PDA

Bekijk Volledige Versie : Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR)



Fan
21-02-05, 14:38
Hoi allemaal,
Ik heb dus een vraag over de SGR. Waar heeft die SGR nou precies betrekking op. Ik lees dat de SGR niet geldt voor lijndiensten (vliegtuig), niet voor autohuur en niet voor cruises. Dan zou dat betekenen dat ik gewoon een reis kan boeken bij een bureau wat niet SGR aangesloten is. Maar waar slaat het dan wel op? Nou ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en het antwoord weten. Bedankt weer alvast.
Groetjes Fan

Bullyleo
23-02-05, 22:27
Toevallig heeft de reisagent het mij nog even uitgelegd. Het garantiefonds is ook van toepassing op lijndiensten, mits je er een combinatie met bijv. autohuur of logies bij geboekt hebt (al is het maar voor een dag). Losse lijndiensttickets zijn inderdaad niet verzekerd via SGR. :lol:

rvd4always
26-02-05, 12:55
Over Stichting Garantiefonds Reisgelden

Vakantie?

Boek nooit zonder SGR-garantie

Rustig op reis met SGR
Een prettige gedachte. Want het zal u maar gebeuren dat uw reisorganisatie in financiele problemen komt, terwijl u net in vakantiestemming bent. SGR staat dan garant voor uw vooruitbetaalde reisgeld. En bent u al op uw vakantiebestemming, dan zorgt SGR ervoor dat uw terugreis niet in gevaar komt. De SGR garantie geldt echter niet voor vliegtickets per lijndienst en voor autohuur tenzij deze prestaties integraal onderdeel van een pakketreis uitmaken.

Waaraan herkent u een SGR-deelnemer?
Een SGR-deelnemer kunt u gemakkelijk herkennen aan het SGR-logo op zijn raam en/of op zijn drukwerk. Kijk dus, voordat u een reis boekt, of u het SGR-logo ziet. En vraag uitdrukkelijk naar een bevestiging van de SGR-garantie op het boekingsformulier c.q. de factuur. Dan weet u tenminste zeker dat uw vooruitbetaalde reisgeld veilig is.

Meer informatie?

:arrow: http://www.sgr.nl/

Fan
27-02-05, 20:21
Bedankt, het is hartstikke duidelijk zo. We hebben nu inmiddels geboekt. Bij americanvac, aangesloten bij de SGR.
Fan