PDA

Bekijk Volledige Versie : Junkyards in Florida



Riv71
22-02-05, 14:39
Hallo !

Ik heb een vraag aan de auto liefhebbers.
Zijn er in Florida leuke JunkYards te vinden. Ik weet dat het klimaat er vochtig is en de auto's meer roest onderhevig zijn.
Over een aantal maanden gaan mijn vriendin en ik naar Florida en lekker cruisen. Maar het is toch leuk om een echte JunkYard te zien als Amerikaanse Auto liefhebber.
Wie oh wie kan ons een leuke tip geven?!

Hugo

RMB
22-02-05, 22:40
Als de John Young pky af rijd richting de pleasant hill heb ik aan de rechtse kant een junk yard zien liggen.

Riv71
24-02-05, 12:40
Hallo RMB!

Ik zou het echt niet weten waar deze plekken liggen in Florida. Ik ben aan het zoeken gegaan met www.us.map24.nl maar kwam er niet uit.
Kan je wat meer details geven?

Hugo.

Ta2 Gerrit
24-02-05, 14:44
Ik weet niet of het dezelfde is, maar deze kwam ik tegen na het intikken van junkyard, orlando op Yahoo (probeer ook eens google).
Klik dus op deze link (http://local.yahoo.com/details;_ylc=X3oDMTFrM2RtY25nBF9TAzI3NjY2NzkEX3MDO TY2MTM3NzAEcG9zAzIEc2VjA2l5LWRkbG9jYWwEc2xrA3RleHQ-?fr=dd-local-tl2&id=14113705&state=FL&stx=junkyard&csz=Orlando+FL&ed=NbIzga160SyXfMFcrDcs_G7ZmEkOuyQBs1qOnt_Ige3a3pk yJ5j8ihimU2IbO4NeVhfG3jE-).

RMB
24-02-05, 23:36
Als je van het vliegveld in Orlando komt en dan de John Young op rijd richting Kissimmee kruis je op een gegeven moment de 192. Hierna blijf je de John Young volgen en op een gegeven moment aan de rechtse kant heb ik een junk yard zien liggen.

Riv71
28-02-05, 17:09
Bericht van een ander forum....

The junkyard situation here in Florida has gotten pretty bad, most of
them have been replaced by the U-pull-it type of places, which are
great if your looking for a hood for a 96 Honda but cool old cars are
few and far between.. I live in Tampa and spend a lot of time roaming
the West Central area. There is a junkyard just East of Plant City
Florida (which is 30-45 minutes west of Orlando)strictly dedicated to
old cars, he even has a bunch of the cars used in the movie Dick
Tracy. If your gonna be in Orlando make sure you catch the cruise in
they have at Old Town every Saturday. Probably the best in the
southeast, hundreds of cars every week.. On a side note if your in to
planes or old military stuff, one of the coolest junk yards I have
ever been in is not far from Orlando. There is a place called Fantasy
of Flight (http://www.fantasyofflight.com/). This guy has the largest
private collection of military planes in the world. and around the
corner from there is a place were they restore classic military
planes. Last time I was theer they were working on a Corsair, a B-17,
and a P-38. out back they have a junkyard full of old Korea era jets,
hulked ouy Huey's, ducks, jeeps you name it, ultra cool. And for a
few dollars they just let you roam around in it..

Riv71
28-02-05, 17:24
Als je van het vliegveld in Orlando komt en dan de John Young op rijd richting Kissimmee kruis je op een gegeven moment de 192. Hierna blijf je de John Young volgen en op een gegeven moment aan de rechtse kant heb ik een junk yard zien liggen.

Oke! Bedankt hiervoor. Ik heb het een kunnen volgen op www.us.map24.nl Zoals je ziet in de reactie hierboven, is dit de 2e in de buurt van Orlando.
Ik ben benieuwd, maar ze zijn erg schaars.

Gr.
Hugo

Ta2 Gerrit
01-03-05, 11:22
Buiten de junkyards heb je aan de Orange Blossom Trail (OBT voor intimi) vanuit Kissimmee naar Orlando naast de vele 10-tallen merkdealers en autohandelaren (al heel weird om te zien, die duizenden auto's) ook nog een paar classic car boeren. Daar staat van alles, van 100% gerestaureerd tot in oudstaat. En ze hebben hun eigen mini junkyards. Altijd leuk om even te snuffelen.

Ook zijn er in en rond Orlando tientallen autoshops (zoals hier bijv. Automat) waar je je kunt vermaken. Discount Autoparts, Autozone en Pep Boys zijn er enkele, met diverse filialen, en je vindt er manuals, allerlei gadgets en goedkoop gereedschap. Voor mij altijd een verplicht bezoek en ik heb er bijv. al een houten stuur met adapter voor m'n '67 Town & Country weggehaald voor $150,- , nieuw!!

En een bezoek (zoals al genoemd) aan Old Town op vrijdag en/of zaterdagavond is zeer de moeite waard.
Mooie Boattail op het fotootje, trouwens.

Riv71
03-03-05, 14:23
Buiten de junkyards heb je aan de Orange Blossom Trail (OBT voor intimi) vanuit Kissimmee naar Orlando naast de vele 10-tallen merkdealers en autohandelaren (al heel weird om te zien, die duizenden auto's) ook nog een paar classic car boeren. Daar staat van alles, van 100% gerestaureerd tot in oudstaat. En ze hebben hun eigen mini junkyards. Altijd leuk om even te snuffelen.

Ook zijn er in en rond Orlando tientallen autoshops (zoals hier bijv. Automat) waar je je kunt vermaken. Discount Autoparts, Autozone en Pep Boys zijn er enkele, met diverse filialen, en je vindt er manuals, allerlei gadgets en goedkoop gereedschap. Voor mij altijd een verplicht bezoek en ik heb er bijv. al een houten stuur met adapter voor m'n '67 Town & Country weggehaald voor $150,- , nieuw!!

En een bezoek (zoals al genoemd) aan Old Town op vrijdag en/of zaterdagavond is zeer de moeite waard.
Mooie Boattail op het fotootje, trouwens.

Bedankt Gerrit!
Oke nog een autoliefhebber.....
Ik heb begrepen dat je goedkoper uit bent. Maar.... hoe neem je het allemaal mee door de douane. Ik begreep laatst op het AAP forum (Amerikaanse Auto Pagina Forum) dat iemand naar Hershey (4 daagse meeting/beurs in okt.) was geweest en er een aantal aangekochte spullen uit zijn koffers waren gehaald.

Maar dan heb ik toch een vraag. Zijn Yards nu alleen rond Orlando te vinden of ook in de rest van Florida. Ik heb wel een aantal linken gevonden rond Fort Lauderdale van automuseum of handelaren.
Als je zoekt op JunkYard is er in Miami genoeg te vinden. Maar ik zoek inderdaad de oude Yard waar de planten door de auto's groeien. Want dit is in Nederland niet te vinden en misschien leuk een sloop te vinden in Florida die veel Buick onderdelen heeft. Het is niet mijn bedoeling om alleen Yards te bezoeken, maar is wel leuk om er 1 mee te nemen in de reis.

Bedankt voor je compliment over mijn auto. Als je meer plaatjes wilt zien kan je eventueel kijken op mijn site www.greenboattail.nl. Nice site heb je overigens Gerrit!

ststone
03-03-05, 17:27
Geen slopers maar lopers...

http://www.antiquecarmuseum.org/

http://www.ragtopsmotorcars.com

Ta2 Gerrit
03-03-05, 17:55
Met de spullen door de douane is gewoon of mazzelhebben of invoerrechten betalen. Maar voor derdehands spul of spareparts (nieuwe onderdelen zijn ALTIJD spareparts) hoef je niet zo veel te betalen, en zeker niet als je de rekeningen wat "aangepast" hebt.

Of er meer junkyards zijn weet ik niet, maar ik zou de vraag eens stellen aan 1 van de autoliefhebbers op vrijdag of zaterdag in Old Town. De parade is savonds, maar de meeste showers zijn er al ruim van tevoren (aan de achterzijde van Old Town) om hun mobiel te poetsen en showen.

Voor een mooi museum moet je naar Daytona. Daar staat bij binnenkomst aan de International Speedway (vanaf de I4) het Klassix Museum, zeer de moeite waard om te bezoeken. Ik ga nu stoppen want ik moet naar Schiphol :mrgreen: , naar Daytona Bike Week.

Riv71
04-03-05, 13:08
Geen slopers maar lopers...

http://www.antiquecarmuseum.org/

http://www.ragtopsmotorcars.com

Ik had het gezien bij mijn introductie Robert. Thanks!

Nog bekend met http://www.victorycars.com ?

ststone
04-03-05, 16:43
Je wilt het niet geloven maar de eigenaar van Victory Cars is een Nederlander....

Jan Peter (noem hem JP).
Je kunt hem gewoon bellen op 954-525-0600
Gezzelige gozer heeft twee lokaties en is bereid om een biertje te drinken.

knaapje
04-03-05, 18:18
Je wilt het niet geloven maar de eigenaar van Victory Cars is een Nederlander....

Jan Peter (noem hem JP).
Je kunt hem gewoon bellen op 954-525-0600
Gezzelige gozer heeft twee lokaties en is bereid om een biertje te drinken.

Adverteert al jaren regelmatig in de Nederlandse Autotrader.
Heeft een Ned. contactadres en verzorgt ook de shipping naar Ned.
Groeten
Knaapje

Eric
05-03-05, 01:07
Zo zie je maar weer...deze site weet alles !!!

Ta2 Gerrit
05-03-05, 14:14
8) From "sunny" Florida. Gezien op het nieuws, de junkyards worden hier ook wel salvageyards genoemd. Stom, had ik kunnen/moeten weten. Maar even gegoogled en vond zelfs een directory die je hier (http://www.salvageyards.ws/salvage_yards_in_fl-8.shtml) kunt aanklikken. Komje misschien weer wat verder. :lol:

Riv71
07-03-05, 13:19
Je wilt het niet geloven maar de eigenaar van Victory Cars is een Nederlander....

Jan Peter (noem hem JP).
Je kunt hem gewoon bellen op 954-525-0600
Gezzelige gozer heeft twee lokaties en is bereid om een biertje te drinken.

Ik wist hiervan Robert, laatst nog gemaild met JEEP zoals hij hier genoemd wordt. Een paar vrienden van mij hebben hem wel eens bezocht daar. Thanks!

Riv71
07-03-05, 13:22
8) From "sunny" Florida. Gezien op het nieuws, de junkyards worden hier ook wel salvageyards genoemd. Stom, had ik kunnen/moeten weten. Maar even gegoogled en vond zelfs een directory die je hier (http://www.salvageyards.ws/salvage_yards_in_fl-8.shtml) kunt aanklikken. Komje misschien weer wat verder. :lol:

Bedankt Gerrit!
Veel plezier daar. Ik had deze tip net gekregen van een goede bekende van mij. Maar die in Opa Locka sla ik maar over.... :lol: