PDA

Bekijk Volledige Versie : Brandstoftoeslag



Njit
30-08-07, 09:26
AMSTELVEEN - De vliegtuigmaatschappij KLM verlaagt vanaf vrijdag de brandstoftoeslag op in Nederland gekochte tickets. Dit in antwoord op de gedaalde brandstofprijzen, meldde KLM donderdag.

De heffing gaat met 1 euro omlaag per traject op vluchten binnen Europa. Bij intercontinentale vluchten gaat er 5 euro van af. Hierdoor komt de brandstoftoeslag per traject op vluchten binnen Europa neer op 24 euro. Voor intercontinentale vluchten moet 65 euro worden betaald.
(c) ANP

----------

5 hele euro's korting. Dat wordt feesten in de USA!! :)

corrus
30-08-07, 13:01
Misschien kunnen we wel.....
...
...

een extra reep chocolade ervan kopen! :mrgreen:

roanne
18-12-07, 17:00
Hallo,

Vanmiddag werden wij gebeld dat onze tickets verhoogd werden door een brandstoftoeslag van 30 euro. Behalve als wij de tickets binnen een week helemaal betalen komt die toeslag er niet bij. Zijn er meer van jullie die daar mee te maken hebben op dit moment? Wij vliegen 4 augustus met Delta...

Roanne

Ta2 Gerrit
18-12-07, 17:14
Nu niet, maar een paar jaar geleden hebben we hetzelfde meegemaakt, ook bij Delta.
Tickets geboekt bij AV, die ons erop attendeerde dat er een brandstoftoeslag zat aan te komen en dat je die bij directe volledige betaling zou ontlopen.
Dus maar gedaan, je moet toch die kant op en dan is het maar betaald,

Michael66
18-12-07, 17:42
Ja, daar heb ik ook mee te maken gehad. Eind november kreeg ik een email hierover van AV en heb toen meteen de hele rekening voldaan. Scheelt mij totaal zo'n € 120. Daar kan ik in Florida leuke dingen mee doen ....

Als de tickets volledig zijn betaald worden ze "geprint" en dan is het tarief definitief, er kunnen dan geen opslagen/toeslagen meer bij komen vanuit de luchtvaartmaatschappij. Er kunnen nog wel vanuit de overheid opgelegde toeslagen bijkomen, zoals de eco-tax die er vanaf 1 juli hoogstwaarschijnlijk bijkomt.

RoRo
18-12-07, 18:42
Bij ons is dit inderdaad ook het geval. Dat geld kunnen we daar in Florida veel leuker besteden ;) Dus dan maar nu al betalen... Zijn we er ook meteen vanaf!

ietie
18-12-07, 22:09
ook al bericht gehad over de brandstof toeslag 145,- voor 5 personen united airlines( mei 2008) bij betaling voor 28 december betaal je het oude bedrag, dat hebben we dus maar gedaan

Dr. Phlox
19-12-07, 14:46
Ben er ook door Teo van AV op geattendeerd. Het klopt dat als je de tickets betaald voor eind van dit jaat ze dan niet verhoogd worden. Eco toeslag daargelaten.

roanne
19-12-07, 14:56
Bedankt voor al jullie antwoorden. Inmiddels hebben wij besloten dat we inderdaad de tickets voor het eind van het jaar gaan betalen, want van die extra 180 euro kunnen we leuke andere dingen doen!

utah
02-07-08, 20:52
Zonet even geïnformeerd bij het reisbureau om te horen of er bij ons ook fuel toeslag aangerekend wordt.... ( collega's die binnen Europa op reis gaan kregen al rekeningen tot 75 pleuros per persoon [-X)

Blijkt bij United en Delta airlines (voorlopig) nog niet het geval te zijn 8-[

We leven dus op hoop...

Maar blijkbaar zou er vanaf 1 augustus wel een toeslag kunnen aangerekend worden.

Moet het nu juist lukken dat we pas op 24 augustus vertrekken. [-o<

Iemand hier die de toeslag al heeft mogen/moeten betalen????

corrus
02-07-08, 20:56
Delta Ailines heeft z'n Fuel Charge al verhoogd...

HenkR
03-07-08, 00:33
Wij gaan in oktober naar Florida met UA en hebben nog steeds niets gehoord. Kan ook anders want met de kerst gaan we naar Nieuw Zeeland met Maleisie air en hebben de 2e verhoging al binnen.

corrus
03-07-08, 08:35
Wij gaan in oktober naar Florida met UA en hebben nog steeds niets gehoord. Kan ook anders want met de kerst gaan we naar Nieuw Zeeland met Maleisie air en hebben de 2e verhoging al binnen.
Het ligt er ook nog weleens aan waar je hebt geboekt... :mrgreen:

JKG
03-07-08, 09:31
Ook nog niets gehoord.. ik ga in september met United via USAFV...
Het blijft ook trouwens verdacht stil met de stoelendans bij United. Tot nu toe geen wijzigingen doorgekregen, was vorige keer een heel stuk vaker ;)

Dr. Phlox
03-07-08, 09:58
Moet je deze betalen, ook al heb je de tickets al betaald??
Grz
Ton

robertbu
03-07-08, 11:38
Wij gaan in oktober naar Florida en vliegen met KLM/North West Airlines en wij hebben inmiddels al een 2e verhoging gekregen. Ook werd er aangegeven dat het ook nog eens zo kon zijn dat dit niet de laatste verhoging was.

Robert & Marion

Volksie
03-07-08, 15:59
ik ben juist terug via ua met tickets die ik vorig jaar heb geboekt in oktober via connections (in belgie) en geen toeslag moeten betalen.

HenkR
03-07-08, 18:47
Ton,

Ja de tussentijdse verhogingen moet je betalen. Je mag het wel als reden aangrijpen om te annuleren.

OVerige leden,
Het is dus echt vliegtuigmaatschappij en boekingsland verschillend. Het ligt zeker niet aan het reisburo.

RdP
03-07-08, 19:07
Wij gaan 25 juli weg en ja hoor milieutax(vanaf 1 juli) en en een brandstof toeslag gehad. Ruim 500 euro (7 pers..) bij moeten lappen. We vliegen met KLM/NWA.

/Rien

Karin17
03-07-08, 19:36
Wij vertrekken 14 julli a.s. met British Airways en hebben nog niets gehoord. Kan het ook zijn dat we op Schiphol alsnog moeten betalen voor de milieutax?

BroWorld
03-07-08, 19:58
@ RdP,

zo dat is niet misselijk, welsiwaar voor 7 personen, maar ik neem aan dat je dat geld goed anders had kunnen besteden.

Ik ben helemaal klaar met Schiphol, heb zelf een boeking gedaan vanaf Brussel, dat wordt in de toekomst mijn favo vliegveld denk ik.

lisje
03-07-08, 20:10
Hallo,

Wij vertrekken op 14 julie met Delta vanuit brussel en hebben geen toeslag moeten betalen.
Mijn zus werkt voor het reisbureau waar we onze reis geboekt hebben en zij vertelde ons dat het toch wel afhangt van het reisbureau of beter gezegd van de overkoepelende maatschappij. Bij jetair hebben ze 2 weken geleden een fuel toeslag door gevoerd maar vorige week waren de bazen van Thomas Cook (met Neckermann onder de vleugels) nog aan het beslissen of er een toeslag zou komen. Zo heeft zij me verteld.
Voor ons maakt het alleszins niets uit want 21 dagen voor vertrek mag er bij hen geen toeslag meer gevorderd worden.
Ik hoop dat de prijzen toch een beetje stabiliseren want als een mens zich daar niet zo aan verwacht zijn het toch wel harde noten.


groetjes,

Lisje

Chris71
03-07-08, 21:52
Voor zover ik het begrepen heb is het zo; als de tickets volledig zijn betaald dan kunnen er geen brandstoftoeslagen bij komen. Zijn de tickets nog niet betaald en in een pakket geboekt volgens de ANVR reisvoorwaarden dan mogen de toeslagen doorbelast worden tot 6 weken voor vertrek. Binnen 6 weken voor vertrek, mits de reissom is voldaan zou het volgens de ANVR voorwaarden niet meer mogen.

[verwijderd]
03-07-08, 21:55
Dat zou voor ons schelen ,wij vliegen 30 augustus met Delta Airlines, geboekt bij DELTA AIRLINES in Amerika (was tarief lager) en zouden ook idd geen verhogingen krijgen. Maar hebben deze vluchten ook direct betaald, dus dat zou het ook kunnen zijn. Daar hopen wij dan maar op.

RdP
04-07-08, 15:19
Ik heb onze reis(inclusief tickets bij KLM) in januari geboekt American Estates en kreeg op 30 mei de extra rekening van 539 euro, dat is dus net buiten die 6 weken....
In totaal betaal ik 2135 euro aan luchthaven belasting en brandstof toeslagen voor 7 personen. Eigenlijk te absurd voor woorden. Hebben jullie dezelfde ervaring ???

/Rien

annette
04-07-08, 16:13
Wij vliegen 8 juli met Delta vanaf Dusseldorf. Had in febr/mrt al geboekt en betaald via Delta site. Ben blij dat ik dat gedaan heb want voor ons maakt het qua tijd en km&#180;s niets uit. Met daarbij dat de tickets toch net iets goedkoper waren. En van de tax etc hebben we (nog) niets gehoort.

Groet Annette...

Victoria
04-07-08, 16:36
Weet iemand of het er bij D-reizen al in zat?
Wij hebben 2 weken terug geboekt namelijk. Eigenlijk niet bij nagedacht om het na te vragen.

Michael66
04-07-08, 21:42
Voor zover ik het begrepen heb is het zo; als de tickets volledig zijn betaald dan kunnen er geen brandstoftoeslagen bij komen.Niet helemaal waar. Een maatschappij kan niets meer aan de prijs van een ticket doen als het ticket "geprint" is. Dit "printen" wordt m.i. alleen gedaan zodra het ticket inderdaad volledig betaald is, danwel de reisorganisatie het onherroepbaar bevestigd.

Chris71
04-07-08, 22:06
Inderdaad lees betaald en geprint. Sommige reisorganisaties geven tegenwoordig je de keus nu betalen en tickets printen om die enorme toeslagen te vermijden. Dit houd ook in, stel dat de olieprijs erg zakt (wat er niet inzit), je ook geen geld terug krijgt.

Jhing.nl
04-07-08, 22:13
Wij vliegen in september met Delta.
Wij hebben de 1e verhoging al binnen en de 2e was ook al doorgevoerd. Wij hebben echter uitstel gekregen van die 2e. We moesten echter voor 18 juli betalen, wat ik dus maar gelijk gedaan heb anders kwam er weer 25 p/p erbij.
De eerst verhoging was trouwens 42 p/p.

Nadat er betaald is kunnen ze iig niet meer verhogen gelukkig (volgens AE).

calypso
05-07-08, 07:42
Vlieg ook met Delta en heb tot nu toe nog niks gehoord van enige toeslag, maar heb dan ook niet via een tussen persoon geboekt maar rechtstreeks bij Delta.com. (vlieg in December!)
Verder ook al meteen het hele ticket betaald en dus ook ontvangen (e-ticket). Denk dus niet dat ik nog een toeslag zal krijgen, en anders zal ik hem gewoon betalen want eronderuit kom je toch niet!

RCRC
05-07-08, 11:49
Heb op 6 januari 307 euro PP inclusief alle tax (toen nog geen BosTax) betaald voor de vlucht op 04-11-2008 en hebben ook E-tickets (vliegen met Delta) via vliegticketszoeken. Ben eens benieuwd of daar nog iets bijkomt....

[verwijderd]
05-07-08, 13:30
Wij vliegen in september met Delta.
Wij hebben de 1e verhoging al binnen en de 2e was ook al doorgevoerd. Wij hebben echter uitstel gekregen van die 2e. We moesten echter voor 18 juli betalen, wat ik dus maar gelijk gedaan heb anders kwam er weer 25 p/p erbij.
De eerst verhoging was trouwens 42 p/p.

Nadat er betaald is kunnen ze iig niet meer verhogen gelukkig (volgens AE).

Ik heb ook de tickets reeds in December bij Delta rechtstreeks in Amerika geboekt en niks geen verhogingen of ticket tax erbij gekregen, blijkbaar kan je dus idd het beste rechtstreeks boeken en gelijk betalen.

corrus
05-07-08, 13:35
Terwijl Delta alleen in ronde bedragen werkt.

De eerste verhoging was om precies te zijn 30,- euro en geen 42,-
Da's wel leuke handel voor die meneer...

RdP
05-07-08, 13:45
Terwijl Delta alleen in ronde bedragen werkt.

De eerste verhoging was om precies te zijn 30,- euro en geen 42,-
Da's wel leuke handel voor die meneer...


Welke meneer ???

misterspek
07-07-08, 11:15
Ik heb ook mijn tickets rechtstreeks bij de maatschappij (Continental) geboekt. En inderdaad...je betaald gelijk het gehele bedrag waardoor je gelijk je tickets krijgt en geen toeslagen meer hoeft te betalen. Ook krijg je bij Continetal 100% van de vliegmijlen op mijn Flying Blue pas.....ik kan zeggen dat loopt aardig op. KLM geef je voor dezelfde trip maar 25%. Als je wat vaker vliegt loopt dit toch aardig op. Wij hebben onderhand genoeg om een keer een upgrade te nemen naar de USA=P~

Er zit natuurlijk wel een klein risico aan.....als ze failliet gaan of wat dan ook kan je fluiten naar je geld. Dat risico is met boeken via een reisburo een stuk minder.

Njit
07-07-08, 11:58
Welke meneer ???


De eerst verhoging was trouwens 42 p/p.

Nadat er betaald is kunnen ze iig niet meer verhogen gelukkig (volgens AE).

Ik gok de meneer van AE...

coolenbeijes
07-07-08, 13:10
Het licht er ook aan als ze de tickets direkt uitprinten,
Wij hebben in maart geboekt en de tickets zijn toen ook geprint.
Anders hadden we bij LTU ook moeten bij betalen.

RdP
07-07-08, 13:38
Ik gok de meneer van AE...

Die meneer van AE wordt er toch niet beter van, het zijn toch allemaal belastingen die richting meneer Bos gaan...

/Rien

Susie One
02-08-08, 16:05
Wij zijn vanmorgen op het reisburo geweest om een bestaande boeking van het hotel in NY te wijzigen.

Wij hebben ook te horen gekregen dat Delta Airlines via de toeroperator 2 x € 40,00 aan brandstoftoeslag in rekening heeft gebracht. Het restant bedrag van de reissom hebben wij op 9 juli jl. aan het reisburo betaald. Wij vliegen op 5 september a.s. voor 3 nachten naar NY en vervolgen door naar Miami voor het vervolg van onze rondreis.

Na speurwerk op internet blijkt volgens onderstaande artikel wij nu te laat op de hoogte zijn gesteld van deze brandstof toeslag (Wij zitten op 4 weken en 6 dagen voor vertrek).

http://www.z24.nl/bedrijven/transport_vervoer/artikel_23644.z24
De ANVR biedt hier duidelijkheid over: "Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek. Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator geen brandstoftoeslag meer doorbelasten vanaf 6 weken vóór de dag van vertrek. Er geldt dan een prijsgarantie."

Wij zijn met dit verhaal terug gegaan naar het reisburo. Zij gaan dit nu voor ons uitzoeken en komen hierop terug. De uitkomst hiervan zet ik in deze topic.

Mijn advies is nu als je reeds/of vliegtickets gaat (ge) boeken en er wordt alsnog brandstoftoeslag in rekening wordt gebracht, kijk dat of dit volgens de regels is gebeurt (kan je dus geld schelen en daarvan kan je weer leuke dingen in Floria gaan doen).

Susie One

Mickey99
02-08-08, 16:37
Moderator Mickey99:
Susie One; Ik heb je topic toegevoegd aan een bestaand topic over de brandstoftoeslag

yvonne
02-08-08, 16:44
Wij vliegen op 29 oktober met Delta en hebben ook 42 euro p.p. gekregen En we hebben ook voor 18 juli betaald Dus als het goed is gaan we nu niets meer extra betalen.

Susie One
12-08-08, 18:37
Wij hebben ook te horen gekregen dat Delta Airlines via de toeroperator 2 x € 40,00 aan brandstoftoeslag in rekening heeft gebracht. Het restant bedrag van de reissom hebben wij op 9 juli jl. aan het reisburo betaald. Wij vliegen op 5 september a.s. voor 3 nachten naar NY en vervolgen door naar Miami voor het vervolg van onze rondreis.

Wij hebben vandaag van het reisburo te horen gekregen dat de toeroperator de factuur op 26 juni 2008 naar het reisburo heeft verstuurd. Het reisburo heeft vervolgens de factuur geruime tijd laten liggen en ons op 2 augustus 2008 pas op de hoogte gesteld van de brandstoftoeslag
2 augustus is binnen 6 weken tot vertrek. :twisted: Wij kregen vandaag ook te horen dat de facturen de laagste prioriteit op het reisburo heeft. Dit vinden wij een hele slechte zaak. Hebben er forumlezer('s) hiermee ervaring en wat heb je toe gedaan??

Om onze mooie reis niet in gevaar te brengen betalen wij de brandstof toeslag tegen onze principes in.

Susie One

Njit
12-08-08, 18:45
Als ze de factuur eerder hadden verstuurd was het nog steeds binnen de 6 weken. Dus had voor het verhaal niet uitgemaakt..

Dat ze zo laks omgaan met facturen versturen is wel kwalijk. Misschien zelf ook maar op het allerlaatste moment betalen?

corrus
12-08-08, 20:06
Een verhoging van brandstoftoeslag moet je altijd betalen...

JKG
12-08-08, 21:40
Op ANVR vind ik dit:

"Ik weiger de brandstoftoeslag te betalen die de touroperator mij in rekening brengt. Wat zijn mijn rechten?

Lees het antwoord &#187; (javascript:;)

U mag de brandstoftoeslag binnen 3 werkdagen na ontvangst van de mededeling afwijzen. De touroperator heeft dan het recht, na ontvangst van uw afwijzing, binnen 7 werkdagen de reisovereenkomst met u op te zeggen.

- Als de touroperator de overeenkomst NIET opzegt, blijft de oude reissom gehandhaafd en neemt hij zelf de toeslag voor zijn rekening.
- Als de touroperator de reisovereenkomst WEL opzegt, krijgt u als reiziger de reeds betaalde reissom terug.

Houd er rekening mee dat u bij een volgende boeking ook een toeslag moet betalen.
Reisvoorwaarden:


Artikel 4, lid 5 &#187; (javascript:;)
De reiziger heeft het recht een verhoging van de reissom als bedoeld in de beide vorige leden af te wijzen. Hij moet - op straffe van verval - van dit recht gebruik maken binnen 3 werkdagen na ontvangst van de mededeling van de verhoging.
Indien de reiziger de reissomverhoging afwijst, heeft de reisorganisator het recht de overeenkomst op te zeggen. Hij moet - op straffe van verval - binnen 7 werkdagen na ontvangst door de reiziger van de mededeling over de verhoging van dit recht gebruik maken. Alsdan heeft de reiziger recht op kwijtschelding of onmiddellijke restitutie van reeds betaalde gelden. De artikelen 10, 11 en 12 zijn niet van toepassing."

=========================================

Als ik het goed begrijp en je wilt de verhoging niet betalen, kan de reisorganisatie dus je centen teruggeven en daarmee basta. Geen reis, geen vakantie, tenzij je opnieuw boekt en dan wel de toeslag betaalt. Hoe dan ook: betalen dus (als je op vakantie wilt).

Michael
20-08-08, 22:20
Wij hadden 3 weken geleden al een brandstoftoeslag aangezegd gekregen via AV (Delta), maar tot mijn verbazing, vandaag weer één eroverheen. Lekker dan. We gaan met z'n zessen en het bedrag is bijna
€465,- extra. En er kunnen er nog meer volgen ! Zo is het niet leuk meer. Ik had dit niet verwacht met een dalende olieprijs. Even kijken wat te doen

mc.kunst
20-08-08, 23:06
Wij hebben vorige maand de tickets betaald, dan worden ze geticket en kan je er geen toeslag meer bovenop krijgen. Is dat misschien ook een optie voor jullie? Wij vliegen trouwens niet met Delta met met United Airlines.
Ik weet niet of dat wat uitmaakt, maar dat lijkt me niet.

Succes!

Groetjes, Claudia

yvonne
21-08-08, 18:44
Wij hebben ook de vliegtickets voor 18 juli betaald om zeker te zijn geen nieuwe toeslagen te krijgen.
En dat is dat niet voor niets geweest zoals ik dit lees
Yvonne

sorry vergeet te vermelden dat wij met Delta vliegen geboekt bij AE

Susie One
21-08-08, 21:13
Wij hebben vorige week een brief naar het reisburo verstuurd en hebben aangegeven dat wij het niet eens zijn met de gang van zaken.

Vandaag heeft het reisburo een E-mail naar ons verstuurd waarin zij aangeven de zaak te betreuren en de brandstof toeslag van € 80 te delen. Kunnen we voor de € 40,00 weer iets leuks kopen in NY of in Florida.

Susie One

floriaantjes
08-11-08, 23:38
Misschien val ik wel in herhaling, maar na heel veel gelezen te hebben (ben nog niet zo lang lid) heb ik niets kunnen vinden over een ticket die al afgesloten is en de brandstoftoeslag die daarover al is betaald. Nu is de brandstof flink gedaald, maar ik kan daar blijkbaar niets aan doen. Offerte voor vlucht en cruis nl. al getekend. Mag ik nu wel een ticketwijziging doen (las wel ergens dat een wijziging bij Martinair Eur. 25,00 kost.) Kan ik toch een dag eerder of later vertrekken met waarschijnlijk een goedkopere prijs dan Eur. 842,00 voor een vw en eur. 726,50 voor een kind? Heb wel bij een reisbureau geboekt, omdat dit voor ons de eerste keer is.
Wie kan ons hierover wat meer duidelijkheid verschaffen ???

Mickey99
09-11-08, 08:55
Moderator Mickey99: floriaantjes; ik heb je vraag naar een bestaand topic met dezelfde titel verplaatst.

Je geeft aan dat je bij een reisbureau hebt geboekt. Wellicht kun je daar eens vragen wat je mogelijkheden zijn.

Dr. Phlox
02-02-11, 19:11
Vandaag een brief ontvangen van AV met de volgende tekst :

Wij hebben bericht ontvangen dat de luchtvaartmaatschappijen de brandstoftoeslag zullen verhogen met minimaal € 20,- per persoon voor een retourvlucht. De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen doen dit per 16 februari 2011.

Zijn er meer formurs die hiervan op de hoogte zijn gebracht.
Het geld trouwens niet als je ticket al volledig betaald is.

Grz
Ton

Anthonie
02-02-11, 19:26
Hoi
Ook wij hebben deze brief ontvangen. We gaan maar betalen voor de 15e, een maandje eerder dan moet, maar goed scheelt toch weer €.

Gr
Anthonie

Hans uit Koekelare
02-02-11, 19:33
Ik heb niets ontvangen van AirBerlin, maar ik heb dan ook al onze tickets compleet betaald.

hrjhaan
02-02-11, 19:41
Wij gaan ook met AirBerlin en hebben ook nog niets gehoord. Wij betalen al € 87,00 per persoon aan brandstoftoeslag.

[verwijderd]
02-02-11, 20:28
Dat is de reden dat ik de tickets altijd meteen betaal, dan heb je geen last meer van toeslagen. En betalen moet je ze toch.

Maar voor degene die nog niet betaald hebben is het wellicht de tijd om dit snel alsnog te doen en hiermee het geld voor de toeslagen in hun zak kunnen houden.

marijke8
02-02-11, 21:23
Ik heb ook bericht gekregen van usafunvacations dat er toeslag op de tickets komt.

Njit
02-02-11, 21:35
Wij hebben nog geen bericht gehad van USAFun. Heb ze zelf maar even gemaild :)

pzomerdijk
02-02-11, 22:53
Het geld trouwens niet als je ticket al volledig betaald is.

Grz
Ton




Dat is de reden dat ik de tickets altijd meteen betaal, dan heb je geen last meer van toeslagen. En betalen moet je ze toch.

Maar voor degene die nog niet betaald hebben is het wellicht de tijd om dit snel alsnog te doen en hiermee het geld voor de toeslagen in hun zak kunnen houden.

Graag aandacht voor onderstaande uit ANVR regelement:

ANVR, Artikel 4 lid 3. In dit artikel geeft de ANVR de touroperator de mogelijkheid om haar klanten een naheffing te sturen voor brandstof toeslag, zelfs als de klant de volledige reissom al heeft betaald.
Als de volledige reissom nog niet is voldaan mag de touroperator de brandstoftoeslag doorbelasten tot 20 dagen vóór de dag van vertrek.
Als de volledige reissom wel is voldaan mag de touroperator vanaf 6 weken vóór vertrek geen brandstoftoeslag meer doorbelasten. Er geldt dan een prijsgarantie

Als je dus betaald hebt is dat geen garantie dat je de toeslag niet hoeft te betalen...... Uit eerdere berichten heb ik begrepen dat touroperators door dit artikel zichzelf nog wel eens ,,een toeslag toekennen''. Radar heeft daar reeds veel aandacht aan besteed. Even ,,Brandstof toeslag googlen'' en je vind meer info.

JKG
02-02-11, 23:22
@pzomerdijk; tenzij het binnen 6 weken voor vertrek dus is, zoals je quote zelf al aangeeft. Dan mogen ze het niet doorbelasten.
En dan nog.. is het reisbureau aangesloten bij ANVR en/of SGR? En wat zegt SGR?

pzomerdijk
02-02-11, 23:43
Dat is absoluut waar maar is een buro aangesloten bij ANVR dan zullen ze die reglementen hanteren toch....

corrus
02-02-11, 23:44
Deze regel mag uitsluitend worden toegepast voor leden van de ANVR...
En... geldt voor charters, niet voor lijndiensten.

Verder is geen van de Floridaspecialisten ANVR.
Uiteraard wél SGR

Bovendien is deze regel een jaar of wat geleden ingevoerd vanwege de destijds ingevoerde Vliegtax.

Want ná ticketing mag de airline niets meer doorberekenen.
Een vliegticket is een soort contract.
Zodra de aankopende partij de vliegticket heeft betaald, is het contract afgerond en kan er financieel niets meer wijzigen.


Tenslotte: SGR bepaald geen ticketing en/of en nabetaling rules...

pzomerdijk
03-02-11, 00:00
Je hebt gelijk., maar bijv. ArkeFly, misschien geen specialist, maar wel vlucht op Orlando en Miami. Vlucht is charter..... en ANVR en SGR

corrus
03-02-11, 00:34
Heus...
Maak je geen zorgen, zolang je de vliegticket hebt betaald en deze is daadwerkelijk uitgegeven (geticked)
(Heb je ticketnummers?)
Dan kan er écht niets meer aan de prijs veranderen...
Écht waar...

pzomerdijk
03-02-11, 01:15
Het is een charter en die worden niet direct geticked...toch!

edenanita
03-02-11, 08:35
Yep...ook wij hebben bericht gekregen dat er een verhoging van 20 euries p.p. is voor de brandstoftoeslag. Heb vanmorgen maar meteen het restant betaald. Kunnen we weer 40 euries meer uitgeven in Florida!!

pumi1000
03-02-11, 10:11
Ik dacht dat (Florida) vliegtickets altijd meteen betaald moesten worden......

Wij hebben de tickets meteen volledig betaald bij boeking en eticketnummers gekregen.

Njit
03-02-11, 10:35
Als je ze los boekt wel. Als je ze via een reisburo boekt niet (als onderdeel van een pakket, bijvoorbeeld met een villa en een auto).

pzomerdijk
03-02-11, 10:35
Ik dacht dat (Florida) vliegtickets altijd meteen betaald moesten worden......

Wij hebben de tickets meteen volledig betaald bij boeking en eticketnummers gekregen.

Bij een lijnvlucht is dat zo, bij charter niet. De meeste vluchten met de welbekende luchtvaartmaatschappijen zijn lijndiensten. ArkeFly is een uitzondering. Heb overigens alleen tickets gekocht, een aanbetaling gedaan en restant een week of 8 voor vertrek betalen.
Het is het principe van ,,de camping vlucht''. Volgens mij krijg je er dan weer zo'n nepvoucher bij en een week of 6 voor vertrek je (nog ouderwetse papieren) tickets. Stoelreservering kan ook pas 21 dagen voor vertrek, en moet je voor betalen. Alleen dan kun je ook online inchecken. Kosten stoelreservering! 22 euri pp. Anders pas plaatstoewjzing op Schiphol.

Ebelix
03-02-11, 10:45
Met alle kosten erbij is het bijna net zo duur als met de andere maatschappijen.

pzomerdijk
03-02-11, 10:54
Met alle kosten erbij is het bijna net zo duur als met de andere maatschappijen.

Dat is nu zeker zo, maar tot 1 februari was het zo'n 150 euro (3 pers.) goedkoper. Maar wat wil je daar dan mee zeggen?

Ta2 Gerrit
03-02-11, 10:55
Met alle kosten erbij is het bijna net zo duur als met de andere maatschappijen.

Maar wel sort of "rechtstreeks", inclusief bezichtiging Miami airport :mrgreen:

Ebelix
03-02-11, 12:29
Wat ik wil zeggen dat je dan beter een echte directe lijnvlucht of een lijnvlucht met overstap kan nemen waar de prijs van vast staat dan een camping vlucht met ArkeFly waar door middel van toeslagen je nog steeds niet weet hoeveel je kwijt bent.

Daarnaast kom je niet op Orlando International aan maar op Sanford wat extra reistijd met zich meebrengt naar je eindbestemming. Sanford is een relatief kleine luchthaven waar immigrations waarschijnlijk snel gaat en vanuit Arkefly logisch om op te vliegen daar alle zustermaatschappijen uit de UK daar ook aankomen.

Als laatste is het punt dat Gerrit aangeeft. Op de terugweg maar je nog genieten van Miami Airport. Of je dan het vliegtuig uit mag is de grote vraag.

Zo alles bijelkaar en als je toch zonder tussenstop wil vliegen vind ik persoonlijk de rechtstreekse vlucht met de KLM van Amsterdam naar Miami of met Air Berlin ( Dusseldorf - Miami of Fort Myers) een goed alternatief of met een van de andere main stream maatschappijen via een tussenstop naar Orlando een goed alternatief. Je kan dan kiezen voor een tussenstop in Europa (Air France, Lufthansa, British Airways, Air Lingus, Virgin Atlantic) of in Amerika (Delta, United/Continental, US Airways, American Airlines)

Zo geldt voor een ieder andere criteria bij het boeken van tickets.

pzomerdijk
03-02-11, 14:07
@Ebelix:
Wij hanteren in eerste instantie altijd de prijs, dan vertrektijden en dan overstaptijden/vliegroute. Hebben met de meest genoemde maatschappijen gevlogen en het is wat mij betreft allemaal ok. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet heb nagedacht over de brandstoftoeslag die over het algemeen voorkomt bij charters. Niet slim, maar goed.
Mijn bestemming is en blijft Orlando dus Miami is dan geen optie voor ons.
Naar mijn bestemming Tuscan Hill aan 27 is het t.o.v. MCO zo'n 20 minuten langer rijden. Dat valt nog wel mee toch.
Dat gedoe van een driehoeks-vlucht terug via Miami lijkt me inderdaad wel wat chaotisch, maar dat zullen we ongetwijfeld horen van forumers die eind juni, begin juli gaan.
Autohuur is volgens mij tegenwoordig ook goed geregeld op Sanford en ben inderdaad benieuwd hoe de afhandeling daar gaat.
Kortom, al met al maakt het denk ik niet zoveel uit. Plezierig is zeker heen direct, vertrekken rond 10 uur en rond 14.30 uur in Sanford. Een rijstijd die volgens mij geen van de lijnmaatschappijen haalt naar Orlando. Terug is een ander verhaal, maar dan baal ik toch al. Haha

Ebelix
03-02-11, 14:52
Autohuur zal inderdaad geen probleem zijn. Alle grote verhuurmaatschappijen zijn aanwezig. Vanuit de UK komen redelijk veel vluchten aan die worden uitgevoerd door de TUI groep en daarnaast vliegt Iceland Air ook op Sanford. Overigens op de site Sanford airport staat Arkefly vermeld als een lijndienst en niet als een charter.

De vliegtijden zijn inderdaad mooi. Ook hier gelden weer voor iedereen andere criteria. IK hou er liever van om rond de middag te vertrekken en aan het begin van de avond te arriveren zodat we snel in het goede ritme kunnen zitten en weinig last hebben van de jet lag. Ook op de terugweg probeer ik zo laat mogelijk op schiphol aan te komen.

Njit
03-02-11, 14:57
Inmiddels wel contact gehad met USAFV. Als we de tickets + boekingskosten nu los betalen dan kunnen we de condo-huur later betalen. We zijn dan iig die 40 euro brandstoftoeslag kwijt :)

pzomerdijk
03-02-11, 15:13
Arkefly vermeld als een lijndienst en niet als een charter.

Oh, maar een charter versus lijnvlucht kenmerkt zich toch in eerste instantie ,,gedurende het hele jaar volgens vast schema op een bestemming vliegen''. Dat doet Arke volgens mij (nog) niet.
Bij het reisburo (Arke) hebben ze mij aangegeven dat het om een charter gaat. Overigens, waar heb je die ,,lijn-info'' gevonden?

Ebelix
03-02-11, 16:43
Nee hoor een lijnvlucht hoeft niet het hele jaar plaats te vinden. Een lijnvlucht wordt als lijnvlucht aangemerkt door de luchtvaartmaatschappij en de tickets moeten algemeen verkrijgbaar zijn. Bij een charter zijn de tickets niet algemeen verkrijgbaar maar alleen via bepaalde kanalen.

De informatie over de lijn info via de volgende link: http://www.orlandosanfordairport.com/destinations.asp

corrus
03-02-11, 16:47
Bij het reisburo (Arke) hebben ze mij aangegeven dat het om een charter gaat.En dat is juist, dat het op de luchthavens anders staat vermeld doet eigenlijk niet ter zake...
Maar ARKEFLY is toch écht een chartermaatschappij en zo ook hun vluchten...

Ebelix
03-02-11, 17:01
Ik ontken ook niet dat Arkefly een chartermaatschappij is maar het altijd leuk om te zien dat men ergens anders een andere mening heeft. Het doet ook niet ter zake

sonja
03-02-11, 19:13
Heus...
Maak je geen zorgen, zolang je de vliegticket hebt betaald en deze is daadwerkelijk uitgegeven (geticked)
Dan kan er écht niets meer aan de prijs veranderen...
Écht waar...

Begrijp het even niet meer (ligt aan mij hoor), stel:
je boekt via USAFUN of AE of Exit ticket Orlando (United of andere Amerikaanse maatschappij, in ieder geval geen charter), accommodatie en auto, een pakketreis dus, die later in het jaar gaat plaatsvinden.
Je voldoet de gevraagde aanbetaling en de rest dient 6 tot 8 weken voor vertrek te worden voldaan.
Loop je dan het risico om brandstoftoeslag te moeten betalen?

corrus
03-02-11, 19:18
Zoiets kan gebeuren, ja... :D

Njit
03-02-11, 19:36
Dat kan gebeuren ja. Vandaar dat ik er nu kies om mijn vliegtickets alvast te betalen en het restant voor de condo-huur 8 weken van te voren.

fransje
03-02-11, 22:19
Omdat het volgens AE om een aanbieding ging, moesten wij de tickets gelijk helemaal betalen en de auto een week of 8 van te voren. Daar boffen we nu dus mee; met 5 man scheelt het toch een flinke slok op de borrel. We geven het liever daar uit:wink:

pumi1000
04-02-11, 09:47
@ sonja
Als het lijndiensttickets zijn, moet je die dan niet meteen betalen bij boeken?

Wij hebben de tickets via AE met auto, maar de tickets hebben wij volledig betaald bij boeken (heb daar ook eticketnummers van). Auto hoeft pas een paar weken van te voren voldaan te worden en disneytickets heb ik pas gekocht daar.

sonja
04-02-11, 11:42
@ sonja
Als het lijndiensttickets zijn, moet je die dan niet meteen betalen bij boeken? Wij hebben de tickets via AE met auto, maar de tickets hebben wij volledig betaald bij boeken (heb daar ook eticketnummers van).

Wij hebben voor de eerste keer gekozen voor een boeking bij Usafunvacations, zij hebben niet gevraagd om de tickets direct te betalen. Ga ze even mailen, wellicht handiger nu te betalen zoals Njit doet.

[verwijderd]
04-02-11, 11:51
Dat zal geen probleem zijn Sonja om je tickets nu definitief te maken, als je de tickets betaald aan USAFV dan regelen ze dat snel voor je.

Mits je tickets al te boeken zijn natuurlijk, ik heb zelf tickets gereserveerd die niet nog niet geticked kunnen worden en dan loop je risico op de toeslag.

Michael
05-02-11, 00:05
Dat zal geen probleem zijn Sonja om je tickets nu definitief te maken, als je de tickets betaald aan USAFV dan regelen ze dat snel voor je.

Mits je tickets al te boeken zijn natuurlijk, ik heb zelf tickets gereserveerd die niet nog niet geticked kunnen worden en dan loop je risico op de toeslag.
Als het goed is worden die van jou en van ons, komende week geticket ;)

{Monique}
23-02-12, 21:32
verwijderd wegens onterechte rea, niet goed opgelet

{Monique}
23-02-12, 22:14
Haha je hebt gelijk! Heb de 2011 voor 2012 aangezien, en vergist in de reisaanbieder. Strakke actie van mij. Tuurlijk weet ik dat het voorkomt dat de brandstoftoeslag kan worden verhoogd. Las (verkeerd, indd) dat er hiervoor waarschuwingen waren uitgegeven, die ik niet had gehad, thats all.