in het aankopen van onroerend goed in Florida, aanraden om met Florida Solutions contact op te nemen.
Voor de goede orde, wij zijn heel enthousiast over wat Florida Solutions voor ons heeft gedaan en doet, maar dit stukje hebben wij op eigen initiatief geschreven om anderen te helpen in hun keuze bij het vinden van een betrouwbare makelaar in Florida. Natuurlijk zijn er daar meerdere (Nederlandse) betrouwbare makelaars. Het is toch heel belangrijk om kennis te hebben van specifieke zaken waarmee je te maken kunt krijgen bij de aanschaf van een woning in Florida. Denk alleen al aan wat termieten en klimatologische omstandigheden met een huis daar kunnen doen.
Wij bevelen Florida Solutions van harte aan. Mocht u meer informatie willen, neem gerust contact met ons op.

koenkamphuys
08-03-21, 09:11
Beste Bernard en Claudia,
Allereerst welkom op het forum en in het bijzonder bij het selecte groepje van eigenhuisbezitters in the Sunshine State.

Ik vind de timing wel bijzonder. Aan het begin van de coronacrisis zijn jullie aan het zoeken gegaan en terwijl geen Europeaan het land meer in kwam, hebben jullie daar een huis gekocht. Begrijp ik nou dat jullie uiteindelijk een huis hebben gekocht zonder het 'live' te zien, en het dus nog altijd niet hebben gezien? Dat vind ik wel heel bijzonder en dan moet je wel een onbegrensd vertrouwen hebben in de tussenpersoon. Goed in elk geval dat jullie daar tevreden over zijn, maar persoonlijk zou ik toch een jaartje gewacht hebben en zelf gaan kijken voordat ik zo'n stap zou nemen, uiteindelijk gaat het niet om een paar tientjes.

Van de andere kant, ons verhaal was ook behoorlijk ongemiddeld. Wij hebben (wel op een plek die we kenden) een huis laten bouwen en in het jaar dat de bouwer bezig was, zijn we niet een keer langs geweest (wel hadden we familie die ons zeer regelmatig met foto's verblijdde en een oogje in het zeil hield).

Met foto's zijn we hier altijd blij ;-).

corrus
08-03-21, 13:42
Neem anders maar even contact op Met Ron Biegelaar - Dutch Realtor in Orlando

Écht TOP service..

https://www.facebook.com/dutchrealtor/

sunnyrojo
08-03-21, 15:31
Ha ha wij hebben ons huis ook "ongezien" gekocht net zoals Bernard en Claudia en super geholpen door bovenstaande Dutch Realtor Ron Biegelaar, wat bezichtigingen gedaan online, heel spannend allemaal. Het huis gekocht in juli 2019, 2 weken gebleven voor het inrichten en in december nog 2 weken geweest toen Covid, helaas was dit niet voorzien, dus vanaf januari 2020 helaas niet meer geweest. Wel verhuurd gelukkig en wij hebben Monique Biegelaar, de vrouw van Ron als propertymanager, dus blijft in hun familie:) Eigenlijk nog een hele hoop zaken te regelen maar helaas travelban........

JeroenB
08-03-21, 21:15
Ook wij hebben een nieuwbouw woning gekocht in Florida in de plaats Clermont, ook uitgezocht door middel van een video verbinding en foto's en gelukkig in December wel tijdens het bouwproces nog even kunnen zien en binnen kunnen lopen.

Het huis is bijna klaar dus binnenkort naar Amerika voor de opleverings inspectie en de closing. En dan gelijk even zorgen voor de beveiliging en het camera systeem op het huis en alvast beginnen met de inrichting. Oplevering is een paar maanden eerder dan gepland maar we hopen er straks in juli te kunnen verblijven tijdens de vakantie en het is de bedoeling om er straks permanent te gaan verblijven, maar dat wordt de volgende stap.

En hierbij een foto van een paar weken geleden.

https://imagizer.imageshack.com/v2/320x240q90/922/iaqnXx.jpg
https://imagizer.imageshack.com/v2/320x240q90/924/PDNnDR.jpg

mattrob
09-03-21, 09:52
Gefeliciteerd met jullie aankoop, en welkom op het forum, en welkom in het rijtje van huizenbezitters ! Goed te horen dat jullie positieve verhalen hebben, en vertrouwen is het belangrijkst uiteindelijk. Wij hebben hele goede ervaringen met Ron Biegelaar, zoals hierboven ook al een paar keer genoemd, zouden wij ook van harte aanbevelen, en meer dan dat zelfs ;-) !

sunnyrojo
09-03-21, 13:22
Gefeliciteerd Jeroen en inderdaad welkom in het rijtje van huizenbezitters!

jastsali
10-03-21, 15:13
Wij hebben hele goede ervaringen met Ron Biegelaar, zoals hierboven ook al een paar keer genoemd, zouden wij ook van harte aanbevelen, en meer dan dat zelfs ;-) !
Hier sluiten wij ons met volle overtuiging bij aan. We hebben vorig jaar zomer ons huis in Clermont verkocht. Door Covid19 op afstand en alles via de post en mail, heel aparte ervaring trouwens. Op dat moment hadden wij Ron & Monique als ons management. We zaten toen nog niet zo heel lang bij hen maar kunnen als "ervaringsdeskundigen" alleen maar bevestigen dat dit een topmanagement is. We dachten jarenlang een goed en betrouwbaar management te hebben, maar uiteraard waren er ook wel eens wat irritaties, die in de loop der jaren steeds vervelender werden. Pas toen we na bijna 10 jaar naar Ron en Monique waren overgestapt, en dus goed konden vergelijken, werd ons duidelijk wat we jarenlang hadden gemist. Ze leveren echt topkwaliteit en het zijn bovendien geweldig aardige en gezellige mensen. In korte tijd zijn het vrienden van ons geworden en zodra we weer mogen vliegen is een bezoek aan hen het eerste wat we doen.
We zijn ons nu aan het oriënteren om een ander optrekje terug te kopen aan de westkant van de VS, maar sluiten ook Central Florida zeker niet uit. Als de keuze weer op Florida valt dan weten wij nu al wie ons management gaat worden.

koenkamphuys
11-03-21, 08:20
Jeroen, ook jij welkom bij de vereniging eigen huis in Florida zoals een forumlid het ooit noemde.

Ik blijf het een bijzondere stap vinden om een huis te kopen zonder het persoonlijk te zien. Hoe kun je een indruk krijgen van de omgeving, de ligging, de bereikbaarheid… het lijkt wel married-at-first-sight! (Dat liep minder goed af) Ik hoop dat jullie desondanks heel veel plezier zullen beleven aan je buitenhuisje.

Binnenkort erheen voor de inspectie en closing. Nou zijn de reisbeperkingen die Trump heeft afgekondigd nog volop van kracht. Hoe gaan jullie dat doen?

JeroenB
11-03-21, 14:11
Koen, We hebben gewoon een rondtour gehad met een beeldverbinding ook door de wijk heen en wisten dus goed waar het huis gebouwd ging worden. Zo ook de modelwoning uitermate goed bekeken alleen het gevoel van de ruimte/grote was wat beperkt maar dat konden we aan de hand van de maatvoering natuurlijk even uitmeten en in NL zien. En het is ons in werkelijkheid alleen maar meegevallen en we zijn erg blij met de locatie en met het huis zelf. Nu straks alvast wat eerste dingen gaan regelen zodat we van afstand ook zicht hebben op het huis en zorgen dat de tuin onderhouden gaat worden en dan hopelijk volgend jaar alles inpakken en verhuizen.

En ja, het is een klein gokje maar je hebt altijd de optie om het te verkopen als je toch wat anders wilt.

In december hadden we toestemming van de ambassade om direct te reizen en nu helaas nog geen bericht terug dus reis ik om via Aruba en verblijf daar 14 dagen, tenzij ik morgen nog wel bericht krijg van de ambassade dan zet ik de reis meteen om en ga ik rechtstreeks.

MarionPugh
23-11-22, 20:39
Spannend hoor zo’n grote aankoop zonder het eerst gezien te hebben, maar gezien de afstand kan ik het me goed voorstellen hoor. Risico’s horen bij het leven en ik hoop dat jullie je geluk mogen vinden in de Sunshine state! Wij waren van plan te verhuizen, maar door persoonlijke omstandigheden gaat het niet lukken. We hebben inmiddels wel een mooi huis hier kunnen kopen en zijn aan het kijken voor car finance in the Netherlands (https://www.moneysavingexpat.nl/travel/buying-a-car-in-the-netherlands-in-2022/) want we vinden dat we wel een nieuwe auto verdienen (het spaargeld is alleen even op...). Mijn dochter heeft het wel steeds vaker over Florida, ik zou het haar van harte gunnen als ze zich daar zou mogen vestigen.

koenkamphuys
24-11-22, 08:16
Hoi Marion,
Als je deze discussie hebt doorgelezen, dan zul je al veel keren hebben gelezen dat je voor je begint een goede begroting moet maken. Je tweede huis is er om plezier van te hebben en het moet niet een blok aan je been zijn.

Belangrijkste grote kosten per jaar zijn: de verzekering, de belasting en de homeowners association fees. De laatste kunnen flink oplopen als je een huis in een gated community gaat kopen. Ik betaal, voor mijn naar Amerikaanse begrippen bescheiden huis, 1800 dollar voor de homeowners insurance, en 2800 dollar voor de property tax. En dan zit ik in een relatief goedkope county (Highlands).

Tip: zoek op de county waar je toekomstige huis staat en het woord "property appraiser". Je kunt van daaruit zoeken naar het huis op adres, en je ziet precies wat de jaarlijkse belasting is.