PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Ilssse: Washington-Miami-Orlando



ilssse
17-08-07, 10:52
Hallo!!

Mijn vriend en ik willen volgende zomer naar Miami en Orlando.
Ons idee is om naar Miami te vliegen en daar 3 dagen te blijven en dan door te rijden met een huurauto naar de everglades en dan naar Orlando... Daar alle pretparken beleven (nouja alle... hihi) en dan na 2 weken weer terug naar Miami.. daar nog 3 dagen blijven en dan weer naar huis....

Wie kan hier commentaar op geven?? Wie durft?? :P

en maakt het uit qua prijs of je naar Miami of Orlando reist??
Wanneer kun je je ticket kopen?? hoelang van tevoren?? Of maakt dat weinig uit??

Alvast bedaaaaaankt!

calypso
17-08-07, 11:33
Hallo!!

Mijn vriend en ik willen volgende zomer naar Miami en Orlando.
Ons idee is om naar Miami te vliegen en daar 3 dagen te blijven en dan door te rijden met een huurauto naar de everglades en dan naar Orlando... Daar alle pretparken beleven (nouja alle... hihi) en dan na 2 weken weer terug naar Miami.. daar nog 3 dagen blijven en dan weer naar huis....

Wie kan hier commentaar op geven?? Wie durft?? :P
Ik durf wel hoor ;-)

en maakt het uit qua prijs of je naar Miami of Orlando reist??
Wanneer kun je je ticket kopen?? hoelang van tevoren?? Of maakt dat weinig uit??

Alvast bedaaaaaankt!
Op zich is het helemaal te doen wat je wilt, om van Miami naar Orlando te rijden is best leuk om te doen zeker als je de kust route neemt.
Met 2 weken in Orlando kun je heel wat parken doen hoor, is een mooie tijd om ze allemaal eens goed te bekijken.

Qua prijs zal Miami of Orlando niet echt veel uitmaken denk ik zelf zo.
Maar andere zullen daar misschien anders over denken.

Hoalng van te voren, wel soms heb je van die vroeboek acties wat je toch aardig wat geld kunnen sparen. dus ligt eraan. je kunt een ticket al een jaar van te voren zo boeken. dus daar zal het niet aan liggen.

Sucess ermee :-)

Njit
17-08-07, 12:03
Waarom niet gewoon naar Miami vliegen en vanaf Orlando terug?

ilssse
17-08-07, 13:54
ja ik kan ook inderdaad eerst naar Miami en dan vanaf Orlando weer terug vliegen maar zal dat niet duurder zijn???
en kan dat met een huurauto???

Ta2 Gerrit
17-08-07, 14:04
Voor de prijs hoef je dat niet te laten, en een huurauto kun je overal in Florida inleveren zonder extra kosten. Dus is het een goeie optie.

Njit
17-08-07, 14:10
Is ook veel relaxter. Dan kun je het stukje Miami tenminste afsluiten en je vol op Orlando storten. Anders lever je ook 1 dag in aan reistijd (halve dag van Miami --> Orlando en omgekeerd).

nahnah9
17-08-07, 14:10
Hebben wij ook gedaan. Opgehaald in Miami. Weggezet in Orlando.
Dat scheelt weer een stuk rijden. Er zijn geen drop-off kosten.

Gr,
Hans

ilssse
17-08-07, 14:22
Oke dat is helemaal super!!!
En welk autoverhuurbedrijf moet ik nemen??? iemand tips??

Ebelix
17-08-07, 14:49
Kijk eens bij www.hertz.nl/anwb (http://www.hertz.nl/anwb), www.holidaycars.nl of bij www.usareisen.de (http://www.usareisen.de). er zijn zoveel sites waar je kijken om een auto te huren. Denk er wel aan om de auto in Europa te huren en niet in Amerika. De prijzen op Amerikaanse websites zijn zijn zonder verzekerening, toeslagen, ed.

Veel succes

Njit
17-08-07, 14:50
Alle verhuurbedrijven zitten in Miami buiten het vliegveld. Dus dat maakt verder niet zoveel uit. Budget verhuur vind je bij Alamo/Dollar/National. Iets duurder zijn Avis en Hertz.

Veel mensen op het Forum boeken bij http://www.usareisen.de. Die hebben nu een vroegboek-actie maar daar heb je nog even niks aan (periode loopt tot maart). Je hebt daar ook nog wel even tijd mee om te boeken.

Wat betreft de auto: als je met je tweetjes bent kun je op zich voldoen met een Economy. Die hebben ze nooit staan dus krijg je automatisch een upgrade naar een Compact. De auto zelf is groot zat alleen de kofferruimte is beperkt. Maar dat zou je eventueel ook op de achterbank kunnen leggen.

Een andere veel geboekte klasse is de EQuinox. Deze hebben ze alleen bij USAReisen en alleen bij Alamo. Dit is een Midsize SUV die meestal wordt geupgrade naar een groter model.

Ta2 Gerrit
17-08-07, 15:42
Op dit moment loopt er wel een 5 % extra korting (boven de 3% online) voor autohuur van 15 dagen of langer bij usareisen.de

Oops !! Lees net dat ze volgend jaar gaan en niet volgende maand :oops:

Eric
17-08-07, 18:42
Een andere veel geboekte klasse is de EQuinox. Deze hebben ze alleen bij USAReisen en alleen bij Alamo. Dit is een Midsize SUV die meestal wordt geupgrade naar een groter model.

OK, ik zit momenteel in Florida, ook wij zijn aangevlogen op Miami en vliegen terug vanuit Orlando (met een gratis stopover in New York).
Auto gehuurd bij Alamo via usareisen.de.
Equinox besteld, we mochten zelf kiezen (en dat is nieuw voor Alamo in Miami) uit het rijtje mid-suv's, wat bestond uit:
een tiental Toyota Highlander, met en zonder 4 wheel drive,
één chevrolet trailblazer
één jeep (geen wrangler)
en nog een ik dacht Honda.
Wij hebben gekozen voor de Toyota omdat daar een afdekzeil voor de bagage in zat.
Eric

Njit
17-08-07, 18:45
En welke kleur heeft de auto? (bij ons stonden er veel witte auto's. Die nemen we dus echt nooit. Na 1x rijden zit hij al vol vliegjes)

nahnah9
17-08-07, 19:03
Hoi Njit,
Wij hadden een zwarte zuto en die zat ook vrij snel onder de vliegjes.....:smile::smile::smile:

Gr,
Hans

Njit
17-08-07, 19:35
Hoi Njit,
Wij hadden een zwarte zuto en die zat ook vrij snel onder de vliegjes.....:smile::smile::smile:

Die vliegjes hou je toch. Maar ik hoef ze niet steeds te zien :)

calypso
17-08-07, 19:55
Die vliegjes hou je toch. Maar ik hoef ze niet steeds te zien :)
Je bent toch niet de auto gaan wassen he ;-)

Njit
17-08-07, 22:16
Neuh.. we hadden een blauwe. Daar viel het iets minder op.

Zo was hij op dag 2:
http://xs318.xs.to/xs318/07335/Huurauto-schoon.jpg (http://xs.to)

En zo was hij na dag 5:
http://xs318.xs.to/xs318/07335/Huurauto-vies.JPG (http://xs.to)

Eric
17-08-07, 23:05
En toch heb ik voor een witte auto gekozen.
Ik vind de vliegjes nl veel minder belangrijg dan het feit dat een witte auto een stuk koeler is dan een gekleurde auto, laat staan een zwarte.
Wit reflecteert de zon, en dat scheelt bij wegrijden van de P-plaats flink.
En die vliegjes? Lekker laten zitten, of even door een wasserette rijden.
Eric

pascalbrouwers
18-08-07, 02:04
ok nou we toch en beetje of topic zin, vraag ik mij nog steeds af hoeveel mensen nou echt een Equinox hebben gekregen ( die geboekt hebben bij usareisen)

Martijn wellicht iets om een poll van te maken.......



Ook wij hebben goede ervaringen met usareisen.

Persoonlijk zou ik ook landen in Miami en terug via Orlando.
Zo kun je beter gebruik maken van je vakantie tijd, en hoef je gen dag te spenderen aan rijden.....\\:D/

calypso
18-08-07, 09:02
Misschien kunnen we dan ook een pool maken van het aantal vliegjes op je auto :-)

trouwens leuke auto Njit, leuk modelletje.

esther-disney
20-08-07, 13:09
wij doen dat ook ja, wij starten in miami en reizen dan naar orlando waar we weer het vliegtuig nemen.

veel plezxier met de voorbereidingen

Michael66
22-08-07, 19:26
De mogelijkheid om vanaf een ander vliegveld te vertrekken dan waar je aankomt vind je in bijna geen enkele reisgids, je moet er echt zelf naar vragen bij de reisorganisaties. Als je via internet wilt boeken (vliegwinkel, cheaptickets of zo) dan kun je dit wel al zelf aangeven.

Tickets kun je meestal 300 dagen van tevoren reserveren. Vroeg boeken kan voordelig zijn, maar het komt ook voor dat maatschappijen de laatste stoelen vol willen krijgen een aantal weken voor vrtrek. Zo heb ik voor dit jaar erg vroeg geboekt en zag ik tot mijn verdriet een maand voor vertrek een actie van United voorbijkomen: economy boeken en businessclass vliegen ..... en het was nog voor mijn vluchtdagen beschikbaar .... BALEN!!

Almereontour
22-08-07, 20:26
En toch heb ik voor een witte auto gekozen.
Ik vind de vliegjes nl veel minder belangrijg dan het feit dat een witte auto een stuk koeler is dan een gekleurde auto, laat staan een zwarte.
Wit reflecteert de zon, en dat scheelt bij wegrijden van de P-plaats flink.
En die vliegjes? Lekker laten zitten, of even door een wasserette rijden.
Eric
Wit reflecteer de zon en zwart absobeert.
Helaas wordt een witte auto net zo warm/heet als een zwarte alleen de opwarmtijd is korter.
Dus even snel een park bezoeken en dan vlug weg. Maakt dus niks uit wit of zwart.

Michael66
22-08-07, 20:53
Discussie over welke auto huren: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2499

Hier gaat het toch over vliegen naar Miami of Orlando, of heb ik even wat gemist?

Njit
22-08-07, 21:07
Discussie over welke auto huren: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=2499

Hier gaat het toch over vliegen naar Miami of Orlando, of heb ik even wat gemist?

Daar ging het ook over maar op een gegeven moment kwam er een vraag over huurauto's:


Oke dat is helemaal super!!!
En welk autoverhuurbedrijf moet ik nemen??? iemand tips??

Michael66
22-08-07, 21:11
Daar ging het ook over maar op een gegeven moment kwam er een vraag over huurauto's:
aha, vandaar dat het gaat over vliegjes, type en de kleur van de auto .... :D

Njit
22-08-07, 22:31
Vliegen, vliegjes -- wat is het verschil :)

ilssse
23-11-07, 21:35
Hayhay

Dit is ons reisschema voor komende zomer:

- vliegen: amsterdam - washington
- Washinton 5 dagen
- vliegen naar Miami
- Miami 2 dagen
- met de auto naar Orlando
- Orlando 12 dagen

iemand nog tips???

Eric
23-11-07, 23:43
Lijkt me een prima programma, die 5 dagen Washington lijken me een mooi tegenwicht aan de kleine 2 weken Orlando.
Voor wat meer tips moet je toch wat meer details geven, samenstelling van de groep, waar houden jullie van, villa of hotel...
Het meeste kom je eigenlijk te weten door de reisverslagen eens door te snuffelen. Voor het Washington deel kijk ook eens op het Alles Amerika forum. Vooral Petra E (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com/). kan je veel info over Washington geven.
Eric

ilssse
25-11-07, 13:29
Lijkt me een prima programma, die 5 dagen Washington lijken me een mooi tegenwicht aan de kleine 2 weken Orlando.
Voor wat meer tips moet je toch wat meer details geven, samenstelling van de groep, waar houden jullie van, villa of hotel...
Het meeste kom je eigenlijk te weten door de reisverslagen eens door te snuffelen. Voor het Washington deel kijk ook eens op het Alles Amerika forum. Vooral Petra E (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com/). kan je veel info over Washington geven.
Eric

helemaal top dank je wel!!!!

ilssse
13-01-08, 17:31
In de zomer reizen mijn vriend en ik 21 dagen door amerika:

1 juli - aankomst washington
2 juli - washington - shoppen!
3 juli - washington - witte huis + graf kennedy
4 juli washington - independence day
5 juli Washington - Miami
6 juli Miami - naar het strand
7 juli Miami - ???
8 juli - Everglades - boottocht - fort myer
9 juli - fort myer strand
10 juli - fort myer - Tampa shoppen
11 juli - Tampa - busch Garden
12 juli - Tampa - kennedy space center
13 juli Tampa- Orlando
14 juli - Orlando Sea World
15 Juli - Orlando Disney magic kingdom
16 juli - orlando disney epcot
17 juli orlando shoppen
18 juli orlando disney animal kingdom
19 juli orlando - universal studio's
20 juli orlando - universal island of adventure
21 juli naar huis!!

zoooo dat is een druk schema!

Eric
13-01-08, 18:32
Leuk schema, zou één ding veranderen als ik jullie was:
Shoppen in Washington is géén goed idee, dat kun je beter (en goedkoper) in Florida doen, maar een rondrit met de hop on- hop off trolley en een bezoek aan het Air & Space museum is een veel leukere invulling van de tweede dag.
Eric

Mickey99
13-01-08, 21:15
Leuk schema Ilse!

Je had trouwens in november al een globaal schema geplaatst en ik heb je schema die je vandaag geplaatst hebt daarin geplaatst en de berichtjen zijn nu dus samengevoegd.

Groetjes,
Sonja

Ebelix
14-01-08, 18:29
Het enige wat ik in de planning niet snap is Tampa naar Kennedy space center en weer terug terwijl je de volgende dag naar Orlando vertrekt. Kennedy space center is beter te bereiken vanuit Orlando als vanuit Tampa. Zijn erg veel kilometers extra en de tijd kan je beter anders indelen.

Veel plezier,

Eric

Petra/VS
15-01-08, 02:11
Hoi Ilse,

Ik ben het met Eric eens, dat het zonde is om jullie tijd te besteden aan shoppen in Washington. Er zijn in deze stad zoveel dingen te zien en doen! Een heel goede keus om hier 4 juli te zijn, het vuurwerk is prachtig. De beste plek om te gaan staan is bij het Washington Monument, dan zie je dat verlicht met de vuurpijlen.
Als je informatie nodig hebt, kun je mijn blog (http://nederlandseamerikaan.blogspot.com) erop na lezen. Als je op het Washington label klikt of zoekt op Washington staat er heel wat.

Yvet
15-01-08, 13:36
De beide shopmomenten in het schema, washington en Tampa lijken mij niet handig.
Shop in Orlando, daar heb je zeker wel een paar dagen nodig om goed te shoppen (Florida mall en verschillende outlet centers).

En wat betreft Kennedy Space Center, ook hier ben ik het met mijn voorgangers eens. Ik zou dus eerder naar orlando vertrekken en vanuit orlando de rit KSC maken.

ilssse
15-01-08, 19:20
Oke! Bedankt voor de tips!!
Ik dacht dat ik dan juist dichterbij Tampa zat haha
Is er ergens een kaart op internet ofzo waar je in een beeld kan zien wat waar ligt?
Zou wel handig zijn!
Die tips van Washington neem ik ook zeker van jullie mee!
Thanx!

Michael66
15-01-08, 19:36
Probeer Google Maps (http://maps.google.nl/maps?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4GGIH_nlNL208NL208&q=tampa&um=1&sa=N&tab=wl) eens ....

ilssse
16-01-08, 08:50
Ik gaf ook aan de laatste week in Orlando te verblijven...
Is het dan verstandig om in Nederland een hotel voor daar te boeken of maakt dat qua prijs niet zoveel uit?

Groeten ilse