PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bonnie: Orlando - Miami



BonBon
24-11-07, 14:04
Ik ben helemaal druk druk druk met voorbereiden en ik heb hulp nodig. Dit is tot nu toe mijn plan.

23 april : Aankomst,

24 april:Cape Canaveral: Launch Spaceshuttle & Pretparkdag 1: Magic Kingdom

25 april : Orlando – ?

26 april: ? - Great Smoky Mountains

27 april: - Great Smoky Mountains

28 april: - Great Smoky Mountains

29 april: GSM – Atlanta (4 uur) CNN tour

30 april: Atlanta – Orlando (6 uur)

1 mei: Cape Canaveral tour & Daytona Beach

2 mei: Pretparkdag 2:MGM Studio’s – Animal Kingdom

3 mei: Orlando – Fort Myers ( 3 uur en 5 minuten)

4 mei: Fort Myers – Everglades (3,5 uur) Stop bij Airboat Everglades

5 mei Everglades

6 mei Everglades– Key West ( 2 uur, 35 minuten)

7 mei Key West

8 mei Key West – Miami Beach (3 uur, 30 minuten)

9 mei Miami Beach + Miami

10 mei Miami Beach

11 mei Terugreis !


Wie wil mij helpen commentaar te geven op mijn route?

Bijvoorbeeld:
Wat is een leuke plaats om te stoppen tussen Orlando en Great Smoky Mountains?
Hoe lang moet ik uittrekken voor de Everglades?
Wat is een handige plek om te overnachten rondom die dagen van de Everglades?

Nog andere tips naar aanleiding van mijn route? http://www.discussiegroep.info/amerika/Smileys/4thJuly/cool.gif

Alvast bedankt voor de moeite !

groeten Bonnie

Ta2 Gerrit
24-11-07, 14:48
24 April (mooie dag trouwens :-)) Cape Canaveral EN Magic Kingdom....... Dapper.
Wordt in ieder geval een erg drukke en lange dag, zou ik zo niet doen.

En vanwaar de omweg Orlando- Smokey Mountains- Orlando
Waarom niet in Atlanta beginnen ??

BonBon
24-11-07, 15:00
Bedankt voor je reactie !

Allebei je opmerkingen hebben te maken met 1 hetzelfde ding.

24 april is een space-shuttle-lancering, vroeg in de ochtend. Dat willen wij graag zien. Cape Canaveral is verder op die dag gesloten (tenzij je dure tickets koopt maar dat willen wij niet doen).

Dus de bedoeling is om vroeg in de ochtend alleen de lancering te zien en dan te rijden naar Magic Kingdom.

We starten dus ook niet in Atlanta omdat we die lancering graag eens mee willen maken.

Tis wel een gok hoor, dat weten we, want ze worden nog weleens uitgesteld, en dan maken we inderdaad een grote omweg !

Eric
25-11-07, 00:17
BonBon vroeg:

Ik ben helemaal druk druk druk met voorbereiden en ik heb hulp nodig. Dit is tot nu toe mijn plan.

23 april : Aankomst,

Waar?

24 april:Cape Canaveral: Launch Spaceshuttle & Pretparkdag 1: Magic Kingdom

Dat gaat niks worden, na afloop van een lancering duurt het uren om weg te komen. Het enige wat je die dan nog kan doen is bv. Downtown Disney.
Waarom na de lancering op weg naar de Great Smokey Mountains?
Steden voor onderweg zijn bv. Savannah en Ashville.

25 april : Orlando – ?

26 april: ? - Great Smoky Mountains

Waar gaan jullie logeren?

27 april: - Great Smoky Mountains

28 april: - Great Smoky Mountains

29 april: GSM – Atlanta (4 uur) CNN tour

Vergeet niet het Aquarium en het gloednieuwe Coca Cola museum.
Eigenlijk nog leuker dan de CNN tour

30 april: Atlanta – Orlando (6 uur)

Waarom naar Orlando en niet in de buurt van Cape Canaveral ?

1 mei: Cape Canaveral tour & Daytona Beach

2 mei: Pretparkdag 2:MGM Studio’s – Animal Kingdom

3 mei: Orlando – Fort Myers ( 3 uur en 5 minuten)

4 mei: Fort Myers – Everglades (3,5 uur) Stop bij Airboat Everglades

5 mei Everglades

6 mei Everglades– Key West ( 2 uur, 35 minuten)

Dit is zeker een rit van 4 uur dankzij de vele wegopbrekingen.

7 mei Key West

8 mei Key West – Miami Beach (3 uur, 30 minuten)

9 mei Miami Beach + Miami

Hier kun je desnoods een dag skippen als je tijd tekort komt.

10 mei Miami Beach

11 mei Terugreis !


Wie wil mij helpen commentaar te geven op mijn route?

Bijvoorbeeld:
Wat is een leuke plaats om te stoppen tussen Orlando en Great Smoky Mountains?
Hoe lang moet ik uittrekken voor de Everglades?
Wat is een handige plek om te overnachten rondom die dagen van de Everglades?

Nog andere tips naar aanleiding van mijn route? http://www.discussiegroep.info/amerika/Smileys/4thJuly/cool.gif

Alvast bedankt voor de moeite !

groeten Bonnie

Hopelijk heb je wat aan de tips.
Eric

BonBon
25-11-07, 15:15
Hoi Eric,

Ik heb zeker weten wat aan je tips ! Hartstikke bedankt. Soms is het gewoon handig om het eens te horen van mensen die er al geweest zijn.

Die drukte na die lancering had ik inderdaad helemaal niet ingecalculeerd. Ik dacht gewoon 'even' terug te rijden maar waarschijnlijk richting Orlando is dat niet zo'n heel strak plan. En dan nog een lange Disney-dag. Nee, dat wordt hem niet.

Waarschijnlijk vertrekken we nu vanaf die lancering (die ik wil bekijken bij Titusville) gelijk richting de Great Smoky Mountains. Bij de Great Smoky Mountains waren we van plan om te overnachten in een cabin van Rock-Creek-Cabins. Lijkt ons erg tof!

Keep the comments comming! :-o

vondutchga
26-11-07, 14:42
30 april: Atlanta – Orlando (6 uur)
maak hier op zijn minst 7 uur van (rijdt dit op het moment bijna ieder week, als ik alleen ben kan ik het in 6.5 doen, als ik passagiers bij me heb moet er meer gestopt worden) gisteren tijdens Thanksgiving weekend duurde dit tripje 10.5 uur!!!!!!

calenzia
27-11-07, 23:01
Je vermeld 3xEverglades maar niet precies welke Everglades ingang(en) je neemt.

Je hebt (in de buurt van Naples) Everglades City (geen aanrader).

Halverwege de Tanamiami trail (weg tussen Naples en Miami) de Shark Valley ingang (de fietstocht hier is erg leuk ! aanrader !!!).

En je hebt Everglades National park ingang in Homestaad (links van Miami half uurtje rijden boven Key Largo). Hier zijn veschillende trails, heb hier 2 trails gedaan Anhanga (veel vogels) was wel leuk, bij de Gimbo door het bos vooral veel muggen:( gezien, en er zijn nog een stuk of 6 andere trails.

In Homestead zou ik trouwens niet overnachten, is een erg troosteloze buurt. Zou eerder naar Cutler Rige (15 minuten rijden Noordwaarts) of Key Largo (half uurtje rijden Zuidwaarts) of Miami kiezen.

BonBon
28-11-07, 00:26
Ik heb inderdaad eerst de grote lijnen gepland. Ben nu langzamerhand bezig met de andere zaken zoals inderdaad de Everglades! Ik wilde daar rustig de tijd voor hebben dus kozen 1,5 dag, ipv alleen maar onderweg aandoen.

Na zoeken op internet wist ik even niet meer zo goed wat ik nu allemaal kon doen , het lijkt zoveel en tegelijkertijd lijkt het ook allemaal op elkaar.

Bedankt voor je tips. De overnachtingtips zijn ook handig, want ik zou inderdaad voor homestead hebben gekozen!

Ik ga iig voor een rit in de airboat (of misschien wel 2 op 2 verschillende plekken?), heb gelezen over een alligatorfarm , wat mij erg leuk lijkt. Een wandeling of fietstocht is dan wat er eigenlijk nog ontbreekt. :)

De aanbieders van airboat-tochten zijn ook enorm zeg. Ik zag een ander topic over tips voor goede aanbieders.

Eric
28-11-07, 01:10
Key largo is weliswaar veel leuker om te overnachten, maar ook een stuk duurder.
Homestead is een prima plek als het puur om de overnachting gaat (voldoende keus uit hotels) maar er is inderdaad verder niets te doen.
Maar als je 's avonds aankomt, en de volgende morgen doorgaat zou ik zeker voor Homestead kiezen.
Eric

calypso
28-11-07, 15:18
29 april: GSM – Atlanta (4 uur) CNN tour

Vergeet niet het Aquarium en het gloednieuwe Coca Cola museum.
Eigenlijk nog leuker dan de CNN tour


Hopelijk heb je wat aan de tips.
Eric

Als je een idee wilt krijgen van dit Coca-Cola museum kijk even op mijn site (http://www.reindersh.smugmug.com/gallery/3804779#219622098) voor foto's ben er in september nog geweest. Moet wel zeggen dat ik het oude museum leuker vond, maar hier hebben ze een hele mooi 3D film met leuke effecten erin die je zeker moet doen als je er bent.

En het Aquarium dat er direct naast ligt is een absolute must!

BonBon
28-11-07, 17:35
Zien er grappig uit die foto's! Denk dat we dat wel mee zullen pikken. Is het makkelijk te vinden in Atlanta?

Eric
28-11-07, 23:14
Ja hoor, het Aquarium en het Coca Cola museum staan op hetzelfde terrein vlakbij het centrum.
In de drukke periodes kun je alleen kaartjes via het internet reserveren, wij hebben het vorig jaar via de hotelportier gedaan.
Er zijn diverse P-garages.
Een groot deel van de Coca Cola collectie komt uit het museum van Las Vegas, waar nu de bovenverdieping leeg en te huur staat.
Ik heb al via het internet gereserveerd voor 21 dec a.s.
Eric

calypso
29-11-07, 08:45
Zien er grappig uit die foto's! Denk dat we dat wel mee zullen pikken. Is het makkelijk te vinden in Atlanta?
Heel makkelijk te vinden is Downtown, het Aquarium, Coca-Cola en CNN liggen allemaal Rond het Millenium plein wat midden in het hart van Atlanta ligt, En er staan genoeg borden om die 3 te vinden.

BonBon
29-11-07, 18:23
Dat moet lukken dan :D

Weer een leuk stukje programma erbij.

BonBon
09-12-07, 11:38
Ik ben nu aan het puzzelen voor de Everglades.

Ik heb uiteindelijk 2 overnachtingen in Key Largo. Ik heb dus 1,5/2 dagen voor de everglades

Dag 1: Fort Myers - Key Largo

Dag 2: Everglades

Welke dingen zouden jullie op welke dag doen?

Wat is handig, wat kom ik tegen onderweg en wat kost het meeste tijd ?

Kortom wie helpt mij met tips over de invulling van die 2 dagen?

Alvast bedankt weer!

groeten Bonnie