PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Jenkie



Jenkie
21-02-05, 17:25
Hallo

Ondanks een 'armzalig' leven als student ben ik al vele malen in Florida geweest. Eigenlijk alleen maar in Miami... Dit door mijn vakantie/weekend-baan als groom van oa Martinair.

De USA is voor mij 'The place to be'. Ben er gek op! Heb dan ook het geluk dat ik steeds terugkeer naar Miami. Mijn verblijf is dan wel (meestal) niet langer dan twee dagen, maar het is puur genieten.
Vaak bezoek ik wedstrijden van de NFL, NBA, MLB, maar zijn die er niet dan zit ik in een bar aan oceans drive of bayside (het welbekende Hooters :wink: )

Na mijn studie ben ik er van plan om er een poos te gaan werken. Mensen die daar nog tips over hebben (of connecties :) ) zou ik graag willen spreken. Andere mensen trouwens ook hoor :wink:

Gegroet

Daniel
22-02-05, 22:49
Hoi Jenkie,

Welkom op het Florida Forum!

Hooters aan Bayside ben ik ook een paar keer geweest... Heerlijke wings en koud bier! En ook ik vind NBA wedstrijden (maar ook andere wedstrijden) geweldig!

Ik vroeg me wel af wat een groom van martinair nu precies is?

Groeten,

Daniel

Jenkie
23-02-05, 00:29
Daniel,

Allereerst mijn complimenten en petje af voor deze site! Je zal er ontzettend druk mee zijn geweest, en nog steeds..

Wat ik het mooiste aan Hooters vind, zijn niet de vrouwen (de meeste vallen nog tegen ook :) ), maar om met zo'n koud biertje op het 'balkon' te zitten! Uitzicht op bayside... het haventje, de standjes... bijna onwerkelijk. Puur genieten...

Maar het groom. Mijn functie is dan het begeleiden en verzorgen van paarden voor, en tijdens de vlucht naar bv Miami. Dat doe ik al 4 jaar.. Na één of twee dagen vlieg ik weer terug..

Ik heb ook nog een vraag voor jou. Wat hebben je ouders doen besluiten om te verhuizen naar Florida? Vind ik wel interessant.

Groeten

Daniel
26-02-05, 05:02
Nou het antwoord is eigenlijk heel simpel. Na er jarenlang op vakantie te zijn geweest dachten ze dat het misschien wel leuk was om er te gaan wonen. Veel mensen gaan na hun pensioen naar Spanje oid, mijn ouders hadden en hebben meer met Florida. Dus vandaar!

Hoeveel vluchten met paarden gaan er eigenlijk naar Florida? Je zou zeggen niet zo heel veel maar dat zal wel niet...

Daniel

Jenkie
27-02-05, 16:35
In de afgelopen periode oktober-februari waren er vaak twee vluchten in de week met paarden naar Florida (Miami). Het aantal paarden verschilt dan van 3 tot 12. Hier zitten wedstrijdpaarden (spring - dressuur - sprint), fokpaarden en verkochte paarden tussen. De wedstrijd en fokpaarden vliegen na een aantal maand weer terug.
In de zomermaanden zijn er aanzienlijk minder vluchten maar het verschilt ook per jaar.. En dit is alleen nog maar Martinair, met vluchten naar Florida. Er vliegen dagelijks vanaf schiphol met allerlei maatschappijen paarden naar alle delen van de wereld.

Zo kom je nog eens ergens :)

miekie123
23-11-08, 13:13
Hoi

Lijkt me leuk werk, groom zijn. Hoe kom je daar terecht, kun je daar meer info over geven? Ik ben zo ook al vaker meegegaan met KLM.