PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisorganisatie: WRC Reizen



Suzie
15-11-07, 13:45
Via de zoekfunctie kom ik dit reisbureau uit Haarlem niet tegen.......heeft iemand hier ervaring met WRC?

Karin17
15-11-07, 14:29
Suzie,
vrienden van ons boeken al jaren via WRC en hebben nog nooit problemen gehad.
succes!
groetjes,
Karin

Harold
15-11-07, 15:39
ook wij hebben sinds 2002 verschillende malen onze reis bij WRC geboekt.

Tot nu toe alleen maar positief!
Dit jaar hebben we alleen onze tickets daar geboekt, omdat we de rest (accomodatie, auto's) elders goedkoper konden krijgen.

groet Harold

mafo
15-11-07, 20:38
Heb ook verschillende keren bij WRC geboekt, voornamelijk via de hilversumse vestiging. Prima geregeld, niet altijd de voordeligste.

pverspeek
07-12-07, 00:38
Vorig jaar onze vlucht naar Australië geboekt via WRC. Perfect geregeld, geen klachten van.

MarcelR
12-01-08, 13:01
Een stuk of 7 keer altijd met WRC naar Amerika geweest.

NOOOOIT problemen met ze gehad.

patspoel
15-01-08, 15:49
Ik heb ook een keer met WRC een reis gemaakt....
Een en al drama.

Op schiphol moesten er nog ff 2 tickets betaald worden.
Op de luchthaven in Los Angeles moesten we zelf even de auto regelen.
In Las Vegas ff het hotel regelen (een ander omdat die via WRC vol was, en wij niet bekend, en wij kwamen daar achter doordat de helikoptermaatschappij ons niet bij het hotel ingeschreven zag staan.)
En als laatste moesten we in San Fransisco ook ff het hotel zelf regelen.

Al met al een vrij regelende vakantie gehad.

Nu zullen dit mischien incidenten zijn, maar toch wel een hoop in 1 vakantie....

Yvet
15-01-08, 16:56
Ik heb er nooit geboekt, eenvoudigweg omdat het mijn inziens veels te duur is.
Voor wat ik zocht en voor de periode dat ik zocht heb ik nooit een goede aanbieding kunnen vinden bij hun.
Altijd via anderen een betere prijs kunnen regelen.

sccambuur
28-01-10, 18:44
Vorige week hebben wij (ik en vriendin) onze definitieve boeking en factuur ontvangen van WRC Reizen voor onze 1e reis naar de V.S (Florida).
Nu ga ik er vanuit dat dit gewoon goed geregeld word, echter hebben we nu een paar problemen, en zou graag jullie meningen willen.

Op 17 mei 2010 vliegen wij met Martinair naar Orlando, en op 03 Juni 2010 vliegen wij vanuit Orlando weer terug met Martinair.
Nu is dit ons schema:
17/05-22/05/10 5 nachten Quality Inn International in Orlando/Kissimmee
22/05-24/05/10 2 nachten The Helmsley Sandcastle
24/05-26/05/10 2 nachten Days Inn Key West in Key West
26/05-30/05/10 4 nachten Days Inn Oceanside in Miami
30/05-31/05/10 1 nacht Historic Days Inn in St. Augustine
31/05-01/06/10 1 nacht Quality Inn International in Orlando/Kissimmee

Dit zijn echter maar 15 nachten!?!? En hebben er toch echt 17 nachten nodig, en in de offerte waren 16 nachten opgenomen, en 16 dagen autohuur.
Aangezien er geen vlucht eerder gaat, lijkt mij dat het hun fout is..?
Ik heb hun hierover gemaild, en ze bedankten mij voor mijn attente oplettendheid, en gingen meteen mee bezig om het in orde te maken!

Nou hoop ik maar dat dit goed gaat komen natuurlijk! Want normaal boek ik mijn reizen via Arke en Sunweb (Europa/Egypte) dit is de 1e keer Amerika, en gaat het niet echt soepel, waardoor wij wat in (lichte) onzekerheid zitten. Nu zal de factuur ook wel een stuk hoger uitvallen, aangezien er opeens 2 nachten, en 1 dag autohuur bijkomen, is dit rechtvaardig of niet?Hebben meer mensen hier ervaringen mee?
En sorry dat ik een nieuw topic heb geopend, maar wist zo ook niet waar ik dit kwijt moest..

corrus
28-01-10, 18:55
Ik snap het hele verhaal niet...

Ze hebben gezegd dat het in orde komt... ](*,)

Dus niet zo aardig dat je meteen gaan klagen op een forum... Ze hebben nog niet eens de kans gekregen om iets te doen... :x

Teleton
28-01-10, 18:56
Nou hoop ik maar dat dit goed gaat komen natuurlijk! ..

Als ik je goed begrijp zit er een verschil tussen de offerte en de reis. Je hebt de reisorganisatie hier op aangesproken en ze gaan er mee aan het werk. Voorlopig is dan toch het probleem opgelost? Rustig afwachten tot je antwoord krijgt, zou ik zeggen. En bevalt het antwoord niet, kan je altijd weer verdere stappen ondernemen. Geen paniek, paniek is erger dan brand..:wink:

Overigens is het vrij lastig om op dit soort geschillen in te gaan. Forumleden weten immers niet precies hoe de overeenkomst waarje accoord mee bent gegaan er uit ziet.

sccambuur
28-01-10, 19:03
Ik snap het hele verhaal niet... Ze hebben gezegd dat het in orde komt... ](*,) Dus niet zo aardig dat je meteen gaan klagen op een forum... Ze hebben nog niet eens de kans gekregen om iets te doen... :xIk mag hier dan nieuw zijn. Maar vraag gewoon iets, daarnaast staat er dat ze er mee bezig gaan, om het te proberen in orde te maken! Tuurlijk geef ik hun een kans, en ik brand ze ook niet af ofzo, vraag alleen of dit vaker voorkomt, aangezien dit de 1e keer is dat ik via hun een reis boek. Rustig maar hoor, bedoel het totaal niet verkeerd.
Overigens is het vrij lastig om op dit soort geschillen in te gaan. Forumleden weten immers niet precies hoe de overeenkomst waarje accoord mee bent gegaan er uit ziet.Ja je hebt gelijk, wacht het ook rustig af. Zou maandag weer antwoord krijgen of ze het kunnen hebben omzetten met hun agent, en zoals ik hierboven aangaf, vraag ik alleen of dit een bekend probleem is. Aangezien ik totaal niet vertrouwd ben met WRC Reizen.

Nou waar ik mee accoord ben gegaan is 16 nachten, 16 dagen autohuur. Echter moet het 17 nachten en 17 dagen autohuur zijn. Dus dat maakt verder niet uit, hoe langer in Florida, hoe beter :-P. Alleen het hele schema komt nu wat op z'n kop te liggen, dus ik hoop gewoon dat ze alles om kunnen zetten. Maar moet vast goed komen

Michael66
28-01-10, 19:20
Zoiets kan altijd gebeuren, zeker bij reizen die a-la-carte worden opgebouwd. Al zou het uiteraard niet moeten gebeurn, het is immers hun vak om dit te boeken.

Een paar algemene tips:

Een 17-daagse reis naar de VS is "eigenlijk" een 16-daagse reis: je vertrekt uit de VS op dag 16 en komt (meestal) 's ochtends vroeg in NL/BE/DE aan op dag 17. De terugreis is "door de nacht". Voor een 17-daagse reis dus 15 overnachtingen.
Maak voor jezelf een overzicht met een regel voor elke dag, met datum en dagnummer. Daar achter schrijf je per dag in ieder geval het hotel waar je verblijft en je basis-activiteiten (vlucht, auto ophalen, overnachting, verplaatsing, auto inleveren). Vanuit dat overzicht kun je precies tellen hoeveel nachten je in je hotels zit, hoeveel dagen je autohuur hebt (tijd van ophalen + 24u = 1 dag).
In dit geval had WRC misschien beter zo;n overzicht kunnen maken .... :-$

Teleton
28-01-10, 19:57
Tuurlijk geef ik hun een kans, en ik brand ze ook niet af ofzo, vraag alleen of dit vaker voorkomt, aangezien dit de 1e keer is dat ik via hun een reis boek.



Want normaal boek ik mijn reizen via Arke en Sunweb (Europa/Egypte) dit is de 1e keer Amerika, en gaat het niet echt soepel, waardoor wij wat in (lichte) onzekerheid zitten.


Je oogst wat je zelf plant, want de toonzetting van je eerste bericht is nu niet direct gunstig voor WRC. Het gaat er immers niet om hoe je het bedoelt, maar hoe het er uiteindelijk staat...... Je had bijvoorbeeld ook kunnen vragen naar de ervaringen met WRC, zonder de hele zaak bekend te maken. Of noem het topic WRC in plaats van WRC problemen.....

Nog steeds is mij niet duidelijk waar de fout zit. Zoals Michael ook al aangeeft, bij a la carte boekingen kan er wel eens een misverstand ontstaan. Het is voor mij maar de vraag wie daar voor verantwoordelijk is. De reisorganisatie doet immers als het goed is precies wat jij vraagt. En als ik je goed begrijp is dat je 16 nachten hebt geboekt en 15 nachten krijgt. Je schrijft het niet zo duidelijk, maar als ik het goed begrijp heeft dit verband met het vluchtschema van Martinair, die vliegen namelijk niet op dinsdag 1 juni maar wel op donderdag 3 juni.

Logisch dat de reis dan of korter wordt, of langer duurt. Zolang je geen offerte laat zien waaruit duidelijk blijkt dat WRC je een vlucht voor die data heeft geoffreerd, denk ik dat je jezelf veel zorgen had kunnen besparen door eerst zelf goed te kijken. Wie eist bewijst en vertrouwen is goed, controle is beter.

sccambuur
28-01-10, 21:38
Jah klopt, ik had de titel even wat anders moeten noemen. Klinkt misschien wat te negatief, terwijl ze verder prima hun best doen. Vind het alleen apart dat hun daarin een rekenfout maken. Want als ik er zelf niet achter was gekomen, en erop had vertrouwd dat hun het goed hadden geregeld, dan hadden we straks in Orlando op 1 juni zonder slaapplek gezeten 2 nachten haha.

Bij WRC hebben ze gewoon een klein foutje gemaakt met de indeling van de nachten, en aangezien het onze 1e x is, via dit reisbureau en naar Amerika, waren we gewoon wat bezorgd. Maar dit zal ongetwijfeld wel goed worden opgelost, hoor volgende week of het gelukt is of niet. Nou zal wel goed komen.
Verder heb ik geen moment lopen klagen, nogmaals alleen gevraagd of dit vaker voorkomt! Sorry voor de onduidelijkheid dan!

robisjo
30-01-10, 12:16
Laat ons weten hoe het afloopt. Wij gaan ervan uit dat het naar tevredenheid wordt opgelost.

Groet,

Sjon, Bianca en Romy

Teleton
30-01-10, 12:25
Jah klopt, ik had de titel even wat anders moeten noemen. Klinkt misschien wat te negatief, terwijl ze verder prima hun best doen.

Volgens mij kan je de titel dan gewoon zelf even aanpassen. Klik op Bewerken en kind kan de was doen. Dan is dat vast uit de wereld. Toch?

sccambuur
30-01-10, 13:55
Volgens mij kan je de titel dan gewoon zelf even aanpassen. Klik op Bewerken en kind kan de was doen. Dan is dat vast uit de wereld. Toch?

Klaar!

Het vage is dat ik zojuist post heb gekregen met een nieuwe factuur, en het nieuwe reisschema, en dat is identiek aan het 'foute' reisschema! Dus sorry, maar echt slim zijn ze daar niet bezig blijkbaar. Dus heb ze maar weer gemaild wat hiervan nu de bedoeling is. Want nu kom ik nog steeds 2 nachten tekort. Zal wel worden opgelost allemaal, maar 'zucht' kan er zelf steeds achteraan

corrus
30-01-10, 14:23
Ik zou nu inderdaad maar eens een serieus gesprek met ze gaan voeren...

sccambuur
04-02-10, 23:31
Na een hoop gemail en gebel is het eindelijk gelukt om alles nu goed op papier te hebben! Dit keer komt het goed uit met de nachten, en is alles nu precies op elkaar afgestemd, is wel wat duurder geworden, maar ja dat maakt verder niet uit meer.

Gelukkig is het schema nu definitief vastgelegd, en is alles dus toch nog goed gekomen! Maar ben blij dat ik zelf scherp was, anders was het wel een probleem geworden vrees ik!

remon004
07-03-10, 17:40
Beste forum leden,

Dit jaar zullen wij voor het eerst naar florida gaan voor een welverdiende vakantie.

Heeft iemand ervaring met het reizen met WRC Reizen (http://www.wrc.nl/Verenigde_Staten.asp)? Wij willen hier de Rum & Coca Cola (http://www.wrc.nl/Rum-Coca-Cola.asp)boeken. Dit is een combi reis van Florida en Jamaica.

De reis in Florida zal is dag 1 & 2 Miami (Ocean FiCountry Inn & Suites Sanibel ve Miami Beach), Dag 3 Key West, Dag 4 Fort Myers (Country Inn & Suites Sanibel), Dag 5 & 6 Orlando/Kissimmee (Continental Plaza Hotel), Dag 7 Deerfield Beach (Holiday Park Hotel & Suites Deerfield Beach) Dag 8 Miami (Red Roof Inn Miami Airport) Aanluistend vertrekken wij naar Jamaica voor een all in van 9 dagen !

Heeft iemand wel eens deze reis gedaan of nog tips. Deze reis lijk me erg leuk en is incl. ticket, auto huur en hotels zn 1500 PP

Alvast bedankt,

Remon

<<Mod Michael66: vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp + links toegevoegd.>>

Teleton
07-03-10, 18:20
De reis in Florida zal is dag 1 & 2 Miami (Ocean FiCountry Inn & Suites Sanibel ve Miami Beach), Dag 3 Key West, Dag 4 Fort Myers (Country Inn & Suites Sanibel), Dag 5 & 6 Orlando/Kissimmee (Continental Plaza Hotel), Dag 7 Deerfield Beach (Holiday Park Hotel & Suites Deerfield Beach) Dag 8 Miami (Red Roof Inn Miami Airport)

Ik las in het reisprogramma van WRC het volgende:
Vergist u zich niet in de afstanden, want Florida is drie maal zo groot als Nederland. Tijdens deze autoreis maakt u kennis met veel genoemde aspecten.

Klopt dus als een bus; vooral tijdens de autoreis wordt wel erg letterlijk genomen want de Rum & Coca Cola reis jaagt je in een paar dagen door Florida heen. Als je van veel asfalt houdt, is 't geen enkel probleem. Maar als je werkelijk kennis wilt maken met deze staat, zou ik er echt wat meer tijd voor nemen. Lees eens wat reisverslagen, sommige mensen trekken drie weken uit voor deze route. Om met de Andrew Sisters te spreken: It's a fact man, it's a fact......:-\"