Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Leonie
Hallo iedereen!
Wij zijn van plan om in de zomervakantie van 2008 (in de periode 25 juli t/m 15 augustus) met onze twee kinderen van 5 en 7 naar Florida te gaan. Nu las ik dat het klimaat in juli erg vochtig en nat is. Dat baart mij dan wel een beetje zorgen. Wat is jullie ervaring in die maanden? Is het echt zo erg?
Verder vliegen we op Miami (rechtstreeks vlucht voor een leuke prijs), maar we gaan zeker naar Orlando. We dachten zelf aan het huren van villa, vanwege de mooie prijzen!! Iemand daar ervaringen mee? Ook ben ik op zoek naar een niet al te druk reisschema (oudste is vaak wagenziek), voor die regio. Wie heeft er tips voor ons? Wat is leuk om met te bekijken met de kids? In Orlando is dit niet zo moeilijk, maar voor Miami?
Afijn, vragen genoeg. Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen. Alvast bedankt!
Groet, Leonie
Hallo Leonie, allereerst uiteraard van harte welkom op dit forum.
Leuk dat je jezelf even voorstelt.
Heel veel leden op dit forum hebben goede ervaring met een villa in Orlando, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Het weer valt best mee, juli is weliswaar heet, maar als je het programma daarop aanpast ('s morgens ergens heen, voormiddag lekker terug naar de villa en zwemmen, en dan namiddag en avond weer ergens heen is het goed te doen.
Uiteraard is bv. September aangenamer, maar ja, schoolgaande kids beperken je keuzes.
Ik zou zeggen, lees eens rustig hier op het forum wat reisverslagen, en je zult zien dat je gewoon tijd tekort komt.
Eric
Hallo Eric,
Bedankt voor je reactie, erg fijn. Zo weten we weer wat meer. Hoe is het nu met regenbuien in juli? Heb jij daar nog ervaring mee? Ik las ergens elke middag flinke onweersbuien met hevige regenval. Dan ga je wel ff denken.... Afijn, ik ga zelf ook nog even neuzen op dit forum, waarschijnlijk ben ik dat op laatste een mega Florida kenner!!
Nogmaals dank en groet,
Leonie
Hoe is het nu met regenbuien in juli? Heb jij daar nog ervaring mee? Ik las ergens elke middag flinke onweersbuien met hevige regenval. Dan ga je wel ff denken....Dat soort regenbuien heb je in Florida vaak in de zomermaanden. Maar het is niets om je echt door af te laten schrikken hoor! Er komt in korte tijd gewoon een grote hoeveelheid warm water naar beneden en dan is het weer voorbij.
Maar het weer blijft het weer, en niets is veranderlijker dan het weer. Zo hadden wij de afgelopen zomer in de eerste week van onze vakantie slechts één bui, en die duurde ongeveer een dag of 5-6 ...... Daarna vooral supermooie blauwe luchten gezien, wat ook weer bijzonder is in de zomer als het normaal altijd heel erg bewolkt is (helemaal dicht of heel veel stapelbewolking).
Kortom: laat het je vooral niet "weer"houden van een fantastische vakantie!!
Welkom,
Wij zijn al meerdere keren in juli en augustus geweest. Met de buien valt het wel mee, meestal s'middags een uurtje en dan is het weer voorbij.
Wij gingen meestal een weekje naar Orlando laatste keer deze villa gehuurd, maar er is keuze genoeg.
http://www.192villa.com/
Nu gaan we niet meer naar Orlando, we hebben even genoeg van de pretparken. Daarna een weekje naar de kust en dan cruisen.
Miami vinden wij niet veel aan, maar logeren er altijd in de buurt voordat wij op de boot stappen.
Jaren terug zijn wij begonnen met een maand Florida. We hebben toen het rondje gedaan Miami, Naples, Tampa, Silver springs, Orlando, St Augustine en Vero beach. De kinderen waren toen 5 en 10. De jongste was ook altijd wagenziek, maar heeft toen alleen bij aankomst er last van gehad, denk vermoeidheid.
Hallo Jaap,
Heb je voor mij een paar speerpunten om te gaan bekijken? Zie even door de bomen het bos niet meer. Hebben jullie op die route elke keer overnacht? Wat vinden jullie niet leuk aan Miami? Afijn, telkens rijzen er weer nieuwe vragen, sorry hoor.
Alvast bedankt en tot horens.
Groet, Leonie
Miami vinden wij een te grote, drukke stad. Misschien als je van stappen houdt en flaneren langs strand dat dit de plaats is waar je moet zijn.
Wij hebben op al die plaatsen die ik noem overnacht. Kijk b.v
http://www.expedia.nl/
of zoek op het forum. Wij vinden de Westkust mooier en de zee is er veel rustiger. Wij gaan altijd naar Tampa voor Bushgardens:
http://www.buschgardens.com/buschgardens_default.aspx
Dat vinden wij één van de leukste parken (maar dat is persoonlijk).
Als ik jouw was ging ik maar een paar reisverslagen lezen. Dan krijg je genoeg ideeën voor tig vakanties in Florida.