PDA

Bekijk Volledige Versie : Mission: Space!



b.a
14-06-05, 20:10
Dodelijk ongeluk in Walt Disney.
http://www.local6.com/news/4605232/detail.html

Njit
14-06-05, 21:48
Het kindje voldeet aan de minimum lengte maar ik zou toch niet snel een kind van 4 in zo'n attractie laten.

Inge
14-06-05, 22:41
Begin mei zijn wij geweest maar IK ben er niet ingeweest. Man en kids wel. Nou ga ik in elke achtbaan, supergaaf, maar dit trek ik niet. Als er gewaarschuwd wordt voor "motion sickness".... heb nog even geïnformeerd hoezo dan en toen vertelden ze over het centrifugeren.... no way voor mij. Ben een keer van ronddraaien 2 dagen misselijk geweest... dan is je evenwichtsorgaan volledig van slag.
Gelukkig hadden man en kids (9 en 12) nergens last van maar ik wilde de rest van de dag niet verpesten.
Je kunt er wel leuke emails versturen met video! Was leuk voor de thuisblijvers.

Petra/VS
15-06-05, 03:46
Ik ben er een keer in geweest en ik kan heel wat hebben van ronddraaien en dergelijke, maar vooral in het begin had ik een panisch gevoel, ik kon me nergens op concentreren en voelde me misselijk worden. Gelukkig kwamen er toen planeten in zicht, waar ik me op kon richten. Maar eens, maar nooit weer!
Toen wij daar stonden was er een moeder met twee jochies, eentje niet ouder dan zes, en die kleine huilde en wilde niet. De moeder dwong hem toch met "don't be such a baby" (grrr!!) en aan het einde van het ritje zagen we Disney personeel over haar gebogen, ze was helemaal wit weggetrokken. Net goed vond ik dat toen!

mscarrot
16-06-05, 00:44
Ben er ook ingeweest en zowel ik als mijn man vonden het heerlijk, maar ik kan me goed voorstellen dat je er niet tegen kunt, en zelfs enorm ziek van kunt worden. Vandaar dat de "kotszakjes" al in de attractie aanwezig zijn, dat zou genoeg moeten zeggen dacht ik.......

Vind het uberhaupt stom dat ze kinderen in dit soort attracties toelaten, daar is het echt veel en veel te intensief voor, en dan te lezen in vorig berichtje om je kind te dwingen om hierin te gaan......ach laat ik daar maar niet op reageren, maar ik zou wel weten wat ik met zo'n moeder zou willen doen :!:

Kinderen, ik heb ze niet, maar als ik ze zou hebben zouden ze van mij echt niet in dit soort attracties mogen tot ze minimaal 12-14 zijn, snap ouders dan ook niet die dit wel toelaten, maar evengoed een triest verhaal, het zal je maar overkomen.

Michael66
16-06-05, 18:25
Ik ben er ook in geweest en had toen meteen een Teletubbie reactie: "nog een keer, nog een keer".

Ik ben dan ook een grote science fiction fan en erg geinteresseerd in ruimtereizen. De beelden van lege ruimte en zo komen voor mij niet onbekend over.

Uit het bericht over het overleden kind blijkt toch maar weer dat e.e.a. helemaal niet ongevaarlijk is. De ene persoon kan er gewoon beter tegen dan de ander, en sommigen kunnen er helemaal niet tegen. Helaas blijkt dat laatste messtal pas achteraf ....

PENPE
22-06-05, 00:14
Hallo allemaal ,

Ik sprak vorige week een dag na het ongeluk een medewerker van Disney in Orlando , en die beweerde dat het kindje hartproblemen had.
En bij de attractie wordt vlgs mij alleen gepraat over een minimum lengte....

Groetjes,
Pieter

Inge
22-06-05, 09:14
Nee hoor, bij de attractie wordt voor alles gewaarschuwd, zoals gebruikelijk in de parken met als extra: "May cause motion sickness"

marisca
19-01-06, 13:40
Ik ben er ook in geweest in 2004, maar voor mij eens maar nooit meer! Geen rollercoaster is mij te gek, maar hier werd ik heel misselijk van. Deze attraktie wou mijn zoon in van toen (5 jaar), maar dat heb ik tegen gehouden. Een man vertelde mij dat het wel meeviel met de motion sicknes, maar dan heeft hij daar zelf nooit mee te kampen gehad blijkbaar. :-&

Njit
19-01-06, 14:10
Ik ben er ook in geweest in 2004, maar voor mij eens maar nooit meer! Geen rollercoaster is mij te gek, maar hier werd ik heel misselijk van. Deze attraktie wou mijn zoon in van toen (5 jaar), maar dat heb ik tegen gehouden. Een man vertelde mij dat het wel meeviel met de motion sicknes, maar dan heeft hij daar zelf nooit mee te kampen gehad blijkbaar. :-&

Het heeft er vooral mee te maken of je met de opdrachten meedoet die je krijgt. Als je strak naar je scherm kijkt dan valt het allemaal wel mee. Als je rond gaan kijken dan krijg je het heel snel..

Stephanie
19-01-06, 17:44
vreemd, ik word normaal van het minste bootje op de zee, of van een theekopjesattractie ofzo al motionsick, maar de mission space vond ik gewoon supergaaf en heb ik totaal geen motionsickness in gehad!

Njit
13-04-06, 10:01
A 49-year-old woman from Germany died Wednesday after riding Walt Disney World's Mission:Space ride, the second death in less than a year associated with the signature thrill ride.

Verder lezen op The Orlando Sentinel (http://www.orlandosentinel.com/business/tourism/orl-bk-disneydeath041206,0,1480022.story?coll=orl-home-headlines)

Eric
13-04-06, 10:17
Heel erg voor die Duitse mevrouw, maar er staan heel veel waarschuwingen, dat als je een zwak hart of hoge bloeddruk hebt, je niet in de attractie moet gaan.
Maar ja, ik weet van mezelf, je doet het toch.
Laten we maar hopen dat Disney niet te veel narigheid hierdoor ondervind.
Eric

Njit
13-04-06, 10:26
Heel erg voor die Duitse mevrouw, maar er staan heel veel waarschuwingen, dat als je een zwak hart of hoge bloeddruk hebt, je niet in de attractie moet gaan.

http://img89.imageshack.us/img89/3329/229151962iq.jpg (http://imageshack.us)

Wicked Florida
13-04-06, 12:26
Heel erg voor die Duitse mevrouw, maar er staan heel veel waarschuwingen, dat als je een zwak hart of hoge bloeddruk hebt, je niet in de attractie moet gaan.
Maar ja, ik weet van mezelf, je doet het toch.
Eric

Ja inderdaad. Het grote probleem is dat je als bezoeker totaal geen idee hebt wat voor ride dit is. De waarschuwingen in geluid en beeld doen niets anders dan de spanning alleen nog maar opvoeren. Bij een grote coaster kan je aan de buitenzijde al inschatten of je dit gaat 'overleven'.

Het word jammer genoeg hoog tijd dat Mission Space de G krachten halveert, of misschien beter nog, de attractie met de grond gelijk maakt. :shock:

Njit
13-04-06, 12:52
Het word jammer genoeg hoog tijd dat Mission Space de G krachten halveert, of misschien beter nog, de attractie met de grond gelijk maakt. :shock:

Als je kijkt hoeveel mensen erin gezeten hebben en hoeveel eraan overleden zijn dan valt het allemaal wel mee (al is elke dode als gevolg van een attractie natuurlijk 1 teveel)


A review of ambulance records by the Orlando Sentinel showed medical attention was sought by only 143 of more than 8.6 million people who took the ride before Bamuwamye's death.

Dat is dus 0.002% die er dusdanig last van heeft gehad dat er de ambulance bij gehaald is..

Wicked Florida
13-04-06, 13:14
A review of ambulance records by the Orlando Sentinel showed medical attention was sought by only 143 of more than 8.6 million people who took the ride before Bamuwamye's death.

Dat is dus 0.002% die er dusdanig last van heeft gehad dat er de ambulance bij gehaald is..

0,002 lijkt erg weinig, maar is toch erg veel. Mission space is met 143 ambulance uitrukken in 5 jaar de gevaarlijkste goed gekeurde attractie op deze aarde (eigen conclusie). Vergeet ook niet de duizenden die gelukkig snel opknapten na een bezoek in de disney ziekenboeg, of die alleen maar het bij voorbaad uitgereikte kostszakje hebben vol gekotst.

Njit
13-04-06, 14:03
Het is gewoon heel simpel. Ben je niet in een goede fysieke gezondheid, ga dan niet in attracties die dit soort krachten op kunnen roepen.

En dat mensen ziek worden ligt een beetje aan de persoon zelf. Zolang je maar strak vooruit kijkt (naar je scherm waar de Missie zich afspeelt) wordt je niet echt misselijk. Als je rond gaat kijken of je ogen dicht doet dan is de kans een stuk groter dat je er misselijk van wordt.

Mensen moeten zelf ook hun verantwoordelijkheid nemen.

Njit
13-04-06, 14:11
Een overzicht van ongelukken: http://www.themeparkinsider.com/accidents/list.cfm

Mission: Space at Epcot

Daudi Bamuwamye, 4, of Sellersville, Pa., died at Celebration Hospital on Monday, June 13, 2005, after passing out while riding Mission: Space that afternoon. The boy did meet the 44-inch minimum height requirement for the ride. An autopsy was planned to determine the cause of death. According to the Associated Press, six people over age 55 were taken to hospitals for treatment of chest pain and nausea after riding Mission: Space during an eight-month period in 2003-04. None were found to have any serious problem. -- Reported on June 14, 2005 by Jason Herrera.

Follow-ups:
The child's death was finally determined to be caused by a pre-existing heart condition that the parents were not aware of.

** Waarom gaat iemand met een kind van 4 jaar oud in zo'n attractie?? **

Anthonie
13-04-06, 14:17
** Waarom gaat iemand met een kind van 4 jaar oud in zo'n attractie?? **

Waarom niet, de lengte bepalingen zijn er toch niet voor niets.Zal wel goed naar gekeken zijn.Als je lees dat de ouders niets van het hartprobleem afwisten, ja dan kun je er ook niks aan doen, maar als je dit wel weet neem je je kind natuurlijk niet mee.

Anthonie

Wicked Florida
13-04-06, 16:48
Naja, in ieder geval is de Mission Space zojuist na inspectie gewoon weer geopend.

Michael66
13-04-06, 19:39
Naja, in ieder geval is de Mission Space zojuist na inspectie gewoon weer geopend.

Gelukkig. Deze fantastische attractie wil ik niet missen. Maar mijn zoon - nu 6 jaar - wacht nog maar lekker een paar jaartjes. Ik vind hem er nog niet groot genoeg voor, ookal voldoet hij al lang aan de minimum-lengte-eis. Het heet niet voor niets een "minimum": je kunt je eigen eisen altijd hoger stellen.

christophe
13-04-06, 20:55
mijn vriendin heeft soms ook last van migraine, ik ga toch maar eerst zelf eens testen of ze het aankan of niet.

Njit
13-04-06, 21:05
mijn vriendin heeft soms ook last van migraine, ik ga toch maar eerst zelf eens testen of ze het aankan of niet.

Dat jij het aankan zegt niks over of iemand anders het ook aankan. Bij twijfel gewoon niet doen..

marisca
13-04-06, 22:52
1 keer ingeweest.
Maar wel de laatste keer, Mijn man gaat maar lekker zelf.
Ik vond hem te heftig voor mij zelf.
Achtbanen geen probleem en Tower of terror ook geen probleem, Maar Mission space is voor mij niet voor herhaling vatbaar en mijn zoon blijft ook lekker bij mij op papa wachten! :D

Petra/VS
13-04-06, 23:43
Wij zijn op het moment in Orlando en gaan morgen naar Epcot (voor de vierde keer deze week ;)). Ik heb Mission Space twee jaar geleden een keer gedaan, ik vond het geen prettige ervaring, dus nu hoef ik niet meer. Maar mijn man en zoon vinden het prachtig. Gelukkig zal het morgen dus weer open zijn, daar zullen ze blij om zijn.

YvesL
14-04-06, 16:29
Heeft er eigenlijk al ervaring met de attractie? Hoeveel G wordt er ontwikkeld? Als het meer is dan 5 dan is dit slecht voor de gezondheid, dus zal het wel niet worden goedgekeurd.

Je weet altijd dat je een attractie betreed op eigen risico en als je zelf geen verantwoordelijkheid kunt nemen, tja....

Eric
14-04-06, 18:43
Heeft er eigenlijk al ervaring met de attractie? Hoeveel G wordt er ontwikkeld? Als het meer is dan 5 dan is dit slecht voor de gezondheid, dus zal het wel niet worden goedgekeurd.

Je weet altijd dat je een attractie betreed op eigen risico en als je zelf geen verantwoordelijkheid kunt nemen, tja....
Mission Space is slechts 2, 3 G, dus daar ligt het echt niet aan.
Eric

marisca
14-04-06, 18:53
Heeft er eigenlijk al ervaring met de attractie? Hoeveel G wordt er ontwikkeld? Als het meer is dan 5 dan is dit slecht voor de gezondheid, dus zal het wel niet worden goedgekeurd.

Je weet altijd dat je een attractie betreed op eigen risico en als je zelf geen verantwoordelijkheid kunt nemen, tja....
Mission Space is slechts 2, 3 G, dus daar ligt het echt niet aan.
Eric

Volgens mij heeft Test track nog meer g-forces als MS. 8)

Barry1401
14-04-06, 19:25
Heeft er eigenlijk al ervaring met de attractie? Hoeveel G wordt er ontwikkeld? Als het meer is dan 5 dan is dit slecht voor de gezondheid, dus zal het wel niet worden goedgekeurd.

Je weet altijd dat je een attractie betreed op eigen risico en als je zelf geen verantwoordelijkheid kunt nemen, tja....
Mission Space is slechts 2, 3 G, dus daar ligt het echt niet aan.
Eric


Excuse me... Mission:SPACE is vanaf te tests... ingesteld op 1.5 G...

Bi 2 á 3 G word iedereen misselijk.. of verliest zijn bewustzijn...


.

Eric
14-04-06, 20:22
In de kranten artikelen spreekt men over 2 G voor Mission Space, en ik heb ergens (weet niet meer waar) gelezen dat het 2,3 (dus niet 2 a 3) G maximaal was, maar ik heb het nog nooit nagemeten.
Ik weet wel, dat ik er van de zomer gewoon in ga, ondanks mijn hoge bloeddruk. Ik ben eigenwijs, ja ik weet het.
Eric

Daan
16-04-06, 15:40
Even misschien een domme vraag, maar wat voor een soort attractie is mission: space?

Stephanie
16-04-06, 17:38
Mission Space is een simulatie van een ruimtevlucht.
Je zit in een soort ruimteschip met vier personen, en elk heeft een taak (commander/engineer/pilot/navigator)
Je start op kennedy space center en op het scherm voor je zie je de lanceringstorens.
Dan word je gelanceerd, en voel je ook heel hevige G krachten, heel realistisch gemaakt allemaal. Dan zie je Florida liggen vanuit de ruimte, en heb je het gevoel dat je gewichtloos bent. Dan maak je even een rondje rond de maan, om vervolgens vrij turbulent te landen op Mars.
Onderweg moet je ook zelf "meewerken" bvb. op een knopje drukken om raketten af te werpen enz.

Heel gave attractie eigenlijk, de beste waar ik ooit in ben geweest :oops:

Er liggen inderdaad zakjes in de attractie voor wie misselijk zou worden, maar ik moet zeggen, ondanks het feit dat ik héél snel wagenziek of zeeziek word, had ik in die attractie helemaal nergens last van.
Een gewone theekopjes attractie ofzo vind ik eigenlijk veel erger dan deze :wink:
Maar ik kan me wel voorstellen dat het niet gezond is voor kleine kinderen of mensen met hartproblemen.

Petra/VS
17-04-06, 04:58
Eric, ik zou echt uitkijken, ik ben geen watje, dat heb je in mijn verslag wel gelezen, maar van Mission Space voelde ik me niet lekker. Als je hoge bloeddruk hebt zou ik dat echt niet in de wind slaan.
De "thrill" ervan is die G-force krachten mee te maken, verder stelt het geheel weinig voor (net door een stel tieners bevestigd). Wees voorzichtig en dat is (ook gezien de twee doden, die de attractie wel heeft veroorzaakt) geen flauwe kul!
Al het andere is mentale angst en dat soort onzin, dit is lichamelijk en de waarschuwingen zijn zeer serieus. Ik zal ze persoonlijk nooit weer in de wind slaan!

FrankS
11-07-06, 13:08
Nóg een incident in Mission: Space, nu van gisteravond:


Woman falls, hits head after Mission: Space

Amy C. Rippel | Sentinel Staff Writer
Posted July 11, 2006

A 35-year-old woman fell and lost consciousness after getting off Mission: Space at Epcot on Monday night, authorities said.

The woman, who was described only as a "local," was taken to Orlando Regional Medical Center about 8:30 p.m. by the hospital's helicopter in "serious, improving condition" authorities said.

By 11:30 p.m., Disney World officials said the woman was being "treated and released."

The woman had been getting off Epcot's 3-year-old spaceflight-simulator ride and talking to bystanders when she "fell from a standing position," hit her head and was briefly unconscious, said Deputy Chief Bo Jones of the Reedy Creek Fire Department. It's unclear why she fell, Jones said.

When rescue crews arrived, she had regained consciousness but was not completely alert and had tingling in her arms and hands, Jones said.

An ORMC helicopter landed on a pad behind The Land Pavilion at Epcot. Jones said rescue workers reported that she was becoming more alert and regaining sensation in her arms and hands as she was being flown to the hospital.

In the past three years, two people died and 12 others were hospitalized after riding Mission: Space. In May, a tamer version of the ride was introduced. Authorities did not know which version the woman rode Monday.

The new version eliminates the centrifuge element of the attraction, lessening the G-forces on the body. But it still pitches riders forward and backward, shakes, and combines audio and video virtual-reality effects.

Disney spokeswoman Jacquee Polak said Mission: Space remained open because there was no indication it had malfunctioned or needed a closer review.

Hiltrud Blumel, a 49-year-old German woman, died of a stroke after riding Mission: Space on April 11.

Daudi Bamuwamye, 4, died after going on the ride June 13, 2005. An autopsy found he had a rare heart disease.

In the 12 months after Daudi died, paramedics were called to Mission: Space to treat 194 people, according to Reedy Creek Fire Department records. The most common complaints were dizziness, nausea and vomiting. Yet 25 people passed out, 26 suffered difficulty breathing, and 16 reported chest pains or irregular heartbeats.

In the past 18 months, seven people have died at Disney World attractions, mostly because of cardiovascular problems. The most recent was a 12-year-old Kentucky boy, Michael Russell, who died after riding the Rock 'n' Roller Coaster at Disney-MGM Studios. A preliminary autopsy showed he had heart defects, but the official cause of death has not been released.

Njit
11-07-06, 13:11
Duizelig bij het uitstappen en d'r hoofd gestoten...

Maria-Anna
14-07-06, 01:47
Op 4 juli j.l. zijn wij ook in Mission:space! geweest. We kozen bewust de "soft Version" en die was heel goed te doen. Nergens last van gehad, het was samen met test track en soarin' de beste attractie van Disney!
echt helemaal top!

Daan
14-07-06, 08:48
Ik begin nu ook te twijfelen welke versie ik het beste kan doen.
De laatste keer dat ik goed misselijk ben geworden is tijdens zo'n centrifuge ding op de kermis (op de megafestatie om precies te zijn). Sindsdien ga ik ook niet meer zo makkelijk in attracties die ronddraaien. Maar ja, ik ben wel weer zo eigenwijs om overal in te willen :?

marisca
14-07-06, 09:38
Ik begin nu ook te twijfelen welke versie ik het beste kan doen.
De laatste keer dat ik goed misselijk ben geworden is tijdens zo'n centrifuge ding op de kermis (op de megafestatie om precies te zijn). Sindsdien ga ik ook niet meer zo makkelijk in attracties die ronddraaien. Maar ja, ik ben wel weer zo eigenwijs om overal in te willen :?

Ik ben er vorig jaar ingeweest en ik kwam er echt wit uit!
Geen rollercoaster is mij te gek , maar hier werd ik behoorlijk misselijk van.
Ik ga dit jaar de softversie proberen maar die originele ga ik toch echt niet meer in! :lol:

Njit
14-07-06, 09:46
De laatste keer dat ik goed misselijk ben geworden is tijdens zo'n centrifuge ding op de kermis (op de megafestatie om precies te zijn).

Van dit soort dingen op de kermis wordt ik ook ziek:

http://img134.imageshack.us/img134/1808/0074gd.jpg (http://imageshack.us)

Mission:Space draait net zo hard maar je zit een stuk beter in je bakje. Ze geven je tijdens de rit ook iets te doen. Zolang je maar naar voren blijft kijken is het goed te doen.

marisca
14-07-06, 10:08
Ik keek naar voren maar het hielp bij mij niets hoor!
Ik was nogwel de captain maar was veel te druk met mij zelf tijdens de rit! :P
Dus ik bakte er niets van. hi hi

Chanty
15-07-06, 10:01
Nou Marisca, ik ben erg benieuwd hoe die soft-versie je dan bevalt straks... Dan wil ik er misschien nog over nadenken ;) Heb nu zoiets van laat maar...ben wel eens misselijk door een Disney park gelopen na een stomme zweefmolen en daar was ik echt niet blij mee :cry:

Is alles al ingepakt? Veel plezier straks in Orlando!!!

Groetjes, Chantal

Daan
17-07-06, 14:51
Mission:Space draait net zo hard maar je zit een stuk beter in je bakje. Ze geven je tijdens de rit ook iets te doen. Zolang je maar naar voren blijft kijken is het goed te doen.

Dan weet ik al zeker dat ik hier niet in ga :?
Voorkomen is beter dan genezen toch

FrankS
17-07-06, 17:39
Als je thuis blijft gebeurt er zeker niets. Tenzij er betonrot in je huis zit, dan stort het dak op je kop...

marisca
08-08-06, 18:31
Ik heb hem dit jaar over geslagen na mjn nare ervaring van vorig jaar.
Wij kregen zelfs 2 keer bij het trekken van een fast pas bij Test track een gratis surprice fastpass voor Mission space.
Vreemd :?:
Het zal wel een stukje rustiger zijn geworden na al die ongelukken.
Misschien wel een rede om het zo weer te promoten. :? :shock:

Michael66
10-08-06, 04:18
Ik heb hem dit jaar over geslagen na mjn nare ervaring van vorig jaar.
Watjes ...! :roll:

marisca
10-08-06, 11:27
Ik heb hem dit jaar over geslagen na mjn nare ervaring van vorig jaar.
Watjes ...! :roll:

Moet jij zeggen! :!: :!: :lol:

vandermeij
13-08-06, 12:56
Ik hoop dat ze het goed aangeven wanneer je de soft of de harde versie ingaat. Mission Space staat aan het begin (als je met de klok mee loopt) van het park en heb ook weinig zin om ziek of misselijk de rest van de dag door het park te lopen. Leuk, dat de volgende atractie Test Track is die erna komt. [-o<

paula
13-08-06, 13:08
wij hebben per ongeluk de (babyversie volgens onze zoon) soft versie gedaan en vonden die achteraf al heftig genoeg.Lisa is er misselijk van geworden

vandermeij
14-08-06, 14:03
Ik dacht dat Disney een kinder (familie) park was, en daar z'n attracties heeft op aangepast. Niet dus.

Njit
14-08-06, 15:33
Ik dacht dat Disney een kinder (familie) park was, en daar z'n attracties heeft op aangepast. Niet dus.

Disney heeft attracties voor alle leeftijden. Grotere kinderen willen ook wel eens een spannendere attractie als een draaimolen..

En als je kijkt hoeveel mensen er in die attracties gaan dan is het aantal ongelukken te verwaarlozen. Autorijden is gevaarlijker..

Michael66
14-08-06, 18:59
Ik dacht dat Disney een kinder (familie) park was, en daar z'n attracties heeft op aangepast. Niet dus.
Je hebt kinderen in alle leeftijden .... en ik ben een kind van achterin (ver achterin, verder gaat niet) de 30. En dit kind kan best wel tegen een stootje ... 8)

FrankS
16-08-06, 11:52
Ach, mijn vrouw is 4 maanden zwanger in Expedition Everest gegaan en onze dochter (4 weken geleden geboren) heeft er niets van geleden...

Dick
18-06-07, 17:56
Wij zijn er vorig jaar (2006) in geweest. Er is nu een heftige uitvoering ( exhilarating and intense training, orange team), dit is de oude versie denk ik, en een softe uitvoering (less intense, green team).
Deze laatste vonden wij allemaal leuk en prima te doen.
Echter de heftige uitvoering is echt heftig! je weet niet wat je overkomt, die kotszakjes hangen er dus niet voor niets.
Deze beveel ik ook niet aan voor de "zwakkere" onder ons.

Njit
18-06-07, 18:51
Wij zijn er in 2004 voor het eerst in geweest. Dit jaar dus weer. Zelf vond ik de Orange versie niet echt intens. Leek wel of hij wat afgezwakt was.
Nu zijn we in de loop der jaren ook wel steeds heftigere attracties gaan doen dus misschien is het ook een kwestie van gewenning..

Marjol
18-06-07, 19:30
Akelig berichtje.

Ik vond de attractie ook vrij intens, moest er echt even van bijkomen en zou er niet zo snel nog een keer ingaan. Ik snap ook niet zo goed waarom mensen een kind van 4 in zo'n attractie meenemen...

pascalbrouwers
18-06-07, 19:39
Akelig berichtje.
Ik snap ook niet zo goed waarom mensen een kind van 4 in zo'n attractie meenemen...

Ik snap niet goed dat disney dit nog toestaat.
Er is al zoveel mee gebeurd de afgelopen tijd.
Het is natuurlijk heel moeilijk om mensen te waarschuwen.
Lichamelijke conditie is natuurlijk niet te controleren ( ok is altijd te controleren maar het is geen ziekenhuis).

Wij zijn er ook in geweest, maar dan de softe versie.
Ja die is echt soft ( nog zelfs voor mij). Ik heb ook last van motion sickness, maar in de softe versie nergens last van gehad.
was mij toen echt aan het afvragen of de "normale versie echt wel zo intens moest zijn.
Wilde er zelfs al in gaan.

Als ik Disney was zou ik inderdaad kinderen onder een bepaalde leeftijd weigeren, ook al zouden ze de gevraagde lengte hebben.


Pascal

nahnah9
18-06-07, 20:47
Ik ga er niet in. NOOIT van mijn leven.
Rollercoasters vind ik super. Zodra het in de rondte gaat...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Deze kleur ongeveer.
Ben al een keer kotsmisselijk uit de kinderdraaimolen in de efteling gekomen.....

kol
19-06-07, 21:17
Nou, ons krijg je er ook niet in!! Ik ga echt geen vakantiedag riskeren voor een rondje MS.

corrus
20-06-07, 00:17
Wij zijn er in 2004 voor het eerst in geweest. Dit jaar dus weer. Zelf vond ik de Orange versie niet echt intens. Leek wel of hij wat afgezwakt was.
Nu zijn we in de loop der jaren ook wel steeds heftigere attracties gaan doen dus misschien is het ook een kwestie van gewenning..

Ik denk dat het 't laatste is,
want 't ride profile is sinds de opening niet meer veranderd... :mrgreen:

.

calypso
20-06-07, 07:55
Ik ga er niet in. NOOIT van mijn leven.
Rollercoasters vind ik super. Zodra het in de rondte gaat...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Deze kleur ongeveer.
Ben al een keer kotsmisselijk uit de kinderdraaimolen in de efteling gekomen.....

Kijk dat heb ik nou ook, Rollercoaster vind ik prachtig maar als het om dingen die hard ronddraaien en dan ook nog een in tegengestelde richting dan zie ik echt alle kleuren van de regenboog. Dus voor mij echt geen teacups en zo attracties.

Hannah
20-06-07, 09:30
Ik vind het ook niet verantwoord om je kind van 4 (!) in zo'n attractie te laten gaan!! En als echte achtbaanfreaks al zo praten over zo'n attractie, no way!! En luisteren naar de crew wil ook weleens helpen!!

Njit
20-06-07, 09:40
En als echte achtbaanfreaks al zo praten over zo'n attractie, no way!!

Achtbanen en centrifuges kun je niet met elkaar vergelijken. Deze leveren hele andere krachten op.

FrankS
20-06-07, 10:58
De waarschuwingen voor MS zijn schromelijk overdreven. Ze heftig is deze attractie ook niet. De media blazen de verhalen ook ontzettend op, zeker als er iemand overlijdt of onwel wordt. In alle gevallen tot nu toe is achteraf gebleken dat er sprake was van een (al dan niet voorheen bekende) ziekte van het slachtoffer. Maar die info komt vaken pas weken na het voorval en is niet meer interessant om te publiceren. Aldus ontstaat het beeld van een gevaarlijke attractie, volstrekt ten onrechte.

Toen mijn vrouw 15 weken zwanger was van onze dochter waren wij ook in DisneyWorld. Vooraf geïnformeerd wat de risico's in achtbanen e.d. waren, bij artsen en verloskundigen. Zonder uitzondering gaven deze aan dat dit ongevaarlijk was, mits er geen directe stomp in de buik gegeven werd. Met de huidige gordel-systemen in achtbanen is dat ook onmogelijk. Mijn vrouw is dus gewoon, zwanger en wel, in RnRC, MS, ToT en zelfs tijdens de sneak preview in Expedition Everest geweest.

Tinkerbell
20-06-07, 11:16
Ligt de verantwoording voor kinderen niet in de eerste plaats bij de ouders zelf?
Afgezien van de heftigheid van de attractie moet je als ouders toch gewoon nee zeggen als een kind van 4 jaar in zo`n attractie wil?

FrankS
20-06-07, 11:21
Waarom zou een kind van 4 per definitie niet in die attractie kunnen? Er zijn kinderen van 4 die daar de grootste lol in hebben. Er zijn er ook die er met 18 nog niet in durven. Een beetje verstandige ouder kan dat prima inschatten.

Overigens wel terecht dat er "height restrictions" zijn, want een te klein kind kan onvoldoende "vastgezet" worden. D&#225;t is een regel waar Disney NOOIT mee marchandeert.

Hannah
20-06-07, 11:53
Achtbanen en centrifuges kun je niet met elkaar vergelijken. Deze leveren hele andere krachten op

haha, moet je nagaan wat voor een no-no ik ben op dit gebied...ik houd er sowieso niet van....:-&

Ik vind het ook de verantwoordelijkheid van de ouders, absoluut. Wij hebben nog geen kinderen, maar ik denk dat ik het voor die vanmij nog wel iets te eng zou vinden als ze 4 zijn.....
maar goed, ieder z'n meug!

Tinkerbell
20-06-07, 12:03
Waarom zou een kind van 4 per definitie niet in die attractie kunnen? Er zijn kinderen van 4 die daar de grootste lol in hebben. Er zijn er ook die er met 18 nog niet in durven. Een beetje verstandige ouder kan dat prima inschatten.

Overigens wel terecht dat er "height restrictions" zijn, want een te klein kind kan onvoldoende "vastgezet" worden. Dát is een regel waar Disney NOOIT mee marchandeert.

Vandaar dus mijn stelling de verantwoording ligt in eerste instantie bij de ouders zelf.
Wil je in zo`n attractie? Oké maar aanvaard dan ook de risico`s en de konsekwenties ervan.

FrankS
20-06-07, 12:38
Er zijn geen risico's of consequenties, anders dan een huilend kind dat het niet leuk vindt. Of juist huilt omdat deze het ERG leuk vindt en nu huilt omdat het afgelopen is.

Tinkerbell
20-06-07, 12:50
Er zijn geen risico's of consequenties, anders dan een huilend kind dat het niet leuk vindt. Of juist huilt omdat deze het ERG leuk vindt en nu huilt omdat het afgelopen is.

Tja zo denken jij en ik er misschien over maar zodra er iets misgaat en ze ruiken geld komen er claims en is Disney de grote boebeer die aan alles schuld is.
We hebben overigens onze zoon nooit tegengehouden. Zodra hij de voorgeschreven leeftijd en lengte had mocht hij overal in waar hij zelf wilde en dat was alles.
We hebben wat keertjes in DLRP onder de diverse meetlatten gestaan met een teleurgesteld jochie:lol: :lol:

FrankS
20-06-07, 14:00
Onze dochter zat met 10 maanden in de Pirates of the Caribbean en The Haunted Mansion en vond het prachtig. Zal wel iets genetisch zijn... We kunnen ook niet wachten totdat ze groot genoeg is voor de grotere attracties.

calypso
20-06-07, 14:27
Achtbanen en centrifuges kun je niet met elkaar vergelijken. Deze leveren hele andere krachten op.

helemaal waar!!!

Dr. Phlox
20-11-07, 10:54
Wat is Mission Space nu precies voor een attractie??
Deze vraag houd me nu al een tijdje bezig. Ik lees regelmatig dat er verschillende ritten zijn en dat er vele behoorlijk ziek uit komen. Is MIssion Space nu een soort Rollercoaster die ook nog eens ronddraai, of is het heel iets anders.
grz
Dr. Phlox

Yvet
20-11-07, 11:11
Hoi,

Mss heb je hier wat aan:
http://www.allearsnet.com/tp/ep/e_ms.htm

Michael66
20-11-07, 11:21
Deze attractie heeft een eigen website: http://disney.go.com/vacations/missionspace/ms_mainflash.html

Daar staat een heleboel info op.

Njit
20-11-07, 12:44
En hier het technische verhaal: http://machinedesign.com/ContentItem/62643/Soyouwanttobeanastronaut.aspx

De stoeltjes:
http://machinedesign.com/Content/Site305/Articles/09_18_2003/astro4jpg_00000038025.jpg

Het is dus een centrifuge (een Multi Arm Centrifuge - Dit noemen ze dus een Big Mac) :
http://machinedesign.com/Content/Site305/Articles/09_18_2003/astro7jpg_00000038026.jpg

En hier een promo-filmpje van de bouwer (http://www.therideworks.com/casestudies/spacelaunch/) van de attractie: http://gotmedia-1.gothamweb.net/etcusa/entco/MAC_Trailer_HIGH.wmv

Dr. Phlox
20-11-07, 14:35
Bedankt allemaal. Het is me nu heel duidelijk geworden.
Niets voor mij :-&:-&:-&:-&
Maar wel voor de kids :D:D:D
Grz
Dr. Phlox

Njit
20-11-07, 14:40
Er is ook een non-spinning versie.. Dan zie je wel het filmpje maar je draait niet rond.

xl1067
20-11-07, 16:51
Er is ook een non-spinning versie.. Dan zie je wel het filmpje maar je draait niet rond.

Maar die is toch minder (lijkt mij) de attractie is natuurlijk ontworpen voor het "echte" gevoel. Ik heb hem in Juni gedaan met spinning (ik neem aan jij ook?) en vond het heftig maar zeker iets dat ik nog een keer zou willen doen.

Gewoon goed je spieren blijven aanspannen (zeker bij de strart) en het bloed blijft goed in je lichaam gecirculeerd. Dan zal je een stuk minder snel misselijk worden. Ik heb het voorgaande gedaan en heb geen moment misselijkheid of wat dan ook gehad en een echte daredevil ben ik wat dat betreft niet want de meeste achtbanen krijg je mij niet in :wink:.

Njit
20-11-07, 17:11
Maar die is toch minder (lijkt mij) de attractie is natuurlijk ontworpen voor het "echte" gevoel. Ik heb hem in Juni gedaan met spinning (ik neem aan jij ook?) en vond het heftig maar zeker iets dat ik nog een keer zou willen doen.

Heb alleen de spinning gedaan. Wordt er verder ook niet misselijk van.
Had zelf het gevoel dat ik hem in 2004 heftiger vond...

Yvet
20-11-07, 17:14
Hahahaha ik vrees dat ikzelf zelfs van de non-spinning version nog supermisselijk word.....

Njit
20-11-07, 17:19
Hahahaha ik vrees dat ikzelf zelfs van de non-spinning version nog supermisselijk word.....

Lijkt mij knap. Da's gewoon op een stoeltje naar een filmpje kijken en op knopjes drukken..

Yvet
20-11-07, 18:03
Lijkt mij knap. Da's gewoon op een stoeltje naar een filmpje kijken en op knopjes drukken..

Dan moet ik zelfs dat aankunnen, gaan we dus vlg jaar doen: mission space!!

Marjol
20-11-07, 20:29
Ik werd in ieder geval kotsmisselijk van de spinning versie. Ik weet eigenlijk wel dat ik niet tegen spinnende attracties kan, maar ik was toch eigenwijs... Ik moest echt bijkomen na die attractie! Ik was tijdens de rit ook zo "out", dat ik niet eens zelf op de knopjes heb gedrukt :D

Volgend jaar ga ik de groene versie wel een keer uitproberen.

Michael66
21-11-07, 06:37
Lijkt mij knap. Da's gewoon op een stoeltje naar een filmpje kijken en op knopjes drukken..Nee, het is iets meer. Wel het gehobbel en zo, maar geen G-krachten. Ik vond 'm zelf nog best wel leuk en ook goed te doen voor mijn zoon. Daana ben ik nog wel een keertje in de "echte" versie gegaan ....\\:D/\\:D/\\:D/

Mickey99
21-11-07, 08:56
Daana ben ik nog wel een keertje in de "echte" versie gegaan ....\\:D/\\:D/\\:D/


Eens maar nooit meer!! Als ik alleen de plaatjes al weer zie krijg ik het al weer benauwd, brr!

calypso
21-11-07, 10:29
Dit is de enigste attractie die ik heb overgslagen, durfde het echt niet aan.

jakned
22-12-07, 02:15
Het is een ervaring die je een keer moet delen. Het is een simulatie van een raketlancering. Best wel pittig, ik heb hem gedaan maar ik ga geen tweede keer.
Je zult het dus zelf moeten ervaren.

RdP
07-07-08, 20:06
Is de softe versie te vergelijken met Star Tours in Disneyland Parijs ??

Ik zal nooit in een rollercoaster gaan, maar die simulatoren vind ik schitterend. De spinning versie lijkt me ook te heftig.

Mission space wordt gesponsord door m'n werkgever (HP) en er is zelfs een VIP room waar je als werknemer naar binnen mag. Ik mag dit dus eigenlijk niet missen, maar ik heb geen zin om er ziek uit te komen...

Gr,

Rien

Michael66
07-07-08, 20:19
Yup, volgens mij wel te vergelijken met Star Tours. Alleen is de ruimte waar je in zit wat kleiner, voor sommigen misschien wat te klein (claustrofobisch?).
Het gaat in ieder geval om een ruimtereis die wat beweging kent en ook wat dingen die verkeerd gaan en dus wat "hobbels" opleveren.

De "harde" versie vond ik overigens fantastisch!! Volgende maand ga ik er weer in! Da's een zekerheid! Maar mijn eegaatje en zoon ... denk het niet. Ik geniet er niet minder van.

Tip: Bij twijfel doe je eerst de groene versie, en als je het leuk vindt en meer "thrill" aankunt doe je de rode versie.

RdP
07-07-08, 20:48
Goeie tip.... Ik neem eerst die groene een paar keer en dan zie ik wel of ik het aandurf. Het verschil is zo te lezen wel erg groot.....

/Rien

Njit
08-07-08, 09:05
De groene heeft geen G-krachten.. En die maken de attractie juist intens.

Michael66
08-07-08, 14:37
Filmje op Youtube van de ride:

BQcdE_x2eb0

En eentje met ook de entree en de briefing erbij (wel wat slechtere kwaliteit):

sLARNdUA1kA

Sabine_1979
08-07-08, 20:59
Ik ben nog niet overtuigd. Denk eerlijk gezegd dat ik het best zou overleven maar de 'angst' om er ziek uit te komen en dat mijn hele dag te laten verpesten, zorgt dat ik het toch niet aandurf eigenlijk... Hmmm

Bedankt voor de links en filmpjes.

groetjes
sabine

Mickey99
08-07-08, 21:09
Als je het dan toch wilt proberen moet je het zo laat mogelijk proberen dan verknal je in ieder geval niet je hele dag ;)

Michael66
08-07-08, 23:13
Of denk gewoon aan &#233;&#233;n woord, dat woord dat begint met een W en eindigt op "atje".... :roll:

Sabine_1979
08-07-08, 23:34
*grinnikt* En bedankt Michael ;-) Over het algemeen ben ik (en zijn mijn maag en darmpjes) heel goed bestand tegen achtbanen en simulatoren. Maar je had me moeten zien toen Indiana Jones nog backwards ging in dlp. Ik werd bij elk heuveltje witter en witter en toen we uitstapten gaf ik zo ongeveer licht. Heb ik dus inderdaad de rest van de dag last van gehad. Nu weet ik wel dat dit natuurlijk absoluut niet met elkaar te vergelijken is maar toch...

De tip van Mickey om het op het einde van de dag te doen, neem ik dus zeker van harte. Of ik zeg gewoon stiekem tegen mijn vriendinnetje dat we de groene versie moeten doen en leg niet uit hoe/wat ;-) Zal ze daarin trappen denken jullie? Neeeeh... daar was ik al bang voor :P

Even serieus: is het een beetje zoals Spiderman in Universal maar dan vanuit 1 positie?

En is het nou zo dat je door middel van het indrukken van die knopjes zelf bepaalt hoe/wat of is dat alleen maar illusie? Las wel dat wanneer je niet drukt de computer het overneemt dus houdt dat in dat elke rit hetzelfde is ongeacht of je wel of niet drukt?

groetjes

Njit
09-07-08, 00:11
Spiderman trekt geen G-krachten. Dat kun je dus totaal niet vergelijken. Het is een simulator gemonteerd op een karretje gecombineerd met 3D effecten.

Mission Space is een meerpersoons centrifuge. Zie hieronder het ontwerp:

http://machinedesign.com/Content/Site305/Articles/09_18_2003/astro7jpg_00000038026.jpg

En die knopjes hebben verder geen enkel nut :)

vanderlinden48
09-07-08, 11:04
hoi sabine,
Ik wordt zelf ook groen in achtbanen die achteruitgaan en durfde mission space ook niet aan. Ben op aandringen van mijn kids toch mee gegaan in de groene versie en dacht toen ik eruitkwam " is dit alles".
Ik heb me nu voorgenomen om volgend jaar de oranje versie te gaan doen.
Je kunt natuurlijk ook een primatourtje nemen van te voren! Helpt bij mij goed om de misselijkheid te voorkomen.
Veel plezier en succes,

groeten wendy

Njit
09-07-08, 11:08
Groen trekt ook geen G-krachten (2.4G bij Oranje). De centrifuge draait niet.
Ga er dus niet klakkeloos van uit dat je de Oranje versie aankunt als je de Groene een eitje vond - het is een compleet andere ervaring.

Mickey99
09-07-08, 19:57
Ik ben dus in de oranje versie geweest (toen was er nog geen groene versie omdat hij toen net open was) en ik ga zelfs de groene niet proberen.

Als ik alleen al weer terug denk aan die ervaring toen we er in zaten... Echt nooit meer, ik ben voorgoed "genezen".

Indiana Jones backwards in DLP was in verhouding echt een "appeltje-eitje" vond ik :mrgreen:

LSL
09-07-08, 22:16
Ben zelf op 2 dagen tijd 3 x in de groene versie geweest, het schudt wel wat maar je wordt er toch niet makkelijk ziek in geloof ik. Zelfs voor mijn kinderen was het zalig, op de knopjes drukken en de indruk hebben dat je het spul zelf bestuurt.
Omdat iedereen (hier dus) mij vooraf schrik had aangejaagd ben ik zelf niet in de oranje versie geweest maar mijn vrouw, die dit niet had gelezen :-) wel, de 4e x.
Volgens haar ging het allemaal net iets sneller en ruwer maar van 3G krachten ... niets gevoeld, het spul draait volgens haar helemaal niet rond, het is net hetzelfde als de groene versie maar met wat meer beweging.

Lady-M
10-07-08, 04:43
Ik ben er vandaag ingeweest en toen ik me met mijn zoons meldde bij de fastpass ingang, vroeg de medewerkster 'intense or less intense?' Ik had even geen idee wat ze bedoelde en vroeg waar ze het over had. Ik kreeg vier groene kaarten in mijn handen gedrukt en ben wel heel blij dat ik dat heb gedaan nu ik dit topic lees :shock: Ik vond de less intense versie intense genoeg. Misselijk word je er niet in hoor en ik word heel snel misselijk, dus ik ben wel een goede graadmeter. Ik word snel duizelig in dingen die draaien of achteruit gaan. Als mijn ogen het niet meer kunnen volgen, raken mijn hersenen in verwarring en dan ontstaat duizeligheid en misselijkheid. Test track, ook op Epcot is ook goed te doen. Het is best heftig, maar je wordt niet misselijk. Je gaat alleen loei- en loeihard.
Het zijn de echte rollercoasters, zoals de Sheikra, de Gwazi, de Kraken en meer van dat soort, die ik absoluut nooit zal doen. Dat is een garantie voor de rest van de dag misselijkheid.

aeroxerel
10-07-08, 16:09
Ik word altijd misselijk in simulators, rollercoaster niet echt een probleem (behalve dan hoofdpijn in houten versies), zeker Sheikra is een aanrader! heel soepel, alleen de eerste keer wel even slikken als je op het hoogste punt bent :-)