PDA

Bekijk Volledige Versie : Routeplannner



patrijzenhof
20-02-05, 19:37
Wie weet een routeplanner op internet te vinden voor FL? Ik wil onze uitgestippelde route per dag berekenen. Om een beetje te kunnen inschatten hoeveel km's we gaan maken. BEDANKT alvast.

knaapje
20-02-05, 20:26
Advies: Koop de Rand MacNally Road atlas. Kan je bij de ANWB en grote boekhandels kopen.
Staan goede kaarten in per staat maar ook van de grote steden en heeft ook een kaart met niet alleen de rijafstanden maar ook de rijtijden.
Voor de voorpret en als herinnering en je kan hem jaren gebruiken.

Goede reis
Knaapje

glenn
20-02-05, 20:35
www.mapblast.com is gratis en ook zeer handig.

greets Glenn

http://www.mapblast.com/(qvez353gbtj1zp55gmsnn5re)/directionsfind.aspx?&src=MP&city2=kissimmee&stnm2=florida&cnty2=0

pyca
20-02-05, 22:19
zie ook :www.randmcnally.com --> get directions

gr
Carin

Willeke
21-03-05, 14:14
Hallo beste allemaal,

28 april aanstaande is het zover. Wij gaan met onze 2 meiden van bijna 9 en 11, 18 dagen naar Florida. De vlucht is geboekt bij LTU. Rechtstreeks naar en van Fort Myers. Van daaruit willen we in etappes richting Orlando en de laatste week relaxen ergenst aan een mooi strandje op redelijke afstand van Ft. Myers. Wie kan ons aan een mooie route vanaf en naar deze helpen, zodat we toch alle onmisbare items gehad hebben en overbodige kilometers kunnen vermijden. In welk gebied kunnen we die laatste week het beste relaxen, rekening houdend met een niet al te groot budget.... Inmiddels na een avond en ochtend dit forum gelezen te hebben lijkt het me zinvol om voor de tour bij priceline.com naar hotels te zoeken, maar daarvoor moeten we eerst de route uitgestippeld hebben.
Wie kan en wil ons daarbij helpen? Alle tips zijn welkom.

BVD Willeke
:wink:

Eric
21-03-05, 14:51
Willeke, als ik jou was, zou ik de hotels ondreweg gewoon ter plaatse uitzoeken, en alleen de hotels waar jullie langere tijd denken te verblijven, zoals in Orlando en in Fort Myers van te voren (evt. via priceline) te boeken, zo heb je onderweg wat meer vrijheid, als je ergens wat langer wil blijven.
Over Fort Myers kan ik je niets vertellen, ben daar nog nooit geweest, maar er reageert vast wel iemand anders op het forum met goede ideeen daar.
Prettige reis,
Eric.

Harm
21-03-05, 15:33
Hallo willeke
Het is nogal vreemd dat iemand naar Florida vliegt en voor zichzelf nog geen route heeft uitgestippeld en niet weet welke leuke dingen hij wil zien. Dat je Disney aandoet is mij wel duidelijk. Maar wat wil je nog meer? Key West de Everglades, Busch garden Daytona ik noem maar wat. Wanneer wil je in Orlando zijn? De afstand Ft myers Orlando is maar 250 km dus in een paar uur te overbruggen. Verder zit je al aan de Golf van Mexico en daar zijn overal prachtige stranden. Dus er is keuze genoeg. Vlakbij ligt Sanibel island. Voor schelpenzoekers een eldorado.
Misschien kun je hier wat ideetjes opdoen?
http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
Groeten
Harm

Carlo
21-03-05, 19:18
Als je in de buurt van Fort Myers een mooi strand zoekt kun je het best naar Sanibel/Captiva gaan, alhoewel ik heb gehoord dat de orkanen van vorig jaar behoorlijk hebben huisgehouden..... :cry: Wij zijn vorig jaar een week in Fort Myers Beach geweest en dat was prima om te relaxen maar er is verder niet zo heel veel te doen. Zeker met kids zou ik je aanraden om in de richting van Tampa/St. Petersburg te gaan. Orlando is dan op anderhalf uur, Busch Gardens is vlakbij en je heb de mooiste stranden van Florida (Fort de Soto-park, Clearwater e.d.). Zelf gaan wij ook dit jaar de eerste week naar die regio (Belleair Beach, is niets voor kids, geen zak te doen.....heerlijk), maar dit ligt ook weer dichtbij Clearwater en dan zit je midden in de drukte. Dat vind ik ook het leuke van die regio, wil je de toerist uithagen kan dat, wil je rust dan is dat ook mogelijk. Die tip over het boeken van hotels ter plekke is zeker waar. Zoek naar de coupon-boekjes (o.a. te vinden op de luchthaven, in rest areas aan de snelweg of in fastfoodrestaurants) als je daar bent en je kunt voor tussen de $35 en $60 per kamer(!) per nacht klaar zijn. Boek je vanuit hier dan boek je meestal per persoon en ben je dus duurder uit. Gewoon vragen of je de kamer even mag zien, maar ik moet zeggen dat het mij nog nooit echt tegengevallen is. Wij boeken alleen de vlucht en auto en dat gaat werkelijk heel goed. Hoe dan ook, veel plezier en je zult vanzelf merken dat life is very easy in the Sunshine State.

Daantje
20-08-05, 09:06
Tijdens een rondje surfen kwam ik terecht bij de site van de ANWB. Hier kun je (na invoeren van je lidmaatschapnummer en je postcode) naar de site van Tiptrik.
Ik moet zeggen dat ik het een ideale routeplanner vind! Je kunt je bestemming zoeken op bijvoorbeeld attractie, hotel of vliegveld. En ze geven ook de actuele situatie aan met betrekking tot wegwerkzaamheden. =D> =D> Er zitten gedetailleerde kaarten bij en een duidelijke routebeschrijving.

Dus bij deze de link: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/pagina/vakantie/triptik/triptik-entree.nl.html
Je moet dus alleen wel lid zijn van de ANWB, maar je kent altijd wel iemand die dat is toch? :wink: :wink:

eeka
04-03-06, 21:12
Wij zijn routes aan het bedenken voor onze (maar korte) trip van eind april. Graag jullie suggesties en commentaar, compleet andere routes met aanraders horen wij ook graag!

Route 1:
wo Miami Airport
do-vr Key West
za-zo Naples
ma Palm Beach
di Miami Beach

Route 2:
wo Miami Airport
do Naples
vr-za-zo Orlando
ma Palm Beach
di Miami Beach

Route 3:
wo-do Miami Beach
vr Everglades
za-zo-ma Key West
di Palm Beach

Wat zou jullie voorkeur zijn?

Eric
04-03-06, 22:25
Dat is moeilijk te zeggen.
Wat heeft je voorkeur, wel of niet de pretparken (Orlando)
Wel of niet aan het strand liggen (o.a. Key West)
Veel of weinig shoppen?
Het is moeilijk voor een ander die keuze te maken, maar als ik naar Orlando wil, zou ik Miami - Orlando - Palm Beach - Miami nemen.
Gezien het korte tijdsbestek laat ik dan Naples vallen.
Eric

pvroovert
18-09-06, 21:54
wij gaan 5 mei t/m 19 mei naar florida
we landen op miami en vertrkken weer van miami
we gaan met 3 kinderen van 4,8 en 10 jaar
ik wilde graag van :
miami naar keywest
keywest naar napels
napels naar orlando
orlando naar cape canaveral
cape canaveral naar miami
heeft iemand toevalig ook zo'n soort reis gemaakt ?
we zochten eigenlijk hotels waar je met z'n 5en op een kamer mag
en we zochten leuke dingen te doen :)
iemand ideeen en sugesties over hoe en wat en welk hotel mischien
hoor het graag
mvg fam van roovert

Eric
19-09-06, 01:03
Allereerst welkom op dit forum.
Leuk dat je je even voorstelt.
Ik zal proberen wat antwoorden te geven, je krijgt er ongetwijfeld nog veel meer.
Velen op dit forum hebben (ongeveer) dezelfde trip gemaakt en komen dus met goede ideeén.

wij gaan 5 mei t/m 19 mei naar florida
we landen op miami en vertrkken weer van miami
we gaan met 3 kinderen van 4,8 en 10 jaar
ik wilde graag van :
miami naar keywest

Dat is goed te doen, de hele rit neemt, afhankelijk van de drukte tussen de 4 en 6 uur in beslag, zonder stop.
Goed en betaalbaar hotel in Key West, zeer geschikt voor kinderen door het grote zwembad: Best Western Key Ambassador.

keywest naar napels

Flinke rit, eigenlijk nauwlijs tijd voor een stop bij de Everglades.
Weet hier geen hotel

napels naar orlando

Natuurlijk, nu kom je in waarschijnlijk het hoofddoel van je vakantie.
Een prima hotel is het (Marriott) Springhill Suites Lake Buena Vista met twee dubbele bedden en een sofa in iedere kamer, prima gelegen ten opzichte van de pretparken.
Kijk eens bij American Vacations en USAreisen.de voor een goedkope aanbieding.

orlando naar cape canaveral

Ruim een uur rijden, als je op tijd vertrekt, heb je alle tijd om dezelfde dag alles te bekijken.

cape canaveral naar miami

Ook hiert is vast wel een hotel voor vijf personen te vinden, maar ik zou het zo gauw niet weten.
Waarschijnlijk zit hier ook wel een SpringHill Suites, de meeste hotels in het Art Deco district en SoBe hebben kleine kamers.

Ik hoop dat ik jullie vast een beetje op weg heb geholpen,
Eric

pvroovert
19-09-06, 17:43
dank je voor de info

rijntjes
15-05-07, 16:23
Wie o wie kan hier iets over zeggen..
Gaan in Aug 2007 naar Florida en hebben dan de volgende steden aan te doen : Orlando / Naples / Miami.
Bestaat er een weg die vanaf Orlando naar Tampa gaat en dan helemaal
langs de kust loopt naar Naples ?? Komen we dan tolwegen tegen ??
en zo ja...hoelang rijdt je hier dan over ?? en zijn er echt hele mooie
bezienswaardigheden langs deze route ??

Michael66
15-05-07, 18:50
Via Tampa naar Naples rijdt je via de I4 en de 75, daar kom je m.i. geen tolwegen tegen. Hooguit een stukje in Orlando (hangt af van waar je ergens vertrekt) en als je langs de kust tussen Clearwater en St. Petersburg over Gulf Boulevard rijdt en meer landinwaarts wilt kun je een tolbrug tegenkomen.

Hoe lang je erover doet hangt af van de route die je neemt. Kijk eens bij www.mapquest.com (http://www.mapquest.com) voor de route.

In Tampa zit Busch Gardens en nog een aantal andere bezienswaardigheden. Gewoon even de zoekfunctie op het forum gebruiken en je vindt genoeg.

Langs de kust (Golf van Mexico) heb je vooral veel heel mooie stranden en in de diverse plaatsjes zijn enkele kleine bezienswaardigheden. Als je op Mapquest je route hebt gevonden zie je meteen welke plaatsen er zijn en kun je in de zoekfunctie die plaatsnamen intypen en je vindt vast wel wat info.

Als je dan nog info wilt over specifieke bezienswaardigheden (wat vind jij bezienswaardig?) dan kun je daarover gerichtere vragen stellen, die we hier graag voor je beantwoorden.

Succes en veel plezier.

pieterpostma
15-05-07, 19:56
Orlando-Naples is nog wel even rijden, misschien tussenstop (overnachting) Clearwater beach? Daarvandaan relaxed langs de kust afzakken naar Naples. Kom je een stuk meer ontspannen aan. Vanaf Naples ga je rechtstreeks via de Tamiami Trail (41) naar Miami, dwars vdoor de Everglades. Heel goed te doen in 1 dag.
Fijne vakantie
Pieter

cupra
20-05-07, 11:35
wij gaan precies dezelfde route doen, als ik het goed begrepen heb via het reisburo zou het rond de 380 kilometer zijn van orlando naar Naples. naar mijn idee goed te doen in 1 dag maar dat zal geheid de "snelste" route zijn en als het goed is zonder tolwegen, dit gaf TOMTOM aan.
van Naples naar Miami zou rond de 200 kilometer zijn zonder tolweg, en met tolweg ongveer 180, nou vraag ik me af wat is de mooiste route..? waarschijnlijk met tolweg?

Michael66
20-05-07, 12:10
... als ik het goed begrepen heb via het reisburo zou het rond de 380 kilometer zijn van orlando naar Naples. naar mijn idee goed te doen in 1 dag maar dat zal geheid de "snelste" route zijn ...Da's wel erg ruim genomen door het reisbureau. Vanaf het vliegveld in Orlando (MCO) is het 200 mijl = 320 kilometer, vertrek je vanuit Disney of Kissimmee van is het zo'n 185 mijl = 300 kilometer. Reken op een kleine 4 uur rijden als je de kortste weg neemt (I4->US27->US17->75->US41).

Als je er wat meer tijd voor uit wilt trekken kun je ook de kustroute nemen. Dan neem je de I4 tot aan Tampa en dan de 275 naar St. Petersburg. Vervolgens kun bij Bradenton kiezen of je de snelle 75 neemt of de mooiere US41 (Tamiami Trail) langs de kust.


Van Naples naar Miami zou rond de 200 kilometer zijn zonder tolweg, en met tolweg ongveer 180, nou vraag ik me af wat is de mooiste route..? waarschijnlijk met tolweg?Da's inderdaad zo'n 125 mijl = 200 kilometer. Twee uurtje rijden, maar je doet jezelf tekort als je het ook daadwerkelijk in die twee uur haalt. Je mist dan al het moois van de Everglades. Ik zou hier dan ook zeker de US41 (Tamiami Trail) doen. Onderweg uiteraard even stoppen voor een alligator-show en airboat tour.

Veel plezier!!

rijntjes
23-05-07, 14:19
Allemaal bedankt..

Super tips waar we iets aan hebben, denk toch persoonlijk dat we
de toeristische route nemen onder de noemer "het oog wil ook wat"
Dus vertrekken we vanaf Kissimee (vanuit de villa) naar Naples

I4 naar Tampa
275 naar St. Petersburg
US41 (Tamiami Trail) naar Naples

Heeft iemand deze route weleens gereden, zouden hier graag
wel eens wat ervaringen over lezen..van andere forum gangers

groeten
bert

rijntjes
24-05-07, 11:43
Bedankt dat we even onderweg zijn maakt niet uit (we zijn toch op vakantie) maar kan je een indicatie geven wat betreft uren ???
Wordt deze weg onderweg veel onderbroken door stoplichten ??

bajito
24-05-07, 21:37
Ja, een indicatie in uren is altijd wel prettig. Ik ben ook erg benieuwd hoe lang je ongeveer zou doen over Orlando (Disney) - Naples via de scenic route.
Wij moeten nl in 1 dag van Naples naar Disney, en ik zou graag nog een stuk langs de kust blijven rijden. Is dat te doen?

Michael66
25-05-07, 00:55
Bedankt dat we even onderweg zijn maakt niet uit (we zijn toch op vakantie) maar kan je een indicatie geven wat betreft uren ???
Wordt deze weg onderweg veel onderbroken door stoplichten ??Een dag ben je onderweg. Ja, regelmatig stoplichten zodra je bij plaatsjes in de buurt bent.


Ja, een indicatie in uren is altijd wel prettig. Ik ben ook erg benieuwd hoe lang je ongeveer zou doen over Orlando (Disney) - Naples via de scenic route.
Wij moeten nl in 1 dag van Naples naar Disney, en ik zou graag nog een stuk langs de kust blijven rijden. Is dat te doen?Een dag ben je dan onderweg. Via deze route is het zeer verleidelijk om regelmatig eventjes te stoppen om wat te gaan bekijken. Reken dus gewoon op een volledige reisdag. Hoeveel uur dat precies is hangt van jezelf af. Als je een precieze specificatie qua uren wilt is het denk ik beter als je de snelle route doet, de langzame routelaat zich nl. niet in uren uitdrukken, wel in ontspanning en plezier.

jaap
25-05-07, 08:57
De weg van Orlando naar Tampa vind ik maar een ontzettend saai stuk.Reden wij de laatste keer ander half uur over maar dat was op een zondagmorgen. Wil ik alleen rijden als we naar Bush Garden gaan. De kustweg van Tampa van Naples is net zoiets. Stoplichten ,fille, saai. Tussen de weg en de zee staan huizen. Ik weet niet of je de route national gereden hebt in Frankrijk. Maar dit is ook zoiets. Klein stukje leuk. Maar de hele route word je doodmoe van. Wij hebben van uit Napels weleens een uit stapje naar Sanibel Island of naar Edison Winter home gemaakt. Hebben wij niet eens het hele stuk gehad. Duurde veels te lang. Geef mij maar de Us 17. Tussen Napels en Miami duurt de snelweg ander half uur.De US 41 duurt wat langer. Maar op het eind loop je hele maal vast in het lokale verkeer in miami. Langs de snelweg zie je meer alligators teminste als je niet achter het stuur zit. Bij de US 41 meer vogels. Wij doen al jaren geen stops meer op deze weg.

foetsie
25-05-07, 16:22
van Orlando kan je het beste de 4 en dan de 75 nemen
die houdt je niet aan maar je gaat verder via de 275
de skyway bridge mag je mi zeker niet missen
wil je naar Busch Gardens dan zou ik een overnachting bij Tampa nemen

zo niet dan rijd je gewoon verder langs de kust via St Pete's Beach naar beneden , hier zit ook een stukje tol
deze weg houdt je gewoon aan langs de kust via bv Ft Myers

ben je het zat of duurt het te lang dan zit je zo weer op de snelweg die
vrijwel parallel loopt
de kustweg is prima te rijden,in het weekend is het wel drukker
onderweg kun je net zoveel stops maken als je wilt
heb je bij Napels ook wat meer tijd dan zou ik zeker ook Sanibel en /of
Marco Island doen,vergeet ook Naples zelf niet te bekijken

ik vond de kustweg niet saai,maar uiteraard ieder z'n voorkeur

naar Miami zou ik zeker de 41 nemen,zeker als je een airboattour wilt doen vanaf Naples is dit prima te doen in 1 dag

veel plezier

Melanie
27-07-07, 11:22
Hoi,

in september (bijna bijna bijna ;) ) gaan wij van Key West naar Bonita Springs rijden, nou is mn vraag welke weg we het beste kunnen nemen:

Tamiami trail (41) of de Everglades Pkwy / Allegator alley (75)

groetjes Melanie

Raimond
27-07-07, 14:23
Wij zijn vorig jaar via Alligator alley gereden.
Was een vrij saaie route met kilometers hekwerk. Maar geen alligator gezien. Tijdens paarseizoen kun je daar wel genoeg alligators zien.
Mocht je toch besluiten om deze route te nemen zorg dan voor voldoende benzine want tot Naples is geen tankstation te zien.

Veel plezier met je vakantie.

Njit
27-07-07, 14:42
Doe je dat op 1 dag? Best een lange rit namelijk..
Google Maps geeft 5 uur 14 minuten aan maar dat is als alles meezit. Daar kun je zo nog 2 uur bijtellen als je pech hebt.. Via de 41 duurt ca een uur langer.

Zelf zijn we via de 41 gereden, omdat we daar ook nog een Airboat ride hebben gedaan.

http://xs217.xs.to/xs217/07305/kaart.png (http://xs.to)

jaap
27-07-07, 14:57
Wij spraken een nederlander in Naples. Die ging ook deze rit doen, maar erger nog, hij wil op de terugweg in één ruk van Key west naar Orlando voor de terugvlucht naar Nederland. Een rit van circa 8 uur met 3 kleine kinderen in een auto. Lang leve de vakantie

Melanie
27-07-07, 15:06
Ik denk dat het dan toch maar de 75 wordt....googlemaps geeft idd de 75 aan maar ik zag dat je via de 41 er ook komt...maar als dat een 2 baans weg is kan ik denk ik beter de 75 nemen, of is dat ook 2 baans?

Ons schema ziet er in een notendop als volgt uit:

Landen vrijdagmiddag in Miami, zaterdag gaan we Miami verkennen, zondag trip naar de Everglades, maandag naar Key West, dinsdag Key West, woensdag Key West en donderdag richting Bonita Springs en dan vrijdag richting Davenport waar we nog 2 weken blijven om te shoppen, de pretparken weer te doen en uit te rusten van de eerste week :-D

Almereontour
28-07-07, 16:44
Verleden week de Tamiami trail (41) gereden vanuit Key West. Ondertussen nog een paar uur in The Alligator Farm geweest en ik was tegen de avond in Naples. Ook voor de Tamiami trail geldt; zorg dat je genoeg brandstof hebt.

Melanie
28-07-07, 17:45
Beide wegen zijn dus goed te doen...zie je veel natuur als je Tamiami trail doet??
Moet ik een jerrycan benzine meenemen of is het voldoende als ik in de buurt van Miami nog een keer ga tanken???

Heb trouwens gisteren te horen gekregen dat onze vlucht gecancelled is.....:shock: of we een dag later wilde gaan.......[-X we gaan nu woensdag weg ipv vrijdag dus weer 2 extra dagen erbij :lol: nu nog de rest gaan regelen.

bono
28-07-07, 18:52
Beide wegen zijn dus goed te doen...zie je veel natuur als je Tamiami trail doet?? wij hebben hem vorig jaar gedaan en nog niet op de helft ben ik gestopt ze te tellen, ontel baar dus!!
Her en der kan je stoppen op speciale plaatsen, zomaar stoppen zit er niet echt in, geen plaats voor en best gevaarlijk zeggen ze!??
erg mooi je kan bij/via een visitor center veel info krijgen en hebben kaartjes voor je hoe je de mooiste route kan rijden
NOG EEN TIP: NEEM GENOEG ETEN EN DRINKEN MEE!!!
Moet ik een jerrycan benzine meenemen of is het voldoende als ik in de buurt van Miami nog een keer ga tanken??? Voor je de trail op rijdt heb je links een tankstation zitten en dat is bij mijn weten de laatste!

Heb trouwens gisteren te horen gekregen dat onze vlucht gecancelled is.....:shock: of we een dag later wilde gaan.......[-X we gaan nu woensdag weg ipv vrijdag dus weer 2 extra dagen erbij :lol: nu nog de rest gaan regelen. O dat is raar, maar ja nu twee extra dagen op vakantie....dat is toch niet vervelend ;)

Groetjes Monique

Njit
31-07-07, 14:51
Het plannen van een reis met Google Maps kon al een tijdje maar het wordt steeds uitgebreider.
Zie http://maps.google.com/help/maps/directions/

KPOOWvP_dd8

Ta2 Gerrit
31-07-07, 15:30
Ziet er goed uit. En wel zo symmphatiek dat ze de route (Seattle-San Francisco) gebruiken die wij 2 jaar geleden gedaan hebben :-)

Eric
31-07-07, 21:00
Ziet er goed uit, maar ik vind Tom toch handiger...
Eric

Njit
31-07-07, 21:05
Tom is ook voor onderweg he. Maar voor mensen die geen Streets and Trips op de PC hebben werkt dit toch wel prettig.
Hoewel je tegenwoordig ook Google Maps op je mobieltje kunt zetten - in combinatie met een GPS ontvanger en mobiel internet heb je dan best een leuk navigatiesysteem. Maar wel prijzig met die GSM kosten :)

calypso
31-07-07, 21:42
Leuk met je laptop op schoot door het drukke verkeer van Tampa je weg zoeken met Google Directions :-) ;-)

Njit
31-07-07, 21:51
Leuk met je laptop op schoot door het drukke verkeer van Tampa je weg zoeken met Google Directions :-) ;-)

Google Maps mobile he. Da's heel wat anders. Zie http://www.google.nl/gmm/index.html. De Windows Mobile versie heeft support voor GPS ontvangers. Een collega heeft een Smartphone met Web&Walk abbo. Dan haalt hij dus de actuele kaart op via het internet en bepaalt met GPS waar je zit.

http://img411.imageshack.us/img411/8833/phonenleq2.png (http://imageshack.us)

Maar Google Directions is ook vooral een PLANNER en geen NAVIGATIE tool...

bono
31-07-07, 22:46
Zo zoeken wij tegenwoordig de auto onderdelen zaken in Florida op om te kijken of we in de buurt komen of langs kunnen gaan.
Moet zeggen het is erg handig plus je kan gelijk kijken hoeveel miles en tijd het is!

Ik vind het erg handig, je weet gelijk hoe en wat.....................
Bedrijven pakt hij ook goed en je ziet gelijk ook andere zaken via google erbij staan met website.

gr. Monique

kim 009
22-10-07, 20:55
hoi,dit is de 1ste keer dat ik hier kom en zou eens willen vragen,mijn ouders vertrekken eind nov naar miami voor een cruise en dan 6 dagen rondrijden,maar mijn moeder weet totaal niet hoe je die 6 dagen moet plannen of uitstippelen of wat de moeite is om te bezoeken,ze dromen hier al lang van.
ik weet hier ook niets van ,kan er mij hier misschien helpen of heeft er hier iemand nog een voorbeeld van vorige reis dat misschien kan doorgestuurd worden
ze zouden wel graag het harley fabriek bezoeken
mijn moeder staat ook steeds voor mij klaar en zou haar graag helpen maar weet niet hoe ik hier moet aan beginnen
dus alle tips zijn welkom
van begin tot einde
groetjes
en alvast bedankt als er iemand wil helpen

mafo
22-10-07, 21:20
Volgens mij is er in Florida geen Harley Davidson Factory, factory tours zijn er in Wauwatosa Winconsin (1,480 mijl – ca. 22 uur 55 min), York Pennsylvania (1,154 mijl – ca. 17 uur 43 min) en Kansas City Missouri (1,467 mijl – ca. 22 uur 16 min). Bij de laatste fabriek ben ik zelf geweest, de rondleiding was gratis en zeker de moeite waard. Alleen denk ik niet dat een van die fabrieken in 6 dagen vanuit Florida een echt haalbare kaart is. De enige mogelijkheid die ik dan zie is als ze een vlucht met tussenstop in de buurt van een van die fabrieken zouden hebben.

Ze zouden natuurlijk wel via de Harley Davidson website (http://www.harley-davidson.com/wcm/Content/Pages/Dealers/dealers.jsp?locale=en_US) dealers kunnen uitzoeken en daar een aantal van bezoeken. Dan kunnen ze kiezen uit 47 dealers namelijk.

ps genoemde afstanden zijn vanaf Miami.

Michael66
23-10-07, 06:29
Hoi Kim,
Ik raad je aan hier op het forum eens te kijken in het gedeelte met de reisverslagen, daar kun je een heleboel ideeën opdoen voor je planning. Er is in Florida zo ontzettend veel te doen en te zien .... je zult voor 6 dagen dan ook veel keuzes moeen makenvoor wat je wilt gaan doen, maar vooral ook wat je niet gaat doen.

Je geeft aan: "Ze dromen hier a lang van". Maar waarvan dan? Van de cruise? Of van een bezoek aan Florida? Of .... Als je wat preciezer kunt aangeven wat hun "dromen" zijn, dan kunnen we je hier vast hele goede tips geven om die dromen uit te laten komen.

O ja, en kijk ook eens op de websites van de vele reisorganisaties die reizen naar Florida aanbieden, daar kun je ook een heleoel informatie uit halen. florida reis

Ta2 Gerrit
23-10-07, 10:33
Als je Harley dealers wil bezoeken zijn Bruce Rossmeyer's Destination Daytona (http://www.brucerossmeyer.com/default.aspx?skinid=1) en Harley Davidson of Orlando (http://www.orlandoharley.com/) echte must see's.
De laatste (vlak aan de Interstate 4) is gebouwd als de oude Milwaukee fabriek inclusief de oude beroemde shed, waar de allereerste HD in 1903 gefabiceert is.
In Daytona/Ormond Beach zetelt de grootste Harley dealer ter wereld.

kim 009
23-10-07, 16:27
hoi, tof dat jullie al hebben willen helpen ,ja de cruise die is in orde ,daar moeten ze niets meer voor doen
maar als hun 6 dagen starten ,wat dan
die tip van harley zal ik zeker doorgeven en ja,wat echt de moeite is om te bezichtigen ,pretparken zo niet ,maar andere dingen,ik weet er echt niets van af ,wat er zoal te zien valt in miami en omstreken
of misschien zijn er leuke winkels om te doen
alle tips zijn welkom en alvast bedankt om te helpen hierboven

Eric
23-10-07, 18:58
Toch wel een moeilijke vraag.
Omdat ze al een cruise maken, denk ik dat Key West al afvalt.
Ik zou dan toch zeggen: laat ze naar Orlando gaan, ook al houden ze niet van pretparken, een bezoek aan Seaworld, Animal Kingdom en Epcot vallen altijd wel in goede aarde.
In Miami horen Bayside, tour langs de huizen van de "Rich & Famou's" en een bezoekje aan SoBe bij de to do's.
Verder heb je in Orlando een paar mooie shoppingmalls.
Zo komen denk ik bv. vier dagen Orlando en twee in Miami wel om.
Eric

master
25-10-07, 13:24
Hallo,

ik ga over 2 weken voor het eerst naar florida:naar orlando blijf daar 7 dagen en 5 dagen miami beach met de auto.
ik heb een villa in kissimmee
en vertek vanuit kissimee.
zijn er plekken die ik kan bezichtigen op weg naar miami beach?
welke route kan ik het beste nemen?

Eric
25-10-07, 14:02
Tussen Orlando (Kissimee) en Miami (Beach) loopt een grote tolweg, dat kost je ongeveer 4 uur maar er is niets te zien onderweg.
Een andere mogelijkheid is om naar de kust te rijden, en dan naar beneden te zakken, maar dat kost je minimaal de hele dag, afhankelijk van de route.
Er is dan wel veel meer te zien.
Ik denk dat je het beste toch eerst de Florida turnpike kan nemen, dan bv. ter hoogte van Fort Pierce doorschieten naar de I 95 (dat is de interstate richting Miami, die een stuk volgen en dan bv. vanaf Fort Lauderdale de kustweg nemen richting Miami Beach.
Succes, Eric

usa66
27-10-07, 15:59
Om een route uit te stippelen raad ik je aan om te beginnen een kaart van Florida aan te schaffen (Bol.com). Kijk eens in de bibliotheek of je de cd rom Route66 USA kunt lenen, heel handig, krijg je gelijk de afstanden erbij. Ja, de diverse Harley dealers mag je niet missen als je Harley fan bent. Er zitten er genoeg, en zoals Gerrit al zei: Bruce Rossmeyer is echt de moeite waard. Alle adressen kun je vinden op Harley Davidson.com. Veel plezier!

Aziz
28-10-07, 02:29
Ik heb deze route een aantal dagen geleden gereden. Als ik het goed heb is het de Florida Turnpike. Goede wegen en veel rust plaatsen onderweg.

Ik heb alleen erg weinig gezien onderweg. Je ziet veel moeras en bos en af en toe een trailer park.

Ocean drive is erg mooi. De art deco stijl doet denken aan Cuba en je zal er al snel achter komen waar die invloed vandaan komt :)
Op 13th street zit een parkeer garage waar je voor 10 dollar 24 uur kunt parkeren.

Veel plezier

vondutchga
28-10-07, 13:27
er is inderdaad NIETS te zien op de turnpike, maar het is wel de snelste verbinding.

Ik weet niet hoe op dit moment de situatie in West Palm is maar toen ik daar woonde was I95 een night mare.

Persoonlijk zou ik in de auto stappen en zo snel mogelijk deze kant op komen. be done with it and enjoy orlando and the area here.

Als je toch I95 neemt stop dan in Cocoa Beach (Ron Jon's surfshop).

Je kunt ook vanaf miami via de I95 een beetje naar het zuiden gaan en dan een poosje de A1A gaan rijden (fantastische huizen aan de kust maar helaas, 2 baans en duurt eeuwig)

als je wilt PM me dan en ik stuur je een telefoon nummer voor wanneer jullie hier zijn.

Njit
30-11-07, 09:32
Leuke site om je vakantie mee te plannen. Het is een koppeling tussen Google Maps en een US Points of Interest database.

http://www.happymappy.com/images/BetaLogoWTag.jpg
(http://www.happymappy.com/)

http://img156.imageshack.us/img156/5422/happyzy8.png (http://imageshack.us)

Michael66
03-12-07, 12:27
Ik probeer een routekaartje in Google Maps te maken, maar er verschijnt helemaal geen blauwe lijn. Doe ik iets verkeerd? Hellup! :-&

http://maps.google.com/maps?f=d&utm_campaign=en&utm_source=en-ha-na-us-google-dd&utm_medium=ha

Njit
03-12-07, 12:55
Ik zie hier (http://maps.google.com/maps?f=d&hl=en&geocode=&time=&date=&ttype=&saddr=1601+Biscayne+Blvd,+Miami,+Florida+33132&daddr=6500+International+Dr,+Orlando,+Florida+3281 9&sll=37.0625,-95.677068&sspn=48.555061,82.265625&ie=UTF8&z=8&om=1) toch echt wel een blauwe lijn.

Heb je wel een begin en een eind bestemming ingegeven?

Michael66
03-12-07, 13:06
Ik niet. Is er iets in de instellingen fout of zo? Maar ik vind nergens instellingen.

http://img86.imageshack.us/img86/7313/nieuweafbeelding4us5.jpg

Michael66
03-12-07, 13:22
Heeeee ..... ik zie net dat ook de zoom-balk ontbreekt en de navigatieknoppen links bovenin de kaart ook. En de markeringen van begin en eindpunt .... nergens te bekennen. Ik snap er helemaal niks van. :?::?::?:

Michael66
03-12-07, 13:38
Misschien dat het hier aan ligt:
Zorg ervoor dat JavaScript, ActiveX en 'Gedrag van binaire elementen en scripts' zijn ingeschakeld

Ga als volgt te werk om deze opties in Internet Explorer in te schakelen:

1. Klik op 'Extra' > 'Internet-opties'.
2. Klik op de tab 'Beveiliging'.
3. Klik op de knop 'Aangepast niveau'.
4. Controleer of 'ActiveX-besturingselementen en -invoegtoepassingen uitvoeren' is ingesteld op 'Inschakelen'.
5. Als u Windows XP gebruikt, controleert u of 'Gedrag van binaire elementen en scripts' is ingesteld op 'Inschakelen'. Anders gaat u verder met stap zes.
6. Controleer of 'Inschakelen' is geselecteerd bij 'Actief uitvoeren van scripts'.
7. Klik tweemaal op 'OK' om uw wijzigingen op te slaan.


En ik zit nu op m'n werk en kan daar helemaal niets aan de instellingen veranderen. Thuis maar eens proberen.

Njit
03-12-07, 13:53
Denk dat het probleem inderdaad daar in gezocht moet worden..

Dr. Phlox
04-12-07, 09:41
Misschien dat het hier aan ligt:

En ik zit nu op m'n werk en kan daar helemaal niets aan de instellingen veranderen. Thuis maar eens proberen.

Al die beveiligingen ook op het werk :D

simoontje
28-12-07, 19:54
Hallo,

Omdat we voor de eerste keer naar florida willen gaan (3 weken met een huurauto rondreizen) zou ik willen weten of er bestaande routes zijn welke in reisboekjes staan?

Op internet staat zoveel informatie namelijk, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.#-o

Njit
28-12-07, 20:01
Op de site van Exit Reizen (http://www.exit-reizen.nl/reizen/florida/floridamain.html) en American Vacations (http://www.americanvac.nl/index.php?option=content&task=view&id=174&Itemid=105) staan wat rondreizen. Misschien kun je hier wat ideetjes mee opdoen. Verder staan er op het Forum ook veel reisschema's.

Als je kunt aangeven welke plaatsen je wilt aandoen en waar je interesses liggen dan kunnen we misschien een voorstel doen.

nnbellie
20-04-08, 22:38
Hallo allemaal!

Mijn man en ik willen van 27 december t/m 10 januari een rondreis gaan maken door Florida waarbij we van 30 dec t/m 2 jan in ieder geval naar WDW willen gaan. Wie heeft er tips voor een leuke route?

We zouden in ieder geval heel graag ook naar Key West willen, voor de rest hebben we nog geen idee
we beginnen en eindigen in Miami

wie heeft er suggesties?

knaapje
21-06-08, 00:30
Begin oktober vliegen mijn (volwassen) zoon en ikzelf naar Pensacola en via Orlando naar Miami om weer terug te vliegen.
We zijn een paar dagen in Pensacola en willen dan via de Gulf coast in 2 a 3 dagen naar Tampa/Orlando rijden.
Wie heeft hier ervaring en wat is er voor volwassenen interessant?

Knaapje

Ta2 Gerrit
23-06-08, 15:18
Wij zijn in Mei een stuk door de Panhandle gereden, maar meer dan dat er superwitte stranden en erg veel hotels langs de kust liggen, kan ik er ook niet van zeggen.

Panama City Beach was onze overnachtingsplek en is een soort Zandvoort gemixt met Kissimmee. Restaurants, shopping mall en minigolf op leuke themabanen.
En een prachtig azurblauwe Golf van Mexico.

mickey
23-06-08, 15:37
Helaas kan ik je ook geen informatie verstrekken knaapje.
Ik kom al 20 jaar in Florida,en ga er ook ieder jaar heen,maar moet je eerlijk bekennen dat ik nooit die kant op gegaan ben:-(
Wel kan ik je zeggen dat de westkust gewoon heerlijk is.

santhe
26-07-08, 22:41
Hallo

wij willen in november van dit jaar 3 weken naar florida.
maar we hebben een prijsopgave gedaan bij exit-reizen en bij wordlticketcenter voor een fly & drive.
van exit-reizen hebben we inmiddels een prijs binnen en dat is een bedrag van 1670,==
de vluchten die zij hebben uitgezocht zijn via Washington naar Miami v.v

maar nu we dit weten zitten we een beetje met een route die we het beste kunnen rijden maar we weten niet hoe.
en hopen dat we via jullie op antwoorden uit kunnen komen.
we zijn geen mensen die hele dagen in de pretparken rond hangen maar we willen we graag naar kennedy space center.

dus graag heel veel info is welkom.

groetjes

pascalbrouwers
26-07-08, 23:05
Hallo Santhe,
Welkom op dit leuke forum, waar je je heel goed kunt voorbereiden op een tripje florida......

Ik zou 2 weken rondtrekken en 1 week orlando inplannen.

hotels ter plekke regelen, alleen voor de eerste nacht en eventueel de laatste nacht vastleggen.
Zo ben je het meest flexibel
Vind je het ergens niet leuk rijd je verder, vind je het ergens wel leuk blijf je langer.

Landen in Miami, neem hier minimaal 1 overnachting.
Vervolgens zou ik doorrijden naar Key West ( minimaal 2 dagen).
Ga zeker naar de everglades, tocht met een propellerboot, alligators kijken.
Rij richting de golf van mexico, blijf hier een paar dagen op verschillende plekken langs de kust.
Na een weekje rondtrekken zou ik Orlando aan doen.
hier heb je tijd om de vele parken te bezoeken.
Je geeft aan dat, dat je niet de hele tijd in de parken wilt vertoeven.
Nou dat hoeft ook niet, in Orlando is genoeg te beleven om een weekje vol te krijgen zonder je te vervelen.
Sterker nog wij houden het er met gemak 2 weken vol....
Zoek en paar parken uit die je beslist wilt zien.
Andere dagen kun je vullen met shoppen in 1 vd de vele malls.

Na ongeveer en weekje orlando zou je kunnen afzakken richting miami, met verschillen de tussenstops zoals je zelf al aangeeft o.a. kennedy space center.

Dit is hoe ik het ongeveer zou doen voor de eerste keer.
Langs de kustlijn zijn genoeg leuke plaatsen om een dag te blijven.
Om deze concreter in te vullen,is het handig om te weten wat jullie wensen zijn.

een paar plaasten die ik zeker zou bezoeken:
Miami
Key West
Sanibel
Clearwater Beach
Orlando
s'augustine
Daytona ( niet overnachten)
ft Lauderdale


Ieder geval veel plezier met het voorbereiden van jullie vakantie, mocht deze echt gaan plaats vinden.
tipje gebruik de zoekfunctie kan een hele goede hulp zijn.

Pascal

Michael66
26-07-08, 23:09
Tip: Neem de weg!

Vele wegen leiden naar Kennedy Space Center. Er staan al een heleboel reisschema's hier op het forum die je kunt raadplegen, en die zijn allemaal behoorlijk verschillend. Kijk eens of je daar wat leuks kunt vinden. Ook de reisverslagen geven veel mogelijkheden aan.

Als je met iets specifiekere vragen kunt kamen kunnen we je misschien beter helpen.

Have fun!! :D:D

Teleton
27-07-08, 10:47
we zijn geen mensen die hele dagen in de pretparken rond hangen maar we willen we graag naar kennedy space center. dus graag heel veel info is welkom.

Je zult misschien wel verbaasd zijn, maar zelfs mensen die hele dagen in pretparken rondhangen, bereiden zich goed voor op hun reis naar Florida. Meestal doen ze dat eerst zelfstandig en daarna leggen ze hun plannen of ideetjes aan het Forum voor. De zoekfunctie is hun favoriete 'click', Google is hun beste maatje. Deze forumleden krijgen meestal veel leuke reacties en goeie tips.

Ik zou, voor dat je boekt, eerst wat meer kennis vergaren. Vraag je af waarom je een standaard rondje door Florida rijdt, terwijl je ook naar Miami kunt vliegen, naar Orlando kunt rijden en vervolgens daarvandaan terug vliegt. Je heeft aan dat de reisorganisatie vluchten heft "uitgekozen". Niet doen, zelf kiezen. Dit geldt ook voor de plaatsen die je wilt aandoen, de hotels waar je in verblijft, de auto die je huurt etc. etc. Pascal geeft goede adviezen, maar je kunt pas kiezen als je weet wat het verschil is tussen de Atlantische kust en de Gulf-coast.....Laat je niet opjagen door de reisoragnisatie. Sterker nog, vergelijk rustig wat meer aanbiedingen. De vluchten zijn nog lang niet vol voor die periode en accomodatie is er genoeg. Realiseer je wel dat als je eind november gaat Thanksgiving een drukke periode is, op sommige locaties is het dan drukker dan normaal.

Moraal van het verhaal: Het barst hier van de info, maar in de meeste gevallen wordt het niet naar je toegebracht. Liefhebbers noemen dat voorpret\\:D/\\:D/. Come and get it.......

santhe
27-07-08, 21:02
we hebben de volgende globale route
Miami-palm bay-daytona beach-jacksonville-tallahassee-orlando-tampa-cape coral-naples-key west en terug naar miami

graag alle info en fouten over deze route is welkom

Njit
28-07-08, 08:13
Geen enkele route is fout. De vraag is enkel wat je van de plaatsen verwacht die je bezoekt. Daarom is het ook zo handig om een simpel reisschema te plaatsen met de plaatsen en de activiteiten.

De route is redelijk evenwichtig. Alleen van Naples naar Key West is een eind. Je kunt het wel op 1 dag rijden maar leuk is anders.

http://maps.google.nl/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=Miami,+FL&daddr=palm+bay+to:Daytona+Beach,+Volusia,+Florida, +Verenigde+Staten+to:jacksonville+to:Tallahassee,+ FL,+USA+to:Orlando,+FL+to:tampa+to:Cape+Coral,+FL, +USA+to:Naples,+FL+to:Key+West,+FL+to:Miami,+FL&mra=pi&mrcr=9&doflg=ptm&sll=27.471768,-80.646684&sspn=7.131959,9.624023&ie=UTF8&z=7

Harm
28-07-08, 13:40
Ik zou mij eerst eens oriënteren op wat je tijdens je vakantie wilt gaan doen en zien. Handig is om een reisgids aan te schaffen de div. reisverhalen te lezen die op het internet staan en een aantal folders bij een reisbureau te halen. Je kunt je dan een beeld vormen van wat je wilt gaan doen en zien en langs welke route.
Succes
Harm

santhe
29-07-08, 16:14
hallo,

ik dacht dat in die plaatsen ook wel wat te beleven viel maar dat valt tegen.
dus hebben we de volgende route gevonden.

miami
aankomst huurauto ophalen en naar het hotel best western oceanfront

palm beach
the breakers hotel

orlando
kennedy space center
1 van de parken weten nog niet welke
best western movieland

st augustine
holiday inn

ocala
weet nog niet welk hotel
excursie met een glasbodemboot
ocala national forest

clearwater
best western beach resort

fort myers
sanibel harbour resort

marco islands
hilton hotel
dagje naar tampa

everglades
2 dagen
waar kunnen we hier overnachten

key largo
holiday inn key largo

key west
banana bay resort

miami
best western oceanfront

HenkR
29-07-08, 23:18
Santhe,
Ik kan er niet veel van maken. Je kunt je een behoorlijke reistijd besparen door op Miami of Orlando aan te vliegen en de andere voor de terugvlucht te gebruiken. Tevens snap ik niet alle tussenstops of je moet al wat gevonden hebben wat je daar wolt gaan doen.
Het is dan ook moeilijk te helpen of te adviseren.

santhe
30-07-08, 00:16
hallo henkr,
we hebben ongeveer 3 weken in november en dit is de route die we waarschijnlijk gaan rijden.
ik heb er alleen geen datums bij gezet omdat we nog niet precies weten welke weken we gaan in november.
dus vandaar deze route en ik wil graag informatie over deze plekken hebben wat daar te doen is allemaal
en aanvliegen op miami en terug gaan via miami was goedkoper dan heen op miami en terug via orlando

joanna
01-08-08, 13:13
everglades
2 dagen
waar kunnen we hier overnachten

Santhe,

Ik zou voor de Everglades slapen (Naples), Everglades bekijken airboot/Shark Valley, en dan na de Everglades slapen (Miami, Homestead, Florida City -shoppen-).
Als je ervan houdt om in de natuur te slapen, kun je ook een cabin huren in bijv Myakka State Park bij Sarasota eerder op jullie route.

Ik denk toch dat het handig is om eerst te bedenken wat je persoonlijke intresses en voorkeuren zijn, dan evt mbv adviezen/tips een route in elkaar te zetten. De een houdt van natuur, de ander van steden enz enz
gr, Ann

figarooke
12-01-11, 17:09
Hallo, ik wil graag een route plannen met Rand McNally, maar ik krijg mijn trip niet opgeslagen. Wie kan me helpen?

Bertorelli
13-01-11, 09:04
Hi,

Ik gebruik zelf altijd Google Maps maar heb even gekeken.

Wat bij mij werkt is dat je nadat je de route hebt gemaakt je van die pagina een 'bookmark' of favoriet maakt.

Als je deze dan later via je favorieten op roept, staat de hele route er meteen weer in.

Succes

Bert

PS.
Je krijgt dan zoiets als dit in je favorieten;
http://maps.randmcnally.com/#s=screen&lat=26.764346500000002&lon=-81.39603600000001&zoom=4&loc1=Miami%2C%20FL%2C%20USA&loc2=Fort%20Myers%2C%20FL%2C%20USA&loc3=Saint%20Petersburg%2C%20FL%2C%20USA&loc4=&loc5=&loc6=&loc7=&loc8=&loc9=&loc10=

figarooke
13-01-11, 09:36
Bedankt voor de tip! Dit lukt prima. Nu kan ik weer verder met de reisplanning. :razz: