PDA

Bekijk Volledige Versie : Prikkende vissen of ander onderwater gespuis



Sander
03-12-07, 00:34
Hoi,

Nog een week en dan zitten we aan de Golf van Mexico. Laatst spraken we iemand die via via had gehoord, dat je bij het zwemmen moet oppassen voor vissen die prikken. Als je te water gaat, was de tip, dan moest je maar flink stampen om ze op afstand te houden. Wij vonden het maar vaag, maar we zagen laatst op Animal Planet dat er wel pijlstaartroggen zitten en dat per jaar 5000 Amerikanen door deze beesten worden gestoken. Dat leek ons veel want dat zijn er zo'n 15 per dag. Heeft iemand anders nog tips waar je voor op moet passen bij het zwemmen? We gaan ook nog naar de Keys en Miami Beach, dus tips in het algemeen over wat je onder water kan tegenkomen zijn altijd fijn.

Ben benieuwd, alvast bedankt,
Groet,
Sander

mafo
03-12-07, 07:52
Pijlstaartroggen kom je inderdaad veel tegen en omdat je ze zelfs in heel ondiep water niet ziet liggen is de kans groot dat je erop staat. Als je dat doet ben je er bijna zeker van dat je wordt gestoken, verder heb je nog barracuda's en zwemmen er haaien.

Haaien ben ik nog nooit zwemmend tegen gekomen de andere twee wel.

http://static.flickr.com/31/56075793_d551781b3c_m.jpg (http://www.flickr.com/photos/mafo/56075793/)

pyca
03-12-07, 10:37
Ik herinner me inderdaad de waarschuwingsborden voor stingrays op de stranden. Je zou waterschoenen aan kunnen trekken.

http://i47.photobucket.com/albums/f194/soyyosola/stingray.jpg

Op Cedar Key stikte het, toen wij er waren, van de horseshoe crabs, al schijnen ze ongevaarlijk te zijn, gingen wij toch liever het zwembad in:-P

http://i47.photobucket.com/albums/f194/soyyosola/horseshoecrab21ee4.jpg

Verder hebben wij vrij grote krabben zien lopen op het strand (van Sanibel of Captiva, weet ik niet meer) Maar verder is het erg fijn hoor, daar aan de westkust.:mrgreen:

jaap
03-12-07, 11:54
Als je angstig bent voor allerlei gespuis in het water, blijf dan maar in het zwembad. Die kunnen wel weer ijskoud zijn, is onze ervaring vooral in de winter.

We zijn zelf net terug. Wij waren bij Boca Raton. Zwemmen in zee werd afgeraden. De ene dag stonden er gele vlaggen (gevaarlijk) en de andere dag rode vlaggen (verboden te zwemmen). Er stonden ook waarschuwsborden dat er van alles in de zee zat: kwallen, pijlstaartroggen enz.

Wij gaan in de zomer vaak naar de Golf van Mexico. Daar komen we altijd roggen en dolfijnen tegen. P.s er werd tegen ons door de locals gezegd door het zand te schuiven met je voeten, als je stampt kan je gelijk op een rog staan.

Sander
03-12-07, 20:20
Bedankt allemaal. Ik ben niet banger dan een ander in het water, sterker nog ik heb m'n duikbrevet en hou ervan om van alles wat onder water leeft, te bekijken. Maar ik vind het wel prettig om even te weten wat ik kan verwachten.
We zullen onze TEVA's in het water aanhouden ;-)

Lannie
04-12-07, 09:41
Wij zijn in oktober op Pleasure Island geweest, we werden direct gewaarschuwd door het hotel voor pijlstaartroggen, zoals de meeste ook al aangeven hierboven. 's morgens lagen we aan het rustige strand en toen zagen we ontzettend veel dolfijnen in de zee, deze zwommen vrij dicht langs de kust. Echt een prachtige ervaring om te zien. Wat minder was, dat mijn man op een zeeegel stond.... die heb je daar dus ook!!

En er zwemmen dicht langs de kust ook manatees.... we hoorden van iemand ter plekke dat hij tot z'n middel in de zee stond en er een manatee langs hem kwam.

Jolanda

Sander
04-12-07, 17:19
Hoi Jolanda,

Dat klinkt allemaal geweldig. Wij zijn trouwe Afrika-gangers en daar zijn we gewend om op te letten waar we lopen, ook op het strand en net onder water.
Het ziet er dus naar uit dat de "visjes" die onze kennis bedoelde, inderdaad pijlstaartroggen zijn en dat schoeisel tijdens het badderen geen gek idee is. Dolfijnen en manatees lijken mij juist geweldig om tegen te komen!

Groetjes
Sander

Petra/VS
05-12-07, 01:54
Vergeleken bij Afrika heb je niets om je zorgen over te maken (ik heb jarenlang in West-Afrika gewoond)! Wij gaan al jarenlang naar de Florida stranden en zijn nog nooit iets stekends tegengekomen. Die roggen zijn banger voor jou, dan jij voor hen, maar als het je veiliger doet voelen inderdaad zwemschoenen dragen.

Sander
27-12-07, 11:49
Om nog even hierop terug te komen: wij hebben niet 1 pijlstaartrog gezien! Zelfs niet met duiken. Mensen waren overal blootvoets in de zee aan het rondrennen en een lokale visser in de omgeving van St. Pete's Beach vertelde me dat december niet het goede seizoen is om pijlstaartroggen tegen te komen.