PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen van/naar/via Frankfurt



marjolijne
05-12-06, 14:13
Even een vraagje,

Via vliegtarieven.nl kwam ik een vlucht tegen naar Miami via Frankfurt.

Vertrek amsterdam 7.35 aankomst Frankfurt 8.45
Vertrek Frankfurt 9.50 aankomst Miami 13.30

Wie heeft hier ervaring mee, en nog belangrijker lukt het overstappen in 1 uur. Heb geen idee hoe groot de luchthaven van Frankfurt is. En de koffers....!

Wij hebben alleen nog met rechtstreeks KLm gevlogen.
De heen reis is met United en terug ook via Frankfurt met Lufthansa.
Zijn deze maatschappijen een beetje goed.

Eric
05-12-06, 16:02
United is een prima maatschappij, en Lufthansa ook wel, nooit mee gevlogen maar vergelijkbaar met KLM.
Het overstappen zelf lukt wel, al is Frankfurt een stuk groter dan Schiphol.
Alleen als je wat vertraging hebt bij weggaan (mist, slecht weer of zo) zou je een probleem kinnen hebben met de bagage, maar dat kun je oplossen om een paar eerste dag benodigdheden in je handbagage mee te nemen.
Uk weet niet waar je woon, maar is het geen optie om naar Frankfurt te rijden?
Eric

marjolijne
06-12-06, 08:11
Hoi,

Het is voor ons wel te doen om naar Frankfurt te rijden. (vanuit Hilversum)
Kan altijd wel een slachtoffer vinden.

Maar dan zit je wel met het probleem dat je met een "goedkoop"ticket vliegt wat niet meer mag. De KLM is daar geloof ik mee bezig.

Ik heb ook al via Frankfurt gegeken maar daar is het ticket een stuk duurder.

Njit
06-12-06, 09:16
Maar dan zit je wel met het probleem dat je met een "goedkoop"ticket vliegt wat niet meer mag. De KLM is daar geloof ik mee bezig.

Volgens mij haal je 2 dingen door elkaar. Je mag niet een ticket van Duitsland -> Schiphol -> Florida kopen en dan gewoon op Schiphol opstappen (en het eerste stuk gewoon weggooien). Maar je mag best via Duitsland vliegen hoor :)

mickey_mouse
06-12-06, 12:48
Natturlijk mag je via Duitsland vliegen, zo lang je de regels maar volgt. Want wanneer je een ticket ebt Amsterdam - Frankfurt - Washington mag je ook niet in Frankfurt pas instappen. Je moet dan gewoon in Amsterdam instappen, want hiervoor gelden dezelfde regels.


.

Eric
06-12-06, 16:26
Ik bedoelde ook meer om (via het internet) in Duitsland een ticket te kopen als United vanaf Frankfurt zulke goede prijzen bied.
Overigens vraag ik me af of dat wel zoveel goedkoper is, dat het de moeite waard is om die omweg te maken.
Ik zou met de prijs van die aanbieding Schiphol - Frankfurt - Florida met United in de hand maar eens gaan rondshoppen denk dat Schiphol - Washington - Florida niet echt zoveel duurder is, zonder het risico dat je de overstap in Frankfurt niet haalt.
Eric

marjolijne
06-12-06, 17:44
De prijzen verschillen niet echt heel erg veel. Voor ons 2 volw. en 1 baby komen we zo rond de 900 euro uit.
Het voordeel om via Frankfurt te vliegen is dat we vroeg vertrekken en in de middag in miami aankomen. Zodat we nog even rustig op adem kunnen komen. En voor mijn kleine meis denk ook lekkerder.
Ik hem ook al andere aanbiedingen bekenen maar daar heb je vrij lange tijden tussen het overstappen. Langer dan 4 uur bedoel ik dan. En dan kom je pas 's avonds aan.
Ook gekeken om in frankfurt op te stappen maar dan is de zelfde reis 1500 euro ipv 900 vanuit amsterdam. (leg het mij maar uit?)
Ook martinair is nog een optie, maar dan kom je ook laat in de middag aan. En die vliegen op zondag alleen voor het dure tarief.
Maar we weten nog niet of we gaan. Vinden het toch een beetje eng met een peutertje van nog geen 2 (dan).
Dus waarschijnlijk als we gaan wordt het pas op het laatste moment boeken. Vroeger (ahum 2 jaar geleden) vlogen we steeds last minute, maar dat ziet er nu denk niet meer in.

xl1067
03-12-07, 18:55
19 december vliegen wij met een stop-over op Frankfurt naar Orlando en op 3 december (jammer genoeg) weer dezelfde route naar Amsterdam. Ik heb een aantal vragen over deze vlucht die jullie hopelijk kunnen beantwoorden

1. Misschien een beetje dom gedacht maar de koffers zijn op de terugweg natuurlijk doorgelabeld naar Amsterdam en hoeven ze dus ook niet op te halen op Frankfurt. In Duitsland gaan we dus ook al door de douane. Als we nu in Nederland de koffers ophalen en langs de (door iedereen gevreesde) mannen van de douane lopen staan we dan niet als vertrekland Duitsland? Met andere woorden er is toch geen invoer beperking aanwezig tussen Schengen landen en zullen ze ons dus ook niet kunnen "pakken" op de aankopen die in Amerika gedaan zijn? Ik hoop dat de vraag een beetje duidelijk is.

2. Alle vluchten van Frankfurt naar Orlando worden toch uitgevoerd door United Airlines? Op het ticket staat vluchtnummer UA 9065 (frankfurt-Orlando) en UA 9054(Orlando-frankfurt). D-Reizen zegt ook dat we met United vliegen maar de verschillende internet sites geven allemaal aan dat de vlucht uitgevoerd zal worden door Lufthansa. Zelfs het toestel waarmee er gevlogen gaat worden komt niet in de vloot van United voor. De site van United geeft zelfs aan "Operated by Lufthanse" (ik heb ook maar even screenshotje van de United site ingevoerd). De korte vlucht van Adam-Frankfurt en omgekeerd worden uitgevoerd door Lufthansa.

http://img231.imageshack.us/img231/4092/unitedoflufthansawl8.jpg




3. De koffers hoeven ook op de heenweg niet opgehaald te worden in Duitsland?

Bij voorbaat dank voor het beantwoorden van de vragen.

Harm
03-12-07, 20:30
Ik denk dat je een vergissing maakt tussen een stopover en overstappen. Bij een stopover stap je het vliegtuig uit en stapt je enkele dagen later weer in een vliegtuig om je trip te vervolgen. Je moet daarbij elke keer uit en inchecken. Als je overstapt ga je met het vliegtuig naar de betreffende luchthaven daar stap je het vliegtuig uit en gaat via de transfer hal naar je volgende vliegtuig. Je koffers zijn doorgelabeld dus hoef je alleen maar naar de gate te gaan waar het andere vliegtuig vertrekt om je vlucht te vervolgen. Je gaat niet door de douane je blijft n.l. in het niemandsland ook wel vertrekhal. Bij aankomst in Nederland ga je wel door de douane en kom je pas echt Europa binnen.
Div. maatschappijen werken samen dus is het goed mogelijk dat Lufthansa de vluchten voor United uitvoert. Meestal vlieg je met een klein vliegtuig naar de betreffende luchthaven en stapt daar over op een groter vliegtuig dat je dan naar bestemming brengt

Boterletter
03-12-07, 21:13
Volgens de informatie op de Schiphol site is bovenstaande niet correct.

Controles aankomst


Via de borden 'Aankomst' en 'Uitgang' komt u bij de paspoortcontrole.
Na de paspoortcontrole komt u bij de bagagebanden op de begane grond.
Wanneer u uw bagage opgehaald hebt komt u bij de douane terecht.
Als u niets aan te geven heeft kunt u verder lopen naar buiten.
Schengenlanden
Indien u uit een Schengenland komt hoeft u niet uw paspoort te laten zien. U kunt dan rechtsreeks uw bagage ophalen. Wel loopt u nog langs de douane om eventueel iets aan te geven.

Let op: Wanneer u met Martinair vanuit een Schengenland vliegt, dan arriveert u veelal in aankomsthal 3. U dient dan wel via de paspoortcontrole naar buiten te gaan. Als u dat niet wilt kunt u het grondpersoneel van Martinair inlichten. Zij vervoeren u dan met de bus naar aankomsthal 1 waar u niet uw paspoort hoeft te laten zien.

Duitsland is een Schengenland en je hoeft dus in Nederland geen paspoort meer te tonen. Dit zou betekenen dat je in Frankfurt al de EU betreed. Wellicht kun je de labels van de koffers aftrekken als je ze van de band haalt ? Je moet in dat geval ook niet al te bruin worden én niet al teveel bagage bij je hebben :-)

Overigens vliegen wij in mei op de terugweg ook met United via Frankfurt. Deze vlucht wordt uigevoerd door Lufthansa. Ik weet dit zeker omdat ik al stoelen gereserveerd heb op deze vlucht.

Eric
03-12-07, 23:14
Omdat je het stuk Frankfurt - Amsterdam met Lufthansa vliegt, kom je waarschijnlijk in hal 1 aan, daar is inderdaad geen paspoortcontrole, maar wel douane.
De kans dat er iemand staat te controleren is echter zo miniem, dat ikzelf de gok rustig zou durven nemen.
Echter: het is en blijft je eigen risico.
Eric

xl1067
04-12-07, 00:32
Inderdaad een foutje gemaakt het is natuurlijk overstappen. Ik snap ook niet helemaal hoe het moet want in Nederland hoef je je paspoort niet te laten zien als je vanuit een schengenland komt vliegen. Ik vraag me toch echt af hoe het nou precies zit.

@Boterletter;
Inderdaad ik dacht dus ook dat het zo werkte maar de reactie van Harm heeft me toch aan het twijfelen gebracht. In Duitsland blijven we inderdaad dus in de vertrekhal achter de douane zitten voor een (overstap van 6 uur en 20 minuten)
Heen gaan 3 koffers vrij leeg mee maar terug zijn dat toch minstens 5 stuks incheckbaggage ;-) maar tot nu toe nooit aangehouden door de douane ondanks dat ik met 2 weekendtassen, 1 koffer en een laptopkoffer langs hen liep.
De vlucht orlando-frankfurt of frankfurt-amsterdam zal bij jullie door Lufthansa worden uitgevoerd?

@Eric;
Maar ik neem aan dat ik dan in Duitsland wel al door de douane ben gegaan of zoals Harm zegt blijf je dan "niemansland"? Ik neem aan dat je ergens moet laten zien dat je weer in Europa bent (in DL of NL).
Tja controles zijn inderdaad altijd gokken, uiteindelijk trek ik me er altijd weinig van aan. Laat de douaniers maar is bewijzen dat ik mijn overhemden, broeken, truien etc dit keer bij Abercrombie heb gekocht en niet in novermber 2006 of juni 2007. Bovendien doe ik natuurlijk de standaard dingen zoals keertje dragen, wassen etc. Ik ga dit keer wel een iPhone kopen maar die stop ik in mijn zak en het doosje en boekjes etc gooit ik gewoon weg in Amerika.

pyca
04-12-07, 00:36
Duitsland is een schengenland (net als NL), dus bij aankomst op FRA (uit de VS)ga je de grens over
(de paspoortcontrole). In NL is dus geen grenscontole meer, wel eventueel douane (mbt invoer) alhoewel de kans in aankomsthal 1 klein is, moet je de mogelijkheid van controle wel in je achterhoofd houden.

Harm
04-12-07, 21:00
Even ter verduidelijking. Als je uit Amerika aankomt op welke Europese luchthaven dan ook, dan ben je nog niet in Europa of welk ander land dan ook. Pas als je samen met je koffer langs de douane geweest bent sta je pas in Duitsland etc. Bij een overstap word je paspoort en ticket gecontroleerd anders zou een ander verder kunnen vliegen. De koffer blijft ondergronds en word naar het betreffende vliegtuig getransporteerd. Bij het instappen word nogmaals gecontroleerd of alle koffers en de bijbehorende passagiers aanwezig zijn. Als je in Nederland aankomt, controleert de marechaussee of je Nederland binnen mag ongeacht waar je vandaan komt. Bij de uitgang staat de belastingdienst/Douane. Deze houdt toezicht op de invoer, doorvoer en uitvoer goederen, en houd zich ook bezig met het opsporen van douane-fraude. Als je deze mensen gepasseerd bent sta je pas in Nederland. Zij weten precies waar welk vliegtuig vandaan komt. En wie er in zit. Dit is allemaal in de computer vastgelegd. Als de douane zou willen zou zij dag werk hebben aan alle mensen uit Amerika die teveel aan artikelen hebben meegenomen. Als je alles binnen de perken houd is er niets aan de hand. Alle Amerika gangers gaan met lege koffers heen en komen bepakt en bezakt weer in Nederland aan.

pyca
04-12-07, 23:10
Volgens mij is dit niet helemaal correct:

Op Schiphol is het als volgt: stel je komt uit de VS en stapt hier over naar Duitsland, dan blijf je op douanegebied, máár je gaat hier binnen (van Lounge 2 naar Lounge1) door de paspoortcontrole. Je gaat dan van Niet Schengengebied naar Schengengebied. Je koffers zie je pas in Duitsland, als deze doorgelabeld zijn. (wat ze normaal gesproken zijn)En als het net zo werkt als op Schiphol ga je dan in Duitsland langs de douane. Indien koffers niet doorgelabeld zijn ga je vanuit het vliegtuig, 1 verdieping naar beneden naar de Marechaussee (paspoortcontrole) haalt je bagage van de band en gaat door de douane. En weer naar boven om opnieuw in te checken.

Omdat Duitsland schengen is lijkt het mij dat het in Duitsland hetzelfde gaat:
je komt daar aan, passeert daar als ware de grens, dus paspoortcontrole en op Schiphol geen paspoortcontrole meer (omdat je uit een Schengenland komt) dus alleen nog langs de douane.

Harm
05-12-07, 10:25
Als je koffers niet doorgelabeld zijn passeer je zowel de Marechaussee als de douane en dan is het schengen verhaal van toepassing. De Duitse opsporingsambtenaar van de belasting ook wel douane vraagt dan of je wat hebt aan te geven. Je hebt dus in Duitsland het probleem van in en uitvoer. Ontlopen kan je het dus niet. Als je koffers zijn doorgelabeld ga je in Duitsland dus niet door de douane dus kom je niet in Duitsland en krijg je de vraag of je wat hebt aan te geven pas in Nederland. Hoe het antwoord luid moet je zelf weten. Maar de regels voor invoer naar Europa zijn bijna overal hetzelfde.

xl1067
06-12-07, 16:48
Ik heb vandaag zowel met Lufthansa als met United gebeld en inmiddels is duidelijk geworden dat alle 4 de vluchten door Lufthansa worden uitgevoerd. Bij zowel Lufthansa als United konden ze de reservering vinden (wel een geruststelling ;)). Eerst geprobeert of ik de stoelen direct bij Lufthansa kon reserveren dat was niet mogelijk dus de vriendelijke telefoniste gaf mij het nummer van United waar dit volgens haar zeker mogelijk was. Toen dus United gebeld en daar was het inderdaad mogelijk om de stoelen voor de lange vlucht te reserveren. De korte vlucht maakt me eerlijk gezegd niet zoveel uit als we niet bij elkaar of opgevouwen zitten, dat uurtje "afzien" is makkelijk vol te houden. Op de lange heen vlucht hebben we stoelen 25ACD en op de lange terugvlucht 26ACD. Jammer dat we bij de vleugel zitten in verband met het zicht naar beneden maar het is terug sowieso donker (vertrekken pas om 20:20 USA tijd) en heen zal het donker worden in het toestel. Ik "offer" mezelf op om heen op 25D te gaan zitten, fijn die extra beenruimte!

http://img468.imageshack.us/img468/5866/lufthansavluchtzx6.jpg

Eric
06-12-07, 23:14
Prima stoelen, helemaal voorin de economy dat is altijd een voordeel.
Eric

Thessa
13-02-09, 09:18
Goedemorgen,

16 juni gaan mijn vriend en ik voor de eerste keer naar Florida. Helemaal leuk en we hebben er nu al onwijs veel zin in. Nu vliegen wij vanaf Amsterdam naar Frankfurt en vervolgens van Frankfurt naar Miami. We zullen rond 08.25 uur landen in Frankfurt en vervolgens om 09.55 uur weer vertrekken. Voor ons is het eigenlijk de eerste keer dat we een vlucht mét overstap hebben en ik ben even benieuwd hoe dat dan gaat. Is de tijd die wij hebben om over te stappen wel voldoende? En hoe gaat het dan met onze bagage?

Groetjes en alvast bedankt!
Thessa

Ebelix
13-02-09, 10:00
De overstaptijd is voldoende. Je bagage zie je pas weer in Miami. In Frankfurt hoef je niet je bagage opnieuw in te checken. Op Schiphol wordt de bagage gelabeld voor Miami.

Het enige vervelende op Frankfurt is dat je opnieuw door de security heen moet en dat kost nog wat tijd.

Veel plezier en geniet van je fantatische vakantie.

rolthof
13-02-09, 11:12
Wij zijn vorig jaar via Frankfurt naar Philadelphia en vandaar naar Orlando gevlogen.

De controle daar was uitvoerig, maar wel snel.

Tip : kijk goed naar welke rij je kiest, het is niet zo heel duidelijk welke rij voor EU inwoners is en welke voor niet EU inwoners. Sta je in de verkeerde, kun je opnieuw beginnen.

Daarnaast kun je als je eenmaal bij de gate bent (in ons geval) niet meer naar de WC. Dan moet je weer door de douane........

Thessa
13-02-09, 12:55
Dank jullie wel voor jullie reacties! Dat stelt me weer wat gerust. We hadden voor deze vlucht gekozen zodat we om een mooie tijd in Miami zouden zijn, maar opeens werd ik toch wat zenuwachtig ivm het overstappen in Frankfurt. Tips van de goede rij en toiletten ga ik zeker onthouden en ik ben blij om te horen dat het in 1,5 uur toch moet lukken. En we gaan zeker genieten, het duurt alleen nog wel heel erg lang... Maar ach, de voorpret is ook leuk!

Rick76
22-06-11, 15:52
Pakketprijs omvat: Accommodatie (1 kamer): 20 nachten in Kamer, 2 queensize bedden, niet-roken, belastingen en servicekosten. Vlucht: 2 retourtickets, belasting en toeslagen.

20:55 Vertrek Orlando (MCO) Aankomst Amsterdam (AMS) 13:50 +1 dag ma 31-okt Duur: 11 uur 55 min. UNITED 9054 / 9163
Overstappen in Frankfurt (Frankfurt Intl.)

Is dit een goede terugreis met voldoende overstap? kom er niet aan uit.. bedankt

avhkj
22-06-11, 16:06
Er staat niet vermeld hoelang de vlucht is naar Frankfurt. het beste wat je kunt doen is de vluchtnummers even opzoeken bij united dan heb je meteen de tijden en kun je gaan rekenen.

jarjarbinks
22-06-11, 16:41
Kijk hieronder even. Niet naar de datums kijken alleen de tijden.
Je vliegt met Lufthansa, is prima staat bij ons op nummer 1
Je hebt een overstap van iets meer dan 2 uur.



Departure Status Details
Airport: (MCO) Orlando International Airport
City: Orlando, FL, US
Scheduled: 8:30 PM - Wed 22-Jun-2011
Estimated: 8:47 PM - Wed 22-Jun-2011 (runway)
Local Time: 9:36 AM - Wed 22-Jun-2011

Arrival Status Details
Airport: (FRA) Frankfurt International Airport
City: Frankfurt, DE
Scheduled: 11:25 AM - Thu 23-Jun-2011
Estimated: 11:02 AM - Thu 23-Jun-2011 (runway)
Terminal: 1
Local Time: 3:36 PM - Wed 22-Jun-2011
__________________________________________________ _________


Departure Status Details
Airport: (FRA) Frankfurt International Airport
City: Frankfurt, DE
Scheduled: 1:10 PM - Wed 22-Jun-2011
Actual: 1:21 PM - Wed 22-Jun-2011
Departed gate 11 min later than scheduled
Terminal: 1
Local Time: 3:37 PM - Wed 22-Jun-2011



Arrival Status Details
Airport: (AMS) Amsterdam-Schiphol Airport
City: Amsterdam, NL
Scheduled: 2:15 PM - Wed 22-Jun-2011
Actual: 2:29 PM - Wed 22-Jun-2011
Arrived at gate 14 min later than scheduled
Local Time: 3:37 PM - Wed 22-Jun-2011

Lelli Kelly
26-12-15, 19:23
Vraagje: als je vanaf Amsterdam via Frankfurt naar de VS vliegt: heb je dan op Schiphol dan al het "interview" of krijg je dat dan niet?

b767-300er
26-12-15, 20:31
Nee.

Je krijgt je profile (zo heet dat) dan niet op Schiphol. Je vliegt tenslotte in een machine die op weg is naar Frankfurt.

Daarbij wordt de profile voor vluchten naar de VS alleen afgenomen bij maatschappijen afkomstig uit de VS. Aangezien jij met Lufthansa vliegt zal er ook om die reden geen profile plaatsvinden.

Lelli Kelly
26-12-15, 21:30
Dat wist ik niet! (Weer wat geleerd!)
Dus als je vanaf Schiphol met KLM naar de VS vliegt heb je dat interview ook niet? Nooi geweten!
Waarom doen dat dan alleen de Amerikaanse maatschappijen?

b767-300er
26-12-15, 22:13
Ik kan en mag daar niet teveel over zeggen. Mijn wederhelft is namelijk 1 van de profilers op Schiphol die bijvoorbeeld de intervieuws afneemt en heeft beroepsgeheim. (Ze doet nog wel meer dan dat maar dat zien de meeste paxen niet). De profile wordt afgenomen door Procheck International, de enige werkgever in Nederland die dit werk doet.

Het enige wat ik kan zeggen is dat het voor vluchten naar de VS alleen Amerikaanse maatschappijen betreft (KLM dus niet)waar er een profile plaatsvindt. Verder zijn er ook nog vluchten van andere maatschappijen naar andere bestemmingen waar iets soortgelijks plaatsvind. Al dan niet uitgebreider of minder uitgebreid. Denk bijvoorbeeld aan vluchten naar een deel van het Midden-Oosten, vluchten van ELAL, maar ook voor Singapore Airlines en Easyjet. Dit alles op last van de autoriteiten vanwaar een machine vertrekt of waar een machine naar toe vliegt, of op last van de Airline die de vlucht uitvoert.

KLM vluchten naar de VS en alle Lufthansa vluchten vertrekkend vanaf Amsterdam vallen daar niet onder inderdaad. Daar worden alleen de Passagiers die zakken voor de steekproeven van de Airline ondervraagd. Dit gebeurd overigens dan niet meer aan de gate maar in aparte zogenoemde "selectee-ruimtes".

masterkabal
26-12-15, 23:25
KLM doet het ook, vorig jaar met KLM naar de VS gevlogen en iedereen kreeg gewoon het hele interview.

b767-300er
27-12-15, 08:33
Apart. En ik durf ook echt te bestrijden dat je het volledige intervieuw hebt gehad.
Wat was je bestemming en vluchtnummer?

Bij vertrek vanaf Amsterdam geldt:

Bij United en American (voorheen US Airways) vindt het intervieuw plaats door Procheck International bij de check-in. Je krijgt de gate informatie vanwaar je machine vertrekt bij de check-in en deze gate info staat ook op Schiphol.nl.

Vlieg je met Delta in economy, dan krijg je je intervieuw van Procheck International op de Profile filters op Schiphol. Deze staan bij Delta 1 en Echo 4. Als je op schiphol.nl kijkt naar de vertrekkende vluchten van Delta welke uitgevoerd worden door Delta zie je ook overal als vertrekgate D1 of E4 staan. De eigenlijke gate krijg je pas te horen na het intervieuw bij de profile desk.

Vlieg je met Delta in Business class, dan krijg je je intervieuw van Profile International in Check-in. Daar ontvang je ook meteen de gate informatie. Je mag er ook voor kiezen het intervieuw af te laten nemen in de KLM crown lounge.

Vlieg je met KLM, TUI of een andere maatschappij, dan vindt er een zeer beperkt intervieuw plaats aan de gate zelf. Deze wordt niet door Procheck International uitgevoerd en Je krijgt hier absoluut niet het gehele intervieuw waarnaar wordt gerefereerd hierboven . Wel wat korte vragen waarna wordt bepaald of iemand wel of niet het uitgebreide intervieuw krijgt en dat er iemand van de profile bij dient te komen. Op schiphol.nl zie je ook gewoon de gate informatie staan.

Stap je over op Amsterdam:

United en American:
Profile bij de gate, volledig intervieuw door PI

Delta:
Profile bij de profile filters op Delta1 en Echo4, volledig intervieuw door PI

KLM en anderen:
Zeer beperkte vragen door mensen van de airline zelf, aan de gate, waarna eventueel wordt bepaald of een volledig intervieuw noodzakelijk is.

Meer kan ik er niet van maken. Als men meer informatie wenst kan men mij een PB sturen.

masterkabal
27-12-15, 12:11
Het vluchtnummer weet ik helaas niet meer. We vlogen naar San Diego met tussenstop in Atlanta.

b767-300er
27-12-15, 13:48
Het vluchtnummer weet ik helaas niet meer. We vlogen naar San Diego met tussenstop in Atlanta.100 procent zeker dat als het stuk tussen Amsterdam en Atlanta werd uitgevoerd door KLM dat je geen volledige profile hebt gehad, mits je geen selectee was.

masterkabal
27-12-15, 14:09
100 procent zeker dat als het stuk tussen Amsterdam en Atlanta werd uitgevoerd door KLM dat je geen volledige profile hebt gehad, mits je geen selectee was.

Ik zie nu dat deze vlucht "operated by Delta Airlines" was. Waarschijnlijk kreeg iedereen daarom de profile.

b767-300er
27-12-15, 14:45
Precies. Ik vond het al zo vreemd.

AlexFL
27-12-15, 17:57
Hey b767,

Er wordt dus geen onderscheid gemaakt of je tickets hebt voor KL6013 ipv DAL75, in dit geval wordt voor beide vluchtnrs gate D1 of E4 getoond als gate?

b767-300er
27-12-15, 20:32
Hey b767,

Er wordt dus geen onderscheid gemaakt of je tickets hebt voor KL6013 ipv DAL75, in dit geval wordt voor beide vluchtnrs gate D1 of E4 getoond als gate?

Als het goed is inderdaad wel ja.

Vandaag in ieder geval wel:
DL 75 ATL: http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden/Vluchttijden/DetailsVertrekkendeVlucht.htm?prefix=DL&suffix=0075&date=2015-12-27&place=Atlanta
KL 6013 ATL: http://www.schiphol.nl/Reizigers/Vluchttijden/Vertrektijden/Vluchttijden/DetailsVertrekkendeVlucht.htm?prefix=KL&suffix=6013&date=2015-12-27&place=Atlanta

En zo is het als het goed is elke dag. Bij E4 of D1 krijg je dan de juiste gate info door.
De uitvoerende maatschappij is leidend. Zie de omschrijving hierboven

theovg
28-12-15, 11:16
Het klopt wat Niels zegt , afgelopen november met de KLM naar Atlanta en ook geen interview gehad .
Ze stonden er wel maar heel af en toe werd er iemand uit de rij gehaald.

rjkd
15-03-16, 18:22
Hoi allemaal.
8 augustus dit jaar gaan wij voor de 2de keer naar Florida!
Wij vliegen van Amsterdam naar Frannfurt naar Orlando.
Nu hebben we in Frankfurt 1,15 uur overstap.
Ik ken het vliegveld in Frankfurt niet en ben heel benieuwd of iemand weet hoe de afstanden daar zijn.
We gaan met mijn ouders en mijn vader is niet zo goed te been.
Ik ben benieuwd of het voor hem te lopen is in deze korte tijd of dat ik moet kijken naar een andere manier om hem daar snel te krijgen....

laanvdj
15-03-16, 21:12
Wij hadden vorig jaar een overstap in Frankfurt. Het is een heel groot vliegveld. Wij kwamen van Luxemburg. Wij moesten eerst met de bus en toen nog een 20 minuten lopen. Het voordeel is dat je alleen maar je handbagage hebt.
Je kunt kijken waar je aankomt en van welke terminal je weer vertrekt. Op YouTube circuleren ook allerlei filmpjes over de afstanden.

elstars
15-03-16, 22:18
Ik denk dat je het beste assistentie kunt aanvragen. Dan kan je vader in een rolstoel of een luchthavenvervoermiddel naar de gate gebracht worden en hoeft hij niet te lopen.

corrus
15-03-16, 22:35
We gaan met mijn ouders en mijn vader is niet zo goed te been.
Ik ben benieuwd of het voor hem te lopen is in deze korte tijd of dat ik moet kijken naar een andere manier om hem daar snel te krijgen....Weet niet waar je geboekt hebt maar daar kun je een "Request" maken voor een WheelChair.
Dan wordt hij en jullie gebracht van gate naar gate.

rjkd
15-03-16, 22:40
o dat klinkt nog als een flinke wandeling! Ik zal eens gaan kijken naar onze vlucht gegevens. staat daar dan op op welk terminal je aankomt en vertrekt? ik ga ook zeker even op you tube kijken bedankt voor de tip!

Ta2 Gerrit
16-03-16, 03:39
Het is inderdaad een beste wandeling, weet ik uit eigen ervaring, zeker als je minder goed te been bent. Ik zou de raad van Corrus opvolgen en op voorhand assistentie aanvragen, hetzij rolstoel of golfkar. Van een youtubefilmpje ga je niet beter lopen al geeft het wel een indruk :o

rjkd
18-03-16, 22:22
Bedankt voor de tips! Ik ga hier even achteraan. Dat is misschien wel handiger ...

knaapje
29-11-16, 21:42
Ik ben aan het zoeken voor maart 2017.
Ik kom een Lufthansa vlucht tegen AMS-FRA-MCO.
Ik heb de keuze tussen een overstaptijd op FRA van 1.30 uur of 3.45 uur.
Is 1.30 uur uitgaand (met interview en controles) voldoende of is het aan te bevelen de wat lange 3.45 uur te kiezen?
Ik neem aan dat je voor Lufthansa niet van terminal hoeft te wisselen.

b767-300er
29-11-16, 23:19
Het intervieuw is wel anders als op Amsterdam. In principe zou 1h30m meer dan voldoende moeten zijn.

(Anders bieden ze het ook niet aan)

corrus
30-11-16, 00:26
Ik heb nog nooit een interview gehad op Frankfurt..

knaapje
30-11-16, 14:44
.............(Anders bieden ze het ook niet aan).................

Er is toch wel een verschil tussen de theorie en de praktijk, denk ik.
Ik zie vluchten (AMS-JFK-MCO of MIA) met een overstap ok JFK van minder dan 1 uur of max. 1.10 uur.
Of idem (inkomend) op ATL.
Moet misschien kunnen, maar ik zou het niet wagen.
Leuk dat ze je op een volgende vlucht boeken, maar liever niet.

corrus
30-11-16, 17:46
Dit ligt ook aan de verschillen van de airlines.
Bijv. overstap van International met KLM naar Delta Domestic is ongeveer 90 min.
Maar een overstap van International Delta naar Domestic is meestal korter
Van Domestic naar International is doorgaans altijd korter.

Maar zoals b767-300er al zei: Als het volgens de reserverings-sytemen van de airline "doable" is, dan moet het mogelijk zijn.
Ikzelf zou geen overstap op JFK van 90 minuten willen.

Komend van AMS met een overstap op FRA naar MCO van 90 minuten (is doable) niet echt super ruim maar incl.
De bagage wordt automatisch doorgelabeld naar MCO, op FRA heb je alleen maar douane en security.
Dus het antwoord op de vraag of overstappen op FRA (90min) komend van AMS niet te kort is dus JA

knaapje
30-11-16, 19:42
@corrus
Mijn dank voor de uitleg.

b767-300er
30-11-16, 19:47
Als het niet haalbaar is bieden ze het niet aan. Simpelweg omdat als ze je moeten overboeken op een andere latere vlucht omdat je je connectie niet hebt gehaald, ze zich scheel moeten betalen aan Denied-Boarding-Compensation (EU verordening 261/2004)

Dat kan oplopen tot 600 euro per passagier.

stephie
05-01-17, 20:20
Wij hadden vorig jaar een overstap op Frankfurt. We hadden 1 uur en 10 minuten om over te stappen....Ik heb me ontzettend zorgen gemaakt van te voren. Ik ben een behoorlijke stresskip namelijk. Frankfurt is een grote luchthaven. We moesten een flink stuk lopen. Ook moesten we een stuk met de bus reizen. Ondertussen hadden we ook nog een handbagage en paspoortcontrole.....Uiteindelijk bleken we voldoende tijd te hebben voor alles.
Je kunt met een uur overstaptijd natuurlijk niet op je gemak wat gaan eten en winkeltjes bekijken (dat laatste vind ik nog het ergste haha). Maar als je een beetje opschiet, dan is het te doen.
We hebben nu een vlucht in optie staan voor mei aanstaande met een overstaptijd van 1,5 uur op Frankfurt ....

Lelli Kelly
06-01-17, 09:31
Wij hadden vorig jaar ook vlucht vanaf Amsterdam via Frankfurt met een overstap van 1 uur en 40 minuten. Het toestel van Lufthansa kwam met vertraging van 20 minuten aan op Schiphol en we dachten dat we onze aansluiting niet meer zouden redden. Na het opstijgen werd gezegd dat ze gas gingen geven om de verloren tijd in te halen en binnen een uur waren we op Frankfurt geland.
Het was nog wel even gedoe met bus in en een lange wandeling naar de gate maar uiteindelijk was het boarden van onze volgende vlucht nog niet eens begonnen.

John van Oosten
17-04-18, 11:14
Als je dus via Frankfurt vliegt, zou dan twee uur van te voren aanwezig op Schiphol, voldoende zijn, wat ze ook adviseren bij een vlucht binnen Europa?

Ebelix
18-04-18, 18:27
Ja, dat is voldoende.