PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Mickey99: New York & Orlando, nov/dec 2007



Mickey99
02-12-07, 05:44
Op verzoek hier dan toch een verslag van mij ;)

Ik zal beginnen met onze eerste dagen ondanks dat we toen niet in Florida zaten maar in
New York. Wellicht toch leuk om te lezen wat we daar gedaan hebben. Het verslag gaat vanzelf over in Florida (Orlando).

Dag 1 - Vrijdag 23 november 2007:
Vandaag gaan we naar New York! We worden thuis om 6 uur opgehaald en om 6.15 uur zijn we op Schiphol. Er staat al een aardige rij bij de balie van Delta en het blijkt dat ze nog niet open zijn. Als we in de rij staan te wachten zien we Ed Nijpels voorbij lopen maar hij gaat niet met onze vlucht mee. Dan komen er een paar baliemedewerkers aan en er kan 1 balie open want er is een computerstoring. Met 1 balie schiet het dus niet echt op en er komt na een half uurtje een medewerker die de PC's aan de praat krijgt. Na een uurtje zijn we dan eindelijk ingechecked.
We hadden al stoelen gereserveerd en we worden om 8 uur bij Gate G6 verwacht. Het is inmiddels al 7.15 dus we lopen naar de paspoortcontrole snel door naar het restaurant voor een broodje en een kopje thee. Om kwart voor 8 lopen we nog snel door een winkeltje om nog wat tijdschriften in te slaan en lopen dan meteen door naar Gate G6. Daar aangekomen eerst de standaardprocedure in verband met veiligheid en dan door de controle.

Om 8.35 beginnen ze met instappen en dat gaat allemaal erg soepel. Wij zitten op rij 25 en als wij zitten druppelt het toestel aardig vol. In ene zie ik een bekend gezicht en denk wie is dat ook al weer... Daar achteraan komt nog een bekend gezicht en die herken ik meteen; Daan Schuurmans, erg grappig! Ik weet nu ook meteen wie het eerste "bekende" gezicht is nl Brascha van Doesburg (zijn vriendin). Grappig om Daan Schuurmans nu te zien terwijl ik eergisteren naar de film Alles is liefde ben geweest waar hij ook een grote rol in had. We zouden om 9.20 uur vertrekken en uiteindelijk gaan we om 9.35 de lucht in mooi op tijd dus.

De vluchttijd zal ongeveer 8 uur zijn. Aangezien we erg vroeg op waren (5 uur) en niet zo lekker geslapen hebben (toch een beetje nerveus voor de reis) hoop ik dat we in het vliegtuig wat kunnen slapen. Delta heeft geen eigen schermpjes vor de films en er wordt omgeroepen dat ze tijdens de vlucht 3 films laten zien, veel! Ze beginnen met Transformers (die heeft Jan gekeken en ik heb liggen slapen ), daarna Rod nog wat.. en als laatste de laatste Harry Potter.

Op het menu staat; salade met Italiaanse dressig,broodje met boter, crackers met kaas, een koekje en voor hoofdgerecht kon je kiezen uit: in pesto gemarineerde kipfilet in marinarasaus met orzo, broccoli en worteltjes of Penne met rode en groene paprika, tomaten, sperziebonen en olijven gegarneerd met Parmezaanse kaas. Jan kiest voor de kipfilet en ik voor de Penne en het smaakte allebei goed. Na de maaltijd hebben we liggen doezelen en hebben we toch wat geslapen.

De vlucht ging erg voorspoedig en haast geen turbulentie. Het personeel is erg vriendelijk en komen vaak langs met drankjes. Halverwege de vlucht krijgen we een lekker ijsje van Haagen Dasz en een uurtje voor de landing krijgen we nog een best lekkere pizza. Kortom prima verzorgd! We landen om 11.35 plaatselijke tijd op JFK (11.50 was gepland dus we zijn iets eerder) en we zijn snel bij de Immigration. Daar is de rij erg lang (er zit ook maar 1 medewerker bij non US) en uiteindelijk mogen we naar een andere rij waar eerst alle US inwoners doorheen gegaan zijn. Na de gebruikelijke vingerafdrukken en foto mogen we doorlopen en bij de band voor de bagage zijn alledrie de koffers er al. Op naar de taxi.

Ook dit gaat snel en we zitten om 12.15 in de taxi, al met al nog erg snel. We hebben dit keer gekozen voor een hotel in Manhattan zelf (vorig jaar zaten we in Queens) en na ongeveer een half uurtje zijn we in het hotel; Sheraton New York Towers gelegen op hoek van 7th Avenue en 53rd street. Bij de incheck balie hoorden we dat onze kamer nog niet klaar is en dat we onze bagage af kunnen geven en vanaf 3 uur zou de kamer klaar zijn.

We hebben onze koffers dus afgegeven en zijn op pad gegaan. Het is heerlijk weer, strak blauwe lucht en wel fris (zo'n 3 graden). We zijn richting Times Square gelopen en waren daar al na een paar minuten, erg prettig. Het is beredruk op straat en in de winkels maar dat schijnt gewoon te zijn op de dag na Thanksgiving. Het is wel druk maar het is erg leuk om hier weer te lopen, echt een heerlijk gevoel.

We wilden een caffee latte halen bij de Starbucks op Times Square maar dat dachten meer mensen hahaha we zijn dus overgestoken want aan de overkant zit Europa Cafe en hier hebben ze ook lekkere koffie. We zijn een eind gaan wandelen en het was lekker om de benen te kunnen strekken na zo'n lange vlucht. Op een gegeven mment liepen we bij Rockefeller Plaza en daar stond de levensgrote kerstboom al erg indrukwekkend! Dat zal in het donker helemaal een mooi gezicht zijn. Ook de ijsbaan was leuk om te zien. Toen we aan kwamen lopen was er net en dweilpauze dus we hebben even staan wachten dat hij weer open ging, leuk!

Daarna weer een eind verder gaan wandelen en zijn we over de 5th Avenue gaan lopen. Even in een grote H&M geweest (stond een DJ live te draaien) en daarna naar de World of Disney. Daar heb ik een kerstornamentje, een kerstbal en een lekkere warme sweater gekocht.

Inmiddels was het bijna half 4 en zijn we naar het hotel gelopen om te kijken of de kamer al klaar was (we krijgen nu ook een beetje moe gevoel in onze benen). De kamer is gelukkig klaar dus we hebben de bagage weer opgehaald en zijn naar de kamer gegaan. We zitten op de 10 etage. De kamer is niet zo heel erg groot maar ziet er erg goed uit. Er staan 2 heerlijke bedden en de badkamer ziet er ook goed verzorgd uit. Hier komen we de komende dagen wel door. We zijn even gaan liggen en ik ben even dit verslagje gaan typen op de laptop. Rond 6 uur zijn we op pad gegaan en uiteindelijk op Times Square bij Olive Garden gaan eten. We kregen (na een half uurtje wachten) een tafeltje aan het raam en hadden een prachtig uitzicht over de straat aan Times Square. Als je dan zit te wachten kijk je echt je ogen uit, wat een mensen en wat een verkeer! Als voorafje hebben we gegratineerde champignons besteld (om te delen) en als hoofdgerecht neemt Jan pasta met seafood en ik neem spagetti bolognese. Erbij kozen we allebei voor de salade en we kregen ook nog de warme breadsticks en het was allemaal erg lekker

Na het diner zijn we weer naar Rockefeller plaza gelopen en het was nu een prachtig gezicht met alle lichtjes. Helaas was de boom nog niet verlicht dit staat volgens mij gepland voor de 27e. Vanaf daar zijn we nog een aantal straten doorgelopen en we werden allebei toch wel moe. Het was natuurlijk ook al een lange dag. We besloten daarom om terug te gaan naar het hotel en we waren toen rond half 9 weer op de kamer (Ned tijd al weer half 3). Dit was onze eerste dag NY.

Zaterdag 24 november 2007:
We hebben best lekker geslapen maar vanmorgen toch vroeg wakker geworden. We lagen er natuurlijk ook best vroeg in en vanwege het tijdsverschil nu ook weer vroeg wakker. We hebben het toch tot half 8 kunnen rekken en na een lekkere douche zijn we om half 9 de deur uitgegaan. Ons hotel is niet inclusief ontbijt maar dat is in New York geen probleem, er zijn eettentjes genoeg.

Aan de overkant van ons hotel is een Deli waar het erg druk is. We besluiten om daar naar binnen te gaan en bestellen allebei een fried egg sandwich (broodje gebakken ei). Het broodje wordt gemaakt waar je bij staat en smaakt erg lekker (soort van kaiserbol) en is niet duur
($ 2,50). Na het ontbijt zijn we naar de metro gelopen en hebben de metro naar Soho genomen. We zijn daar al om half 10 en sommige winkels zijn net open. We zijn bij Old Navy naar binnen geweest en hebben daar een paar dingetjes gekocht en vervolgens ben ik aan de overkant weer geslaagd voor een paar mooie ringen (So Good Jewellery) Ik had hier vorig jaar ook een leuke ring gekocht. Daarna zijn we bij Starbucks een heerlijke Caffee Latte gaan drinken en daarna zijn we nog een kleine markt over gelopen en toen met de metro richting de Ferry naar Staten Island.

We hebben de Ferry heen en weer met dezelfde Ferry genomen en hadden een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld en de Skyline van Manhattan. Vorig jaar zijn we op het eiland van het Vrijheidsbeeld geweest maar dit jaar nemen we alleen de "gratis" Ferry. Daarna zijn we door Batterypark zo naar Wallstreet gelopen wan daar waren we vorig jaar niet geweest. Erg leuk om dit ook met eigen ogen te zien. Het weer zit nog steeds mee want het is weer zonnig en droog alleen wel een koud windje. Het heeft vannacht ook gevroren want sommige plasjes waren bevroren.

De kou vinden we niet erg want daar kun je je tegen kleden. Na Wallstreet hebben we een warm broodje bij Subway gegeten (daar waren we wel aan toe na de frisse boottocht en het bezoekje aan Wallstreet) en na de lunch zijn we met de metro naar Macy's gegaan. Bij Macy's is het zo druk dat je bijna over de hoofden kunt lopen. Bij elke roltrap staan touwen zodat mensen een stukje omgeleid worden en alles in het gareel loopt want er zouden zomaar ongelukken kunnen gebeuren als er een opstopping zou plaatsvinden. Er is één of andere actie met Shrek want door de hele winkel heen hangen pluchen Shreks en zijn afbeelding staat zelfs op de tassen. Ik heb toch nog een broek en een shirt kunnen scoren (natuurlijk met de 11% kortigkaart!) en zo lopen de aankopen van vandaag toch nog wel aardig .

Na Macy's besluiten we dat het tijd is om even bij te komen en gaan we naar ons hotel. Ik wil dit verslagje gaan typen (om het later te plaatsen als we internet hebben) en ik kan zowaar verbinding maken dus dat doe ik dan ook. Toch grappig om even het nieuws te lezen en op MSN te kletsen met Carla (mijn tweelingzus), wat krabbels te lezen en even op het forum te kijken. Zo had ik dus geen tijd voor het verslagje hahaha. Na het uitrusten zijn we de deur weer uitgegaan voor het diner. We lopen 2 straten bij het hotel voorbij een Applebee's en besluiten om daar een hapje te gaan eten. Ik heb wel eens van de keten Applebee's gehoord maar wij hebben hier nog nooit gegeten. Achteraf hebben we een beetje spijt van deze keuze want het eten is niet echt super. Gisteren was het veel beter en lekkerder en dit is dus niet voor herhaling vatbaar.

Na het diner zijn we weer richting Times Square gelopen en zijn we nog wat winkels ingeweest waaronder wat souvenierwinkeltjes, een grote Toys R Us en een GAP. We hebben weer een paar leuke dingetjes gekocht en zijn rustig aan teruggelopen naar het hotel. We waren zo rond 22.00 terug op de kamer en erg moe van deze lange wandeldag. Het is hier echt waanzinnig leuk, gaaf en indrukwekkend maar ook best heel vermoeiend http://www.allesamerika.nl/forum/images/smiles/icon_wink.gif
Dit was al weer onze 2e dag New York

Zondag 25 november 2007:
Vanmorgen zijn we na het ontbijt richting Central Park gelopen. Vorig jaar toen we in New York waren, waren we er voor de eerste keer en hadden we een "strakke" planning gemaakt om veel grote bezienswaardigheden te kunnen bekijken. Juist op de ochtend dat Central Park op het programma stond regende het heel erg hard. Het is er toen dus niet van gekomen.

Deze keer hebben we geen strakke planning en we besluiten om vandaag naar Central Park te lopen. Het is niet ver bij ons hotel vandaan en we lopen de 7th Avenue (ons hotel zit op de hoek van 7th Avenue en 53rd street) helemaal af en gaan af en toen bij een winkeltje naar binnen en op het einde van de 7th Avenue is er een ingang van Central Park. Het is weer prima weer en het is nog wel frisjes (omdat het nog vroeg is, 9.30 uur) maar het zonnetje schijnt al, wat wil je nog meer? In het park zijn nog veel verschillende kleuren te zien. Er liggen wel ontzettend véél bladeren op de grond maar er zitten er ook nog genoeg aan de bomen. Erg mooi om zoveel verschillende kleuren te zien (voornamelijk groen, rood en geel).

Het is nog niet zo druk in het park we zien alleen veel joggers en mensen met honden. We wandelen een stuk door het park en zien opeens dat het wat drukker is op een bepaald gedeelte. Als we die richting oplopen zien we opeens een ijsbaan. Erg leuk om daar even te staan kijken. We gaan weer een stukje verder en komen bij een meer en daar gaan we even relaxen op een bankje in de zon, het is gewoon warm in de zon en dat is erg lekker. Daarna verder het park ingelopen en we zijn allebei onder de indruk van de stilte in het park, je kunt je bijna niet voorstellen dat dit ook New York is.

Het park is ook veel groter dan ik in 1e instantie dacht en we zijn toch een paar uurtjes zoet met het wandelen maar het is wel ontspannend. We komen langs Strawberry Fields waar de gedenksteen van John Lennon ligt en ook dit is indrukwekkend om te zien. Daarna gaan we het park uit en lopen we zo de drukte weer in We lopen naar een metrostation en gaan op zoek naar een winkeltje waar ze modelauto's zouden verkopen. Jan had dit gisteren in het telefoonboek gevonden en wilde daar een kijkje nemen. Op het adres aangekomen blijkt er geen winkeltje meer te zitten, erg jammer.

We lopen vervolgens door naar Macy's aangezien het zaterdag zo druk was wilden we kijken of het nu wat rustiger was en we waren toch in de buurt. Het was een stuk minder druk dan de dag ervoor en we zijn o.a. naar de grote kerstafdeling geweest. Wat een mooie grote bomen staan daar, sommige bomen zijn zo erg vol versierd dat je bijna geen boom meer ziet! Erg leuk om eens te zien. Na Macy's hebben we gelunched (een hamburger) en zijn we daarna richting hotel gegaan omdat we toch wel moe geworden waren van al dat geloop. We zijn even een paar uurtjes op de kamer gaan relaxen en rond 6 uur zijn we weer op pad gegaan. Mijn voeten waren het er eigenlijk nog niet mee eens maar ze moesten mee hahaha.

We zijn nu de kant van Times Square opgelopen (ons hotel zit ongeveer in het midden tussen Central Park en Times Square)en we zijn zo weer een aantal winkeltjes ingeweest. We hebben Mexicaans gegeten en het was vanavond gelukkig wel erg lekker! Na het diner zijn we weer gaan lopen en we kwamen uit bij een soort Mall. Het was inmiddels al wat laat en een aantal winkels in de Mall waren al dicht en er waren er nog maar een paar open. Aan de overkant van de Mall was Macy's weer en zijn we naar de mooie etalage's wezen kijken. Véél etalage's zijn in het teken van kerst met bewegende poppen, kerstman, een achtbaan en nog meer leuke dingen en voor elke etalage staan veel mensen te filmen en te foto's te maken. Zo in het donker is het erg gaaf om te zien.

Daarna zijn we weer richting ons hotel gelopen met onderweg en tussenstop bij Starbucks. Het was al met al weer een mooie maar ook vermoeiende dag.

Mickey99
02-12-07, 05:52
Maandag 26 november 2007:
Vandaag onze laatste volle dag in New York. We hebben de afgelopen dagen erg veel mazzel gehad met het weer maar vandaag is het "uit met de pret" want het regent. Nou,ja je kunt ook niet alles hebben en we klagen niet want we hebben echt véél mazzel gehad de afgelopen dagen.

We wilden vandaag toch gaan winkelen en besluiten om naar de Mall in Queens te gaan. Er zit daar o.a. een Disneystore en daar wilde ik eigenlijk ook even een kijkje nemen. Verder zitten er nog een paar grote ketens en in een Mall heb je ook geen last van de regen

We hebben eerst uitgebreid en heerlijk ontbeten bij Europa Café aan Times Square (meteen veel mensen kijken als je aan het raam zit!)en vanuit daar zijn we op de metro gestapt naar Queens. Vorig jaar hadden we een hotel in de buurt van die Mall dus we weten dat we ruim een half uur met de metro moeten. Daar aangekomen gaan we als eerste naar een shoppingcentre vlakbij de mall (daar kwamen we toch langs op weg naar de mall )en daarbinnen zat een Target. Target is ook een soort supermarkt als de Wal*Mart maar dan wat luxer. Ze hebben hier een grote kerstafdeling en ik heb een paar leuke dingetjes kunnen vinden voor in onze boom (uiteraard van Micey hahaha).

Bij de kassa hebben we toch zoiets vreemds gezien; brr. Er stond een stel (een man en een vrouw met een baby) en die man had op zijn voorhoofd twee duivelhoorntjes onder zijn hoofdhuid. Jan zag dat en zegt moet je eens kijken dus ik zie dat nou dat was echt eng! Toen keek ik naar die vrouw en toen zag ik dat zij het ook had laten doen. Ze waren bij die vrouw wel kleiner dan bij die man maar toch duidelijk aanwezig. Helaas kon ik de baby niet goed zien want ik was wel heel erg benieuwd of die baby het ook had... Het lijkt me niet maar ja ik moet er zelf niet aan denken om zoiets te laten plaatsen, wat heb je toch een gekke mensen!

Na de Target zijn we doorgelopen naar de Mall en zijn we eerst een rondje gaan lopen. We zijn uiteindelijk (en natuurlijk haha) beland bij de Disneystore en laten ze nu net uitverkoop hebben van bepaalde kerstspullen; Ikke blij!

Ze hadden een hele mooie kerstkrans in de vorm van Mickey versierd met rode besjes en een rode strik en die kon je met 40% korting meenemen. verder leuke kerstballen met Mickey en Minnie dus ook die kon ik niet laten liggen. Daarna zijn we naar Macy's gelopen want daar waren we nog niet geweest haha. Bij deze Macy's heb ik een leuke winterjas gevonden dus we zijn niet voor niets naar deze Mall toegekomen.

Zo rond een uur of half 3 zijn we bepakt en bezakt teruggegaan naar ons hotel om de spulletjes daar neer te zetten en een beetje uit te rusten van het gewinkel. Aangezien we zo'n uitgebreid ontbeten hadden hebben we vandaag de lunch overgeslagen en hebben we alleen een heerlijke koffie gehaald bij Starbucks. Rond 18.00 zijn we weer naar buiten gegaan voor onze laatste avond in New York.

We besluiten om te gaan eten in een restaurantje vlakbij ons hotel. Het heet Brooklyn Diner en het ziet er erg leuk uit. Het is zo'n oud Amerikaanse inrichting en vrij klein maar erg druk en gezellig. We krijgen de kaart en hierop staan verschillende gerechten maar bij de cheeseburger staat: Beste burger in New York door New York Times, maart 2007. We besluiten allebei dat we deze willen proberen (ik alleen zonder kaas). Er is niets aan gelogen want de burgers zijn heerlijk! Een volle hamburger met sappig vlees op een heerlijke geroosterde sesambol, daarbij zitten doorgebakken(!) frietjes en uienringen. Zeer zeker voor herhaling vatbaar !

Na het diner gaan we met de metro naar Grand Central Station want dat stond ook nog op ons "to do" lijstje en ook dit was heel erg leuk! Wat een groot station zeg! Erg mooi en ook de markt binnenin het station vond ik indrukwekkend om te zien. Allerlei verse waar (brood, vis, vlees, kaas enz) ligt uitgestald en het lijkt me een feest om uit je werk te komen en daar boodschappen te kunnen doen.

Als we buitenkomen regent het niet meer (af en toe nog een paar spetters) en we besluiten om door de stad heen terug te lopen naar het hotel. We komen o.a. nog langs Rockefeller Plaza (helaas branden de lichtjes van de grote boom nog niet > worden morgenavond ontstoken) maar verder is alles prachtig versierd en verlicht. Verder komen we ook langs de Deutsche Bank en Jan zegt hey daar heeft Maxima toch gewerkt. O,ja toch ook leuk om te zien hahaha. We zijn ook langs het Waldorf Astoria gelopen en nog meer indrukwekkende gebouwen. Kortom het was een leuke laatste avond in New York en morgen op naar Orlando!!

Dinsdag 27 november 2007
Vanmorgen vroeg wakker, we hebben nadat we de laatste spullen hebben ingepakt een broodje op de kamer gegeten die ik aan de overkant bij de Deli had gehaald samen met een lekker bakje koffie van Starbucks. Om 8.15 gaan we met de taxi richting vliegveld JFK. Op de heenweg hebben we er ongeveer een half uurtje over gedaan maar nu is het erg druk op de weg (natuurlijk spitsuur zo vroeg in de morgen). Na ongeveer een uurtje zijn we op de luchthaven en we kunnen meteen inchecken. Het is inmiddels 9.45 en om 11.05 vertrekken we.

We lopen nog wat winkeltjes door en ik koop nog wat tax free en dan gaan we naar de gate. Om even over half 11 gaan we instappen en om 11.15 vliegen we weg uit New York. De vlucht zal 2 1/2 uur duren en verloopt heel soepel. Geen turbulentie of iets dergelijks en om 13.45 landen we veilig op Orlando. Aangezien het een binnenlandse vlucht is hoeven we deze keer niet door Immigratie en lopen we meteen door naar de bagageband. We zijn daar zo snel dat de bagage er nog niet eens is. We gaan dus eerst de auto maar regelen.

Aangekomen bij de balie van Alamo hebben we er maar 2 voor ons (dat is wel eens anders geweest) en binnen 10 minuutjes is de auto geregeld (nee, we willen geen upgrade en nee, we willen geen road assistence). We hebben en Midsize SUV gehuurd dus dat is voor ons tweetjes groot zat. Vanaf de balie van Alamo gaan we weer 1 verdieping omhoog naar de bagageband en daar draaiden onze koffers inmiddels. Met de koffers naar de garage aan de overkant van het gebouw om een auto uit te kiezen. Er staan een aantal auto's waar we uit kiezen en we kiezen een mooie witte KIA Sorento. Het is een stoere bak en splinternieuw want er staat maar 1500 mile op de teller.

We rijden daarna naar ons hotel; Marriott. Het is erg warm hier (25 graden) en de airco in de auto gaat meteen aan! Bij het hotel gaat het inchecken ook supersnel en voor de het weten staan we in onze kamer(S!). Het blijkt namelijk een suite - one bedroom te zijn. Het is een zitkamer met een aparte slaapkamer en in de zitkamer is ook een keukenblokje met een koelkast en een magnetron. verder staat er ook een bureau met bureaustoel dus dat is erg prettig. De badkamer ziet er ook prima uit en hier vermaken wij ons de komende 10 dagen wel. We hebben eerst de koffers uitgepakt en zijn even bijgekomen. Ben even online gegaan en heb veslagje van maandag afgemaakt en geplaatst en de laatste nieuwtjes gelezen. Inmiddels is het gaan regenen maarja wat nu valt valt van de week niet meer zullen we maar zeggen.

We gaan vanavond eten bij Outback Steakhouse en hebben allebei een heerlijke biefstuk gegeten met daarbij een lekkere salade en een gepofte aardappel. Na Outback rijden we door naar de Wal*Mart voor wat boodschappen. Als je eenmaal in een Wal*Mart binnenbent blijf je voorlopig ook binnen... Wat een heerlijke winkel is het toch. Het is dat je gebonden bent aan 2 koffers per persoon want ze hebben daar leuke spullen! Nou,ja we slaan in ieder geval de boodschapjes in, water, andere flesjes drinken, fruit, yoghurt en nog wat andere spulletjes. Ze hebben ook een uitgebreide kerstafdeling en daar zullen we de komende dagen nog wel op ons gemak een kijkje nemen.

Rond 22.00 uur zijn we terug in het hotel en de eerste dag Orlando zit er al weer op.

Hier wat foto's van ons verblijf in New York:

http://img101.imageshack.us/img101/7348/dsc02321qj9.jpg (http://imageshack.us)

http://img116.imageshack.us/img116/3892/dsc02324bd7.jpg (http://imageshack.us)

http://img116.imageshack.us/img116/1029/dsc02364ny2.jpg (http://imageshack.us)

http://img116.imageshack.us/img116/9650/dsc02370nd4.jpg (http://imageshack.us)

http://img116.imageshack.us/img116/3821/dsc02371hu6.jpg (http://imageshack.us)

http://img101.imageshack.us/img101/3581/dsc02387fu9.jpg (http://imageshack.us)

http://img260.imageshack.us/img260/9788/dsc02389nw7.jpg (http://imageshack.us)

http://img514.imageshack.us/img514/8505/dsc02403go6.jpg (http://imageshack.us)

http://img514.imageshack.us/img514/874/dsc02420nu6.jpg (http://imageshack.us)

http://img260.imageshack.us/img260/5067/dsc02430ok5.jpg (http://imageshack.us)

http://img522.imageshack.us/img522/6261/dsc02431pm9.jpg (http://imageshack.us)

http://img514.imageshack.us/img514/3314/dsc02464mu9.jpg (http://imageshack.us)

http://img514.imageshack.us/img514/1290/dsc02459gr7.jpg (http://imageshack.us)

http://img522.imageshack.us/img522/2121/dsc02482bk2.jpg (http://imageshack.us)

http://img522.imageshack.us/img522/5730/dsc02452ji1.jpg (http://imageshack.us)

http://img260.imageshack.us/img260/7963/dsc02469gk6.jpg (http://imageshack.us)

Mickey99
02-12-07, 05:59
Woensdag 28 november 2007
We hebben lekker geslapen in ons nieuwe hotel en na het ontbijt (bij Denny's) hebben we een paar uurtjes heerlijk bij het zwembad gelegen. We hadden onze boeken mee en hebben ook nog wat liggen doezelen. Het is erg mooi weer en gelukkig niet te warm (zo'n 25 graden). Na een paar uurtjes komen er toch wat wolken en een paar van die wolken zien er dreigend uit. Het is inmiddels ook al een uur of 2 en we besluiten om het voor vandaag voor gezien te houden. De eerste dag in de zon moet je toch altijd een beetje uitkijken dat je niet verbrand.

We gaan ons even opfrissen en omkleden op de kamer en gaan daarna naar de Florida Mall om maar eens te shoppen http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif We hebben weer heerlijk gewinkeld en uiteraard weer wat gekocht... Vanavond zijn we gaan eten bij Olive Garden en het was erg lekker! Vooraf hadden we samen de gegratineerde champignons, tussendoor salade en als hoofdgerecht had Jan pasta met verschillende soorten vis (garnalen, mosselen, st jacobschelpen) en ik had tour d' Italy dat zijn 3 gerechtjes gecombineerd; lasagna, kipsnitzel met een soort tomatenmarinade en pasta met knoflook.

Van vandaag geen uitgebreid verslag aangezien het toch een beetje rustdagje was (en dat zal de komende week nog wel meer plaatsvinden http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif )

Donderdag 29 november 2007:
Vanmorgen hebben we na het ontbijt eerst een paar uurtjes bij het zwembad gelegen. Het was erg mooi weer en het zonnetje was heerlijk warm. Af en toe was er een wolkje en dat zorgde voor wat verkoeling. Rond een uur of half 2 zijn we naar de kamer gegaan en zijn we ons om gaan kleden voor ons bezoekje aan het Magic Kingdom. Vanavond is daar Mickey's Very Merry Christmas Party en dat lijkt ons heel erg leuk.

We hebben 2 maanden geleden de kaartjes al gekocht omdat deze speciale avonden in het Magic Kingdom ook nog wel eens uitverkocht zijn. De avond staat geheel in het teken van kerst en er is een speciale kerstparade, verschillende shows, vuurwerkshow en je krijgt drankjes en lekkernijen.De party begint officieel om 19.00 maar op het forum heb ik gelezen dat je vanaf 16.00 al naar binnen zou mogen en dat gaan we dan maar proberen http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Onderweg eerst een tussenstop bij Chevy's (Mexicaan) voor een late lunch/vroeg diner en met een volle buik vertrekken we richting Magic Kingdom. We komen rond 4 uur aan op de parkeerplaats en rijden met de tram naar ticketcenter en vanuit daar gaan we met de monorail naar de ingang van het park. De speciale ingangen voor "Special event" zijn al open en bij deze ingangen staan de medewerkers je in een vrolijke kerstoutfit welkom te heten. We krijgen allebei een blauw polsbandje om zodat ze straks binnen weten dat je toegang voor de party hebt betaald.

Als we binnen komen is de kleine family-parade bezig dus het is meteen gezellig http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif Mainstreet is mooi versierd en ook de etalage's zien er prachtig uit! De sfeer in het Magic Kingdom is heel speciaal je wordt meteen helemaal "happy"!

Het oogt wel wat druk maar uiteindelijk valt het erg mee in verhouding tot afgelopen april/mei toen de parken steeds zo druk waren. We zijn in een aantal van onze favoriete attrakties geweest zoals Big Thunder, Haunted Mansion (dit jaar vernieuwd en erg mooi geworden!) en Philharmagic (prachtige 3D film!). Daarna naar Mickey's Toontown geweest en ook de huizen van Mickey en Minnie zij met kerstlichtjes versierd.

Toen het donker werd zagen we pas hoe mooi het kasteel versierd was, het lijkt wel van kristal als alle lichtjes aan gaan! Echt héél erg mooi! We hebben er veel foto's van gemaakt. Rond 7 uur worden de "gewone" gasten verzocht om het park te verlaten omdat de party gaat beginnen.

We zijn als eerste naar Mickey's Toontown teruggegaan om op de foto te gaan met Mickey & Minnie in kerstoutfit. Daarna zijn we naar Tomorrowland gegaan waar Mickey's "Twas the night before christmas" show was in het theater daar. De show was met zang, dans en natuurlijk
de characters en erg leuk! Daarna als een speer naar Mainstreet voor de Mickey's once upon a christmastime parade.

De kerstparade was in 1 woord GEWELDIG! Hij duurde vrij lang en bijna alle characters doen er aan mee inclusief de kerstman en kerstvrouw. De sfeer was ook erg gaaf! In Mainstreet viel ook sneeuw en dat was een vreemd gezicht zo bij een temperatuur van ruim 20 graden hahaha. Na de parade zijn we naar het kasteel gelopen voor Holiday Wishes, een vuurwerkshow ook in het teken van kerst. Het wordt eentonig maar ook dit was helemaal super! Daarna was er nog een show voor het kasteel met zag, dans en characters: Celebrate the season.

We hebben nu alle shows gezien en liepen nog wat rond toen de parade voor de 2e keer begon (voor als je de eerste gemist had) en omdat hij zo leuk en mooi was hebben we hem gewoon nog een keer staan kijken hahaha. We stonden nu op een andere plek en een de andere kant van de parade en dan zie je toch ook weer dingen die je de eerste keer gemist hebt.

Daarna nog wat rondgelopen en wat winkeltjes in geweest en rond 12 uur zijn we richting uitgang gegaan. Het was een zeer geslaagde party en hopelijk zijn de foto's goed gelukt!

Vrijdag 30 november 2007:
Vandaag heerlijk uitgeslapen omdat we gisteren laat terug waren op de kamer na ons overweldigende bezoek aan Mickey's Christmasparty. Na een ontbijtje op de kamer (yoghurt en banaan) zijn we naar PR1ME gereden een nieuwe outletmall. We wilden eigenlijk een rustdagje houden maar het weer werkt niet mee. Het is helemaal bewolkt en grijs en het regent zachtjes. Het is dus helaas geen weer voor zwembad of strand. Dan maar shoppen http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

De mall is afgelopen zomer open gegaan en ziet er erg mooi uit. Er zitten heel veel winkels en er wordt nog steeds bijgebouwd. We hebben ons daar een paar uurtjes kunnen vermaken en daar ook gelunched (broodje bij Subway). Daarna nog even naar een nieuwe Wal*Mart geweest voor wat boodschapjes en toen de gekochte spullen teruggebracht naar ons hotel. Daar even opgefrist en voor het diner zouden we naar Downtown Disney rijden. Toen we onze kamer afgingen stonden er even verderop 2 mensen op een balkon die ons aanspraken. Ik verstond er eerst niks van maar toen ik wat dichterbij kwam bleek dat ze zichzelf hadden buitengesloten op hun balkon. Ze stonden daar dus al een poosje en konden niet meer naar binnen want de deur was dicht en vanaf buiten niet meer open te krijgen... hahaha

We zijn naar de receptie gelopen en die zouden iemand sturen om het stel te "bevrijden"

Daarna toch naar Downtown Disney en we hebben vanavond heerlijk gegeten bij Wolfgang Puck Café en zijn daarna al weer wat wezen winkelen hahahaha

Al met al weer een heerlijke dag!

Zaterdag 1 december 2007:
Vandaag houden we dan eindelijk een rustdag ;-)
Na het ontbijt op de kamer (crossaintje en yoghurt gisteren meegenomen bij de Wal*Mart) zijn we lekker bij het zwembad gaan liggen. Het is mooi weer en de zon is aardig warm! We zijn allebei opgeschoten in ons boek en het was een ontspannen dagje. We zijn allebei een beetje bijgekomen en de beentjes hebben wat rust gehad van de afgelopen wandelweek.

We hebben vanavond gegeten bij Cracker Barrel en dat was voor ons de eerste keer. We hebben er wel veel van gehoord en vanavond dus zelf eens ervaren. Het is een keten met originele amerikaanse gerechten tegen een scherpe prijs. Jan zijn hoofdgerecht (roastbeef) was slechts $ 8,99 en die van mij (sirlion steak) was een hele dollar duurder. Het smaakte erg goed en met volle buik zijn we nog even langs Lake Buena Vista outlet mall gereden. Op de parkeerplaats stond een hele grote tent (zo'n soort partytent) waar een uitverkoop was van Disneyspulletjes. We zijn even gaan kijken wat ze allemaal te koop hadden en jullie raden het al er waren weer een paar leuke dingen te koop hahahaha. Ik denk dat we dit jaar maar 2 kerstbomen moeten nemen want ze hadden leuke kerstballen in de vorm van Mickey die ik niet kon laten liggen. Ze waren ook nog eens afgeprijsd. Normaal waren ze $ 26.00 en nu
$ 7,99 en dat met de toch al lage dollar zijn ze dus bijna voor niets ;-)

Daarna nog even langs de Wal*Mart en toen weer richting kamer (het is toch nog steeds een rustdag hahaha).

Bedankt voor jullie reacties! Ja, we zouden er een ontspannen verblijf in Orlando van maken en dat lukt tot nu toe aardig ;)

Hier een verslagje van gisteren:

Zondag 2 december 2007:
Vanmorgen heerlijk uitgeslapen en na het ontbijt zijn we weer bij het zwembad gaan liggen. Het is vandaag héél mooi weer en we weten niet precies hoe het de rest van de week wordt aangezien de voorspellingen aangeven dat het wisselvallig wordt.

Vandaag genieten we dus nog maar even van het mooie weer. Het is aardig heet en er zijn weinig wolken. Aan het eind van de ochtend komen er toch een paar kleine wolken en die zorgen een beetje voor verkoeling. Het valt ons op dat het erg rustig is bij het zwembad van ons hotel. Normaal gesproken logeren we meestal in een Disneyresort en daar kan het aardig druk zijn bij de zwembaden. Vanmorgen liggen we de eerste uurtjes maar met zijn tweeen en pas later komt er nog een ander stel met zij tweeen. Dit was van de week ook al het geval. De rust bevalt ons erg goed en we kunnen ongestoord lezen/slapen http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Vroeg in de middag wordt het nog warmer en we besluiten om het voor vandaag gezien te houden. We gaan ons opfrissen en omkleden en gaan voor de lunch naar Denny's. Daarna ga ik naar de pedicure in de Wal*Mart, dat heb ik vorige keer voor het eerst gedaan en dat is mij toen erg goed bevallen. De behandeling duurt een klein uurtje (inclusief een Spa behandeling > scrubben van je kuiten, verkoelende gel en een kuitmassage) en is inclusief nagels lakken $ 27,00. Daarna voelen je voeten als herboren en kun je er weer even tegenaan. Daarna nog een rondje Wal*Mart en toen door naar Premium Outlets want daar waren we nog niet geweest http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Ik heb een mooi paar schoenen gekocht bij Hush Puppies en zo zijn we toch niet voor niets geweest hahahaha

We zijn daarna weer even terug gegaan naar het hotel om de spullen daar neer te zetten en ons om te kleden voor het diner. We gaan vanavond naar Tony Roma's (een resaurant waar ze heerlijke spareribs serveren). Als we daar aankomen is er meteen een tafeltje voor ons en het valt ons op dat we deze vakantie bijna niet hoeven te wachten op een tafeltje. Dat is in andere vakanties vaak wel het geval. Jan kiest spareribs en ik neem een combinatie van spareribs en kip. Het eten is erg lekker. Na het eten zijn we naar Downtown Disney gereden en hebben we daar even gewandeld. We zijn deze keer ook over Pleasure Island gelopen maar sinds de verbouwing (het is nu eindelijk bijna klaar) is de sfeer er niet beter op geworden (vinden wij). Het is nu meer een soort van doorgang waarover je loopt vanaf de ene kant van Downtown Disney (waar de Disneywinkeltjes zijn) naar de andere kant waar o.a. de bioscoop en Cirque du Soleil zitten.

Het was wel weer een heerlijke dag http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif Groetjes vanuit een warm en zonnig Orlando!

Maandag 3 december 2007

Vanmorgen zijn we na het ontbijt richting Daytona Beach gereden voor een dagje strand. De voorspellingen van het weer zijn dat de temperatuur de komende dagen iets omlaag gaat (van 24-27 graden naar 17-20 graden) dus vandaag wordt het nog een lekkere strand temperatuur. Het is ongeveer een uurtje rijden en als we aankomen rijden we met auto en al het strand op (dat is normaal in Daytona). We parkeren de auto ook op het strand en gaan op een paar meter afstand op het strand zitten. Het is héél erg rustig op het strand en dat is heerlijk! Niet zoals op zandvoort met mooi weer dat iedereen hutje aan mutje zit. Er komen af en toe wat wolken maar die zijn ook zo weer weg want er staat best een stevige wind dus we moeten oppassen dat we niet verbranden. We houden het een paar uurtjes uit en gaan daarna weer terug richting Orlando.

Op de heenweg zijn we langs een Mall gereden en die gaan we op de terugweg nog even bezoeken http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif Aan de buitenkant leek de Mall niet zo groot maar eenmaal binnen valt het reuze mee. Er zitten aardig wat winkels waaronder ook de "grote" ketens zoals Dillards, JC Penney en Macy's. Nadat we Mall onveilig gemaakt hebben zijn we teruggereden naar ons hotel. We hebben daar her zand van ons afgespoeld en zijn voor het diner naar Olive Garden gereden (we krijgen er geen genoeg van en dit is toch wel 1 van onze favoriete restaurants). Het smaakte allemaal weer goed en na het diner zijn we nog even naar Downtown Disney gereden. Ik had nog wat pins te ruilen en dat is vanavond aardig gelukt. In de pinwinkel is een bord (achter in de winkel achter 2 deuren) en dat bord gaat soms open (je weet nooit wanneer en ook de medewerkers in de winkel weten vooraf niet wanneer het bord open gaat, de manager bepaalt dat). Op dat bord zitten dan allerlei pins die je kunt ruilen, je mag er 2 per persoon ruilen en je krijgt hiervoor maar 30 seconden. Het is dus een sport om zo snel mogelijk de leuke pins te vinden.

Even verderop op Downtown staat een koortje van 4 dames in kerstkleding allemaal kerstliedjes te zingen en dat brengt ook veel sfeer. De tijd gaat hier erg snel want vandaag is ook al weer om...

Mickey99
09-12-07, 18:17
Zoals beloofd hier een foto-verslagje van Mickey's very merry christmas party in het Magic Kingdom waar wij op 29 november 2007 geweest zijn:

http://img411.imageshack.us/img411/9751/dsc02587wg5.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/9728/dsc02588yh8.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/206/dsc02589fy6.jpg (http://imageshack.us)

http://img411.imageshack.us/img411/6529/dsc02590vd4.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/4961/dsc02594co2.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/1638/dsc02599qt8.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/7476/dsc02605bs2.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/6078/dsc02607pq7.jpg (http://imageshack.us)

http://img411.imageshack.us/img411/8157/dsc02611nv3.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/9329/dsc02612ak2.jpg (http://imageshack.us)

http://img411.imageshack.us/img411/6132/dsc02613wu5.jpg (http://imageshack.us)

http://img411.imageshack.us/img411/8158/dsc02614ca0.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/5571/dsc02642le2.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/5406/dsc02627bp4.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/5618/dsc02784ss2.jpg (http://imageshack.us)

http://img89.imageshack.us/img89/8793/dsc02635hw8.jpg (http://imageshack.us)

http://img236.imageshack.us/img236/6310/dsc02634kv4.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/5814/dsc02653jp8.jpg (http://imageshack.us)


http://img236.imageshack.us/img236/4184/dsc02654jn1.jpg (http://imageshack.us)


http://img236.imageshack.us/img236/1061/dsc02659it2.jpg (http://imageshack.us)

Het was echt super! Ik zal in een vervolg berichtje nog een paar foto's van de mooie parade plaatsten.


Het uploaden van de foto's via Imageshack gaat niet echt lekker dus de rest van de foto's volgt van de week.

Hier nog een vervolg van het verslag:

Dinsdag 4 december 2007
Vanmorgen zijn we na het ontbijt toch nog even bij het zwembad gaan liggen. De voorspellingen waren dat het vanaf vandaag kouder zou worden en het was inderdaad wat koeler maar bij een strakblauwe lucht en uit de wind was het heerlijk vertoeven in het zonnetje. Op een gegeven moment werd het zelfs warm! We hebben het tot in de middag volgehouden en het was weer heerlijk ontspannen. Ik heb zelfs mijn spannende boek helemaal uitgelezen!

Na de zwembad sessie zijn we naar Premium Outlets gereden omdat mijn man nog wilde kijken voor nieuwe Timberlands. Helaas hadden ze in de winkel in Premium zijn maat niet en toen zijn we naar de Timberland winkel in PR1ME gereden. Ook daar hadden ze de schoenen die hij wilde niet meer in zijn maat en hij heeft toen een paar mooie andere gekocht. Ik zag ook een leuk paar voor mezelf en aangezien we er toch waren heb ik die ook maar meteen meegenomen. Ik hoop dat alles vrijdag nog in de koffers past...

We hebben vanavond bij TGI Friday's gegeten en het was erg lekker. Vooraf hadden we allebei de overheerlijke uiensoep en Jan had als hoofdgerecht spareribs en ik had pasta met kip, tomaat en knoflook.

Na het eten zijn we nog even naar de pinwinkel op Downtown Disney gereden aangezien de Sint vanmorgen een Pin in mijn schoen had gedaan (ik heb geen eens een liedje gezongen hahaha) die ik al had. Die ben ik dus even om gaan ruilen.

Vanavond was het trouwens wel heel erg afgekoeld en kon je niet in je enkele t-shirt lopen, brr! Dat wordt nog wat als we zaterdag weer terugkomen in Nederland!

Dit was het voor vandaag http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Zoals beloofd hier nog het vervolg van de foto's van de kerstparade + vuurwerk:

http://img468.imageshack.us/img468/6302/dsc02661ze1.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/3896/dsc02663qv0.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/843/dsc02668qx0.jpg (http://imageshack.us)

http://img468.imageshack.us/img468/9816/dsc02673vx5.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/9462/dsc02674rd4.jpg (http://imageshack.us)

http://img139.imageshack.us/img139/5227/dsc02676du8.jpg (http://imageshack.us)

http://img81.imageshack.us/img81/4926/dsc02680kd9.jpg (http://imageshack.us)

http://img236.imageshack.us/img236/808/dsc02684kv1.jpg (http://imageshack.us)

http://img227.imageshack.us/img227/4809/dsc02685fd1.jpg (http://imageshack.us)

http://img231.imageshack.us/img231/2190/dsc02686eh8.jpg (http://imageshack.us)

http://img227.imageshack.us/img227/9775/dsc02687eg3.jpg (http://imageshack.us)

http://img227.imageshack.us/img227/503/dsc02690aa7.jpg (http://imageshack.us)

http://img221.imageshack.us/img221/13/dsc02693ax2.jpg (http://imageshack.us)

http://img227.imageshack.us/img227/512/dsc02694fv6.jpg (http://imageshack.us)

http://img221.imageshack.us/img221/4978/dsc02696qx2.jpg (http://imageshack.us)

http://img227.imageshack.us/img227/8599/dsc02697ks8.jpg (http://imageshack.us)

http://img231.imageshack.us/img231/9100/dsc02698pm7.jpg (http://imageshack.us)

http://img221.imageshack.us/img221/5735/dsc02734ui3.jpg (http://imageshack.us)

http://img231.imageshack.us/img231/1724/dsc02708sg4.jpg (http://imageshack.us)

Mickey99
12-12-07, 20:04
Woensdag 5 december 2007:
Vanmorgen hebben we weer eens ontbeten bij Denny's en het was weer véél en lekker (weer eens wat anders dan yoghurt en een banaantje en we kunnen vandaag de lunch overslaan. We zijn vervolgens een eind gaan rijden met de mooie auto. Het is lekker weer, blauwe lucht met een zonnetje en een fris briesje. We zijn naar wat plaatsen binnen een uur rijden van Lake Buena Vista (zo heet de plaats waar ons hotel is) geweest en het was erg leuk. Op de terugweg nog even naar wat winkels en de Wal*Mart gereden voor de laatste spullen die we nog wilden kopen http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif Als het allemaal nog maar meegaat... hahahaha.

Voor het diner zijn we naar Outback gereden en dat was ook een goede keuze. Vooraf hadden we samen gefrituurde champignons met een pittig sausje en als hoofdgerecht had Jan prime-rib in combinatie met crab-cake (een soort luxe viskoekje :lol:) en ik had een biefstuk met gebakken champignons en we hadden er allebei een lekkere salade bij met onze favoriete dressing; Thousand Island, die zullen we nog gaan missen weer terug in Nederland!

's Avonds nog even naar Downtown Disney geweest om wat rond te lopen. Er heerst daar altijd een hele leuke sfeer maar nu met alles in kerstsfeer nog meer! Er was een mimespeler die een hele komische act had waar wij erg om hebben gelachen, toch knap als je dat kan.

Morgen nog 1 "gewone" dag hier en we hopen dan te gaan kijken naar de lancering van Spaceshuttle Atlantis op Kennedy Space Centre.

Donderdag 6 december 2007:
Vanmorgen ontbeten op de kamer met een crossaintje en yoghurt en na het douchen zouden we richting Titusville rijden waar vanmiddag om 16.31 uur de lancering van de spaceshuttle plaats zou vinden. Op de TV is een nieuwsprogramma waarin in ene te horen is dat er een probleem is met een sensor van de shuttle en dat ze gaan bekijken of de lancering wel door kan gaan. We zijn meteen even op de site van de NASA gaan kijken en in eerste instatie loopt de teller (de teller loopt in aantal minuten terug tot de lancering) gewoon door maar er staat wel dat er om 10.30 een nieuwsbericht volgt. En jammer maar helaas de lancering wordt ongeveer 24 uur uitgesteld naar morgenmiddag 16.01.

Jammer voor ons want we hadden het erg leuk gevonden om dit eens mee te maken. We zijn al best vaakn in Florida geweest maar dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Aangezien de koffers vanavond waarschijnlijk bomvol raken gaan we een dagj relaxen op het strand van Clearwater Beach. We zijn daar wel eens eerder geweest en het is een héél mooi strand (spierwit zand) en niet al te ver bij ons vandaan (iets meer dan een uur).

We hebben daar een paar uurtjes heerlijk gezeten en het was helemaal niet druk op het strand. In Nederland vinden we het strand niet zo geweldig want als het eens een keer strandweer is gaat half Nederland naar het strand en zit je hutje aan mutje. Hier is er echt zoveel ruimte en een ook qua prijs nog te betalen. We hebben 2 strandstoelen en een parasol gehuurd voor $ 15,00 en parkeren an het strand kost hier $ 1,00 per uur. Met de huidige dollarkoers natuurlijk een schijntje.

Ik was trouwens ook nog even geschrokken op het strand; we zaten een lekker banaantje te eten en Jan ging even de schillen weggooien en ik kijk even zijn kant op als het laatste stukje banaan wat ik nog in mijn hand heb eruit gepikt wordt door een grote meeuw! http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_geschokt.gif Ik dacht eerst dat er wat op mijn hand viel... en ik kijk wat er eigenlijk gebeurde en die meeuw vliegt weg mat een stuk banaan in zijn bek, echt brutaal! Later kon ik er wel om lachen maar op het moment zelf schrok ik wel http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Eenmaal terug in het hotel zijn we alle spullen vast bij elkaar gaan pakken en is Jan begonnen met het vllen van de koffers. Jan is daar eel goed in en kan elk plekje goed benutten (ik ben daar niet zo goed in, ik ben meer van zorgen dat de koffers vol komen hahahaha).

Vanavond hebben we gegeten bij Chevy's een Mexicaans restaurant en daarna nog even voor de laatste keer een rondje gelopen op Downtown Disney. Morgen wordt een lange reisdag en we hopen zaterdagochtend weer veilig in Amsterdam aan te komen.

Vrijdag 7 december 2007:
Vanmorgen vroeg wakker en na de douche en het ontbijt hebben we de allerlaatste spullen ingepakt en zijn we om ongeveer 10 uur uit het hotel vertrokken. We zijn nog heel even naar de Wal*Mart gereden omdat het potje Melatonine (wat we van de week bij de Wal*Mart hadden gekocht) ook is ingepakt. Aangezien we geen zin hebben om alle bagage (3 koffers en een grote tas) weer na te gaan besluiten we om een extra potje te halen. Zo'n potje op voorraad is nooit weg http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Onderweg begint er een lampje op het dashboard van de auto te branden wat aangeeft dat de tank bijna leeg is. Het is elk jaar weer een sport om de auto zo leeg mogelijk in te leveren maar we willen natuurlijk niet het risico lopen om op de snelweg op weg naar het vliegveld zonder benzine te komen staan. Naast de Wal*Mart is een bezinestation en we besluiten om nog $5,00 te tanken en zo weten we zeker dat er nog genoeg benzine inzit voor de rit naar het vliegveld en kunnen we de airco ook gewoon hoog aanzetten (want het was al behoorlijk warm!).

Bij de Wal*Mart was het lekker rustig dus ik was zo klaar (Jan was even in de auto blijven zitten aangezien alle begage in de auto zat). We hadden nog een klein beetje ruimte in de grote tas en om die ruimte op te vullen heb ik nog wat lifesavers meegenomen, nu kan het nog hahahaha.

We zijn om ongeveer 11 uur op de luchthaven en het inleveren van de auto gaat heel erg soepel en er staan gelukkig van die mannetjes met bagagekarren die je willen helpen met je bagage. Hij zet onze koffers vooraan bij de balie van Delta neer en wij sluiten achteraan de best wel lange rij. Er zijn veel balies open dus uiteindelijk staan we maar een minuut of 10 in de rij. De koffers zijn allemaal net onder het toegestane gewicht dus Jan heeft weer goed zijn best gedaan. De baliemedewerkster van Delta geeft zelfs een complimentje: Wow, they all perfect!

Als de koffers gelabeld zijn moet je ze zelf naar de scanner brengen en daar is het best wel druk. Alle bagage wordt gescand voor ze naar de toestellen gaan en hier gebeurd dat "boven de grond" en je kunt dus zien of je bagage goed is. Als al onze bagage er door is lopen we naar de grote hal van het vliegveld en zoeken we een plekje waar we even kunnen zitten. Jan zet de laptop aan en we hebben zowaar verbinding, dat is leuk! We gaan nog even online en kunnen nog even met Carla kletsen op MSN, erg gezellig!

Omdat de rij voor de security best lang is gaan we ruim een half uur voor het instappen zal beginnen in de rij staan. Dit duurt langer dan het inchecken van de bagage en we staan bijna 20 minuten in de rij. Nu moeten we nog opschieten! We stappen in de metro om ons naar Gate 71 te brengen en als we uitstappen blijkt dat we de verkeerde metro hebben genomen... We zijn nu in de terminal voor gate 100-129, dat is vreemd. Hahaha we zijn gewoon met de meute meegelopen en hebben helemaal niet gezien dat er meerdere metro's zijn. Nou,ja snel terug met de metro naar de grote hal en maar hopen dat we niet weer in die lange rij moeten bij de security! We kunnen gelukkig van de ene metro zo overstappen op de andere en inmiddels is het al 13.45. Het instappen zou om 13.30 uur beginnen en de vlucht vertrekt om 14.05 uur. Zo laat zijn we nog nooit bij de gate aangekomen! We kunnen gelijk instappen en bijna het hele toestel zit al vol, na ons komen nog 10-15 mensen dus we zijn gelukkig niet de allerlaatste.

We gaan uiteindelijk om 14.15 de lucht in en de vlucht zal 1 uur en 12 minuten bedragen. De vlucht verloopt voorspoedig en voor we goed en wel in de lucht zitten wordt de daling al weer ingezet. Zo de kop is er af en nu de laatste vlucht nog maar die duurt helaas wat langer (dit is het minst leuke van de vakantie).

We komen op Atlanta aan op terminal A (de eerste) en we moeten voor de volgende vluht naar terminal E (de laatste) dus we gaan met de metro van de ene kant van de luchthaven naar de andere kant. Het is erg druk op de luchthaven maar het is wel lekker om even de benen te strekken. We hebben nog ongeveer 2 uurtjes voor de volgende vlucht vertrekt en we proberen bij onze gate weer even verbinding te maken met internet. Helaas hier geen "gratis" internet zoals Orlando dan maar vast dit verslagje gemaakt zodat ik dat later kan plaatsen.

De vlucht van Atlanta verloopt erg soepel, we vertrekken ongeveer 25 minuten te laat (het was druk met vertrekkende toestellen) maar we komen 25 minuten voor schematijd aan op Schiphol. We hebben af en toe wat turbulentie gehad maar verder geen bijzonderheden (alleen dat de melatonine niet heeft gewerkt en we bijna niet geslapen hebben).

Als verrassing stonden mijn moeder en mijn zus ons op Schiphol op te wachten en dat was erg leuk en gezellig. Bij de douane konden we gelukkig zo doorlopen al was de bezetting erg hoog (er stonden wel een man of 5 a 6) maar wij waren erg blij dat de koffers niet open hoefden http://cache.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif

Thuis waren de poezen ook allebei heel erg blij om ons weer te zien en er is heel goed voor hun (en ons huis) gezorgd!

We kunnen terugkijken op een heerlijke vakantie maar zijn ook weer blij thuis te zijn en alle nieuwe kerstspulletjes te gaan gebruiken. De boom hebben we vanmiddag gehaald en die gaan we morgen of maandag optuigen. De koffers zijn allemaal uitgepakt en de wasmachine en droger doen hun werk. Het is mooi geweest!

Groetjes,
Sonja


Wij zaten in Hotel 31 (http://%22http://www.hotel31.com/). Was toen nog best betaalbaar.

De link doet het niet..

Ik zat net nog even mijn eigen verslag door te lezen en zag dat ik geen foto's van het hotel in Orlando had geplaatst. Vandaar dat ik dat alsnog even doe ;)

http://img168.imageshack.us/img168/7458/dsc02549oy2.jpg (http://imageshack.us)

http://img169.imageshack.us/img169/8518/dsc02551pi7.jpg (http://imageshack.us)

http://img169.imageshack.us/img169/292/dsc02570mq7.jpg (http://imageshack.us)

http://img131.imageshack.us/img131/5295/dsc02538nk2.jpg (http://imageshack.us)

http://img169.imageshack.us/img169/2361/dsc02542vx7.jpg (http://imageshack.us)

http://img168.imageshack.us/img168/5467/dsc02539nn7.jpg (http://imageshack.us)