PDA

Bekijk Volledige Versie : Volmacht kleinkinderen



kiamzo
17-12-07, 13:26
Wij gaan volgend jaar april,met 3 kleinkinderen.

Volstaat het enkel hun reispas,of moet je ook nog een volmacht hebben.

En zo jaar in het Nederlands of Engels????

Saskiac1977
17-12-07, 13:55
Je zou voor deze vraag denk ik de ambassade in Den Haag moeten bellen, het verschilt nogal eens per land...maar volgens mij is het zo dat als geen van de ouders meereizen er wel e.e.a op papier moet staan....

Eric
17-12-07, 15:09
Om door de immigratie te komn heb je een (zelf op te stellen) verklaring nodig met de namen van de kids, waarbij de ouders beide tekenen voor toestemming om ze mee de VS in te nemen.
Uiteraard in het Engels.
Mestal vragen ze er niet naar, maar ik heb dus een keer meegemaakt dat ze er wel om vroegen.
Ik heb helaas geen voorbeeld van zo'n verklaring meer.
Eric

doppy1973
19-12-07, 22:27
Hoi,

Ook wij hebben dit gedaan. Wij hadden dan wel geen kleinkinderen mee, maar wel minderjarige kinderen. Wij hebben een brief opgesteld in het nederlands en engels, dat wij toestemming hebben met de kinderen te mogen reizen, met de bestemming vluchtnummers etc.
Op deze brief hebben we de handtekeningen van beide ouders laten zetten. Tevens hebben we kopiën van de paspoorten van de ouders meegenomen. Waarmee ze kunnen controleren dat handtekeningen hetzelfde zijn. We hebben dit al 2 keer gedaan, naar Los Angeles en Curacao. Beide keren was het doordat we die brief hadden geen probleem. Het duurt wel iets langer bij de douane, want de brieven worden wel degelijk gecontroleerd.
Veel plezier alvast.

Groetjes,
Christa.

Michael66
20-12-07, 01:49
Meestal vragen ze er niet naar, maar ik heb dus een keer meegemaakt dat ze er wel om vroegen.
Ik heb helaas geen voorbeeld van zo'n verklaring meer.Hoe deden jullie dat al die jaren met dat voetbalteam naar Mexico dan? Hadden jullie toen geen standaard verklaring die de ouders konder ondertekenen of zo?

Eric
20-12-07, 05:06
Ja, wij hebben een standaard document voor de immigratie authoriteiten wat door beide ouders (of verzorgers) moet worden ondertekend.
We hebben trouwens ook iets dergelijks voor ziekenhuisopnames.
Maar daar heb ik hier helaas geen voorbeelden van.
Groeten uit Atlanta, Eric